بستن فهرست

اگه تا 4 سال پیش خیلی ها می تونستن خیلی راحت گوشی موبایلشون رو کنار بزارن و بگیرن بخوابن الان دیگه نمیشه ، با وجود اینستاگرام و تلگرام و واتس اپ و این کوفت و زهرماری ها 😀 به جرات می تونم بگم خواب ایرانی ها دو سه ساعتی به تعویق افتاده ، البته این مسئله ایران و غیر ایران نداره حدود ۴۴ درصد مردم دنیا با گوشی میرن تو رخت خواب و خوابیدن کنار گوشی رو تجربه می کنن . جدای از اینکه کم خوابی و بدخوابی خودش یه نوع بیماری یا عارضه به حساب میاد ، خوابیدن کنار گوشی یکی دیگه از مشکلاتیه که این سبک از شبکه های اجتماعی بوجود آوردن که در ادامه عواقبش رو خدمتتون میگم .

خوابیدن کنار گوشی با چشمان باز

خوابیدن کنار گوشی با چشمان باز

یه سری ها هم که یه جوری گوشی رو می چسبونن به خودشون موقع خواب انگار صدر اعظم آلمان باهاشون کار واجب داره ، بابا یه اس ام اسه دیگه ، خب صبح بخونش !

خوابیدن کنار گوشی – وای فای روشن

دوستانی که تو رخت خواب از گوشی استفاده میکنن احتمال ۹۰ درصد حال و حوصله خاموش کردن وای فای مودم ADSL رو ندارن و خیلی وقتا حتی وای فای گوشی رو هم خاموش نمی کنن و همونجوری مدهوش می شن تا صبح ( تا ظهر البته ) . این کار علاوه بر اینکه در دراز مدت به مودم آسیب می زنه ، امواج وای فای رو هم دور و بر گوشی موبایل منتشر می کنه .

خوابیدن کنار گوشی – امواج گوشی موبایل

هنوز به طور ۱۰۰ درصد اثبات نشده که امواج موبایل مضر هستن یا نه اما احتمالش زیاده . بالاخره پیشگیری بهتر از درمانه ، گوشی موبایل واسه اینکه همیشه تو دسترس باشه باید تمام امواج مربوط به خودش رو جستجو کنه ، این امواج الکترومغناطیسی می تونه روی مغز انسان تاثیر گذار باشه مخصوصا روی مغز کودکان که غشای مغز و جمجمه نازک تری نسب به بزرگسالان دارن .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

خوابیدن کنار گوشی – آلودگی رختخواب

من مطمئنم این گزینه واسه خیلی ها اصلا اهمیت نداره چون دیدم طرف کلا به خیلی مسائل فکر نمیکنه چه برسه به این . متاسفانه یه فاز خیلی بدی تو جامعه راه افتاده با عنوان ” ولمون کن بابا هرچی کثیف تر سالم تر ” 😀 من نمی دونم این فلسفه ازکجا اومده اما واقعیت این نیست . این همه آدم تو بیمارستان و مراکز درمانی نمی دونن که چرا اونجان اما دکترها می دونن !

خوابیدن کنار گوشی آلوده

خوابیدن کنار گوشی آلوده

به هر حال برای دوستانی که یه مقدار به پاکیزگی اهمیت میدن بگم که گوشی موبایل جزء ۵ شی آلوده تو دنیا شناخته شده چون شما با هر مقداری از کثیفی و تمیزی دستاتون با گوشی کار می کنید چون واجبه ! گوشی رو که می برید تو رختخواب و بعدش با همون دستها می خوابید و گوشی رو هم روی متکا و پتو … می کشید .

خوابیدن کنار گوشی – اختلال در خواب

گوشی موبایل ، تبلت ، تلویزیون و هر وسیله الکترونیکی که داخلش لامپ LED باشه یه نور موسوم به نور آبی تولید می کنه ، قبلا که لامپ LED آبی رو بررسی کردم گفتم که برای تشکیل نور سفید به نور آبی احتیاجه . این نور آبی طول موج خیلی کمی داره اما تو همون طول موج کم ، دامنه زیادی داره . نور آبی می تونه در تصمیم گیری هورمون خواب تاثیر گذار باشه ، هورمون خواب ، اگر در معرض نور قرار بگیره به اشتباه فکر میکنه که هنوز روزه و دستور شل شدن بدن رو نمیده .

خوابید کنار گوشی ، تبلت و لپ تاپ خطرناکه

خوابید کنار گوشی ، تبلت و لپ تاپ خطرناکه

به عبارت دیگه ، شبکیه چشم انسان به نور آبی حساسیت بیشتری داره ، واسه اینه که شما بعد از خوندن کتاب کاغذی بیهوش میشید اما بعد از مطالعه با گوشی یا تبلت در ساعت ۳ نصفه شب آمادگی کوهنوردی دارید !

خلاصه خوابیدن کنار گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپ روشن به هیچ وجه توصیه نمیشه .

خوابیدن کنار گوشی – احتمال آتش سوزی

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر آتش گرفتن رختخواب یه نوجوون تو خبرگزاری ها سر و صدا کرد . مثل اینکه این نوجوون گوشی گلکسی اس ۴ رو زیر متکای خودش گذاشته و خوابیده . چه چیزی باعث آتیش گرفتن گوشی میشه ؟ قطعا یه چیزی که با برق و جریان و اینجور چیزا سرکار داشته باشه . کاشف به عمل اومده که این نوجوون از باتری غیر اورجینال استفاده کرده . قبلا گفتم که از باتری و شارژر های تقلبی استفاده نکنید .

خوابیدن کنار گوشی - آتش گرفتن گلکسی اس 4

خوابیدن کنار گوشی – آتش گرفتن گلکسی اس ۴

خوابیدن کنار گوشی – احتمال برق گرفتگی

احتمال این یه مورد خیلی کمه اما هستن دوستانی که آهنگ راک میذارن تو گوشی و هدفون به گوش می خوابن ، جدای از اینکه اینا چجوری با آهنگ راک می تونن بخوابن 😀 ، مسئله مهم اینه که هدفون اگه قلابی باشه یا اتصالی چیزی داشته باشه تحت فشار تو گوش می تونه عامل برق گرفتگی بشه مخصوصا اگه شارژر به گوشی وصل باشه . جالبه یکی از عجیب ترین مرگ هایی که تو دنیا خیلی سر و صدا کرد مرگ یه زندانی بر اثر برق گرفتگی توسط هدفون بوده .

خب دوستان در مورد خوابیدن در کنار گوشی حرف زیاده اما در حوصله من ، شما و این مقاله نمی گنجه ، امیدوارم هیچ وقت کنار گوشی یا تبلت نخوابید . موقع خواب بهتره گوشی یا تبلت رو در یه اتاق دیگه بذارید یا تا جایی که می تونید از بدن تون دورش کنید .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • 13 عادت غلط آمیخته با تکنولوژی و روش های ترک آنها  در سال 2013 هر جا رو که نگاه کنی تکنولوژی رو می بینی و دنیا به سمتی داره پیش میره که آدما به طور ناخودآگاه درگیر تکنولوژی هستن . چه بسا افرادی که نمی دونند اینترنت چیه ، تو اینترنت چی میگذره ، کامپیوتر رو چطور خاموش و روشن…
  • نسل جدید شبکه اجتماعی ، 7 کاربرد تکنولوژی NFCارتباط از فاصله نزدیک یا به انگلیسی NFC مخفف کلمات Near Field Communication  نام تکنولوژی است که با استفاده از فرکانس بالا و همانند تکنولوژی بلوتوث به صورت بیسیم اطلاعات را بین دو دستگاه که از تکنولوژی NFC پشتیبانی می کنند رد و بدل می کند . حداکثر فاصله بین…
  • بنچمارک چیست ؟ اهمیت نتایج بنچمارک چقدره ؟یه زمانی بود خیلی راحت می تونستیم دو تا گوشی یا کامپیوتر رو با هم مقایسه کنیم . چون خیلی مسائل در سرعت پردازنده و رم خلاصه میشد اما با پیشرفت تکنولوژی ، دیگه سرعت پردازنده اولویت ششم هم نیست . چون سیستم عامل ، الگوریتم پردازش اطلاعات ، تکنولوژی…
  • گرفتن عکس سلفی با دوربین عقب گوشی های اندرویدیاین روزا سبک عکاسی سلفی خیلی مد شده و تقریبا دیگه کسی نیست که تو گوشیش عکس سلفی از خودش نداشته باشه . عکس سلفی Selfie به عکسی گفته میشه که خود عکاس از خودش میگیره . خیلیا رو دیدم که موقع گرفتن عکس سلفی با دوربین عقب گوشی شون…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

24 دیدگاه

  • دانیال 20 آذر 1398

    سلام من یکی از اونایی هستم که با آهنگ راک می‌خوابه. Within temptation – البته نه با هندزفری و خودمم موندم چطور خوابن می‌ره!!

  • سلام آقای امین زاده همسایه هامون همشون وای فای دارن همه دو یا سه آنتن پر میکنه آیا به این ترتیب ضرر داره؟ جایی که میخوابم این مورد هست؟

  • سلام
    در رابطه با کثیف بودن موبایل بهترین راه برای تمیز کردن موبایل چیه؟

  • مودم رو خاموش کنیم و موبایل رو رو حالت پرواز بزاریم ، در این صورت بازم امواجی ساطع میشه که خطرناک باشه ؟

  • من بیشتر رادیو گوش میدم باهاش تا خوابم ببره?

  • رامین 26 مهر 1395

    خییلی جالب و کاربردی . ممنون ?

  • کاش اینم پیشنهاد میدای تو مقالت که:
    بزارین گوشیتون رو در حالت هواپیما
    با خیال راحت بغلش کن و بخواب
    هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
    مرسی از مطالب خوب

    • اصلاً این پیشنهاد شما کاری نداره بحث در مورد امواج مغناطیسی که از WiFi بلند میشه دوست عزیز

  • خیلی ممنون از جوابهایی که به سوالات دادین کاملا معلومه بسیار اطلاعات بالا و قابل اعتمادی دارین

  • عالییییییییییییییی بود متشکرم

  • سلام
    من موقع خواب گوشی رو خاموش میکنم
    میخواستم بدونم گوشی خاموش هم امواج مضری داره یا نه
    در ضمن باردار هستم آیا دست گرفتن گوشی برای جنین ضرر داره یا نه

  • سلام,از اطلاعات مفیدتون ممنونم.یه سوال؛من هندزفری گوشیم رو گم کردم ومجدد یکی دیگه خریدم,چطور میتونم بفهمم که مشکلی نداره وخطری برام ایجاد نمی کنه؟

  • علیرضا زرنوشه فراهانی 11 دی 1393

    درسته.این چیزا تو جامعه های امروزی زیادهو حادثه هم خبر نمیکنه . پس بهتره احتیاط کنیم و گوشی رو قورت ندیم یه وقت!

  • سومین پستی که میخونم و سومین نظر
    حاجی دمت گرم حال کردم
    این شوخی هایی که میکنید و تیکه هایی که بین متن علمی میندازید،
    جذابیت و انگیزه خواننده رو برای خونده چندین برابر میکنه به طوری که من ایگار بعد از وارد شدن به سایت اومدم تو برمودا!
    نمیتونم خارج شم. شما کاملا با شیوه مطلب نویسی آشنا هستید و بلدید چطوری خواننده رو به وجد بیارید
    سپاس فراوان

  • سلام؛ در رابطه با امواج مودم بیسیم باید بگم که دیگه ربطی به خاموش کردن مودم خودمون نداره … من مودمم رو خاموش کنم .. بقیه چی .. تو خونه ما اکثراً چندین مورد وای فای روشن بقیه پیدا میشه 🙂

  • آرمان 07 دی 1393

    سلام
    یک سوال و یک پیشنهاد دارم
    سوال:اگه گوشی در حالت برون خط (Offline) باشه چطور؟بازم خطریه یا نه؟آخه بعضا ممکنه از گوشی به عنوان بیدار کننده استفاده بشه(جایگزین ساعت زنگی D:)
    و اما پیشنهاد:من از خوانندگان قدیمی سایت هستم و خیلی وقته مرتب سر میزنم اما به نظرم قبلا سایت بهتر بود.با اینکه دیر به دیر مطلب گذاشته میشد ولی مطالب مفیدتر بود.مثلا راهنماهای خرید قطعات سخت افزاری مثل رم یا پردازنده یا رایتر و …اما احساس میکنم چند وقتیه روال تغییر کرده و بیشتر مطالب روزانه که نیاز به وقت کمتری دارند تهیه میشه.البته قبول دارم که نوشتن اون سری مطالب وقت گیرتر هست ولی اگه به نتیجه کار نگاه کنیم میبینیم که ارزششون هم به همون نسبت خیلی بیشتر از مطالب سطحی هست.
    اگه همون روال سابق باشه به نظرم بهتره.مثلا من خودم دوست دارم شما با توجه به رشته ای که خوندید و آشنایی خوبی که با سخت افزار دارید یک راهنما در مورد منبع تغذیه(PSU) تهیه کنید.همون طور که میدونید این قطعه خیلی مهمه ولی اکثرا با این قطعه آشنایی ندارند و البته قطعات مهم دیگه…
    بسیار متشکرم و خدا قوت

    • آرمان عزیز سلام .
      پیشنهاد میشه حتی الامکان تمام راه های ارتباطی رو قطع کنید . تو حالت airplane بزارید خوبه .
      چشم ، متاسفانه نوشتن اینگونه مقالاتی که می گید هم زمان میخواد هم دل خوش !
      اما ما به عشق کاربران عزیز علم فردا تمام تلاشمون رو میکنیم در کنار مطالب روزانه ، مطالب سخت افزاری و نرم افزاری دقیق و کاربردی هم بنویسیم .

  • این که من هنوز زنده ام جای تعجب داره!! 😉

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا