بستن فهرست

تو این ویدیو کوتاه تو این ویدیو میخوام بهتون بگم که مجوز به انگلیسی چی میشه. واژه لایسنس License یکی از اون واژه هایی هست که همه مون بارها استفاده کردیم و همش باهاش سر و کار داریم ولی تو فارسی میگیم «لیسانس» البته تلفظ درستش «لایسنس» هست! میخوام بهتون بگم که واژه لایسنس License دقیقا چیه و چه کاربردی داره. حتما این ویدیو رو ببینید و بعدش متن این درس رو هم بخونید.

 

دانلود ویدیو

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

تلفظ صحیح و معنی واژه License

همونطور که در ابتدای متن هم اشاره کردم تلفظ درست واژه license اینجوریه «لایسنس» و در هر دو لهجه امریکایی و بریتانیایی همینجوری تلفظ میشه! واژه لایسنس که تو فارسی به اشتباه «لیسانس» تلفظ میشه یعنی «جواز» یا «مجوز» یا «پروانه» یا گواهینامه . لایسنس یک سند رسمیه که به شخصی اجازه مالکیت و یا اجازه انجام کاری رو میده. برای مثال business license یعنی پروانه کسب یا همون جواز کسب که دیگه قطعا همه تون میدونید چیه. یا مثلا driver’s license به معنی گواهینامه رانندگی.  این وازه میتوهه به اسم های زیادی بچسبه و کاربردهای زیادی داره که کم کم باهشا آشنا میشید.

در ضمن این نکته رو هم باید اضافه کنم که واژه license در انگلسی امریکایی هم اسمه هم فعل! معنیش رو در جایگاه اسم خدمت تون عرض کردم. واژه license در جایگاه فعل یعنی « به طور رسمی اجازه انجام کاری رو دادن» «مجوز دادن» یا «پروانه دادن» که خیلی وقتا به صورت مجهول استفاده میشه. در مورد مجهول به طور مفصل در دوره 3 آموزش زبان انگلیسی توضیح دادم.

مجوز به انگلیسی چی میشه؟! license یا licence ؟

اون دوستانی که چند وقته انگلیسی کار میکنن احتمالا براشون پیش اومده که بعضی جاها واژه لایسنس رو اینجوری مینویسن license و بعضی جاها licence همونطور که میبینید در نگارش دوم در آخر واژه برای صدای «س» از حرف c استفاده شده. داستان چیه؟! کدومش غلطه؟! هیچکدوم! ببینید در انگلیسی امریکایی این واژه با S نوشته میشه یعنی license اما در انگلیسی برتانیایی با C نوشته میشه یعنی اینجوری licence بنابراین هر دو درستن!

 

اگر این درس واقعا براتون مفید بوده حتما علم فردا رو به دوستان تون هم معرفی کنید. حتما دوره های آموزش زبان انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید مطمئن باشید با این دوره ها ظرف مدت کوتاهی میتونید خیلی راحت جمله بسازید و بدون دردسر مطالعه کنید و حرف بزنید.

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • محوطه جریمه به انگلیسی چی میشه؟ آموزش لغات انگلیسی«محوطه جریمه» یکی از اون اصطلاحاتی که تو فوتبال خیلی ازش استفاده میشه. تو این ویدیو کوتاه میخوام بهتون بگم که تو انگلیسی به محوطه جریمه چی میگن! اگر اهل فوتبال هستین حتما این ویدیو کوتاه رو ببینید بعدش این متن رو هم بخونید. این اصطلاحات موقع تماشای فوتبال های…
  • معنی واژه found چیه؟ آموزش لغات انگلیسیخیلی از زبان آموز ها نمیدونن که واژه found یه معنی دیگه هم داره! این نکته بسیار مهم و کاربردیه. حتما ویدیو زیر رو ببینید تا هر دو معنی واژه found رو یاد بگیرید. تاکید میکنم این واژه خیلی مهم و کاربردیه. دانلود ویدیو واژه found دو تا معنی کاملا…
  • آموزش لغات انگلیسی - فرق tax و task چیه؟تلفظ دو واژه tax و task خیلی شبیه همدیگه است و من بارها دیدم که زبان آموز های مبتدی این دو واژه رو اشتباهی به جای هم استفاده میکنن. اما معنی این دو واژه هیچ ربطی به هم نداره! تو این ویدیو کوتاه معنی این دو واژه رو توضیح دادم.…
  • فرق fun و funny چیه؟ - آموزش لغات انگلیسیخیلی از زبان آموز های مبتدی نمیدونن که دو واژه fun و funny با هم فرق دارن یا نمیدونن این دو واژه دقیقا چه فرقی با هم دارن. تو این ویدیو کوتاه میخوام بهتون توضیح بدم که fun با funny چه فرقی داره. حتما این ویدیو کوتاه رو ببینید مطمئن…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

4 دیدگاه

  • سلام ،،،،، بسیار عالیییییی و زیبا و ساده آموزش میدین ،،،،،، سپاس از شما

  • سلام آقای درویش
    از اونجایی که این ویدیو درباره مجوز هستش میخواستم بدونم با خریدن هر سه سطح آموزش زبان شما میشه تو آزمون های toefl و ielts قبول شد و مجوزش رو گرفت؟

    • سلام
      قطعا نمیشه گفت 100% قبول میشید چون من شما رو نمیشناسم و نمیدونم چقدر تمرین میکنید، هوش تون چقدره و… اما اگر دایره لغات خوبی داشته باشید و درس ها رو با دقت یاد بگیرید با این سه دوره شانس قبولی تون در آزمون هایی مثل TOEFL خیلی زیاده.

  • کاربر دائمی 22 آذر 1397

    عالی بود. مخصوصاً اینکه اصلاً نمی دونستم این کلمه دو تا املا داره. ممنون. 🙂

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا