بستن فهرست

فواید تکنولوژی در کار و تجارت

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

 

 

فواید تکنولوژی در کار و تجارت

هنوز هم بایگانی کاغذی ، هنوز هم صف بانک ، هنوز هم سر نوبت نون دعوا می کنیم ، هنوز هم بلد نیستیم با عابر بانک کار کنیم ، هنوز هم خیلی ها نمی دونند از اینترنت چطور و برای چی استفاده کنن ، هنوز هم در خیلی از کلاس درسها تخته گچی استفاده میشه ، هنوز هم خیلی از دانشگاه ها انتخاب واحد دستی دارند و هنوز هم برگ جریمه رو باید حضوری پرداخت کرد .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

پس کی می خوایم قدر این تکنولوژی رو بدونیم پس کی می خوایم از این نعمت انسان دادی و در جهت آرامش و امنیت خودمون استفاده کنیم . پس کی می خوایم از تکنولوژی برای مدیریت بهتر و در آمد بیشتر بهره بگیریم ؟ امروز فواید تکنولوژی رو فقط در یک بعد از زندگی ( که بعد مهمی هم هست ) یعنی کار و تجارت بررسی می کنیم .

سرعت و زمان 

هنوز هم در خیلی از شرکت ها و حتی دانشگاه ها مفهوم شبکه کردن کامپیوترها با یکدیگر مفهوم غریبه ایست . ارباب رجوع هنوز هم مدارک و اسناد خودشون رو از این شعبه به شعبه دیگه و از این طبقه به 5 طبقه بالاتر می برند و این در حالیه که اگر یک نفر اطلاعات رو وارد و از طریق تکنولوژی شبکه به دیگر دستگاه ها منتقل بشه هم تو کار کارمند و هم تو کار ارباب رجوع تسریع به عمل میاد .

خیلی از شرکت ها نیز شماره تلفن های زیادی دارند که همگی اشغال هستند و بهتره بدونند مردم شرکتی که به ایمیل های خود جواب نمیده رو معتمد نمی دونند چون مگه میشه 1 شرکت با این ابهت یک نفر اپراتور برای چک کردن ایمیل ها و پاسخ دهی نداشته باشه .هرچند این رو هم بگم که الان دیگه با چند سال پیش فرق کرده و شرکت ها اهمیت این موضوع رو درک کردند اما بازهم استفاده از ایمیل در برخی شرکت ها مرسوم نیست .

با وجود اینترنت ، اطلاعات مرتبط به یک تجارت فورا در اختیار مدیریت قرار می گیره و برای مطلع کردن مردم نیز اینترنت ابزار بسیار قدرتمند و هدفمندیه که به تسریع اطلاع رسانی و همچنین عدم اتلاف وقت شما کمک می کنه .

برای جابجایی فیزیکی شرکت ها ، وجود هزاران سند و مدرک کاغذی بسیار دست و پا گیر خواهد بود و تکنولوژی سرعت و زمان جابجایی رو بهبود میده .

ذخیره سازی اطلاعات با حجم بسیار کم

همونطور که در ابتدای پست گفتم هنوز هم خیلی از جاها اطلاعات کاری رو به صورت کاغذی بایگانی می کنند که همین کار موجب اتلاف وقت ، کاغذ و آشفتگی محیط کار میشه . آقا الان کامپیوتر بی زبون در اختیار تام و کامل شماست . هر بلایی هم سرش بیاری فقط صدای فنش بیشتر میشه وگرنه گازت نمی گیره که . از کامپیوتر استفاده کن خب . به جای اینکه 3 تا کمد بزرگ بگذاری وسط دفتر که اطلاعات مشتریان و خرید و فروش ها رو بایگانی کنی یه کامپیوتر بخر و یه منشی . تمام اطلاعات اعم از خرید ، فروش ، مشتری ، تاریخ ، طلب ، بدهکاری و … رو تو یه هارد فسقلی ذخیره می کنی و تو 1 ثانیه به همه اون اطلاعات دسترسی داری .

همین الان هم اطلاعات معاملات مسکن مثل رهن و اجاره و خرید و فروش در بانک اطلاعات سازمان مسکن کشور ثبت میشه . خب این که خیلی بهتر از کاغذ و کلاسوره .

تکنولوژی بازاریابی به سرعت نور

هر کالایی که تولید میشه خب برای رضای خدا که هست اما هدف دیگری هم داره که اسمش پوله . باید شناخته بشه تا فروش بره . قبلا بازاریاب ها باید کلی بدبختی تحمل می کردند تا یک کالا رو به مردم معرفی کنن اما امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و اینترنت ، به سرعت نور ( اگه پول داشته باشی ) می تونی کالای خودت رو به مردم معرفی کنی .

تکنولوژی اتوماسیون

علت اینکه با 100 کیلومتر تو جاده در حال حرکتی و یهو چرخ ماشین در میره و خدا می دونه چه بلایی سرت میاد اینه که اون پیچ به دست انسان بسته شده ، حالا یا تو کارخانه یا تو تعمیرگاه . در هر صورت انسانه دیگه ، بی خوابی داره ، گرسنگی داره ، حواس پرتی داره ، فکر درگیر داره و … اما ربات اینگونه نیست ، تا کار رو انجام نده دست از سر قطعه بر نمی داره . و این کار رو به بهترین شکل انجام میده چون فقط مخصوص یک کار طراحی شده . اتوماسیون در سرعت و دقت کار تاثیر به سزایی داره و همه اینها به لطف وجود تکنولوژیه .

اما در این بین تکنولوژی بین مدیریت و  کارمندان نیز می تونه ارتباط بهتری برقرار کنه .

موبایل و تبلت

اگر هرکدام از کارمندان شما یک موبایل هوشمند و یا یک تبلت داشته باشند ( یعنی برای کار استفاده کنن ) در هر لحظه دسترسی به اطلاعات شرکت کار سختی نخواهد بود . نرم افزار های بخصوصی برای حسابرسی و مدیریت های مالی وجود داره که می تونین از آنها برای کارمندان خود استفاده کنید اگر هم خیلی حساس هستید می تونید بنا به خواسته خودتون ، اپلیکیشن تخصصی شرکتتون رو سفارش بدید . لازم به ذکره که تبلت و اسمارت فون به اینترنت هم وصل میشن و برای کارمندان شما بسیار مفیده .

آموزش از راه دور

خیلی از شرکت ها برای جذب نیرو دوره های آموزشی برگذار می کنند . نیروی کار باید حتما سر جلسات حضور داشته باشه تا آموزش انجام بشه . این در حالیه که خیلی از مواقع نیاز به حضور نیست و این آموز می تونه از طریق اینترنت صورت بگیره . دانشگاه مجازی داریم . دیگه از این بالاتر نیست که .

ویدئو کنفرانس

مدیر یک مجموعه به راحتی می تونه با ویدئو کنفرانس تمام کارمندان خودش رو یکجا ببینه و باهاشون صحبت کنه . انگار داخل یک اتاق هستند . خیلی از شرکت های بزرگ بینالمللی که شعبه های مختلفی در دنیا دارند نمی توانند هر روز به شعبه های خود سر بزنند . راه حلش ویدئو کنفرانس هستش .

البته ابعاد زیادی رو میشه مورد بحث قرار داد که از حوصله خارجه و بهتره شما عزیران در قسمت نظرات مطرح کنید .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • تکنولوژی موجب صمیمیت و نزدیکی هرچه بیشتر خانواده ها می شود  به نظر شما تکنولوژی باعث پیشرفت روابط اجتماعی می شود یا مانعی برای این کار است؟ تلفن همراه باعث افزایش ترافیک و تصادفات و بازیهای ویدئویی باعث بی تحرکی و تنبلی کودکان و نوجوانان می شود. ولی با این وجود تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تکنولوژی…
  • 5 تکنولوژی علمی تخیلی فیلم ها که الان وجود دارندمثل اینکه آقایون مخترع و مکتشف ، به فیلم های هالیوودی علاقه زیادی دارن چون هر تکنولوژی که تو فیلم های علمی تخیلی به ضرب و ضورب فتوشاپ و پریمیر و افتر افکت بکار گرفته شده چند سال بعد تو دنیای واقعی می بینیمشون . ۵ تا از تکنولوژی های…
  • 10 تکنولوژی که از بین نخواهند رفت    در دنیای امروزی تکنولوژی های عجیب و غریبی ظهور کردند و تا چند وقتی مردم رو شگفت زده کردند و حتی فروش خوبی هم داشتند اما طولی نکشید که از یاد رفتند . مثل کمربند های لاغری و یا یک نوع لاستیک خاص برای دوچرخه و یا ماشین…
  • 5 تکنولوژی که موس های کامپیوتری را منقرض می کنندخود من به شخصه اگه موس نباشه انگار یکی از اعضای بدنم رشته های عصبی نداره . به شدت اعصابم بهم میریزه ، حالا تازه من کار با کیبورد رو تقریبا مشکلی باهاش ندارم و کارمو راحت راه میندازم ( اگه موس نباشه ) اما با این حال موس که…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

3 دیدگاه

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا