بستن فهرست

تعطیلی فیس بوک یکی از مسائلیه که ممکنه دور از ذهن خیلیا باشه اما بعد از گذشت چند سال از تاسیس فیس بوک حقایق زیادی درباره این شبکه اجتماعی بزرگ منتشر شده که باعث شده خیلی ها نسبت به فیس بوک نگاه جدیدی پیدا کرده باشن . نگاهی که به مرور زمان یک بی تفاوتی و شاید تنفر ایجاد کنه . من در این پست می خوام توضیح بدم که تعطیلی فیس بوک در چه شرایطی ممکنه اتفاق بیوفته .

سرقت اطلاعات مهم ترین دلیل تعطیلی فیس بوک

فیس بوک اطلاعات کاربران را سرقت می کند

فیس بوک اطلاعات کاربران را سرقت می کند

خیلی از مردم عادی وقتی برای اولین بار با فیس بوک مواجه شدن انقدر براشون جالب و جذاب بود که شاید حتی تصورش رو هم نمی کردن که فیس بوک داره خیلی زیرکانه ازشون حرف میکشه . تا قبل از گسترش اینترنت خیلیا به مسئله سرقت اطلاعات از طریق نرم افزار فکر هم نمی کردن . اما مردم چطور به این مسئله پی خواهند برد و بعد از اینکه بفهمن این اطلاعات به چه درد سرمایه گذاران فیس بوک میخوره ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

احتمال تعطیلی فیس بوک بعد از افشا گری های متناوب منابع خبری و علمی

Julian Paul Assange  موسس wikileaks در مصاحبه ای با Russia Today درباره فیس بوک جمله تکان دهنده ای گفت :

Facebook in particular is the most appalling spying machine that’s ever been invented

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

 


یعنی فیس بوک ترسناک ترین ماشین جاسوسیه که تا حالا اختراع شده ! افشاگری های زیادی از طرف رسانه های مختلف علیه فیس بوک انجام شده . البته هر وقت این مسئله از طرف رسانه های ایرانی مطرح شد عده زیادی مقاومت می کردن و میگفتن این توهم توطئه است . متقاعد کردن افراد غیر متخصص بسیار پیچیده است . چون فیس بوک برای خیلی ها جذابه به خصوص ایرانی ها که محدودیت های اجتماعی بیشتری دارن . به هر حال رسانه ها به مرور مطالب بیشتری رو خواهند نوشت . میگن ماه پشت ابر نمی مونه !

پی بردن کاربران به سرقت اطلاعاتی توسط فیس بوک

افشاگری های رسانه ها سوالات زیادی رو در ذهن مردم ایجاد میکنه که خود فیس بوک پاسخ همه این سوالات رو میده ! فیس بوک باعث شد تا مردم عادی ( غیر متخصص ) کم کم خیلی راحت متوجه بشن که شرکت های بزرگ نرم افزاری چطور دارن اطلاعات کاربران رو سرقت می کنن . فیس بوک با ترکیب تکنیک های مهندسی اجتماعی ، علم شبکه و مهندسی نرم افزار تونسته مردم رو متقاعد کنه تا اطلاعات دقیقی رو درباره خودشون در اختیار فیس بوک بذارن . اطلاعاتی که امکان نداره به غریبه ها بگن اما انقدر به فیس بوک اعتماد می کنن که همه این اطلاعات رو به طور دقیق ارائه میدن . فیس بوک میدونه کی با کی دوسته ، علایق همه کاربران رو به خوبی میدونه . و به مرور زمان همه مردم متوجه میشن که چرا فیس بوک انقدر برای جمع آوری اطلاعات دقیق اصرار داره و به طور دائم ازتون سوالات جدیدی می پرسه .

پی بردن کاربران به اینکه موش آزمایشگاهی شدن

کاربران فیس بوک موش آزمایشگاهی سرمایه دارها

کاربران فیس بوک موش آزمایشگاهی سرمایه دارها

مهم ترین گروه های فعال در فیس بوک ، گروه های بازاریابی شرکت های بزرگ هستن . این شرکت ها اطلاعات دقیق کاربران فیس بوک رو با نرم افزار ها و متد های پیچیده بررسی میکنن و یک مجموعه اطلاعات آماری بسیار دقیق ایجاد میکنن . طبق این اطلاعات آماری محصولات جدیدی رو وارد بازار میکنن . علاوه بر بررسی ذائقه مردم دنیا ، از این اطلاعات برای اهداف دیگه ای هم استفاده می کنن . شرکت ها با بررسی ذائقه مردم و اعمال تکنیک های مبتنی بر روان شناسی مدرن ذائقه مردم رو مطابق میل شون تغییر میدن . اگرچه سرمایه دارن برای تحقق اهداف شون از همه رسانه ها و تکنیک ها استفاده میکنن اما چیزی که از رفتار مردم میشه متوجه شد اینه که مردم خیلی راحت به فیس بوک اعتماد میکنن ، بنابراین فیس بوک برای تغییر سلیقه مردم ابزار بهتریه .

شرکت در نظر سنجی های فیس بوک با دید باز تر

شرکت در نظر سنجی های فیس بوک با دید باز تر

شرکت در نظر سنجی های فیس بوک با دید باز تر

به مرور زمان همونطور که در چند سال اخیر هم شاهد بودیم کاربران فیس بوک ، فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی رو کم کم یاد گرفتن . به مرور زمان متوجه میشن که نباید هر جایی هر حرفی رو  زد . ما تو دنیای واقعی موقع حرف زدن خیلی احتیاط می کنیم چون می دونیم که اگر مراقب حرف زدن مون نباشیم ممکنه عواقب بسیار بدی داشته باشه . با اپیدمی شدن ( ترویج پیدا کردن ) این طرز تفکر دیگه فیس بوک نمی تونه مردم رو تخلیه اطلاعاتی کنه بنابراین انگیزه فیس بوک برای ادامه سرمایه گذاری کم میشه .

گسترش جامعه وبلاگ نویسی مستقل و تعطیلی فیس بوک

کم کم خیلیا فهمیدن که میشه از وبلاگ نوسی درآمد زایی کرد و همین مسئله باعث شده تا عده زیادی به کسب درآمد از وبلاگ نویسی رو بیارن . افرادی که سواد و علاقه به نوشتن دارن میان یه سایت مستقل راه اندازی میکنن و با افزایش بازدید به مرور زمان با روش های مختلف از وب سایت شون پول در میارن . در واقع این درآمد ناشی از تولید محتواست ( مقاله ، عکس ، ویدیو و … ) . به همین دلیل دیگه فرد انگیزه فعالیت در شبکه های اجتماعی رو نداره چون می دونه که اگر همین مطالب رو در سایت شخصی خودش منتشر کنه می تونه ازش پول دربیاره .

خز شدن فیس بوک و فرار افراد سطح بالا از فیس بوک

انسان ها به سطح شخصیت شون اهمیت میدن . معمولا افراد تحصیل کرده و سطح بالا سعی میکنن در مناطقی زندگی کنن که آدم بی سواد یا بی شعور کمتری در اون منطقه باشه تا از گزند این افراد در امان باشن . از طرفی ، این افراد اصلا دوس ندارن که با افراد سطح پایین اشتباه گرفته بشن . با خز شدن تدریجی فیس بوک ، افراد با سواد و فهیم از فیس بوک دور میشن و سعی میکنن یه جایگزین بهتر و سطح بالا تر پیدا کنن .

مشکلات ، حوادث و جرایمی که توسط فیس بوک تحقق پیدا می کند

مار گزیده از ریسمون سیاه و سفید هم میترسه ! این تئوری در همه دوران تاریخ بشریت صادق و بوده و خواهد بود . افرادی که نامزد یا همسر شون رو تو فیس بوک از دست دادن . افرادی که از طریق فیس بوک مال باختن ( حتی شده هزار تومن ) ، افرادی که در فیس بوک بدنام شدن و … این افراد برای همیشه با فیس بوک خداحافظی میکنن . به دنبال این افراد ، اطرافیان شون هم با خطرات بالقوه فیس بوک بیشتر آشنا میشن و جذابیت فیس بوک براشون کمتر و کمتر میشه .

تولد سبک های جدید شبکه اجتماعی

نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار . انسانه دیگه ، دم دمیه . یه روز با این … یه روز با اون … 😀 هر روز شبکه های اجتماعی جدیدتری متولد میشه و این شبکه ها کاملا منطبق با نیاز های روز افراد هستن . شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن های هوشمند فیس بوک رو بردن تو حاشیه . البته لازم به ذکره شبکه های اجتماعی موبایلی هم ابزار های جدیدی برای جمع آوری اطلاعات افراد هستن .

شاید فیس بوک بتونه باز هم با تکنیک های حرفه ای تر ، مردم رو متقاعد کنه که از سرویس هاش استفاده کنن اما به نظر شما تا کی این روال می تونه ادامه پیدا کنه ؟ به نظر شما عوامل پشت فیس بوک برای از بین بردن بدبینی کاربران می تونن راه حلی پیدا کنن ؟ به نظر شما چه چیزی می تونه باعث تعطیلی فیس بوک بشه ؟

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعیوالا از وقتی که شبکه های اجتماعی موبایلی مثل وایبر ، واتس اپ ، لاین ، تانگو و اینستاگرام اومدن ، درصد استفاده مردم ایران از فیس بوک به شدت یعنی واقعا به شدت کم شده ، خیلی ها اصلا اکانت فیس بوک شون رو فراموش کردن . این در حالیه…
  • فیس بوک کارمندانش را وادار به استفاده از گوشی های اندرویدی کرد    اشتباه فکر نکنید نه گوگل فیس بوک رو خریده و نه فیس بوک گوگل رو . فیس بوک و اندروید دو پدیده جالب و منحصر به فرد در زمینه تکنولوژی این قرن بودند و هر دوی اینها به قدری در دنیا سر و صدا کردند که بخش قابل…
  • فیس بوک خطرناک است ! در نظرسنجی های فیس بوک شرکت نکنید !فیس بوک یک شبکه اجتماعی با وسعت میلیون ها کاربر فعال و فوق العاده وفادار به این رسانه است .  فیس بوک به یکی از اجزای لاینفک ( غیر قابل اجتناب ) افراد بیشماری در دنیا تبدیل شده ! چیزی شبیه به یک میان وعده غذایی ! اعتیاد به اینترنت…
  • دکمه همدردی Sympathize ابزار جدید فیس بوک برای ابراز همدردیفیس بوک برای حذب مخاطبان بیشتر و از همه مهم تر افزایش دوز وفاداری کاربرانش هر روز یه ترفند جدید می زنه ! تمام تلاش فیس بوک اینه که هر روز وابستگی بیشتری بین کاربران و شبکه اجتماعی فیس بوک ایجاد کنه . طبق خبری که وب سایت Ubergizmo منتشر کرد…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

13 دیدگاه

  • باسلام مهندس یه نگاهی هم به مابنداز با مرام
    باسلام
    آخه این اطلاعاتی (که نمیدونم چی هست) به چه دردفیسبوک می خوره اگه منظورتون اطلاعات شخصی(عکسوفیلم خانوادگی) هست از رو هاردتون پاک کنیدوتوفلش وسی دی بریزید.ولی من خودخیلی بافیس بوک مخالفم وهمینطور شبکه های دیگه چون وقط آدم رو می گیره.
    یه توصیه به این دوستانی که توفیس بوک میکنم فیس بوک ول کنید برید شبکه های ایرانی
    پاسخ دادن

    • مهدی جان سلام
      ۱- من اصلا راجع به هارد تون چیزی نگفتن ! مهم ترین اطلاعات همون چیزاییه که شما در فیس بوک منتشر می کنید یا در صفحات دوستان تون درباره اش نظر میدین و لایک میکنید .
      ۲- دوست من چرا انقدر نسبت به زبان پارسی بی تفاوتی ؟ وقط ؟!!

  • مرتضی 20 مهر 1393

    ممنون بابت مطلب مفیدتون

  • باسلام
    آخه این اطلاعاتی (که نمیدونم چی هست) به چه دردفیسبوک می خوره اگه منظورتون اطلاعات شخصی(عکسوفیلم خانوادگی) هست از رو هاردتون پاک کنیدوتوفلش وسی دی بریزید.ولی من خودخیلی بافیس بوک مخالفم وهمینطور شبکه های دیگه چون وقط آدم رو می گیره.
    یه توصیه به این دوستانی که توفیس بوک میکنم فیس بوک ول کنید برید شبکه های ایرانی

  • وقتی که کلا هک شه و وقتی کاربر وارد اکانت خودش شه فیلم ها و مدارکو مستندات ای جاسوسی فیس بوک رو ببینه رو بفهمه

  • واقعا ادمین یه سایت تکنولوژی که همچین طرز فکری داشته باشه از بقیه انتظاری نیست!

  • سلام
    اگه دنیا به آخر برسه ، حماقت آدمها به آخر نمی رسه!
    فیس بوک هم تعطیل بشه ، الان چند تا برنامه جدید اومده که اطلاعات بیشتری جمع آوری می کنن!( خودتون بهتر از من میدونید)
    تقریبا چیز دیگه ای نمونده که اینها از این ملت جمع آوری نکرده باشن!
    تصور کنید یکی از همین جوونها فردا بشه شهردار یا یک پست مهم دولتی !
    اونوقت سیستم های اونها می دونند که این آدم دقیقا چطور شخصیتی داره و نقاط ضعفش چیه! حتی کلی اسرار خصوصی ازش دارند که می تونن علیه اون استفاده کنن یا تقاضای همکاری کنند!
    به هر حال توهم توطئه خوب نیست ، آرامش رو از این مردم میگیره ، بزار این ملت توی جهل خودشون بمونن!
    چکار داری
    بزار راحت باشن!

  • مطلب قشنگی بود با اجازتون لینکش رو گذاشتم برای دوستان دیگه که بخونن ممنون

  • ممنون!

  • ابراهیم جان با اجازه شما هم من یه مطلب کوچکی میخواهم به مطلب زیبا و چالشیتون اضافه کنم.
    خود من هر وقت که می خواهم از تکنولوژی جدیدی استفاده کنم که به صورت رایگان ارائه می شه اولین سوالی که از خودم میپرسم اینکه که چرا رایگان؟؟؟
    یارو در راه خدا که این کارو نمی کنه که؟؟(با توجه به شرایط اقتصاد کشور و جهان)
    یه منفعتی براش باید داشته باشه
    باید از یه طریقی هزینه هاش رو تامین کنه
    یه سری مثل سایت ها(نمونش خود شما و خیلی از دوستان دیگر) از طریق قرار دادن پرتال های حمایت مالی و قرار دادن تبلیغات در سایت هزینه هاشون رو تامین می کنن
    پس ارائه مطالب به صورت رایگان برای ما قانع کننده است.
    اما شبکه هایی مثل فیسبوک],وایبر,لاین و خیلی نرم افزار های دیگه که شما بهتر از من می شناسید هزینه هاشون رو از چه طریقی تامین میکنن؟؟؟
    یه راهش فروختن اطلاعات شخصی شماست
    راه های دیگری هم باید باشه که من یکی حداقل ازش خبر ندارم

    موفق باشد
    یا علی

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا