بستن فهرست

کالبد شکافی شارژر فندکی ، قطعات داخلی

تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

تو پست قبلی یعنی ” شارژر فندکی چیست ، راهنمای خرید شارژر فندکی ” گفتم که شارژر فندکی چیه و نکات مهم در مورد خریدش رو توضیح دادم . حالا تو این پست می خوام بگم که داخل یه شارژر فندکی چه قطعاتی وجود داره و چه چیزی باعث میشه که برق 12 ولت ماشین به 5 ولت تبدیل میشه .

کالبد شکافی شارژر فندکی

کالبد شکافی شارژر فندکی

کالبد شکافی شارژر فندکی – مدار داخلی

هر شارژر فندکی می تونه ولتاژ و جریان مخصوص به خودش رو داشته باشه و از نظر ظاهری هم فرق داشته باشه . اما اساس کار شارژر فندکی بر پایه مبدل DC به DC هست که در ادامه بیشتر توضیح میدم . تمام شارژر های فندکی مداری مثل شکل زیر دارن . یعنی یه کنترلر سوئیچینگ و یه مدار کاهنده ولتاژ ( دیود ، سلف و خازن ) .

مدار داخلی شارژر فندکی ماشین

مدار داخلی شارژر فندکی ماشین

در مدار بالا ، U1 آی سی کنترل کننده سوئیچ هست . سلف ، دیود و خازن هم با همدیگه تشکیل مدار کاهنده ولتاژ رو میدن ( مبدل باک Buck Converter ) . این قطعات در تمام شارژر های فندکی باید باشن .

قطعات داخلی شارژر فندکی – کنترل سوئیچینگ

تو تمام شارژر های فندکی باید یه قطعه الکترونیکی باشه که ولتاژ 12 ولت رو به 5 ولت تبدیل کنه و جریان الکتریکی رو هم کنترل کنه . همین الان شما می تونید به صورت دست ساز هم یه شارژر فندکی بسازید ، کافیه یه آی سی رگولاتور 5 ولتی مثل 7805 داشته باشید تا ولتاژ 12 ولتی رو به 5 ولت تبدیل کنید . اما مسائلی مثل کنترل جریان و همینطور راندمان کاری خیلی مهمن . ضمن اینکه در رگولاتور سوئیچینگ ، ترانزیستور ها همیشه روشن نیستن و این می تونه به کاهش توان مصرفی کمک کنه .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

در بیشتر شارژر های فندکی یه قطعه به نام MC34063 استفاده شده که در واقع یه کنترلر سوئیچینگ هست . از این قطعه در مدارات تبدیل DC به DC استفاده میشه . کار اصلی مبدل DC به DC اینه که ولتاژ و جریان ورودی که 12 ولت 60 آمپر هست رو به یه مقدار ولتاژ و جریان دیگه تبدیل کنه . مثلا شارژر گوشی برق شهر AC رو به DC تبدیل می کنه ( اونجا هم از سوئیچینگ استفاده میشه ) یا مثلا شارژر فندکی ، ولتاژ DC ماشین رو به ولتاژ 5 ولت با جریان 2 یا 1 آمپر تبدیل میکنه ( مقدار جریان می تونه متغیر باشه ) . یعنی یه ولتاژ مستقیم رو به یه ولتاژ مستقیم با مقدار متفاوت تبدیل می کنه . مبدل DC به DC در دو مدل کاهنده و افزاینده وجود داره . مثلا تو شارژر فندکی از مدل کاهنده استفاده میشه یعنی ولتاژ رو کم می کنه . در شکل زیر نمونه ای از کنترل کننده سوئیچ رو می بینید .

قطعات داخلی شارژر فندکی - چیپ کنترل کننده سوئیچینگ

قطعات داخلی شارژر فندکی – چیپ کنترل کننده سوئیچینگ

این سوئیچ که میگم باید باشه تا مقدار ولتاژ و جریان خروجی رو کنترل کنه و البته راندمان کار بالا بره . در ادامه بیشتر توضیح میدم فقط اینو بدونید که یه قطعه سوئیچ کننده مثل ترانزیستور با سرعت بالا کار سوئیچ رو انجام میده و توسط یه آی سی مثل MC34063 ( تصویر بالا ) کنترل میشه .

قطعه دیگه ای که تو بعضی از شارژر های فندکی گرون قیمت تر و معتبر تر استفاده میشه ، آی سی کنترل کننده شارژ باتری هست . مثلا شارژر فندکی زیر ، آی سی کنترل شارژ باتری داره در واقع برای شارژ سریع یا Quick Charge در نظر گرفته شده . تفاوت شارژر فندکی چینی و تقلبی با شارژر فندکی معتبر تو همین چیزاست !

چیپ کنترل کننده شارژ باتری در شارژر فندکی

چیپ کنترل کننده شارژ باتری در شارژر فندکی

کالبد شکافی شارژر فندکی – خازن و سلف و دیود

جدای از آی سی کنترل شارژ و آی سی مرکزی که سوئیچینگ رو کنترل می کنه ، 3 تا قطعه دیگه هم توی شارژر فندکی استفاده میشه . اینجا نمیشه در مورد نحوه کار و دلیل استفاده این قطعات ( دیود ، سلف و خازن ) خیلی مفصل توضیح بدم اما کوتاه میگم که متوجه بشید .

اون آی سی مرکزی رو ساختن که با کمترین قطعات خارجی بشه مدار مبدل DC به DC رو ساخت اما همیشه سه تا قطعه هستن که بیرون از اون آی سی MC34063 باید طراحی بشن . دلیل استفاده از این 3 تا قطعه اینه که در خروجی همیشه به صورت پیوسته جریان و لتاژ داشته باشیم و البته مقدار دلخواه . مدار زیر رو نگاه کنید :

قطعات داخلی شارژر فندکی - سلف و خازن

قطعات داخلی شارژر فندکی – سلف و خازن

دیود رو ، در شکل بالاتر مشخص کرده بودم .

در مدارات سوئیچینگ ، همونطور که از اسمش بر میاد ، یه سوئیچ هست که هی باز و بسته میشه و بر اساس این باز و بسته شدن سوئیچ ، مقدار خروجی تنظیم میشه . پس ما دو تا حالت مختلف داریم : یا سوئیچ بازه یا بسته . مدار زیر رو نگاه کنید :

مدار مبدل سوئیچینگ باک - کاهنده در شارژر فندکی

مدار مبدل سوئیچینگ باک – کاهنده در شارژر فندکی

موقعی که سوئیچ بسته است ، جریان از طریق سلف به بار می رسه ، سلف و خازن تو همین مرحله شارژ میشن ( بسته به مدت زمان بسته بودن سوئیچ ) . موقعی که سوئیچ باز میشه ، مدار از طریق دیود بسته میشه و انرژی سلف که قبلا ذخیره شده بود ، از طریق دیود به خازن می رسه و خازن دوباره شارژ میشه . موقعی که کلید قطعه ، اون سلف حکم منبع ولتاژ رو داره . در این مدار ، به خاطر قطع و وصل مکرر سوئیچ ، فرصت کافی برای شارژ کامل سلف وجود نداره به همین دلیل همیشه ولتاژ سلف کمتر از ولتاژ ورودیه . اینجوری میشه که با اعمال فرمول های خاص ریاضی و محاسبه مقدار سلف و خازن ، می تونیم ولتاژ 12 ولت رو به 5 ولت تبدیل کنیم . ( داستانش مفصله نمیشه اینجا دقیق توضیح داد )

دیودی که در مدارات سوئیچینگ استفاده میشه از نوع دیود فوق سریع هست ( قبلا در موردش توضیح دادم حتما بخونید ) . چون فرکانس کار بالاست و باید سریع عمل کنه به این دیود ، دیود هرزگرد هم میگن . در بعضی مواقع لازم میشه که جریان زیادی از دیود عبور کنه چون انرژی سلف ممکنه زیاد باشه ، به خاطر همین ، به جای دیود از ترانزیستور مسفت استفاده می کنن که کار همین دیود رو انجام میده .

تا همینجا کافیه چون بیشتر از این بخوام توضیح بدم دیگه تو حوصله این پست نیست اما تا همینجا بدونید که مدار داخلی شارژر فندکی ، در واقع یه مبدل DC به DC هست که از آی سی سوئیچینگ استفاده می کنه و سه تا قطعه دیود ، سلف و خازن داره که سیگنال خروجی رو تامین می کنن . حالا یه سری از شارژر های فندکی قطعات دیگه ای مثل LED هم می زنن ، یه سری ها شاید نمایشگر LCD داشته باشن اما قطعات داخلی اصلی شارژر فندکی آی سی سوئیچینگ ، سلف ، خازن و دیود هستن . البته قطعات دیگه ای مثل مقاومت و خازن های نویز گیر هم هستن که باید جداگونه توضیح داده بشن .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • قطعات داخلی SSD ، کالبد شکافی حافظه SSDتو پست قبلی یه مقدمه ای در مورد حافظه SSD گفتم تا با کلیت SSD و همینطور اصطلاحاتی که در مورد SSD به کار می برن آشنا بشید . حالا تو این پست می خوام کالبد شکافی SSD رو انجام بدم و بگم که درون حافظه SSD چه قطعاتی وجود…
  • کالبد شکافی Galaxy S6 ، قطعات داخلیچند وقت پیش ، کالبد شکافی Galaxy S5 رو براتون قرار دادم و حالا امروز نوبت به برادر بزرگ تر یعنی Galaxy S6 رسیده . بریم ببینیم چه قطعاتی باعث بوجود اومدن این همه تعجب و شگفتی توی گوشی Galaxy S6 شده . قبل از هر کاری باید گوشی Galaxy S6 رو خاموش…
  • کالبد شکافی ایکس باکس 360 اسلیم Eهمونطور که بارها گفتم بعد از ایکس باکس 360 اسلیم S ، مایکروسافت یه مدل بهبود یافته از همون مدل S رو طراحی کرد به نام ایکس باکس 360 اسلیم E که تو بازار به ایکس باکس نیو اسلیم ( New Slim ) معروفه . حالا امروز می خوام کالبد…
  • کالبد شکافی ایسوس N550JK ، قطعات داخلیدر پست قبلی ، لپ تاپ ایسوس N550JK رو بررسی کردم و مشخصات فنی و تمام مسائلی که لازم بود بدونید رو گفتم . حالا امروز می خوام قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس N550JK رو بهتون نشون بدم تا دید بهتری نسبت به این لپ تاپ پیدا کنید . کالبد شکافی…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

38 دیدگاه

  • ذ - تیموری 19 بهمن 1401

    بسیار جامع و کامل که قابل فهم بودنش شگفت انگیزه . موفق و پایدار باشین 🙏🙏🌹🌹

  • محمد جلیل پور 09 دی 1401

    سلام محمد رضای عزیز خیلی خوشحالم که می بینم علاوه بر پیشرفت دررشته مورد علاقت انقدر مسلط هستی که ریز به ریز این دانش رو برای افرادی مثل من مو شکافی میکنی ازت ممنونم چون منم خیلی علاقمندم.و در بعضی از مسائل نیاز به راهنمایی و کمک دارم تا مشکلات تعمییر یا تجهیز کردن وسایل الکترونیکی رو انجام بدم.واقعا از شما ممنونم که این زحمت رو پذیرفتی و آموزشهای در رابطه با نیاز امثال من رو تامین می‌ کنی.واقعا ممنونم بابت دانش شما حقیقتا با سوادی و در عین حال سخت کوشی و در همه محور ها خودت رو بالا می کشی من محمد یه فرد علاقمند به علم الکترونیک هستم.که تو رشته الکتروتکنیک شاخه برق قدرت کاردانی گرفتم علاقه بسیار زیادی دارم.متاسفانه بستری کهبرای فعالیت کاری برام فراهم شد منو از این مسیر دور کرد.اما خوشحال افرادی مثل شما رو میبینم لذت میبرم.امکانش هست اگر سوالی داشتم با شما در ارتباط باشم.راهنمایی بگیرم.برای شما آرزوی موفقیت دارم و سلامتی خواستارم از خداوند.

  • البته کاهش ولتاژ توسط سلف و دیود و خازن انجام نمیشه توسط ای سی رگلاتور انجام میشه
    چون رگلاتور با فرکانس بالا سویچ میکنه ممکنه در خروجی ریپل یا نویز داشته باشیم اینجاس که سلف بکار میاد( بر حسب هانر اندازه گیری میشن) سلف در مقابل فرکانس بالا عکس العمل نشون میده و اجازه عبور رو نمیده و فرکانس های پایین ازش عبور میکنن وقتی جریان از سلف عبور میکنن هنوز مقداری فرکانس پایین ازش عبور میکنه که توسط خازن فرکانس پایین گرفته میشه که در خروجی جریان ثابت بدون نویز بدست میاد

  • احسان 20 تیر 1401

    سلام،این دست این نویسنده باید بوسید،خیلی قشنگ توضیح داده،دمش گرم،من ۵بار خوندم،با این که رشته الکترونیک نیست،تا متوجه بشم خیلی عالیه♥️♥️♥️

  • باسلام ، بدواً از زحماتتان کمال سپاسگزاری و امتنان را دارم و برایتان آرزوی سلامتی ، سعادت و طول عمر باعزت همراه با وفور رزق و برکت دارم .
    حوصله و اراده تان برای ارائهٔ مطالب بصورت علمی و کاربردی توأم با تصویر و نقشهٔ مدارات بسیار عالی و درخور توجه است . چنانچه برایتان مقدور باشد ، توضیحاتی درخصوص عملکرد قطعات و نحوهٔ تست و رفع خرابی آنها نیزمرحمت بفرمایید ، پک آموزشی کاملی خواهد شد .
    با آرزوی توفیق روزافزون?

  • درود دوست گرامی..شما یکی از انسانهای مفید کره زمین ..وهمچنین بیشتر ایران خودمون..
    خواستم اینجا ازشما تشکر کنم بابت اینکه علم و تجربه و دانش ت رو اینقدر دقیق و باجزییات دراختیار علاقمندان میذارین..
    وتاسف میخورم بحال خودمون که امثال استعدادهایی امثال شما،که متمعن هستم زیاد داریم توایران، حمایت نمیشه و
    متاسفانه مثل خیلی استعدادها در رشته های دیگه نادیده گرفته میشه..
    وهیچوت بهشون کمک نشد هیچ،بلکه باعث سرخوردگی و ناامیدی و ازبین بردن شوقشون شدن..
    همیشه پاینده، پیروز و سربلند باشید ..

  • سلام. ببخشید سیم های که به سوکت فندک باید وصل بشن به چه صورت هستن یعنی چجوری باید وصلشون کنیم

  • سلام مهندس. واقعأ توضیحاتتون کامل و کاربردی بود
    ممنونم.
    یک سئوال دارم که:
    بیزحمت میتونین بگین که چطوری میتونم شارژر فندکیمو قویتر کنم؟
    با تعویض مثلأ خازن یا… میشه تغییری ایجاد کرد؟
    جواب بدید ممنون میشم?

  • علی رضا همتی 15 اسفند 1399

    سلام مجدد_ ببخشید در پست قبلیم فراموش کردم مدل شارژر فندکی ام را درج کنم
    شارژر فندکی تسکو مدل TCG 10 هست که احتملا براثر نفوذ آب و یا قطع و وصل مکرر حین تعمیر سوکت فندکی خراب شده و دنبال تعمیرش هستم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • علی رضا همتی 15 اسفند 1399

    سلام مجدد_ ببخشید در پست قبلیم فراموش کردم مدل شارژر فندکی ام را درج کنم
    شارژر فندکی تسکو مدل TCG 10 هست که احتملا براثر نفوذ آب و یا قطع و وصلهای مکرر حین تعمیر و قطع و وصل سوکت فندکی خراب شده و دنبال تعمیرش هستم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید کدام قطعه احتمال سوختن بیشتری داره؟

  • علی رضا همتی 15 اسفند 1399

    سلام_ ضمن تشکر از مطلب بسیار مفید و آموزندتون یک سوالی هم دارم:
    سوال: احتمال سوختن کدام قطعه در شرایطی مثل:
    که اندکی آب به داخل شارژر فندکی نفوذ کرده باشه وجود داره؟
    اگر دلیل خرابی شارژر، نوسانات ناشی از شل بودن قطع و وصل شدن مکررر اتصالات الکتریکی حین تعمیر سوکتش باشه کدام قطعه اش ممکنه سوخته باشه؟
    آیا قطعه محافظتی مقاومتی که نقش فیوز را در ورودی 12 ولت یا خروجی 5 ولت داشته باشه داره؟
    اگر مقامت محافظ داره معمولا مشخصه و محلش کجاست؟ آیا قابل تعویضه؟

  • سلام جناب مهندس
    من تازه داشتم فندکی برا ماشین نصب میکردم
    سیم های مثبت و منفی اشتباهی متصل کرده بودم و یک لحظه به شارژر وصل کردم
    الان شارژر از کار افتاده
    شارژرم سامسونگ
    آیا تعمیر میشه، ممنون میشم جواب بدین

  • سلام.سوالی داشتم.
    اگرگوشی اندرویدبه جای باطری خودش یباطری۱۲ولت وصل کنیم چه اتفاقی میافته.البته کلیدپاوررافشارنداده باشیم.به کدوم قسمت گوشی اسیب وارد میشه.
    من خودم همچین کاری راباباطری ماشین انجام دادم گوشی روشن نمیشه.ممنونم راهنمایی کنید.

  • امیر حسین 18 اردیبهشت 1399

    سلام
    سوالی داشتم
    میشه دو تا اداپتور گوشی ۵ ولت با امپر های مختلف موازی کرد که با هم جریان ها جمع بشند
    دو اداپتور مارک های مختلفی دارند احتمالا یه کمی ولتاژ ها متفاوته (جایی خوندم برای موازی کردن اختلاف ولتاژ کمتر ۲ درصد باید باشه که کمتر ۲ درصد هس)
    بعد ایا دیود میخاد مرسی اقای امین زاده

  • کریمی 13 آذر 1398

    سلام
    با تشکر از مطالب مفیدتون اگر میشد کد فنی مشخصات قطعات و … را هم میگذاشتید عالی بود
    2 – ممکنه آموزش تعمیرات ( تعویض قطعات ) را با شارژر موبایل که ساختار ساده ای دارد شروع کنید؟؟؟
    که هم قطعه شناسی است هم آموزش مونتاژ و هم تعمیر…

  • واقعا عالیه

  • سپاسگذارم از اشتراک دانسته هاتون
    پاینده و برقرار

  • سلام و عرض تشکر و خسته نباشید. اگر کسی سفارش طراحی و ساخت مدار و انجام محاسبات جانبی اون مدار داشته باشه به کی باید مراجعه کنه ؟ آیا خودتون هم انجام میدین؟
    بازم ممنون بابت سایت تون

  • سلام شارژ فندکی خازن نشتی داشت تعویض کردم ولی باز خرجی ولتاژ ۳.۹۰ هست ۵ ولت رو نمیدهد مشکل از کجاست؟؟ و در مورد پاور بانک هم میتونید راهنمایی کنید پاور بانک شارژ نمیشود ممنون از سایت خوبتون

  • عبدالحسین قنبرنژاد 09 دی 1397

    سلام این آی سی کنترل کننده شارژ باطری در چه شارژرهایی وجود دارند؟ نام یکی دو مدل از این برندهای معتبر را معرفی نمائید لطفاً.
    موفق باشید.

  • تو یه کلمه
    سپاسگزارم !!!!

  • سلام وقت بخیر
    من یه کارکیت بلوتوث دارم مارک orico . وقتی کابل usb رو به شارژر فندکی داخل ماشین وصل میکنم صدای نویز روی پخش میوفته . دلیلش کیفیت بد شارژر فندکیه ؟

  • مصطفي 15 دی 1396

    شارژرهای فندکی معیوب شده قابل تعمیر هستند؟
    ممنون میشم پاسخ بدید
    ٢ سوال قبلا داشتم بدون پاسخ ماند☹️
    منتظر پاسختان هستیم
    سپاس از شما

  • سلام . خسته نباشید . آقا من چند روزی هست دنبال نقشه مدار چیپ تقویت برق ماشین بودم . سایت شما را دیدم ‌.گفتم راه بلد باید شما باشید . اگر نقشه مدار را دارید برام به آدرس ایمیل بفرستید یا اینکه از کجا باید تهیه کنم.
    این چیپ از یه سری خازن استوانه ای ساخته شده که مدار ساده ای باید باشه.

  • سلام
    من شارژر لپ تاپم رو گم کردم میخوام با ماشین شارژش کنم. ولتاژش 12 ولت و 3 امپر هستش. میتونم مستقیم به باطری ماشین بزنم؟ یا اینکه مدار خاصی میخواد؟

  • سلام
    یک نکته که لازم دونستم بقیه مراجعه کنندگان به سایت علم فردا بدونن اینه که اگر قصد دارید از شارژر فندکی در خارج از خودرو استفاده کنید(مثلا خودم به علت در دسترس نبودن پریز برق شهری از سر باتری ژنراتور تو محل کارم سیم کشیده بودم و به یک جا فندکی وصل کرده بودمش!) از درست وصل شدن سیم ها به جافندکی اطمینان حاصل کنید چون اکثر شارژر فندکی هایی که تو بازار هستند به جابجایی + و – حساس هستند یعنی اگر جای مثبت و منفی رو اشتباه بزنید آی سی سوئیچ یا میسوزه یا میترکه!

  • مهدی صاحب الزمانی 26 مرداد 1396

    سلام این که میگن شارژر فندکی گوشی رو خراب میکنه درسته

  • سلام ببخشید میتونم ولتاژ ۳.۷ رو به ۱۲ تیدیل کنم؟
    منظورم شارژر های قدیمی هستش.
    اگه بر عکس به شارژر فندکی وصل کتم جواب مییده؟
    ممنون

  • مرتضی ابراهیم زاده 07 دی 1395

    سلام مهندس جان
    یه مدار میخوام ولتاژ 12 به 19.5 با آمپراژ 3.7
    اگر هم همچین شارژری هست معرفی بفرمایید.
    برای لب تاپ میخوام.
    ماشین هم 405 هست.
    وآیا همچین شارژر هایی برای تغذیه لپ تاپ مناسبه.البته بصورت گاهاً
    تشکر
    ابراهیم زاده

    • سلام . بجای اینکه شارژر فندکی درست کنید و فاتحه باطری لپتاپ روبخونید ، یه مبدل فندکی 12 ولت به 220 ولت بگیر ، و لپ تاپ رو بزن به 220 اون

  • سلام آقای مهندس امین زاده لطفا هر چه زود تر نام دقیق ic را که در مدار شارژر فندکی گفته بودید بنویسید

  • سلام خوبی خسته نباشید من یک شارژ فندکی نوکیا گرفتم که مشکل پیدا شده و دیگه داخل ماشین شارژ نمی کنه می خواهم کمک کنید ببینم چطور باید تعمیر کنم

  • تاج گردون 24 شهریور 1395

    سلام ، چند وقت پیش یه شارژ فندکی چینی خریدم . با اون میتونم موبایل سونی Z2 را با استفاده از کابل مغناطیسی که به دو کنتاکت کناری گوشی وصل میشه شارژ کنم اما گوشی های دیگه مثل آیفون رو نمیشه شارژ کرد ، با اینکه ولتاژ خروجی اون دقیقا 5 ولته . علتش چیه ؟ آیا دوتا پایه دیگه کانکتور USB تو شارژر ها کاربرد دارن ؟ شارژر فندکی من دو تا پایه وسطش به جایی وصل نیست . مرسی از راهنمایی که خواهید کرد . ضمنا من مهندس الکترونیک هستم .

  • با سلام

    از شما به خاطر این مطلب مفید تشکر می‌کنم.

    چقدر خوب بود اگر می‌تونستم آقایان امین‌زاده و درویش رو – که از مهندسین جوان ، کار کشته و کار بلد هستند – از نزدیک ببینم و ده‌ ها سؤال ریز و درشت الکترونیکی و کامپیوتری خودم رو ازشون بپرسم.

    برای این جوانان شایسته و بامعلومات آرزوی تندرستی و موفقیت روزافزون رو دارم.

  • سلام
    تشکر از توضیحتون راجع به مدار مبدل سوئیچینگ

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا