بستن فهرست

رانندگی با دمپایی خطرناک است !

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

خیلی از راننده ها تو مسافرت با دمپایی رانندگی می کنن و اصلا به این مسئله توجه نمی کنن که رانندگی با دمپایی چقدر خطرناکه و حتی ممکنه منجر به مرگ بشه ! من در این پست می خوام ابعاد مهم درباره رانندگی با دمپایی رو خدمت تون توضیح بدم . متاسفانه تصادف های رانندگی در ایران هر ساله جون خیلی ها رو داره میگیره در صورتی که در خیلی از کشور ها آمار مرگ و میر ناشی از تصادف های رانندگی به طرز قابل توجهی کمتر از ایرانه . متاسفانه ما ایرانی ها موقع رانندگی به خیلی از مسائل توجه نمی کنیم . اساسا ما ایرانی ها تا یه بلایی سرمون نیاد حاضر نیسیم عواقب اشتباهات مون رو بپذیریم . اگر عادت دارید با دمپایی رانندگی کنید ، حتما این پست رو تا آخر بخونید .

آیا رانندگی با دمپایی تخلف است ؟

آیا رانندگی با دمپایی تخلف است ؟

آیا رانندگی با دمپایی تخلف است ؟

من هم تو آیین نامه رانندگی چک کردم و هم از چند مامور راهنمایی و رانندگی درباره این مسئله پرسیدم اما متاسفانه درایران ( و تقریبا همه نقاط دنیا )  رانندگی با دمپایی به هیچ وجه تخلف نیست . امیدوارم که این مسئله هم به قوانین رانندگی اضافه بشه و حقیقتش واسه خود من خیلی عجیبه که رانندگی با دمپایی تخلف نیست ! به هر حال این مسئله ممکنه باعث تصادف بشه و حتی خدای ناکرده منجر به مرگ یک یا چند انسان بشه .

خطرات رانندگی با دمپایی

رانندگی با دمپایی خطرناک است !

رانندگی با دمپایی خطرناک است !

متاسفانه اغلب راننده های ایرانی فکر میکنن شوماخرن . هر کی که Need for speed رو تا آخر برده فکر میکنه راننده خوبیه و جاده های ایران هم مثه بازی های اکس باکسه . من تو مسافرت بارها دیدم که بعضی از رانندهها تمام مسیر رو با دمپایی یا صندل رانندگی میکنن . و اگر بهشون بگی « آقا این کار خیلی خطرناکه » مطمئن باشید که انقدر مسخره ات می کنن تا خودت خجالت بکشی و از حرفی که زدی پشیمون بشی . وقتی نیم ساعت دمپایی پاتون باشه ، پاها تون عرق میکنه و دمپایی هی سر میخوره میره زیر پدال . دمپایی از چند طرف بازه و ممکنه به پدال گیر کنه . اگر دمپایی به پدال گاز گیر کنه در آوردن دمپایی از پدال کار سخت و خطرناکیه .

خطرات رانندگی با دمپایی داخل شهر

موقع رانندگی داخل شهر همش مجبورید کلاچ و ترمز بگیرید . ترافیک بیشتره و کوچکترین اشتباهی می تونه منجر به تصادف بشه . درسته که تصادف های داخل شهری معمولا تلفات جانی نداره اما خب کی دوست داره ماشینش آسیب ببینه ؟ از طرفی اگر یه موتوری یا یه عابر جلوتون سبز بشه ، واقعا خدا میدونه چه اتفاقی بیوفته .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

خطرات رانندگی با دمپایی در اتوبان ها

تو اتوبان ها همه دارن با سرعت خدا کیلیومتر در ساعت رانندگی میکنن . کوچکترین اشتباه ممکنه به قیمت جون تون تموم شه . شایع ترین اتفاق موقع رانندگی با دمپایی اینه که دمپایی تون به پدال گاز گیر میکنه . موقع نزدیک شدن به عوارضی ها ، تونل ها اگر دمپایی تون به پدال گاز گیر کنه تا بخواید به خودتون بجمبید ممکنه کار از کار گذشته باشه . دوستان همیشه فرصت کافی برای عکس العمل معقول و منطقی وجود نداره . خواهش میکنم به مهارت رانندگی تون مغرور نشید چون حادثه با کسی شوخی نداره .

اگرچه تعداد افرادی که با دمپایی رانندگی میکنن زیاد نیست اما به هر حال حادثه خبر نمیکنه . خواهش می کنم به مهارت رانندگی تون مغرور نباشید و گول دست فرمون تون رو نخورید !

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • معنی ۷ شمال ، ۶۵ جنوب یا ۲ غرب در جاده ها چیست ؟از بچگی این سوال ذهنمو درگیر کرده که بود که این اعداد و ارقامی که به طرز رمزآلودی روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی بین جاده ها و اتوبان های کشور نوشته شده چه معنی رو میده . هر مسافرتی که میرفتم تا چشمم به این تابلو ها می خورد که…
  • سنسور دنده عقب چیست و چگونه کار می کندماشین های جدید همشون دارن بزرگتر و جادار تر طراحی میشن ، شهر ها هم دارن شلوغ تر میشن . توی شهری مثل تهران ، به قدری ترافیک و ازدحام زیاده که جای پارک می فروشن . خدا نکنه یه جای خالی پیدا بشه تا بخوای بجنبی 43 نفر کمین…
  • دنده عقب چیست ؟ روش صحیح دنده عقبدنده عقب رفتن واسه خیلی از افراد کار سخت و آزار دهنده ایه به طوری که خیلی ها ترجیح میدن تو مساحت ۲ متر مربع ۵۰ بار ماشین رو عقب جلو کنن ( به اصطلاح سر و ته کنن ماشینو ) اما دنده عقب حرکت نکنن . من به شخصه…
  • پارک دوبل چیست ؟ آموزش پارک دوبلپارک دوبل یکی از مهارت های رانندگی هست که خیلی پرکاربرده و کسی که پارک دوبل بلد نباشه قطعا به دردسر میفته و شاید یه جاهایی سوژه مردم بشه . اصن یکی از تفریحات مردم توی اینترنت ، دیدن پارک دوبل های خنده داره :) واسه اینکه هم کار خودتون…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

18 دیدگاه

  • شسیسشی 21 آبان 1399

    من یه بار با دمپایی که سور خوردنش ملسه
    اومدم ماشینو فقط یخورده از پارک ببرم جلو
    کلاج از زیر پام در رفت پام نمیتونم چی شد رفت رو گاز
    مثل فشنگ رفتم خوردم ب یه موتوری که پارک کرده بود شانس آوردم روش هیچکس نبود وگرنه میمرد ! بلا شک خیلی سرعتم بالا رفت یهویی

  • من بیماری هیپرهیروزیس (تعریق) دارم و نمیتوانم با کفش یا کتانی رانندگی کنم با صندل رانندگی میکنم، ولی در کل باید با کفش طبی مخصوص رانندگی کرد.

  • حمید رضا 15 آذر 1395

    این مطلب زیر مطلب کشیدن پتو روی سر بود. که من متاسفانه نخونده بودم. خیلی قشنگ می نویسی آدم موقع خوندن کلی می خنده و در ادامه به فکر فرو میره. لطفاً این مطلب را هم در کانال تلگرام منتشر کنید که بیشتر مردم بخونند.

  • با سلام. من هفته پیش با کفش ورزشی که بزرگ هم بود رانندگی می کردم. ساعت 8 صبح بود که در لاین سرعت نواب، یک پراید به دلیل نامعلوم! روی ترمز زد و کاملاً توقف کرد. من هم فاصله ام زیاد بود و ترمز گرفتم ولی چون ترمز را باید محکم می گرفتم ترمز از زیر کفش ورزشی ام لیز خورد و نگرفت و پام روی گاز رفت و با سرعت بالا زدم بهش. 1.5 میلیون خرج برداشت تا ماشین هامون درست بشه. لطفاً این نکته رو هم درنظر داشته باشید که وقتی کفش ورزشی بسکتبال می پوشید (مخصوصاً برای پاهای بزرگ) امکان لیز خوردن روی پدال ترمز وجود دارد.

  • سلام
    چشم حتما رعایت می کنم و به دیگران هم سفارش می کنم.
    ممنون عالی بود.

  • سلام
    ممنون از مطلب خوبت
    رانندگی با دمپایی تخلف محسوب میشه!
    حتی تو کتاب آیین نامه هم اشاره شده که رانندگی فقط با کفش مجاز است. من از استاد آموزشگاه پرسیدم منظورش دمپاییه؟ گفتند بله، نه پا برهنه نه با دمپایی و امثالهم

  • موضوع خوبی بود تا حالا بهش توجه نکرده بودم احسنت به شما.

  • آقا من تابستون تو شهر با دمپایی درحال رانندگی بودم. ماشین جلوایم ترمز کرد و من هم بلا فاصله ترمز کردم ولی دمپاییم زیر پام چرخید و زدم به ماشین جلوایم. تازه با زیر شلواری هم بودم. ماشین جلو ایمم تاکسی بود . . . .

  • سلام

    آره واقعا خطرناکه خصوصا تو ماشین هاییکه کلاچشون سفنه
    من تا حالا همچین کاری نکردم و نمیکنم ولی حتی تو رانندگی حرفه ای؛ با کفشی که خیس بوده زیرش؛ این اتفاق واسم افتاده و پدال در رفته . . .

  • سلام مگه شما بازی Need for speed رو دارید؟ اون همش الکیه به نظر من که اونایی که اون بازی رو تا آخر رفتن و فکر میکنن مثل واقعیته اشتباه میکنن منم اون بازی رو دارم و خیلی هم دوستش دارم! بابای من بیشتر وقت ها با دمپایی رانندگی میکنه و من این مطلب رو حتما به بابام نشون میدم! خیلی ممنون

  • سلام
    اواخر اسفند سال 90 بود. تازه پراید گرفته بودیم. اولین ماشینمون بود. بابام هم گواهی نامه نداشت. من هم یکسال و نیم بود گواهی نامه گرفته بودم ولی چون ماشین نداشتیم رانندگی برام مثل تازه واردها بود. صبح با بابام سوار شدیم، توی کوچمون یه خونه داشت میساخت یه کامیون اومده بود کوچه رو بسته بود مجبور شدم دنده عقب برم. منم صندل پوشیده بودم با جوراب! خلاصه دنده عقب رفتم، وقتی که به پل رسیدم، از اونجایی که ناشی بودم، از لبه پل فرمون رو پیچوندم! چرخ جلو افتاد توی جوب بزرگ و دراومد، به خاطر بالا و پایین شدن ماشین وقتی که افتاد تو جوب، جفت صندل ها از پام دراومد، رفت روی پدال گاز… ماشین شتاب گرفت و زدم به یه پراید که سر کوچه پارک بود، وقتی ماشین ایستاد تازه داشتم دمپایی ها رو پام میکردم!… هیچی دیگه. دو سه روز بود ماشین گرفته بودیم، 100 تومن خسارت دادیم. الان هم فقط برای مسیرهای خیلی کوتاه، تو محل صندل میپوشم ولی بدون جوراب!

  • سلام
    خیلی ممنون از خبرتون.منم تاحالا توجه نکرده بودم.ولی تا الان که با دمپایی رانندگی نکرده بودم و به خاطر خبر شما هیچ وقت این کار رو نمی کنم.

  • دانش آموز مدرسه علم فردا 26 اسفند 1393

    کاش این مقالات و هشدارهای مهم باعث بشه تا ما ایرانیها چشامونو باز کنیم عادتهای اشتباهمون رو کنار بذاریم … واقعا چرا باید اول بلایی سرمون بیاد بعد چشامون رو باز کنیم ؟!!!!!!
    حالا باید چطوری اعلام کنیم و اصرار کنیم تا این یه قانون بشه ؟!
    راهش چیه ؟

    ممنون از علم فردا

  • سلام
    نکته خیلی جالب و به درد بخوری بود
    تا حالا توجه نکرده بودم
    یه نکته هم من اضافه کنم خانم ها مواظب کفش های پاشنه بلند خود در حین رانندگی باشن چون ممکنه مثل دمپایی که شما گفتین پاشنه کفش زیر پدال ها گیر کنه
    موفق باشید و شاد
    سال خوبی رو برای شما آرزومندم

    • سلام
      بله متاسفانه همینطوره . خیلی از خانم ها با کفش پاشنه بلند رانندگی میکنن و این کار می تونه خیلی خطرناک باشه .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا