بستن فهرست

خود من به شخصه اگه موس نباشه انگار یکی از اعضای بدنم رشته های عصبی نداره . به شدت اعصابم بهم میریزه ، حالا تازه من کار با کیبورد رو تقریبا مشکلی باهاش ندارم و کارمو راحت راه میندازم ( اگه موس نباشه ) اما با این حال موس که نیست سرعت عمل آدم پایین میاد . منظورم از این حرفا این بود که خیلی ها مثل من هستن و با وجود تکنولوژی های جدید و بعضا کاربردی بازهم ترجیح میدن از موس استفاده کنن . به هر حال پیشرفت علم در تکنولوژی های زیر می تونه آینده موس های کامپیوتری رو به خطر بندازه .

تاچ پد ها یا ترک پدها

تاچ پد ها

تاچ پد ها

یعنی فقط خدا می دونه که یکی از سخت ترین کارهای دنیا واسه من کار کردن با تاچ پد لپ تاپه ! حرص آدمو در میاره . موقع کار کردن با تاچ پد انگار می خوای آزمایش اتمی انجام بدی باید شش دنگ حواست جمع باشه تا یه کار ساده مثل درگ کردن رو انجام بدی . اما با همه این اوصاف ، اولین رقیبان برای موس ها همین تاچ پدها بودن و روز به روز هم دارن دقیق تر و با امکانات بیشتر میشن . تشخیص تعداد انگشتان دست ، تشخیص تعداد ضربه های دست و … که خب از ویژگی های منحصر به فرد تاچ پد هاست .

کنترل صوتی

کنترل صوتی

کنترل صوتی

این که ایرانی ها یه روزی به آیفون یا گلکسی خودشون بگن ” به آقا سید زنگ بزن ” یا ” به اصغر آقا اس ام اس بده ” و گوشی هم واقعا انجام بده در نظر من تقریبا رویاست مگر اینکه خلافش ثابت بشه . اما غیر از زبون فارسی و تعداد کمی زبون دیگه ، خیلی از زبون های دنیا مخصوصا زبان انگلیسی تو همه پروژه ها و تکنولوژی ها سرجهازی هستن . الان خیلی از کارها توی کامپیوترها و مخصوصا تبلت و موبایل با دستورات صوتی انجام میشن . اگه گلکسی تب ۳ دارید S voice رو فعال کنید و بهش بگید ” I wanna play music ” .

واقعیت مجازی

دستگاه واقعیت مجازی

دستگاه واقعیت مجازی

واقعیت مجازی به شما امکان شبیه سازی ۳ بعدی ماکن های مختلف رو میده مثلا شما می خوای خلبانی یادبگیری یا چتربازی یاد بگیری می تونی با این تکنولوژی محیط رو واسه خودت شبیه سازی کنی و تکنیک ها رو اونجا آموزش ببینی و تمرین کنی . حالا این تکنولوژی می تونه تو کامپیوترها هم استفاده بشه و به عنوان دستورات ورودی به کامپیوتر ارسال بشه . در مورد واقعیت مجازی بعدا بیشتر توضیح میدیم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

تشخیص حرکت

دستگاه لیپ موشن

تشخیص حرکت – دستگاه لیپ موشن

یکی از نمونه های واقعی و جالب از سنسورها و وسایل تشخیص حرکت دستگاه Leap Motion در لپ تاپ های ایسوس هست که قبلا در موردش نوشتم . از نمونه های دیگه میشه به کینکت اشاره کرد . خلاصه تعداد این دستگاه ها داره زیاد میشه .

دستگاه های تشخیص حرکت با استفاده از دوربین و سنسورهای مادون قرمز ، حرکت های بدن رو تشخیص میدن و بر اساس اون به پردازنده مرکزی پیام میفرستن .

صفحات لمسی

صفحات لمسی - ایسوس n550jk

صفحات لمسی – ایسوس n550jk

دیگه لازم به توضیح خیلی زیادی نیست . همه عالم و آدم خلاصه یه جورایی با گوشی ها و تبلت های لمسی در ارتباطن . جدیدا تکنولوژی تاچ به مانیتور ها و نمایشگرهای لپ تاپ اومده نمونش لپ تاپ ایسوس N550JK که طرفدار هم زیاد داره .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • 10 تکنولوژی که از بین نخواهند رفت    در دنیای امروزی تکنولوژی های عجیب و غریبی ظهور کردند و تا چند وقتی مردم رو شگفت زده کردند و حتی فروش خوبی هم داشتند اما طولی نکشید که از یاد رفتند . مثل کمربند های لاغری و یا یک نوع لاستیک خاص برای دوچرخه و یا ماشین…
  • تکنولوژی موجب صمیمیت و نزدیکی هرچه بیشتر خانواده ها می شود  به نظر شما تکنولوژی باعث پیشرفت روابط اجتماعی می شود یا مانعی برای این کار است؟ تلفن همراه باعث افزایش ترافیک و تصادفات و بازیهای ویدئویی باعث بی تحرکی و تنبلی کودکان و نوجوانان می شود. ولی با این وجود تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تکنولوژی…
  • فواید تکنولوژی در کار و تجارت    هنوز هم بایگانی کاغذی ، هنوز هم صف بانک ، هنوز هم سر نوبت نون دعوا می کنیم ، هنوز هم بلد نیستیم با عابر بانک کار کنیم ، هنوز هم خیلی ها نمی دونند از اینترنت چطور و برای چی استفاده کنن ، هنوز هم در خیلی…
  • کارمندان زن دنیای تکنولوژی بیشتر از مردان شدکارمندان زن در سال 2013 بالاخره بعد از چندین سال پیاپی در دنیای تکنولوژی بیشتر از مردان شد . کارمندان زن برای چندین و چند سال متوالی از کار کردن در شرکت های تکنیکال و تخصصی الکترونیک و کلا تکنولوژی تحریم شده بودن و یا انقدر درصد اشتباه بالاتری نسبت…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

7 دیدگاه

  • علیرضا زرنوشه 05 فروردین 1394

    سلام مهندس عیدتم مبارک
    ممنون که از دل و جون برای هم وطنات(و شایدم خارجی ها) مایه میذاری…
    یه سوال دارم…
    آخر این پست نوشتی« جدیدا تکنولوژی تاچ به مانیتور ها و نمایشگرهای لپ تاپ اومده نمونش لپ تاپ ایسوس K550JK که طرفدار هم زیاد داره »
    منظورت N550JK بود؟
    آخه این مدلی که گفتی خیلی کم پیدا میشه تازه چند جا نوشته بود صفحه نمایش لمسی هم نداره…
    اگه داره ما رو از اشتباه در بیار
    علی یارت
    خدا نگهدارت

  • مفید بود ممنون.

  • رامین 19 آذر 1393

    سلام .
    در مورد واقعیت مجازی اگر مطلبی منتشر کردید لطفا لینکش رو ریپلای کنید .

  • حامد زرین مو 15 آبان 1393

    مقاله خوبی بود – فیض بردیم – من خودم به شخصه بدون موس زندگی برام دشواره
    راستی امیدوارم یادتون نره درباره (واقعیت مجازی) توضیح بدید — چون اینجور که معلمه خیلی فراموشکار هستید 😀

  • برعکس، من با این که موس هم دارم، فقط با تاچ پد کار می کنم. وقتی عادت آدم بشه از موس راحت تره. مخصوصا این که لپ تاپ من جای ثابت نداره و دائم در حال جا به جا کردنش هستم. اما خوب بدیش اینه که انگشت آدم به مرور زمان درد می گیره و حساس می شه. چون دائم باید باهاش ضربه بزنی.

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا