بستن فهرست

گلکسی اکتیو در گوشی های سامسونگ چیه ؟

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

هر سال ، سامسونگ یه پرچمدار معرفی می کنه و یه مدل اکتیو Active از همون مدل رو هم معرفی می کنه . مثلا گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اکتیو یا Galaxy S5 و Galaxy S5 Active . شاید واستون سوال باشه که این مدل اکتیو در گوشی های سامسونگ چیه ؟

مدل اکتیو Active گوشی های سامسونگ

مدل اکتیو Active گوشی های سامسونگ

مدل اکتیو Active در گوشی های سامسونگ چیه ؟

مدل اکتیو در گوشی های سامسونگ ، طراحی خشن و مقاوم از یه پرچمدار هستش . مثلا گلکسی اس 6 اکتیو ، تقریبا همون مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 6 معمولی رو داره اما قاب پلاستیکی و محکم داره ، ضد آب ، ضد شوک و ضد ضربه شده و یه مقدار از نظر ظاهری تغییر کرده مثلا دکمه Home تغییر شکل داده و یا شاید جای دکمه ولوم مقداری بالا پایین شده باشه .

دکمه های گلکسی اس 6 اکتیو

دکمه های گلکسی اس 6 اکتیو

معمولا رنگ های متفاوتی دارن و نمایشگر محکم تری دارن ( ضد خش ) . اساسا مدل اکتیو ، نسخه خشن و زمخت از یه گوشی دیگه اس و بخاطر وجود قاب و دکمه های فیزیکی و ضد خش و اینا ، یه مقدار وزن بیشتری دارن .

تفاوت ظاهری گلکسی اس 6 اکتیو و گلکسی اس 6

تفاوت ظاهری گلکسی اس 6 اکتیو و گلکسی اس 6

همونطور که می دونید ، گلکسی اس 5 ضد آب و ضد گرد و خاک بود . در واقع گواهینامه IP 67 داشت اما گلکسی اس 6 دیگه ضد آب و گرد و خاک نیست اما مدل گلکسی اس 6 اکتیو ، ضد آب و ضد خاک و ضد ضربه طراحی شده . پست مرتبط : گوشی ضد آب و گرد و خاک چیست ؟

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس
گلکسی اس 6 اکتیو ضد آب ضد ضربه

گلکسی اس 6 اکتیو ضد آب ضد ضربه

پس مدل اکتیو در گوشی های سامسونگ چیز عجیب و غریبی نیست و بیشتر روی مقامت اون مدل در برابر آب و خاک و ضربه و اینجور چیزها تمرکز شده . البته مدل اکتیو یه تفاوت اساسی دیگه داره ، باتری !

باتری قوی تر در مدل های اکتیو سامسونگ

بذارید یه مقایسه خیلی کوتاه بین گلکسی اس 6 معمولی و گلکسی اس 6 اکتیو انجام بدم تا بتونیم زودتر به نتیجه برسیم . جفتشون چیپست اکسینوس 7420 دارن ، جفتشون نمایشگر 5.1 اینچی با تراکم پیکسلی 577 پیکسل در اینچ دارن جفتشون دوربین 16 مگاپیکسلی دارن و جفتشون هم حافظه رم 3 گیگابایتی دارن . موقعی که سخت افزار داخلی شبیه به هم باشه ، هر گوشی ای که ظرفیت باتری بیشتری داشته باشه ، قطعا عمر باتری بیشتری هم داره . باتری گلکسی اس 6 حدود 2550 میلی آمپر در ساعت هستش اما باتری گلکسی اس 6 اکتیو 3500 میلی آمپر هست یعنی تقریبا 1000 میلی آمپر بیشتر جریان میده که خب خیلی خیلی تاثیر داره ، چون مشخصات سخت افزاری شون یکسانه .

باتری گلکسی اس 6 اکتیو

باتری گلکسی اس 6 اکتیو

مدل اکتیو سامسونگ و سنسور اثر انگشت

گلکسی اس 4 که کلا سنسور اثر انگشت نداشت ، هیچی ، گلکسی اس 5 اثر انگشت داره اما گلکسی اس 5 اکتیو اثر انگشت نداره ، همین مسئله در مورد گلکسی اس 6 اکتیو هم صدق می کنه و اثر انگشت نداره . اما برای اولین بار در گلکسی اس 7 اکتیو ، سنسور اثر انگشت وجود داره که خود این مسئله می تونه فروش گلکسی اس 7 اکتیو رو خیلی بیشتر کنه . البته گلکسی اس 7 اکتیو فعلا در آمریکا فروش داره و پردازنده اسنپدرگون کوالکام هم داره و خبری از چیپست اکسینوس سامسونگ نیست .

پست مرتبط : سنسور اثر انگشت گلکسی اس 7 و کاربردهای آن

سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 7 اکتیو

سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 7 اکتیو

با این توضیحاتی که دادم ، مدل اکتیو رو فقط زمانی بخرید که نیاز به یه گوشی مقاوم اما در عین حال قدرتمند دارید . حواستون باشه که موقع خرید گوشی ، فروشنده روی اکتیو بودن مدل گوشی خیلی زوم نکنه و الکی ازش تعریف تمجید نکنه . مدل اکتیو صرفا مقاوم تره یعنی از نظر قطعات داخلی لزوما بهتر نیست و یه جاهایی شاید ضعیف تر هم باشه .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • مقایسه صدای گلکسی اس 6 و اس 5سامسونگ قبلا ادعا کرده بود که صدای گوشی گلکسی اس 6 حدود 1.5 برابر بیشتر از گلکسی اس 5 خواهد بود حالا جالب اینجاست که خود گلکسی اس 5 صدای بیشتر و با کیفیت تری نسبت به خیلی از گوشی ها داشت . همونجور که در پست " بهترین گوشی…
  • مقایسه سرعت گلکسی اس 6 و گلکسی اس 5گلکسی اس 6 قطعا از گلکسی اس 5 سریع تره ، این مسئله کاملا مشخصه اما تو این پست ، تاثیر سخت افزار رو در دو گوشی متفاوت و از دو نسل مختلف می بینید . گلکسی اس 6 با پردازنده اکسینوس Exynos چهارده نانو متری 64 بیتی اکتا 7…
  • مقایسه دوربین گلکسی اس 6 و آیفون 6با معرفی گوشی گلکسی اس 6 در نمایشگاه MWC 2015 بارسلون و خریدن این گوشی توسط مردم ، پست های مختلفی از گلکسی اس 6 داره منتشر میشه و یکی از این پست ها ، مقایسه دوربین گلکسی اس 6 و آیفون 6 هست که در ادامه با هم می بینیم…
  • Always-On Display در گلکسی اس 7احتمالا شما هم شنیدین که گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 یه قابلیت جالب داره با عنوان Always-on display که خیلی از کاربرای اس 7 اطلاعات دقیقی در موردش ندارن یا شاید حتی بعضیا اصلا ندونن همچین ویژگی هم در اس 7 وجود داره . البته این ویژگی در گوشی ال جی…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

3 دیدگاه

  • سلام من محمد هستم اول از همه خدا قوت در واقع خدمت خیلی ازنده ای دارید به مردم می کنید انتشار علم خیلی حرف هست که هر کسی به این خوبی نمیتواند آن را ساده ، روان و در عین حال حرفه ای بیان کند. می خواستم بدانم اگر امکان داره یک پست در مورد گوشی های قدیمی مثل سونی اریکسون و نوکیا هم بگذارید ممنون می شوم . موفق و پیروز باشید .

  • مهدی باقری 28 خرداد 1395

    به نظر من گلکسی اکتیو به درد کسایی میخوره که شغل خشن و پرمشغله دارند:

    مثل نقاش ساختمان یا مکانیکی ماشین یا صافکاری و نقاشی ماشین و …

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا