بستن فهرست

تفاوت ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 Home چیست ؟

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

تا حالا به این مسئله فک کردین که ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 هوم Home ( نسخه خانگی ) چه تفاوتی داره ؟ اینکه چرا شرکت مایکروسافت چند نسخه از سیستم عامل ویندوز منتشر کرده موضوع بسیار مهمیه که لازمه هر کاربری بدونه . در ادامه این مطلب میخوام به طور کامل خدمت تون توضیح بدم که ویندوز 10 پرو Pro با ویندوز 10 هوم Home دقیقا چه تفاوت هایی داره و کدوم نسخه به درد شما می خوره .

چرا باید تفاوت ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 Home رو بدونیم ؟!

قیمت لایسنس ویندوز 10 پرو Pro با ویندوز 10 هوم Home تفاوت زیادی داره ؛ ویندوز 10 نسخه خانگی 100 دلار و نسخه پرو 200 دلاره . یعنی بین نسخه پرو و نسخه خانگی 100 دلار اختلاف قیمت وجود داره به همین دلیل باید بدونید که به کدوم نسخه نیاز دارید تا الکی پول تون رو خرج نکنید . البته این مسئله تو ایران اصلا مهم نیست چون شما می تونید ویندوز 10 پرو 200 دلاری رو فقط با 5 هزار تومن بخرید . اما در کشور هایی که تابع قوانین کاپی رایت Copy right هستن این مسئله اهمیت زیادی داره چون باید همه نرم افزار ها رو بخرن ، پس باید بدونن که به کدوم نسخه از نرم افزار نیاز دارن در غیر اینصورت هزینه هاشون خیلی زیاد میشه . دونستن تفاوت نسخه Home و Pro ویندوز برای کاربران معمولی ضرورت نداره اما اگر دارید تو یکی از رشته های مرتبط با کامپیوتر درس می خونید یا کار می کنید ( مثه نرم افزار و یا شبکه ) باید حتما تفاوت نسخه های مختلف ویندوز رو به طور دقیق بدونید .

ویندوز 10 پرو بهتره یا ویندوز 10 نسخه خانگی ؟

معنی واژه Home رو که دیگه همه می دونیم ؛ یعنی خانه . نسخه Home ویندوز 10 برای کاربران خانگی تولید شده و تمام امکانات مورد نیاز برای کاربران خونگی رو فراهم کرده . نسخه Pro یا همون Professional نسخه حرفه ای ویندوز 10 هست که برای کاربران سطح بالاتر تولید شده و علاوه بر تمام امکانات نسخه خانگی ، ویژگی های پیشرفته تری هم داره که فقط به درد کاربران حرفه ای میخوره . به طور کلی میشه گفت به ندرت پیش میاد کسی برای سیستم خونگیش ( یا حتی تو مغازه ) به امکانات نسخه پرو ویندوز نیاز پیدا کنه .

فهرست ویژگی های ویندوز 10 پرو Pro که در ویندوز 10 Home نیست !

همونطور که خدمت تون عرض کردم در نسخه پرو ویندوز 10 امکاناتی وجود داره که در نسخه Home نیست . در جدول زیر فهرست تفاوت های ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 Home رو در حد تیتر نوشتم :

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

 

ویژگی ویندوز 10 پرو ویندوز 10 Home
قیمت 199.99 دلار 99.99 دلار
حداکثر حافظه RAM 2 ترا بایت 128 گیگا بایت
راه اندازی و اتصال به Windows Domain بله خیر
رمزگذاری دیتا با Bitlocker بله خیر
Group policy management بله خیر
کنترل از راه دور یا Remote Desktop بله خیر
سیستم مجازی سازی Hyper-V بله خیر
سیستم Assigned Access بله خیر
حالت enterprise اینترنت اکسپلورر بله خیر
نسخه تجاری Windows Store بله خیر
سیستم Trusted Boot بله خیر
نسخه تجاری Windows Update بله خیر

در ادامه تک تک این ویژگی ها رو به اختصار خدمت تون توضیح می دم تا بدونید که هر کدوم از این ویژگی ها به چه دردی میخورن .

میزان پشتیبانی از حافظه رم RAM

ویندوز Home حداکثر می تونه 128 گیگا بایت حافظه رم رو شناسایی و پشتیبانی کنه در حالی که ویندوز Pro  می تونه تا 2 ترا بایت حافظه رم رو پشتیبانی کنه . هیچ کاربر خونگی به بیشتر از 128 گیگا بایت حافظه  RAM نیاز نداره . اما طراحی یک سیستم عامل که بتونه تا این میزان حافظه RAM رو مدیریت کنه ، بسیار پیچیده است . به همین دلیل میزان RAM قابل پشتیبانی در ویندوز Home تقریبا 1/16 ویندوز پرو تعیین شده .

امکان ایجاد و اتصال به شبکه های مبتنی بر ویندوز دامین Window Domain

همونطور که می دونید و قبلا هم در پست « شبکه کامپیوتری چیست ؟ » خدمت تون عرض کردم ، انواع مختلفی از شبکه های کامپیوتری طراحی شده و بسته به شرایط ، طراحی مورد نیاز استفاده میشه . یک نوع آرایش در شبکه های کامپیوتری وجود داره که با عنوان « شبکه های کامپیوتری مبتنی بر دامین » شناخته میشه . در سیستم شبکه های ویندوزی بهش میگن « ویندوز دامین Windows Domain » یا « دامنه ویندوز » . در این نوع شبکه کامپیوتری یک سیستم مرکزی وجود داره که بهش میگن سرور و چند سیستم عادی وجود داره که بهشون میگن کلاینت Client . سیستم سرور مسئولیت مدیریت همه کلاینت ها رو بر عهده داره .

ویژگی ویندوز دامین در ویندوز 10 پرو - ساختار اکتیو دایرکتوری Active directory

ویژگی ویندوز دامین در ویندوز 10 پرو – ساختار اکتیو دایرکتوری Active directory

روی سیستم سرور یه بانک اطلاعاتی وجود داره که بهش میگن « Active Directory » ، تمام اطلاعات کاربران کلاینت در این بانک اطلاعاتی ذخیره میشه . هدف از این سیستم شبکه اینه که تمام سیستم ها به صورت یکپارچه مدیریت بشن . این مدل زمانی به درد میخوره که مدیر شبکه بخواد یک تغییر رو روی همه سیستم ها به صورت همزمان اعمال کنه . در شبکه های Work Group اعمال تغییرات گروهی بسیار سخته . چون باید برید بالاسر تک تک سیستم ها و تغییرات رو اعمال کنید . اما در روش ویندوز دامین مدیر شبکه به راحتی می تونه تغییرات مشابه رو به صورت همزمان روی تمام سیستم ها اعمال کنه . قضیه ویندوز دامین مفصله و بعدا به طور کامل در موردش صحبت می کنم . فقط در همین حد بدونید که شبکه های کوچولو نیازی به این ویژگی ندارن و به همین دلیل این ویژگی در ویندوز 10 Home وجود نداره .

مدیریت سیاست های گروهی Group Policy management

Group Policy management در ویندوز 10 پرو

Group Policy management در ویندوز 10 پرو

Group Policy Management یا مدیریت سیاست های گروهی یک کنسول مدیریتیه که به ادمین یک شبکه کامپیوتری مبتنی بر Active directory این امکان رو میده تا سیاست های امنیتی و کاربری رو به صوت گروهی اعمال کنه . از اونجایی که معمولا تو خونه فقط یه نفر یا نهایتا چند نفر از اعضای خانواده از یک سیستم استفاده می کنن ( و همه با یک حساب کاربری ) اعمال چنین محدودیت هایی معنی نداره به همین دلیل Group Policy Management یا به اختصار GPM در نسخه Home وجود نداره .

کنترل از راه دور یا Remote Desktop

برنامه ریموت دسکتاپ Remote Desktop در ویندوز 10 پرو

برنامه ریموت دسکتاپ Remote Desktop در ویندوز 10 پرو

ریموت دسکتاپ Remote Desktop یا « کنترل از راه دور » یک ویژگی در ویندوز هست که به کاربر این امکان رو میده تا بتونه از طریق کامپیوتر خودش ، کامپیوتر دیگه ای رو از راه دور ( از طریق شبکه ) کنترل کنه . با استفاده از Remote Desktop می تونید دقیقا کامپیوتر مورد نظر رو تو دست تون بگیرید و ازش استقاده کنید ، دقیقا انگار خودتون نشستین پای اون کامپیوتر . می تونید موس ، کیبرد و …. رو کنترل کنید . معمولا کاربران حرفه ای از ویژگی Remote Desktop استفاده میکنن ؛ مثلا مدیران ارشد شبکه می تونن از خونه شون مشکلات کاربران رو رفع کنن . این ویژگی بیشتر توسط کارشناس های شبکه و نرم افزار استفاده میشه به همین دلیل در نسخه Home این ویژگی وجود نداره .

تکنولوژی مجازی سازی هایپر وی Hyper-V

تکنولوژی مجازی سازی هایپر وی Hyper-V در ویندوز 10 پرو

تکنولوژی مجازی سازی هایپر وی Hyper-V در ویندوز 10 پرو

ویژگی هایپر وی Hyper-V یک نرم افزار قدرتمند برای مجازی سازی در محیط ویندوزه . با استفاده از Hyper-V می تونید یک یا چند ماشین مجازی بسازید . ماشین مجازی یعنی یک کامپیوتر رو داخل یه کامپیوتر دیگه شبیه سازی کنید . مثلا شما می تونید یه ماشین مجازی بسازید و سیستم عامل لینوکس رو روش نصب کنید . در این حالت وقتی در محیط ویندوز هستین می تونید ماشین مجازی ساخته شده رو باز کنید و با لینوکس کار کنید و هر وقت تو ویندوز کار داشتین ماشین مجازی تون رو مینیمایز کنید و بعد دوباره به محیط ماشین مجازی تون برگردین و به کار تون ادامه بدین . دانشجو های رشته نرم افزار می تونن از این برنامه قدرتمند برای تمرین و یادگیری سیستم عامل های مختلف استفاده کنن اما کاربرد اصلی این سیستم پیچیده خیلی گسترده تر از این حرفاست . در شبکه های کامپیوتری با استفاده از این سیستم میشه هم امنیت کار رو بالا برد و هم در منابع سخت افزاری صرفه جویی کرد . این ویژگی فقط توسط مهندس های نرم افزار  و شبکه استفاده میشه به همین دلیل Hyper-V در نسخه Home وجود نداره .

نرم افزار بیت لاکر BitLocker برای رمزگذاری روی اطلاعات حافظه جانبی

نرم افزار بیت لاکر Bitlocker در ویندوز 10 پرو

نرم افزار بیت لاکر Bitlocker در ویندوز 10 پرو

بیت لاکر BitLocker یک نرم افزار امنیتی بسیار قدرتمنده که با انتشار ویندوز ویستا معرفی شد . برنامه بیت لاکر در نسخه Home هیچکدوم از ویندوز ها وجود نداره . برنامه بیت لاکر در نسخه های Ultimate و Enterprise ویندوز ویستا و ویندوز 7 و در ویندوز 8 و ویندوز 10 در نسخه های Pro و Enterprise ارائه شد . با برنامه بیت لاکر می تونید اطلاعات یک پارتیشن و یا کل حافظه تون ( حافظه جانبی مثه هارد دیسک یا فلش مموری و… ) رو رمزنگاری کنید تا دیگه کسی غیر از خودتون نتونه به این اطلاعت دسترسی پیدا کنه . روش کار به این صورته که بیت لاکر یک بار حافظه تون رو رمزگذاری ( انکریپت Encrypt ) میکنه و بعد باید برای دسترسی به این اطلاعات یه رمز عبور تعیین کنید . از این به بعد هر وقت هر کسی بخواد به اطلاعات اون حافظه دسترسی پیدا کنه باید حتما رمز عبور تعین شده رو وارد کنه . اینجوری حتی اگر دستگاه یا هارد سیستم تون رو بدزدن باز هم کسی نمی تونه به اطلاعات تون دسترسی پیدا کنه . نرم افزار BitLocker معمولا در شرکت ها استفاده میشه چون در بسیاری از شرکت ها اطلاعات بسیار مهم و محرانه وجود داره . با استفاده از بیت لاکر تا حد زیادی جلوی خطرات احتمالی گرفته میشه .

بوت امن یا Trusted Boot

بوت ایمن یا Trusted Boot در ویندوز 10 پرو

بوت ایمن یا Trusted Boot در ویندوز 10 پرو

Trusted Boot یا بوت امن ( یا بوت قابل اطمینان ) یک ویژگی بسیار مهم در ویندوز 10 پرو ( و نسخه های سطح بالاتر ) هست که تا حد زیادی می تونه از سیستم شما در برابر روتکیت ها Rootkit محافظت کنه . در حد تیتر خدمت تون عرض کنم که روتکیت Rootkit ها بدافزار های مخربی هستن که با ایجاد تغییر در ساختار سیستم عامل میتونن به هکر این اجازه رو بدن تا با استفاده سیستم قربانی بتونه نرم افزار های مخرب رو گسترش بده و یا در سیتم اختلال ایجاد کنه . شناسایی روتکیت ها بسیار پیچیده است و از این جهت این ویژگی ویندوز 10 پرو در شرکت ها بسیار ضروریه . بوت امن یا Trusted Boot می تونه پیش از بارگذاری ویندوز اجزای مورد نیاز سیستم عامل رو بررسی کنه و اگر متوجه مورد مشکوکی بشه – مثلا اگر یکی از فایل های ویندوز تغییری کرده باشه – جلوی بارگذاری اون فایل رو میگیره و فایل اصلی خود ویندوز رو بارگذاری میکنه . این روش می تونه تا حد زیادی از خطرات احتمالی جلوگیری کنه . بوت امن در نسخه Home وجود نداره اما می تونید با رعایت نکات امنیتی و با یک آنتی ویروس قوی تا حد زیادی جلوی این خطرات رو بگیرید .

دسترسی تک منظوره یا Assigned Access

دسترسی تک منظوره یا Assigned Access یا کیوسک مد در ویندوز 10 پرو

دسترسی تک منظوره یا Assigned Access یا کیوسک مد در ویندوز 10 پرو

در ویندوز 10 پرو یه ویژگی وجود داره به نام Assign Access یا Single-Use به معنی دسترسی تک منظوره که بهش حالت کیوسک یا Kiosk Mode هم میگن . با استفاده از ویژگی Assigned Access یا کیوسک مد می تونید ویندوز رو طوری تنظیم کنید که فقط یک برنامه رو رو اجرا کنه و کاربر به هیچ قسمت دیگه ای نمی تونه دسترسی داشته باشه . برای مثال در رستوران ها می تونه یک کامپیوتر برای ثبت سفارش غذا وجود داشته باشه که مشتری ها با استفاده از اون بتونن خودشون غذای مورد نظر شون رو انتخاب کنن ، سفارش بدن و بعد پولشو پرداخت کنن . در همچین شرایطی کاربر فقط به نرم افزار رستوران نیاز داره و نباید به قسمت های دیگه دستگاه دسترسی داشته باشه . از این ویژگی میشه برای دموی یک نرم افزار در نمایشگاه ها و یا عابر بانک ها و خیلی جاهای دیگه استفاده کرد . تقریبا میشه گفت این ویژگی فقط استفاده تجاری داره و کسی تو خونه بهش نیاز نداره مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشه به همین دلیل ویژگی Assigned Access یا همون Kiosk Mode در ویندوز Home وجود نداره .

حالت تجاری اینترنت اکسپلورر Enterprise Mode Internet Explorer

حالت تجاری اینترنت اکسپلورر  یا Enterprise Mode Internet Explorer یک ویژگی کاربردیه که در اینترنت اکسپلورر 11 همرا با ویندوز 8.1 معرفی شد . حالت تجاری مرورگر اینترنت اکسپلورر این امکان رو به شما میده تا بتونید نرم افزار های قدیمی تحت وب رو در مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 اجرا کنید . حالا دلیل اینکار چیه ؟! ببینید ، نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر مخصوصا IE 8 و قدیمی تر مشکلات امنیتی زیادی داشتن که این مشکلات امنیتی در نسخه های جدیدتر رفع شد اما باعث شد تا بعضی از نرم افزار های تحت وب در مرورگر اینترنت اکسپلورر مثه بچه آدم اجرا نشن ! شرکت هایی هستن که مجبورن از این نرم افزار ها استفاده کنن از طرفی نیاز دارن تا زیرساخت های نرم افزاری شون رو ارتقا بدن . در این شرایط باید آپدیت های به خصوصی براشون منتشر بشه تا دست این شرکت ها تو پوست گردو نمونه . این ویژگی هم در اغلب موارد به درد شرکت ها میخوره و کاربران خانگی هیچ نیازی بهش ندارن به همین دلیل این ویژگی در نسخه Home وجود نداره .

نسخه تجاری ویندوز استور Windows Store for Business

نسخه تجاری Windows Store در ویندوز 10 پرو

نسخه تجاری Windows Store در ویندوز 10 پرو

کاربران ویندوز به خصوص کاربران ویندوز فون با ویندوز استور آشنایی دارن . ویندوز استور یه فروشگاه نرم افزاریه که کاربران ویندزو می تونن با مراجعه به این فروشگاه برنامه ها و بازی های ویندوزی رو دانلود و روی دستگاه شون نصب کنن ؛ دقیقا یه چیزی مثه گوگل پلی اندروید یا App Store . ویندوز استور در هر همه نسخه های ویندوز 10 وجود داره اما کاربران ویندوز 10 پرو می تونن از نسخه تجاری ویندوز استور اسنفاده کنن . نسخه تجاری ویندوز استور برای شرکت ها و سازمان های بزرگ ساخته شده و امکانات بسیار پیشرفته و حرفه ای رو در اختیار کاربران اون سازمان میذاره . برای مثال مدیر IT یک شرکت می تونه در ویندوز استور یک پرتال سازمانی اختصاصی برای شرکت یا سازمانش تعریف کنه و این پرتال رو بر اساس نیاز سازمان تنظیم کنه . مثلا می تونه یک کاتالوگ از نرم افزار های مورد نیاز ( یا دلخواه ) تعیین کنه . بعدش کاربران شرکت با کامپیوتر هاشون ( کامپیوتر های شرکت ) وقتی وارد ویندوز استور میشن فقط فهرست برنامه های انتخاب شده توسط مدیر IT رو میبینن و فقط همونا رو می تونن دانلود و نصب کنن . نسخه تجاری ویندوز استور امکانات زیادی داره که در این پست نمیگنجه فقط در حد تیتر خدمت تون عرض کردم که بدونید چرا این ویژگی در ویندوز Home وجود نداره .

نسخه تجاری ویندوز آپدیت Windows Update for Business

همونطور که می دونید در سیستم عامل ویندوز برنامه ای وجود داره با عنوان Windows Updates که مدیریت آپدیت های ویندوز رو بر عهده داره . این برنامه با سرور مایکروسافت ارتباط برقرار میکنه و جدیدترین آپدیت های مربوط به نسخه ویندوز تون رو دریافت و روی سیستم تون نصب میکنه . این برنامه در همه نسخه ویندوز وجود داره اما در نسخه Pro و Enterprise نسخه تجاری این برنامه با عنوان Windows Update for Business وجود داره که امکانات بسیار زیادی داره . برای مثال در ویندوز 10 Home شما روی آپدیت های ویندوز هیچ کنترلی ندارید و خود ویندوز در مورد زمان آپدیت ، انتخاب آپدیت ها و نصب آپدیت ها تصمیم میگیره و کاربر نمیتونه تو کار این برنامه دخالت کنه ! اما در ویندوز 10 پرو ، ادمین می تونه تنظیمات آپدیت رو بر اساس نیاز شرکت یا سازمان تعیین کنه . از اونجایی که اغلب کاربران خانگی مبتدی هستن ، مایکروسافت در ویندوز 10 Home به کاربر اجازه تنظیمات بیشتر رو نداده .

خب دوستان من در این پست سعی کردم همه تفاوت های ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 Home رو به صورت خلاصه خدمت تون توضیح بدم . اگر شما هم تجربه ای از کار کردن با نسخه پرو یا نسخه خانگی ویندوز 10 دارید و یا سوالی درباره تفاوت این دو نسخه تو ذهن تون هست حتما در این پست مطرح بفرمایید تا بقیه کاربران هم بتونن استفاده کنن .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • ویندوز اورجینال با ویندوز کرک شده چه تفاوتی دارد ؟یکی از سوالاتی که بارها و بارها ازم پرسیدن اینه که ویندوز اورجینال با ویندوز کرک شده چه فرقی داره ؟ شایعات زیادی درباره ویندوز اورجینال وجود داره که تایید یا عدم تایید اونها به تجربه و دانش نرم افزاری نیاز داره . از طرفی لپ تاپ هایی که با یک…
  • تفاوت ویندوز 64 بیتی با ویندوز 32 بیتی چیست ؟احتمالا شما هم شنیدین که ویندوز 64 بیتی خیلی بهتر از ویندوز 32 بیتیه اما شاید ندونید که دلیل علمی این مسئله چیه . تا حالا به این فک کردین که قضیه 64 بیتی و 32 بیتی چیه ؟ در ادامه به طور مفصل خدمت تون توضیح میدم که چرا عملکرد…
  • سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز 10 نسخه 64 بیتی و 32 بیتیپیش از نصب ویندوز 10 لازمه بدونید که سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز 10 چیه و اینکه آیا کامپیوتر شما با ویندوز 10 سازگاری داره یا نه . ویندوز 10 روی تقریبا روی همه سیستم هایی که از 5 سال پیش به اینور ساخته شدن ، نصب و اجرا…
  • علت نامگذاری ویندوز ۱۰ چه بوده ؟ پیشرفت یا نقص فنی ؟دلیل نام گذاری ویندوز ۱۰ در این چند روز گذشته رو مخ خیلیاست ! در حالی که همه منتظر ویندوز ۹ بودن یه دفه مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ همه رو سردرگم کرد . اما دلیل این نامگذاری چی بود ؟ چرا بعد از ویندوز ۸ ، نسخه جدید ویندوز…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

67 دیدگاه

  • دمت گرم. هم خوب توضیح داده بودی و هم راحت میشد فهمید. ممنون ازت

  • kourosh kouchaki 07 اسفند 1401

    سلام.من دانش سطحی هم در مورد ویندوزها وشناختشون نداشتم وشاید الان هم,وبطور یلخی ویندوز پرو نصب کردم,دوبارهم کیس رو دادم به دوستان,ولی هیچکسی این موارد مهم وفرق اونارو به من گوشزد نکرد تا مطالب خوب شمارو خوندم جدا از تشکر خدمت شما,عرض کنم که در این مدت اونقدر کله زدم با سیستم که مایکروسافت فکر کرد منم ادمم وبرنامه نویس شرکتی هستم حال درگیر کلاف پیچیده وبینهایت 0,1 شدم که با مطالعات زیاد گوشه ای از معانی وفرهنگ کامپیوتر را فراگرفتم واگر سنم بالا نبود حتما بجای برق صنعتی در دنیای زیبا ولایتناهی برنامه نویسی همچون پایتون و…کسب معارف میکردم.الغرض به جوونهایی که انلاین هستن.از این دنیا ی خوشگل غافل نشید ودر کنار هر رشته وشغلی سری به اینور بزنید.یاعلی

  • سلام دوستان من ویندوز هوم رو روی کامپیوتر نصب کردم همه درایور هارو نصبو اپیدت کردم ولی وقتی میخوام گیم بزنم لگ میخورم در صورتی که روی ویندوز قبلیم خیلی رون و با کیفیت بالا اجا می شد اگر چیزی میدونید راهنمایی کنید ممنون میشم .

  • سلام چطور باید توی ویندوز ده هومگروپ بسازم چون هرچی گشتم پیدا نکردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • خیلی خیلی ممنون
    متن خیلی قابل فهم و درک و در عین حال زیبا نوشته شده بود
    ممنون از سایت خوبتون و همچنین نویسنده گرامی

  • سلام من ویندوزم 8.1 pro بود و به ویندوز 10 pro ارتقا دادم . در ویندوز 8.1 pro بعد از چند دقیقه که با کامپیوتر کاری نداشتم خود به خود sleep میشد. ولی وقتی کامپیوترم رو به ویندوز 10 pro ارتقا دادم ، دیگه بعد از چند دقیقه خود به خود sleep نمیشه.
    بی زحمت بگین چطوری باید حالت sleep رو در windows 10 pro فعال کنم؟

  • ایلیا مهرابی 12 آذر 1399

    سلام خیلی عالی توضیح دادین اما ویندوزم ۸.۱ این ویندوز من بهتر یا برم ۱۰ پرو کنم

  • با سلام
    واقعا ممنونم از نوضیحات بسیار مفید و عالیتون من به شخصه بسیار استفاده کردم و سپاسگزارم ازتون بابت وقتی که صرف کردید تا این اطلاعات رو بصورت طبقه بندی و دقیق بگید.

  • مصطفی 12 مهر 1398

    سلام. ببخشید سورفیس پرو ویندوز 10 پرو و سورفیس گو ویندوز هوم ارایه می دن. آیا برای من مصرف کننده معمولی، تفاوتی داره؟ شنیدم که ویندوز هوم فقط اجازه نصب نرم افزار های مایکروسافت استور رو می ده… مثلا نمی تونم از سایت های دانلود نرم افزار، چیزی نصب کنم؟

  • استاد تقریبن تمام امکاناتی که از ویندوز داریم هر روز باهاشون سر و کله می زنیم تو نسخه ی پرو قابل دسترسیه . میزان رم قابل استفاده ، گروگ پلیسی ، اساین اکسس و …
    درسته که صد دلار گرونتر از نسخه ی Home عرضه می شه ولی واقعن فکر می کنم این بار دیگه نسخه ی هام مخصوص خانوم های خونه دار تعبیه شده که نهایتن با برند ویندوز و لپ تاپ و در تخصصی تری ن حالت گزینه ی add selected files to media player now playing باشه
    اما خارج از شوخی
    ایا این میزان پرفورمنسی که جناب پرو خواستار می شه به صورت داینامیک از سیستم بار می کشن یا استاتیک ؟
    یعنی اگر من چهار گیگ رم داشته باشم و برای رندر پروژه ای با رندر من نیاز به حداقل شش گیگ رم داشته باشم ، از اونجایی که دو گیگ از چهارتای من رو سیستم برداشته ایا اون رو به صورت موقت می تونه به برنامه رندر (یا بازی یا هرچی) قرض بده یا این که این دو گیگ به محض لود شدن ویندوز رزرو شده و من برای پیشبرد سرعت و پرفورمنس کارم مجبورم رم اضافه کنم؟؟ همونطور که می دونید مسیله جایی بحرانی می شه که بدونیم داستان فقط رم نیست . بعنوان مثال در رندر نقش اصلی رو سی پی یو اجرا می کنه . در بازی ها کارت گرافیک و …
    منظور این که با سیستم های i7 چند ساله می شه به راحتی و روانی ویندوز 7 اولتیمیت ، همون ده پرو رو اجرا کرد ؟ (در این مسیله از درایور سخت افزارها فاکتور گرفته شده است)
    اقا سوال مهمیه . منتظرم

  • سلام خسته نباشید ویندوز من 10 home هست این نسخه ی ویندوز برای بازی خوبه یا نه ممنون از سایت خوبتون

  • سلام. آپدیت شدن ویندوز برای بهبود سرعت و عملکرد خیلی موثر هست و حیفه که ببندینش. اما بله امکان غیر فعال کردن آپدیت ها تو تمام نسخه های ویندوز 10 هست. و با کمی گشتن تو ستینگ میتونین تنظیمات خوبی و اعمال کنین که سرعت ویندوز بهتر بشه

  • سلام

    برای اولین بار دارم ویندوز 10 نصب می کنم و از آپدیت خودکار زیاد شنیدم؛ بنده اگر نسخه Home ویندوز 10 نصب کنم نمی تونم آپدیت های اجباری یا خودکار ویندوز رو کلا غیرفعال کنم؟

    نسخه Home نسخه خوب و سبکی اگر آپدیت های خودکارش غیر فعال بشه و هیچ اعلان خطای هر روز نده خیلی خوب میشه.

    اگر امکان داره به سوال بنده پاسخ بدید. با سپاس و ممنون از اطلاعات مفیدتون

  • پارسا 15 دی 1397

    ممنون از اطلاعاتت
    میخواستم بدونم که برا اجرای این دوتا نسخه ویندوز منابع سخت افزاری مشابهن
    یا اینکه نیخه home سبکتره
    اگه سبکتره در چه حد ینی محسوس هست یا تفاوت چندانی ندارن؟

  • مصطفی 02 آذر 1397

    خیلی برام مفید بود
    ممنونم

  • سلام خسته نباشید یه سوال داشتم آموزش کامل ویندوز 7،8،10 را از کجا میتونم تهیه کنم؟ با تشکر

  • مسعود 28 تیر 1397

    سلام، با سپاس از راهنمای شما و سایت خوبتون، ویندوز من 10 نسخه home می باشد و از bitlocker نمی تونم استفاده کنم کدام نرم افزار قفل حافظه جانبی بهتره شبیه به bitlocker و ساده باشد لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون، یه سوال داشتم مشکلی هست که بهش برخوردم، من روی سیستمم ویندوز 10 نصب بود و بیت لاکر رو فعال کرده بودم نیاز به نصب ویندوز مجدد شد فراموش کردم قفل درایو هامو غیر فعال منم و ویندوز عوض کردم، ویندوز جدیدم همون ویندوز 10 هست البته آپدیت جدیدش، الان قفل هام با همون رمز قبلی باز نمیشن، متاسفانه کد ریکاوریمو هم ندارم، اطلاعاتم هم مهم هستند لطفا کمکم کنید?

  • خیلی خوب توضیح دادید
    تشکر میکنم از نویسنده ی گرامی
    زنده باشی

  • حافظه رم الان ته تهش ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتش اومده شما چه شکلی میگین دو ترا
    حافظه رم و حافظه دیسک سخت رو با هم قاطی کردید

  • با سلام.
    من ویندوز ۱۰ رو برای اجرا کردن بازی های سنگین و برنامه نویسی HTML یا Python می خوام.
    به Remote Desktop و Trusted Boot هم نیاز دارم.
    به نظرتون Pro بگیرم یا ENTERPRISE ؟

  • با سلام . آیا میشه یه لایسنس قانونی خرید، بعد توی یه مقطع بر روی یه سیستم نصب کرد بعد پاک کرد و بعد روی یه سیستم دیگه نصب و فعال کرد؟

    • بهتر است که ویندوز ایمیج بگیرید این کار که شما میگید رو‌ به شخصه نه شنیدم که کسی انجام داده باشه نه خودم کردم

  • سلام ببخشید یه سوالی داشتم این قابلیت remote dectop آیا کامپیوتر خاموش باشه و مودم روشن باشه میشه از این قابلیت استفاده کرد

  • سلام دوست عزیز ممنون از مطالب مفیدتون یه سوال دارم اینکه توی نسخه home ایجاد شبکه کوچک برای دو سه تا کامپیوتر یا دیوایس به چند شکل وجود داره؟ و حجم نسخه های home,pro,enterprise و سنگینی شون روی سیستم بعد از نصب حدودا چقدره؟

  • با سلام عزیز یکی یه لایسنس ویندوز 10 به من داده ولی سی دی ویندوز 10 من کرک شدس در حین نصب صفحه پروداکت کی نمیاد چطوری باید این کد رو وارد کنم تا اورجینال شه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر.

  • خوب لابد کلی آپدیت اضافه هم به همراه داره که اجباری باید دانلود شه!

  • سلام
    آخرین بیلد ویندوز 10 چنده؟
    بعد برای همه نوعش یک شمارست؟

  • بسیار عالی بود. خیلی نیاز به این داشتم که دونه دونه‌ی تیترها توضیح داده بشن.
    وقتی به سمت پایین اسکرول کردم، با دیدن توضیحات بسیار خوشحال شدم.

  • سلام خسته نباشید
    من windows 10pro رو روی سیستمم نصب کردم
    ولی هر چیزی از قبیل عکسو فیلمو حتی بعضی از برنامه هام رو که مبخوام باز کنم با این پیغام روبرو میشم:
    Photo can’t be opened using the Built-in Administrator account. Sign in with a different account and try again.

    حتی ساخت اکانت جدیدی هم واسم مقدور نیس
    باید چکار کنم من الان؟!

    • سلام به همه

      این مشکل برای منم چند روزه پیش اومده
      تقریبا 2 ماه نیست ویندوزم رو نصب کردم دیگه خیلی زورم میاد عوضش کنم
      ویندوز ده نسخه اینترپرایز
      کسی نمیتونه راهنمایی کنه؟

  • سلام میگم کدوم ویندوز برای گیم مناسب هست ؟

  • سلام
    تفاوت بین ویندوز ۱۰ با بیلد ۱۶۰۷ با ویندوز ۱۰ با بیلد ۱۵۱۱ چیه؟
    من سرفیس پرو ۳ دارم والان ویندوز ۱۰ با بیلد ۱۶۰۷ روش نصب هست و ۴۰ روز قبل اپدیت شده اما حالا بخاطر برخی مسائل قصد تعویض ویندوز دارم به ویندوز ۱۰ با بیلد ۱۵۱۱ ممنون میشم راهنمایی کنین
    تشکر

  • سلام
    آموزش مفید بود ممنون ولی من سنم کمه هنوز زیاد تو کامپیوتر وارد نیستم ولی خیلی علاقه دارم.
    یه سوال داشتم من از ویندوز 10 استفاده میکنم ولی نمیدونم نسخه home هست یا pro
    چطوری میشه تشخیص داد؟
    ولی توی system properties نوشته windows 10 Enterprise
    حالا این از کدوم نوعه؟

    • سلام این نسخه enterprise هست که از پرو هم بالاتره و امکانات بیشتری داره

  • آقا درود به شرفت من حال کرم ماشاا… پر انرژی هسین امیدوارم همیشه اینطوی باشین و سلامت باشین همیشه دوستداشتم کامپیوتر بخونم اما یسری مشکلات نزاشتن از همون دوران بچگی تا الان بالغ بر 70درصد وقت تفریح ام با لپ تاپ و کامپیوتم در حال حاضر بازرگانی میخونم ااااااااااااااامااااااااااااااااا کامپیوتر تو ذاتمه واقعا حیف برنامه نویسی بلد نیستم انشاا… جور بشه میرم میخونم
    خب یسوال داداش من یسری عکس شخصی دارم همه رو با پوشش از کلیک راس سربرگ سکرتری ان ویو کردم الان واسه دیدنشون باید کلی وقت بزارم و دونه دونه برم یوزر رو براشون تعریف کنم تا باز بشن آیا راهی یا نرم افزاری هست همه رو یجا باز کنم
    مرررررررررررررررررررررررررررسی سپاسگزارم

  • Mr.MaHrAD 21 دی 1395

    من ویدیو تفاوت ویندوز کرک شده و اورجینال رو نگاه کردم پس با این وضعیت من نسخه ارزون تر روز این سایت نمایندگی بخرم به صرفه تره آخه من فکر میکردم واقعا تفاوت کاربری بین نسخه کرک شده ویندوز و اورجینال وجود داره خیلی خیلی ممنون بابت این سایت بی نظیرتون من تخصص خودم مبحث تکنولوژی مخصوصا در مبحث تلفن همراه هیچ سایتی رو ندیده بودم که چند تا سوال باقی مونده داخل ذهنمو دقیقا همون جوری که میخوام توضیح بده لطفا همیشه به کارتون ادامه بدید باز هم ممنونم

  • یعنی تو نسخه هوم نمیشه آپدیت ویندوز رو غیرفعال کرد ؟!

  • محمدرضا 13 آذر 1395

    تشکر برای پاسخگویی تون . دوست عزیز میشه یه لینک دانلود از آخرین ورژن نسخه ( windows 10 HOME )بدید دانلود کنم . متاسفانه پیدا نکردم نسخه home رو جداگانه توی سایت های مختلف . ممنون واقعا

  • محمدرضا 13 آذر 1395

    سلام
    برای گیمینگ کدوم نسخه رو پیشنهاد میکنین ؟
    در ضمن بسیار کامل و خوب توضیح دادی آقا ابراهیم ممنون ازت . فقط بگو برای گیمینگ کدوم نسخه بهتره نصب کنم چون فقط برای بازی میخوام نه هیچ کاره دیگه ای . طبق گفته های بالا بنظرم نسخه HOME به کارم بیاد .
    مرسی

  • درود جناب درویش
    خواهش میکنم یک پست یا یک ویدیو آموزشی برای نصب ویندوز در مد uefi بذارید . من هر چی سایت انگلیسی و فارسی بود رو زیر و رو کردم با اینکه سیستمم uefi داره نمیتونم در این حالت بوت کنم .
    ممنون از سایت فوق العاده تون

  • با عرض سلام
    میخواستم بدونم « از کجا میشه فهمید ویندوزی که الان رو سیستمم نصبه کدوم نسخه هست » چون چند تا از قابلیت های بالا مثل بیت لاکر، و ریموت توی ویندوزم دیدم ولی هرچی میگردم یه چندتایی شو پیدا نمیکنم .
    با تشکر از سایت خوب تون

  • دو تا سوال
    1 ایا میشه ویندوز نسخه HOME رو نصب کرد ولی با یه پکیج نرم افزاری قابلیت Trusted Boot و BITLOOKER رو اضافه کرد؟
    2 من الان Windows 10 Enterprise 1607 Build 14393 رو نصصب دارم رو کامپیوتر ولی قبلا WINDOWS 10 PRO BUILD 1511 نصب بود تو ویندوز قبلی من مشکلی با کرک بازی و برنامه ها نداشتم ولی تو بیلد 1607 که نصب کردم چندین دفعه با کرک مشکل داشتم به عنوان مثال بازی BATTLE FIELD 4 رو نصب کردم باز شد یه دفعه تو بازی رفتم ولی دفعه بعد انتی ویروس کرک رو از بین برده بود و دوباره کرک نشد من تو ویندوز های قبلی جندین دفعه این بازی رو نصب کرده بودم و مشکلی نداشتم البته جای گفتن داره که تو هر دو تا ویندوز از ESET SMART SECURITY 9 استفاده کردم میخواستم بدونم به نظر شما مشکل از قابلیت ها امنیتی نسخه ی ENTERPRISE هست یا از بیلد جدید بودن هست ؟اگه من نسخه ی HOME یا PRO بیلد 1607 رو نصب کنم مشکلم حل میشه؟

  • سلام
    در ویندوز 10 گزینه یه ریست پی سی را زدم و بعد به اشتباه تمامی پارتیشن ها را درگزینه های آن زدم و بعد حدود نیم ساعتی ریستارت تمامی اطلاعتم پاکشده بود . اطلاعاتی که در طی سالها با زحمت ذخیره کرده بودم . لطفا راهنمایم کنید تا چه طور فایل ها را برگردانم .

    • دوست عزیز میتونی از برنامه های ریکاوری استفاده کنی اما به شرطی که فایل یا داده ای روی سیستم نریزی مطمئن باش همه چیزهات بر میگردن من ریکاوری مای فایل رو پیشنهاد میکنم کارتو راه میندازه

  • نسخه ی پرو باعث کندی و هنگ کردن سیستم میشه آیا ؟یا تفاوتی با هوم نداره ؟

    • در سرعت نسخه Home و نسخه پرو تفاوتی وجود نداره بستگی داره بخواید با دستگاه تون چه کاری انجام بدین . کندی سیستم بیشتر به میزان پردازش و قدرت دستگاه بستگی داره .

  • با سلام و خسته نباشید خدمت هم دوستان ، مطالب سایت که خوب بود خدا رو شکر
    به درد بالا بردن سطع معلومات عمومی کامپیوتر می خوره . در خصوص قیمت سی دی ویندوز که مدیر سایت مطرح کردن و یکی دیگه از دوستان پست گذاشتن که دانلود می کنیم و همون 5 هزار تومن رو هم نمی دیم فکر کنم هزینه دانلودش (به شرط نداشتن دانلود نامحدود با سرعت کم ) که بیشتر خواهد شد و البته مسئله خیلی مهمتر اینه که ایا برنامه های کرک شده با همون کیفیت اورجینال هستند ؟
    دوستان پاسخ بدن . ما ایرانی ها همیشه دوست داریم متفاوت با دیگران حتی همتای دوقلوی خودمون باشیم ولی در خصوص نصب ویندوز 10 همه 82 میلیون نفرمون یک ویندوز نصب می کنیم .

  • امیرمحمد سلیمانی 09 مهر 1395

    با سلام اقای درویش
    بنده قصد خرید لپ تاپ دارم و می خواهم میندوز 10 اورجینال روش نصب کنم . ایا تو ایران میشه ویندوز 10 اورجینال پیدا کردم ؟ چون از ویندوز کرک شده خوشم نمیاد . اگر بله قیمش چنده. ایا به 100 هزار تومان میرسه ؟

    • محمدحسین 10 خرداد 1396

      نسخه خونگی حدود 350 هزارتومن
      نسخه پرو حدود 700 هزارتومن . به راحتی میشه پیدا کرد هم سایت ها میفروشن هم مغازه ها

  • علی اکبر 08 مهر 1395

    درود
    من یه تبلت ایسوس t100tal دارم که سیم کارت میخوره چطور میشه از این تبلت ویندوزی مثل موبایل از تلفنش استفاده کرد آیا نرم افزار خاصی داره ؟ لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر

  • باسلام میخواستم بدونم برای گیمینگ فوق حرفه ای وسخت افزار های قدرتمند و بروز از ویندوز 10 64BIT نسخه ی Pro یا Enterprise استفاده کنم و کدام نسخه برای من بهترین است؟

    با تشکر

    • سلام
      نسخه Home هم کار تون رو راه می ندازه اما من نسخه Pro رو پیشنهاد میکنم . نسخه Enterprise ربطی به کار شما نداره .

  • خیلی ممنون مطالب بسیار مفیدی در سایت میگذارید

  • سلام
    به نظر خودت ویندوز دانلودی بهتره یا ویندوزهای شرکتی که خودشون اکتیو هستش

  • سلام

    چون سرعت اینترنت من پایینه من جلوی آپدیت ویندوز رو می گیرم و از کنترل پنل و قسمت آپدیت ها never check for updates ها رو می زنم

    پس با این شرایط اگه windows 10 home رو نصب کنیم آیا می شه جلوی آپدیت شدن ویندوز رو گرفت یا نمی شه

    همچنین شما که ویندوز 10 رو نصب کردی صلاح می دونی که ما هم ویندوز 10 رو نصب کنیم یا اینکه مثلا 6 ماه صبر کنیم تا ویندوز 10 و آپدیت هاش کامل کامل بشه بعد نصبش کنیم

    یه سوال دیگه هم دارم:

    من مانیتور 24 فول اچ دی خریدم ولی آیکن هاو پنجره هاش خیلی کوچیک بود و توی یک انجمن گفتن که از قسمت display بزار روی larger 150% و اندازه پنجره ها و آیکن ها درست شد اما نوشته ها به صورت محو نشون داده می شه راهی داره که بشه این مشکل رو درست کرد و آیا توی ویندوز 10 راهی برای این درنظر گرفته شده یا نه

    روی 125% و 140% هم اندازه پنجره ها به اون سایزی که من می خوام نیستن

  • الهام باقرنیا 18 مرداد 1395

    درود و خسته نباشید به دوستان علم فردا

    laptop : Asus N550JV
    OS :‌Windows 8

    من یه همچین لپ تاپی رو با ویندوز اورجینال خود کمپانی چند سال پیش خریداری کردم . با گذشت زمان ، ویندوز 8 به ویندوز 8.1 آپدیت شد . و بعد از رونمایی ویندوز 10 ، از 8.1 به 10 آپدیت شد . اما نسخه ی Home این ویندوز .
    حالا سوال بنده اینجاست ؟
    چطور میتونم به نسخه پرو این ویندوز دست پیدا کنم ! آیا باز هم خودش آپدیت میشه !
    من نمیتونم یه ویندوز بخرم و نصب کنم چرا که ویندوز از حالت اورجینال خارج میشه .
    ممنون میشم که در این مورد یک سری اطلاعاتی در اختیارم بزارین .
    یا علی

  • سلام از سایت خوبتون متشکرم بیت لاکر برنامه ای است که در نسخه های Home هم کاربرد داره اگه کسی اطلاعات محرمانه ای داشته باشه خیلی به کارش میاد

  • مهدی باقری 16 مرداد 1395

    با تشکر از آقای درویش

    تفاوت نسخه enterprise با pro چیه؟

  • درود.
    طبق مطالبی که در این پست نوشتید، قاعدتا ویندوز 10 نسخه Home بدرد کاربران خانگی میخوره.
    از طرفی نسخه های پرو و اینترپرایز ویندوز 10، همونطور که شما هم اشاره کردید، امنیت بالاتری داره. هر چند شاید امکانات بیشترش بدرد کاربران خانگی نخوره، اما امنیت بیشتر رو نمیتوان نادید گرفت.

    من به شخصه نسخه اینترپرایز ویندوز 10 رو نصب دارم که کامل ترین ویرایشش هست.

    پستی که شما نوشتید، بسیار دقیق و درست بود و ازتون تشکر میکنم.

    بازم از زحمات شما جناب درویش و امین زاده صمیمانه تشکر میکنم.
    برقرار باشید.

    زنده باد علم فردا

  • سلام مهندس
    ویندوز 5هزارتومان!!!
    گذشت دیگه دانلود میکنیم هم بروز و…
    دیگه ما ها حتی پنج هزارتومانم نمی خوای پول بدیم
    حتی اگه قیمت اورجینال ویندوز 10هزار تومان بشه شک دارم زیادخرید داشته باشه البته توی ایران

  • خیلی ممنون خیلی خوب توضیح دادید .
    از وقتی با علم فردا آشنا شدم اطلاعاتم بالاتر رفته ، از این بابت از شما خیلی ممنونم و تقریبا هر مطلب جدیدی که می‌ذارید رو می‌خونم . در ضمن به روزرسانی سالانه‌ ویندوز 10 منتشر شده اگه خواستید می‌تونید در مورد اون هم مطلب بنویسید .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا