بستن فهرست

در روز 28 جولای 2015 نسخه نهایی ویندوز 10 منتشر شد . در حال حاضر ویندوز 10 برای 190 کشور جهان در دسترسه و کاربران می تون به صورت رایگان ویندوز شون رو  از نسخه 7 یا 8.1 به نسخه نهایی 10 ارتقا بدن .  قیمت لایسنس ویندو 10 ، 119 دلار ناقابله . من در این پست فهرست کامل ویژگی های نسخه نهایی ویندوز 10 رو خیلی مختصر و مفید براتون نوشتم که امیدوارم به دردتون بخوره .

فهرست ویژگی های جدید نسخه نهایی ویندوز 10

اگر خاطر تون باشه در پست بررسی ویژگی های نسخه آزمایشی ویندوز 10 ، قابلیت ها و امکانات جدید در ویندوز 10 رو خدمت تون عرض کرده بودم اما از روز انتشار نسخه آزمایشی ویندوز 10 چند ماه گذشته و تا امروز مایکروسافت چند آپدیت منتشر کرده و تعییرات جالبی رو در ویندوز 10 اعمال کرده که در این پست به صورت کلی بهش اشاره میکنم و ایشالا در روز های بعدی مطالب مفصلی رو درباره قابلیت های جدید نسخه نهایی ویندوز براتون می نویسم .

■ تغییرات جدید استارت منیو در نسخه نهایی ویندوز 10

همونطور که قبلا هم در نسخه آزمایشی ویندوز 10 دیده بودین ، منیو استارت در ویندوز 10 ترکیبی از منیو استارت ویندوز 7 و منیو مترو ویندوز 8 هست که به نظر من ترکیب بسیار معقول و جالبیه . شکل ظاهری منیو استارت در نسخه نهایی ویندوز 10 یکم تغییر کرده . اما همچنان می تونید اندازه مینوی استارت رو از 3 جهت تغییر بدین . می تونید ارتفاع و پنهای منیو استارت رو تنظیم کنید . اندازه کاشی ها رو تغییر بدین . در قسمت All programs برنامه ها بر اساس حروف الفبا دسته بندی شدن .

■ نمایش پنجره ها به صورت هوشمند

یکی دیگه از تغییرات ظاهری در ویندوز 10 اینه که وقتی پنجره ها رو به سمت گوشه صفحه بکشید بقیه پنجره ها به صورت هوشمند در کنار هم قرار میگیرن و اندازه هاشون به طور اتومات تنظیم میشه .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

■ کورتانا Cortana دستیار صوتی مایکروسافت  در ویندوز 10

کورتانا Cortana دستیار صوتی مایکروسافت  در ویندوز 10

کورتانا Cortana دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز 10

همونطور که احتمالا می دونید کورتانا Cortana  دستیار صوتی شرکت مایکروسافته که می تونه رغیب بسیار جدی برای Siri اپل و یا Google now باشه . کورتانا از ویندوز فون به ویندوز 10 اومده تا به کاربران کمک کنه . کورتانا میب تونه صدای کاربر رو بشنوه و دستوراتش رو اجرا کنه . مثلا می تونید ازش بخواید براتون آدرس یا شماره یه رستوران یا شرکت خاصی رو براتون پیدا کنه . حتی می تونید با دستور Tell me a joke از کورتانا بخواید که یه جک براتون تعریف کنه !

■ ویژگی Task switcher

شاید خیلی از کاربران ویندوز اصلا ندونن که ویژگی به نام Task switcher در ویندوز وجود داره . ویژگی Task switcher به شما این امکان رو میده تا با استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Tab بین برنامه ها پیمایش کنید . تسک سویچر در ویندوز 10 یکم بهتر شده و در ضمن یه آیکن هم در تسک بار ( کنار search ) برای سویچ کردین بین برنامه ها ایجاد شده که اگر روش کلیک کنید می تونید لیست برنامه ها رو به صورت بند انگشتی Thumbnail ببینید و برنامه مورد نظر تون رو انتخاب کنید .

■ ویژگی های نوار وظیفه یا Task bar

مهم ترین تغییرات نوار وظیفه ( تسک بار Task bar ) در نسخه نهایی ویندوز 10 اینه که کورتانا ( دستیار شخصی هوشمند ) و  کادر جستجو به قسمت چپ تسک بار اضافه شده ، در نسخه های قبلی ویندوز وقتی نشانگر موس رو روی آیکن های روی تسک بار می بردین کل آیکن به اصطلاح هایلایت میشد امکا در ویندوز 10 فقط زیر آیکن یه خط نمایش داده میشه و به اصطلاح underline یا underscore میشه . بقیه قسمت ها مثه ویندوز 8 وجود دارن ( مثه تنظیمات شبکه و وای فای و .. ) اما شکل ظاهری شون یکم مدرن تر شده .

■ تولد مرورگر اج Edge در نسخه نهایی ویندوز 10

مرورگر اج Edge در نسخه نهایی ویندوز 10

مرورگر اج Edge در نسخه نهایی ویندوز 10

اگر خاطر تون باشه چند وقت پیش عرض کردم خدمت تون که مایکروسافت اعلام کرده قراره مرورگر جدیدی با نام اسپارتان Spartan جایگزین اینترنت اکسپلورر بشه . در نسخه نهایی ویندوز 10 نام این مرورگر از اسپارتان به اج Edge تغییر کرد . مروگر اج به مراتب سریع تر از اینترنت اکسلپورر هست و  امکانات زیادی داره . مرورگر اج با کورتانا ( دستیار صوتی مایکروسافت ) کار میکنه و موقع وبگردی می تونه خیلی بهتون کمک کنه . برای مثال می تونید آدرس یا شماره تلفن رستوران ها رو از کورتانا بپرسید تا براتون پیدا کنه . یکی دیگه از قابلیت های جالب مرورگ Edge اینه که می تونید درباره یک صفحه وب یه یادداشت بنویسید و اون رو برای دوستان تون ارسال کنید .

■ اینترنت اکسپلورر همچنان در ویندوز 10 هم هست

اگرچه مرورگر اج Edge از هر نظر از اینترنت اکسپلورر بهتره اما بنا به یه سری دلایل فنی فعلا مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 هم وجود داره . برای مثال اگر استفاده از یه سایت ، به ActiveX خاصی نیاز دارید می تونید از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید .

■ ویژگی استفاده از چندمیزکار مجازی ( چند دسکتاپ ) در ویندوز 10

ویژگی چند چند میز کار یا چند دسکتاپ Multi-desktops چیز جدیدی نیست و بچه های لینوکسی سال هاست که با این مفهوم آشنایی دارن . ویژگی چند میزکار یکی از بهترین روش های چند برنامگی یا Multi-tasking هست که در ویندوز 10 خیلی خوب طراحی شده . در ویندوز 10 یه دکمه با عنوان Task view یا نمایش وظایف وجود داره که وقت روش کلیک می کنید همه برنامه های در حال اجرا رو نمایش میده . در پایین فهرست برنامه های در حال اجرا یه دکمه ای هست با عنوان Add a desktop که وقتی روش کلیک می کنید یه دسکتاپ ( میزکار ) جدید ایجاد میشه . شما می تونید چنتا دسکتاپ یا میز کار داشته باشید . مثلا تو یکیش مرورگر ها تون رو باز کنید ، تو یه دسکتاپ دیگه آفیس رو باز کنید و تو یه دسکتاپ دیگه هم یه نرم افزار پخش موسیقی رو باز کنید .

■ نوار اعلانات یا Notifications

نوار اعلانات یا Notifications در ویندوز 10

نوار اعلانات یا Notifications در ویندوز 10

همونطور که می دونید در سیستم عامل اندروید ، iOS و همینطور ویندوز فون 8.1 در قسمت بالای صفحه یه قسمتی وجود داره به نام Notifications که وقتی روی صفحه از بالا به سمت پایین اشاره می کنید ،ئ می تونید اعلانات ( پیام ها ) سیستمی رو مشاهده کنید . این اعلانات بسیار بسیار کاربردی هستن و به همین خاطر مایکروسافت این نوار اعلانات رو به ویندوز 10 هم اضافه کرده . نوار اعلانات ویندوز 10 در قسمت راست صفحه نمایش داده میشه ( در همون قسمت Charm menu در ویندوز 8 ) . در قسمت بالای نوار اعلانات ، پیام های مربوط به اپلیکیشن های مختلف  و در قسمت پایینش هم دکمه های مربوط به تنظیمات نمایش داده میشه . به نظر من نوار اعلانات در ویندوز کلا ایده بسیار خوبیه .

■ ویژگی های جدید خط فرمان ویندوز 10 یا Command prompt

خیلی از کاربران شاید اصلا از command prompt استفاده نکنن اما متخصص های شبکه و برنامه نویس ها به خوبی باهاش آشنایی دارن . مایکروسافت قابلیت های جالبی رو به command prompt ویندوز 10 اضافه کرده که کار با این محیط  رو ساده کرده . تو ویندوز 10 می تونید اندازه پنجره command prompt رو هر جوری که دوس دارید تغییر بدین . می تونید داخل محیط command prompt از Ctrl + C و Ctrl + V برای کپی متن استفاده کنید . می تونید خیلی راحت هر قطعه از متن رو انتخاب کنید و کپی کنید . در ویندوز 10 می تونید میزان شفافیت opacity پنجره Command Prompt رو تنظیم کنید . می تونید این پنجره رو به حالت شیشه ای در بیارید و میزان شفافیت یا کدر بودنش رو هم تنظیم کنید .

■ ویژگی های جدید برنامه مدیریت فایل ها یا Windows Explorer

مایکروسافت نرم افزار مدیریت فایل ها File Explorer یا همون اکسپلورر Explorer رو در ویندوز 10 بهبود داده . یک دکمه با عنوان Home به گوشه سمت چپ و بالا اضافه شده . شما می تونید هر آدرسی رو به این دکمه اختصاص بدین تا وقتی روش کلیک میکنید بره به همون آدرس . چیزی شبیه به دکمه Home در مرورگر های اینترنی .

■ امکان زمان بندی برای restart بعد از دریافت آپدیت ها

اگر از نسخه اصل ویندوز استفاده میکنید حتما می دونید که بعد از دریافت آپدیت های ویندوز ، باید دستگاه تون ممجددا راه اندازی بشه یا به اصطلاح ریستارت Restart بشه . در ویندوز های قبلی این ریستارت اجباری بود و حداکثر در 15 دقیقه باید انجام میشد اما در نسخه نهایی ویندوز 10 می تونید زمان ریستارت شدن سیستم رو خودتون تعیین کنید . این ویژگی برای جاهای تجاری خیلی مناسبه چون بعضی وقتا واقعا امکانش نیست که همون موقع سیستم رو ریستارت کنید .

■ ویژگی تبلت مد Tablet mode در ویندوز 10

ویژگی تبلت مد Tablet mode در ویندوز 10

ویژگی تبلت مد Tablet mode در ویندوز 10

با استفاده از ویژگی تبلت مد Tablet mode در ویندوز 10 می تونید رابط کاربری ویندوز رو از حالت PC به حالت تبلت تغییر بدین . یعنی اگر یه مانیتور لمسی به PC تون وصل باشه یا نمایشگر لپ تاپ تون  لمسی باشه ، با فعال کردن تبلت مد می تونید رابط کاربری ویندوز رو به حالت مناسب برای صفحات لمسی تغییر بدین و به راحتی باهاش کار کنید . این آپشن برای لپ تاپ های convertible با چرخوندن کیبرد و در All In One ها با جدا کردن کیبرد از سیستم می تونید حالت تبلت مد Tablet mode رو فعال کنید . در حالت تبلت مد همه پنجرههای به حالت تمام صفحه یا Full screen در میان و با استفاده از دکمه task switcher که روی نوار وظیفه قرار گرفته بین برنامه ها پیمایش کنید .

■ تفاوت Settings و Control panel در نسخه نهایی ویندوز 10

برنامه Settings ویندوز 8 در نسخه نهایی ویندوز 10 هم وجود داره . این برنامه شامل یه سری از تنظیمات مهم و دم دستی ویندوزه . البته کنترل پنل با همون شکل و ظاهر قبلی همچنان به قوت خودش باقیه و می تونید بهش دسترسی داشته باشید . در منیوی استارت می تونید آیکن برنامه Settings رو پیدا کنید . طراحی برنامه Settings در ویندوز 10 شیک تر و مدرن تر از کنترل پنله و کار کردن باهاش خیلی ساده است .

■ ویژگی Windows Hello یک راه کار امنیتی در نسخه نهایی ویندوز

ویژگی Windows Hello یک راه کار امنیتی جدید در نسخه نهایی ویندوز

ویژگی Windows Hello یک راه کار امنیتی جدید در نسخه نهایی ویندوز

اگر با کینکت Kinekt ( حسگر تشخیص حرکت مایکروسافت که با اکس باکس کار میکنه ) کار کرده باشید حتما متوجه شدین که مایکروسافت قصد داره روی تکنولوژی ها و امکانات مربوط به تشخیص حرکات بدن متمرکز بشه . در نسخه نهایی ویندوز 10 علاوه بر امکان تشخیص اثر انگشت کاربر ویژگی دیگه ای هم اضافه شده به نام Windows Hello که یک یک نرم افزار امنیتی جدیده که برای اولین بار در سیستم عامل ویندوز ارائه شده . برنامه Windows Hello با استفاده از تشخیص چهره یا عنبیه کاربر رو لاگین میکنه و دیگه نیازی به تایپ کردن رمز عبور نیست !  البته این تکنولوژی چیز جدیدی نیست اما این برای اولین باره که مایکروسافت داره از همچین چیزی در ویندوز استفاده میکنه . برای استفاده از ویژگی Windows Hello باید یه دوربین سه بعدی مادون قرمز ( اینفرارد Infrared ) به دستگاه تون وصل کنید . در حال حاضر فقط دوربین چند  مدل لپ تاپ ASUS , HP و Dell می تونن با ویندوز هلو Windows Hello کار کنن .

■ ویژگی های  DirectX 12 – رابط برنامه نویسی گرافیکی ویندوز

 DirectX 12 – رابط برنامه نویسی گرافیکی ویندوز 10

DirectX 12 – رابط برنامه نویسی گرافیکی ویندوز 10

نسخه جدید DirectX یا همون رابط برنامه نویسی گرافیکی ویندوز ( DirectX 12 ) با نسخه نهایی ویندوز 10 ارائه شده . DirectX 12 به لحاظ عملکرد پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و البته همچنان با بسیاری از کارت های گرافیک بازار راحت کار میکنه . تغییرات جدید DirectX  می تونه سرعت اجرای بازی های حرفه ای و برنامه های سه بعدی ( مثه برنامه های CAD ) رو تا حد چشگیری افزایش بده .

■ برنامه Phone companion برای مدیریت بهتر گوشی تلفن همراه

برنامه Phone companion برای مدیریت بهتر گوشی تلفن همراه

برنامه Phone companion برای مدیریت بهتر گوشی تلفن همراه

در نسخه نهایی ویندوز 10 یه برنامه جدید برای مدیریت گوشی اضافه شده به نام Phone Companion .  با این برنامه می تونید گوشی تون رو با کامپیوتر تون یا سرویس های مایکروسافت ( مثه اسکایپ Skype ، آفیس یا وان درایو One Drive ) تنظیم کنید . برای مثال می تونید آیفون تون رو به کامپیوتر تون وصل کنید و از عکس های گوشی تون روی وان درایو بکاپ بگیرید . یا اینکه موسیقی هایی که روی Xbox Music دارید روی گوشی اندرویدی تون اجرا کنید .

■ برنامه های قابل اجرا بر روی چند نوع دستگاه یا Universal Windows Apps

UWP یا Universal Windows Platform یکی از بهترین تحولات نرم افزاری شرکت مایکروسافت بوده . UWP به همراه ویندوز 8 معرفی شد . با استفاده از UWP یا « پلتفرم همه منظور برای ویندوز » برنامه نویس ها این امکان رو پیدا میکنن تا نرم افزار هایی تولید کنن که در همه دستگاه های ویندوزی به صورت کاملا یکسان قابل اجرا باشن . چیدمان عناصر گرافیکی یک نرم افزار UWP در دستگاه های مختلف تغییر میکنه مثلا در گوشی موبایل یه جور نمایش داده میشه و در لپ تاپ یه جور دیگه ، اما کاربر در همه دستگاه ها می تونه از همه امکانات نرم افزار استفاده کنه . یک برنامه UWP می تونه روی کامپیوتر رو میزی ، لپ تاپ ، گوشی ، کنسول Xbox One و حتی HoloLens اجرا بشه . برنامه های آفیس ( ورد ، اکسل و … ) ، برنامه مدیریت ایمیل ها Outlook و برنامه تقویم Calendar از جمله برنامه های همه منظوره یا UWP هستن .

 

لینک دانلود نسخه نهایی ویندوز 10 از وب سایت رسمی مایکروسافت

 

خب دوستان اگر با نسخه نهایی ویندوز 10 کار کردین و سوالی ، حرفی ، تجربه ای از کار کردن با ویندوز 10 دارید لطفا ، حتما از طریق فرم ارسال دیدگاه در همین صفحه مطرح بفرمایید تا همه کاربران علم فردا بتونن ازش استفاده کنن .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • تفاوت ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 Home چیست ؟تا حالا به این مسئله فک کردین که ویندوز 10 پرو با ویندوز 10 هوم Home ( نسخه خانگی ) چه تفاوتی داره ؟ اینکه چرا شرکت مایکروسافت چند نسخه از سیستم عامل ویندوز منتشر کرده موضوع بسیار مهمیه که لازمه هر کاربری بدونه . در ادامه این مطلب میخوام به…
  • پاک کردن کش مرورگر اج در ویندوز 10 - آموزش تصویریاگر شما هم از مرورگر اج در ویندوز 10 استفاده کرده باشید ، احتمالا برای پیدا کردن تنظیمات مربوط به پاک کردن کش مرورگر اج به مشکل برخورده باشید . به همین دلیل در این پست کوتاه میخوام روش پاک کردن کش ( یا همون تاریخچه وبگردی ) مرورگر اج…
  • تغییر مروگر پیش فرض در ویندوز 10همونطور که می دونید مرورگر اج Edge مرورگر پیش فرض ویندوز 10 هست که اتفاقا مرورگر بسیار خوبیه . اما اگر بنا به هر دلیلی میخواید مرورگر پیش فرض ویندوز 10 رو از اج به گوگل کروم یا فایرفاکس تغییر بدین حتما این پست رو بخونید چون محیط تنظیمات نسخه…
  • معرفی ویندوز 10 ؛ بررسی کلی ویژگی های جدید ویندوز 10ویندوز 10 در حال معرفی شد که بعد از ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ همه منتظر بودن تا ویندوز بعدی مایکروسافت رو با نام تجاری ویندوز 9 در بازار ببینن که یه دفه مایکروسافت همه رو شگفت زده کرد و ویندوز جدیدش رو با نام تجاری ویندوز 10 معرفی کرد ! همونطور که…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

72 دیدگاه

  • سلام، من ویندوز 8 رو روی لپ تاپم دارم. البته فکر می کنم اصل نباشه. حالا می خوام ویندوز 10 رو نصب کنم. با لینک دانلود شما داشتم ویندوز 10 رو دانلود می کردم. یه قسمتش سوال می کنه میخواید همین سیستم آپگرید بشه یا رو فلش و دی وی دی دانلود بشه. می تونم همون گزینه اول رو انتخاب کنم تا ویندوزم آپگرید بشه یا حتما باید از روی فلش و دی وی دی نصب کنم. بعدم اینکه گزینه فلش رو هم میزنم نمیدونم کجا دانلود میشه با وجود اینکه فلش رو به لپ تاپ زدم ولی نمیدونم چطوری باید تعریفش کنم تا ویندوز روی اون نصب بشه.
    اگه راهنماییم کنین ممنون میشم

  • سلام من ویندوز ۱۰ رو دانلود کردم ولی هنگام نصب، بعد از اینکه مراحل نصب تموم میشه (منظورم همون قسمت copying windows files تا finishing هست) کامپیوتر ریستارت میشه بعدش مراحل نصب دوباره از اول شروع میشه. چند بار امتحان کردم ولی نتیجه فرقی نداشت. من از طریق فلش اقدام به نصب کردم.
    Cpu:Intel 2.50
    RAM: 4 GB
    اگه امکان داره راهنماییم کنید ممنون از شما

  • سلام به علم فردایی های گل

    ببخشید من ویندوز 10 نصب کردم آیا ویندوز دفندر کافی هست یا نه؟ من یه کاربر معمولی ام با لپ تاپم اصلا به اینترنت وصل نمیشم مگر برای سایت دانشگاه یعنی با تبلت به اینترنت از لپ تاپ فقط برای بازی استفاده میکنم لطفا بگید.

  • پارسا 06 تیر 1397

    سلام
    از کجا باید بفهمم که کارت گرفیکم چیه

  • سلام داداش کارِت خیلی درسته من رم کامپیوتر ما 4 است 64 بیت یا 32 بیت را پیشنهاد می کنید

  • داداش خیلی کارت درسته البته نسبت به جوانای ایرانی که 98 درصدشون از کامپیوتر ونرم افزارو غیره…. فقط بلدن اونم حفظ کردن و اگه رنگ منو کارشون عوض کنی دیگه خاموشم نمیتونن بکنن کامپیوتر یا موبایل و یا … . آره بلدن فقط فیلم دانلود کنن یا کانال بی شخصیتی درست کنن خلاصه منفی استفاده میکنن . من شخصا عاشق اینم که یه سیستم خراب باشه ودرسش کنم . مریض این کارم و هر چی بیشتر میرم جلو بیشتر میفهمم که هیچی هنوز نمیدونم. ممنون

  • موسوی 16 تیر 1396

    یا عرض سلام و خسته نباشید
    سوالی دارم ، بنده یک دستگاه SURFACE دارم که بعلت مشکل در نصب OFFICE 2016 روی آن مجبور به مراجعه به شرکتی جهت رفع مشکل شدم ، حالا پس از RESET ویندوز و نصب OFFICE قلم ان مشابه ویندوز قبلی آن قابل تنظیم نیست .
    سوال اینکه به چه صورت مطمئن شوم که WIN اصلی روی سیستم ریخته شده ؟ و اینکه اگر ویندوز اصلی است ، چرا مانند ویندوز قبلی عمل نمیکند؟
    ممنون

  • ببخشید مشخصات سیستم من به شرح زیر:
    RAM=2GB
    CPU= Intel R Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz
    NVIDIA GeForce 9500 GT
    HDD= 1T
    Resolution=1280*1024
    کدام نسخه از ویندوز 10 رو نصب کنم؟
    32 بیت یا 64 بیت؟
    برا کامپیوتر خانگی می خواستم.

    • سلام
      آقای MRZ چون رم کامپیوتر زیر چهار گیگ است باید ۳۲ بیتی نصب کنی.
      البته ویندوز ۱۰ بستگی به سخت افزار هم داره.باید همخوانی داشته باشن باهم.
      در مورد سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۰ تو علم فردا توضیح دادن میتونین بخونین.

  • سلام
    مرسی از مقاله تون
    تفاوت نسخه education ویندوز 10 با نسخه Home چیه ؟

  • ای گندش بزنن که تو هر نسخه آبدیتش کردیم بهم ریخت ….؟!!!

  • Windows 10 (64 bit) error (0xc000007b)

    استاد
    مهندس
    برادر
    ابراهیم جان
    تقاضامندم این مشکل رو بررسی کنید و این مشکل مارو حل کنید چون وااااااااااقعا داره کلافم میکنه

    متششششششششششششششششششکرم

  • سلام
    با توجه به لینک دانلودی که از ویندوز 10 در بخش نظرات همین پست گذاشته اید، اگر من بخوام توسط برنامه MediaCreationTool فایل iso ویندوز 10 رو دانلود کنم، آیا آخرین Build یعنی 10586 رو به من میده؟

    2_ در قسمت Edition برنامه فوق، گزینه windows 10 pro وجود نداره و فقط شامل سه گزینه هست که تصویرش رو در لینک زیر قرار دادم. آیا منظور از windows 10 در این تصویر، همون نسخه pro می باشد؟

    با تشکر

  • با سلام
    من یه تبلت dell vdnue pro8 دارم که موقع خرید روش ویندوز 8.1 نصب بود . وقتی به ویندوز 10 آپدیتش کردم برنامه دوربین کار نمیکنه تو device magare هم درایورشو آپدیت کردم اما بازم پیغام میده make sure your camera is connected and not being user another app
    شما میدونین مشکل چیه ؟
    سپاس

  • درود
    برای کاربر خانگی، لطفا بفرمایید که برای نصب ویندوز 10، نسخه ی Pro ویندوز 10 بهتره یا نسخه اینترپرایز؟
    میشه دلیلش رو هم بفرمایید ؟ با توجه به اینکه، گاها گفته شده که بسیاری از امکانات نسخه ی اینترپرایز ویندوز 10 بدرد کاربر خانگی نمیخوره .

  • سلام آقای درویش ممنون از مطالب خوبتون..من فوری به یه جواب سوال از سوی شما نیاز دارم من ویندوز 10را روی سیستمم نصب کردم آخرین ویرایش..آیا نیاز به اکتیو شدن داره؟کرک میخاد؟نرم افزارش اسمش چه؟اگه میشه یه مطلب درموردش بزارید همراه با لینک دانلودش.

  • محمد رضا خالقی 24 آذر 1394

    سلام
    آقا یک سوال
    این بخش Windows Hello کجای ویندوز قرار داره؟
    من فقط گزینه های Password,Picture Password و Pin رو دیدم ولی گزینه ای مبنی بر Windows Hello رو نتونستم پیدا کنم
    اگه براتون مقدوره راهنماییمون کنید این گزینه رو از کدوم قسمت میشه پیدا کرد
    با تشکر از راهنماییتون

  • سلام.سوال من اینه که چطور باید این ویندوز رو اکتیو کرد.من وقتی ویندوز رو نصب کردم کلیدای اف ان غیر فعال شدوچون خیلی پیگیر بودم که چطور فعال میشن این دست گیرم شد که باید ویندوز رو اکتیو کنم؟!!!لطف میکنین راهنمایی کنید.ممنون

  • با سلام و تشکر بابت مطالب مفید سایت علم فردا
    یه سوال داشتم در رابطه با تفاوت نسخه های Ultimate و Eneterprise ویندوزهای مایکروسافت؟
    پست مرتبط به سوالم پیدا نکردم شرمنده!
    لطفا حداقل یه توضیح مختصر بدید،ممنون از وقتی که برای مطالعه نظرات صرف میکنید

  • سلام
    با وجود windows defender در ویندوز 10 که ظاهرا کار microsoft security essentials رو انجام میده، آیا نیازی به استفاده از آنتی ویروس نیست؟

    *چون من از قبل، بیت دیفندر با لایسنس اصلی داشتم ولی به دلیل موضوع بالا هنوز بیت دیفندر رو تو ویندوز 10 نصب نکردم.
    با تشکر

  • ممنون از توضیحات خوبتون

  • سلام .
    من روی سیستمم ویندوز 10 نصب کردم و آپدیت هم کردم . میخواستم بپرسم آپدیت ها کجا ذخیره میشن که اگر دوباره ویندوز عوض کردم آپدیت ها رو از دست ندم و همچنین برای استفاده مجدد چکار باید انجام بدم ؟
    تشکر

  • سلام.
    ببخشید اول ویندوز 10 هنگام ورود نام کاربری و پسوردی می خواهد چه طوری آن را غیر فعال کنم.

  • با سلام،
    لطفا می توانید بگویید که چگونه در ویندوز 10 می توان بالا و پایین کردن با موس را درست کرد.
    زیرا مانند گوشی های لمسی شده است؛ وقتی ریل موس را به سمت بالا می کشیم به سمت پایین و بر عکس !
    لطفا اگر امکان دارد، حل این مشکل را ذکر کنید.

    با تشکر از وب سایت بسیار خوبتان !!!

  • سلام خسته نباشید
    ویندوز من 8 اورجیناله
    ازش کپی ندارم به نظرتون وقتی آبدیتش کنم از بین میره یا اینکه با دکه Assist میتونم ریکاوری کنم و برگردونمش ؟؟

  • با سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت بسیار مفید تون .
    من ویندوز ٧ اصلی رو بر روی لپ تاپم داشتم و از لینکی که گذاشته بودین رفتم برای نصب ویندوز ١٠ ، ولی در مراحل آخر و آپ گرید و ریستارت ، بعد از اینکه ٩٧ درصد کامل شد ، متاسفانه بدلیل اینکه بشدت داغ شده بود برق رو جدا کردم و سیستم خاموش شد .
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام ، سپاس از شما
      مشکلی نداره سیستم رو روشن کنید و ادامه بدین اگر با مشکلی مواجه شدین بفرمایید راهنمایی تون میکنم .

    • ممنونم از لطفتون مشکل از این بود که وای فای رو شناسایی نمی کرد و با استفاده از کابل ، مشکل رو حل کردم ولی الان مشکل م در کندی سیستمه ، آیا این ویندوز به نسبت ویندوز ٧ کند تره یا مربوط به لپ تاپم میشه؟
      مدل لپ تاپ : HP PAVILION dv6

    • سلام
      سیستم تون کنده یا سرعت اینترنت تون ؟

  • سلام . نسخه دایرکس 12 ارائه شده؟ چطور میشه تشخیص چهره ویندوز رو فعال کرد؟

  • واقعا ممنون از مطلب تون من یک ساله که میام علم فردا و مطلب هاش خیلی بدردم میخورن. راستی یه سوال دارم نمی دونید که کی ویندوز 10 وارد ایران میشه ؟

  • سلام اقا ابراهیم یه سوال داشتم خدمت تون
    شما میدونید علت استفاده بیش از حد بیت دیفندر از منابع سخت افزاری چیه ؟؟
    من بیت دیفندر رو روی سیستمم نصب کردم بعد نصب همه چیز نرمال بود اما همین که سیستم رو یه ریست زدم سرعت سیستم وحشتناک اومد پایین
    این مشکل فقط مختص من نیست و بنده تو چندتا از فروم های پرسش و پاسخ دیدم افراد دیگه ای هم این مشکل رو دارن در عین اینکه برای بعضیا بدون مشکل کار میکنه..
    علت چیه؟؟؟

    • سلام
      1- خواهش میکنم مطالب بی ربط به پست نپرسید ! اگر مطلبی نبود ایمیل بزنید .
      2- متاسفانه بیت دیفندر مصرف زیادی داره . بهتره از یه آنتی ویروس سبک تر مثه کسپر اسکی استفاده کنید .

  • تو یه جا نوشته ویندوز 10 اگه برنامه ای به صورت غیر قانونی نصب شده باشه اونو بطور خودکار حذف میکنه!!! و دیگه توی آپ دیت ویندوز گزینه ای ک بخواین ویندوز بطور خودکار آپدیت نکنه دیگه وجود نداره!!!! تو کشور خودمونم ک بیشتر برنامه ها غیرقانونیه و قیمت ترافیک اینترنتم که گفتن نداره……………….

  • سلام وتشکر از سایت خوبتون
    می خواستم بدونم میشه کاری کرد که فقط کورتانا آپدیت بشه؟

  • محمدرضا 21 مرداد 1394

    با عرض سلام وخسته نیاشد واقعا عالی بود ممنون از سایت خوبتون کمترین کاری که میتونم انجام بدم معرفی سایت فوق العادتون به دوستامه
    به سوالی در مورد این ویندوز دارم اینم اینکه تو ویندوز 8 و 8.1 یه قابلیت کلیدی داشت اونم اینکه وقتی روی شبکه وای فای راست کلیک می کردی یه گزینه داشت به نام estimated data usage همونطور که میدونید مقدار استفاده از اینترنت رو نشون میداد حالا تو ویندوز 10 یه برنامه داره به نام data usage که مصرف رو تو بازه 30 روز نشون میده میخواستم بدونم برنامه ای یا قابلیتی خاصی داره که مثله ویندوز 8 مصرف اینترنت رو لحظه ای نشون بده؟
    بسار بسیار سپاس گزار.

    • دوست عزیز سلام و سپاس از محبت تون
      بهترین کار اینه برنامه wireshark رو نصب کنید . این برنامه رایگانه و آمار میلیمتری میده .
      موفق باشید

  • سلام آقای درویش. دلم براتون تنگ شده بود. 🙂
    خوشبختانه من دو ماهی هست که در طرح اینسایدر ویندوز 10 ثبت نام کردم و تاکنون بازخوردهای بسیاری رو برای مایکروسافت ارسال کردم. اکنون هم شکر خدا که نزدیک سه هفته از ارائه نسخه نهایی میگذره با همون سریال دوره آزمایشی آپدیت میشه و کار می کنه. بدون هیچ گونه کرک یا زیر پا گذاشتن کپی رایت. امیدوارم همینجور تداوم داشته باشه.
    با ثبت نام در طرح اینسایدر، از خرید لایسنس یا کرک بی نیاز میشین. البته مشروط بر اینکه تمامی آپدیت هایی که برای ویندوز 10 ارائه می شن رو دریافت کنین. الان نمیدونم کاربرانی که از اکنون قصد پیوستن به این طرح رو دارن هم امکان استفاده رایگان از ویندوز 10 براشون وجود داره یا نه؟ ممنونم از مطلب بسیار جامع و مفیدتون. 🙂

    • سلام
      1- ممنون از شما ، محبت دارید .
      2- دوست عزیز مایکروسافت فقط نسخه های آزمایشی رو در اختیار تون میذاره و بلاخره باید لایسنس شو بخرید .

  • سلام مهندس، یه سوال:
    میتونم ویندوز 10 رو روی ماشین مجازی نصب کنم؟
    ویرچوال باکس دارم ویندوز 10 رو نداره. البته نسخه جدیدش نیست…
    ماشین مجازی میشناسید که بتونم هم اکنون این کار رو روش بکنم؟
    با تشکر از شما. موفق باشید.

  • مهدی باقری 20 مرداد 1394

    با تشکر فراوان از آقای درویش
    لطفا در مورد نسخه های مختلف ویندوز 10 توضیح دهید
    final edition
    pro
    enterprise
    کدوم یکی مثل ultimate ویندوز 7

  • سلام مهندس عزیز
    من بر روی لپ تاپم ویندور 8.1 پرو را نصب کردم و علاوه بر آن آنتی ویروس کسپرسکی 2015 یکساله با لایسنس اورجینال دارم و سوال اصلی ام از شما بزرگوار این می باشدکه چون ویندوزم راهمیشه اپدیت می کنم الان چند روزی است در منوی تسک بار ایکونget free windows 10 ظاهر می شود و پیام Reserve get free را می دهد حال اگر من این موضوع را کلیک کنم و دریافت کنم:
    1-آیا بدلیل تغییر ویندوز از 8.1pro ویندوز 10 آنتی ویروس ام expire میشود یا نه؟
    2-این ویندوز آیا فعال شده است یا فقط مجانی بودن آن مبنی بر عدم پرداخت 119 دلار که خود مایکروسافت بر روی آن خط کشیده است می باشد و برای فعال سازی باید فایل کرک شده را پیدا کنم.
    3- با توجه به وجود آنتی ویروس و احتمال مشکل بالا آیا این کار درست است یا نه؟
    در پایان از سایت فنی، علمی، مردمی شما بسیار سپاسگزارم و آرزوی سلامتی و توفیق برای شما دارم.رسول – مرداد ماه 1394 هجری خورشیدی/

  • سلام
    راستش سوال من هرچند که مربوط به پست هست اما یک مقدار طولانیه، ممنون میشم که من رو در این مورد راهنمایی کنید.
    لپ تاپ من از ابتدا نسخه single language ویندوز ۸ رو با بوت سیستم UEFI داشت؛چند وقت پیش سعی کردم که با یک سریال کی تقلبی ویندوز رو به نسخه Pro ارتقا بدم اما این سریال کی بلاک شده بود و باعث شد که ویندوز من به pro ارتقا پیدا کنه اما نه به صورت اکتیو؛ به همین خاطر مجبور شدم که از کرک برای اکتیو کردن ویندوز استفاده کنم.
    با توجه به این که سیستم UEFI Base هست میخواستم بدونم که آیا امکان آپگرید به ویندوز ۱۰ بدون clean install وجود داره؟
    در غیر این صورت،برای استفاده از ویندوز ۱۰ از طریق UEFI چیکار میشه کرد؟

  • عالی بود مرسی

  • سلام
    ببخشید لطفا این سوالو جواب بدید
    بازیهایی که روی ویندوز 8 میاد روی ویندوز 10 هم میاد؟مخصوصا کرکا خیلی مهمه
    لطفا جواب بدید واسم مهمه

  • سلام من یه سوال داشتم اینکه دایرکت اکس 12 بر روی کارت گرافیک های متوسط رو به ظعیف (grapic 1g)خوب کار میکنه ؟؟؟؟؟؟؟ و دایرکتس 12 رو میشه رو ویندوز 8 هم نصب کرد ؟؟؟؟؟؟ دایرکتس 12 بازی pes 2015 بهتر میکنه ؟؟؟؟

    • سلام
      1- این مورد رو خودم تست نکردم اما طبق چیزی که در وب خوندم ، بله باید درست کار کنه .
      2- خیر فعلا فقط روی ویندوز 10 نصب میشه .

  • درود مهندس جان
    یه سئوال به نظر شما ویندوز 10 رو از کجا تهیه کنم یا اینکه از کدوم سایت دانلود کنم.
    مرسی از زحمتاتون

  • سلام مهندس…..
    مثل همیشه عاااااااالی بود…
    تشکر فراوان…

  • محمد ص م 13 مرداد 1394

    سلام من همین که وارد سایت شدم phd گرفتم پس راهنمائی کن با مودم خاموش فایل کرک را چجوری دانلود کنم لطف می کنی .

  • من که دانلود کردم و روی لپ تاپم نصبیدم عالیهههههههههههههههههههه.

  • رضا ستوده نیا 13 مرداد 1394

    با تشکر از سایت خوبتون.

  • سلام
    جناب درویش راجب دایرکس 12 اگه میشه مطلب بذارید
    گرافیک سافایر hd 6670 رو ساپورت میکنه؟ اصلا راهی داره نصبش کرد؟
    ممنون

  • سلام
    خیلی ممنون که این پست رو نوشتید، لطفا در این مورد بیشتر پست بزارید
    اگر زحمتی نیست لطفا درباره فایل iso ویندوز ١٠ و اینکه چطور میشه ویندوز رو قانونی کرد هم توضیح بدهید

    البته من خودم قصد دارم اگه بشه لایسنس قانونی ویندوز ١٠ رو خریداری کنم اما به صورت موقت شما کرک رو اصلا توصیه می کنید (از نظر امنیت و …)
    با تشکر

  • سلام مهندیس
    خوشحالم که دوباره یکم فعال شدید.
    119دلار ناقابل=کرک عمرا یک ایرانی برای یک ویندوز بیشتراز10تومان بده
    اصلا خود پکیجای بزرگ مثل گردو کرکشم میزاران تا بدون هیچ پولی بتونی اکتیوش کنی واقا تو ایران قانون کپی رایت یه جک بیشتر نیست یعنی اصلا کپی رایت تو ایران معنی نداره. ولی دلیل نمیشه که نخرید چون پیش خدا که معنی داره!

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا