بستن فهرست

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال چیست ؟

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴

اگه درگیر خرید هارد اینترنال باشید قطعا می دونید که یکی از بهترین برندهای هارد اینترنال برند وسترن دیجیتال هست اما به دلیل رنگ بندی مختلف و تنوع محصولات یه مقدار دچار سردگمی میشید . حالا تو این پست می خوام معنی رنگ های مختلف هارد وسترن دیجیتال رو توضیح بدم پس با من همراه باشید .

علت رنگ بندی هارد های وسترن دیجیتال

این مسئله بیشتر از اینکه نیاز باشه ، ایجاد نیازه و هدف اصلیش هم موفقیت در بازاریابی و تبلیغات هست . در ادامه دلایلی رو میگم که شاید در نگاه اول ریز و بی اهمیت باشن اما در عمل اینجوری نیست.

■  رنگ های شاد و خوشمزه همیشه برای مردم جذابیت داشته و داره . شما وقتی محصولاتی دارید که رنگ های مختلفی دارن خیلی راحت تر می تونید توی تبلیغات معرفیشون کنید چون چه بنر تبلیغاتی باشه ، چه ویدیو چه پوستر خیلی راحت جذاب و رنگارنگ دیده میشه .

■ هرچی محصولات شما رنگی رنگی تر باشن ، سایت شما هم زیبا تر به نظر میاد . سایت برای معرفی و فروش محصولات شما طراحی میشه و چه بهتر که فضای سایت شاد و زنده باشه تا کاربر احساس خستگی نکنه .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

■ شاید در مرحله اول ، رنگ هارد وسترن دیجیتال ایجاد سردرگمی کنه اما بعد از اینکه رنگهاش رو بشناسید دیگه با یه نگاه می تونید مشخصات هارد های وسترن دیجیتال رو متوجه بشید . ضمن اینکه هر جا روی هر سیستمی هارد وسترن دیجیتال ببینید کافیه رنگش رو نگاه کنید تا بفهمید این کامپیوتر واسه چه کاری داره استفاده میشه مگر اینکه کاربر اون کامپیوتر گیج و خنگ باشه و ندونه چه هاردی نصب کرده !

■ شاید مهمترین دلیل استفاده از رنگ در طبقه بندی هارد های وسترن دیجیتال این بوده که در سایت های مختلف در مورد این مسئله مطلب بنویسن که همینجوری هم شده . همین الان من دارم در مورد رنگ هارد وسترن دیجیتال صحبت می کنم و قبل از من چندین و چند وب سایت خارجی هم در مورد رنگ های هارد Western Digital مطلب نوشتن . ویدیو های مختلفی هم در یوتیوب و بقیه شبکه های اشتراک ویدیو در مورد رنگ هارد وسترن دیجیتال ساخته شده که همین مسئله به بازاریابی و تبلیغات شرکت وسترن دیجیتال کمک می کنه .

■ یکی از اهداف شوم 🙂 و مخفی رنگ بندی هارد های وسترن دیجیتال اینه که تولیدات خودشون رو بزرگ تر جلوه بدن . با اینکه خط تولید تمام این هارد ها تقریبا شبیه به هم هست اما شما در نگاه اول فکر میکنید وای خدای من چقدر محصول مختلف تولید کرده . در صورتی که تفاوت های جزئی بین این هارد ها وجود داره ( از نظر خط تولید ) .

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

خب همونطور که گفتم برای ساده سازی انتخاب شما ، به جای اینکه هارد ها با مدل و عدد تفکیک بشن ، با رنگ متمایز شدن و هر رنگ هم مخصوص به یه دسته بندی هست و خصوصیات خاص خودش رو داره . برای اینکه بدونید کدوم رنگ هارد وسترن دیجیتال برای شما مناسبه باید به دو تا سوال جواب بدید :

1 – هارد رو برای چه کاری می خواید استفاده کنید ؟

2 – به چقدر حجم نیاز دارید ؟

اگه  پاسخ این دو تا سوال رو بدونید تقریبا تکلیف تون مشخص میشه . البته اگه بدونید معنی هر رنگ وسترن دیجیتال چیه !

رنگ سبز هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن سبز

هارد وسترن سبز

معمولا اگه یه محصول تنوع زیادی داشته باشه و بخوان با رنگ بندی ، مدل های مختلف رو نشون بدن ، رنگ سبز رو به مدل بهینه و کم مصرف اختصاص میدن . در مورد هارد های وسترن دیجیتال هم به همین شکله . رنگ سبز همیشه نماد کم مصرف بودن ، بی سر و صدا بودن و بهینه بودن بوده و هست . از اونجایی که همه طبیعت رو به رنگ سبز میشناسن ، تکنولوژی هایی که دوستدار طبیعت هستن رو به عنوان تکنولوژی سبز بیان می کنن .

هارد های وسترن دیجیتال سبز رنگ ، برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا استفاده میشه مثلا اگه اهل آرشیو کردن موزیک ، فیلم و اسناد مختلف هستین باید یه هارد سبز رنگ وسترن دیجیتال رو بخرید . هارد وسترن دیجیتال با رنگ سبز به هیچ وجه برای کارهای پردازشی و محاسباتی خوب نیستن چون سرعت کمی دارن ( نسبت به بقیه رنگ ها ) . مصرف کمی دارن و با استفاده از تکنولوژی intellipower ، سرعت چرخش هارد تنظیم میشه . یعنی در مواقعی که به هارد نیاز ندارید سرعت چرخش کم میشه تا هم عمر هارد افزایش پیدا کنه ، هم سر و صدا کمتر بشه و توان کمتری هم مصرف بشه .

از هارد سبز بیشتر به عنوان هارد دوم یا ثانویه در کنار هارد اصلی و سریع استفاده می کنن . کمترین قیمت رو همین هارد های سبز رنگ وسترن دارن . معمولا از رنگ سبز در لپ تاپ استفاده نمیشه .

رنگ آبی هارد وسترن دیجیتال

رنگ هارد وسترن دیجیتال - آبی

رنگ هارد وسترن دیجیتال – آبی

طبق گفته شرکت وسترن دیجیتال ، هاردهایی که در رنگ آبی تولید میشن همون هاردهای اورجینال وسترن دیجیتال هستن . منظور از اورجینال اینجا یعنی قبل از اینکه هاردهای وسترن دیجیتال رنگ بندی بشن ، هاردهایی از جنس رنگ آبی تولید میشدن . هارد های آبی برای کارهای روزمره کامپیوتر خونگی طراحی شدن . یعنی هاردی که هم قیمت معقولی داره و هم سرعت قابل قبول . سر و صدا و مصرف بیشتری نسبت به هارد سبز داره اما خب عملکرد بهتری داره و میشه ازش به عنوان هارد اولیه استفاده کرد . در هارد های آبی جدید ، تراکم دیتا در یک نقطه رو بیشتر می کنن و اینجوری سرعت بیشتری در دسترسی به اطلاعات بدست میاد .  اغلب هارد های استفاده شده در لپ تاپ و یا ایکس باکس از نوع آبی وسترن هست .

رنگ مشکی هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال مشکی رنگ

هارد وسترن دیجیتال مشکی رنگ

معمولا محصولات لوکس و پیشرفته رو با رنگ مشکی نشون میدن . مشکی همیشه المان عملکرد خوب ، لاکشری و کلاس کاری بالا بوده مثلا در کارت گرافیک های انویدیا ، مدل Nvidia Titan Black مدل بسیار قوی و پیشرفته ای محسوب میشه . هارد وسترن دیجیتال مشکی هم همینجوریه . به گفته وسترن ، هارد های مشکی در دسته بندی High Performance قرار میگیرن . یعنی هاردهایی که برای کارهای محاسباتی و سرعتی مثل بازی مناسبن . هر چند در عمل ، هارد های مشکی با هاردهای رده بالای آبی تقریبا عملکرد یکسانی دارن اما قابلیت اطمینان بیشتر ، الگوریتم دست یابی به اطلاعات بهینه شده و لرزش کمتر رو میشه از مزایای هارد مشکی نسبت به هارد آبی دونست . ضمن اینکه در هاردهای مشکی از دو پردازنده استفاده شده . در ادامه فرق هارد آبی با مشکی وسترن رو میگم .

تفاوت هارد مشکی با آبی وسترن دیجیتال

تو خیلی از سایت ها میگن که هارد مشکی و هارد آبی خیلی با هم فرقی ندارن . در سایت وسترن دیجیتال ، هارد آبی برای کارهای روزمره با سرعت بالا و هارد مشکی برای کارهای سریع تر مثل بوت سریع ویندوز و اجرای سریعتر بازی ها معرفی شدن . توی تست های مختلفی که انجام شده حتی در بعضی مواقع هارد آبی وسترن از هارد مشکی بهتر هم بوده .

به هر حال تفاوت بین هارد مشکی با آبی ایناس :

■ حداکثر مقدار حافظه کش در هارد مشکی 128 مگابایت هست و در هارد آبی 64 مگابایت . ضمن اینکه کمترین حافظه کش هارد مشکی 64 مگابایت و در هارد آبی 16 مگابایت هست .

■ سرعت چرخش یا RPM در تمام هارد های مشکی 7200 دور در دقیقه است اما برای هارد آبی 5400 دور و در بعضی مدل هاش که کش کمتر داره 7200 دوره .

■ ظرفیت هارد مشکی از 500 گیگ شروع میشه . یک ترا بایت ، دو ترا ، سه ترا ، چهار ، پنج و شش ترابایت . ظرفیت هارد آبی وسترن از 250 گیگ هست تا 6 ترابایت . یعنی 250 ، 320 ، 500 ، 750 ، 1 ترا و تا 6 ترا .

■ مدت گارانتی هارد مشکی وسترن 5 سال و گارانتی هارد آبی 2 سال هست . البته این مسئله توی ایران شاید خیلی مهم نباشه . چون وسترن دیجیتال یه شرکت آمریکایی هست و تو ایران نمایندگی نداره .

رنگ قرمز هارد وسترن دیجیتال

رنگ قرمز هارد وسترن دیجیتال

رنگ قرمز هارد وسترن دیجیتال

هارد قرمز وسترن مخصوص استفاده در شبکه طراحی شده . هارد قرمز وسترن می تونه به صورت شبانه روزی و به مدت طولانی روشن باشه و هیچ عیب و ایرادی هم نگیره . رنگ قرمز در سال 2012 به رنگین کمون وسترن اضافه شد . رنگ قرمز مخصوص استفاده در واحد NAS در شبکه طراحی شده . NAS مخفف عبارت Network-Attached Storage هست . NAS رو مثل یه کیس بدون موس و کیبورد در نظر بگیرید که داخل خودش هارد داره و اجازه نقل و انتقال و دسترسی کامپیوترهای شبکه به اطلاعات NAS رو میده . از این هارد قرمز توی اون دستگاه NAS استفاده میشه .

رنگ قرمز به دو دسته کلی WD Red و WD Red Pro تقسیم میشه . فرقشون اینه که سرعت چرخش Pro بیشتره ( 7200 دوره ) اما برای Red حدود 5400 دوره و به صورت داینمیک سرعت چرخش کم میشه ( مثل رنگ سبز از تکنولوژی intellipower استفاده می کنه) . ضمنا Red Pro حافظه کش بیشتر داره یعنی تا 128 مگابایت هم ساپورت می کنه .

رنگ بنفش هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال بنفش

هارد وسترن دیجیتال بنفش

رنگ بنفش برای استفاده در سیستم های محافظتی مثل دوربین مدار بسته طراحی شده که باید به طور شبانه روزی روشن باشن . حتما اسم دستگاه DVR و همینطور NVR به گوشتون خورده . دوربین مدار بسته برای ضبط ویدیو احتیاج به هارد داره . وسترن دیجیتال برای این نوع ذخیره اطلاعات رنگ بنفش رو در نظر گرفته . رنگ بنفش دو مدل داره ، یکی WD Purple که برای دوربین مدار بسته معمولی استفاده میشه و تا 32 تا دوربین رو ساپورت می کنه و یکی هم WD Purple NV که در سیستم های مداربسته تحت شبکه استفاده میشه و تا 64 تا دوربین رو ساپورت می کنه . همشون از intellipower استفاده میکنن و کش 64 مگابایت دارن .

رنگ طلایی هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن طلایی مخصوص دیتا سنتر

هارد وسترن طلایی مخصوص دیتا سنتر

رنگ طلایی وسترن برای استفاده در دیتا سنتر ( مرکز داده ) طراحی شده . وقتی شما یه عبارتی رو توی گوگل سرچ می کنید ، این عبارت در دیتاسنتر گوگل پردازش و ذخیره میشه . هارد های مورد استفاده در دیتاسنتر باید هم سرعت بالایی داشته باشن ، هم قابلیت اطمینان بالایی ، هم در گرمای بالاتری بتونه کار کنه ، لرزش کمی داشته باشه ، دقت بسیار بالایی داشته باشه که همه این ویژگی ها در سری طلایی وسترن دیجیتال دیده میشه . ضمنا هارد های طلایی وسترن از دو پردازنده استفاده میکنن .

جمع بندی در مورد رنگ هارد وسترن دیجیتال

معنی رنگ هارد های وسترن دیجیتال

معنی رنگ هارد های وسترن دیجیتال

■ رنگ سبز : مناسب برای ذخیره اطلاعات به مدت طولانی ( آرشیو فیلم و موزیک و … ) . کم مصرف و ارزون . سرعت 5400

■ رنگ آبی : مناسب برای استفاده روزمره و کارهای عادی کامپیوتری ( نصب ویندوز ) – رده متوسط – سرعت 5400 تا 7200 . قیمت متوسط

■ رنگ مشکی : عملکرد عالی . مناسب برای گیمر ها و نرم افزارهای محاسباتی – سرعت 7200 . قیمت بالا .

■ رنگ قرمز : مناسب برای استفاده در شبکه ( واحد NAS یا واحد حافظه متصل به شبکه ) . رنگ قرمز برای استفاده در کامپیوتر خونگی مناسب نیست .

■ رنگ بنفش : مناسب برای سیستم های حفاظتی مثل دوربین مدار بسته که باید همیشه روشن باشن .

■ رنگ طلایی : مناسب برای دیتا سنتر که باید همیشه روشن باشن و ماندگاری و سرعت بالا داشته باشن .

در انتها لازمه بگم که اگه قصد خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال رو دارید فقط می تونید از بین 3 رنگ سبز ، آبی و مشکی یه دونه رو انتخاب کنید . بقیه رنگ ها برای PC استفاده نمیشن و کاربرد خاص دارن که بالاتر توضیح دادم .

راستی دوستان ، پیشنهاد میکنم دوره های انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید ، دنیاتون عوض میشه ! خیلی فرقه بین کسی که انگلیسی میدونه و نمیدونه !

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • حافظه SSD چیست ، تکنولوژی درایو اس اس دیحافظه SSD یکی از قطعاتی هست که اگه به سیستم اضافه بشه می تونه عملکرد دستگاه رو به طرز چشمگیری افزایش بده . من تو این پست می خوام بگم که حافظه اس اس دی چیه ، یعنی شما با یه سری مفاهیم اولیه در حافظه SSD آشنا بشید تا پست…
  • تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال ، ساتا SATA به USBبنا به هر دلیلی خیلی ها شاید دوست داشته باشن هارد اینترنال قدیمی خودشون رو به یه هارد اکسترنال تبدیل کنن . من پیشنهاد می کنم تا جایی که می تونید از هارد اکسترنال استفاده کنید چون هارد اکسترنال برای همین مسئله و مخصوص همین کاره همه چیش روی خودشه…
  • چرا DVD Writer و هارد اکسترنال دو سیم USB دارند ؟هارد اکسترنال دو عدد سیم USB داره . دی وی دی رایتر اکسترنال هم همینطور ، دو تا کانکتور یا سیم USB داره . خیلی ها واسشون سوال شده که اولا چرا دوتا سیم USB باید داشته باشه و ثانیا کدومشون رو باید به پورت USB وصل کنن . انسان…
  • تفاوت هارد درایو HDD و درایو جامد SSD  هارد درایوها به دلیل حافظه بسیار بالا و دوام زیاد سالهاست به عنوان ذخیره کننده های ثابت در کامپیوترها استفاده می شوند. اطلاعت در یک هارد درایو روی دیسکهای فلزی به نام پلتر (Platter) ذخیره می شوند که این دیسک ها حول محور یک بازوی متحرک می چرخند تا…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

137 دیدگاه

  • فوق العاده بود متن تون . دسته نویسنده درد نکنه

  • عالی بود

  • سلام
    ممنونم
    بسیار عالی بود

  • سلام وقت بخیر مطالب خوب بود ممنون اگر تفاوت رنگ بندی هارد اکسترنال رو هم در سایتتون قرار بدید عالی میشه ممنون

  • آقا دمت گرم کلمه لاکشری رو درست نوشتی خیلی ها هنوز نمیدونن باید ش یا ژ تلفظ بشه نه چ

  • خیلی عالی بود این مقاله خیر ببینه صاحبش خیلی مختصر و مفید بود

  • محمد جواد 05 آذر 1400

    سلام
    میخواستم هارد دیسک آبی بخرم 2 مدل هست Rz و Az کدوم مودلش بهتره

  • بسیار ساده و روان.ممنون

  • سلام
    یک سوال دارم در مورد هارد آبی
    من میخوام یه هارد آبی دو ترابایت بخرم اما نمی دونم فرق ZRZ و ZAZ و نمی دونم کدام بهتر شما در این باره چه نظری دارید

  • علی عبدالهی 11 مهر 1400

    بسیار عالی ? ممنون از اطلاعاتی که دراختیارمون قراردادید.?

  • سارنگ 03 مهر 1400

    بسیار فوق العاده و با حوصله توضیح دادید، من معمولا تو سایت ها نظر نمینویسم ولی توضیح عالی شما منو مجاب به نوشتن نظر کرد

  • محمد علیم 20 تیر 1400

    مرسی واقعا عالی توضیح داید ، به نظر من که نصاب هستم ، اگه برای سیستم های نظارتی میخواید هارد های پرپل بهترین هستن ، البته سایت های فروشگاهی زیادی در حوزه هارد دوربین مداربسته فعالیت میکنن که میتونید ازشون تهیه کنید گارانتی دار رو . بازم ممنون از مقاله خوبتون

  • سلام . من یک هارد دارم که روش ویندوز نصب
    و یه هارد جدید گرفت که وسترن بود که نصب کردم و فرمت …. کردم ولی موقعی که از هارد اولم به این هارد جدید وسترن فایل کپی میکنم مثلاً 20% میره و تقتق می‌کنه که گیر می‌کنه و بعدش بدسکتور نرم افزاری میندازه که با برنامه رفعش میکنم ولی در عین حال این مشکل دارم اگه امکان داره راهنمایی بفرمائید. بنظر شما میشه مشکل از پاور باشه که نتونه توان برسونه؟°عذر خواهی میکنم که طولانی شد#

  • محمد باقر 26 خرداد 1400

    به نظرم همه اینا ها چرت و پرت هستن و می خوان جیب مردمو خالی کنن فقط هاردی که طول عمر زیاد داشته باشه خوبه و بس می گن مشکی خوبه خب مشکی یکم سرعتش زیاد تر از بقیه هست نه زیاد حتی تو بازی مگه چه فرقی داره نه لگ بازی ربطی داره به هارد نه باگ و نه هیچی فقط لودینگ بازی یکم زود تر انجام میشه و تموم به هر حال من خودم فقط دنبال هاردی هستم که طول عمر زیاد داشته باشه و البته یک چیزی یادم رفت بگم اینه که در مقابل نوسانات برق مقاوم باشه و اسیب نبینه امیدوارم کمکی کرده باشم به دوستان که الکی نرن هاردی بخرن که سرعت بالا داشته باشه و پول الکی بدن و البته اونایی که پول دارن که برن بخرن دیگه.ممنون از علم فردا که واقعا نکات خیلی خوبی می زارن انشاءالله همیشه موفق و پیروز باشید و روز به روز شاهد پیشرفت این سایت باشم

  • سلام خیلییبی مفید بود ممنون

  • خیلی ممنون واقعا کمکم کرد . مرسی

  • سلام
    ممنون ازتون
    من شنیده بودم که هارد های گیرین دست دوم هستند که بازیافت می شند و بعد به فروش می رسند.
    آیا این درسته؟

  • علی یعقوبی 23 فروردین 1399

    واقعا عالی بود

  • حبیب الله امانی 14 فروردین 1399

    خیلی عالی بود تشکر

  • عالی بود

  • الهام دبیریان 08 اسفند 1398

    مطالب خیلی مفید و کامل بود ،مرسی از شما

  • AMIN KAZEMI 30 مهر 1398

    سلام خسته نباشید عالی ❤?

  • حمیدرضا 09 شهریور 1398

    خیلی خیلی ممنون ???

  • باسلام ممنون از راهنمایی تون. عالی بود.
    امیر از قم

  • سلام. تشکر عالی بود

  • خداییش کیف کردم. عجب پست باحالی! خیلی ممنون بابت تمامی زحماتی که برای این سایت می کشید. تا به حال اینقدر در مورد هارد های وسترن دیجیتال اطلاعات پیدا نکرده بودم. دمتون گرم. خیلی کیف کردم. نمی دونم چجوری تشکر کنم.

    فقط یه سوال کوچولو: برای من به می خوام با کامپیوتر ماینینگ کنم و در کنارش، بازی هم بکنم، بین دو هارد مشکی که مال گیمر هاست و طلایی که مال دیتاسنتره، کدومش بهتره؟ اگه میشه سریع جوابمو بدید، میخوام هارد وسترن دیجیتال بگیرم. (باز هم با تشکر فراوان.)

  • دمتون گرم خیلی به دردم خورد

  • با عرض سلام و خسته نباشید
    من یه هارد اکسترنال دو ترابایتی برای فیلم و آهنگ و عکس میخواستم بخرم اما نمیدونم وسترن مدل elements بهتره یا my passport .. ( باتوجه به اینکه my passport گرون تره ) ممنون میشم راهنماییم کنید

  • عالی و کامل بود خسته نباشید.
    با خوندن این مطلب از سایت تون کنجکاو شدم مطالب دیگه ای که در سایت تون هست و برام جالبه بخونم.

  • سلام هارد سیگیت ایکای هاک چطور هاردی هست از وسترن بهتر نیست ؟

  • فوق العاده کامل و دقیق بود، ممنون

  • ممنون مفید بود

  • سلام من هارد قرمز رو برای لپ تاپ خریدم . بیشتر استفاده ی من هم اغلب فیلم و وب گردیه . خیلی کم هم بازی ولی فک کنم مناسب باشه .

  • مرسی ممنون دمت گرم داداش خیلی مفید بود برام دنبال همچین مقاله ای بودم.

  • امیر حسین 07 اردیبهشت 1397

    سلام هارد وسترن بنفش را چجوری میشه تست کرد؟

  • بسیار ممنون خیلی عالی و گیرا بود مخصوصا جمع بندی آخر

  • مگه نگفتین هارد ابی توی ایکس باکس استفاده شده پس چرا نوشتین هارد مشکی مخصوص بازی

  • سلام من یک هارد بنفش برای pc خانگیم دارم ک همیشه روشنه و در حال دانلود حالا نیاز به یک هارد دیگه دارم بنظر شما همون بنفش رو بگیرم یا رنگ دیگه ای یا کلا از برند های دیگه ای توصیه میکنید؟

  • با سلام
    و تشکر فراوان از مطالب مفیدتون 🙂

  • ایول واقعا عالی خیلی ممنون

  • مرسی، ممنون.
    ساده و گیرا

  • فقط خواستم بگم دمت گرم عالی بود

  • محمدحسین 06 آبان 1396

    سلام به نظرتکن به صرفه تر هست که یه هارد دو ترا بلک بگیرم یا یه هارد یک ترا بلک به اضافه ی یه هارد دو ترا بلو ؟ قیمتشون تقریبا برابر میشه

  • جوجه اردک زشت 15 شهریور 1396

    من هم با ابی و هم با سبز کار کردم
    هاردهای سبز همشون 5400 نیستند همین که من دارم 7200 هست
    توی سرعت واقعا فرقی بین ابی و سبز ندیدم
    ابی بیشتر داغ میکنه و بعد از مدتی به سروصدا میفته
    اتفاقا من فکر میکنم به دلیل همون تکنولوژی intelipower عمر مفید سبز ها بیشتر از ابیه
    من بین سبز و ابی سبز رو پیشنهاد میکنم ولی اگه بتونید بیشتر هزینه کنید black گزینه ایده الیه
    هر چند خودم این رو قبول ندارم و به نظرم برای کاربر خونگی حتی اگه بازی میکنن یا کار نرم افزاری
    انجام میدن همون سبز یا ابی نیازشون رو کاملا برطرف میکنه
    یادتون باشه همه این پارامترها وقتی جور درمیاد که سیستم شما اونها رو ساپورت کنه و خودش هم تو شرایط ایده ال
    نوع هارد باشه یعنی برای مادربرد ساتا 2 شما هارد ابی که هیچ طلایی هم بگیرید فایده نداره!!

  • واقعا از توصیحات تون که کامل بود ممنونم

    و همینطور جمع بندیتون?

  • سلام
    ممنون بابت توضیح دقیق و کاملتون
    واقعا درگیر خرید هارد بودم …تا مطلب شما رو خوندم تونستم تصمیم خودم رو بگیرم
    تشکر

  • سلام. توی سایتهای مختلف در مورد رنگ و کاربرد هاردهای وسترن مطالعه کردم و مطالب سایت شما کاملترین و ساده ترین بیان رو داشت و از این بابت سپاسگزارم. اما چیزی که من دنبالش بودم و امیدوار بودم بین توضیحات شما پیدا کنم و تا حدودی هم اشاراتی داشتید این بود که علی رغم ساختار مشترک بین هاردهای وسترن، واقعا چرا نمی توان از هارد مثلا طلایی در pc استفاده کرد؟ من ممکنه در منزل کار شبکه یا اتصال مداربسته و اینها نداشته باشم ولی سیستم بنده شبانه روز روشنه و تقریبا به طور متوسط شاید در طول روز 2-3 ساعت خاموش بشه! و پیوسته یا در حال دانلوده یا گیمینگ و انتقال اطلاعات. بنابراین هارد های معمولی جوابگوی نیاز بنده نیست. ولی طبق گفته شما من نمی تونم از هارد قرمز، طلایی و حتی بنفش که مخصوص کارکرد پیوسته و تحت فشار طراحی شدن استفاده کنم. در حالی که اساس ساخت یک هارد صرفا برای ذخیره و بازیابی اطلاعات در موقع لزومه. و از نظر بنده اینکه از یه هارد نتوان در pc استفاده کرد صرفا جنبه تجاری داره که شرکت وسترن برای فروش متعادل هاردهای خود دست به این ترفند زده. لطفا اگر این مورد رو به صورت تجربی بررسی کرده اید و اظهارات شرکت رو به صورت مستند تایید یا رد می کنید، اون رو به اشتراک بگذارید تا پاسخ روشنی برای بنده و سایر عزیزانی که این سوال برایشان مطرح است باشد. پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم

  • فرشاد 05 تیر 1396

    سلام ممنون بابت مقاله جامع و مفیدتون.
    من میخوام یه سیستم برای کار نرم افزار موبایل با حجم 4 ترا ببندم.
    کار اصلی که میخوام کنم ایناس :
    فلش تمام گوشی ها
    دانلود زیاد
    پخش فیلم و موزیک
    .بنظر شما وسترن سری آبی بخرم یا بنفش؟ و اینکه نسخه 5400 و 7200 خیلی تفاوت دارن؟ممنون

  • سلام . با تشکر از مطالب بسیار خوبتون . ببخشید به نظرتون برای ذخیره فیلم و عکس های خانوادگی هارد وسترن دیجیتال مناسبه ؟ چه رنگی ؟ اگرم نه یه هارد خوب برای ذخیره فیلم و عکس خانوادگی با نگهداری خیلی طولانی و پایدار رو بهم معرفی کنید . با تشکر

  • اطلاعات خوبی بود. خیلی ممنون

  • تشکر بعضیارو نمیدونستم مفید مبود 🙂

  • با سلام
    هارد لبتاب من وسترن ابی 5400 1 ترا هست 8 مگ
    لبتاب لنوو Z510 CPU i5 ram 6
    میخوام یه هارد 2 ترا مشکی 7400 بخرم مشکل پیش نمیاد به کانفینگ لبتاب میخوره
    میشه راهنمایی کنید چه هاردی چه رنگی با چه دوری و کش برلی لبتاب من خوبه

  • سلام یه سوال دیگه داشتم اینه که نظرتون درباره هارد های سیگیت چیه؟ کدوم بهتره ؟ ایا هاردهای سیگیت هم مثل وسترن انواع مختلفی دارن ؟ممنون میشم اگه یه توضیح کوتاهی بدید

  • با عرض سلام من یه هارد برای بازی کردن ( البته رم من 4 هست و چنان بازیهای سنگینی نمیتونم اجرا کنم ) و کار طولانی مدت ( چون اکثر مواقع برا دانلود شبانه میزارمش روشن ) میخام ,چه هاردی رو به من پینهاد میدید ؟

  • سلام بسیار عالی دستتون درد نکنه مفید بود.

  • عالی بود

  • اقا خیلی ممنون

  • احسان 29 دی 1395

    سلام. خسته نباشید. ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون. من یه تازگی یک هارد چهار ترابایت MYBOOK وسترن خریداری کردم. آیا نیازی به پارتیشن بندی وجود داره؟ یعنی اساسا پارتیشن بندی هارد مزیت خاصی به همراه داره یا صرفا برای تقسیم بندی هست و هیچ مزیتی نداره؟

    ممنون از شما

  • احسان 24 دی 1395

    سلام. خسته نباشید. ممنون از مقاله خیلی خیلی خوبتون.

    بنده قصد خرید یک هارد اکسترنال دسکتاپی رو دارم. به طور کلی این هاردها رو چطوری ارزیابی میکنید؟ نسبت به اینترنالها چطوری هستند؟

    ممنون میشم یک مدل خوب از این دسکتاپیها رو بهم معرفی کنید. با سپاس قبلی از شما بزرگوار

    • احسان 27 دی 1395

      سلام. مطلب رو خوندم و خیلی استفاده کردم. ممنون. فقط بحث اینجاست که من الان یه هارد اکسترنال دسکتاپی انتخاب کردم ( My book ) که نمیدونم 5400 هست یا 7200 ؟ اسم کامل مدلش این میشه 4TB WDBBGB0040HBK

      ممنون میشم راهنماییم کنید و منو از این سردرگرمی برهانید!

  • amir 2015 24 دی 1395

    من هارد برای بازی های گرافیک بالا میخوام به نظرتون مدل وسترن آبی بهتره یا بلک ؟

  • amir 2015 24 دی 1395

    مرسی که راهنمایی کردی.میخواستم من هارد وسترن مدل آبی شو برای بازی های گرافیک بالا بخرم ولی با خوندن مطالب این سایت متوجه شدم که هاردوسترن مدل بلک بهتره
    مطالب خوبی بود…

  • amir 2015 24 دی 1395

    مرسی که راهنمایی کردی
    مطالب خیلی خوبی بود .

  • سلام و خسته نباشید خدمت شما
    واقعا مطالب مفیدی داره سایت شما و من همیشه استفاده می کنم از عالی شما
    ببخشید این که گفتید سرعت چرخش هارد های آبی رنگ وسترن از 5400 تا 7200 دور هستش رو از کجا باید بفهمیم آخه روی هارد چیزی در این باره ننوشته و من میخوام 7200 دور بگیرم که سرعتش بالاتر باشه
    خیلی ممنون از زحمات زیاد شما ♥

  • حسن بحری 14 دی 1395

    با سلام تشکر از فعالیت خوب تون ، عالی و مفید .

  • حیدری 13 دی 1395

    داداش جوری توضیح دادی کلا متخصص هارد شدم دم نویسندش گرم

  • محمدرضا 06 دی 1395

    خیلی عالی بود ممنون

  • سپهر آریایی 05 دی 1395

    سلام
    ببخشید بنظرتون با وجود ssd ها و حافظه m2 nvme روی سیستم بازم لازمه سری بلک wd رو سیستم بسته بشه؟؟
    من ویندوزم رو با تمام برنامه هام روی m2 960 pro 512 Gb ریختم ؛ چندتا گیم هم دارم که روی 1T ssd 850 pro ام ریختم ؛ بنظرتون هارد ذخیره ی بقیه اطلاعاتم لازمه سری بلک بگیرم یا همون بلو کفایت میکنه؟؟
    البته از نظر هزینه هیچ محدودیتی ندارم فقط بعنوان منبع ذخیره رندرم نیاز به یه هارد دیگه دارم که سرعت رندرینگ ام کم نکنه .

  • پسر خشن96 10 آذر 1395

    سلام خوبید
    یه سوال داشتم ازتون و امیدوارم حواب بدید
    الان این هارد هایی که توضیح دادین هارد اینترنال بود دیگه اره ؟
    و این که من میخوام یه هارد اکسترنال دو ترا بخرم برای ارشیو کردن فیلم و اهنگ و اینا میشه یه راهنماییم کنید که چی بگیرم ممنون

  • سلام و درود خدا قوت از این پاسخگویی مسئولانه شما دوست عزیز کل مطالب جامع و خوب شما رو مطالعه کردم و از اونجایی که هم سرعت برام مهمه ( بخاطر ویندوز و برخی برنامه ها ) و هم ظرفیت و قیمت ( برای آرشیو اطلاعات و مدیا ) می دونم که یا باید آبی رو انتخاب کنم و یا مشکی… اما نکته مهم اینه که امنیت اطلاعاتم برام مهمه و با وجود پشتیبان گیری روی هارد اکسترنال دلم نمیخواد یه وقت دستم توی حنا بمونه .. آیا بنظرتون باید برای مشکی هزینه کنم و یا همون آبی 7200 قابل اطمینان هست ؟ ممنون

  • سلام
    من قبلا یه هارد ابی پونصد گیگ وسترن تو کامپیوترم استفاده میکردم که خراب شد , الان یه هارد سبز یک ترا گرفتم نصب کردم ولی بنظرم چه تو بازی چه تو سرعت خود ویندوز هیچ تغییری ایجاد نشده و اصلا سرعت کم نشده بازی ها با همون سرعتی که تو هارد ابی اجرا میشد تو سبزم اجرا میشه و من تفاوتی توش ندیدم , بنظر شما ایا اشتباه میکنم و بهتره هاردمو تغییر بدم ؟ باتشکر .

    • سلام
      هارد سبز که سرعتش بیشتر نیست ! هارد سبز برای آرشیو کردن اطلاعات استفاده میشه . سرعت بازی یا ویندوز بیشتر از هارد ، به رم و پردازنده مربوط میشه .

  • دمت گرم

  • اگر از هارد سری قرمز استفاده خانگی بکنم چه مشکلی داره ؟

  • با سلام

    چهار سیم ( قرمز – زرد و دوتا مشکی ) اور که به هارد برق میرسونه قطع شدن الان میخوام به هم وصلشون کنم . سیم زرد و قرمز واضحه ولی نمیدونم چجوری  سیم های مشکی رو به همدیگه وصل کنم … ممنون میشم راهنماییم کنین

  • خیلی عالی و جامع بود . هم در توضیحات و هم در جمع بندی
    اگر در مورد سیگیت و توشیبا هم به این شکل توضیح بفرمایید ممنون میشم

  • بهنام 30 مهر 1395

    با سلام.تشکر میکنم از اینکه این مطلب رو نوشتین… یه سوال داشتم و اون اینکه….من کارم خدمات کامپیوتری یا کافی نت هست..تو نت هستم برا کار تحقیق و این چیزا برا مشتری و خیلی بیشتر از این کارم آهنگ ریزی برا مشتری هشت شاید روزی 100 رم و فلش به سیستم میزنم برا اهنگ ریزی یا برنامه ریزی…ممنون میشم کمکم کنین برا خرید یه هارد خوب 1 ترا داشتم WD که پر شده و میخوام تعویض کنم ..اول خواستم 4 ترا بخرم که گفتن شاید سیستم نخونه و دردسر داره و میخوام دو ترا بخرم قیمت برام مهم نیست…یه هارد به کیفیت میخوام..که در طول روز برا اون کار ها استفاده کنم و بعضی مواقع هم شب ها 2 تا 6 شب میزارم برا دانلود…

    • سلام
      رنگ آبی یا مشکی برای شما مناسبه . اگه بتونید مدل 7200 دور رو بخرید که عالیه چون فایل جابجا میکنید می تونه تاثیر گذار باشه .

  • اااااا 15 مهر 1395

    ممنون عالی بود اطلاعاتی که دادی.

  • سلام مهندس.
    میخواستم بدونم بین سیگیت بارکودا 1 ترا و وسترن بلو 1ترا کدوم بهتره ؟
    ممنون

  • علی مادیار 23 مرداد 1395

    خیلی عالی بود ممنونم

  • آخه مگه ازین بهتر هم میشه ؟!!!! 🙂
    شما بی نظیرید
    یه دنیا ممنون

  • حمید ایرانپور 14 مرداد 1395

    ممنون محمد جان مقاله خوبی بود
    موفق باشید

  • سلام
    دقیقا تفاوت طلایی با قرمز چیه؟
    خب فرض کنید من میخوام واسه سرور storage یه هارد انتخاب کنم
    کدوم؟
    باتشکر

  • امیرمحمد سلیمانی 29 تیر 1395

    اقای امین زاده از عالی هم این مقاله عالی تر بود . خسته نباشید .

  • البته به نظر قبلیم اضافه کنم . خیلی وقتا هم بدون هیچ صدایی مدت طولانی کار میکنه و این مورد کم پیش میاد . ممکنه از کمبود برق یا قطع اتصال موقتی باشه ؟ شرمنده پست مرتبط پیدا نکردم . و یه سوال دیگه هم داشتم . برای کسایی که کامپیوتر و هاردشون بیشتر وقتا روشنه هم همون هارد ابی یا سبز خوبه ؟

  • سلام.خسته نباشید.
    اگه میشه یه پست هم برای صدای هارد بنویسید.چه صدای طبیعیه . چه صدایی نه؟
    من یه هارد اکسترنال خریدم.گاهی اوقات یک صدای خفیف تیک/کلیک میده.hd720 adata 1tb
    نرم افزار نمایش وضعیت هارد هم سلامت کامل رو نشون میده!?
    الان از نرم افزار hard disk sentinel استفاده میکنم.
    مطالب توی وب رو هم خوندم نفهمیدم بلاخره این صدا طبیعیه یا مشکل داره.
    این جور نرم افزار ها دقیقه و مشکل فیزیکی رو هم نشون میده؟
    خواهشا راهنمایی کنید .اطلاعات مهم و بک اپ رو داخلش ریختم.ممنون

    • مهدی وثوقی 01 شهریور 1395

      با سلام
      تجربه من : این صدایی که میگی اصلا صدای خوبی نیست قلب آدم یه لحظه میریزه پایین.
      ولی شما حتما کابل پاور و ساتا ( برای اینترنال ) رو تمیز کن و به هاردت وصل کن
      و برای اکسترنال هم مطمعن شو که فیش یو اس بی هم کاملا تمیز و اتصال رو برقرار میکنه چون اگه لقی داشته باشه هاردت رو خیلی زود از دست خواهی داد و همون صدا به سراغت میاد

      امیدوارم هیچ کس هاردش این صدارو نده آمین

    • سلام. من هم یه هارد ADATA 500GB داشتم که همین صدای تق تق رو به صورت پیوسته داشت. اوایل دیده بودم که کابل اتصالش دو تا پورت USB داره ولی نمی دونستم به چه دردی می خوره. بعد از یه مدت فهمیدم باید دوتا کابل USB رو همزمان وارد دو تا پورت USB کنم و با یکی برق مورد نیازش نمی رسید که این صدا رو می داد. نمیدونم شاید مشکل شما هم مشابه باشه. یعنی یا هر دو کابل رو وصل نمی کنید و یا پورت USB تون خرابه و برق کافی به هاردتون نمی رسه.

  • سلام نظرتون درباره استفاده از سری بنفش در دسکتاپ چیه؟ ضمنا شرکتهای گارانتی دهنده هم در کیفیت موثرن؟ مثلا میگن چون فلان شرکته پس هاردش اصلیه

    • سلام
      توصیه نمی کنم چون مخصوص دسکتاپ نیست . منظور از اینکه گارانتی اصلی بگیرید اینه که شرکت های گارانتی ، قطعات تقلبی و معیوب رو گارانتی نمی کنن وگرنه دو تا هارد وسترن دیجیتال با گارانتی و بدون گارانتی مثل همدیگه هستن .

  • سلام.ممنون بابت پست خوبتون اما من همچنان به اونچیزی که لازم دارم نرسیدم . من قصد دارم که یک ویدئو کلوپ بزنم و فیلم زیادی رو روی هاردم ذخیره کنم که سیستم من تقریبا 24 ساعته روشن هستش ( درطول روز برای انجام خدمات به مشتری و در طول شب هم سیستم واسه دانلود روشنه ) من واقعا گیج شدم و نمیدونم از کدوم مدل باید استفاده کنم خواهش میکنم کمک کنید

    • سلام
      فکر کنم رنگ سبز واستون مناسب باشه هم می تونید آرشیو کنید و هم اینکه روشن بمونه . البته شما باید یک یا دو تا هارد اکسترنال داشته باشید برای مواقع اضطراری

  • سلام من یه هارد سبز رنگ مدل : wd3200aavs-00ztb0 وقتی به کامپیوتر وصل می کنم فیریز میشه یه مدت کوتاه ( دوروز ) درست شد ولی دوباره خراب شد ( من بیشتر وقت ها کامپیترمو درست خاموش نمی کنم برق شو می کشم اعصاب خاموش کردن ندارم ) میشه بگید چه جوری میشه درستش کنم ؟ ممنون

    • می دونم خیلی سخته و ممکنه خیلی اذیت بشی! ولی باور کن حداکثر کاری که نیازه انجام بدی اینه که دکمه پاور روی کیس رو یکبار بزنی تا خودش مراحل خاموش شدن رو برات انجام بده! البته بازم از اینکه قراره اینهمه فشار رو اونم توی این سن و سال تحمل کنی از شما و جامعه کامپیوتری جهان عذر خواهی می کنم!!!

  • عالی بود

  • با سلام و تشکر بابت توضیحات جامع و در عین حال به زبان ساده در مورد رنگ بندی هاردها.

    من کارم پردازش و محاسبات سنگینه. یه حافظه ssd دارم که ویندوز و نرم افزارهای اصلی رو اون نصب هستن. ولی یه هارد اینترنال 1TB لازم دارم که داده های خروجی رو تو اون ذخیره کنم. سیستم تقریبا 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته روشنه و البته فقط قراره یک سال تحت چنین شرایطی کار کنه.

    بین رنگهای آبی، مشکی و قرمز موندم کدوم یکی رو بخرم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

  • سلام ممنون از مطلب خوبتون،من از سیستمم برای میکس و مونتاژ فیلم با نرم افزار ادیوس استفاده میکنم خواستم بپرسم بین رنگ مشکی و سبز کدومو انتخاب کنم؟

  • سلام مهندس هاردهای اینترنال وسترن بلک مدل های مختلفی داره یه جا زده WD2003FZEX و جای دیگه WD2002 میشه بهترین مدل وسترن اینترنال بلک 2 ترا بایتی رو بگی ؟ ممنون از مطالب مفیدت . با احترام

  • خیلی ممنون

  • سلام مهندس جان فرق هارد اکسترنال 4 ترا وسترن دیجیتال پک ابی رنگ با پک سبز چه تفاوتی داره میشه در این باره توضیح بدین ممنون

    • سلام
      دوست عزیز من این همه توضیح دادم که شما این سوال رو نپرسی دیگه 🙂

    • شرمنده پس در هاردهای اکسترنال شرکت وسترن با رنگ بندی جعبه باکسشون مطلب رسوندن الان کامل دوهزاری افتاد ممنون مهندس جان

  • mohammadreza 04 بهمن 1394

    خیلی عالی بود

  • محمود 24 دی 1394

    وسترن دیجیتال هارد دیسک های سری Green را هم تحت سری Blue عرضه می کند!
    حرف آخر مدل هارد دیسک Blue را بررسی کنید (برای نمونه: WDC WD10EZEX)، اگر حرف آخر آن X باشد، شما هارد دیسک Blue واقعی با سرعت دوران 7200 دور در دقیقه دریافت کرده اید، اما اگر حرف آخر مدل آن Z باشد، متاسفانه باید بگوییم که هارد دیسک شما در اصل مدل Green است.

  • دارم کف ها رو از رو خودم پاک می کنم ! کف کردم!
    خیلی عالی و کامل و دقیق
    ایووووووووووووووووووووول

  • مهرداد 11 دی 1394

    من رنگ آبی رو خریدم روش زده NAS داستان چیه ؟

  • عالی بود

  • راحله 07 آذر 1394

    بسیار عالی بود . تشکر از مطالب خوبتون

  • سلام ، اکثر مواقع من میبینم برای دوربین های مدار بسته هارد های رنگ سبز رو قرار میدن ! احتمالش هست فقط بخواطر قیمت پایین این هارد ها باشه

  • بسیار عالی و مفید بود ، ممنونم ازتون
    من نیاز به یه هارد برای pc داشتم که توش عکس ذخیره کنم و امنیت اش و طول عمرش برام خیلی مهم بود ، چون کار عکاسی میکنم دلم نمیخواست آرشیو عکس هام رو احیاناً از دست بدم ، برای همین مشغول تحقیق در این رابطه بودم که مطلب کاربردی شما رو خوندم و ازتون سپاسگذارم ، موفق باشید

  • سلام آقا یعنی هارد رد توی کیس معمولی نمیشه استفاده کرد؟یعنی مشکل پیش می آد؟

  • تهرانی 26 آبان 1394

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب امبن زاده با این مطالب کاربردی و مفید سایت شون. خدا قوت عزیز

    مهندس، کادر مربوط به قسمت نظرات رو پر رنگ تر کنید. واسه پر کردن فیلدهای مربوطه و ستاره دار، خیلی معلوم نیست.

    و اما در مورد مبحث رنگ هاردها:
    بنده یه PC نسبتا قوی دارم و سه رنگ مشکی، آبی و سبز وسترن رو داشتم.
    برخلاف انتظار، رنگ مشکی سرعت بالاتری نسبت به هارد آبی و حتی سبز نداره.
    شاید 10 تا 15 درصد سریعتر باشه که خداییش خیلی محسوس نیست. یعنی با اضافه پرداخت هارد مشکی نسبت به آبی یا سبز، چیز بیشتری گیرتون نمیاد.

    بنظر من هارد آبی، گاهی از مشکی هم بهتره. سبز هم واسه هارد دوم و آرشیو اطلاعات خوبه. همونطور که جناب امین زاده عزیز توضیح دادن و کاملا هم درست گفتند.

    نتیجه:
    برای ویندوز هارد آبی بخرید و برای ذخیره اطلاعات، هارد سبز و یا هارد اکسترنال.
    پول تون رو واسه خرید هارد مشکی هدر ندید.
    این تجربه من بود. میتونه موافق و مخالف داشته باشه. منتظر تجربه دیگر دوستان در این زمینه هستیم.
    سپاس

  • سلام مهندس
    مثل همیشه به زبون ساده و عالی
    اجرتون با خدا

  • درود بسیار !
    مثل همیشه ساده و کامل
    از مطالب عالی تون سپاسگزاریم.

  • خیلی مطلب مفید و کاملی بود , اگر براتون امکان داره درباره هاردهای external هم مطلب بگذارین.
    با تشکر

  • مرسی دوست عریز

  • با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من روی سیستمم WD purple 3TB دارم. خواستم ببینم منظورتون از اینکه “فقط می تونید از بین 3 رنگ سبز، آبی و مشکی فقط یه دونه رو انتخاب کنید” چیه؟ آیا استفاده از بقیه رنگ ها مشکلی داره یا منظورتون اینه که استفاده از اونها لزومی نداره. من به این خاطر که کامپیوترم 24 ساعته روشن هست و تقریبا همیشه درحال دانلود هست رنگ بنفش رو انتخاب کردم. آیا به نظر شما خرید هارد مثلا قرمز رنگ برای کسایی که سیستمشون همیشه روشنه و درحال کار، اشکالی داره؟
    از اینکه نظرات رو میخونین و پاسخ میدین ازتون ممنونم

    • سلام
      شما می تونید هر کدوم از رنگ ها رو روی سیستم ببندید و مشکلی هم پیش نمیاد اما اینکه برای اینکار مناسبن یا نه جای بحثه !
      اگه شما 24 ساعته کامپیوترتون روشنه که رنگ بنفش مناسبه اما شاید توی مسائل محاسباتی مثل مشکی عمل نکنه . باید ببینید اولویت با چیه

  • مرسی ممنون
    مطلب مفیدی بود

  • واقعا سایت عااااااالیییییی دارین.من 2 ماه که با سایتتون آشنا شدم و تقریبا تمام مطالبی رو که گذاشتین رو مطالعه کردم .واقعا عالی توضیح میدین.من کلا اهل نظر دادن توی هیچ سایتی نیستم ولی این سایت شما بینظیره.ممنون از زحماتتون

  • واقا دمتون گرم.این سایت عالی کار مکنه.حتی سواد یه بی سواد به زور یاد میده

  • امید از چالوس 23 آبان 1394

    سلام مهندس امین زاده.توضیحاتتون فوق العاده بود.توی کمتر سایتی دیدم که اینطور ساده و کامل توضیح بدن.به نظر من توضیحاتتون چیزی کم نداشت.من سری black رو دارم.خیلی عالیه.

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا