بستن فهرست

چگونه برای اولین بار کامپیوتر بخریم ؟

تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹

 

اولین کامپیوتر

خرید کامپیوتر آن هم برای اولین بار بسیاری از ما را دچار سردر گمی خواهد کرد و سوالاتی همچون کجا بروم و از چه کسی بخرم ، چجوری بخرم و.. در ذهنمان شکل می گیرد . در ادامه این مطلب سعی شده تا با طرح سوالات و راهکارهایی شما را در خرید اولین کامپیوتر راهنمایی کرده باشیم .

چقدر پول دارید ؟ مسلما اولین لازمه خرید هر چیزی ، توانایی مالی است پس شما هم اول از همه باید به جیبتان نگاه کنید . در بازار ایران نسبت به کیفیت قطعات و شکل و شمایلشان از 250 هزار تومان تا یک میلیون تومان می توانید کامپیوتر رومیزی بخرید ( شاید کسی کمتر و یا بیشتر از این مبلغ هم پرداخت کرده باشد اما عرف بازار فعلا این است ).

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس
هدف شما از داشتن کامپیوتر
باید ببینید که کامپیوتر را برای چه کاربردی می خواهید . اگر برای کارهای سطحی مثل گوش کردن به موزیک ، تایپ و .. می خواهید می توانید با کامپیوترهای ارزان هم سر کنید اما اگر برای مثال می خواهید حرفه ای بازی کنید پس به مقدار رم بالا ، هارد دیسک بالا ، پردازنده (cpu) سریع و کارت صدا و گرافیک قوی نیاز دارید .
جایی که می خواهید از کامپیوتر استفاده کنید
اگر دوست دارید یا مجبور هستید همواره از کامپیوتر استفاده کنید پس باید یک لپ تاپ بخرید تا همیشه کنارتان باشد اما اگر برای دفتر کار خود یا منزل می خواهید همان دسکتاپ کافی است .
چه کسی قرار است از کامپیوتر استفاده کند ؟
شخصی که قرار است پشت کامپیوتر بشیند خود می تواند معیاری برای خرید کامپیوتر باشد . مثلا کسی که چشمان ضعیفی دارد حتما باید از LCD استفاده کند چون پرتوهای مانیتورهای CRT چشم را خسته می کند.یا کسی که دستان بزرگی دارد باید از موس های بزرگ تر استفاده کند.
انتخاب سیستم عامل
خوشبختانه یا متاسفانه در ایران به علت رعایت نشدن حق کپی رایت اکثر نرم افزارها من جمله ویندوز به صورت رایگان در اختیار ماست . البته امکانات این نرم افزارها اصلا به اندازه ی اورجینال آنها نیست .
به هر حال سیستم عامل ویندوز ( 98 ، ویستا ، XP ، 7 ) معروفترین پلت فرم برای کارهای روزمره و بازی می باشد .
هرچند سیستم عامل های جدید دیگری نیز هستند که کم کم در ایران جای خود را باز کرده اند
مثل لینوکس و مک .
رم مورد نیاز
هر برنامه ای برای اجرا نیاز به یک حافظه برای ذخیره اطلاعات موقتی خود دارد که در رم ذخیره می شود . برای مثال اگر برنامه ای جهت انجام عملیات نیاز به 2 گیگ رم دارد و رم شما 1 گیگ است مسلما اجرا نخواهد شد و با اعلام خطا شما را متوجه این قضیه خواهد کرد. پس هرچه رم بیشتر ، بهتر . اما هرچه رم شما زیاد شود پول بیشتری هم باید پرداخت کنید . امروزه دیگر حداقل رم مورد نیاز ، 2 گیگ است مگر اینکه از کامپیوتر فقط برای اتصال به اینترنت استفاده کنید که آن هم خودش 1 گیگ رم لازم دارد تا شما را اذیت نکند.
تحقیق کنید
برای اینکه سر شما کلاه نرود و بعد از خرید پشیمان نشوید حتما با دوستان خود که قبل از شما کامپیوتر خریده اند مشورت کنید . در اینترنت جستجو کنید و به دانش خود در این زمینه اضافه کنید. به بازار بروید و قیمتها را مقایسه کنید .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • آموزش تمیز کردن درون کامپیوتر PCکامپیوتر خود را چگونه تمیز کنیم ؟ آخرین باری که کامپیوتر خود را تمیز کردید کی بود ؟ منظورم پاک کردن برنامه های اضافه و یا Disk Defragment کردن هارد درایو نیست ، منظور اینه که کی در کیس خود را باز کردید و یک حال اساسی به درون کیس…
  • این موس میزان استرس را نشان می دهد  شما در چه محیطی کار می کنید ؟ کاری که می کنید همراه استرس است ؟ اغلب افراد به این سوال جواب مثبت می دهند و تقریبا می توان گفت تمام کارمندان به نوعی در کار خود دچار استرس هستند و از رئیس خود حساب می برند در این…
  • انواع کامپیوتر ها - معرفی 10 نوع کامپیوترعموم مردم کامپیوتر را فقط کامپیوترهای رومیزی می دانند و بقیه محصولات را با اسامی دیگر شناخته و صدا می زنند . کار آنها غلط نیست اما باورشان غلط است . مردم فکر می کنند کامپیوتر وسیله ایست که اطلاعات ورودی حتما به وسیله موس و یا کیبورد به آن…
  • cool leaf ؛ کیبورد شیشه ایحدود یک سال پیش ایده ای از طرف شرکت ژاپنی تولید کننده قطعات و محصولات الکترونیکی ( شرکت minebea ) مطرح شد و کیبرد شیشه ای را نشان می داد که به صورت تاچ یا لمسی بود . یک سال پیش فقط در حد یک ایده بود اما این شرکت…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

5 دیدگاه

  • 250 هزار تا 1 میلیون ؟!؟!؟!؟! الان که تو سال 99 دارم اینو میخونم در حال خرید یه سیستم میان رده هستم که قیمتش 24 میلیونه…خدایا چه بلایی سر قیمتا اومد.

  • ایده نوین 08 اردیبهشت 1395

    ممنون از سایت خوب تون دوست عزیز . امیدوارم موفق باشید .

  • دوستان عزیز در ادامه اضافه کنم که افرادی که میخوان از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و افتر افکت و … استفاده کنن به صورت حرفه ای باید به صورت نرمال از رم 16 گیگ استفاده کنن تا به راحتی کارشون پیش بره و این نیازمند اینه که مادر بورد خریداری شده بتونه این مقدار رم رو روی خودش سوار و ساپورت کنه همینطور برای بازی کردن و استفاده از نهایت گرافیک بازی فقط کارت گرافیک حائز اهمیت نیست بلکه تمامی قطعات دست به دست هم میدن و در اجرای اون سهم دارن… .
    در کل همونطور که گفته شد باید دید که از سیستم برای چه کاری استفاده میشه و بنا به نیازمون قطعات رو انتخاب کنیم.
    در آخر اضافه کنم که فقط کافیه که یک قطعه کلیدی در سیستم شما نتونه پا به پای قطعات دیگه پیش بره که باعث شه روند کار شما کند پیش بره یا اصلا پیش نره… . (پس در انتخابتون دقت کنید)

  • حداقل رم به نظر من 4 گیگ هست
    درضمن برای شخصی که بازی برایش در اولویت هست اول کارت گرافیک
    حداقل سیستم هم به صورت کلی این است کارت گرافیک 4650 ati و بعد پردازنده که 4 هسته ای از amd+جداقل رم که 4گیگابایت هست اون هم به صورت 2 تا 2گیگ که کارایی رو بالاتر میبره
    در ضمن بالانر از 4 گبگابایت هم اصلا به صرفه نیست!

    • محمد رضا امين زاده 18 اسفند 1389

      4 گیگ که مسلما بهتر از 2 گیگه اما بسیاری از برنامه های حتی سنگین هم با 2 گیگ رم اجرا می شوند . ضمنا در این پست حالتهای کلی خرید کامپیوتر بررسی شد و در آینده به صورت دقیق تر می نویسیم

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا