بستن فهرست

احتمالا شما هم شنیدین که انگلیسی زبان بین المللی شده و تقریبا میشه گفت در سراسر کره زمین با انگلیسی آشنایی دارن و ازش استفاده میکنن . اما آیا تا حالا به این فکر کردین چرا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شده ؟ در ادامه به طور مفصل خدمت تون توضیح میدم که زبان بین المللی چیه و زبان انگلیسی چه جوری تونست به زبان بین المللی تبدیل بشه !

زبان بین المللی چیست ؟

زبان بین المللی یا زبان جهانی World Language به زبانی گفته میشه که در سطح بین المللی ازش استفاده میکنن و افراد زیادی در سراسر دنیا در زمینه ها مختلف ازش استفاده میکنن . برای مشخص کردن زبان بین المللی صرفا تعداد افرادی که دارن به زبون مادری شون حرف میزنن حساب نمیشن بلکه فاکتور های دیگه ای هم در نظر گرفته میشن . زبان بین المللی باید نفوذ بسیار زیادی داشته باشه ، مثلا اون زبون باید در سراسر کره زمین استفاده بشه به خصوص در سازمان های بین المللی و روابط دیپلماتیک ! در گذشته زبان فرانسوی نفوذ بسیار زیادی داشته و زبان دیپلماتیک به حساب میومد اما کم کم عوامل زیادی دست به دست هم دادن و باعث شدن زبان انگلیسی به قدرتمند ترین و با نفوذ ترین زبان دنیا تبدیل بشه .

زبان های رسمی سازمان ملل متحد

زبان های رسمی سازمان ملل متحد United Nations

زبان های رسمی سازمان ملل متحد United Nations

در حال حاضر 6 زبان به عنوان زبان های رسمی سازمان ملل متحد انتخاب شدن و در جلسات و ملاقات سازمان ملل از این زبان ها اسنفاده میشه و تمام اسناد رسمی سازمان ملل هم به این زبان ها ترجمه میشن .

■ زبان انگلیسی ( بریتانیایی )

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

■ زبان اسپانیولی ( اسپانیا )

■ فرانسوی

■ روسی

■ چینی

■ عربی

اگرچه این 6 تا زبون با نفوذ ترین و مهم ترین زبون های دنیا هستن اما زبان انگلیسی از 5 تای دیگه مهم تره و یه جورایی میشه گفت اگر انگلیسی رو یاد بگیرید به 5 تای دیگه هیچ نیازی پیدا نمی کنید !

مزایای زبان بین المللی برای افراد بومی

فرض کنید هر جای دنیا که میرفتین همه فارسی بلد بودن . چه حسی پیدا میکنید ؟ وقتی یه زبان بین المللی باشه ، مردمی زبان مورد نظر ، زبون مادری شون باشه ( همون بومی ها ) مزایای زیادی نصیب شون میشه که من چند موردش رو خدمت تون عرض می کنم :

■ جایگاه ویژه در سیاست

کشوری که زبانش به عنوان زبان بین المللی جا بیوفته ، در تعیین سیاست های منطقه اطرافش و حتی سیاست های بین المللی نقش بسیار مهمی خواهد داشت .

■ سهولت در فعالیت های تجاری

مردم کشوری که زبان شون جزء زبان های بین المللی باشه ، دست به سنگ بزنن به طلا تبدیل میشه ! میدونید چرا ؟! چون کل بازار بین المللی می تونن راحت تر با اون کشور ارتباط برقرار کنن . تو بیزینس ارتباط نقش اصلی رو ایفا میکنه . اگر مردم با هم ارتباط نداشته باشن تجارتی اتفاق نمیوفته ! مردم اون کشور حتی اگر تحصیلات دانشگاهی یا تخصص خاصی هم نداشته باشن خیلی راحت می تونن در کشورهای دیگه به عنوان مدرس زبان کشورشون کار کنن و پول خوبی هم در بیارن . کلاس هایی که مدرس شون native باشه نسبتا گرون تر هستن ! در حد تیتر عرض کنم که نیتو native  یعنی بومی . ضمن اینکه اون کشور می تونه منابع آموزش زبانش رو به سراسر دنیا بفروشه و سالیانه چندین میلیارد دلار درآمد داشته باشن !

■ دسترسی سریع تر به علم روز

یکی از خصوصیات ذاتی زبان بین المللی اینه که همه مقالات و کتاب های علمی مهم به اون زبون ترجمه میشن یا اصلا از اول به همون زبون نوشته مبشن . الان تقریبا میشه گفت که همه کتاب ها و مقاله های علمی مهم دنیا به زبون انگلیسی نوشته میشن و بعد به زبان های دیگه ترجمه میشن ! افراد بومی یا native جزء اولین انسان های کره زمین هستن که به این منابع علمی دسترسی پیدا میکنن . اگرچه تو کشوری مثه ایران که مردم برای تماشای یه دعوا نیم ساعت تو خیابون وامیستن این مسئله مهم نیست اما واقعیت اینه که این مسئله خیلی مهمه . وقتی اطلاعات علمی جدید زود به دست یه گروه تحقیقاتی برسه می تونن سریعا ازش استفاده تجاری و حتی سیاسی بکنن . انسانم آرزوست … .

چگونه زبان انگلیسی در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد ؟

سیاستمداران بریتانیایی (انگلیسی) از همون اولش هفت خط روزگار بودن و همه این چیزایی رو که خدمت تون عرض کردم رو پیش بینی کرده بودن ! امپراطوری بریتانیای کبیر خیلی زیرکانه زبان انگلیسی رو به سراسر دنیا معرفی کرد و کاری کرد دیگه همه کره زمین دارن دست و پا میزنن تا هر چه زودتر زبان انگلیسی رو یاد بگیرن که از زندگی عادی شون عقب نمونن ! در طی چند قرن اخیر 5 عامل بسیار مهم باعث شد تا انگلیسی زبان ها بتونن زبان انگلیسی رو در سراسر دنیا جا بندازن و از مزایاش لذن ببرن و زندگی شاهانه داشته باشن ! من این 5 عامل مهم رو به طور خلاصه خدمت تون عرض میکنم :

1- گسترش روابط تجاری و سیاسی بریتانیا با سایر کشورهای جهان

امپراطوری بریتانیای کبیر از قرن 16 میلادی تلاش کرد تا روابط سیاسی و تجاریش رو گسترش بده و با تمام دنیا ارتباط برقرار کنه . بریتانیایی ها در دریانوردی و تجارت بسیار موفق بودن و همین امر باعث شد تا خیلی زود بتونن با کشورهای زیادی روابط تجاری و سیاسی خوبی ایجاد کنن . همین داد و ستد ها باعث شد تا افراد زیادی در سراسر کره زمین با بریتانیا و زبان انگلیسی آشنا بشن و گسترش زبان انگلیسی از همین جا شروع شد .

2- بریتانیای کبیر کشور های زیادی رو استعمار کرد !

استعمار امپراطوری بریتانیای کبیر باعث شد زبان انگلیسی به زبان بین المللی تبدیل بشه

استعمار امپراطوری بریتانیای کبیر باعث شد زبان انگلیسی به زبان بین المللی تبدیل بشه

واژه استعمار تو فرهنگ ما ایرانی ها بد جا انداخته شده و یه جورایی همه ازش نفرت دارن اما واقعیت اینه که این وازه اونقدر ها هم بد نیست . در فرهنگ لغت واژه «استعمار» یعنی «آباد کردن» . البته معنی واژه استعمار به مرور زمان تغییر کرد . استعمار یعنی « تصرف و غصب اموال یه کشور به بهانه آباد کردن » . امپراطوری بریتانیای کبیر متخصص استعمار بوده و هنوزم هست . بریتانیایی ها میرفتن تو کشور های ضعیف و به بهانه اینکه میخوان اون کشور رو آباد کنن از بی سوادی و ضعف اقتصادی اون کشور سوء استفاده میکردن . امپراطوری بریتانیای کبیر از شرق تا غرب کره زمین رو استعمار کرده بود ! اصلا شعار امپراطوری برتانیا این بود :

The sun never sets on the British empire

خورشید هرگز بر امپراطوری بریتانیای کبیر غروب نخواهد کرد !

خب راست میگفتن ! بریتانیا از شرق تا نزدیکای چین رفته بود و از غرب تا امریکا رو گرفته بود . هر وقت اینور کره زمین شبه اونورش روزه ، بنابراین خورشید هیچوقت بر امپراطوری بریتانیا غروب نمیکرد 😀 سرزمین هند یکی از مهم ترین مستعمره های بریتانیا بود . هم جمعیت زیادی داشت و همین اینکه مردم ضعیفی بون . همونطور که می دونید زبان رسمی کشور هند ، انگلیسی و هندیه .

شاید براتون عجیب باشه اما حتی کشورهایی مثه استرالیا ، کانادا مستعمره انگلیس بودن . کشورهایی که الان در دنیای علم و تجارت و صنعت نقش بسیار پر رنگی دارن .  اغلب کشورهای مهم تحت استعمار بریتانیا تازه بعد از دهه 1970 میلادی از زیر سلطه انگلیس خلاص شدن ! اغلب کشور های مهم دنیا مستقیم یا غیر مستقیم تحت استعمار بریتانیا بودن و همین مسئله باعث شد زبان انگلیسی در همه کشورها نفوذ کنه .

3- جنگ های جهانی باعث شدن تا زبان انگلیسی بیشتر گسترش پیدا کنه

مهاجرت دانشمندان به امریکا به زبان انگلیسی کمک کرد تا به زبان بین المللی تبدیل بشه !

مهاجرت دانشمندان به امریکا به زبان انگلیسی کمک کرد تا به زبان بین المللی تبدیل بشه !

در جنگ های جهانی اول و دوم خیلیا در به در شدن و به کشورهای امن تر مهاجرت کردن . در این جنگ ها خیلی از دانشمندان اروپایی به امریکا مهاجرت کردن . در طول جنگ جهانی دوم یه سری از دانشمندان آلمانی بنا به دلایل سیاسی و فرهنگی از آلمان اخراج شدن و به امریکا مهاجرت کردن . این افراد نقش بسیار مهمی در گسترش زبان انگلیسی داشتن . دانشمندانی که از کشورهای مختلف به امریکا و بریتانیا مهاجرت کردن ، مقاله ها و کتاب های علمی شون رو به زبان انگلیسی منتشر میکردن و همین مسئله باعث شد زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز علمی مهم دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کنه .

4- پیشرفت تکنولوژی باعث گسترش بیشتر زبان انگلیسی شد

تکنولوژی های تولید امریکا باعث شدن تا انگلیسی به زبان بین المللی تبدیل بشه

تکنولوژی های تولید امریکا باعث شدن تا انگلیسی به زبان بین المللی تبدیل بشه

در 2 قرن اخیر امریکا و انگلیس دو قطب علمی بسیار تاثیر گذار بودن . توماس ادیسون Thomas Alva Edison با بیش از 1000 اختراع زندگی همه انسان های کره زمین رو متحول کرد !  Alexander Graham Bell تلفن رو اختراع کرد و انقلابی در ارتباطات بشر به وجود اومد . بعد ها سایر دانشمندان و شخصیت های علمی امریکایی بزرگترین اختراعات رو به بازار عرضه کردن مثه PC ، شبکه های کامپیوتر و اینترنت ، نرم افزار ها و خیلی چیزای دیگه  . این اختراعات و جهش در تکنولوژی باعث شد تا مردم دنیا مجبور بشن با کشورهای انگلیسی زبان به خصوص امریکا تعامل تجاری و سیاسی بیشتری داشته باشن . مردم در سراسر جهان مجبور بودن ازتکنولوژی هایی که توسط امریکا یا انگلیس عرضه شده بودن ، استفاده کنن و برای استفاده از این تکنولوژی ها مجبور باید با زبون انگلیسی آشنا بشن . امریکا هر روز در علم پیشرفت کرد و هر روز بیشتر از قبل مردم رو به زبان انگلیسی وابسته کرد . خود سیستم عامل ویندوز که توسط شرکت امریکایی مایکرسافت تولید شده خیلی ها رو مجبور کرده یه چیزایی از انگلیسی یاد بگیرن ! سیستم عامل اندروید و محصولات اپل مردم رو مجبور کردن تا بیشتر انگلیسی یاد بگیرن !

5- تولید موسیقی های جذاب و فیلم های حرفه ای به زبان انگلیسی

آثار هنری هنرمندان امریکایی ، زبان انگلیسی رو به زبان بین المللی تبدیل کردن !

آثار هنری هنرمندان امریکایی ، زبان انگلیسی رو به زبان بین المللی تبدیل کردن !

در چند دهه اخیر سینما و موسیقی پیشرفت های شگفت انگیزی داشتن . با فراگیر شدن زبان انگلیسی خیلبی از هنرمندان در سراسر جهان موسیقی ها و فیلم هاشون رو به زبان انگلیسی میساختن تا بتونن در سطح بین المللی مطرح بشن . خیلی از هنرمندان تاپ دنیا بلاخره پاشون به امریکا باز میشد تا بتونن بیشتر پیشرفت کنن . با افزایش فیلم ها و موسیقی های انگلیسی زبان ، مردم دنیا کم کم مجبور شدن به زبان انگلیسی بیشتر از قبل اهمیت بدن چون دیگه تفریحات شون هم با زبون انگلیسی درآمیخته شده بود .

چرا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شد ؟

همونطور که خدمت تون عرض کردم در حال حاضر چنتا زبون به عنوان زبان بین المللی پذیرفته شدن اما عملا زبان انگلیسی داره حکمرانی میکنه . بعد از جنگ جهانی دوم  3 زبان آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی می تونستن به زبان بین المللی تبدیل بشن . زبان آلمانی بنا به دلایل سیاسی نتونست زبان بین المللی بشه . زبان فرانسوی هم به خاطر اینکه خیلی سخت و پیچیده بود نمی تونست به عنوان زبان بین المللی انتخاب بشه . این وسط زبان انگلیسی علاوه براینکه نفوذ سیاسی و اقتصادی زیادی داشت ، زبان بسیار ساده ای هم بود و به زبان های اروپایی کم و بیش نزدیک بود و مجموع این عوامل باعث شد که عملا زبان انگلیسی به زبان علم ، تجارت و سیاست تبدیل بشه .

البته لازمه این نکته رو هم خدمت تون عرض کنم که در سال 1887 دکتر Ludwik Lejzer Zamenhof زبان Esperanto رو ابداع کرد . این زبان یک زبان فراساخته اس ( مصنوعی ) که دستور زبان بسیار بسیار ساده ای داره و املا و تلفظ کلمات بسیار ساده است چون هر چیزی رو که مینویسید همونو میخونید . در سال 1954 طی قطعنامه ای ، سازمان ملل متحد زبان Esperanto رو به عنوان زبان بین المللی به رسمیت شناخت . بعدا در مورد این زبان فراساخته به طور مفصل توضیح میدم ، فعلا در همین حد بدونید که اگرچه سازمان یونسکو و فعلان داوطلب در سراسر دنیا دارن تلاش میکنن که زبان Esperanto رو گسترش بدن اما متاسفانه قدرت و نفوذ زبان انگلیسی خیلی بیشتر از این حرفاست و تقریبا میشه گفت که خیلی بعیده زبان دیگه ای بتونه جای زبان انگلیسی رو بگیره ! من فکر میکنم حداقل عمر ما قد نمیده که اون روز رو ببینیم .

خب دوستان دیدین که زبان انگلیسی چطور در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و در نهایت به یک اجبار تبدیل شد . هیچکس نمی تونه از یادگیری زبان انگلیسی در بره . انگلیسی نسبت به Esperanto سخت تره هم به لحاظ تلفظ ، هم نوشتار و هم دستور زبان اما چون در همه روزنه های علمی و اقتصادی نفوذ کرده و بخشی از زندگی مردم شده ، فعلا روی تخت پادشاهی نشسته . انگلیسی زبون ها دارن کتاب و فیلم های آموزش زبان میفروشن و همه دنیا هم مجبورن بخرن و این فقط یکی از کوچکترین بیزینس ها اوناست . سالانه افراد زیادی به کشورهای انگلیسی زبون میرن تا در دانشگاه های سطح بالا درس بخونن .

اگر زبان فارسی ، زبان بین المللی بود ، امروز همه ما می تونستیم زندگی سطح بالایی داشته باشیم . به جای اینکه منابع آموزش انگلیسی رو بخریم ، می تونستیم منابع آموزش فارسی رو به سراسر دنیا بفروشیم ! نظر شما چیه ؟

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • زبان چیست ؟! تشریح ماهیت زبان و دسته بندی زبان های دنیااگر اولین بارتونه که میخواید یه زبون جدید یاد بگیرید ، لازمه قبل از هر چیزی بدونید که مفهوم واژه « زبان » دقیقا چیه . من در این پست میخوام خدمت تون توضیح بدم که زبان چیه و طبقه بندی زبان ها رو هم در حد تیتر خدمت تون…
  • دسته بندی زبان به لحاظ ارزش ادبیهر زبان به لحاظ ادبی به 3 دسته بندی کلی تقسیم میشه : زبان ادبی ، زبان گفتگو و زبان عامیانه . در این پست کوتاه می خوام به صورت خیلی خلاصه هر سه مورد رو خدمت تون توضیح بدم . لطفا این پست کوتاه رو بخونید چون در پروسه…
  • آموزش زبان انگلیسی در علم فردا - ابراهیم درویشدوستان امروز براتون یه خبر خیلی خوب داریم ! از امروز میخوایم آموزش زبان انگلیسی رو هم شروع کنیم . تو این چند وقت اخیر خیلی از کاربرای علم فردا باهامون تماس گرفتن و درخواست کردن که بخش آموزش زبان انگلیسی رو هم به علم فردا اضافه کنیم . ما…
  • پرسش و پاسخ مربوط به دوره آموزش زبان انگلیسی - قسمت 1تو این چند روز اخیر که آموزش زبان انگلیسی رو در علم فردا شروع کردیم ، کاربران زیادی باهامون تماس گرفتن و سری سوال پرسیدن ، بعضیا هم پیشنهادات و انتقاداتی داشتن . همونطور که تو صفحه توضیحات کانال تلگرام علم فردا - زبان قول داده بودم ، همه این…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

52 دیدگاه

  • شلمو كهن صدق 13 آذر 1401

    درود سایت بسیار محشری دارید مرسی واسه اطلاعات خوبتون من همیشه یه پرسش ذهنمو درگیر کرده چرا بر روی نشان ملی بریتانیا به زبان فرانسه نوشته شده و نه به زبان انگلیسی
    Diue et mon droit
    خیلی در شگفتم چرا به فرانسوی نوشته شده و نه انگلیسی

    توی گوگل هم سرچ زدم ولی مطلبی پیدا نکردم اگه ممکنه پاسخ بفرمائید مرسی

  • اقا متین 16 خرداد 1399

    سلام
    مطالب موجود در سایتتون رو میخونم و لذت میبرم دستتون درد نکنه

  • محمد حسین 15 مرداد 1398

    سلام
    میدونیم قبل از جنگ جهانی دوم ابر قدرتی به نام امریکا وجود نداشت. آیا زبان انگلیسی به طور رسمی توی دوران قبل جنگ های جهانی به عنوان زبان بین المللی بود یا بعد از اون؟ ممنون

  • یک ایرانی آزاد 19 تیر 1398

    زبان بین المللی نباید زبان رسمی هیچ کشوری باشد مانند زبان اسپرانتو

  • ازین معتضد کیوانی 24 اردیبهشت 1398

    سلام بهره خیلی زیادی بردم موفق باشید.
    با تشکر

  • یکی از دلایل وشاید مهمترین دلیل ابداع زبان اسپرانتو توسط پرفسور زامنهوف لهستانی این بوده که می خواسته زبانی ابداع کنه که نشان از برتری هیچ قوم و تمدنی بر ملت های دیگه نداشته باشه به عبارتی آموزش اون موجب احساس تحقیر هیچ ملتی نشه

  • و سیاستمدارا و روشنفکرای ایرانی هم به سبک مایکل جکسون(مون واک) دارن رو به جلو حرکت میکنن ???

  • با سلام
    اول تشکر میکنم بابت دوره واقعا قدرتمند شما چرا که هیچ جایی تلفظ واجهایی که در فارسی نیست را کامل به ما یاد نداد نه مدرسه نه کلاس زبان و نه در اینترنت فارسی.
    در مورد زبان اسپرانتو که در این مطلب در مورد آن نوشتید سوالی برای من پیش آمده؟ آیا این زبان به علت تصنعی بودن قدرت واقعی یک زبان را دارد؟ یعنی تنها دلایل سیاسی باعث عدم بین المللی شدن این زبان شده و تحمیل آموزش زبان انگلیسی با آن همه بی قاعده بودن ها مثل عدم تطبیق املا و تلفظ شده یا نقایص قوی ای در خود اسپرانتو هست که مانع از تبدیل آن به یک زبان واقعی و بین المللی علمی است؟ آیا کل موضوع صرفا سیاسی و به خاطر منافع آمریکا و انگلستان است؟ اگر اینطور باشد از دانشمندان نیز که از این زبان حمایت نمیکنند گلایه بسیار زیادی است؟

    • سلام
      1- خیلی سپاسگزارم از اینکه برای زحمات ما ارزش قائل هستین. خیلی کمن افرادی که متوجه بشن این دوره با چه دقت و ظرافتی ساخته شده.
      2- قطعا دلایل سیاسی در راس همه دلایل بوده و هست. فقط کافیه چند دقیقه به این فکر کنید که اگر زبان پارسی زبان بین المللی بود و هر کشوری میرفتین مردم پارسی بلد بودن سبک زندگی ما ایرانی ها چه جوری میشد! خب کشورهایی مثل انگلیس و امریکا که از هر جهت در راس قدرت هستن، از این مزیت دارن سود کلانی میبرن و امکان نداره اجازه بدن زبان دیگه ای (چه طبیعی چه مصنوعی) به اندازه انگلیسی فراگیر بشه! در مورد دانشمدان هم باید عرض کنم که بودجه تحقیقات و هزینه زندگی دانشمندان از کجا تامین میشه؟! سیاستمداران و سرمایه دارن! 😀

  • مقاله خوبی بود اما از خوندنش لذت نبردم چون به فارسی گویشی نوشته شده بود و نه فارسی نوشتاری تبدیل شود رو مثلا نوشتن تبدیل شه

  • سلام آقای مهندس
    از مطالب خوب و مهم شما خیلی ممنونم.
    واقعا فرآیند آموزش در موسسات زبان انگلیسی نواقص زیادی داره. مهم ترینش هم همین نپرداختن به موضوعات جانبی و البته خیلی مهم آموزش زبان انگلیسی هست مثل همون مهارت های چهارگانه در زبان،دیکشنری، چگونگی تبدیل زبان انگلیسی به یک زبان بین المللی و …
    من تصمیم جدی گرفتم سایت شما رو دنبال کنم

    • سلام ، خیلی خوش اومدین ?
      بله این نکات خیلی مهمن اما تو موسسات و مدارس برای توضیح همه نکات زمان کافی ندارن . ضمن اینکه بعضی از مدرس ها هم حوصله شون کمه 😀

  • عزیز الله 19 بهمن 1395

    سلام
    خیلی مطلب دقیقی هست واقعا همیجوریه دلایل تون واقعا منطقیه ولی یه چیزی میخوام بگم در آخر گفتین چون زبان اونا بین المللیه زبانشون رو با کتاباشون به ما میفروشن ، که حرف کاملا دقیقی است . ولی با یکم تلاش میتونیم انگلیسی رو خوب یاد بگیریم و ما هم صادر کننده بشیم .
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

  • سلام سپاس از مطالب فوق العاده مفیدتون
    زبان گرجی هم دقیقا به همون صورت که نوشته میشه به همون صورت هم خونده میشه و خیلی از معایب زبان انگلیسی را هم نداره چرا زبان Esperanto را وقتی گرجی هم همین قابلیت را داشته ابداع کردن ؟

    • سلام ، ممنون از شما
      در مورد زبان گرجی اطلاعاتی ندارم اما نکته مهم اینه که زبان اسپرانتو علاوه بر اینکه املا و تلفظش ساده است ، دستور زبان بسیار ساده ای هم داره .

  • سلام واقعا آدم نمیدونه چطوری از شما تشکر کنه فقط میدونم یه دونه اید .
    دو تا درخواست داشتم :
    1- اصلا عجله نکنید تو آموزش تا اونجایی که میدونید هر چی لازمه بکار ببرید .
    2- اگه میشه یه آرشیو برای این مبحث هایی که گفتین بذارین که ما بتونیم چند بار مرور کنیم .
    ممنون

    • سلام ، ممنون از لطف و محبت تون
      ما چند وقت دیگه چنتا آموزش فروشی هم منتشر می کنیم . اگر علم فردا براتون مفید بوده می تونید با خرید این آموزش ها هم از ما حمایت کنید هم انگلیسی رو بهتر و دقیق تر یاد بگیرید .
      1- اگر کاربران سایت عجله نکنن ما عجله نداریم . ما برنامه ریزی بسیار دقیقی داریم که اگر کاربران سایت این دوره آموزشی رو دنبال کنن قطعا در مدت چند ماه می تونن تغییر رو در خودشو حس کنن .
      2- وب سایت علم فردا و کانال تلگرام elmefardazaban همیشه در دسترش شماست و می تونید خیلی راحت همه مطالب رو جمع آوری کنید . ویدیو ها رو دانلود کنید و باقی مطالب هم که تو خود سایت هست .

  • همیشه دوست داشتم بدونم انگلیسی چطوری واقعا بین المللی شده. این پست خیلی خوب بود و بهم انگیزه بیشتری برای دنبال کردن آمرزش های انگلیسی علم فردا رو داد.
    مرسی شما فوق العاده این!

  • سلام
    با تشکر از مطالب خوب و مفیدتون! یه همچین سایتی با همچین مطالب آموزنده ای واقعاً تو ایران لازمه! زبان آلمانی از فرانسوی آسونتره! در واقع آلمانی به مراتب سخت تر از فرانسویه! این حرف تنها من نیست کسایی که هر دو زبان رو خوندن و آشنایی دارن، هر چند مقدماتی، تایید میکنن حرف بنده رو! باز هم ممنون از سایت تون خدا قوت

  • سلام
    سپاس فراوان بابت مطالب عالی و زحمات زیادتون
    خدا قوت

  • شاهرخ مجدی 30 آذر 1395

    درود بر شما
    مطالب، پیشینه زبان انگلیسی بسیار آموزنده و جالب بود.

    سپاس فراوان

  • سلام به جناب درویش و تشکر بابت این پست زیبا و همچنین قدردانی بخاطر آموزش زبان انگلیسی .
    ممنون

  • حمید رضا 29 آذر 1395

    همین الان هم کشورهایی هستند که بدون زبان انگلیسی بهترین ها هستند مثلاً ژاپن و آلمان که سالانه خیلی ها برای درس خوندن به این کشورها سفر می کنند و محصولات شون خیلی فروش میره و ارزش داره ، دلیلش هم اینه که اهل تقلب نیستند و برعکسش بعضی کشورها به اسم اونها محصولات تقلبی می زنند. در مسئله تولید علم هم اگر استاد و دانشجو همه و همه کار کنیم سطح علمی دانشگاه های ما بالا میره و خیلی ها میان . کلاً باید اخلاق گرائی بشکل خالص نهادینه بشه تا یک جامعه عالی داشته باشیم اینجوری همه مجبور می شن زبان ما را یاد بگیرند مثل آلمان. ولی…

  • سلام ، عالی بود مثل همیشه
    اون زبان اسپرانتو ایده ی خوبیه ولی تا بخواد عملی شه معلوم نیست چقدر زمان ببره جا افتادن یه زبان خیلی طول میکشه . منم خیلی وقتا به این فکر کردم چرا یه زبان نمیسازن که از هر حرفی یدونه باشه (چهار تا ز ض ظ ذ نداشته باشه ?) و همینی که مینویسن رو بخونن . که خب دربارش اینجا شنیدم . ظاهرا میخواید بترکونید با این برنامه زبان انگلیسی ??
    موفق باشید.

    • سلام ، ممنون از شما
      1- البته از تولد زبان اسپرانتو بیش از یک قرن میگذره ! اما بعید میدونم قدرت سیاسی و اقتصادی زبان انگلیسی اجازه بده اسپرانتو فراگیر .
      2- ما واقعا قصد داریم یه تحول چشمگیر ایجاد کنیم امیدواریم که کاربران علم فردا از ما حمایت کنن .

  • سلام مهندس
    خدا قوت و خسته نباشید که انقدر زحمت می کشید . من حتی حال خوندشم ندارم چه برسه به نوشتنش .
    واقعا دست تون درد نکنه

    • سلام ، ممنون از شما
      هیچ چیزی با تنبلی به دست نمیاد . اگر من زمان و انرژی میذارم ، شما هم باید پا به پای من بیاید جلو تا یاد بگیرید !

  • با عرض سلام و خسته نباشید به جناب آقای ابراهیم درویش
    آقا شما که نوشتید: در حال حاضر 6 زبان به عنوان زبان های رسمی انتخاب شدند که یکی از آن ها انگلیسی (بریتانیایی) هست . یعنی انگلیسی امریکایی کاربردی نداره ؟
    ممنون میشم یه توضیح مختصر راجع به این سوال بدید .
    سپاس فراوان از سایت عالی تون

    • سلام ، ممنون از شما
      در سطح بین المللی انگلیسی بریتانیایی به عنوان زبان رسمی استفاده میشه اما عملا انگلیسی امریکایی کاربرد بیشتری داره . ضمن اینکه این 2 تا باهم تفاوت زیادی ندارن و بیشتر تو تلفظ وازه های با هم اختلاف دارن . اگه نه گرمر و فرهنگ وازه ها اختلاف شون زیاد نیست . یعنی اگه شما یکی شونو یاد بگیرید اون یکی رو هم خیلی راحت می تونید بفهمید . بعدا به طور مفصل در مورد هر دوشون توضیح میدم . صبور باشید ، سر فرصت همه چی رو میگم .

  • مجتبی 29 آذر 1395

    سلام و خسته نباشید
    ازینکه دارید با حوصله پیش میرید ممنونم ،کارایی که با حوصله انجام بشن نتایج خوبی در پی دارن همیشه

  • سلام خسته نباشید
    اره بابا چی میشد واقعا ها دیگه چاره ای نیست جز این که یاد بگیریم انگلیسی رو . بازم میگم : خسته نباشید واقعا بابت زحماتی که میکشین .
    خدا قوت

  • البته زبان فارسی هم در مقطعی تا حدودی زبان بین المللی بوده مثلا زبان اداری هند قبل از ورود بریتانیا فارسی بوده الان هم سرود ملی پاکستان فارسی است البته باید قبول کنیم فارسی از انگلیسی سخت تره کاشکی همون اسپرانتو را گسترش بدن .

  • سياوش 29 آذر 1395

    سلام
    ممنون از زحمات تون و واقعاً جای تشکر داره که از مسیر خوبی دارید انگلیسی رو به ما یاد می دید. یک نکته به نظرم رسید که بد نیست بگم:
    1- الان زبان انگلیسی با لهجه ی امریکایی بیشتر خریدار داره تا زبان انگلیسی با لهجه های دیگه. زمانی انگلیسی با لهجه ی بریتانیائی بیشتر خریدار داشت.
    2- در ایران فارسی با لهجه ی تهرانی بیشتر خریدار داره تا با لهجه های دیگه.
    3- یک زمانی زبان لاتین زبان علم بود و زمانی دیگر زبان عربی زبان علم بود.
    4- الان کسانی هستند که تلاش می کنند که زبان چینی یاد بگیرند.
    این نکات به نظر می یاد یک نظر رو قوی می کنه: این خاصیت سختی یا آسونی زبان نیست که اونو بین المللی می کنه بلکه نزدیکی یک زبان یا لهجه به مراکز قدرت اقتصادی و سیاسی و علمی و اجتماعی هست که یک زبان رو هر چه هم که سخت باشه جا می اندازه. به همین دلیل هم هست که اسپرانتو با وجود اون همه قانونمندی و آسونی خریدار نداره؛ چون به مراکز قدرت نزدیک نبوده.

    واقعاً از شما ممنون هستم که مسائل رو به نحوی مطرح می کنید که بسیار آموزنده هستند.

    • سلام
      1- واقعا ممنونم که بهمون انرژی میدین .
      2- قدرت علمی ، سیاسی و اقتصادی یک کشور باعث میشه تا زبان اون کشور به زبان بین المللی تبدیل بشه . همین الان هم 5 تا زبان رسمی سازمان ملل به مراتب از انگلیسی سخت ترن .

  • چپ و راست 29 آذر 1395

    دوست داریم بازم عالی

  • امیدمیرزایی 29 آذر 1395

    سلام
    خسته نباشید
    اول از شما تشکر میکنم ک اینقدر زحمت میکشید و امیدوارم در این راه هیچ وقت ناامید نشید و همیشه توکل به خدا کنید .
    دوم از شما عزیزان تقاضایی دارم از اونجایی ک معلم و اساتید هر مدرسه و دانشگاه یه جور کلمات انگلیسی رو تلفظ میکنم که برا دانش آموزان و دانشجویان سردرگمی ایجاد میکنم تقاضا بعد از هر کلمه انگلیسی یا جمله ،تلفظ آن را بنویسید تا بتونیم تلفظ صحیح رو هم یاد بگیریم.
    ممنون از لطف و زحمت هاتون
    امیدمیرزایی از گلستان شهرستان آزادشهر

    • سلام ، مرسی
      برنامه من برای آموزش زبان انگلیسی با همه این سیستم ها فرق داره حتی با موسسات آموزش زبان . متاسفانه همه این مراکز به ظاهر علمی ، تلفظ صحیح رو جدی نمی گیرن . من درهای جدیدی به روتون باز می کنم . به شرطی که با من همگام باشید .

  • مژگان 29 آذر 1395

    سلام، ممنون
    مستدام باشین

  • درود
    سپاس فراوان عالی بود
    فقط امیدوارم روزی بیاد که زبان فارسی هم جز اون چندتا زبان بین المللی بشه .

  • سلام خدمت شما
    من تا میتونم دارم تبلیغ میکنم کانال و سایت تون رو که کسی بی بهره نمونه از این مطالب مهم .
    تشکر از این همه مطلب مفید . فقط یه چیزی من تو‌یه کلاسی شرکت کرده بودم که لغات رو به روش کدینگ آموزش میداد و بعد ها یه کلاس دیگه بود که به روش ریشه ای یاد میداد که میگفت مثلا ریشه این لغت از لاتینه به معنای فلان پس هر کلمه ای با این کلمه بیاد از این معنی توش استفاده میشه‌ مثل کلمه
    مگا به معنی بزرگ که مگابایت مگا مایند و.. . یا کلمه پلیس به معنی شهر که پرسپولیس و… از این‌ دست مثال هاشه . البته‌ کلاس ریشه ای رو خودم نتونستم شرکت کنم و یکی از دوستانم شرکت کرد و در این حد به من توضیح داد که امیدوارم شما دوست عزیز هم از این روش ها استفاده کنید چون به شخصه دیدم تو افراد مختلف و همینطور خودم که وقتی لغت رو با ریشه‌ و دلیل و منطق توضیح میدی طرف تا عمر داره یادش میمونه مثل لغت لپ تاپ که خودتون گفتین چرا بقیه غلطه .
    خلاصه پر انرژی منتظریم
    خودم و همکارم پیگیر آموزش هاتون هستیم
    پاینده باشید

    • سلام ، ممنون از این همه لطف و محبت
      1- روش کدینگ روش درستی نیست بعدا علتش رو به طور مفصل توضیح میدم خدمت تون .
      2- دم شما گرم که به ما انرژی میدین . ما داریم تلاش می کنیم که هرچه زودتر آموزش های زبان رو منتشر کنیم .

  • امیرحسین 29 آذر 1395

    سلام باعرض خسته نباشید
    واقعا اطلاعات خوبی بود من خودم به شخصه فکر میکردم زبان انگلیسی تنها به دلیل سهولت به زبان بین المللی تبدیل شده است !

  • سلام روز بخیر ایشالا که هر چه زودتر آموزش ها رو شروع کنید و بصورت روازنه ارایه بدید ولی یه سوال داشتم که بد ندونستم بپرسم!
    برای افزایش دایره لغات و دامنه واژگان انگلیسی مون چه کتاب و یا موضوعاتی رو پیشنهاد میدید؟

    با تشکر از سایت فعال علم فردا

    • سلام ، ممنون از شما
      1- عجله نکنید . ما داریم تلاش می کنیم که زودتر به انگلیسی برسیم اما نمیشه نکات پایه ای رو نادیده گرفت !
      2- فعلا به هیچ کتابی نیاز نیست . وقتی خواستیم شروع کنیم یه دیکشنری مناسب بهتون معرفی میکنم .

  • ممنون ، پست خوبی بود

  • واقعا این همه اطلاعات کجا بود که ما نمیدیدیم ؟ واقعا ممنونم از این همه اطلاعات مهم و کاربردی .
    یه انتقاد هم بکنم آقا هر مطلبی که میذارین ما بیشتر علاقه مند میشویم پس زودتر پست بعدی رو اماده کنید ‎;D انتظار سخته . ممنون از این همه پشتکار

    • سلام ، شب تون بخیر
      1- ممنون از محبت تون .
      2- اجازه بدین دوره آموزشی طبق برنامه ریزی بره جلو . خیلی مسائل هست که اگر بدونید ، بهتون کمک میکنه تا راحت تر و سریع تر زبان انگلیسی رو یاد بگیرید .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا