بستن فهرست

شاید بعضی هاتون بدونید که گواهینامه رانندگی به انگلیسی چی میشه اما مطمئنم خیلی هاتون نمیدونید که در هر کشور انگلیسی زبان، به گواهینامه رانندگی یه چیز متفاوت میگن! حتما این ویدیو کوتاه رو ببینید که هم بتونید تلفظ درستش رو یاد بگیرید هم اینکه یه نکته بسار مهم گفتم که خیلی از زبان آموزان (حتی سطح پیشرفته) هم نمیدونن!

دانلود ویدیو

 

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

گواهینامه به انگلیسی چی میشه؟

خب قطعا خاطرتون هست که قبلا بهتون گفتم واژه license یعنی مجوز، پروانه یا گواهینامه. اگرچه تا واژه گواهینامه رو میشنویم یاد گواهینامه رانندگی میوفتیم اما همونطور که احتمالا دیگه همه تون میدونید واژه گواهینامه مترادف مجوز هستش؛ یعنی یک سند رسمی که مالکیت یا اجازه انجام کاری رو به شخص میده. در مورد رانندگی هم از واژه license استفاده میشه. یه نکته مهم در مورد لایسنس وجود داره که در درس license گفتم اما اینجا هم باید یادآوری کنم چون به درس امروز مون خیلی ربط داره! ببینید همونطور که قبلا هم عرض کردم املای واژه license در انگلیسی امریکایی و بریتیش با هم فرق داره! در انگلیسی امریکایی واژه license یعنی با s هم به عنوان اسم استفاده میشه هم فعل! اما در انگلیسی بریتیش و سایر کشورهای انگلیسی زبان، این واژه رو در جایگاه اسم با c مینویسن یعمی اینجوری licence و در جایگاه فعل با s مینویسن، اینجوری license به معنی مجوز دادن یا پروانه دادن.

از اونجایی که در عنوان گواهینامه رانندگی از اسم استفاده میشه؛  واژه «گواهینامه» خودش یک اسمه! بنابراین باید حتما به این نکته توجه کنید که در امریکا «گواهینامه رانندگی» رو با s مینویسن! چون در انگلیسی امریکایی واژه لایسنس هم در جایگاه اسم و هم در جایگاه فعل با حرف s نوشته میشه.

گواهینامه رانندگی در کشورهای مختلف انگلیسی زبان

ببینید همونطور که عرض کردم واژه «گواهینامه» یه اسمه بنابراین برای اینکه بخوایم از واژه license استفاده کنیم باید حتما این نکته رو بدونیم که در کشورهای مختلف انگلیسی زبان این واژه چطور نوشته میشه اما به غیر از این نکته باید به یه مسئله دیگه هم توجه کنید که عنوان «گواهینامه رانندگی» در کشورهای مختلف انگلیسی زبان متفاوته! بذارید یکم دقیق تر توضیح بدم.

■ گواهینامه رانندگی در انگلیسی امریکایی

امریکایی ها به گواهینامه رانندگی میگن Driver’s license یعنی گواهینامه راننده ! خوب دقت کنید واژه license با حرف s نوشته شده.

■ گواهینامه رانندگی در کانادا

در کشور کانادا هم به گواهینامه رانندگی میگن Driver’s licence اینم یعنی گواهینامه راننده اما تفاوتش اینه که واژه licence با حرف c نوشته شده!

■ گواهینامه رانندگی در انگلیسی بریتیش

انگلیسی ها (برتیانیا) میگن Driving licence یعنی گواهینامه رانندگی؛ دقیقا مثل فارسی! دقت کنید واژه driving یعنی رانندگی. نکته بعدی که باید بهش توجه کنید اینه که واژه licence با حرف c نوشته شده!

■ گواهینامه رانندگی در استرالیا

در انگلیسی استرالیایی میگن Driver licence ?

اگر واقعا علم فردا براتون مفیده از ما حمایت کنید. علم فردا رو به دوستان تون معرفی کنید. حتما دوره های آموزش زبان انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید بعد از یه مدت کوتاه خلاص میشید!

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • مجوز به انگلیسی چی میشه؟ آموزش لغات انگلیسیتو این ویدیو کوتاه تو این ویدیو میخوام بهتون بگم که مجوز به انگلیسی چی میشه. واژه لایسنس License یکی از اون واژه هایی هست که همه مون بارها استفاده کردیم و همش باهاش سر و کار داریم ولی تو فارسی میگیم «لیسانس» البته تلفظ درستش «لایسنس» هست! میخوام بهتون…
  • فرق roof و ceiling - سقف به انگلیسی چی میشه؟خیلی از کاربرای مبتدی فرق roof و ceiling رو نمیدونن وتصور میکنن این دو تا با هم هیچ فرقی ندارن در صورتی که اینطور نیست! اگرچه هر دو واژه به سقف اشاره میکنن اما کاربردشون با هم فرق داره! تو این ویدیو کوتاه توضیح میدم که تفاوت این دو واژه…
  • فرق read و study چیه؟ آموزش لغات انگلیسیخیلی از زبان آموزهای مبتدی تکلیف شون با واژه های study و read مشخض نیست و نمیدونن کدوم رو باید کجا استفاده کنن. من تو این ویدیو کوتاه میخوام بهتون توضیح بدم که فرق study با read دقیقا چیه ؛ در چه مواردی باید از study استفاده کنید و در…
  • آموزش لغات انگلیسی - فرق tax و task چیه؟تلفظ دو واژه tax و task خیلی شبیه همدیگه است و من بارها دیدم که زبان آموز های مبتدی این دو واژه رو اشتباهی به جای هم استفاده میکنن. اما معنی این دو واژه هیچ ربطی به هم نداره! تو این ویدیو کوتاه معنی این دو واژه رو توضیح دادم.…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

6 دیدگاه

  • محمدضا 14 مهر 1398

    با سلام
    جناب درویش میخواستم بدونم بهترین فعل برای گرفتن گواهینامه چیه؟ certificate
    Take
    Receive
    Obtain

    سپاسگزارم

  • با سلام خدمت سایت بی نظیر علم فردا و استاد ابراهیم درویش میشه یه سوال داشتم. لطفا پاسخ دهید. آیا دوره آموزشهای زبان علم فردا برای کسی که از زبان چیزی نمیدونه و آموزشگاه نرفته. خوبه یعنی با تهیه این دورها و تمرین کردن انها میشود زبان را خوب یاد گرفت چون شما مسلط به زبان هستید. و این دورها را گذروندید میگم یا لازم به اموزشگاه هم رفت. خیلی ممنون با تشکر یاعلی.

    • سلام
      بله این آموزش ها از زیر صفر شروع میشه تا سطح مبتدی و همه افراد با هر سطح سوادی میتونن ازش استفاده کنن. اگه واقعا این درس ها رو جدی بگیرید و مطالعه کنید نیازی به آموزشگاه نخواهید داشت.

  • عبدالرسول راه پیما 15 فروردین 1398

    سلام هنرمندان و اساتید کانال علم فردا خدا شما بزرگان را از بزرگی کم نکند انشالله

    میگن بعد از حروف k اگر یک ازحروف E OR I OR N وجود داشته باشد خودش نوشته میشود یعنی اون کلمه با K شروع میشود جرا درکلمه Bikalam که مقابلش A قرار دارد از K استفاده شده است چرا از C استفاده نشده است؟ ممنونم

  • مجتبا 23 دی 1397

    سلام ، چرا دیگه ویدیوهای جدید را در سایت نمی گذارین؟ (از سایت دانلودش راحت تره تا اینستاگرام) ، اگه ممکنه چند ویدیویی که بعد از گواهینامه رانندگی در اینستا گذاشتین را در سایت هم قرار بدین ، با سپاس

  • ایول عالی بود

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا