بستن فهرست

معرفی iOS 10 ؛ ویژگی های جدید در iOS 10

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

همونطور که در جریان هستین شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2016 ویژگی های جدید نسخه بعدی iOS یعنی iOS 10 رو معرفی کرده . تغییرات زیادی در iOS ایجاد شده که من در این پست می خوام به صورت کاملا خلاصه مهم ترین ویژگی های iOS 10 رو خدمت تون عرض کنم .

ویژگی های جدید برنامه پیام رسان یا Messages در iOS 10

ویژگی های جدید در برنامه پیام رسان Messages در iOS 10

ویژگی های جدید در برنامه پیام رسان Messages در iOS 10

در iOS 10 برنامه پیام رسان iOS یا همون Messages تغییرات زیادی داشته که من به چند مورد مهم اشاره می کنم :

هوش مصنوعی برنامه Messages در iOS 10

و بسیار هوشمند تر شده . برای مثال وقتی به دوست تون پیام میدین Happy birthday خود برنامه به طور هوشمند پیام شما رو بررسی میکنه و چنتا بادکنک تولد روی صفحه چت نمایش داده میشن . یه چیز جالب دیگه در نسخه جدید Messages اینه که سیری Siri می تونه مکالمه شما رو تجزیه تحلیل کنه و بر اساس موضوع بحث تون پاسخ های کوتاهی رو بهتون پیشنهاد میده که برای طرف بفرستین . برای مثال اگر دوست تون ازتون بپرسه « کجایی ؟ » سیری بهتون پیشنهاد میده که Location تون رو براش بفرسته . شما تا تپ کردن روی عبارت پیشنهادی محل دقیق شما رو نقشه برای طرف ارسال میشه .  یکی از مهم ترین اتفاق های سال 2016 پیام رسان های هوشمند هستن .  چند وقت پیش گوگل در کنفرانس گوگل IO برنامه پیام رسان Google Allo رو معرفی کرد که واقعا یک پیام رسان فوق العاده هوشمنده و حالا شرکت اپل داره روی هوش مصنوعی اپلیکیشن پیام رسانش بیشتر کار میکنه .

امکان درج لینک در پیام ها

در نسخه جدید پیام رسان iOS می تونید بدون اینکه از برنامه خارج بشید لینک های یوتیوب و هر هر رو تو پیام تون درج کنید .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

امکان ارسال دست نوشته

در نسخه جدید برنامه Messages با استفاده از تکنولوژی جوهر دیجیتال یا دیجیتال اینک Digital ink  با دست خط خودتون یه چیزی بنویسید و برای مخاطب تون بفرستین .

افزایش اندازه  اندازه آیکن های ایموجی Emoji

اندازه آیکن های ایموجی 3 برابر بزرگتر شدن . ضمن اینکه یه سری استیکر های جالب از شرکت Disney به iOS 10 اضافه شدن . البته این استیکر ها با مجوز قانونی استفاده شدن .

معرفی API جدید برای دسترسی برنامه نویس ها به سیری Siri

معرفی API جدید برای دسترسی برنامه نویس ها به سیری Siri در iOS 10

معرفی API جدید برای دسترسی برنامه نویس ها به سیری Siri در iOS 10

یکی از مهم ترین ویژگی های iOS 10 اینه که بلاخره شرکت اپل یه API برای دسترسی برنامه نویس ها به سیری Siri معرفی کرده . در حد تیتر یادآوری کنم که API یعنی رابط برنامه نویسی . از این به بعد برنامه نویس های iOS با استفاده از این API جدید می تونن در برنامه هاشون از سیری هم استفاده کنن . برای مثال ممکنه در آینده شاهد این باشیم که در برنامه تلگرام کاربر بتونه با استفاده فرمان صوتی یه پیام رو بخونه تا دستگاه اون پیام رو تایپ کنه و برای مخاطب مورد نظر بفرسته . با این API جدید برنامه نویس ها می تونن هزاران برنامه و بازی جالب برای iOS بسازن و اپلیکیشن های فعلی هم تغییرات چشمگیری خواهند داشت .

ویژگی های جدید لمس 3 بعدی یا 3D Touch در iOS 10

ویژگی های جدید لمس 3 بعدی یا 3D touch در iOS 10

ویژگی های جدید لمس 3 بعدی یا 3D touch در iOS 10

همونطور که می دونید ویژگی لمس 3 بعدی یا همون 3D Touch در آیفون 6 اس معرفی شد . اما در iOS 10 این ویژگی خیلی پر رنگ تر شده . اغلب برنامه های iOS 10 یه منیوی 3d touch دارن و با توجه به موضوع اپلیکیشن یه ویجت باز میشه و امکاناتی رو در اختیار کاربر میذاره . ضمن اینکه در iOS 10 همه برنامه ها بلا استثنا به لمس 3 بعدی واکنش نشون میدن و به جورایی مثه راست کلیک عمل میکنه . در حال حاضر وقتی روی آیکن یه برنامه معمولی ( غیر سیستمی ) لمس سه بعدی کنید گزینه Share ظاهر میشه که اگر روش تپ کنید می تونید برنامه مورد نظر رو با دوستان تون به اشتراک بذارید .

ویژگی های جدید در برنامه Photos در iOS 10

برنامه مدیریت عکس ها یا همون Photos در iOS 10 تغییرات بسیار زیادی داشته و بسیار هوشمند شده . برنامه Photos می تونه بر اساس تشخیص چهره افراد ، البوم های عکس بسازه . برنامه Photos با استفاده از نقشه اپل می تونه تشخیص بده که عکس مورد نظر در کجا گرفته شده . اپل قصد داره تا با استفاده از دسته بندی موضوعی عکس ها خاطرات تون رو بهتون یادآوری کنه . اپل شدیدا داره روی اپلیکیشن Photos کار میکنه تا رقیب اصلیش یعنی Google Photos رو فیتیله پیچ کنه .

ویژگی Raise to wake up در iOS 10

ویژگی Raise to wake در iOS 10

ویژگی Raise to wake در iOS 10

در iOS 10 یه ویژگی جالب و البته بسیار کاربردی اضافه شده با عنوان Raise to wake  . این ویژگی به این صورت کار میکنه که وقتی گوشی رو از روی زمین ( یا هر سطح دیگه ای ) برمیدارید ، نمایشگر دستگاه روشن میشه و نوتیفیکشن های قفل صفحه نمایش داده میشن . البته لازمه این نکته رو هم بدونید این ویژگی فقط در دستگاه هایی که به پردازنده M9 مجهز هستن قابل اجراست مثه آیفون 6S ، آیفون S6 پلاس و آیفون SE . بنابراین اگر یه آیفون 5 اس زپرتی دارین انتظار نداشته باشبد براتون از این جنگولک بازیا در بیاره 😀

تغییرات جدید نقشه اپل در iOS 10

امکانات جدید نقشه اپل Apple Maps در iOS 10

امکانات جدید نقشه اپل Apple Maps در iOS 10

شرکت اپل داره سعی میکنه تا اپلیکیشن نقشه اپل رو توسعه بده تا بتونه با نقشه گوگل رقابت کنه ( زهی خیال باطل ) . نسخه جدید Apple maps می تونه به طور هوشمند رستوران های اطراف شما رو پیدا کنه و بهترین و نزدیک ترین رستوران ها رو بهتون پیشنهاد بده . یکی دیگه از تغییرات جدید در نقشه اپل اینه که می تونید روی صفحه زوم کنید و یا محیط اطراف منقطه رو هم ببینید . برنامه نقشه اپل در iOS 10 می تونه میزان ترافیک مسیر رو هم محاسبه کنه و در خودرو هایی که از CarPlay پشتیبانی میکنن می تونه خلوت ترین و کوتاه ترین مسیر رو به کاربر نشون بده .

طراحی جدید برنامه Music در iOS 10

برنامه Apple Music در iOS 10

برنامه Apple Music در iOS 10

طراحی اپلیکیشن اپل میوزیک Apple music در iOS 10 تغییر کرده . اپل برای طراحی مجدد این برنامه از سبک مینیمال ( ساده ) استاده کرده . یه تب جدید به این برنامه اضافه شده با عنوان For you که در این قسمت می تونید موسیقی های مورد علاقه تون رو ببینید و گوش کنید . یه تغییر کاربردی دیگه هم در نسخه جدید این اپلیکیشن انجام شده اینه که می تونید متن ترانه موسیقی ( یاهمون Lyrics ) رو هم ببینید . البته این نکته رو هم پاورقی عرض کنم که متن ترانه به طور کامل نمایش داده میشه و مثه برنامه Soundhound نیست که بخواد موسیقی رو دنبال کنه و جملات بر اساس زمان نمایش داده بشن .

تغییرات جدید در برنامه اخبار News

برنامه اخبار یا Apple News هم به لحاظ ظاهری تغییراتی داشته . در نسخه جدید این اپلیکیشن در تب For you دو تا قسمت کلی داره در یک قسمت اخبار جدید بر اساس دسته بندی دلخواه نمایش داده میشن و یک قسمت هم مربوط میشه به مطالب منتخب سر دبیر . نسخه جدید Apple News یک سیستم اشتراک پولی هم داره که می تونید جدید ترین مطالب National Geographic و Wall Street Journal رو بخونید . ضمن اینکه از این به بعد اخبار فوری به صورت نوتیفیکیشن نمایش داده میشن . یه چیز جالب بگم خدمت تون ، در حال حاضر برنامه اپل نیوز ماهیانه حدودا 60 میلیون کاربر داره !

برنامه Home در iOS 10

ویژگی های برنامه هوم Home در iOS 10

ویژگی های برنامه هوم Home در iOS 10

همونطور که احتمالا در جریان هستین شرکت اپل یک API داره با عنوان هوم کیت HomeKit که با استفاده از این سیستم برنامه نویس های می تونن نرم افزار هایی رو بسازن که با بعضی از وسایل الکترونیکی خونگی ارتباط برقرار کنن . برای مثال برنامه ای که کاربر باهاش بتونه لامپ اتاق ها رو روشن و خاموش کنه . اپل در iOS 10 برنامه Home رو معرفی کرده که می تونه با دستگاه های الکترونیکی سازگار با HomeKit کار کنه . اگر بتونید ست کامل دستگاه هایی که با هوم کیت سازگار هستن رو بخرید ، می تونید خونه تون رو به محیطی شبیه فیلم های علمی تخیلی تبدیل کنید ! برای مثال می تونید با استفاده از موبایل تون سایه بون (Shader) پنجره ها رو باز و بسته کنید ، لامپ ها رو خاموش و روشن کنید ، در گاراژ ( پارکینگ ) تون رو باز و بسته کنید و حتی جالب تر اینکه اگر یکی زنگ خونه تون رو بزنه می تونید روی آیفون یا آیپد تون ببینید که کی پشت دره و حتی با تپ کردن روی یک دکمه روی گوشی یا تبلت تون در رو باز کنید !

iOS 10 قراره پاییز امسال منتشر بشه . احتمالا تا اون موقع باز هم شاهد سرپرایز هایی از طرف شرکت اپل باشیم . به نظر شما اپل با اعمال این تغییرات می تونه کاربران اندروید رو جذب کنه ؟

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • بررسی iOS 8 - بررسی ویژگی ها و امکانات جدید iOS 8iOS 8  شاید تحول عظیمی در علم نرم افزار و محصولات موبایلی اپل نباشه اما میشه گفت در iOS 8 خیلی از نیاز های کاربران اپل در نظر گرفته شده و گارد اپل نسبت به نرم افزار های جانبی یکم باز تر شده و برخی از محدودیت ها از بین…
  • غیر فعال کردن پاپ آپ کرکتر ها در iOS 9ویژگی پاپ آپ کرکتر های در کیبورد آیفون از خیلی وقت پیش بوده اما در خوشبختانه غیرفعال کردن پاپ آپ کرکتر ها در iOS 9 امکان پذیر شده در حالی که در نسخه قبلی حق انتخاب نداشتین ! در ادامه به صورت خلاصه و تصویری خدمت تون توضیح میدم که…
  • حالت Low Power آیفون 6 در iOS 9بالاخره بعد از گذشت سالهای طولانی ، اپل هم یه فکری به حال کاهش عمر باتری در دستگاه های خودش کرد . تا الان سامسونگ به خاطر وجود تکنولوژی AMOLED در نمایشگر دستگاه هاش ، به خوبی تونسته ویژگی های کاهش مصرف توان رو ارائه بده اما اپل به خاطر…
  • چرخش صفحه آیفون 6 با دکمه کناری در iOS 9اگه خاطرتون باشه قبلا تو پست " بی صدا کردن دوربین آیفون 6 " گفتم که دکمه کناری آیفون 6 برای Mute یا بی صدا کردن استفاده میشه . اصلا به خاطر همین بهش Mute Switch میگن . در آپدیت جدید اپل که iOS 9 هست به کاربران آیفون 6…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

2 دیدگاه

  • در قسمت raise to wake بهتر از به جای m9 بنویسید پردازنده A9 اون زیاد جالب نیست

  • مهدی باقری 02 تیر 1395

    در برنامه message باید اینترنت سیم کارت یا وای فای روشن باشه تا بتونیم استیکر بفرستیم یا اینکه نه خود سیم کارت و اپراتور از استیکر پشتیبانی میکنه

    به خاطر اینکه من آیفون ندارن و کنجکاو شدم اینو بدونم .

    با تشکر از علم فردا

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا