بستن فهرست

اعزام دانشجو به ترکیه یکی از مهم‎‌ترین مسائلی است که این روزها وجود دارد. کشور ترکیه در کنار تمام مزایای گردشگری، آثار باستانی، طبیعت جذاب و … خود یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل است. این کشور دارای دانشگاه‎های معتبر نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان است و هزینه‎ی تحصیل در آن نیز نسبتا مناسب است. نزدیک بودن ترکیه به ایران، راحت بودن ورود به دانشگاه‎های آن، قابلیت تحصیل در رشته‎های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی و … به همراه امکانات شهروندی بسیار باعث شده تا ترکیه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خصوصا برای ایرانی‌ها باشد. اما فرایند اعزام دانشجو نیاز به تخصص خاص خود را دارد و ما در این نوشته یکی از بهترین مراکز موجود در زمینه اعزام دانشجویان برای تحصیل در کشور ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مرکز اعزام دانشجو به ترکیه

بهترین مرکز اعزام دانشجو به ترکیه

سایت رسمی اعزام دانشجو

با پدید آمدن تسهیلات فراوان برای برخورداری از آموزش بین المللی، تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به فکر تحصیل در کشورهای خارجی هستند. تحصیل در خارج از کشور را میتوان به نوعی راهی آسان تر برای دریافت اقامت دائم در کشور مد نظر دانست.

برخورداری از امکانات آموزشی فراوان، لذت همنشینی با اساتید بزرگ دنیا، تجربه حضور در کشور متفاوت، وجود فضا برای استخدام در شرکت های بزرگ و برخورداری از موقعیت های شغلی فراوان از مهم ترین دلایلی است که منجر میشود تعداد زیادی از افراد به فکر مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف باشند.

در این میان کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل است. سایت رسمی اعزام دانشجو یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز در این زمینه است که تمرکز آن بیشتر روی کشور ترکیه بوده و درصد بسیار بالایی از افرادی که قصد انجام این کار را دارند، قادر خواهند بود تا به این کشور سفر کرده و از  امکانات آموزشی آن استفاده کنند.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

چرا تحصیل در خارج؟

هنگامی که صحبت از برنامه ریزی برای آینده جوانان به میان می‎آید بسیاری از افراد صحبت از ادامه تحصیل در خارج از کشور میکنند. اما چرا ادامه تحصیل در یک کشور خارجی برای شما مناسب است؟

این روزها به واسطه برخورداری از اینترنت و دسترسی آنلاین به پذیرش تحصیلی دانشگاه های مختلف بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان تمایل دارند که ادامه تحصیلات خود را در یک کشور دیگر بگذرانند.

در حال حاضر برخی از کشورها نسبت به سایر کشورها از مزایای بیشتری برای تحصیل برخوردار هستند و به همین خاطر محبوب تر نیز ظاهر شده اند. برای مثال ترکیه، آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا و … از جمله محبوب ترین مقاصد تحصیلی هستند. در همین راستا مجموعه هایی همچون سایت رسمی اعزام دانشجو تلاش میکند تا دانشجویان را به این هدف نزدیک و نزدیک تر سازد. اما از جمله مزایای تحصیل در خارج از کشور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

برخورداری از فرصت های شغلی بسیار زیاد

از مهم ترین مزیت هایی که تحصیل در یک کشور خارجی خصوصا کشورهای اروپایی و ترکیه از آن برخوردار است میتوان به فرصت های شغلی بسیار اشاره کرد که دانشجویان حین یا پس از تحصیل میتوانند از آن برخوردار شوند.

هنگامی که شما از تحصیلات آکادمیک با کیفیت بالا برخوردار باشید قطعا قابلیت اپلای برای مشاغل گوناگون را نیز کسب خواهید کرد. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی و ترکیه پوزیشن های شغلی خالی بسیاری وجود دارند که منتظر استخدام یک فرد متخصص هستند. در نتیجه شما با تحصیل در یک دانشگاه خوب و با کمک موسساتی همچون سایت رسمی اعزام دانشجو میتوانید آینده شغلی خود را نیز تامین کنید.

به دست آوردن تجربه های زیاد

تحصیل در خارج از کشور از آن دسته اتفاقاتی است که در زندگی همه افراد رخ نمیدهد. تجاربی که افراد در زمره سال های تحصیل خود در خارج از کشور به دست می آورند، بعدها و در زندگی و کار بسیار کمک کننده و مفید خواهند بود.

هر چقدر که دانشگاه و شهری که در آن پذیرفته میشوید، بهتر باشد، به احتمال زیاد تجارت شما نیز مفیدتر خواهد بود. به این خاطر که افتخار هم نشینی با اساتید بزرگ و دانشجویان باهوش را کسب خواهید کرد.

تحصیل در رشته دلخواه در ترکیه

تحصیل در رشته دلخواه در ترکیه

تحصیل در رشته دلخواه

اصولا دانش آموزان ایرانی بعد از به پایان رسیدن تحصیلات متوسطه خود با سد بزرگی به نام کنکور روبرو خواهند شد. گاهی این سد تا سال ها روبروی آنها قرار میگیرد و اجازه نمیده که این دانش آموزان در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند. علت این اتفاق کم بودن تعداد دانشگاه ها و ظرفیت پایین آن ها و امکانات محدود است.

اما اعزام دانشجو به خارج از کشور خصوصا اعزام دانشجو به ترکیه این امکان را فراهم میکند تا دانشجویان در رشته مد نظر خود تحصیل کنند. با این که برای ورود به این دانشگاه ها نیز شرط داشتن مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی وجود دارد اما این سد بسیار آسان تر از کنکور دادن در ایران است. این مسئله خصوصا برای کسانی که تمایل به قبولی در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و دندان پزشکی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

افزایش اعتماد به نفس

زندگی در یک کشور خارجی و در منطقه ای که نه با زبان آن ها آشنایی دارید و نه با فرهنگ و آداب و رسوم آن، قطعا چالش های خاص خود را خواهد داشت. در نتیجه کسی که قصد تحصیل در یک کشور دیگر را دارد، قطعا با چالش های فراوانی روبرو خواهد شد و این مشکلات را باید خودش و به تنهایی انجام دهد.

همین موضوع عاملی خواهد شد تا اعتماد به نفس دانشجو افزایش یابد و در ادامه زندگی خویش نیز از همان تجارب و از مزایای همان افزایش اعتماد به نفس استفاده کند.

تسلط بر زبان های خارجی

با این که این روزها میتوان با استفاده از کتب و دوره های اینترنتی یا حضوری تا حد زیادی بر یک زبان دیگر تسلط یافت اما تجربه حضور در جامعه ای که به همان زبان صحبت میکنند بسیار متفاوت خواهد بود. شما هر چقدر هم که از دوره های مختلف و حتی تماشای سریال و فیلم استفاده کنید، باز هم نمی توانید آنقدرها به یک زبان مسلط شوید. اما صرف حضور شما در شهر یا کشوری که به زبان مورد نظر صحبت میکنند میتواند باعث شود که تسلط فراوانی به زیر و بم های آن پیدا کنید.

تسهیل دریافت اقامت پس از تحصیل

خوب است بدانید که اعزام دانشجو به ترکیه به معنی دریافت اقامت آن کشور برای همیشه نیست بلکه دانشجویان صرفا در دوره تحصیل خود میتوانند در آن کشور بمانند. اما هنگامی که فرد برای تحصیل به یک کشور میرود، میتواند با فضای آن کشور آشنا شده و پوزیشن های شغلی را نیز دریابد. پس از تحصیل میتوان به دنبال راه های مختلف برای دریافت اقامت دائم بود که یکی از مهم ترین آن ها اقامت از طریق ویزای شغلی است.

چرا اعزام دانشجو به ترکیه تا این حد پرطرفدار است؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در این زمینه وجود دارد، فاصله‎ی جغرافیایی کم این کشور نسبت به ماست. اما جالب است بدانید که دلیل توجه زیاد افراد برای تحصیل در کشور ترکیه این نیست. بسیاری از افراد فکر میکنند که چون ترکیه از لحاظ مسافتی به ایران نزدیک است، بنابراین بسیاری از افراد تصمیم میگیرند که در این کشور تحصیل کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.  کشور ترکیه به این دلیل در زمینه اعزام دانشجو محبوب است که توانسته فضای مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کند.

این کشور برنامه ریزی های بسیاری برای جذب دانشجو داشته و تمام تلاش خود را میکند تا تعداد دانشجویان خارجی را به یک میلیون نفر برساند. برای رسیدن به این هدف، دانشگاه های قوی و با امکاناتی را تاسیس کرده و از بهترین و مجرب ترین اساتید استفاده میکند. تمام این دلایل به همراه تسهیلاتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده سبب شده تا ترکیه به یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات تبدیل شود.

سطح علمی بالای دانشگاه های این کشور نیز از دیگر دلایلی است که منجر به محبوبیت تحصیل در این کشور گردیده. کم بودن هزینه زندگی، ارائه تسهیلات مختلف برای کاهش هزینه های دانشجویی، وجود فضاهای دانشگاهی بسیار و … باعث شده تا تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی از مزایای بسیاری برخوردار باشد. هم اکنون بخش قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان در رشته های مختلفی اعم از پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی کامپیوتر، برق، عمران، معماری، موسیقی، مدیریت بازرگانی، اقتصادی و … مشغول تحصیل هستند.

مزایای تحصیل در ترکیه

دانش آموزان و دانشجویان که قصد تحصیل در ترکیه دارند باید با مزایایی که ادامه تحصیل در این کشور برای آن ها به ارمغان خواهد آورد، آشنا باشند.

هزینه زندگی پایین در ترکیه

هزینه زندگی پایین در ترکیه

هزینه زندگی پایین

یکی از مسائلی که باعث میشود تا بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب کنند، هزینه های زندگی در آن است. برای مثال هزینه زندگی در ترکیه بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است. یعنی شما میتوانید با هزینه ای به مراتب کمتر تجربه یک زندگی اروپایی را داشته باشید.

دانشگاه‎های درجه یک و سطح علمی بالا

از آنجایی که ترکیه قصد دارد تا بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی را به خود جذب کند در نتیجه بخش قابل توجهی از تمرکز خود را روی برنامه ریزی جهت افزایش سطح علمی دانشگاه های خود گذاشته است. در نتیجه این اتفاق، وضعیت آموزشی و آکادمیک این کشور بسیار معتبر و دارای استانداردهای بالایی است. وجود امکانات گسترده و برخورداری از اساتید خبره نیز از دیگر عواملی است که سطح کیفی و علمی دانشگاه های آن را بسیار افزایش داده است.

محیط چندفرهنگی

ترکیه کشوری است که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگری از آن در اروپا قرار دارد. همین مسئله سبب شده تا افراد با فرهنگ‎های مختلفی در این کشور حضور داشته باشند. در نتیجه اگر قصد تحصیل در این کشور را داشته باشید، احتمالا با انواع و اقسام افراد مواجه خواهید شد. همچنین یکی دیگر از مزیت‎های تحصیل در ترکیه این است که مردم آن به شدت مهمان‎ نواز هستند و همین موضوع باعث میشود تا به هیچ وجه احساس تنهایی و غربت نداشته باشید.

امکان اخذ انواع فاند و بورسیه تحصیلی

مسئولان کشور ترکیه برای این که سطح علمی کشور خود را بهبود بخشند، انواع و اقسام فاندها و بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان این کشور فراهم کرده اند. حتی شما که به عنوان یک دانشجوی خارجی وارد این کشور میشوید هم میتوانید از این فاندها استفاده کرده تا شرایط زندگی در این کشور برای تان تسهیل گردد. این بورسیه ها اصولا هزینه های درمان، رفت و آمد و خوابگاه شما را فراهم خواهد کرد.

امکان تحصیل در رشته‎های پزشکی

قبولی در رشته‎های پزشکی در ایران کار بسیار سختی است اما امکان اعزام دانشجو به ترکیه برای این رشته‎ها وجود دارد. خوشبختانه این رشته‎ها یعنی پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می‎شوند و افرادی که تمایل به تحصیل در این رشته‎ها دارند لازم است که برای پذیرش در این دانشگاه‎های انگلیسی زبان در ترکیه اپلای کنند.

آب‌وهوای خوب

آب و هوا یکی از مواردی است که اصولا توجه زیادی به آن نمیشود. اما واقعیت این است که برای داشتن یک دوره تحصیلی خوب توجه به آب و هوای کشور مقصد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر آب‎وهوا با روحیه دانشجو همخوانی نداشته باشد می‎تواند منجر به افسردگی شود. اما خوشبختانه کشور ترکیه خصوصا شهرهایی مانند استانبول و ازمیر دارای آب و هوای معتدلی هستند. اما در این میان شهر آنکارا تابستان های گرم و خشک و زمستان سرد دارد.

برای اعزام دانشجو به ترکیه لطفا وارد لینک زیر شوید

https://xn—-ymcabzqsu3b0ioa0a.com/sending-students-to-turkey/

چرا استفاده از سایت رسمی اعزام دانشجو

اگر دانش‎آموز یا دانشجویی هستید که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، می‎توانید از خدمات سایت رسمی اعزام دانشجو استفاده کنید. از جمله مزایایی که این مجموعه در اختیار شما قرار میدهد:

  • مشاوران مجرب و کاربلد: بخش قابل توجهی از احتمال پذیرش در دانشگاه‎های خارج از کشور خصوصا ترکیه در این است که یک مشاور کاربلد بتواند فرد را راهنمایی کند. در سایت رسمی اعزام دانشجو تلاش بر این است که با در نظر گرفتن تمامی شرایط دانشجو در یکی از بهترین دانشگاه‎های خارجی شروع به تحصیل کند.

اعزام دانشجو به ترکیه به صورت تخصصی: یکی دیگر از مزایای سایت اعزام رسمی دانشجو این است که به صورت تخصصی روی ترکیه کار میکند. بنابراین افرادی که تمایل به تحصیل در کشور ترکیه دارند میتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • بهترین مارک کارت گرافیک چیست ؟یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد کارت گرافیک وجود داره اینه که بهترین مارک کارت گرافیک چیه ؟ یا در واقع کارت های گرافیکی که توسط شرکت های مختلف تولید میشن ، چه فرقی با هم دارن ؟ مثلا کارت گرافیک ایسوس و گیگابایت و MSI و EVGA چه…
  • بهترین مارک هدفون ؛ راهنمای خرید هدفون و هدستهدفون یکی از گجت هاییه که ظاهر ساده ای داره و شاید فکر کنید معیارهای کمی برای انتخاب بهترین هدفون یا هدست وجود دارن . تو این پست راهنمای خرید هدفون-هدست ، نکات مهمی رو خدمتتون میگم که موقع خرید Headphone بهتون خیلی کمک می کنه و دیدتون رو نسبت…
  • اورکلاک چیست ؟ طرز کار اورکلاک در سی پی یوحتما اصطلاح اورکلاک Overclock به گوشتون خورده و شاید براتون سوال باشه این اورکلاک چیه که انقدر هی میگن اورکلاک ! تو این پست توضیح میدم ، البته توی این پست نمی خوام روش اورکلاک کردن رو آموزش بدم چون خودش یه داستان جداست ! فقط میخوام بگم اورکلاک چیه و…
  • تفاوت دیجیتال و آنالوگ analog چیست ؟تفاوت دیجیتال و آنالوگ یکی از سوالاتیه که ذهن خیلیا رو مشغول کرده . تو این پست می خوام به طور مختصر و مفید بهتون بگم که دیجیتال و آنالوگ در دنیای الکترونیک چه فرقی با هم دارن . با من همراه باشید . همونطور که می دونید و خب…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

بدون دیدگاه

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا