بستن فهرست

تو این پست میخوام چنتا روش برای پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز رو بهتون یاد بدم. البته این پست رو با هک وای فای اشتباه نگیرید! این پست به هک وای فای و امنیت و این چیزا هیچ ربطی نداره! در واقع من میخوام بهتون یاد بدم که چطور رمز وای فای ذخیره شده در سیستم تون رو پیدا کنید. تو ویندوز چنتا روش برای انجام این کار وجود داره که الان همه رو به صورت مفصل و دقیق بهتون توضیح میدم. برو بریم!

1- پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز از طریق Network connections

به نظر من این روش نسبت به روش دوم یکم طولانی تره اما چون یاد گرفتنش برای کاربران مبتدی راحت تره اول اینو نوشتم. در قسمت Network connections میتونید خیلی راحت و بی دردسر رمز عبور شبکه وای فای که بهش وصل هستین رو ببینید! برای ورود به بخش Network connections چنتا روش مختلف وجود داره که من برای این پست ساده ترینش رو بهتون یاد میدم.

■ کلید های ترکیبی Win + R رو با هم بزنید تا برنامه Run اجرا بشه.

■ حالا دستور ncpa.cpl رو وارد کنید و بعد دکمه OK یا Enter رو بزنید.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس
اجرای Network connections از طریق Run در ویندوز 10

اجرای Network connections از طریق Run در ویندوز 10

■ همونطور که میبینید در صفحه Network connections لیست تمام اتصال های دستگاه تون نمایش داده شده از جمله شبکه وای فایی که بهش وصل هستین. روی آیکن Wifi دابل کلیک کنید.

■ حالا در پنجره Wi-Fi status روی دکمه Wireless Properties کلیک کنید.

وضعیت وای فای یا Wi-Fi status در ویندوز 10

وضعیت وای فای یا Wi-Fi status در ویندوز 10

■ خب الان در پنجره Wireless Network Properties روی تب Security کلیک کنید.

پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 10 از طریق Wireless network properties

پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 10 از طریق Wireless network properties

■ در تب Security رمز عبور شما در کادر متنی Network security key نوشته شده اما مخفیه! برای نمایش رمز کافیه گزینه Show characters رو که زیرش نوشته شده تیک بزنید.

■ تموم شد! اینم رمز وای فای!

2- پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز از طریق CMD یا PowerShell

روش دوم که به نظر من خیلی راحت تر و سریع تره استفاده از خط فرمان ویندوز یا همون Command prompt هست که خب ممکنه کاربرای مبتدی با محیطش حال نکنن. البته این روش هم در CMD قابل اجراست هم در PowerShell ویندوز و نتیجه اش دقیقا یکیه!

■ کلید های ترکیبی Win + R رو با هم بزنید تا برنامه Run اجرا بشه.

■ در کادر متنی دستور CMD رو وارد کنید و بعد دکمه OK یا Enter رو بزنید.  اگر میخواید از طریق پاور شل PowerShell این کار رو انجام بدین میتونید به جای CMD بنویسید powershell و بقیه مراحل دقیقا یکیه و هیچ فرقی نداره.

اجرای Command prompt از طریق Run

اجرای Command prompt از طریق Run

■ خب همونطور که میبینید برنامه Command prompt ویندوز باز شده و آماده است. حالا دستور زیر به صورت دقیق تایپ کنید و کلید Enter رو بزنید.

netsh wlan show profile wifiname key=clear

 

حواس تون باشه اونجایی که نوشتم wifiname شما باید اسم وای فای خودتون رو وارد کنید!

 

■ بعد از اینکه دکمه Enter رو میزنید یه سری اطلاعات نمایش داده میشن که ما فقط به یک قسمتش کار داریم. همون آخراش یه قسمت هست با عنوان Security settings و در این بند آخرین گزینه Key content همون رمز وای فای شماست!

روش پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز از طریق Command prompt

روش پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز از طریق Command prompt

تموم شد! برای من این روش از روش قبلی خیلی راحت تره حتی نیاز به موس هم نداره!

3- پیدا کردن رمز وای فای از طریق تنظیمات مودم

برای پیدا کردن رمز وای فای در تنظیمات مودم باید ین سری نکات مهم و پایه ای در مورد تنظیمات مودم رو بدونید! اگه با تنظیمات مودم ها آشنایی دارید اینم میتونه یه راه باشه اگه نه این راه حل رو توصیه نمیکنم چون ممکنه یکم برای کاربران مبتدی سخت باشه!

■ مرورگرتون رو باز کنید ؛ ترجیحا گوگل کروم.

■ برید به آدرس 192.168.1.1

■ حالا اینجا باید نام کاربری و رمز عبور مودم تون رو وارد کنید. این نام کاربری و رمز با رمز وای فای فرق داره ها!

■ خب از اینجا به بعد تو هر مودمی متفاوته چون چیدمان و بعضا عنوان منیو ها در برندهای مختلف با هم فرق داره. اما من بهتون میگم باید دنبال چه گزینه هایی بگردین تا بتونید به رمز وای فای دست پیدا کنید.

■ اول باید برید تو قسمت تنظیمات مربوط به WiFi یا WLAN و بعدش باید دنبال Security بگردین.

■ در قسمت مربوط به تنظیمات Security باید گزینه Pre Shared Key یا Security key یا Wi-Fi password بگردین. معمولا این گزینه در یک کادر متنی به صورت مخفی نوشته شده و کنارش یه تیک هست که اگر اون تیک رو بزنید رمز عبور وای فای رو بهتون نشون میده.

دلیل اینکه در مورد این روش زیاد توضیح نمیدم اینه که برای پیدا کردن رمز از طریق مودم باید از تنظیمات مودم سر در بیارید وگرنه متوجه حرفای من نمیشید و اون دوستانی هم که با تنظیمات مودم آشنایی دارن خودشون این روش رو بلدن! من فقط خواستم بهش اشاره ای کرده باشم.

روش پیدا کردن رمز وای فای در مودم دی لینک

گزینه Pre-shared key در تنظیمات مودم دی لینک

 

توصیه میکنم حتما آموزش زیر رو هم بخونید:

■ آموزش تصویری تغییر رمز وای فای

4- استفاده از برنامه های جانبی تحت ویندوز

نرم افزارهایی برای ویندوز وجود دارن که میتونن فقط با چنتا کلیک رمز وای فای تون رو نمایش بدن. اگرچه استفاده از این نرم افزارها بسیار راحت تر از روش هاییه که تا الان بهتون یاد دادم اما من اصلا استفاده از اینجور برنامه ها رو بهتون توصیه نمیکنم! چرا؟! چون کاربری که به همچین برنامه هایی رو میاره معمولا سواد امنیتی کمی داره و نمیتونه تشخیص بده که آیا این برنامه امن هست یا خودش مشکل سازه! به هر حال من بر حسب وظیفه 2 از این برنامه ها رو اسم میبرم ولی در مورد امنیت این برنامه ها هیچ نظری نمیدم!

WiFi Password Recovery

Mi WiFi Passwords

خب دوستان، من 4 تا از مهمترین و ساده ترین روش های بازیابی رمز وای فای رو بهتو یاد دادم. اگر شما روش دیگه ای هم بلدین لطفا حتما تو کامنت بنویسید تا بقیه هم استفاده کنن. اگر این پست براتون مفید بود لطفا علم فردا به رو دوستان تون هم معرفی کنید.

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • بازیابی رمز وای فای با 5 روش سادهفراموشی رمز وای فای برای همه اتفاق میوفته . شاید شما هم آدم فراموش کاری باشید و چپ و راست رمز وای فای تون رو فراموش کنید اما نگران نباشید بازیابی رمز وای فای خیلی ساده اس . من در این پست چند روش ساده برای بازیابی رمز وای فای…
  • آموزش تغییر رمز وای فای با گوشی موبایل و تبلتخیلی از کاربران علم فردا ازمون پرسیدن که « آیا میشه رمز وای فای رو با گوشی و تبلت هم عوض کرد ؟ » . اگرچه تغییر ررمز وای فای با گوشی موبایل و تبلت هیچ فرق با روش کامپیوتر نداره اما فقط بنا به درخواست شما دوستان گلم آموزش…
  • دستگاه های متصل به مودم وای فای تان را ببینید !با زیاد شدن روش های هک فا وای چک کردن فهرست دستگاه های متصل به مودم وای فای ضرورت بیشتری پیدا کرده . هکر ها با استفاده از برنامه های هک و تکنیک های مختلف بدون اجازه شما به شبکه وای فای تون متصل میشن ! اگر آدم خوش شانسی باشید…
  • مخفی کردن نام وای فای ؛ مخفی سازی SSID وای فایمخفی کردن نام وای فای SSID یکی از راه کار های اولیه خوبه که می تونه تا حدی از امنیت شبکه وای فای تون رو افزایش بده . البته با مخفی کردن نام وای فای تون نمی تونید به طور قطعی از ورود افراد غریبه به شبکه وای فای تون…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

3 دیدگاه

  • سلام و خسته نباشید
    قبلا مطالب شما بسیار ناب و به درد بخور بود ولی الان کیفیت و تخصصی بودن قبل رو نداره

  • آقا دمتون گرم خیلی بدرد بخور بود.
    البته همه ی مطالبتون بدرد بخورن

  • حاج ممد 03 اسفند 1400

    بسیار کاربردی ودرود به آقای درویش

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا