بستن فهرست

خبر فوری ، کلیک کنید :  واتس اپ ، لاین و تانگو فیلتر می شوند ( تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۳ )

۲۹ شهریور خبری رو خوندم با این تیتر : « ضرب الاجل محسنی اژه ایی به وزیر ارتباطات ، وایبر ، واتس اپ و تانگو باید سریعا مسدود شوند ! » . اگرچه سه نرم افزار ارتباط موبایلی وایبر ، واتس اپ و تانگو خیلی از مخارج رو کاهش داده اما به هر حال اینطور تشخیص داده شده که این سه نرم افزار دیگه دارن بدجوری زمینه ساز فساد در ایران میشن که خب تا حد زیادی هم درسته .

 

فیلتر شدن وایبر ، واتس اپ و تانگو

فیلتر شدن وایبر ، واتس اپ و تانگو

متن کامل نامه حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات ( دکتر محمود واعضی )

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

جناب آقای دکتر واعظی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم
نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکا به انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و … بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی علیه حضرت امام خمینی (ره) در هفته‌های اخیر از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌اپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می‌شود و با عنابت به این که علی رقم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم‌آوری امکان مسدودسازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه‌های موصوف و ارائه شبکه‌های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه‌های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است. لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای
معاون اول قوه قضائیه

 پیامد های فیلتر شدن وایبر ، واتس اپ و تانگو

چند وقت پیش بود که ویچت مسدود شد و حالا هم نوبت رسید به سه نرم افزار بسیار پرطرفدار وایبر ، واتس اپ و تانگو . در مورد این سه نرم افزار حرف های زیادی وجود داره که شاید اگر هر کسی بخواد راجع بهش صحبت کنه خیلی از کاربرا مقاومت کنن و نخوان بپذیرن اما واقعیت اینه که به هر حال این سه نرم افزار کم و بیش دارن به سیستم فرهنگی ما آسیب های زیادی میزنن و اطلاعات حجیمی از جامعه ایران رو از کشور استخراج میکنن . به نظر شما فیلتر کردن وایبر ، واتس اپ یا تانگو چه بازتابی رو در جامعه خواهد داشت ؟

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • واتس اپ ، لاین و تانگو فیلتر می شوندمثل اینکه قضیه ایندفعه دیگه جدیه چون تا قبل از امروز و این خبر ، بارها در مورد فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مخصوصا نرم افزارهای واتس اپ و تانگو و لاین و در برخی موارد وایبر خبرهایی ضد و نقیض منتشر شده بود : فیلتر شدن وایبر ، واتس…
  • وزیر ارتباطات: فرهنگ سازی جایگزین بستن شبکه های اجتماعیچند روز پیش خبری رو خدمت تون اعلام کردیم که حجت‌ الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه  قراره سه نرم فزار وایبر ، واتس اپ و تانگو به  زودی فیلتر بشن . اما جناب دکتر محمود واعظی - وزیر ارتباطات - در گفتگو با خبرنگار ایرنا در رابطه با نامه قوه…
  • بروسلی Bruce Lee یک بازی اکشن رایگان برای اندروید و iOSبازی « بروسلی : وارد بازی می شود » یا Bruce Lee : Enter the game یکی از با حال ترین بازی های موبایل و تبلت هست که تا حالا دیدم . گرافیک بازی بروسلی منو یاد بازی های پلی استیشن ۱ میندازه . دیگه اسم بروسلی که میاد همه…
  • ScratchJr نرم افزار برنامه نویسی برای کودکانScratchJr یک اپلیکیشن بسیار جالبه که بچه های ۵ تا ۷ سال می تونن باهاش بازی و کتاب داستان الکترونیکی بسازن ! هر وقت که اسم برنامه نویسی میاد همه یه فضای شلوغ و پیچیده تو ذهن شون تداعی میشه که سر در آوردن ازش کار حضرت فیله . در…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

30 دیدگاه

  • سلام خوبین
    آقا ابراهیم اینجا نظر اکثریت این بود که این موضوعات باعث فساده?
    الان که چند سال گذشته اینترنت هم قطع کردن کلا در بهشت غرق بشیم??

  • شما دیگه اختیار ملت رو بدست گرفتید ، من نمیدونم تکلیف کسی که خانوادش در خارج زندگی میکنن و تنها وسیله ارتباطی راحت برای برقراری تماس الان وایبر هست…همونم دارین میگیرین؟ برین چیزای دیگرو درست کنین کسایی که بخوان فحشا رو ترویج بدن از هر راهی میتونن

  • به نظر من فعلا باید فیلترش کنن. تا زمانی که کاملا ارسال مطالب قابل پیگیری باشه .
    در حال حاضر یک نفر کامپیوتر من رو هک کرده و تعدادی عکس خصوصیم رو برداشته و تهدید کرده که می زاره تو وایبر .
    این چه وضعه فرهنگیه . حداقل وقتی همچین امکانی به وجود اومده باید روش پیگیریش رو هم بلد باشند تا هر کسی مسئولیت کارهایی که می کنه رو مجبور باشه به عهده بگیره .
    حداقلش اینه که ما به عنوان یک انسان وقتی عکس یا فیلم خصوصی کسی رو در اینترنت و وایبر می بینیم اولا نشینیم کامل و دقیق فیلم رو نگاه کنیم دوما حداقل پخشش نکنیم . یادمون باشه که به روزی باید جواب کارهامون رو پس بدیم.

    • سلام حمید جان
      1- واقعا متاسفم که همچین اتفاقی براتون افتاده .
      2- اکیدا توصیه میکنم هیچوقت روی دستگاه هایی که به اینترنت وصل میکنید اطلاعات شخصی ذخیره نکنید .
      3- کی به شما گفته نمیشه پیگیری کرد ؟!! شما همین الان هم می تونید از این شخص شکایت کنید و حتی اگر از فیلتر شکن هم استفاده کرده باشه به راحتی پیداش میکنن . فراموش نکنید که هیچ چیزی غیرقابل پیگیری نیست ! باید راهش رو بلد باشید . برید پدرشو دربیارید تا بفهمه که خیلی بی سواده . اگر خواستین پیگیری کنید تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی تون کنم .
      حتما این قضیه رو پیگیری کنید و مطمئن باشید که پلیس فتا با هیچکس شوخی نداره !

  • سلام. من از همه ی این نرم افزار ها استفاده میکنم.و علی رقم مخالفت سخت با مواردی که اکثرا ارسال میشن منکر این قضیه نمیشم که زمینه ساز گناهن.
    ولی تا قیامت که نمیشه فیلتر کرد این چیزارو،باید فکر عاقلانه ای کرد.نمیشه به خاطر یه نکته ی منفی نقاط مثبت این برنامه ها را نادیده گرفت.
    خیلی نکات مثبت داره که اگه نیاز بود میگم.
    من به نظر دولت محترم تدبیر و امید که فیلتر را تا جایی که میتونست عقب انداخت و مخالف فیلتر بود احترام قائلم.
    و امیدوارم یه روزی شخصی را که مردم انتخاب میکنن بتونه حرف مردم را بزنه.

  • سلام.تروخدا همه رو فیلتر کنید مخصوصاتانگو و بی تالک رو.اینها خانمان سوز هستند جز فحشا و خیانت چیز دیگه ای ندارن.خیلی ها سر چشم و هم چشمی که پیش دوست و فامیلشون کم نیارن اینهارو وصل کردن و آخر هم پشیمون شدن.این شبکه ها.زندگی خیلیهارو از هم پاشونده.خیلی از خونواده ها پاشون به طلاق کشیده شده.تروخدا قطعشون کنید.ممنون

  • اصلا بیان فلیتر کنن مشکل اینا اینکه میخوان اینو فیلتر کنن چون نمیدونن بین آدما چی رد و بدل میشه الکی میگن فساد ، پس با این حساب باید تو خونه و محل کار خیابون همه جا مامور بزارن چون امکان داره بیرون از فضای مجازی آدم هر حرفی بزنه چند قشر تو جامع هستن که بعضی ها سیاسی هستن که قعطا اونا از این شبکه ها استفاده نمیکنن چون خیلی حرفه ای تر از این حرفان کسانی هم که کار ضرروی دارن با خارج از کشور داشته باشن خوب معلوم فسادی در کار نیست کار خصوصی ، کسانی که فساد راه میندازن همون آدمان که تو کوچه بازار لاشی گری میکنن ولی در اصل کسانی عاقل هستند راهشون از اونا جداس و با این حرفا تحریک نمیشن اگه بشن از نظر من که دیگه آدم نیستن که اینقد سستن خوب این اشخاص در دنیا واقعی وجود دارن که به این شبکه ها میرن پس با فیلتر کردن اینا چیزی حل نمیشه چون اینا بپرن اس ام اس و زنگ زدن و قند شکن زیاد میشه فقط تا اونجا که کسانی همه چیز را ضد خود و آدما میدانن همین طوری به عقب بر میگردیم اول باید پایه و فرهنگ سازی رو شروع کنن اگه جواب نداد اون وقت الان تمام کشور های دنیا از تمام این شبکه ها استفاده میکنن و فسادی ندارن مشکلی برای کشورشان پیش نیامده فقط ما هستیم که هر چیزی باعث پیش رفت میشه وسیله ای برای تولید فساد. اینم به بدون شک برای این حرفا فیلتر نمیشه برای این فیلتر میشه که چون با این برنامه ها خیلی ها دیگر کم تر پیام و زنگ از طریق سیمکارت میزنن که واقعا به ضرر مخابرات و کسانی زجر کشیدن هموطنانش برایشان خوشحال کننداس فیلتر میکنن ، تا وفتی که مسولین دلشان برای افراد پایین تر نسوزه و خود بین باشن همینه تمامی اطلاعات ما دسته ایران یا خارج باشه بدرد کسی نمیخوره.

  • امیرحسین اعتماد 04 مهر 1393

    بابا جان مادرتون وایبر دیگه چرا ای بابا

    • وایبر چرا ؟
      یکم تو همین اینترنتی که تشریف دارید بگردید و مطالعه کنید. می فهمید که همین وایبر باعث طلاق چندین نفر شده ! خصوصا اوایلش که ملت اطلاع کمی ازش داشتن . یکی از مشکلاتش که همین الانم وجود داره اینه که تصاویر دوستانت رو واسه دوستان دیگه ت که اصلا با هم ارتباط ندارن و حتی شماره هم دیگه رو ندارن و تنها رابطش شما هستی ، واسه همدیگه میفرسته. حالا شما فرض یکی عکس خواهرش رو ببینه تو گوشی دوست یا یکی از مخاطبینش! یکی از مشتریای مغازم این مشکل رو داشت. فقط کافیه برید تو پوشه وایبر و بعد یوزر فوتو . سازندگان این نرم افزار ها می دونن با چه ملتی طرف هستند و خوب شناختن. متاسفانه ما ندانسته از این مشکلات به عنوان حفره یاد میکنیم که خیلی ساده لوحانه س! چون یک تیم برنامه نویس گمون نکنم رفع این ایرادات اونم بعد از چند سال براش کار سختی باشه.بنده اصلا منکر اینکه باید فرهنگسازی بشه نیستم ولی به هر حال بعضی جاها مردم واقعا صلاح خودشون رو درست تشخیص نمیدن و باید به زور ازشون محافظت کرد چون به نظر بنده اگر یک نفر یک درصد به این قضیه منطقی فکر کنه به هیچ وجه با فیلترینگ و اینجور بحث ها مخالفت نمیکنه.

  • نمیدونم واقعا طرز فکر این اقایون چی هست !

    حالا اگه اینا هم فیلتر بشن ، نرم افزارای مجازی غیر اینا کمه ؟

    اونام باز فیلتر بشن؟

    کار از ریشه مشکل داره عمو

  • فیلتر کردن همون حذف صورت مسیله است … راحت ترین کار ( بدون هزینه ، بدون فکر کردن به موضوع ، بدون کمترین توجه و اهمیتی به کاربران ) و البته یکی از راههای کسب درآمد برای خیلی ها چون مردم نهایت از وی پی ان استفاده خواهند کرد …
    با این صحبتتون موافق نیستم (( این سه نرم افزار دیگه دارن بدجوری زمینه ساز فساد در ایران میشن!!!!!)) جوونهای بیکار رو دریابید … تورم رو دریابید … قیمت خرید مسکن رو دریابید … ووووو خیلی چیزهای دیگه که برای جوونهای این مملکت شده آرزو در صورتی که جزء حقوق اولیه هر شهروند هستن …
    این لینک خبری رو مطالعه کنید :
    hamshahrionline.ir/details/264619/Housing/buyingandselling
    و خواهشی که از هموطنان دارم این هست که اینقدر اکثریت مردم رو خراب و فاسد فرض نکنن!!!!

    • ۱- دوست عزیز اینکار بدون هزینه نیست !
      ۲- ارتباط بین مشکلاتی که فرمودین و این نرم افزار ها چیه ؟

    • ۱) از نظر من فیلتر کردن بدون هزینه است، استفاده درست نیاز به تفکر و بررسی برای آموزش همگانی ( از سنین پایین ) داره که خوب زمانبر و هزینه بر هست .البته فیلتر کردن قطعا برای کاربرانی که بخوان در هر صورت استفاده کنن بدون هزینه نیست!! ( از لحاظ مالی یا تبعات قانونی )
      شما فکر میکنید برای فرهنگ سازی فیلتر کردن مقرون به صرفه تر هست یا آموزش استفاده از این نرم افزارها؟

      ۲) شما فرمودید این نرم افزار ها فساد میارن من میگم نخیر این مشکلات ( خصوصا اقتصادی ) هستن که منجر به فساد میشن …

    • دوست عزیز شما دچار سوء تفاهم شدین . ما قصد مون اطلاع رسانیه و هیچکسی رو هم منع نمی کنیم چون اصلا به ما ربطی نداره .
      ۱- یکم درباره شبکه مطالعه کنید متوجه عرض بنده میشید .
      ۲- چطور ممکنه استفاده از نرم افزاری مثه تانگو که تمام شرایط فساد رو فراهم میکنه منجر به فساد نشه ؟! هیچکس نمی تونه منکر این حقیقت بشه که اقتصاد ضعیف زمینه ساز فساد میشه اما نرم افزار هایی مثه تانگو هم یه عامل دیگه هستن ، غیر از اینه ؟ برای جلوگیری از ترویج فساد باید همه در ها رو بست . ضمن اینکه متاسفانه مردم ما تفاوت بین تفریح و فساد رو درک نکردن هنوز . زمانی متوجه میشن که فساد تو جامعه بیداد کنه و زندگی شخصی شون به کل مختل بشه .
      ۳- با آموزش کاملا موافقم و علت گارد مردم در برابر فیلترینگ همین مسئله کم کاری در آموزشه .
      ممنون از اینکه برای تبادل نظر زمان میذارید . تبادل نظر می تونه مشکلات رو حل کنه

  • با فیلتر کردن فیسبوک و تویتر و ویچت و وایبر و واتس آپ و تانگو و . . . معلوم میشه ایراد از شبکه های اجتماعی نیست و با فیلتر کردن اونا کار درست نمیشه ایراد از یه جا های دیگست . تا ابد که نمیشه فیلتر کرد

    • امیدوارم ک واسه همیشه فیلتر بشن والا بخدا همه خیانت ها و دلشکوندنا عامل همین واتس اپ و تانگو و لاینه

  • من اطلاعاتم دست خارجی ها باشه خیالم راحت تره تا دست دولت ایران محض اطلاع ادمین

  • بهترین کاری که میتونستن بکنن
    متاسفانه به دلیل عدم آگاهی افراد جامعه از پشت پرده ی این برنامه ها، همچنان مقاومت در برابر فیلتر شدن برنامه ها را خواهیم دید
    البته قبول دارم که باید فرهنگ سازی بشه اما در موتاه مدت این بهترین راه ممکنه
    اما از یه طرف استفاده از نرم افزار های عبور از فیلتر هم زیاد خواهد شد که خود این نرم افزارها هم از نظر امنیتی خطر ناکه
    ایمیل ملی هم داریم
    داریم روی سیستم عامل خودمون هم کار می کنیم (xamin.ir)
    در مورد این دست برنامه ها هم اولاً باید در استفاده از این برنامه ها فرهنگ سازی بشه (افزایش آگاهی افراد از هدف این برنامه ها و شاغل و متعهل جوانان) دوماً برنامه های بومی ساخته بشه که داره ساخته میشه

    • سلام
      متاسفانه نرم افزار های داخلی جوابگو نیستن و از طرفی مردم یه طرز تفکر اشتباه دارن که فکر میکنن اگر تحت نظارت دولت باشن براشون خطرناکه در حالی که مثل روز روشنه اگر همین اطلاعات در دست کشورهای مخالف ایران باشه اوضاع بدتر میشه !

    • ماهان رفعتیان 03 مهر 1393

      من نمیدونم شما واقعا فک کردین تو موبایل مردم چه اطلاعات خاصی نگه داشته میشه؟؟
      نهایتا و مهم ترین چیز عکس های خانوادگی هستش
      یعنی واقعا وایبر و مسئولین وایبر اینقد بیکارن بخوان عکس های خانوادگی یا مکالمات من با خانومم را شنود کنن
      خیلی خوبه بدون جبه گرفتن انسان قضاوت کنه

  • خیلی هم عالی .همه چیز باید فیلتر بشه.الان شبکه ورزش و شبکه پویا و شبکه سه و همه ی شبکه ها باید قطع بشن چون خالکوبی و….خارجی ها رو میزارن و باعث بی فرهنگی میشه .باید به همه دست های افراد جامعه یه ساقه دست بزاریم چون ممکنه باعث حساسیت بشه و…پس اونا هم حق دران شبکه های ما رو قطع کنن چون ما هم داریم فرهنگ اونا رو با شبکه های خودمون تهدید می کنیم اما ما باز هم معترض هستیم .واقعا چرا؟؟؟؟ همه چیز خوبه همه چیز آرومه .فقط سانسور .بهترین راه برای حل مسله اینه که اون ورق امتحان رو بخوریم و بعد بلند شیم بریم و بعد بگیم شما برگه ی من رو گم کردید من ۲۰ میخوام.
    در آخر هم همه فیلترینگ میگرن و اونوقت بهتر از قبل میشه میگید نه برید بپرسید!!!!!

  • رحیم محمودی 31 شهریور 1393

    حتی دارویی که پزشک تجویز میکنه ، عوارض خاص خودش رو داره.

    سالانه چند نفر با ماشین تصادف میکنن و میمیرن؟؟
    آیا باید ساخت ماشین متوقف بشه؟؟

    چین گوگل رو فیلتر کرده ولی به جاش تمام امکانات گوگل رو به صورت ملی در اختیار کاربراش قرار میده.
    تا خدایی نکرده مردمش احساس کمبود نکنن.

    متاسفانه مسئولین ما فقط به فکر خراب کردن هستن.
    خراب کردن راحته !!!!

    یادمه میخواستن ویندوز ملی بسازن. چی شد؟؟
    ایمیل ملی میخواستیم بسازیم. چی شد؟
    نمی دونم چرا کسی به فکر ابتکار و ساختن نیست؟؟؟

  • سلام
    خدائیش خودم تا حالا تو ویچت، لاین، وایبر و … اینا عضو نبودم
    ولی فیلتر کردنشون هم کاری رو حل نمیکنه.
    اتفاقا این محدودیت ها ممکنه، تبعات بیشتری رو هم در پی داشته باشه.

    بنده مطمئنم، اگه اینا هم فیلتر بشن، بازم شبکه های اجتماعی امثال این ها
    اونقدر زیاد هستن، خیلی راحت جایگزین میشن.

    مگه ویچت فیلتر نشد؟ یه دسته هستن هنوزم با نرم افزار …. واردش می شن.
    اون دسته هم رو آوردن به نرم افزار های دیگه.
    .
    .
    .
    .
    با اجازه تون این خبرتون رو کپی می کنم و قول میدم انتهاش ذکر منبع هم بکنم.
    اگه راضی نبودین، بگین پاکش می کنم.
    .
    بازم از اطلاع رسانی تون ممنون.

  • امیرحسین 31 شهریور 1393

    سلام،
    اولا ممنون از عکس العمل سریع و خوبتون.
    من به نظرم از یه لحاظ بده اونم اینه که باز هزینه های ارتباط زیاد می شه و …
    و خوبیشم اینه که همون طور که می دونید الان طوری شده که هرجا میری همه گوشی دستشونه و دیگه هیشکی با هیشکی حرف نمی زنه و اگه اینا مسدود بشه دیگه مردم یکمم باهم حرف می زنن 🙂
    باتشکر.

  • حامد زرین مو 31 شهریور 1393

    شما الان حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تا از این برنامه های ارتباطی هست …. اینو ببندن یکی دیگه مد میشه … آقا برادر خواهر گلابی قناری هندونه جلوی ارتباطات رو نمیشه گرفت . والا نمیشه

  • به محض فیلتر شدن این برنامه ها مردم سراغ برنامه های جدید می رن . در آینده نزدیک این برنامه های جدید نیز فیلتر میشن و برنامه های جدیدتر جای اون برنامه ها رو می گیرن تا وقتی دختر و پسر مجرد و افراد بیکار در این جامعه هستند این چرخه ادامه پیدا می کنه

  • سلام
    هیچ بازتابی نخواهد داشت
    اینکه شما فکر کنی اینجوری مشکل حل میشه خیر….
    باید فرهنگ سازی بشه…. که هرچیزی رو توی این شبکه های اجتماعی منتشر نکن
    چون مثل جامعه همه می تونن ببینن و از مشخصات و حتی طرز افکار شما سو استفاده کنن….
    موفق باشید

    • بله ، حرف شما متین . پس فعلا تا بستر سازی بشه بهتره فیلترشون کنن . بعد که فرهنگ ملت اومد بالا اونموقع رفع فیلتر بشن ^_^
      من به عنوان یه مخالف دارم این حرفا رو میزنم . بهترین کار ممکن رو دان میکنن انصافا

    • یعنی میگید فرهنگ استفاده از تلکنولوژی با حذفش میاد؟؟؟؟؟ چطوری اونوقت؟؟؟ مردم چطوری چیزی رو که نمیبینن و تا حالا ندیدن تصور کنن؟؟؟؟ و بهش فکر کنن و در موردش صحبت کنن؟؟؟ تا فرهنگش بیاد :v

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا