بستن فهرست

تو این ویدیو میخوام اصطلاحات صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر رو خدمت تون آموزش بدم . تو ویدیو های فبلی مهم ترین اصطلاحات مربوط به سلام کردن و خداحافظی رو توضیح دادم اما این چنتا رو نگفتم چون این چند مورد یه وجه اشتراک با هم دارن و به نظر من بهتر بود در یک ویدیو جداگانه آموزش داده بشن . حتما این ویدیو رو ببینید و مطمئن باشید که حداقل یه چیز جدید یاد میگیرید !

دانلود ویدیو آموزش اصطلاحات صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر به انگلیسی

 

 

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

نکته مهم در مورد Good morning , Good afternoon , Good evening و Good night

تقریبا همه شما با این 4 اصطلاح آشنایی دارید اما یه نکته مهم در مورد این چند اصطلاح وجود داره که تو مدارس نمیگن اما در بعضی از موسسات این نکته رو میگن . همونطور که می دونید این چند اصطلاح با واژه good شروع میشن . نکته اینجاست که در مکالمات روزمره و در برخورد با افرادی که باهاشون یکم خودمونی تر و صمیمی تر هستین می تونید واژه Good رو حذف کنید ! اما اگر بخواید با طرف مودبانه و رسمی تر برخورد کنید باید good رو هم بگید .

اصطلاح صبح بخیر به انگلیسی

اصطلاح Good morning یعنی صبح بخیر . وقتی یکی از آشناهاتون رو صبح میبینید به جای Hi , Hello , Hey و… می تونید بگید Good morning . این Good morning در واقع یه جور سلام کردنه . اگر با طرف صمیمی هستین می تونید فقط بگید Morning اما در برخورد با افرادی که باهاشون رودربایسی دارید یا باید باهاشون رسمی برخورد کنید حتما بگید Good morning چون مودبانه تر و رسمی تره .

اصطلاح ظهر یا بعد از ظهر بخیر به انگلیسی

اگر از ساعت 12 ظهر تا نزدیکای غروب ( قبل از تاریک شدن هوا ) یه نفر رو دیدین و میخواید بهش سلام کنید ، به جای سلام کردن می تونید بهش بگید Good afternoon یعنی عصر بخیر یا بعد از ظهر تون بخیر . یه نکته رو هم در تیتر عرض کنم که After یعنی بعد و noon یعنی ظهر پس Afternoon یعنی بعد از ظهر یا عصر .  اگر میخواید یکم خودمونی تر سلام کنید فقط کافیه بگید Afternoon .

اصطلاح شب بخیر به انگلیسی ؛ تفاوت Good evening و Good night

برای گفتن شب بخیر به انگلیسی 2 تا اصطلاح مهم و کاربردی وجود دارن که متاسفانه این دو مورد در مدارس ایران درست توضیح داده نمیشن و به همین دلیل خیلیا کاربردشون رو نمیدونن ! هر دو اصطلاح Good evening و Good night معنی شب بخیر رو میدن اما یه تفاوت اساسی با هم دارن ! تفاوت شون هم اینه که موقع سلام کردن باید بگیم  Good evening اما موقع خداحافظی باید بگیم Good night . در واقع Good evening یعنی سلام و Good night یعنی خداحافظ .

■ سلام ، شب بخیر Good evening

متاسفانه بعضی از مدرس های انگلیسی Good evening رو عصر بخیر ترجمه می کنن در صورتی که این اشتباهه چون Good evening دقیقا بعد از تاریک شدن هوا استفاده میشه و قبل از تاریک شدن هوا باید از اصطلاح Good afternoon استفاده کنید . مثه موارد بالا به جای Good evening می تونید فقط بگید Evening .

■ شب بخیر ، خداحافظ Good night

دیگه همه تون می دونید که Good night یعنی شب بخیر . همونطور که عرض کردم این اصطلاح موقع خداحافظی استفاده میشه . نکته مهمی که در مورد Good night وجود داره اینه که معمولا در مکالمات روزمره [ گ نایت G’ night ] تلفظ میشه . یعنی واژه Good رو  به طور کامل تلفظ نمیکنن ! موقع چت کردن معمولا می نویسن G9 یا G8 یا Gnite . پس اگر موقع چت کردن با یه خارجی یکی از اینا رو دیدین بدونید که منظورشون همون Good night هست .

یه نکته دیگه هم هست که لازمه در حد تیتر بهش اشاره کنم اما بعدا مفصل این موارد رو توضیح میدم . شاید بعضی هاتون دیده باشید که این اصطلاح رو سرهم مینویسن ، اینجوری goodnight . خب این چیه ؟! غلطه ؟! نه غلط نیست اما معنیش با good night یکم فرق داره ! در واقع goodnight که سرهم نوشته میشه نقش صفت داره . برای مثال goodnight kiss یعنی بوسه قبل از خواب یا قبل از خداحافظی  .

■ شب بخیر Buenas noches

یکی دیگه از اصطلاحاتی که برای گفتن شب بخیر در امریکا استفاده میشه اینه buenas noches بخونید [ بوئِناس نوچِس ] یعنی شب بخیر . این اصطلاح از زبان اسپانیایی اومده و البته خیلی استفاده نمیشه اما چون هرزگاهی ممکنه تو فیلم ها این اصطلاح رو بشنوید این رو هم گفتم که یاد بگیرید .

همونطور که قبلا هم عرض کردم اصطلاحات زیادی برای سلام و خداحافظی وجود دارن اما مهم ترین هاش همین مواردی بودن که تو این سه تا آموزش خدمت تون عرض کردم . امیدوارم که این پست براتون مفید بوده باشه .

 

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • سلام کردن به انگلیسی ؛ چند اصلاح کاربردی برای سلام کردنمطمئنم همه تون سلام کردن به انگلیسی رو بلدین و ممکنه حتی چنتا اصطلاح مختلف هم بلد باشید اما شاید ندونید فرق بین این اصطلاحات دقیقا چیه . از طرفی تو مدارس فقط واژه ها و اصطلاحات رسمی رو درس میدن و وارد جزئیات نمیشن ! من تو این ویدیو…
  • خداحافظی به انگلیسی ؛ اصطلاحات رایج برای خداحافظی کردنبرای خداحافظی کردن در انگلیسی اصطلاحات زیادی وجود داره ؛ درست مثه سلام کردن . تو این ویدیو میخوام مهم ترین اصطلاحات انگلیسی رو که موقع خداحافظی استفاده میشن خدمت تون عرض کنم . حتما این ویدیو رو ببینید چون چنتا نکته مهم گفتم که احتمالا نمی دونید . اکیدا…
  • اعداد انگلیسی از 1 تا 100 ، آموزش خواندن اعداد به انگلیسیاعداد انگلیسی از 1 تا 100 یکی از مهم ترین چیزاییه که در ابتدای دوره آموزش زبان انگلیسی باید یاد بگیرید ! اصلا هر زبونی رو که میخواید یا بگیرید بهتره بعد از یادگیری حروف الفبای ، شمارش اعداد به اون زبون رو هم یاد بگیرید به دلیل اینکه اعداد…
  • زبان بین المللی چیست ؟ چرا انگلیسی زبان بین المللی شد ؟احتمالا شما هم شنیدین که انگلیسی زبان بین المللی شده و تقریبا میشه گفت در سراسر کره زمین با انگلیسی آشنایی دارن و ازش استفاده میکنن . اما آیا تا حالا به این فکر کردین چرا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شده ؟ در ادامه به طور…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

30 دیدگاه

  • مهشید 08 دی 1399

    چرا در روز و ظهر و بعد از ظهر از morning یا evening استفاده میشه ولی در شب at؟

  • سلام شما ایا در تدریس زبان انگلیسی اموزشگاه دارید یا نه فقط مجازی اموزش میدید

  • آقا اون ادامه
    Phoneme و Letter
    رو کجا و کی میگین؟

  • سلام
    بسیار عالیــــــــــــــــــــــــــــــ
    لهجه تون خیلی خوبه

  • با سلام فرضا ساعت 11 شب است و من آشنایی را در خیابان میبینم و یا مثلا وارد سوپرمارکتی میشوم. حال برای سلام نمودن باید از کدام عبارت استفاده کنم؟ از Good night یا Good evening

  • عالی بود
    به شما میگن یه حرفه ای به تمام معنا … ممنون از شما

  • با عرض سلام و خسته نباشید به استاد گرامی جناب آقای ابراهیم درویش.
    آقا شما در این مقاله ها یک چیز هایی اضافه میکنید که در ویدیو نمیگید. من از شما خواهش میکنم و تمنا میکنم از شما که اون چیز های اضافی رو هم در ویدیو بگید.
    خواهش میکنم از شما
    با سپاس فراوان از سایت عالیتون.

  • hey yo خسته نباشید اگر ممکن بود بفرماید که ویدیوی بعدی چه زمان پخش میشه ؟

  • سعید روغنی 07 بهمن 1395

    سلام ، خسته نباشید
    من بیشتر اینایی که میگین رو بلدم البته نمیگم نگینا بگین ولی بیشتر فکر میکنم مردم روی گرامر و زمان افعال مشکل دارن اگه میشه در جلسات آتی گرامر رو هم در برنامه اتون در نظر داشته باشین گرامر منظورم حال حاظر اینده گذشته ماضی نقلی و… هستش
    ممنون

    • سلام ، مرسی
      صبور باشید ، بذارید بقیه کاربران هم یکم با فضای ما آشنا بشن بعدش همه اینا رو میگم .

    • سلام ببخشید ولی استاد از اولش گفتن که از a,b,c,d شروع میکنن که خیلی ها بتونن از آموزش ها استفاده کنن و اینکه هر نکته ای هم که تا حالا گفته شده مهم و مفید بوده، برای شما هم حداقل یه مرور میشه، پس لطفا صبور باشید.

  • سلام آقای درویش عزیز
    مجددا تسلیت عرض میکنم. انشالله همیشه سلامت باشی
    آیا میشه مثل G’ night برای Good afternoon و Good evening هم استفاده کرد ؟

  • سلام آقای درویش ، امیدوارم خسته نباشید . راستش من همین امروز متوجه عزادار شدن شما برای عموی محترمتون شدم ، امیدوارم غم آخرتون باشه . به عنوان یکی از کاربران قدیمی علم فردا وظیفه ی خودم دونستم که این ضایعه رو به شما تسلیت بگم . همه ی ما کاربران علم فردا رو در غم خودتون شریک بدونید .
    ضمنا از آموزش هاتون هم نهایت تشکر رو دارم .
    با سپاس 🙂

  • سلام , خیلی مفید و آموزنده بود . سپاس بابت زحماتی که میکشید .

  • با عرض سلام و خسته نباشید به جناب آقای ابراهیم درویش
    تسلیت میگم.
    این ویدیو عالی بود.
    انشاا… همیشه سلامت شاداب و تندرست باشید
    با سپاس فراوان از سایت عالی تون

  • آقای درویش! بنده فوت عموتون رو تسلیت میگم. ویدیویی که گذاشتین خیلی خوب بود.
    به نظرم اگه بتونید کلیپ های ویدیویی کوتاه از فیلم های خارجی تهیه کنید و توی کانال بفرستین . کاربرد اصطلاحاتی که آموزش میدین بهتر برامون جا می افته.
    ممنون

  • فوق العاده
    دابل لایک

  • سلام
    ممنون از زحمتاتتون، خیلی خوب بود.

  • کارتون (کار شما) ? عالیه ادامه بدین ?☺

  • ایول خیلی خوب بود گرامر رو هم یاد بدید خوبه بینش وقفه نندازید سرد بشیم بگو برو جلو دلیر مرد 🙂

  • سلام
    ممنون
    عالی بود . مثل همیشه .
    راستی تلفظ این evening ایوْنینگ هم درسته در کنار ایوِنینگ؟

    • سلام ، مرسی
      تلفظ صحیحش ایونینگ هست نه ایوِنینگ . تو ویدیو چون من یکم تند تند صحبت کردم ممکنه ایوینینگ شنیده بشه .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا