بستن فهرست

10 مورد از فواید تکنولوژی بلوتوث

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۰

 

فواید بلوتوث

ما که هیج جا ندیدیم از بلوتوث خوب بگن همیشه از مضرات و خطرات بلوتوث بازی برایمان گفته اند . اما این بار 10 مورد از فواید تکنولوژی بلوتوث که در انجام کارها و نقل و انتقال فای ها به ما کمک می کند را به طور خلاصه برای شما دوستان عزیز بیان می کنیم :

1 – بلوتوث بدون سیم است .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

خب اینکه مسلمه . جدای از اینکه سیمهای اضافی را از بین می برد و اجازه شلوغ کاری آنها را نمی دهد ، خیالتان راحت است که مثلا در سفر و برای اتصال به اینترنت با لپ تاپ جا گذاشتن سیم رابط جای هیچ نگرانی در ذهن شما ندارد . البته فعلا در کشور در هر جایی آنتن های وای فای نصب نشده اما قطعا تا چند وقت دیگر این اتفاق مهم نیز خواهد افتاد .

2 – بلوتوث تکنولوژی گرانی نیست .

برای شرکت های سازنده قرار دادن تکنولوژی بلوتوث در دستگاه های خود هزینه بردار نیست و به همین دلیل هم شما تمام دستگاه های هوشمند خود را با ابلیت بلوتوث خریداری می کنید .

3 – بلوتوث اتوماتیک است .

راه اندازی سیستم بلوتوث کار دشواری نیست و احتیاج به نصب سخت افزاری و نرم افزاری ندارد . کافیست بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید و تقریبا تا فاصله 10 متری هر دستگاهی که بلوتوث آن روشن باشد را شناسایی می کند و بدون اینکه شما عملیات خاصی انجام دهید تبادل اطلاعات انجام می شود .

4 – بلوتوث یک پروتکل استاندارد است .

بلوتوث در همه جای دنیا با همین نام و تکنولوژی ساخت آن نیز مشابه است . ارتباط بلوتوث بین تمام دستگاه هایی که به این تکنولوژی مجهز هستند برقرار می شود حتی اگر هم مدل و از یک کازخانه سازنده نباشند .

5 -بلوتوث  تداخل ندارد .

بلوتوث با دیگر اتصالات وایرلس تداخل ایجاد نمی کند . بلوتوث از تکنیکی به نام frequency hopping استفاده می کند که در آن ، مرکز انتقال دهنده اطلاعات ، فرکانس کریر را به یک حالت پیشفرض و در یک محدوده خاص در می آورد که به الگوی hopping معروف است . پس دستگاه همه فرکانسها را در یک کانال مجزا دریافت و ارسال می کند . بدین طریق فرکانس ها با یکدیگر تداخل پیدا نمی کنند .

6 – بلوتوث توان کمی مصرف می کند .

شمایی که دنبال راهکارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی خود هستید بدانید که بلوتوث آنچنان هم که می گویند باتری شما را مصرف نمی کند . در واقع چون در این تکنولوژی از سیگنالهای کوچک برای تبادل اطلاعات استفاده می شود ، توان کمتری نیز از باتری شما می کشد .

7 – محدودیت در نوع فایل وجود ندارد .

شما با استفاده از بلوتوث هر نوع فایلی را می توانید از گوشی یا دستگاه خود به دیگری ارسال کنید . از فایل های اجرایی ( exe ) تا صوت و تصویر .

8 – بلوتوث آپدیت می شود .

ورژن بلوتوث دستگاه شما به ورژن بالاتر قابل ارتقاست . ورژن بالاتر هم امکانات بیشتری در اختیارتان می گذارد و هم با ورژن های قبلی سازگار است .

9 – بلوتوث شبکه می شود .

اگر اصطلاح پیکونت را قبلا شنیده اید که هیچ اگر نشنیده اید لازم است بدانید با استفاده از تکنولوژی بلوتوث می توانید چندین دستگاه را به یکدیگر و به طور همزمان وصل کنید  . Personal Area Network یک شبکه شخصی یا به اصطلاح یک شبکه رایانه ای است که برای ارتباط بین وسایل دور و اطراف یک فرد استفاده می گردد . این شبکه هم با سیم است هم بیسیم . تقریبا می توانید از این طریق با 7 تا 8 دستگاه ارتباط برقرار کنید .

10- بلوتوث می ماند .

فکر نمی کنم تکنولوژی بلوتوث حالا حالا ها از بین برود . به همین دلایلی که بالاتر گفتم هم که شده سازندگان فکر حذف چنین سیستمی از دستگاه های خود را از ذهن بیرون می کنند چون اولا دلیلی برای حذف آن نیست و ثانیا هنوز تکنولوژی بهتر بیسیم خلق نشده .

 

machete

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • قفل درب هوشمند بلوتوثی بدون نیاز به کلید  برگشتن از فروشگاه و دستانی پر از میوه و خوار و بار و حالا بگرد پیدا کن کلید درب خانه را . البته گزینه دیگری نیز وجود دارد ؛ زنگ خانه را با بینی خود بفشارید ( البته اگر خوش شانس باشید و اهل منزل تشریف داشته باشند )…
  • خودکار بلوتوث دار برای ذخیره سازی متون در کامپیوتر و موبایل  عصر ذخیره سازی اطلاعات است و بخش مهمی از گجت هایی که ساخته می شوند بخش ذخیره کردن اطلاعات خروجی و گهگاه ورودی است . این خودکار که در تصویر می بینید نیز از این قاعده مستثنی نیست و تکنولوژی یقه اش رو گرفته . با این خودکار می…
  • بلوتوث اسمارت چیست ؟ بلوتوث کم مصرفبلوتوث اسمارت یا بلوتوث کم مصرف عناوینی هستن که در آینده ازشون بیشتر می شنوید ، چون همین تکنولوژی بلوتوث هوشمند هست که خیلی جاها ما رو از شر سیم و کابل نجات داده و شما حواستون نبوده که این کار توسط تکنولوژی بلوتوث داره انجام میشه . توی این پست…
  • 13 عادت غلط آمیخته با تکنولوژی و روش های ترک آنها  در سال 2013 هر جا رو که نگاه کنی تکنولوژی رو می بینی و دنیا به سمتی داره پیش میره که آدما به طور ناخودآگاه درگیر تکنولوژی هستن . چه بسا افرادی که نمی دونند اینترنت چیه ، تو اینترنت چی میگذره ، کامپیوتر رو چطور خاموش و روشن…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

2 دیدگاه

  • به نظر من برای بروز رسانی اطلاعات خیلی خوب اما دقیق و درست باشه.

  • سلام ،مرسی از مطالبتون،لطفاروش وصل کردن wifi مودم adsl و بلوتوث بدون سیدی رو به میلم بفرستین.

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا