بستن فهرست

هزینه طراحی سایت چگونه محاسبه می شود ؟

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل اینه که هزینه طراحی سایت بر چه اساسی محاسبه میشه . تا حالا به این موضوع دقت کردین که چرا هزینه طراحی سایت در شرکت های مختلف ، متفاوته ؟ من ( ابراهیم درویش ) در این پست می خوام همه عوامل موثر در هزینه طراحی یک وب سایت رو خدمت تون توضیح بدم . دونستن این مسائل پیش از هر اقدامی برای طراحی سایت ، ضروریه . پس تا آخر این پست رو با دقت بخونید .

هزینه طراحی گرافیکی سایت

هزینه طراحی گرافیکی سایت

هزینه طراحی گرافیکی سایت

هر چیزی که در یک وب سایت می بینید توسط یک گرافیست طراحی میشه و در مرحله بعد توسط یک نفر کد نویس اجرا میشه . طراحی گرافیکی سایت شامل دو قسمت میشه . یکی طراحی رابط کاربری یا UI و یک قسمت دیگه هم مربوط میشه به طراحی و پردازش عکس ها و آیکن های مورد نیاز سایت . طراحی اصولی و منطبق با گرایش های روز وب ، یک کار تخصصیه و نیاز به تجربه و دقت زیادی داره . طراحی گرافیکی سایت تاثیر مستقیم و چشمگیری در رفتار کاربران سایت داره . یک طراحی اصولی و زیبا می تونه یک کاربر رو برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه داره و حتی منجر به فروش و یا تماس با شما بشه . طراحی گرافیکی سایت با تخصص ، تجربه و سلیقه گرافیست ارتباط مستقیم داره . حتما نمونه کارهای اون تیم طراحی سایت رو با دقت ببینید . این بخش از هزینه طراحی سایت قیمت مشخصی نداره اما معمولا این بخش از کار هزینه سنگینی روی دست تون نمیذاره .

ارتباط هزینه طراحی سایت با برنامه نویسی سایت

ارتباط هزینه طراحی سایت با برنامه نویسی سایت

ارتباط هزینه طراحی سایت با برنامه نویسی سایت

مهم ترین بخش هزینه طراحی سایت مربوط میشه به ساختار و امانات مورد نیاز سایت . همونطور که قبلا چند بار خدمت تون عرض کردم ، یک وب سایت در واقع یک نرم افزار تحت وبه که افراد زیادی می تونن همزمان ازش استفاده کنن . هرچقدر این نرم افزار پیچده تر باشه ، هزینه طراحی سایت تون هم افزایش پیدا می کنه . در ادامه خدمت تون توضیح میدم که برنامه نویسی سایت چطوری روی هزینه طراحی سایت تون تاثیر میذاره .

استفاده از CMS آماده

اگر نمی دونید CMS چیه حتما پست « سیستم مدیریت محتوا یا سی ام اس CMS چیست » رو حتما بخونید . نرم افزار مدیریت محتوا یا CMS در واقع یک نرم افزار سایت ساز هست که به افراد مبتدی این امکان رو میده فقط در چند دقیقه بتونن یک وب سایت رو راه اندازی کنن . در این نرم افزار ها اغلب مسائل امنیتی و امکانات مورد نیاز وجود داره و معمولا نیازی به تغییرات نداره . هزینه طراحی سایت هایی که با CMS ها آماده و رایگان ساخته میشن ، به مراتب کمتر از سایت های اختصاصیه و فقط هزینه طراحی قالب و راه اندازی و تنظیمات از مشتری گرفته میشه . هزینه طراحی سایت با استفاده از CMS هایی مثه وردپرس WordPress یا جوملا Joomla از 500 تومن شروع میشه و بستگی به امکاناتی که نیاز دارید ممکنه افزایش پیدا کنه . بازم تاکید می کنم با افزایش امکانات یا سفارش قالب اختصاصی این عدد ممکنه به چند میلیون هم برسه .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

برنامه نویسی اختصاصی برای سایت

در بعضی موارد نیازه که یک برنامه اختصاصی برای سایت تون نوشته بشه . در این موارد لازمه برنامه نویسی سایت تون به صورت کاملا اختصاصی انجام بشه . البته CMS های زیادی وجود دارن که خیلی از نیاز های شما رو پوشش میدن اما در بعضی موارد راه حلی جز طراحی اختصاصی وجود نداره . هزینه برنامه نویسی اختصاصی یک وب سایت بر اساس ساختار سایت و میزان پیچیدگی نرم افزار تعیین میشه . معمولا اینجوریه که تیم طراحی سایت یه بازه زمانی برای اجرای پروژه تعیین میکنن و بر اساس اون قیمت طراحی سایت محاسبه میشه . البته روش محاسبه دقیق این مسئله یه مقدار تخصصیه و من خیلی کلی خدمت تون عرض کردم که فقط با روال کار آشنا بشید . معمولا تیم برنامه  نویس یه مبلغی رو از کارفرما میگره تا شرح پروژه رو به طور کامل تجزیه و تحلیل کنه و به صورت مکتوب به کارفرما ارائه کنه . این مبلغ موقع عقد قرارداد ، از هزینه کل قرارداد کسر میشه .

تکنولوژی های مورد استفاده

برای ساخت یک وب سایت ، تکنیک ها و تکنولوژی های زیادی وجود داره . تکنولوژی های مورد استفاده در طراحی یک وب سایت نقش بسیار مهمی در قیمت پروژه دارن . برای مثال ممکنه یه برنامه نویس برای استفاده از تکنولوژی Ajax در پروژه شما ، هزینه بیشتری طلب کنه . به دلیل اینکه یکم دردسرش بیشتره . خیلی از برنامه نویس ها از فریمورک های CSS مانند Bootstrap استفاده می کنن که کارشون رو خیلی تسریع میکنه و به همین دلیل می تونن هزینه طراحی سایت رو کاهش بدن . هر تکنولوژی مزایا و معایب خودشو داره . در پست های بعدی مربوط به طراحی وب سایت ، همه این تکنولوژی ها رو یکی یکی خدمت تون تشریح میکنم تا موقع سفارش طراحی سایت کاملا آگاهانه قرارداد تون رو امضاء کنید .

تاثیر طراحی واکنش گرا یا Responsive در هزینه طراحی سایت

محاسبه هزینه طراحی سایت واکنش گرا یا Responsive

محاسبه هزینه طراحی سایت واکنش گرا یا Responsive

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از طراحی سایت تون باید در نظر بگیرید بحث بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل و تبلت هاست . الان خیلیا برای وبگردی یا کسب اطلاعات با موبایل یا تبلت به اینترنت مراجعه میکنن . بنابراین اگر سایت شما در موبایل و تبلت درست دیده نشه ، شانس های زیادی رو از دست میدین . طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو با دو روش مختلف پیاده سازی میشه که من تاثیر هر روش بر روی هزینه طراحی سایت رو به صورت کلی خدمت تون عرض می کنم .

طراحی واکنش گرا با استفاده از فریمورک framework

در این روش ، طراحی سایت بر اساس الگو های آماده ساخته میشه و کد نویس دردسر کمتری میکشه . ویرایش این نوع سایت ها شاید برای افراد مبتدی سخت تر باشه . فریمورک بوت استرپ Bootstrap یکی از رایج ترین و بهترین فریمورک های موجوده که خیلی از طراحان سایت ازش استفاده می کنن . هزینه طراحی با فریمورک ها معمولا کمتره چون زحمت و دردسر کمتری داره و زودتر تموم میشه .

طراحی واکنش گرا بدون استفاده از فریمورک framework

در این روش برنامه نویس همه مراحل کد نویسی رو خودش انجام میده . این روش برای برنامه نویس دردسر بیشتری داره و زمان بیشتری ازش میگیره اما به نظر من عیب یابی و ویرایش این نوع طراحی خیلی ساده تره . هزینه طراحی سایت بدون استفاده از فریمورک معمولا بیشتره چون دردسر بیشتری داره و همه چیز باید از پایه کد نویسی بشه .

تاثیر تجربه گروه در هزینه طراحی سایت

تو این دنیا هر کسی نون توانایی و تجربه اش رو میخوره . هر کی کار بلد تر و با تجربه تر باشه پول بیشتری در میاره . مسلما یک تیم با تجربه با قیمت کم کار نمیکنه . من اعتقاد دارم کار رو باید به کاردان سپرد در غیر این صورت ممکنه بعدا پشیمون بشید . برای مثال ، مسائل امنیتی در پروژه شما خیلی مهمه . اگر سایت تون با قیمت پایین راه اندازی بشه و بعد از یک هفته هک بشه چه حسی پیدا می کنید ؟ اگر یک تیم طراحی سایت در قراردادش امنیت سایت رو تضمین کرد ، اون موقع میشه به اون گروه اعتماد کرد در غیر اینصورت حتما بیشتر تحقیق کنید . دو تا مسئله مهم در برنامه نویسی وب وجود داره ؛ یکی نداشتن ایراد فنی یا باگ Bug و دیگری امنیت سایت . اگر سایت تون ایراد فنی نداشته باشه و امنیتش تضمین بشه ، مطمئن باشید که ارزش هزینه بیشتر رو داره . حواس تون باشه که تعداد نمونه کار مهم نیست ، بلکه کیفیت هر پروژه مهمه . اکیدا توصیه می کنم یه مشاور خوب برای انتخاب تیم طراحی سایت تون پیدا کنید تا بتونه جلوی هر نوع سوء استفاده رو بگیره . البته بد بین نباشید ، هدف من اینه که شما رو آگاه کنم تا سرتون کلاه نره . مطمئن باشید هر تیم طراحی سایت آرزوشه که سایت مشتریش پیشرفت کنه و معروف بشه تا بتونه اون سایت رو  به عنوان یک نمونه کار خوب و حرفه ای به بقیه مشتری هاش معرفی کنه .

دوستان ، من سعی کردم تمام سوال های احتمالی شما رو در این پست پاسخ بدم اما اگر بازم سوالی درباره روش محاسبه هزینه طراحی سایت در ذهن تون هست در همین صفحه مطرح بفرمایید تا راهنمایی تون کنیم .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو Responsive چیست ؟اگر دنبال طراحی وب سایت بوده باشید حتما اصطلاح « طراحی سایت واکنش گرا » رو هم دیدین . من در این پست میخوام تعریف طراحی سایت واکنش گرا رو خدمت تون عرض کنم و توضیح بدم که چرا وب سایت های جدید بلا استثنا به صورت واکنش گرا یا…
  • وب سایت داینامیک Dynamic یا وب سایت پویا چیست ؟حتما تو تبلیغات شرکت های طراحی سایت دیدین که میگن « طراحی سایت داینامیک یا پویا » . شاید براتون سوال باشه که این سایت داینامیک اصلا چیه و چرا هزینه طراحی سایت های داینمیک بیشتره . من در این پست می خوام همه مسائل مربوط به سایت های داینمیک رو خیلی…
  • 13 عادت غلط آمیخته با تکنولوژی و روش های ترک آنها  در سال 2013 هر جا رو که نگاه کنی تکنولوژی رو می بینی و دنیا به سمتی داره پیش میره که آدما به طور ناخودآگاه درگیر تکنولوژی هستن . چه بسا افرادی که نمی دونند اینترنت چیه ، تو اینترنت چی میگذره ، کامپیوتر رو چطور خاموش و روشن…
  • طراحی کاربردی چشمی درب منزل  یادش بخیر دوران مدرسه یه کاردستی با استفاده از قانون انعکاس نور در آینه باید درست می کردیم که از یک سوراخ با ارتفاع پایین تر می تونستیم به میدان دید بالاتری دست پیدا کنیم . این کار توسط 2 آینه صورت می گرفت . در واقع آینه بالایی…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

27 دیدگاه

  • سلام . تشکر از سایت فوق العاده تون ! آقای درویش یه سوال داشتم. من و چند تا از دوستان برنامه نویسی وب بلدیم اما هیچ تجربه ای نداریم برای کار کردن. باید از کجا شروع کنیم؟ چطوری؟

  • دانیال 17 آبان 1395

    آقا بنده با اینکه از کامپیوتر حدود 10 درصد اطلاعات دارم باید عرض کنم انقد مطالب شما شیرین و جذابه که بنده راحت متوجه میشم و احساس میکنم کلی در زمینه کامپیوتر و غیره تجربه پیدا کردم .
    خیلی ممنون الهی تندرست باشید

    • سلام
      دم شما گرم که انقدر با محبتین . دعای خیر شما برای ما از هر چیزی با ارزش تره .
      سلامت و شاد باشید

  • مرسی از سایت ون من دارم برنامه نویسی ها رو یاد میگریم خیلی کمک کردید. امیدوارم در آینده یه همکاری در طراحی سایت داشته باشیم.
    یه مقاله در مورد خرید گوشی هوشمند مناسب بنویسید مرسی.

  • با سلام خدمت شما من یک ایده ای دارم که میخوام یک سایت آگهی بسازم ولی با امکانات بیشتر میخواستم بدونم میتونم با wordpress طراحیش کنم یا که باید برنامه نویسی بشه و تقریبا هزینه ی اینطور سایت ها تقریبا میتونه چقدر باشه ممنونم اگه راهنمایی کنید .

    • سلام ، بله میشه . پوسته ها و پلاگین های زیادی برای ساخت سایت آگهی مبتنی بر وردپرس وجود دارن .

  • سلام خسته نباشید.
    ممنون بابت تمام اموزشای که میذارین و اطلاعاتی که واقعا مفیدن. سایت تون عالیه. چند تا سوال داشتم خواستم تماس بگیرم که گفته بودین فقط بابت سفارش تبلیغات. بهتر دیدم اینجا سوالم رو مطرح کنم. من هیچی از زبان طراحی سایت نمیدونم. یه درس دارم که باید حتما یه سایت طراحی بشه با هر اطلاعاتی. میخواستم ببینم از کجا باید شروع کنم؟ زبان طراحی سایت شما چیه؟ چقدر زمان لازمه برای یادگیری یه زبان؟ منابع رو از کجا پیداکنم؟ یه سایت از چه زبان هایی نوشته میشه؟ چیا باید یاد گرفت دراین زمینه؟ آقای درویش ممنون میشم اگه جواب بدین

  • روح الله تقدسی 27 تیر 1395

    با سلام،می خواستم یک سایت با موضوع آموزش دانشجویان با قالب وردپرس طراحی کنم ولی از طرفی کد نویسی بلد نیستم می ترسم امنیت سایت کم بشه و اگر ارور پیدا کنه نتونم از پسش بر بیام از طرف دیگه هزینه طراحی سایت خوب بالای یک میلیون تومنه لطفا من رو راهنمایی کنید که آیا راهی برای کاهش هزینه طراحی بدون افت کیفیت وجود داره؟ من حداکثر 700 تا 750 هزارتومن می تونم هزینه کنم،ممنون.

  • سلام.
    ممنون بابت مطلب خیلی خوبی که گذاشتین.
    من میخوام یه سایت راه اندازی کنم که به هرکی گفتم میگن چون خیلی پیچیدست از CMS نمیتونی استفاده کنی و باید بدی برات برنامه نویسی کنن. ولی من به خاطر هزینه زیادش نمی تونم.
    دوست دارم بیشتر توضیح بدین که چه سایت هایی رو با CMS وچه سایت هایی رو با برنامه نویسی بهتره طراحی کرد. و مثال هم بزنید.
    سایت من یه سایت گردشگری میشه. آیا این سایت رو میشه با CMS برای مثال دروپال راه اندازی کرد.
    و در کل معایب و مزازای هرکدوم رو بگین.
    البته در مورد معایب و مزایای CMS و برنامه نویسی خیلی سایت ها مطلب گذاشتن ولی همشون خیلی کلی حرف زد.
    در ضمن این کد کپچاتون خیلی سخته!!!

  • مهدی کلانتری 06 تیر 1394

    سلام.من اطلاعاتم راجع به هزینه های طراحی ومدیریت یک سایت بسیار کم است اما یک ایده دارم که مدتهاست فکرم را مشغول کرده خواستم بدانم طراحی ومدیریت یک سایت مثل آپارات با امکانات بهتر مثل سرویس به اشتراک گذاری عکس و نظرات افراد ویا راه اندازی یک سایت با میلیون ها صفحه چقدر هزینه بخصوص برای هاست نیاز دارد.با تشکر فراوان از شما

    • سلام
      محسابه هزینه های اینجور پروژه ها چیزی نیست که بشه تو چند دقیقه انجام بشه ! این موضوع ابعاد زیادی داره باید تک تک بررسی بشن تا به قیمت دقیق و درست برسیم .

  • برای طراحی یک نرم افزار برای سایت بازار به راهنماییتون نیاز دارم

  • سلام
    از وب سایتتون استفاده کردم و برام خیلی مفید بود
    موفق باشید

  • با سلام و احترام
    می خواستم در ارتباط با تعرفه قیمت طراحی سایت با جوملا منو راهنمایی کنید.
    میخوام در قسمت تعرفه سایتم لیستی از قیمت ها رو به مشتری نشون بدم ولی اصلا نمیدونم قیمت مثلا سایت (شخصی-فروشگاهی-شرکتی و…) با جوملا رو چگونه قیمت بدم. مثلا میخوام بگم سایت شخصی جوملا قیمتش از یک قیمتی شروع میشه و به یک قیمتی ختم میشه. یا قیمت ختم شده رو بگم بعد از اتمام کار مشخص میشه ولی حداقل یک قیمت ابتدایی بهش بگم. ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

    با سپاس

    • سلام
      بینید دوست عزیز تعرفه مشخصی در زمینه طراحی وب سایت وجود نداره . هزینه طراحی سایت به تیم طراحی سایت مربوط میشه . اما با توجه به رقابتی که در بازار کار طراحی سایت وجود داره ، یه محدوده قیمتی عرف به وجود اومده که برای اطلاع از این محدوده قیمت میبایست با چنتا شرکت تماس بگیرید . البته همه بر اساس شرح پروژه قیمت میدن .

  • سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار گذاشتید.

  • خیلی جالب بود و مفید
    من هم واسه کارم خواهان طراحی سایت هستم و دارم دربارش تحقیق میکنیم
    امیدوارم بتونم با تیم قوی علم فردا همکاری داشته باشم 🙂

  • خوب بود . ممنون

  • مهندس آینده 10 اسفند 1393

    سلام
    واقعا از سایتتون خوشم اومد .
    امیدوارم همیشه موفق باشید و از مطالب مفیدتون بتونیم استفاده کنیم.
    من لینکتون کردم. اگه دوست داشتید به وبلاگم سر بزنید.خوشحال میشم.

    refighone.blogfa.com

    سربلند باشید .
    یاعلی.

  • محمدمهدی313 08 اسفند 1393

    سلام بر شما
    میخواستم یه سایت بسازم . هیچ اطلاعاتی در موردش ندارم!
    هزینه “قسمت مشاور” رو بدم (در واقع پرداخت آنلاین) ،بعدش زنگ بزنم بهتون ان شالله پاسخگو هستید؟

    • سلام قربان
      در خدمت تون هستم می تونید تماس بگیرید و سوال تون رو مطرح بفرمایید نیازی به پول نیست . اگر تمایل دارید می تونید از علم فردا حمایت کنید .

  • حسین محمدیان 07 اسفند 1393

    سلام آقا ابراهیم تشکر می کنم از شما بابت این پست . ممنون میشم کمی درباره wordpress صحبت کنید و اموزش بدید در بخش جداگانه ای , چون من میخوام این زبان رو یاد بگیرم اما نمی دونم چه طوری قالب طراحی کنم مثلا مثل سایت شما. باید کد نویسی کنم یا میشه با همون html , css نوشت بعد تبدیل به wordpress کرد من نمی دونم چه طوری طراحی کنم ممنون میشم جوابم رو هر چه سریع تر بدید با تشکر

    • سلام ، ممنون از لطف تون
      جسارتا سوال بی ربط به پست رو کامنت نکنید ، ایمیل کنید .
      1- دوست عزیز وردپرس یه سیستم مدیریت محتواست نه زبان برنامه نویسی .
      2- باید مستندات وردپرس رو مطالعه کنید اما پیش از اینکه بخواید شروع کنید باید PHP , HTML و CSS رو خیلی خوب بلد باشید .
      3- اصول طراحی قالب وردپرس .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا