بستن فهرست

 

هر چند امروزه وسایل الکترونیکی مثل موبایل و تبلت با صفحه نمایش های معقول و نسبتا بزرگ ارائه می شوند و برای کار در حین حرکت و سفر مناسبند اما به هر حال گاهی اوقات هست که دوست دارید چیزی که در آیفون و دستگاه های اپلی خودتون می بینید رو به اعضای خانواده نیز نشون بدید و یا دوست دارید تصویر بزرگتری از آیفون و آی پد خود داشته باشید . اینجاست که بحث اتصال آیپد و آیفون به تلویزیون پیش میاد .

این کار خیلی ساده است فقط کافیه یکی از مواردی که در زیر میگم رو عملی کنید :

اتصال آیپد ، آیفون و آیپاد با آداپتور HDMI :

 

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

آداپتور HDMI اپل برای اتصال به تلویزیون

HDMI مخفف اول کلمات High Definiton Multimedia Interface هست ( به فارسی میشه رابط چند رسانه ای با وضوح و کیفیت بالا ) و در واقع یک تک کابل با ۱۹ پین است که صوت و تصویر رو به صورت یکجا منتقل میکنه.

کابل دیجیتال AV اپل بهترین و مطمئن ترین راه برای وصل کردن دستگاه اپلی خود به تلویزیون هست . آداپتوری که یه سرش جک معروف ۳۰ پین اپلیه که به دستگاه شما وصل میشه ، یه سرش دارای یه پورت HDMI و یه جک ۳۰ پین دیگه هست . شما می تونید توسط یه کابل HDMI به تلویزیون HD و یا هر مانیتوری که HDMI رو ساپورت میکنه متصل بشید . جک ۳۰ پین دوم نیز برای سینک کردن یا شارژ دستگاه حین وصل بودن آداپتور می باشد .

با این کابل می تونید به صورت آینه ای تصاویر دستگاه خودتون رو در تلویزیون ببینید . یعنی اینکه با این راه هر چیزی که در آیپد یا آیفون خود می بینید ( حتی بازی ) به صورت لحظه ای در تلویزیون نیز دیده میشه . اما با کابل هایی که در ادامه بهتون میگم فقط اپلیکیشن هایی که مبتنی بر ویدئو یا صوت هستند دیده میشن .

قیمت این آداپتور حدودا ۱۰۰ هزار تومان است .

 

اتصال آی پد با آداپتور HDMI به تلویزیون

اتصال آی پد با آداپتور HDMI به تلویزیون

 

 

اتصال محصولات اپل با کابل کامپوننت :

 

کابل کامپوننت به همراه USB

کابل کامپوننت ( Component Cable ) شبیه به کابل های ۳ فیش ( کامپوزیت ) هست با این تفاوت که کابل کامپوننت ۵ فیش داره ( ۳ تا برای انتقال ویدئو و ۲ تا برای صوت ) ولی کامپوزیت ۳ تا فیش داره که در ادامه توضیح دادم . این کابل نسبت به کامپوزیت کیفیت بالاتری رو به مصرف کننده تقدیم می کنه . با این کابل نمی تونید به صورت آینه ای تصاویر رو ببینید اما تصاویر و همچنین اپلیکیشن هایی که بر اساس ویدئو و صوت هستند رو می تونید مشاهده کنید . این کابل با تمام نسخه های آیفون ، تمام آیپاد های تاچ ، ipad 1 و ipad 2  ipad 3 ، آیپاد نانو ( نسل سه به بالا ) و آیپاد کلاسیک سازگار است . نکته جالب اینه که برخی از بازی ها مثل Rage HD ( برای آیفون ۴ ) با این کابل نیز دیده میشه . آیفون به عنوان کنترل کننده بازی و خود بازی نیز در تلویزیون به نمایش در میاد .

قیمت این کابل حدودا ۱۰۰ هزار تومان است .

 

اتصال محصولات اپل با کابل کامپوزیت :

 

کابل کامپوزیت برای محصولات اپل

کابل کامپوزیت همان کابل های ۳ تایی معروف صوت و تصویر با رنگهای زرد و سفید و قرمز هست . زرد برای ویدئو و سفید و قرمز برای کانال چپ و راست صدا . اگر تلویزیون قدیمی دارید این کابل تنها راه حل شماست . با این کابل می تویند اپلیکیشن های مبتنی بر صوت و تصویر مثل یوتیوب ، نت فلیکس و … را در تلویزیون ببینید .

قیمت این کابل حدودا ۱۰۰ هزار تومان است .

 

پورت کامپوننت و کامپوزیت در تلویزیون

 

اتصال محصولات اپل از طریق ویژگی AirPlay :

 

ویژگی Airplay در آیپد و آیفون

قبلا در علم فردا ویژگی Video Mirroring  رو معرفی و دستگاه Apple TV  رو به طور کامل بررسی کردیم . .  اگر این دستگاه رو خریداری کنید می تونید بدون اینکه سیم کشی انجام بدید ، محتویات دستگاه خودتون رو به اپل تی وی و سپس به تلویزیون منتقل کنید . این کار مستلزم یک شبکه خانگی کوچک هست که در آن ، apple tv و دستگاه iOS شما باهم شبکه شده اند . با استفاده از این گجت کوچک می تونید تصاویر رو به صورت لحظه ای در تلویزیون ببینید . کافیست ویدئویی که می خواهید رو انتخاب کرده و روی دکمه AirPlay کلیک کنید ( این امکان به صورت پیش فرض در دستگاه شما Hidden هست ) و از آنجا apple tv رو انتخاب کنید مشاهده می کنید که ویدئوی شما به تلویزیون منتقل می شود .

در آخر اگر قصد دارید که دستگاه اپل خودتون رو توسط کابل کامپوزیت و یا کامپوننت به تلویزیون وصل کنید و صدا رو از آمپلی فایر یا سینما خانگی پخش کنید می تونید کابل تصویر رو به TV و  کابل های صدا رو به آمپلی فایر یا پخش خانگی وصل کنید ( پخش خانگی می بایست روی حالت AUX باشه ) . اگر هم می خواهید توسط کابل HDMI متصل بشید که باید از خروجی صوت تلویزیون به ورودی صوت پخش خانگی دو تا فیش بزنید . در حالت AirPlay هم همینطوره .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • حرف i در محصولات اپل مخفف چه واژه ای است ؟شرکت اپل همیشه در دنیای تکنولوژی یک اسطوره در خلاقیت و ارائه ایده های بسیار کاربردی بوده و میشه گفت هنوز هم هست. البته بعد از Steve Jobs شاید دیگه این رویه نتونه خیلی ادامه پیدا کنه. از طرفی سامسونگ این غول چشم بادومی بدجوری به بازار تکنولوژی حمله کرده…
  • اپل آیپد پرو - آیپد پلاس با Stylus می آیدخدا رحمت کنه استیو جابز فقید رو ، تو همایش معرفی اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ که ویدیوش رو براتون زیر نویس کرده بودم دیدید که شدیدا با قلم نوری یا استایلس Stylus مخالفه و میگه که انسان خودش بهترین دستگاه اشاره گر یعنی انگشت رو در اختیار داره و…
  • اندازه گیری فشار خون با iPhone, iPod touch،iPadپیشرفت تکنولوژی سیستم زندگی مردم رو خیلی تغییر داده ! همین تغییرات (بعضا غیر طبیعی) باعث شده که بیماری هایی مثه فشار خون خیلی رایج بشه ! خوشبختانه این بیماری رو با کنترل مداوم میزان فشار خون میشه تا حد زیادی مهار کرد ! با این وسیله جدید شما میتونید…
  • چرا محصولات Apple گران هستند ؟ دلایل برتری شرکت Appleچیزی که در دنیای تجارت و در حوزه تکنولوژی مشهوده ، رقابت بین سامسونگ و apple هست . اما رقابت بین این دو غول دنیای تکنولوژی از طرز فکر این دو شرکت نشئت میگیره . قبلا هم گفتم که طرز فکرشون راجع به مشتری چجوریه اما صرفا برای یادآوری مجددا…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

25 دیدگاه

  • رضادارم 03 دی 1396

    سلام این کابلی که بهش اشاره کردین بخوام گوشی سون رو به ال سی دی خونه وصل کنم از کجا میتونم خریداری کنم و چه قیمت هستش ممنون میشم کسی جواب بده.

  • چگونه میتونیم هارد اکسترنال را به آیپد 1 تبدیل کرد

  • بهنيا 11 دی 1395

    سلام خسته نباشید
    گوشی من 5s چجوری با تلویزیون سامسونگ smart کانت شم ؟ هرکاری کردم نشد ?
    با AirPlay میشه ؟ یا برنامه دیگه ایی ؟

  • سلام و وقت بخیر به شما
    نخست تشکر و سپاس ویژه از شما دوستان، عزیزان و بزرگواران بابت مطالب و راهنماییهای ساده اما بسیار مفید شما.
    من دو تا سوال داشتم بسیار ممنون و سپاسگزارم در این زمینه محبت کنید راهنماییم بفرمایید.
    1- آیا از خروجی تصویر ویدئو پلیر یا دی وی دی پلیر میشه به او تی جی تبلت اتصال داد تا تصویر رو بر روی تبلت داشته باشیم؟
    2- از aux ام پی تری پلیر میشه به یو اس بی ضبط و پخش ماشین متصل کرد، واسه پلی کردن آهنگ. یادآور میشم این ضبط پخش aux نداره و اینکه پورت یو اس بی هم بر روی اون تعبیه شده و آهنگ ها رو از طریق این پورت از داخل فلش روی موج اف ام رادیو پخش میکنه.
    با تشکر از شما. موفق باشید

  • سلام من ایپد ایر دو دارم ….. با کدام کابل میشه به تلویزیون وصل کرد؟

  • سلام من کابل aux را از آیفون به سینما خانگی سامسونگ وصل کردم ولی هیچ صدایی پخش نمی شود چکار میتونم بکنم

  • سلام جناب اقای امین زاده
    میخواستم بدونم شما کابل کامپوزیت رو که برای ایفون 4 هستش رو روی ایفون 6s امتحان کردین و جواب داد؟
    ممنون میشم بهم بگی چطوری ایفون 6s رو با کابل ٣ فیش به تلویزیون وصل کنم و آیا جواب میده؟

  • سلام من وقتى فلش رو توسط پورت به مک بوک 12 اینچیم وصل میکنم هیچ صفحه اى باز نمیشه هیچ اتفاقى نمیفته که نشون بده فلش به مک وصل شده.چجورى میتونم فلش رو به مک متصل کنم و واردش بشم و اطلاعات رو انتقال بدم؟

  • سلام
    میشه کابل کامپوننت رو با تبدیل به ایفون 6 وصل کرد؟

  • ماریا 31 تیر 1394

    سلام ممنون از راهنماییتون ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون من اگه ایفون 6 ب لبتاب وصل کنم مشکلی براش پیش نمیاد؟

  • سلام
    با tv smart lg چطور کانکت شیم؟

  • با سلام دکمه AirPlay روی أیفون من نیست چطور میتوانیم ان را ظاهر کنیم

  • سجادیان 18 مهر 1393

    با سلام و خسته نباشید

    می خواستم بدونم آیفون ۵ اس رو هم میتوانیم به تلویزیون متصل کنیم آیا کابلش موجود هست؟
    ممنون

  • مرسی از اینکه وقت خود را در ابطه با علم . فناوری گذاشته وراهنمای دوستان هستید …سوالی داشتم میخواستم بدانم آیا میشود سینمای خانوادگی را به لپ تاپ وصل کرد ( بدون واسطه تلویزیون ) یعنی یک فلش در سینما خانوادگی (که حالت دی وی دی ) دارد میگذاریم و میخواهیم لپ تاپ بعنوان و به جای صفحه نمایش تلویزیون برایمان عمل کند و بتوانبم آهنگ مورد علاقه را انتخاب کنیم ..ممنون

    • سلام
      نیازی به این کار نیست ! شما از طریق AUX لپ تاپ رو به سینمای خانگی وصل کنید . صدا از سیستم صوتی سینمای خانگی میاد تصویر رو لپ تاپه .

  • با سلام. خیلی متشکرم از انتشار اطلاعات مفیدی که حتی برای من قابل فهم است . موفق باشید

  • سلام من سایتی رو نمیشناسم برای این کار . اگه تبدیل سالم باشه قاعدتا باید تصویر داشته باشید .

    • عليرضا 14 تیر 1396

      سلام عرض ادب من قبلا با airplay به تلویزیون وصل شدم و عکسا رو پخش کردم با مودم خونه مون. ولی الان هرکار میکنم نمیتونم این کارو کنم مشکل کجاست؟

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا