بستن فهرست

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک

تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۰

 

داشتن یک خانه یا محل کار کوچک و جمع و جور به معنی این نیست که آن را به حال خود رها کنید و به این بهانه آنجا همیشه شلوغ و به هم ریخته باشد . گاهی اوقات می توان با کمی خلاقیت همه چیز را به نفع خودمان تمام کنیم . بعضی وقتها می توان با ترکیب رنگی و تزریق یک رنگ خاص به بخشی از مکان مورد نظر ، آنجا را بزرگتر و شکیل تر از قبل نشان داد . یکی از کلیدی ترین نکات در طراحی یک منزل یا اتاق کوچک ، استفاده از وسایل بزرگ برای چند کار به طور همزمان است .

میز نهارخوری 

گذاشتن یک میز نهار خوری در آشپزخانه یک منزل کوچک کار عاقلانه ای نیست . وجود یک میز برای خوردن غذا واجب تر از واجبه . هنوز هم در همین شهر تهران خانواده هایی پیدا می شوند که به صورت سنتی غذا می خورند . یعنی میز غذاخوری معنی خاصی برایشان ندارد و سفره را روی زمین پهن می کنند و اصلا هم به مفاصل زانو فکر نمی کنند که 10 الی 20 دقیقه بدون هیچ تحرکی باقی می مانند . ضمن اینکه شکم در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

میزی انتخاب کنید که حداقل دو منظوره باشد . میزهایی که در یک حالت میز کار یا کامپیوتر می شوند و در حالت دیگر میز نهار خوری . در بازار قطعا پیدا خواهید کرد .

تلویزیون داخل دیوار

از عنوان کاملا مشخص است . همیشه داشتن یک میز LCD به منزله کلاس داشتن و این چشم و هم چشمی ها نیست . فکر خود را به کار بیندازید چون جا به اندازه کافی ندارید . اگر بتوانید جایی برای تلویزیون خود که امروزه خدارو شکر دیگر از تلویزیونهای 10  15 کیلویی خبری نیست در دیوار اتاق خود باز کنید بخشی از کمبود فضا برای شما جبران می شود .

نصب تلویزیون در دیوار

 

طرح و نقش دکوراسیون

از نظر روانشناسی اثبات شده که وقتی یک مکان با استفاده از طرح و نقش تزیین می شود منجر به دنبال کردن طرح توسط بیننده می شود و این یعنی بزرگ تر دیده شدن آن مکان . برای مثال از کاغذ دیواری های طرح دار مثل راه راه و یا هر مدلی که فکر می کنید به سلیقه تان نزدیک است استفاده کنید .

 

طرح و نقش در دکوراسیون

استفاده از رنگ برای نمایش فضای بیشتر

استفاده از رنگ همیشه جزء راهکارهای گران جهت بزرگ نمایش دادن فضاهای کوچک بوده و هست . رنگ های مات و کمرنگ منظره را دور تر می برد پس فضا بزرگتر دیده می شود . رنگ شفاف و درخشنده برای دیوار ها توصیه می شود چون این کار از نظر روانشناسی تاثیر مستقیم در بزرگ دیده شدن فضای اطراف شما می شود .

شلوغ کاری ممنوع

جا به اندازه کافی کوچک هست حال شما با دستان خود کوچکترش نکنید . کمی به هم ریختگی و بی نظمی در اتاق باعث کوچکتر دیده شدن آنجا می شود . در جای کوچک هم می توان نظم ایجاد کرد .

استفاده از تابلوهای بزرگ در دکوراسیون

خیلی ها فکر می کنند استفاده از تابلوی بزرگ در یک مکان کوچک درست نیست اما جالبه بدونید که این کار باعث بزرگ دیده شدن می شود .

خانه خود را تمیز نگه دارید

قبول داشته باشید یا نه این یک اصله . خانه ای با درب و پنجره تمیز شفاف تر به نظر می رسد و همانطور که بالاتر گفتم شفافیت خانه به منزله بزرگ دیده شدن می باشد .

یادتان نرود همیشه همه چیز با پول درست نمی شود گاهی اوقات یک فکر خوب می تواند کارهای بزرگی انجام دهد .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • 9 نکته بین شما و طراح دکوراسیون داخلی  اگر به یک خانه ، دفتر کار یا مغازه جدید نقل مکان کنید به احتمال زیاد دوست دارید نمای داخلی آن مکان به دلخواه خودتان باشد و سریعا دست به کار می شوید . پیاده کردن یک نمای مناسب کار ساده ای نیست . فقط چند روزی طول می…
  • سلول خورشیدی چگونه کار می کند ؟ نحوه تبدیل انرژی خورشیدی به برق  خورشید ؛ ستاره ای که بدون هیچ چشمداشت و منتی گرمای وجودی خود را بر ما ارزانی داشته تا ما از این موقعیت و به بهترین شکل برای مصارف خود بهره ببریم . ستاره قدرتمندی که نه دی اکسید کربن تولید می کند ، نه برای ما خرج می…
  • پنل خورشیدی که آفتاب را دنبال می کندیکی از عیبهایی که می توان به انرژی خورشیدی و پنلهای خورشیدی گرفت این است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا پنل انرژی مورد نیاز را ذخیره کند که این انرژی مقدار زیادی نخواهد بود . برای ذخیره انرژی زیاد باید سطح خورشیدی بزرگی درست کرد که این…
  • 16000 پنل خورشیدی برای ایستگاه قطار  مثل اینکه واقعا باید نسل جدید انرژی را انرژی خورشیدی نام برد . اگر تا 2  3 سال پیش فقط طرح و یا صحبت از این انرژی پاک بود ، امروز این طرح ها به مرحله عمل رسیده و می رسد . در کشور بلژیک تونل ترن رو مسقف…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

یک دیدگاه

  • موافقم . مخصوصا الان که مردم ناخواسته به آپارتمان نشینی رو آوردن پس بهتره تا اونجا که میشه با فضای کم بهترین دکوراسیون رو طراحی کنیم . فقط یکم خلاقیت و سلیقه میخواد

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا