بستن فهرست

10 چیز که در شبکه های اجتماعی نباید گفت

تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۰

 

اطلاعات شخصی را منتشر نکنید

مگر اینکه در سال 2011 زیر یک تکه سنگ زندگی کنید تا در مورد شبکه های اجتماعی نشنیده باشید . شبکه های اجتماعی جزء آخرین و بهترین روشها برای ایجاد ارتباط بین کابران اینترنتی است . محیطی پر از آدم پر جنب و جوش که منتظر یک خبر جدید هستند تا در بوق و کرنا کنند و محیط شبکه را عوض کنند . با وجود شبکه های اجتماعی دیگر نمی توان تکان خورد . در کمتر از چند ثانیه آبروی چندین و چند ساله یک شرکت زیر سوال می رود و بر عکس ، محصولی از یک شرکت در عرض چند ثانیه به شهرت زیادی می رسد . این کار را مردم عادی انجام می دهند و بخشی از زحمت تبلیغات پر خرج شرکت های تولیدی را می کشند .

طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2010 بیش از 35 درصد کاربران اینترنتی یک پروفایل در شبکه های مجازی دارند . 55 درصد آنها بیش از یک پروفایل و سه چهارم کاربران بین 18 تا 24 یک پروفایل اینترنتی دارند . 90 درصد اینها از این سایتها برای ادامه دوستی خود و 49 درصد آنها برای برقراری ارتباط جدید استفاده می کنند .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

سایتهای بزرگی مثل فیس بوک ، فرند فید ، توییتر ، مای اسپیس و … که به شما اجازه ساخت پروفایل شخصی را می دهند و شما می توانید اطلاعات خصوصی خود را آنجا بنویسید و اجازه انتشار آنها دست خودتان است . 40 درصد از کاربران این اجازه را می دهند تا هر فرد غریبه ای از پروفایلشان دیدن کنند و به اطلاعات شخصی شان دسترسی داشته باشند اما 60 درصد کاربران این امکان را برای دوستان و اقوام خود محدود کرده اند .

در دسترس بودن اطلاعات شخصی شما برای هر فرد در این شبکه ها می تواند کاربردهای خطرناکی را به همراه داشته باشد . 10 مورد از چیزهایی که به شما توصیه می کنیم در شبکه های اجتماعی منتشر نکنید را در ادامه بررسی می کنیم .

1 – مکالمات شخصی

کاربران در فیس بوک می توانید اطلاعات شخصی را به دیوار کاربر دیگر ارسال کنند یا مطلب و عکس مورد نظر خود را روی دیوار کاربر دیگر قرار دهند . اما همانطور که از عنوان اطلاعات شخصی بر می آید لزومی ندارد ه شما آنرا در بلندگو به جهانیان اعلام کنید . این یک قانون نوشته شده در این شبکه ها نیست اما خودتان باید عاقل باشید . اطلاعات خصوصی بین شما و دوست شما می تواند از طریق چت یا ایمیل صورت بگیرد .

2 – طرح و برنامه های گروهی

اگر قصد برگزاری یک مهمانی را دارید و یا یک جمع باش دوستانه را برنامه ریزی کرده اید به هیچ وجه به صورت عمومی اعلام نکنید . فرض کنید این پیغام را برادر ، خواهر یا اقوام دوست شما ببیند . خوشبینانه ترین اتفاق ممکن قطع ارتباط دوست شما به دلیل فشار اطرافیان او می باشد . ( صرفنظر از اینکه می تواند حتی به قتل و خشونت کشیده شود ) .

این پیغام را می توانید به صورت شخصی برای او ارسال کنید و این را هم بدانید هر کس که اجازه دیدن پروفایل شما را دارد می تواند این پیام را آنجا بخواند .

 3 – لینک کردن پروفایل ها

بسیاری از کاربران فیس بوک در سایتهای دیگر نیز پروفایل دارند و مطلبی که در یک سایت منتشر می کنند را به سایتهای دیگر نیز لینک می دهند . اولا دوستانی که در فیس بوک دارید با دوستان شما در سایتهای مشابه فرق می کنند . برای مثال کارمندی در سال 2009 دلیل نرفتن به سرکار را در آخر هفته بیماری خود اعلام کرده بود اما همان شخص عکسهایی از خود را در آخر همان هفته و در یک مهمانی مجلل روی پروفایل فیس بوک خود قرار داده بود و این خبر به راحتی به کارفرما رسیده بود و بنده خدا را اخراج کرد .

4 – اطلاعات محل کار

اینکه شما در چه شرکتی کار می کنید و سمت شما در آنجا چیست را همه نباید بدانند . اینکه شما در کار خود ارتقای رتبه داشته اید اینکه جدیدا به چه سمتی نائل شده اید به خودتان مربوط است . با انتشار این اطلاعات فقط باید منتظر نقشه های رقیبان کاری خود باشید .

61 درصد شرکتهای مهم در دنیا از مطالبی که کارمندان آنها در شبکه های مجازی منتشر می کنند می ترسند و به آنها هشدار می دهند . بعضی از شرکتهای آی تی نیز استفاده از شبکه های اجتماعی را ممنوع کرده اند و حتی برخی از آنان آدرس اینترنتی آنها را بلاک کرده اند تا دیگر کسی نتواند در محل کار خود از آنها استفاده کند .

5 – تصاویر فرزندان خود

همه ما از سو ء استفاده های اینترنتی در اخبار و رسانه ها شنیده ایم . همه ما فکر می کنیم اتفاق برای دیگران است مگر اینکه عکس این قضیه اثبات شود . بسیاری از دزدان آدم های باهوش اما بی شوادی هستند اما اگر یک آدم با سواد بخواهد دزد یا خلافکار شود خیلی بهتر ، سریعتر و راحت تر از دزدان معمولی می تواند کار خود را انجام دهد . قرا دادن تصاویر خانوادگی از جمله عکس فرزند و همسر خود کار غلطی است .

انتظار نوشتن جملاتی همچون ” همسر من طاقت دوریم را در آخر هفته ندارد ” یا ” فرزند من امشب در خانه تنهاست ” فقط از یک انسان بی عقل می رود .

6 – آدرس و شماره تلفن

این مورد زیاد نیاز به توضیح ندارد . اگر شماره تلفن و آدرس شما را  افراد غریبه و حتی دوستان شما در شبکه بدانند درهای تهدید را به سوی خود باز کردید . تصور کنید بعد انتشار این اطلاعات ، شما خبر از یک سفر آخر هفته ای می دهید . بقیه اش را خودتان تصور کنید .

7 – اطلاعات شخصی سرمایه گذاری

شاید فکر کنید کدام آدم احمقی این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار می دهد اما اشتباه فکر می کنید . اینکه شما در چه بانکی پول می گذارید اینکه چه طرح های اقتصادی را دنبال می کنید اینکه چه مقدار پول از چه کسی می خواهید و هزار و یک مسئله مالی به افراد دیگر ربطی ندارد . دقیقا موقعی که فکر می کنید هیچ خطری تهدیدتان نمی کند بلا سرتان می آید !!

8 – رمز عبور

این قضیه هم اتفاق افتاده وگرنه در این لیست قرار نمی گرفت . فرض کنید پسورد پروفایل خود را به دوستتان می دهید تا برای شما تغییراتی را ایجاد کند و یا تصاویری را ارسال کند . بعد از مدتی ارتباط شما با آن فرد خط خطی می شود و رمز شما هنوز همانیست که قبلا بوده و این یعنی تهدید .

9 – نشانه هایی برای شناسایی رمز عبور

اغلب افراد اشتباهاتی را موقع انتخاب پسورد انجام می دهند مثل انتخاب نام اولین خودروی خود یا تاریخ تولد و از این قبیل چیزها . این گونه اطلاعات را در پروفایل خود قرار ندهید چون احتمال اینکه یکی از این چیزها را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید زیاد است .

10 – تمام چیزهایی که نمی خواهید در شبکه های اجتماعی منتشر شود

حقیقتهایی در زندگی تمام آدم ها هست که نمی خواهند دیگران از آن بو ببرند . عکسی از دوران بیماری ، دوران چاقی و لاغری و … عکس از روابط قبلی خود همسر سابق و… محل کار سابق و زندگینامه خود . مطمئن باشید به محض درج این اطلاعات در شبکه های اجتماعی ، آنها را در سایتهای دیگر نیز پیدا خواهید کرد.

در کل اسرار زندگی ما را کسی نداند بهتر است و احساس آرامش بیشتری نصیبمان خواهد شد .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • همین الان امنیت پسورد خود را چک کنیدداشتن یک رمز مطمئن برای حساب های کاربری خود در اینترنت ، در کاهش استرس شما نقش موثری دارد . وقتی با کمی صبر و حوصله می شود رمز عبوری قابل اعتماد انتخاب کرد پس حتما این کار را بکنید . برای اینکه شما از قدرت و اطمینان رمز عبور…
  • معرفی 3 نوع تهدید در شبکه وای فای عمومی  امروزه دیگر شبکه های وای فای را هرجا می توان پیدا کرد . هرچند در کشور ما فعلا اینگونه نیست اما در کشورهای پیشرفته تمام کافی شاپ ها ، رستوران ها ، فرودگاه ها و به تازگی استادیوم های ورزشی نیز مجهز به این سیستم می باشند . با…
  • 8 توصیه برای جلوگیری از تهدیدات وای فای عمومی  در راستای پست قبلی حالا به 8 توصیه کاربردی برای در امان ماندن از تهدیدات شبکه وایرلس عمومی توجه کنید : 1- نام شبکه ای که از آن استفاده می کنید را بشناسید . بهتر است قبل از اتصال به اینترنت از یک مسئول در مکانی که هستید در…
  • 25 پسورد اشتباه اینترنت در سال 2011  انتخاب واژه " password " برای پسورد خود در اینترنت کار بسیار اشتباهی است اما بیشتر کسانی که در اینترنت فعالیت می کنند در سال 2011 این اشتباه را مرتکب شده اند . واژه password در صدر جدول غلط ترین انتخاب پسورد جا خوش کرده . حتی واژه password…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

12 دیدگاه

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا