بستن فهرست

خیلی از زبان آموز های ایرانی از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی وحشت دارن و به هیچ قیمتی حاضر نیستن دیکشنری انگلیسی به فارسی رو کنار بذارن ! من در این ویدیو کوتاه میخوام مزایای استفاده از دیکشنری های تک زبانه رو خدمت تون توضیح بدم . حتما این ویدیو کوتاه رو ببینید و اگر وقت کردین حتما متن این پست رو هم بخونید چون چنتا نکته ریز دیگه هم گفتم که به دردتون میخوره .

برای دانلود ویدیو روی لینک زیر راست کلیک کنید و بعدش روی گزینه Save as کلیک کنید .

دانلود ویدیو مزایای دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی چیه ؟

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی یا English to English Dictionary یک فرهنگ لغت تک زبانه است . یعنی تک تک واژه ها با استفاده از یک یا چند جمله انگلیسی توضیح داده میشن تا زبان آموز بتونه معنی اون واژه رو به طور دقیق بفهمه . تا الان دیکشنری های تک زبانه زیادی به بازار عرضه شده که هر کدوم کاربرد های خودشونو دارن . برای مثال بعضی از این دیکشنری ها مبتدی بر انگلیسی بریتانیایی هستن و بعضی هاشونم بر اساس انگلیسی امریکایی نوشته شدن . دیکشنری هایی مثه Merriam-Webster , Oxford , Longman و American Heritage بهترین و پرفروش ترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی دنیا هستن !

مزایای دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

دیکشنری های تک زبانه مزایای بسیار زیادی دارن اما برای اینکه بحث طولانی نشه من فقط 2 تا از مهم ترین موارد رو خدمت تون عرض میکنم :

1- افزایش دایره واژگان انگلیسی در مدت کوتاه

همونطور که خدمت تون عرض کردم در این دیکشنری ها هر واژه با استفاده از چند جمله انگلیسی تعریف میشن به همین دلیل برای فهمیدن معنی یه واژه مجبور میشید چنتا واژه دیگه رو هم یاد بگیرید . این روش در افزایش دایر لغات تون خیلی موثره و بعد از گذشت چند ماه بدون اینکه حواس تون باشه چند هزار تا واژه کاربردی انگلیسی رو یاد می گیرید .

2- یادگیری جمله سازی اصولی در انگلیسی

دیکشنری های تک زبانه توسط افراد بسیار با سواد و با تجربه نوشته میشن . این افراد برای نوشتن تک تک این جملات زمان زیادی رو صرف میکنن تا زبان آموز راحت تر بتونه معنی اون واژه رو بفهمه . به همین دلیل تک تکجملاتی که در این دیکشنری ها استفاده میشن بسیار اصولی و کاربردین . با این روش شما اصول جمله سازی در زبان انگلیسی رو یاد میگیرید و بعد از یه مدت می تونید کتاب ها و وب سایت های انگلیسی رو سریع تر بخونید و خیلی راحت تر بفهمید .

آیا افراد مبتدی میتونن از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنن ؟!

حتی اگر یه زبان آموز مبتدی صفر کیلومتر هستین ، باز هم می تونید از یه دیکشنری تک زبانه استفاده کنید ! ناشران این دیکشنری ها فکر همه جا رو کردن . دیکشنری های تک زبان در چند سطح مختلف منتشر میشن ؛ مبتدی ، متوسط و پیشرفته و حتی بالاتر ! شما می تونید یه دیکشنری سطح مبتدی ( basic یا elementary ) تهیه کنید تا راحت تر و زودتر راه بیوفتین .

متاسفانه خیلی از زبان آموز ها میرن یه دیکشنری انگلیسی به انگلیسی میخرن که معنی فارسی کلمات رو هم نوشته باشه ? واقعا میخواید انگلیسی یاد بگیرید ؟ واقعا میخواید کتاب ها و وب سایت های انگلیسی رو خیلی راحت بخونید و بفهمید ؟ خب پس دیگه به هیچ وجه از دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده نکنید ! مطمئن باشید با دیکشنری های فارسی به هیچ جا نمیرسید . تو ویدیو بعدی میخوام یه دیکشنری انگلیسی به انگلیسی مناسب این دوره آموزشی رو خدمت تون معرفی میکنم ، حتما حتما ویدیو بعدی رو ببینید .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • دیکشنری انگلیسی امریکایی سطح مبتدی و متوسطدر این پست کوتاه میخوام بهترین دیکشنری انگلیسی امریکایی رو خدمت تون معرفی کنم چون بدون یه دیکشنری مناسب نمیشه زبان انگلیسی رو درست و حسابی یاد گرفت به همین دلیل  . توصیه میکنم حتما حتما ویدیو این جلسه رو ببینید و هر وقت فرصتش رو داشتین حتما متن این پست…
  • تفاوت انگلیسی امریکایی با انگلیسی بریتانیاییمتاسفانه خیلی از زبان آموز های ایرانی اصلا نمیدونن که دارن انگلیسی امریکایی یاد میگیرن یا بریتانیایی به همین دلیل وقتی میخوان انگلیسی صحبت کنن همینجوری شلنگ تخته حرف میزنن . در صورتی که یک زبان آموز باید از همون اول تکلیفش مشخص باشه . من در این ویدیو کوتاه تفاوت…
  • کشورهای انگلیسی زبان ؛ انگلیسی زبان رسمی کدام کشورهاست ؟اگرچه زبان انگلیسی در تمام کشور های دنیا استفاده میشه اما به هر حال لازمه حتما کشورهای انگلیسی زبان رو بشناسید . باید بدونید که چه کشورهایی زبان مادری مردم شون انگلیسیه و در چه کشورهایی به عنوان زبان رسمی استفاده میشه . توصیه میکنم حتما این پست کوتاه اما مهم…
  • زبان بین المللی چیست ؟ چرا انگلیسی زبان بین المللی شد ؟احتمالا شما هم شنیدین که انگلیسی زبان بین المللی شده و تقریبا میشه گفت در سراسر کره زمین با انگلیسی آشنایی دارن و ازش استفاده میکنن . اما آیا تا حالا به این فکر کردین چرا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شده ؟ در ادامه به طور…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

32 دیدگاه

  • سلام و درود بر شما جوانان پرشور و دقیق
    از سایت شما همیشه لذت برده و می برم

    آفرین بر این انرژی و تلاشتان
    آفرین به همتتان
    آفرین به دقتتان
    آفرین به صداقت کاریتان
    آفرین به احترامی که برای وقت دیگران قائلید
    (یعنی در آموزشهاتون الکی کشش نمیدین و دنبال سریعترین روش هستید)

    آفرین بر انصافتان

    همه جوره ازتون ممنونم و تا بتونم تبلیغ سایت و کارتون ر در حد یک معلم دارم

    براتون بهترینها ر آرزو دارم وامیدوارم به قله های آرزوتون برسید

  • سلام
    میشه بپرسم شما چجوری زبان یادگرفتید که انقدر مسلطید؟؟!

  • آقای درویش عزیز لطفا کتابی هم برای یادگیری لغات پرکاربرد انگلیسی معرفی کنید.کتاب ها مختلفی تو بازار هست تحت عناوین 4000 لغت،یا 1400 و…

  • سلام
    واقعا سپاسگزارم . دمت گرم … عالیه .

  • و بازم عالی
    فقط حتما از صفر صفر شروع کنید لطفا ! فک کنید هیچی بلد نیستیم از زبان D:

  • سلام مرسی از زحمت هایی که میکشید
    همونطور که میدونید ما توزندگی مون لااقل چندتا یا چند صد تا لغت انگلیسی بلدیم من خواهشی که دارم اگه میشه شما سطح دانش انگلیسی ما رو در حد صفر در نظر بگیرید و از پایه شروع کنید فرض اینکه به یه بچه مدرسه ابتدایی اموزش میدین از اول .
    ممنون

    • سلام ، ممنون از قدرشناسی تون
      به روی دیده . من این دوره رو از زیر صفر شروع می کنم اصلا نگران هیچی نباشید . تا چند ماه دیگه می تونید حرف بزنید به شرطی که پا به پای من بیاید و تمرین کنید .

  • مژگان 08 دی 1395

    سلام، خداقوت
    حق باشماست، اصلا با دیکشنری انگلیسی به انگلیسی کار کردن خبلی حس خوبی داره . لغات به کاربرده شده در ترجمه هم به نسبت آسون تر هستن . حالا اینکه بتونی معنی رو با زبون خودشون متوجه بشی ، خودش کلی خوشحال کننده است.

  • علیرضا 08 دی 1395

    سلام خدمت شما دست شما درد نکنه که همچین امکانی رو برای یادگیری فراهم کردید تا هر کی تو هر سنی که هست بتونه زبان یاد بگیره.
    پایدار باشید و سرافراز

  • داوود چگيني 08 دی 1395

    سلام به داداش خودم ابراهیم درویش
    کارت عالی و بی نقصه و من همه جوره و بی صبرانه منتظر آموزش های بعدیت هستم امیدوارم یه روزی مسلط بشم و نجات پیدا کنم ازین جهل . آخه من همه پیشرفت تو زندگی رو مدیون زبان انگلیسی هستم و خیلی بهش معتقدم .
    در پناه خدا همیشه موفق و پایدار باشی

    • قربون محبت تون . به زودی زبان انگلیسی رو خیلی خوب یاد میگیرید به شرطی که پا به پای من بیاید .

  • غلامحسین موسوی 08 دی 1395

    سلام آقای درویش ما تا فردا تهران هستیم ممکن است دیکشنری انگلیسی به انگیلسی خوب را معرفی کنید بخریم .

  • پرویزی 08 دی 1395

    سلام آقای درویش خسته نباشید
    نسخه های آنلاین دیکشنری هایی که فرمودید رو میشه معرفی کنید

  • داریوش 08 دی 1395

    دیکشنری که همش انگلیسی است و چیزی از آن نمی فهمیم چگونه میتوان انگلیسی یاد گرفت ؟!

  • داریوش 08 دی 1395

    خواهشمند است که به الفبای انگیسی هم بپر دازید.
    یادگیری زبان انگلیسی چند بخش دارد ؟
    با چند واژه انگلیسی چگونه یک جمله بنویسم ؟
    یکی از چالش های زبان انگلیسی برای من این است . اگر برابر پارسی یک جمله انگلیسی را ندانم دست کم بتوانم ان جمله انگلیسی را بخوانم .
    خواهشنم راهنمایی کنید

  • شاهرخ مجدي 08 دی 1395

    درودبر شما
    مراتب سپاس و قدردانی خود رابه آقای ابراهیم درویش بابت بخش آموزش زبان انگلیسی اعلام می دارم.
    شاد و موفق باشید

  • چپ و راست 07 دی 1395

    از فست دیک استفاده میکنم اما کامل نیست تو حالت افلاین بعضی کلمه ها کار میکنه تو حالت آنلاین صدای گوینده خوب نیست اگه به غیر از این چیزی بود معرفی کنی ممنون میشم قربان شماااا
    ولی خیلی دارم زور میزنم یاد بگیرم اما هنو نتونستم خوب یاد بگیرم
    چرااااا

  • سياوش 07 دی 1395

    سلام
    آقای درویش نکته بسیار مهمی بود که توضیح دادین. ممنون از این نکته سنجی های دقیق.
    یکی دیگه از راههای یادگیری اینه که در انگلیسی اخبار مریوط به آدمها یا موضوعات مورد علاقه را دنبال کنیم؛ هر کسی بالاخره به چیزی علاقه داره یا ممکنه به یک آدم خارجی علاقه مند باشه؛ با دنبال کردن خبرها یا نوشته های مربوط به آن موضوع یا آدم که به زبان انگلیسی هستند، کنجکاوی و انگیزه بوجود میادش.

  • سلام
    مشکل اصلی آموزش انگلیسی در مقاطع تحصیلی ایران دو مورد رو در بر میگیره :
    1- عدم آموزش صحیح تلفظ
    2- عدم آموزش صحیح جمله سازی و گرامر
    این بخش جمله سازی رو همچین غولی ازش میساختن که بیشتر مخاطب ها رو فراری میدادن .

    البته دوستان مخاطب در اینجا هم باید این مورد رو در نظر داشته باشن که تنها با صرف دیدن این آموزش ها و ویدیو ها در عرض چند ماه انگلیسی فول نمیشن بلکه خودشون هم باید روزی حداقل نیم ساعت وقت بذارن و تمرین کنن .

    با تشکر

  • سلام ممنون از ویدیو آموزشی تون . اما وای عجب روش سختی باید پیش بگیریم….???

  • چپ و راست 07 دی 1395

    سلام و خسته نباشید به آقای درویش
    بازم مثل مثل همیشه عالی
    میخواستم یک اپ خوب معرفی کنید که تلفظ امریکن داشته باشه برای کوشی من از گوگل ترنسلیت استفاده میکنم اونم نمیدونم چرا به بریتانیا هر چی میزنم تلفظ کنه بریتیش تلفظ میکنه با وی پی مشکل نیست .

  • با سلام و خسته نباشید . ممنون از اینکه همیشه راجع به نکات کلیدی و ضروری صحبت می کنید. من با تمام مطالبی که در این زمینه گفتید موافقم و کاملا درکش کردم . سالها پیش که کلاس زبان می رفتم استاد بسیار خوبی داشتم که از همان دوره های ابتدایی ما رو موظف می کردن که از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنیم باید معنی تمام لغت های جدید درس به انگلیسی یا میگرفتیم و بعد از مدتی به هر نحوی باید انگلیسی صحبت می کردیم و اجازه نداشتیم فارسی حرف بزنیم. از فایده های حفظ کردن معنی انگلیسی لغات این بود که با یک تیر چند نشون می زدیم، به طور خودبخود لغات مترادف و متضاد یاد می گرفتیم و خودبخود کاربرد لغات مختلف در جمله یاد می گرفتیم جالب اینکه جواب خیلی از سوال های گرمری که برام پیش میومد با دیدن معنی انگلیسی این لغات و مثال هایی که جلوش مینویسن پیدا می کردم و حتی روی صحبت کردنم تاثیر میذاشت. اما یه مدتی یادگیری زبان کنار گذاشتم و مشکل از اونجایی شروع شد که خواستم خودم شروع کنم به خوندن و طبق عادت از این دیکشنری ها البته پیشرفته ترش رو استفاده کردم اما درک کردن معنی هر لغت زمان زیادی ازم گرفت وهمه چیز خیلی کند و خسته کننده شد و از اون بدتر اینکه فراموش می کردم ( احتمالا بخاطر اینکه کلاس نمی رفتم و خودم گاهی می خوندم ) . خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید چطور باید این همه لغت به ذهن بسپاریم ؟ لطفا اگه امکان داره راجع به دیکشنری های تخصصی هم توضیح بفرمایید چون با تعداد زیاد دیکشنری های مختلفی که دارم هنوز ترجمه یک مقاله واقعا برام دشواره و کلی وقت میگیره، گاهی وقتا یک لغت در هیچ کدام از این دیکشنری ها و یا حتی با سرچ در گوگل پیدا نمی کنم!

    • سلام ، ممنون از محبت تون
      اجازه بدین سر فرصت به همه این موارد میپردازیم . نکته مهمی که باید یادآوری کنم خدمت تون اینه که شما به عنوان یه زبان آموز باید همیشه مطالعه کنید . متاسفانه ایرانی ها کلا کتاب نمیخونن ! اما واقعا خوندن کتاب و سایت های خارجی باعث میشه شما خیلی راحت تر بتونید واژه ها رو یاد بگیرید و برای همیشه حفظ کنید . بعضی از واژه ها و اصطلاحات در دیکشنری های معمولی نوشته نمیشن و باید در دایره المعارف ها پیداشون کنید مثه ویکی پیدیا .

  • همه جوره لایک داری

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا