بستن فهرست

قیمت لپ تاپ عامل بسیار کلیدی و تعیین کننده در انتخاب لپ تاپ مورد نیاز تونه . تا جایی که در برخی موارد قیمت لپ تاپ منجر به انصراف از خرید هم شده . با اینکه قیمت لپ تاپ به راحتی خوردن یه لیوان شیرموز قابل پیش بینیه اما خود من بارها دیدم که افراد مختلف یک مدل لپ تاپ رو با ساختار سخت افزاری کاملا مشابه از یه برند با قیمت متفاوت خریدن ؛ در صورتی که در کشور های دیگه اینطور نیست ! وقتی میرید بازار ممکنه قیمت ها به هم نزدیک باشه اما وقتی از فروشگاه های محلی خرید می کنید می بینید که قیمت ها با هم اختلاف داره ! در این پست می خوام تمام راه حل های تخمین قیمت لپ تاپ رو براتون شرح بدم ! حقایقی که فروشندگان لپ تاپ نمی خوان شما بدونید !

قیمت لپ تاپ به چه عواملی بستگی دارد ؟

هر کالایی از لحظه طراحی فکر اولیه تا تولید و نهایتا مصرف کننده مسیر پر پیچ و خمی رو طی میکنه که همگی می تونن در قیمت کالا تاثیر مستقیم و حداقل غیر مستقیم داشته باشن ! شاید درباره قانون کارما چیزای شنیده باشید و اگر نشنیدید خیلی خلاصه بگم که قانون کارما اینه « کارما  در باور هندوان به مفهوم کنش و واکنش است. به بیان دیگر، کارما قانون عمل و عکس العمل، تابش و بازتابش و چرخهٔ علت و معلول می‌باشد و برگرفته از هند باستان است. » در مورد قیمت لپ تاپ هم میشه گفت چنین چیزی صدق میکنه ! یعنی هر اتفاقی در چرخه اقتصادی کره زمین می تونه در قیمت لپ تاپ تاثیر گذار باشه ! اما مهمترین عواملی که می تونن قیمت لپ تاپ رو به طور مستقیم تحت تاثیر قرار بدن رو بررسی می کنیم .

تاثیر قیمت CPU یا پردازنده بر قیمت لپ تاپ

تاثیر CPU یا پردازنده لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

تاثیر CPU یا پردازنده لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

پردازنده یا CPU اصلی ترین و مهمترین قطعه سخت افزاریه که می تونه تاثیر مستقیم روی قیمت لپ تاپ داشته باشه . دلیل تاثیر قیمت پردازنده روی قیمت لپ تاپ اینه که برند ، نوع و مدل پردازنده بنیان گذار کل ساختار سخت افزاری لپ تاپه و تمام قطعات بر اساس پردازنده انتخاب میشن ! البته انتخاب قطعات سخت افزاری برای یک لپ تاپ در برخی موارد بیشتر تجاریه تا علمی ! به طور مثال به عقیده من در کنار پردازنده Core i3 کمتر از ۴ گیگ RAM به هیچ وجه علمی نیست چون قدرت پردازنده Core i3 زیر سوال میره ! معمولا شرکت های معتبر تولید کننده لپ تاپ مانند اپل و سونی همچین خز بازی هایی در نمیارن و میشه گفت یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب مارک لپ تاپ ، کانفیگ ( یا پیکربندی قطعات سخت افزاری ) علمی و اصولی لپ تاپه . از بحث دور نشیم ! وقتی قیمت پردازنده به کار رفته در لپ تاپ مورد نظر رو بدونید بدون شک بخش مهمی از قیمت لپ تاپ رو به دست آوردید ! لازم به ذکره که پردازنده ها شاید اسم های تجاری مشابهی داشته باشن اما به لحاظ قیمت متفاوتن وگرنه اصلا دلیلی نداشت تولید بشن ! مثلا پردازنده های سری Core i7  ساخت شرکت اینتل چند نوع هستن که قیمت هاشون با هم فرق دارن و همینطور میزان کاریی و قدرت شون ! پس گول یک سری اصطلاحات رو نخورید ! قیمت Core i7  سری Sandy bridge  با ivy bridge فرق می کنه پس مواظب باشید که یه وقت بخاطر اسم پردازنده لپ تاپ رو گرون تر از قیمت واقعیش نخرید ! دلیل گرون بودن بعضی از مارک ها همینه . ممکنه شرکت سونی Core i7  بزنه اما قیمتش از یه لپ تاپ Core i7  شرکت Dell گرون تر باشه (که هست)  ! خوب از کجا قیمت پردازنده رو پیدا کنیم ؟ برای پیدا کردن قیمت CPU یا همون پردازنده چنتا راه وجود دار :

لیست قیمت پردازنده های شرکت Intel

■ لیست قیمت پردازنده های شرکت AMD

اگر می خواین اطلاعات بیشتری درباره قیمت پردازنده پیدا کنید می تونید وب سایت Ebay.com  رو هم چک کنید.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

تاثیر قیمت پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک بر قیمت لپ تاپ

بعد از CPU یا پردازنده اصلی ، مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت لپ تاپ کارت گرافیک یا همون پردازنده گرافیک می باشد . نمی خوام وارد مباحث تخصصی مربوط به کارت گرافیک بشم چون محمد رضا امین زاده به تفصیل و کاملا تخصصی و البته بهتر از من توضیح داده و نیازی به توضیح بنده نیست اما لازم به یادآوریه که کارت گرافیک برای گیمر ها  بیشتر مهمه و اگر اهل گیم نیستین می تونید تا حد قابل توجهی از قیمت لپ تاپ کم کنید ! البته شما مثل PC در انتخاب قطعات لپ تاپ آزادی ندارید چون معمولا امکان تعویض قطعات لپ تاپ مثل قطعات در PC وجود نداره و خیلی محدود تره . برای پیدا کردن محدوده  قیمت کارت گرافیک می تونید لیست قیمت کارت های گرافیک وب سایت PCworld.com  رو چک کنید . چک کردن قیمت کارت گرافیک برای تخمین قیمت لپ تاپ بسیار مهمه چون یه کارت گرافیک قدرتمند قیمت سنگینی هم داره !

تاثیر قیمت هارد دیسک Hard Disk در قیمت لپ تاپ

حافظه SSD تولید شرکت Intel - تاثیر قیمت هارد بر قیمت لپ تاپ

حافظه SSD تولید شرکت Intel – تاثیر قیمت هارد بر قیمت لپ تاپ

بعد از این پردازنده اصلی یا CPU و پردازنده گرافیکی یا GPU ، قطعه ای که می تونه قیمت لپ تاپ رو تحت تاثیر قرار بده قیمت هارد یا همون وسیله ذخیره سازی داخلی لپ تاپه . در حال حاضر هارد هایی که در بازار موجود هستند بر دو نوع اند :

■ حافظه HDD یا Hard Disk Drive

■ حافظه SSD یا Solid-State Drive

خیلی مختصر و مفید بگم خدمت تون که تکنولوژی HDD قدیمی تر از تکنولوژی SSD هست و مسلما سرعت حافظه های SSD هم به هیچ وجه قابل قیاس با سرعت HDD نیست ! از اوجایی که سرعت حافظه های SSD بسیار بسیار بیشتر از هارد HDD است قیمت لپ تاپ هایی با حافظه SSD ( مانند MacBook Pro ) به مراتب از لپ تاپ های HDD بالاتره ! برای درک بهتر تفاوت این دو نوع حافظه ، توصیه می کنم مطلبی رو که محمد امین زاده درباره تفاوت حافظه HDD و حافظه SSD نوشته حتما بخونید ! برای اطلاع از قیمت هارد لپ تاپ حتما لیست قیمت هارد لپ تاپ رو در وب سایت Cnet.com چک کنید !

تاثیر قیمت صفحه نمایش لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

تاثیر صفحه نمایش لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

تاثیر صفحه نمایش لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

دو عامل بسیار مهم در تعیین هزینه تمام شده و در نهایت قیمت مانیتور عبارتند از :

■ اندازه صفحه نمایش

مانیتور یا صفحه نمایش لپ تاپ های موجود در بازار فعلی ( سال ۹۲ شمسی و ۲۰۱۳ میلادی ) بین ۱۴ تا ۱۵ می باشد و از این رو شاید این بخش از قیمت لپ تاپ در اغلب مدل ها تفاوتی نداشته باشه و یا تفاوتش چشمگیر نباشه ! همانطور که می دونید اندازه صفحه نمایش بر اساس قطر با مقیاس اینچ در نظر گرفته میشه یعنی وقتی می گیم مانیتو ۱۴ اینچ یعنی مانیتوری که قطرش ۱۴ اینچ معادل ۳۵ سانتی متره  ( هر اینچ معادل ۲.۵ سانتی متره ) . پس هر چی مانیتور یا صفحه نمایش لپ تاپ بزرگتر باشه هزینه تولیدش بیشتر و در نتیجه قیمت لپ تاپ هم بیشتر میشه .

■  تکنولوژی ساخت صفحه نمایش

در حال حاضر مانیتور های رایج در بازار یا بر اساس تکنولوژی LCD هستن و یا بر اساس تکنولوژی LED . تفاوت مانیتور LCD با مانیتور LED شاید اونقدرها محسوس نباشه اما خوب به هر حال مانیتور LED جدیدتره و کمی هم گرونتر ! البته صفحه نمایش اپل با تکنولوژی ساخت اختصاصی اپل یعنی Retina ساخته شدن که همین مسئله باعث شده تا قیمت لپ تاپ های اپل به طرز چشمگیری بیشتر از لپ تاپ های سایر شرکت ها باشه !

 تاثیر تکنولوژی های جدید وتعداد پورت ها بر قیمت لپ تاپ

اکثر لپ تاپ های موجود در بازار یک سری امکانات ضروری رو دارند مثل : پورت USB ، پورت RS232 ، خروجی صدا و DVD Writer  ، webcam و پورت LAN . اما امکاناتی مانند خروجی HDMI یا Blu-Ray  و USB 3 ، باتری قدرتمند و …. فقط در برخی لپ تاپ ها وجود داره که قیمت لپ تاپ هایی با این امکانات مسلما بالاتره !

تاثیر طراحی و مواد به کار رفته در بدنه لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

لپ تاپ MacBook Pro تولید شرکت اپل - تاثیر طراحی مدرن بر قیمت لپ تاپ

لپ تاپ MacBook Pro تولید شرکت اپل – تاثیر طراحی مدرن بر قیمت لپ تاپ

علم طراحی صنعتی یک از پیچیده ترین و کاربردی ترین علوم مهندسیه که تاثیرش رو در هر جایی از زندگی مون می تونیم ببینیم . خوب طبیعیه که مهندسین طراحی صنعتی دستمزد قابل توجهی رو در ازای تلفیق علم و هنر درخواست کنن ! برای خلق یک طراحی مدرن لازمه تا اصول مربوط به کاربرد پذیری ، اندازه ، دوام ، زیبایی و اخیرا تکنولوژی سبز  رو تا حد امکان رعایت کرد . با کمی فکر و مطالعه در زمینه طراحی صنعتی به این نکته می رسیم که خلق یک طراحی مدرن و هنرمندانه در چهاچوب اصول علمی کار بسیار بسیار دشواریه که حتی شرکت هایی با عظمت Dell هم در تحقق این آرزو ( در قیاس با اپل و سونی ) عاجزن ! بنابراین طراحی اصولی و استفاده از مواد به کار رفته در بدنه لپ تاپ می تونه قیمت لپ تاپ رو به طور کامل متحول کنه !

تاثیر مارک لپ تاپ بر قیمت لپ تاپ

بهترین مارک لپ تاپ چیست ؟

بهترین مارک لپ تاپ چیست ؟

این قضیه مارک لپ تاپ یا همون برند لپ تاپ همیشه یک مسئله پر سر و صدا بوده و هنوزم هست ! اینکه بهترین مارک لپ تاپ چیه مهم نیست مهم اینه که اطلاعات تون در زمینه خرید لپ تاپ کامل باشه ! اما یک سری حقایق هم وجود دارن ! مثلا طراحی ، مواد به کار رفته در بدنه و انتخاب صحیح و علمی قطعات سخت افزاری ، امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در لپ تاپ در هر برندی متفاوته ! قیمت لپ تاپ هم به همین عوامل بستگی داره . حالا یه شرکت مثل اپل بهترین قطعات و جدیدترین تکنولوژی ها رو استفاده میکنه و از اون طرف هم قیمت لپ تاپ هاش با بقیه برند ها تفاوت نسبتا زیادی داره ! اغلب لپ تاپ های شرکت های اپل ، سونی و سامسونگ تمام اصول تولید لپ تاپ رو رعایت کردن و مسلما قیمت لپ تاپ هاشون هم گرونتره و این گرونی هم کاملا انسانی و توجیه پذیره . البته این مسئله دلیل محکمی برای نخریدن لپ تاپ های Lenovo و یا Acer و یا سایر مارک های ارزون نیست ! چون همونطور که میگن هر کسی را بهر کاری ساختن ، همانطور هم میشه گفت هر لپ تاپی را بهر کاری ساختن ! تعمیرکاری که که از لپ تاپ برای عیب یابی اتومبیل ها استفاده می کنه ( حتی اگه مایه دار باشه هم ) لازم نیست که از اپل استفاده کنه ! چون اپل لوکسه و کانفیگ سخت افزاری بسیار پیشرفته ای داره که یک تعمیرکار اتومبیل اصلا بهش احتیاجی نداره ! پس مارک لپ تاپ رو کاملا بر اساس نیاز تون انتخاب کنید نه پز و کلاس و افه چون این چیزا هیچ سودی برای شما نداره . اما اگر وضعیت مالی تون تووووووووووووووپه ، اگه ویندوز کارید سونی یا سامسونگ و اگه می تونید با مک کار کنید ، یه مک بوک بخرید و حالشو ببرید . به هر حال از قدیم هم گفتن دارندگی و برازندگی !

تاثیر قیمت ارز به خصوص قیمت دلار در قیمت لپ تاپ

تاثیر قیمت دلار در قیمت لپ تاپ

تاثیر قیمت دلار در قیمت لپ تاپ

قیمت لپ تاپ وابستگی ۱۰۰ در صد مستقیم به قیمت ارز به خصوص قیمت دلار داره ! چرا ؟ به دلیل اینکه ارزش دلار امریکا نسبت به پول سایر کشور ها در بازار بین المللی ثبات بیشتری داره و در نتیجه معاملاتی که با دلار انجام میشن برای طرفین معامله به خصوص تولید کنندگان کمترین ریسک رو در بر خواهد داشت . از اونجایی که تولید لپ تاپ در ایران حالا حالا ها ممکن نیست پس سرمایه گذاران ایرانی چاره ای جز واردات لپ تاپ ندارن . اما داستان به همین جا ختم نمیشه ! انتقال وجه ارزی ، رایگان نیست ! برای اینکه وارد کننده ایرانی پولش رو به حساب بانکی تولید کننده واریز کنه باید از هفت خان رستم رد شه ! متاسفانه تحریم های علیه ایران موانع زیادی در پروسه واردات و همینطور صادرات ایجاد کردن . به طور خلاصه و صرفا جهت یاد آوری لازمه عرض کنم که ارز موجود در کشور با صادرات قدرتمند تامیین میشه و حالا که ما تحریم هستیم خوب ورود عرض به کشورمون بسیار بسیار محدود شده که این مسئله در نهایت موجب افزایش قیمت ارز (دلار) شده . بنابراین قیمت لپ تاپ با قیمت دلار ارتباط مستقیم داره به عبارت دیگه اگر قیمت دلار افزایش پیدا کنه پیرو قیمت دلار ، قیمت لپ تاپ هم افزایش پیدا می کنه و بر عکس اگر قیمت دلار کاهش پیدا کنه قیمت لپ تاپ هم میاد پایین . در ضمن این مسئله رو حتما مد نظر داشته باشید که خیلی وقتا قیمت دلار فقط یک بهانه بسیار موجه برای افزایش قیمتاست !

تاثیر هزینه گارانتی یا ضمانت نامه بر قیمت لپ تاپ

یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت لپ تاپ گارنتی یا بیمه لپ تاپه . از قدیم گفتن مهریه رو کی داده ؟ کی گرفته ؟ اما همه در این مورد سخت گیری می کنن ! اگر کسی نمیده و یا کسی نگرفته پس چرا انقدر رو مهریه قفل می کنید ؟! ببینید تعمیرات خرج داره الکی که نیست پس مطمئن باشید که  شرایط ارائه گارانتی به همین سادگی که فکر می کنید نیست ! نتیجه ؟ نتیجه اینکه در مورد گارانتی تحقیق کنید تا سرتون کلاه نره چون خیلی از گارانتی های ارزون عملا هیچ مسئولیتی در قبال قول هاشون نمی پذیرن واگر کار به جاهای باریک بکشه اول و آخر مجبور میشید واسه تعمیرات لپ تاپ تون هزینه کنید !

تاثیر خباثت فروشنده در قیمت لپ تاپ !

تاثیر فروشنده طمع کار در قیمت لپ تاپ

تاثیر فروشنده طمع کار در قیمت لپ تاپ

در همه جای دنیا بازاریابی و فروش با دیدگاه جنگ مدرن تجزیه و تحلیل میشه و خیلی وقتا راه کار های فروش منصفانه نیست چون سرمایه گذار فقط و فقط به حفظ و یا افزایش سرمایه ش فکر میکنه نه من و شما ! اگر تجربه ای از خرید یا کار طولانی مدت با لپ تاپ ( حداقل یک سال ) ندارید اکیدا توصیه میکنم از بازار خرید نکنید ! بازار جای گرگاست نه بره ! وقتی میرید بازار دیگه مسئولیت هر چیزی پای خودتونه اما اگر از فروشگاه محلی خرید کنید کمتر متضرر میشید . ببینید چیزی که مسلمه اگر بازار بخرید قطعا ارزون تر می خرید اما گاهی وقتا ممکنه همون لپ تاپ ارزون رو خییییییییییییلی گرون تر خریده باشید ! بذارید یه مثال خیلی ساده بزنم  فرض کنید معیار شما کارت گرافیکه و فروشنده هم در همون ابتدای مکالمه متوجه این مسئله میشه اونوقته که با اصطلاحات پیچیده شما رو دچار سرگیجه میکنه و بعدش با پیشنهاد های وسوسه انگیز شما رو هیپنوتیزم میکنه ! مثلا میبینه شما رو کلمه گیگ حساسین و هرچی این گیگ گنده تر باشه شما بیشتر خوشحال میشید میاد میگه کارت گرافیکش هم مثلا ۲ گیگه و بعدش چشماتون از شادی برق میزنه و بغض گلوتونو میگیره و اون موقع است که فروش انجام میشه ! فروشنده دیگه نمیگه که قدرت پردازش این کارت گرافیک چقدره و چه کاربردی داره ! وقتی از بازار خرید می کنید به یاد داشته باشید که این راه برگشت نداره ها ! کالایی که فروخته شده دیگه پول نمیشه ها !  مواظب باشید ! اگر می خواید لپ تاپ بخرید حتما تحقیق کنید ! حتی اگر از فروشنده محلی می خرید ! اگر چه اگر از فروشگاه محلی خرید کنید و مشکلی به وجود بیاد برای حل مشکل  تا حدی می تونید از فروشگاه محل تون کمک بگیرید و اون رو مسئول بدونید اما فروشنده ها در بازار وززه تر از این حرفان که حتی بتونید باهاشون دعوا کنید چه برسه به اینکه با زبون خوش بخواید لپ تاپ رو پس بدین یا از قیمت لپ تاپ خریده شده شکایت کنید ! مسلما قیمت لپ تاپ در فروشگاه محلی بیشتر از فروشگاه های بازاره و خب طبیعیه !

قیمت لپ تاپ در فروشگاه محلی = قیمت لپ تاپ در بازار + حمل و نقل + مقداری سود + هزینه خدمات

البته بسیاری از فروشگاه ها هزینه خدمات بعد از فروش لپ تاپ ( مانند نصب ویندوز و نرم افزارهای کاربردی و آنتی ویروس ) رو در قیمت لپ تاپ حل می کنن تا هم خوشمزه تر شه و هم اینکه خوب ارائه خدمات رایگان یا ارزان خودش یک سبک تبلیغاتی کارا و قدرتمنده !

حرف آخر درباره قیمت لپ تاپ

قیمت لپ تاپ به شدت تحت تاثیر عواملیه که در این پست خدمت تون عرض کردم . اما یک سری مسائل رو هم موقع خرید در نظر بگیرد :

■ قیمت لپ تاپ رو به دلار چک کنید ! مشاهده لیست قیمت لپ تاپ در وب سایت PCworld.com

■ اگر فروشنده مطمئن و با سواد پیدا کردین به سوادش احترام بگذارید ! این آدم یه روزی کلی زمان و پول هزینه کرده تا بفهمه که چه لپ تاپی مناسب چه کاریه ! زندگی خیلی کوتاهه ، حالا یکم بیشتر بش خیر برسونید جای دوری نمیره چون اونم یه انسانه که دلش رو  به همین سودی که قراره شما بش برسونید خوش کرده . اما حواس تون رو ۶ دونگ جمع کنید تا آدم دو دره باز رو از آدم با سواد و صادق تمیز بدین تا سرتون کلاه نره چون پول علف خرس نیست !

■ اگر لپ تاپ خوب می خواین خساست نکنید  و لپ تاپ خوب بخرید تا دو خرجه نشید !

■ اگر لپ تاپ گیم یا لپ تاپی برای کارای نقشه کشی و گرافیک می خواید حتما تحقیقات کامل انجام بدید چون واقعا مهمه ! در غیر این صورت خییییییییییییییلی ضرر می کنید ، مگر اینکه خوش شانس باشید !

■ توصیه می کنم حتما قبل از خرید لپ تاپ یه دوره کوتاه آموزش کامپیوتر بگذرونید یا اینکه حتما مطالب علم فردا رو بخونید تا طرز کار اصولی با لپ تاپ رو یاد بگیرید.

■ اگر اوضاع اقتصادی خوب نیست تقاضای موس اشانتیون و این چیزا رو نکنید چون الان دیگه تو این اوضاع بذل و بخشش واقعا خیلی سخته ، فروشنده رو تو معذوریت قرار ندین !

■ علم فردا رو فراموش نکنید ! من ابراهیم درویش و رفیق شفیقم محمد رضا امین زاده دلمون فقط و فقط به لطف و محبت های شما خوانندگان عزیز خوشه پس ما رو فراموش نکنید !

راستی دوستان ، پیشنهاد میکنم دوره های انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید ، دنیاتون عوض میشه ! خیلی فرقه بین کسی که انگلیسی میدونه و نمیدونه !

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • مشخصات آلترابوک جدید Dell Latitude 6430u    در حالی که بازار ایران تحت شعاع لپ تاپ و تبلت قرار گرقته ، کامپیوترهای جدیدی در حال تولید هستند که مردم معمولی حتی شاید اسم اون رو هم نشنیده باشند . آلترابوک ها . یک وبسایت آلمانی خبر از تولید محصول جدید شرکت دل ، آلترابوک Dell…
  • راهنمای خرید لپ تاپ ، پاسخ به سوالات متداول خریداران لپ تاپ  لپ تاپ کم کم داره جای دسکتاپ رو میگیره . حالا این اتفاق خوبه یا بده خدا می دونه اما خدا نکنه 1 چیز تو جامعه اپیدمی بشه ، دیگه مردم به هر ضرب و ضوربی که شده میخوان اون حالت اپیدمیک رو حفظ کنن . الان مردم رو دور…
  • مدل لپ تاپ و مشخصات لپ تاپ خود را چگونه پیدا کنیم ؟دونستن مدل لپ تاپ در بسیاری از موارد به خصوص هنگام مراجعه به مراکز تعمیرات لپ تاپ مسئله بسیار مهمیه ! خیلیا فقط می دونن که برند لپ تاپ شون چیه و دیگه با هیچی کار ندارن ! مدل لپ تاپ نشون دهنده خیلی چیزاست . قبل از اینکه توضیح…
  • ورود به تنظیمات بوت و بایوس لپ تاپ لنووبایوس لپ تاپ لنوو یکی از مسائلی است که با ورود برخی مدل های جدید از لپ تاپ های لنوو سر زبون ها افتاده و دوستانی که قصد تعویض ویندوز لپ تاپ های لنوو مثل G500 ، G510 و Z510 رو داشتن احتمال خیلی زیاد به این مسئله برخورد کردن…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

273 دیدگاه

  • مهرداد الف 29 فروردین 1399

    باسلام لپ تاب لنوو‌ مدل L470 تینک پد‌ ۱۴ اینچ مدل آخر ۲۰۱۷
    چقدر میارزه.باتشکر

  • سلام. مطالب خودتون و رفیق شفیقتون عالی هستن. در حالی که دارم میمیرم از خنده کلی نکات ارزشمند هم یاد میگیرم . اگه مردم هم شاد و نیش تا بناگوش باز از دنیا میرم.

  • لپ تاپ lenovo سه سال کرده ولی ن زیاد الانم درحد نو هست و هنوز عالی کار میکنه برای فروش چقد میارزه؟

  • سلام لپ تاپ ایسوس مدل k550v چقدر می ارزه؟

  • خیلی خوب بود کیف کردم جامع و کاربردی

  • با سلام من خودم تعمیرکارم خیلی خوب و کامل بود بازم ممنون

  • ممنون از محتوای حرفه ای شما
    بسیار جالب بود

  • سلام
    ببخشید من منظورتونو در مورد ار بازار لپ تاپ نگیریم رو نمیفهمم پس ما باید از کجا بگیریم بازار های محلی که همین بازار ها هست . میشه واضع تر توضیع بدین. ممنونم

  • سلام ببخشید برای بازی دو تا 2 چه لپ تابی خوبه و با چه سیستمی ؟ ممنون

  • با سلام
    من میخوام یک لپ تاپ بخرم برای کارهای روزمره ،مثل وب وموسیقی، وفیلم، البته فیلمهای الان برای دانلود قرار دادن با فرمت265، که لپ تاپ قبلی خودم اجراش نمیکرد، بودجه کافی ندارم،چه لپ تاپی بگیرم، لصفا راهنمایی کنید ممنون

  • منصوره 20 مهر 1396

    آفرین بر شما دمتون گرم مطالبتون بسیار مفید بود لذت بردم.

  • سلام و عرض خداقوت
    با تشکر از مطالب مفید و مناسب شما
    بنده قصد دارم ان شاءالله یه تبلت بخرم ولی بدلیل اینکه کارهای ویرایشی زیاد انجام می دم به نرم افزارهایی مثل word، power point و … نیاز دارم بنابراین احساس می کنم تبلت های هیبریدی که چیزی بین لپ تاپ و تبلته چیز خوبی باشه. به نظر شما از بین این تبلت ها چه برندی خوبه و کمی درباره این تیبلت های هیبریدی اطلاعات دهید. همچنین جدیدا جی ال ایکس تبلت هیبریدی با مدل w11 داره که می گن خوبه، نظر شما چیست؟ ازتون میخوام واقعا و حقیقتا در این باره بنده رو راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

  • سلام و تشکر
    جالب بود

  • مرسییی 🙂

  • با سلام
    ممنون از اطلاعات خیلی خوبی که ارائه دادید عالی بود
    من یه لپ تاپ می خوام با ویژگی زیر ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    1.سبک باشه زیر 2 کیلو
    2. مارک دل،اپل و لنووو نباشه
    3.گرافیک آنبورد نباشه گاهی بشه باهاش بازی نسبتا سنگین انجام داد
    4.فعالیت کار ی خاصی باهاش ندارم ولی بایدشیک باشه
    5.حدودا 4 ملیون یه کم کمتر و بیشتر قیمتش باشه
    6. صفحه نمایش کمتر از 14 و حتما مات و حداقل HD باشه
    خودم یه جستجو انجام دادم به asus UX32LN &Asus UX310 UQ رسیدم .لطفا راهنماییم کنید واقعا سردر گم شدم .ممنون از زحمات شما

  • دوست عزیز از مطالب تون بسیار سپاسگذارم اینقدر جالب ساده و قابل فهم است من شیفته کار شبکه شدم اگر مقدور آموزش شبکه وترفندهای آن را بگذارید.

  • محمد کریمی 16 فروردین 1396

    من اگر بخوام لپ تاپ بخرم و شرایطی و با چک پول بدم و هزینه ارسال تهران و ترس خراب بودن و اشکال داشتن لپ تاپ دامنگیرم نشه ترجیح میدم از فروشگاه محلی بخرم حتی اگر کمی گرانتر باشه. مگر اینکه فروشگاههای آنلاین شرایطی و با چک بتوانند به من لپ تاپ بفروشند. با تشکر

  • سلام جناب درویش
    ابتدا باید تشکر کنم از اطلاعات خوب تون! و دوم پیشاپیش بابت حسن توجه به این کامنت .
    جناب درویش بنده مدت هاست به دنبال یه لپ تاپ کاربردی و جوندار در زمینه نرم افزارهای جستار متنی با طول عمر باطری و همچنین توانایی اجرای چندین برنامه همزمان از مرورگر ها گرفته تا office برای ساپورت قابلیت سرچ سریع و بدون اصطلاحا delay دارا باشه و همچنین بتونه تا یه حدی کیفیت تصویر و برای کار طولانی مدت و همچنین نرم افزارهای ساده مهندسی از قیبل catia و… رو ساپورت کنه در ضمن از لحاظ هزینه هم تا 3.1 میلیون میتونم هزینه کنم.

  • سلام
    میشه تو خرید لپ تاپ راهنماییم کنید؟

    یک در دنیا صد در آخرت !

  • خیلی ممنون درویش جان دستت خوش
    کارت حرف نداره دوست داریم.
    بوس

  • سلام،من مهندس شیمیم یه لب میخوام که باهاش نرم افزار های شبیه سازی و مرتبط با رشتمو اجرا کنم پس
    پردازنده برام در اولویته ومهمترین بخشه،ضمن اینکه ممکنه برای کارهای گرافیکی هم ازش استفاده کنم ومیخوام کیبورد راحتی داشته باشه وصفحه نمایش خوب که ازکارباهاش لذت ببرم تا 3.5حالا صد دویست بالاترم پرداخت میکنم برا قیمت،فقط فوریه

  • با سلام و تشکر به خاطر سایت زیبا و مفیدتون
    می خواستم ازتون راهنمایی بگیرم. علاقه زیادی به برنامه نویسی موبایل دارم لطفا منابع و راهنمایی لازم را در این زمینه بفر مایید.
    با تشکر

  • ممنوم بدرد خورد

  • حسنعلی 22 آبان 1394

    سلام، خدا قوت. لطفا برای خرید یه لپ تاپ قوی و پر قدرت راهنماییم کنید که به درد حک بخوره و جایی منو لنگ نذاره. یه کاری بهم پیشنهاد شده که قبلش 2سال آموزش باید ببینم و گفتن که برای شروع یه لپ تاپ خوب باید خودم تهیه کنم تا اگه وسط کار جا زدم اون مرکز هزینه اشتباهات و پشیمونی منو نپردازه. دوست دارم کارم و پرقدرت شروع کنم. هزینه بین 4 تا 5 ملیون (البته با قرض و قوله). لطفا راهنمایی کنید. یا علی مدد

  • سلام

    میخوام با پرداخت هزینه. برای لب تاب م قیمت بذارین / ؟؟؟؟
    راهنمایی کنین

  • علی مهدوی فر 26 شهریور 1394

    سلام
    فقط خواستم از مطالب خوبتون تشکر کنم. خیلی هایش به کارم اومد.
    دست تون درد نکنه.
    ادامه بدید.

  • مجتبی غفاری 24 مرداد 1394

    دوست گرامی بسیار از راهنمایی شما سپاسگزارم و امیدوارم همیشه در کار و زندگی پیروز باشید . بسیار بهره جستیم از دانش شما .

  • با سلام
    تشکر از خدمات شما حد اقل تقدیر از تلاش شماست و کمک مالی به سایت نیز هر میزان باشد کمتر از زحمات شماست اجر زحمات شما با عالم و دانای مطلق خداوند علیم و حکیم انشا ا….. موفق باشید.

  • خ محمدی 12 مرداد 1394

    سلام
    روزتون بخیر.ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون.
    آآآآآقا من به یه لپ تاپ برای کارای پردازش تصویر و برنامه نویسی احتیاج دارم.اهل گیم هم نیستم حداقل توی این 6 سالی که vostro1510 را داشتم فقط یکی دو تا بازی روش نصب کردم.عمر باطری و سبکی با صفحه نمایش هم برام مهمه.اما بیشتر از همه رم و پردازنده نظرم را جلب میکنه.دوست دارم با یه هزینه معقول یه لپ تاپ بادوام بخرم.مثه اینی که الان دارم و 6 سال باهاش کار کردم.تا 3 تومن هم هزینه میدم کمتر با همین کارایی باشه که چه بهتر.ولی دیگه خیالم راحت باشه که بالای 5 سال برام عمر میکنه و ناراضیم نمیکنه.دستتون درست

  • بسیار عالی بود همه چیز را متوجه شدم الا این که قدر ت پردازنده گرافیکی جز به گیگ به چه چیز دیگه ای بستگی داره من نمیدونم لطفا بگید تا هم من و هم دوستان ناآگاه مثل من یاد بگیرند.

  • مممممم 17 تیر 1394

    مرسی از توضیحات شما. اما دلتون به خدا خوش باشه مشکل تمام دنیای امروز اینه همه دلشون به هم خوشه نه به خداوند.

  • رادین 10 تیر 1394

    سلام بر همه ی دست اندر کاران علم فردا
    من خیلی به سایت شما سر میزنم و یه پام سایت شماست
    من دوازده سالمه و یه لپ تاپ میخوام برای برنامه نویسی و انجام بازی هایی که گرافیک بالایی دارند
    بین asusn550jk
    وmsi ge60 apache-E
    گیر کردم هر کدام مزیتی دارند یکی گرافیک بهتر و یکی صفحه نمایش بهتر میدونم توی این پست نباید می نوشتم ولی پستی پیدا نکردم که مرتبط باشه ممنون میشم از اینکه به من جواب بدین باز هم ممنون از سایت خوبتون

  • مهدی جانی 26 خرداد 1394

    سلام آقا ابراهیم عزیز
    مطلب فوق العاده مفیدی بود
    ممنونم

  • رضا ولی الهی ، دفتر یار دفتر اسناد رسمی سیزده بروجرد 12 خرداد 1394

    با عرض سلام و خدا قوت جانانه خدمت استاد عزیز آقایان ابراهیم درویش و محمد رضا امین زاده
    از مطالب مفید و کاربردی شما بی نهایت تشکر میکنم و امیدوارم خداوند مهربان جواب زحمات بی منت شما را بدهد . اگر به شهر زیبای بروجرد تشریف آوردید ، در خدمت شما و خانواده های محترمتان هستیم . یک سوال از خدمتتون داشتم . اصلا اهل بازی با کامپیوتر نیستم و برای کارهای معمولی و استفاده از اینترنت ، آیا شما لب تاپ hp پاویلیون R 224 مدل ICORE 5 را تایید میکنید ؟ پیشنهاد خود شما چیه ؟

  • درود بر شما
    خیلی خیلی ممنون اطلاعات مفیدی بود

  • تور مشهد 29 فروردین 1394

    خیلی ممنونم مطالب سایتتون رو دنبال میکنم عالیه

  • هتل سی نور 27 فروردین 1394

    خیلی ممنون سایتتون خیلی خوبه

  • سلام به همه بچه های علم فردا
    خدا قوت
    میدونم شاید سوال بچگانه ای باشه ولی میخواستم بدونم به طور کلی پردازنده های اینتل بهترن یا amd؟
    آیا استثنا هم دارن؟
    سوال اصلیم اینه که کدوم یکی از پردازنده های زیر قوی ترند؟
    AMD FX 7600 3.6GHz Turbo
    intel core i7 4710HQ 6m cache
    عید شما مبارک
    خدانگهدار علی یارتون.

  • من همین امروز با سایتتون آشنا شدم

    مثل شما اطلاعاتم کامل نیست ولی یه عمره دارم به دوستان و آشنایان میگم بر اساس نیاز اقدام به خرید کنید نه بودجه و کلاس گذاشتن ولی کو گوش شنوا!!!!!!

    سلامتی ابراهیم درویش و محمدرضا امین زاده که خیلی آقا و مرد هستن

  • با سلام. ممنون از مطالب عالی.

  • دستتون درد نکنه خیلی ممنون بخاطر مطالب مفید سایتتون

  • سلام و خسته نباشی
    واقعا یه دید کلی مناسب بهم دادین . که ارزشی به اندازه ی زمان رو داشت.
    بسیار ممنونم

  • بسیار ممنون….
    بسیار بهره بردیم
    ایشالا هر روز موفق تر از دیروز باشید…

    قیمت دلار واقعا بدجور رو مردم فشار میاره.. :(((
    پوله هیچی رو میدیم انگارررر 🙁
    زور داره خدایی :(((

  • دنیال 10 دی 1393

    سلام خسته نباشید بنده تعمیرکار موبایل هستم میخوام لب تاب بخرم خواهش میکنم راهنمایی کنید چ لب تابی بخرم خدا اجرتون بده

  • بچه ها مچکریم
    خخخخ

  • سلام
    ازتون خوشم میاد واقعا مثل شما توی اینترنت کم پیدا میشه …………. حالا…
    دمتون گرم
    در پناه خدا

    • سلام
      خیلی خیلی لطف دارین ، خواهش ما از شما اینه که علم فردا رو به دوستان تون هم معرفی کنید .
      موفق باشید

  • سلام از مطالب علمی بسیار مفیدتان بسیار بسیار متشکرم/دست مریزاد

  • درود استاد
    نیاز به یه راهنمایی دارم
    من لپتاپ ایسر مدل 5742g دارم خیلی عالیه. ولیبرا کارا دانشجویی که مینی لپ تاپ نیاز دارم چونسنگینی وزن اینی که دارم اذیتم میکنه. گول خوردم یه تبلت ارزون پیرگاردین p704 هم خریدم.به درد هیچی نمیخوره.اصلا از اندروید خوشم نیادراستش.
    نمیخوام گرون باشه مینی.قافه و سبکیش واسم مهمه. شما چی پیشنهاد میکنی؟ میخواستم دست2بخرم که با توضیحات شما پشیمون شدم.دستتون درد نکنه. خیلی زحمت میکشید

  • سید ابراهیم حسینی 01 خرداد 1393

    از راهنمایتون ممنونم اگه میشه با برای خرید لب تاب بیشتر توضیح بدهید با تشکر

  • سلام و ممنون از سایت خوبتون
    راستش از دیروز با سایتتون اشنا شدم دروغ چرا و از دیروزم افتادم به خوندن مطالب.
    یه سوال دارم برای خرید لپتاپ.
    میخواستم ببینم زیر 2500000 یه لپتاپ خوب ایسوس بهم معرفی کنید. خب من شدیدا وبگرد هستم و ظرفیت هارد هم برام مهمه از بس که فیلم ریختم رو کامپیوترم.و استفاده هم از بیشتر دخترا خیلی بیشتر تره.یعنی فقط نمیرم فیسبوک باهاش یک سری کارهای اداری و فاکتور نویسی اینا هم انجام میدم بعلاوه دانلود فیلم و تماشا.
    بعد هم دیروز رفتم نمایندگی ….. شهرمون و توش لپتاپ سونی مدل SVF15216SG رو دیدم و یک دل نه صد دل عاشقش شدم فروشنده هم تقریبا 200تومن گرونتر از سایت خد ….. میفروخت لپتاپو.
    حالا به نظرتون من دل رو بزنم به دریا و 2800 خرج کنم و سونی بخرم یا یک مدلی از ایسوس میتونید بهم معرفی کنید که ارزون تر باشه و با همون قابلیتها؟

  • محمد حسین حیدری 21 فروردین 1393

    سلام ممنون از مقالتان
    به نظر شماآیا لپ تاپ lenovo z510 با کیفیت و خوب می باشد.
    ممنون از راهنمایتان

  • سلام آقایان ابراهیم و محمدرضا،قبل از هر چیز از تلاش های شما برای بثمر نشستن مقاله های مفید تشکر می کنم و بابت تک تک مطالبی که از نوشته های شما یاد گرفتم از شما ممنونم. راستش چند تا سوال داشتم که می خواستم طبق معمول با زبان شیرین و سادتون و البته دانش فنی تون بهم جواب بدین راستش من بین دو لپ تاپ Fujitsu و Lenovo گیر کردم از یه طرف باتری جدا نشدنی و 4 سلولی Lenovo تحملش برام سخته واز طرفی هم سهم کم Fujitsu تو بازار نگرانم کرده،اما راهنمایی که از شما عزیزان می خوام اینه که آیا وقتی با Lenovo وقتی که در حال شارژه کار می کنیم عمر باتریش کم نمیشه؟باتری 4 سلولی برای S510 مناسبتره یا برای Z510؟ آیا لپ تاپ Fujitsu واقعا آلمانیه؟اینکه میگن Fujitsu کانفیگ سخت افزاری خوبی داره ولی ازلحاظ نرم افزاری چندان تعریفی نداره درسته؟ خیلی ممنون میشم اگه به این سوالا جواب بدین و اینکه اگه Fujitsu رو تایید می کنید یه مدل معقول تو رنج 1.5تا2.2 میلیون تومن برام معرفی کنید.یک دنیا سپاس…

  • با تشکر از مطالبه خیلی مفیدتون. درباره صفحه نمایش فول اچ دی چیزی ننوشتید. آیا در کمتر خسته شدن چشم تاثیر دارند؟

  • فوق العاده اس همه چیز خیلی ممنون که این وقت رو گذاشتید و این اطلاعات مفید رو در اختیار ما قرار دادید هم از شما تشکر میکنم هم از دوست خوبتون آقای امین زاده امیدوارم در همه مراحل موفق وپیروز باشید و باز هم از اطلاعات مفید و خوبتون استفاده کنیم

    • سلام
      من از طرف خودم و آقای امین زاده از شما تشکر می کنم که انقدر فهمیده و قدرشناس هستین که بعد از خوندن پست ( میدونیم خوندن متن طولانی خسته تون میکنه ) باز هم وقت میذارین و تشکر می کنید .
      موفق باشید

  • با سلام و تشکر از مطالب بسیار کاربردی وبتون
    یه خواهش دارم اینکه درباره لب تاپ Lenovo IdeaPad Z510 نظرتون رو بگید و اگه لطف کنید به ایمیلم بفرستید ممنون میشم منتظر نظرتون هستم چون خیلی خییییییییییلی برام مهمه

  • سلام با بودجه ای حدود 1/600 هزار چه مدلی با چه مشخصاتی پیشنهاد میکنید

  • سلام. قیمت به رو لب تاپ accer در حال حاضر چقدره؟

  • بسیار عالی-من از شهرستان مزاحمتون میشم -چون مشاوره گرفتن در اینجااز فروشنده ها مشکل هست اگر ممکنه 1لپتاپ مناسب برای ارتباط تصویری ومهندسی در حد ای تب وکارهای روزمره وبازی معرفی بفرماییدمتشکرم قیمت حدود1/800

  • سلام خسته نباشید لطفا منو راهنمایی کنید میخام لب تاپ بخرم گیج شدم!!!!رشتم عمرانه میخاستم ببینم چه سیستمی برام مناسبه؟i5-i3/ram4g-6g ……….. لطف کنید مشخصات کامل ی سیستم مناسب واسم رو بگید///تو رنج قیمت 1.3 تا 1.6 باشه

  • با سلام و سپاس
    چجوری از سیتم مشاوره خرید لپ تاپ علم فردا استفاده کنم؟؟

    • سلام لطفا راهنمای سایت رو مطالعه بفرمایید . خیلی سادست . اول پرداخت و بعد مجددا به سایت هدایت میشین و بعدش روی دکمه ثبت درخواست مشاوره کلیک کنید و …
      همه چی کاملا مشخصه .
      موفق باشید

  • علیرضا 22 بهمن 1392

    با سلام و تشکر بابت سایت بسیار خوبتون
    من می خوام یه لب تاپ ارزون قیمت 1 الی 1/5 میلیونی برای استفاده از اینترنت و دانلود و آهنگ و گیم بخرم
    ولی واقعا نمی دونم چه لبتاپ و کدوم مارکی رو انتخاب کنم.اگه میشه راهنماییم کنید.
    ممنون

  • با عرض سلام و ادب
    بنده بسیار از دوستان نگارنده وبسایت متشکرم. واقعا اطلاعات جامعی در زمینه لپ تاپ برای ایرانیان فراهم کردید.
    خدا خیرتون بده.
    دوستدار
    محمد

  • با سلام و خسته نباشید خیلی وی‍ژه خدمتتون
    من واقعا گیر کردم بین چند مدل لب تاب که هرکدوم ویزگی و نقاط ضعفی داره اگه ممکنه و وقتتونو نمیگیره یه راهنمایی درست و حسابی بهم کنید و خواهشا کلی راهنمایی نکنید چون من پست هاتونو خوندم

    1) لنوو z510 Intel Core i7 4702MQ با رم 8 و گرافیک g.f 740m //
    نقطه ضعف این مدل اینه که باتریش قابل تعویض نیست / صفحه نمایشش فول اچ دی نیست و زیاد تعریفی نداره

    2) لنوو y510p Intel Core i7 4700MQ با رم 8 و گرافیک g.f 750m //
    نقطه ضعفش اینه که میگن داغ میکنه /صفحه اش فول اچ دی نیست و اصلا خوب نیست نمیدونم این اصلا خوب نیست یعنی چی!!!!!!

    3) ایسر v3-571 Intel Core i7 3632QM با رم 8 و گرافیک g.f 730m //
    نقطه ضعفش اینه که داغ میکنه /مدل پردازندش از نسل سومه ومنم خیلی دوست دارم وقتی دارم برا اولین بار لب تاب میگیرم یه چیز خوب و به روز بگیرم واسه همین چند ماه تحقیق میکنم این مدل پردازنه و نسل هاشم از سایت شما یاد گرفتم که جا داره تشکرکنم از سایت مفیدتون

    4) ایسوس n550 Intel Core i7 4700HQ با رم 8 گیگ و گرافیک g.f 750m //
    نقطه ضعفش قیمت خیلی بالاشههههههههه من کل بودجم 3،000،000 تومنه /صفحه اش لمسیه من لمسی نمی خوام نمیدونم بدون لمسیش پیدا میشه یا نه و قیمتش چنده (این مدل خیلی بی نظیره اما واقعا خیلی گرونه!!!!!!!!!!)

    من کلا چیزی میخرم از حداکثر تواناییش استفاده میکنم ،پس بازی های سنگین و استفاده طولانی مدت و نرم افزارهای سنگین مهندسی و… هم باید مد نظرتون باشه،زیاد فیلم نگاه میکنم
    شرایطی کلی هم که دوست دارم داشته باشه
    1- core i7
    2- ram 8
    3- cache 6
    4- گرافیک بالا
    5- صفحه نمایش خوب (فول اچ دی باشه که عالیه)
    6-باتری قوی

  • دوستان دمتون گرم خسته نباشید

  • کارت بیسته ِ20

  • کریمی 30 دی 1392

    دوست عزیز از سایتون خیلی خوشم اومد .

  • سلام
    مرسی از مطالب مفیدتون، کلی سوال برام پیش اومده بود که به لطف شما در کمترین زمان تونستم اطلاعات خوبی در پاسخشون پیدا کنم.
    منسجم بودن مطالبتون عالیه.
    موفق باشید دوستان

    • سلام
      خوشحالیم که به دردتون خورد . اگه علم فردا رو به دوستان و آشنایان تون هم معرفی کنید لطف بزرگی کردین .
      موفق باشید

  • سلام.ممکنه یه لپ تاپ مینی خوب بهم معرفی کنید؟10 تا 12 اینچ.ممنون

  • سلام، با عرض خسته نباشید.
    cpu از نوع AMD بهتره یا Intel؟
    چرا اینقدر تفاوت قیمت دارند؟
    آیا قذرت کاراییشون با هم فرق داره؟
    باتشکر

  • مرسی از اطلاعات مفید ، درست طبقه بندی شده با حسن بیان و بیش از همه حس شوخ طبعی شما دو دوصت عزیز
    من فقط می خواستم ببدونم qm کنار core17 یعنی چی فک کنم ده دوازده تا پست رو خوندم دیگه خوابم میاد ….. نتونستم تشکر نکنم مرسی واقعا

  • سلام
    خسته نبادشی
    من جند وقت بیش لب تابی خریدم با این مشخصات لطفا نظر خود را بگوید با تشکر
    intel core 2 duo processor t6570
    2.1 GHz 800 MHz FSB
    intel GMA 4500 mhd
    15.6 lcd hd led
    GB2 memory
    250 GB HDD
    DVD- super multi dl drive
    802.11 b/g/n
    bluetooth 2.1+EDR
    1 CARD reader-MULTI-IN
    6-cell li-ion batery
    من از اینتر نت استفاده میکنم
    مشکل هم دارم که نیاز
    به راهنمای شما دارم
    این بیام جطور رفع میش
    DISPLAY DRIVER STOPPED RESDONDING AND HAS RECOVERED
    با تشکر

  • با تشکر از مطالب خوبتان ، بنده قصد خرید لپ تاپی صرفا برای استفاده از اینترنت و کارهای پژوهشی و تایپی می خواهم بگیرم ، شما چه لپ تاپی با چه قطعات سخت افزاری را بیشتر توصیه می کنید؟ ( البته بودجه ام زیر 1200000 تومان است)ممنون

    • حسین جان 1200 خیلی کمه ! میتونی یه چیزی بخری اما نخری سنگین تری ! اگه 1500 تا 1700 هزینه کنی میتونی یه Lenovo با کانفیگ i3 بخری .
      موفق باشید

  • سلام. خیلی ممنون از سایت خوبتون و به همگی تون دست مریزاد میگم.
    یه سوال داشتم. می خوام بدونم دوتا سیستم با کانفیک کاملا شبیه هم یکی با پردازنده هاسول و دیگری با پردازنده آوی بریج کدوم در اجرای نرم افزارهایی مثل تری دی مکس و فوتوشاپ راندمان و سرعت بیشتری داره؟
    نظرتون در مورد این چیه؟ acer e1 572g i7 ram 8 1t 2gb 8750 ati
    شرمنده زیاد شد!

  • محمد رضا 22 آبان 1392

    ممنون از راهنمای یاتون خیلی خوبه . من خیلی به کامپیوتر علاقه دارم مدرکم دیپلم کامپیوتره دوس دارم خیلی بیشتر از کامپیوتر بدونم چه در زمینه نرم افزار و چی سخت افزار و لپ تاپ لطفا راهنمایی کنید .ممنون

  • علی قاسمی 21 آبان 1392

    سلام بر دوستان عزیز گرداورنده سایت فوقاالعاده علم فردا
    سوال خیلی مهمی دارم
    میخواستم بدونم راسته که لپ تاپ های lenovo نسبت به دیگر برندها گرما تولید میکنه
    لطفا بررسی جامعی داشته باشید

    • سلام . خیر درست نیست . اگر مثلا در لپ تاپ ایسوس شما گرما حس نمی کنید دلیلش این نیست که پردازنده بهتر یا قطعات بهتری به کار برده دلیلش اینه که ایسوس با زیرکی خاصی اجازه نداده کاربر گرما رو حس کنه و به دست هاش منتقل بشه . قطعات داخل کامپیوتر و لپ تاپ همگی شبیه به هم هستن و همشون هم گرما تولید می کنن . هیچ شرکتی نمی تونه ماهیت قطعات الکترونیکی رو تغییر بده . گرمای تولید شده در لپ تاپ طبیعیه ، ضمن اینکه گرما و سرعت فن به خیلی عوامل بستگی داره . باید در شرایط کاملا مساوی تست بشه .

  • سلام
    ممنون ار مطالب خوبتون
    اگه میشه لطفی کنید دراین باره مرا راهنمایی کنید،در حال حاضر یه لپ تاپ برای مهندسی کامپیوتر نرم افزار می خوام که کارایش بالا باشه(برای برنامه نویسی،ادوب پریمیر و در ضمن اصلا بازی نمی کنم)
    با تشکر از دوستان.

  • آقای درویش میخوام ببینم کامنت من مشکلی داشت که تایید نکردید ؟ یا زیاد بود حوصله جواب دادن نداشتید ؟

    • سلام حامد جان
      1- نه قربونت یه مشکل فنی پیش اومده اما در هر صورت من دوباره به سوال تون جواب میدم.
      2- با این پول نمیشه لپ تاپ خفن از برند خوش نام خرید !
      3- اکثر لپ تاپ های امروزی ظاهر معقول و ظریفی دارن پس خیلی نگران وزن و زیبایی نباشید.
      4- یکی از بهترین گزینه های مناسب برای شما Lenovo Z500 است .
      5- پردازنده i7 ، حافظه RAM : 6 ، حافظه HDD : 1T و گرافیک GeForec 740M و اندازه 15 اینچ ، حدود قیمت 2.500
      موفق باشید

    • ممنون جناب درویش لطف کردید
      اتفاقا بین گزینه های انتخابی خودم هم بود
      حالا که شما هم پیشنهاد دادید حتما بیشتر روش فکر میکنم
      تشکر

  • شهریار 08 آبان 1392

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون.
    میخواستم نظرتونو در مورد لپ تاپ ایسر با مشخصاتی که در زیر است بدونم. بازم ممنون.
    Acer E1
    CPU Model : Ci7 3632QM | VGA : GF 710M 2GB III Memory : 8GB III |
    HDD : 1000 GB | Display : 15.6″ | OS : Free Dos
    ODD : DVD RW
    برای کارهای طراحی سه بعدی(نرم افزارSolidWorks) و تحلیل قطعات صنعتی(نرم افزارABAQUS) در مهندسی مکانیک استفاده کنم. پایین ترین قیمتی است که پیدا کردم و برای دانشجو جماعت قیمت خیلی مهمه.

    • سلام
      با پول کم (فعلا) نمیشه لپ تاپ خوبی خرید ! اما بد نیست می تونه کارتون رو راه بندازه . کارتون یکم سنگینه من توصیه می کنم لپ تاپ قوی تری بخرید !
      موفق باشید

  • با سلام
    ممنون از اطلاعاتتون
    من میخوام یه لپ تاپ بخرم
    2 تومن دارم
    حدود 1.7 میخوام خرج کنم
    تا لوازم جانبی و یه سری نرم افزار هم بخرم
    لیسانس برق قدرت دارم
    بیشتر کارم نرم افزار مثل اتوکد یه سری نرم افزار برق مثل متلب ,…
    بعضی موقع ها بازی هم میکنم
    *****برام سرعت پردازش اطلاعات خیلی مهمه*****
    یه سری برند ها رو مقایسه کردم
    لنوو قیمتش مناسب تر بود
    با این لحاظ چه مدلی رو پیشنهاد میکنید
    میخوام تا4 سال آینده هم با بروز شدن نرم افزار های مختلف خیالم راحت باشه
    با اینکه سر به سایت های مختلف میزنم
    تا اطلاعاتم بیشتر بشه
    ولی میخوام محکمتر تصمیم بگیرم
    گارانتی کدام برندخدمات بهتری میده
    لوازم جانبی چی بخرم
    با تشکر و احترام
    محمد رضا

    • محمد جان نرم افزارهایی که شما کار می کنید یکم سنگین هستن و اکیدا توصیه می کنم اگر می خواید کاراتون رو با لپ تاپ انجام بدین یکم بیشتر از 2500 هزینه کنید تا بعدا به مشکلی بر نخورید ! با این پول می تونید فقط از برند لنوو یه چیزی مثل G580 با کانفیگ i5 بخرید .
      موف باشید

    • سلام . اولا که 1700 رقمی نیست که بشه لپ تاپ خوبی گرفت .
      لنوو با پردازنده core i3 خوبه اما من پیشنهاد می کنم به خاطر 200 یا 300 هزار اختلاف اشتباه نکنید .
      گارانتی رو معذوریم . ببخشید . از بازار بپرسید .
      کاور لپ تاپ ، برچسب کیبورد . مایع تمیز کننده نمایشگر .
      موفق باشید .

  • با درود و تبریک عید . من میخواستم یه لپ تاب بخرم اتفاقی تو سرچهام به مطالب شما برخوردم و جواب خیلی از سوالهام گرفتم . از کلیه برو بچه های علم فردا تشکر میکنم .

  • اعظم . از خرم آباد 25 مهر 1392

    با سلام و خسته باشید .
    من 2 ساله تو کار کافی نت هستم اما اینقدر اطلاعات واضح و روشنی از کامپیوتر و لپ تاپ و ……… روشن و واضح نداشتم با وجود اینکه خودم رشته IT می خونم… از مطالب کامل و واضحتون متشکرم و بیشتر از شیرینی بیان و راحتیش . دستتون درد نکنه داداش خیلی خوبه بازم ادامه بدید موفق باشید .

    • اعظم خانم سلام
      خیلی خیلی سپاسگزارم از این همه محبت تون ایشالا بتونیم با انتشار مطالب بیشتر و بهتر گوشه ای از لطف و محبت تون رو جبران کنیم .
      موفق باشید

  • سلام.
    بنده یک سوال داشتم اصلا چه طور میشه لپ تاپ کارکرده ولپ تاپ آک رو ازهم تشخیص داد؟ منظورم اینه که اگر خدای ناکرده فروشنده یک جنس دست دوم را بخواهد به جای جنس آکبند بفروشد چه طور میشه دستشو خوند؟

    • سلام .
      خیر راه علمی وجود نداره .
      بوی نویی لپ تاپ ، نو بودن سیم های برق و رابط . تر و تمیز بودن و بدون کرک بودن نمایشگر لپ تاپ چیزهایی هستن که می تونه به شما کمک کنه .

  • سلام،ممنون میشم نظرتون رودرموردلپ تاپhp ENVY DV6-7214NRبرام ارسال کنید.

  • ممنون از مقاله ی خوبتون من خیلی به رشته و زمینه ی کامپیوتر علاقه مندم و دانشجوی رشته ی itنیز هستم همیشه مقاله هاتونو با دقت میخونم وحتی ازشون نت برداری میکنم ممنون که انقدر اطلاعاتتون به روزه و البته قابل فهم.

  • مهرداد 18 مهر 1392

    آقا درویش دمت گرم خیلی مطالبت خوب بود سر ماه میخوام لپ تاپ بگیرم قربون دستات

  • هانیه 11 مهر 1392

    سلام.خدا قوت.اجرکم عندالله
    من مهندسی میخونم و لب تاب باید واسه کار gis و spss داشته باشم.به نظر شما متخصیصین محترم! من چه لب تابی و با چه مشخصاتی بگیرم خوبه؟

    • سلام
      ببینید نرم افزار GIS سیستم قوی می خواد ! بهتره یه لپ تاپ با پردازنده حداقل core i5 انتخاب کنید ! سقف بودجه تون رو بفرمایید تا بتونیم بهتر راهنمایی تون کنیم

  • توضیحاتتون بسیارعالی بود وخیلی مطالب آموزنده رویادگرفتم دستتون دردنکنه همیشه قدردان وسپاسگزارشماعزیزان هستم

  • سیاوش 09 مهر 1392

    سلام و خسته نباشید

    آقا من تمام مطالب سایتتون خوندم ولی بازم می‌خوام این سه تا مارک لپ‌تاپ رو برام طبقه بندی کنید بگید کدوم بهتره؟

    لنوو٬ ایسوس و اچ‌پی

  • واقعا سایتتون عالیه!
    دقیقا معلومه که حسابی واسش وقت میذارین…
    امیدوارم این روال درست رو ادامه بدین.

  • سلام دوست عزیز میشه منو در خرید لب تاب راهنمایی کنید من برای کارهای روزمره کشت و گزار در اینترنت و بعضا” کار میکس و مونتاژ فیلم و عکس در حد معمولی میخوام تا حدود 2000000میتونم هزینه کنم مارک لب تاب مهم نیس فقط کاراییش برام مهمه بعضی دوستان ایسوس رو پیشنهاد میدن لطفا زود جوابمو بدین اخه تا دو هفته دیگه میخوام اقدام کنم لطفا پاسخمو به ایمیلم بدین مرسی

    • سلام
      به نظر من Lenovo G580 برای کار شما مناسبه ( با توجه به بودجه تون ! ) اما اگر بتونید یکم بیشتر هزینه کنید مدل Z500 با کانفیگ 7 به نظر من عالیه .

  • سلام واقعا خسته نباشید.سایتتون حرف نداره.خدا خیرتون بده.
    دیگه خسته شدم انقدر دمبال لپتاپ گشتم.هرچی آدم بیشتر می گرده بیشتر سردرگم میشه.بنظرتون لپتاپ DELL ASUS HP LENOVO میتونه واسه کار من که رشتم معماریه و کارم با 3ds MAX (که خودتون می دونید چقد نرم افزار سنگینیه) مناسب باشه و پشیمونم نکنه؟یا اینکه حتما باید سونی یا اپل بخرم؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    • سلام دوست عزیز سپاس از ابراز محبت تون
      ببینید خوب بودن یه لپ تاپ به مارک خیلی مربوط نمیشه ! چیزی که خوب بودن یه لپ تاپ رو تعیین میکنه قطعات به کار رفته در اون لپ تاپه ! بودجه تون چقدره ؟

    • تقریبا 3500000

  • با سلام و خسته نباشید.
    از کجا تشخیص بدم پردازنده لبتاب چند هسته ای است؟
    مثلا پردازنده Intel 3210 2.5 GHZ core i5 3.1 GHTZ چند هسته ای است؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    • سلام مرسی
      کاری نداره خیلی سادست . کلید های Ctrl + Shift + Esc رو با هم بزنید تا Task Manager باز شه . رو تب Performance کلیک کنید و اونجا می تونید ببینید که پردازنده تون چند هسته ایه .
      موفق باشید

  • بادرودوعرض ادب به دانش و دانایی ومعرفت جنابعالی
    باهزینه کردن مبلغ 20000000تومان جهت خریدیک لپ تاپ برای گیم وکارهای گرافیکی چه براندی وباچه سخت افزاری راپیشنهادمی کنید.ممنون میشوم اگه جواب کوتاه ومختصروفوری بدهید.
    باآروزی تندرستی وموفقیت شما. بدرود

  • سلام.
    من به دنبال یک لپ همه منظوره هستم یعنی هم برای کارای دانشگاهم ،هم برای کارای روزمره و گاهی بازی. البته خودم بعد از برخی بررسی ها به مدل 4540s اچ پی رسیدم. میخواستم نظر شما روهم بدونم با تشکر.

  • محمد هادی 20 شهریور 1392

    با سلام خدمت مهندس عزیز جناب آقای درویش گل شاید باورتتان نشود الان درست 8 ساعته که دارم داخل سایت شما چرخ میزنم و همین جور لذت می برم واقعا” خسته نباشید واقعا” جای بسی تاسف برای کسانی که پست و مقامی در این مملکت دارن و از کسانی مثل شما استفاده نمی کنند که مملکت ما هم جز ممالک پیشرفته باشه جای بسی تاسف داره و بازم از شما بابت تمام زحماتی که می کشید کمال تشکر و قدردانی دارم امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید .یا حق

    • محمد هادی عزیز سلام
      شما به ما خیلی لطف دارین و مطمئن باشید که ما این قدرشناسی شما دوستان گل رو فراموش نمی کنیم . قطعا از ما بهتر خییییییییییییییییییییییلی زیادن و ما هم در جایگاه خودمونیم ! امیدوارم که بتونیم حالا حالا ها مطالب جالب و کاربردی رو براتون تهیه و منتشر کنیم .
      موفق باشید

  • سلام .خسته نباشید و ممنون از سایت خوبتون.بنده دانشجوی معماری هستم و لپ تاپ برای کار با اتوکد و تری دی مکس و رندر گیری میخوام. بین دل ۵۵۲۱ ، ایسر وی ۳ موندم همگی با سی پی یو i7 و گرافیک ۲ گیگ هستند شما کدوم را پیشنهاد میکنید و اگر مدل دیگری مد و مارک دیگری مد نظر دارید بگویید. بودجه :۲٫۵ میلیون .خیلی ممنون.

  • سلام
    ازتون راهنمایی میخواستم برای خرید لپ تاپ نمیدونم چه مارکی و با چه امکانات و خصوصیاتی بخرم
    فرد مطمئن و واردی در این زمینه سراغ ندارم خواستم از شما که متخصص هستید سوال کنم
    دانشجوی کارشناسی ترم 3 نرم افزار هستم لپ تاپی میخوام که سبک باشه صفحه مانیتورش خیلی کوچیک نباشه ، فعلا بیشتر کارهای برنامه نویسی و طراحی سایت باهاش دارم ،احتمالا زیاد حمل و نقلش کنم، سرعتش موقع باز کردن و اجرا چندتا برنامه باهم کم نشه،قیمتش فضایی نباشه،چون بابام قراره پولشو بده نمیخوام زیاد بشه.
    نمیدونم بعدا چه کارهایی باهاش خواهم داشت آخه من قبل از ورود به این رشته خیلی سراغ کامپیوتر نمیرفتم و کارهای تخصصی نمیکردم.اگه میشه لطف کنید و خصوصیات دیگرو که باید بهش توجه کنم بنویسید اینکه مثلا Ram یا cache چقدر باشه لطفا تمام خصوصیات رو برام بگید باید در این هفته بخرم

    با تشکر فراوان و ممنون از مطالب مفیدتون تا حد زیادی روشنم کرد

  • باسلام من جهت فروشگاه شوینده بهداشتی ونصب نرم افزار مالی وبارکد خوان وبا توجه به بودجه ام به یک کامپیوتر ارزان قیمت نیازمندم .پیشنهاد شما چیست؟

  • ممنون از اطلاعات خوب شما

  • سلام
    من می خوام یک لپ تاب خوب با قیمت مناسب برای رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری بخرم لطفا مرا راهنمایی کنید.

  • سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    ببخشید میخاستم بدونم چرا لپ تاپ های ایسوس از اچ پی و دل و لنو وا گرونترن؟

    • لپ تاپ های ASUS از HP گرونتر نیستن ! اما از Lenovo گرون ترن . ببینید قیمت یه لپ تاپ به عواملی که عرض کردم بستگی داره . به برند خیلی مربوط نمیشه چیزی که قیمت لپ تاپ رو تغییر میده کانفیگه . دلیل تفاوت قیمت لنوو باایسوس تکنولوژی های به کار رفته در لپ تاپ های ایسوس و همینطور طراحی ظریف و یکم اعتبار برنده .

  • سلام و ممنون از اطلاعات ارزشمندتون! دوست عزیز، شما نوشتید که اگر پول دارید بهتره یا اپل، سونی و سامسونگ بخرید! در مورد سامسونگ بگم که تحقیقاتی کردم زیاد مورد توجه فروشندگان و خریداران نیست و قیمتش هم زیاد بالا نیست! از برندهای مثل لنوو و اچ پی بیشتر تبلیغ می کنند! میشه بیشتر در مورد برند لب تاپ صحبت کنید چون من می خواهم یک لب تاپ بخرم نه اپل و سونی!، پایین تر از آنها و تا یک میلیون و هشتصد اجازه خرید دارم. کار با لب تاپ را هم می خواستم کارهای اقتصادی و در نتیجه نرم افزارهای اقتصادی را روی ان نصب کنم. و نیاز به نصب نرم افزار مطلب هم دارم. در کنارش شاید تماشای فیلم و وبگردی هم باشه! شما چه لب تاپ با چه مارکی را پیشنهاد می کنید ! ممنون می شوم من را در این باره راهنمایی کنید.
    با سپاس فراوان

    • سلام
      با این بودجه دیگه نمی تونید به هیچ برندی جز لنوو فک کنید ! G580 برای شما بهترین گزینه است . اگر قصد خرید دارید باهامون تماس بگیرید سفارش بدین می فرستیم درب منزل .
      موفق باشید

  • سلام
    از اینکه لطف میکنید و جواب سوالات رو میدید بسیار بسیار ممنونم.
    من دنبال یه لپ تاپ میگردم که جواب نیازهای روزمره ام رو بده. دوست ندارم دو سال دیگه یه مدل سطح پایین قلمداد بشه. اهل برنامه های سنگین (مثل گرافیکی 3بعدی) یا حتی بازی (مثل PES یا NFS) هم نیستم.اندازه صفحه نمایش هم 15 و خرده ای باشه کفایت میکنه. برای بنده بهترین کانفیگ با کمترین قیمت (و البته با توجه به اینکه تا چندین سال دیگه بشه بدون دردسر نگهش داشت) چه مارک ها و مدل هایی رو پیشنهاد میدید؟
    بازم یه عالمه مرسی

  • سلام
    با تشکر از اطلاعات بروز تون

  • سلام مطالب خوب بودن مرسی من اهل یازی نیستم اما فیلم وموسیقی میبینم از طرفی بیشتر کارهام عکسها و اطلس وکتاب هستش و کار با office نمیذونم با چه مشخصاتی لپ تاپ بگیرم کمک کنید لطفا

    • سلام مرسی از محبت تون
      بعد از بررسی نیازهاتون ( که فرمودین ) اولویت بعدی با بودجه تونه . هرچی بیشتر یهتر ! اما برای کارای عمومی من به خیلی ها Lenovo G580 رو پیشنهاد کردم و فک می کنم گزینه بسیار خوبیه . در صورتی که نمایل دارید اطلاعات کامل و دقیق تری رو در اختیارتون بذاریم لطفا تماس بگیرید .
      موفق باشید

  • سلام . اطلاعاتتون واقعا به دردم خورد چون ایران نیستم و میخواستم واسه پسرم یه لپ تاپ با کارایی گیم بخرم و تو فروشگاه های اینجا خیلی سردرگم بودم . موفق باشید . راستی جایی نگفته بودید که لپ تاپ corei3 به درد گیم میخوره یا نه تا جایی که من میدونم واسه گیم توجه به حافظه ی گرافیک مهم بود.
    لطفا زود جواب بدین پسر نا صبور من میخواد همین امروز لپ تاپ جدیدش رو میزش باشه.

    • سلام خیلی خوش اومدین . اگه لپ تاپ رو برای گیم می خواین پردازنده core i5 به بالا بگیرید . با core i3 هم میشه بازی کرد اما خب این کجا و آن کجا . 6 یا 8 گیگ رم و گرافیک اختصاصی 2G بگیرید . پیشاپیش مبارکش باشه !

  • اقا ابراهیم سلام
    2 میلیون پول دارم یه لپ تاپ میخام بخرم کارمم بیشتر اینترنت گاهی میکس فیلمه یه لپ تاپ خوب بهم پیشنهاد بده
    واقعا سر در گم شدم چی بخرم چه مارکی چه مدلی!؟؟؟
    لطفاممنونم

    • بهروز جان سلام
      ببین عزیز ، اگر لپ تاپ برای کاربری عمومی بخواید و خیلی مارک بازی واسه تون مهم نیست می تونید Lenovo G580 با کانفیگ Core i5 بخرید . اما برای کارای میکس و مونتاژ فیلم باید کانفیگ بسیار قدرتمندی رو تهیه کنید !برای کسب اطلاعات دقیق تر لطفا تماس بگیرید تا من یا آقای امین زاده مفصل توضیح بدیم خدمت تون که چه لپ تاپی مناسب کارتونه .

  • سلام.خسته نباشید.به نظرتون چرا کسی مارک فوجیتسو رو نمیشناسه؟؟نظرتون در مورد محصولاتش چیه؟

    • سلام
      کمتر کسی هست که نشناسه مگه اینکه اصلا با لپ تاپ سر و کار داشته باشه . معمولا صنعتیا لپ تاپ فوجیتسو میخرن! دیزاین لپ تاپ های فوجیتسو بیشتر صنعتیه و کاربرای عمومی نمی پسندن . لپ تاپ های فوجیتسو به نسبت ارزون تر هستن و برای کسایی که نمی خوان یا نمی تونن زیاد هزینه کنن و دیزاین و وزن واسشون مهم نیست فوجیتسو بهرین گزینه ست .

    • مرسی از پاسختون.از نظر کیفیت به نظرتون چه طورن؟من واسه کار شبکه وhyperv لازم دارم که لبتاب تهیه کنم. به نظرتون مدل Lifebook LH532/i7 برای این کار مناسب ؟

    • اگر کانفیگ i7-3632QM رو بخرید فک میکنم مناسب تون باشه و مشکلی پیش نیاد . برای Hyper V بهتره سیستم تون پردازنده قوی و RAM زیادی داشته باشه. در ضمن فوجیتسو LIFEBOOK LH532 تا 16 گیگ RAM رو پشتیبانی می کنه .

  • سلام میخواستم ببینم از نظر شما لپ تاپ sony vaio e14a35cxh چطوره؟
    چیزهایی که خیلی برای من مهمه1.سرعت
    2.عمر باتری
    3.کیفیت تصویر
    حجم کارت گرافیک این لپ تاپ چطوره؟مناسبه یا نه؟

  • پارمیس رسولی زاده 20 مرداد 1392

    با سلام . جناب درویش ممنون میشدم اگه به سوال من هم جواب بدین . من از 15 مرداد ازتون سوال پرسیدم و متاسفانه هنوز جوابی دریافت نکردم . راستش من به راهنمایی شما نیاز دارم اگه امکانش هست براتون به من هم جواب بدید
    با تشکر

    • اگر 2.5 فقط واسه کیس بتونید هزینه کنید چیز نسبتا خوبی می تونید بخرید . اول باید ببینید که می خواید سیستم تون رو بر پایه چه پردازنده ای کانفیگ کنید ! همه چی بستگی به شرایط بازار و نیاز شما داره . برای یه همچین کاری اگر بتونید سیستمی بر پایه Corei 5 بگیرید خیلی عالیه . اما اگر نمی تونید بازم ایرادی نداره چون پردازنده Corei3 هم واسه خودش پلنگه ! به حداقل 4 گیگ RAM احتیاج دارید که پیشنهاد من حداقل 6 گیگ رمه . Asus P8 چند مدل داره که در کل همه مدل هاش مادربرد های مناسبی هستن ( هم قیمت و هم کارایی ) . می مونه کارت گرافیک که اون دیگه بستگی به بودجه تون داره . اگر اهل گیم هستین (خفن) نظر شخصیم اینه که ATI گزینه خوبیه (با مارک ASUS) اگه نه می تونید NVIDIA بگیرین . فک می کنم ASUS GT620 براتون کافی باشه .
      بابت تاخیر خیلی عذر می خوام . خیلی درگیریم و متاسفانه جیب گشنه ست ! می دونی که … 😀

    • پارمیس رسولی زاده 24 مرداد 1392

      با سلام و خیلی ممنون از راهنمایی شما . من این قطعات رو انتخاب کردم . اگه امکانش هست بررسی کنید که این سیستم میتونه واسه کار مکس سیستم خوبی باشه ؟
      cpu : core i 7 3770 k
      MB :Giga Z -77 D3H
      HDD : 500 WD 64 green
      RAM : 2 * 4 corsair – kingeston 1600
      POWER : GREEN 600
      CASE : orbit – tonic GREEN
      MONITOR : 20 LED SAMSUNG

      خیلی از راهنماییتون متشکرم

    • بله تقریبا در سطح هواپیماست

  • با سلام

    میخواستم بپرسم با بودجه ماکزیمم 2 تومن میشه یه لپ تاپ sonyآبرومند خرید؟

    ممنون میشم پاسخ بدید

  • سلام چندوقت پیش ازشماراهنمای خواستم برامدل وبرندلپ تاپ شمالنووو جی ۵۸۰ روپیشنهاددادیدمن تویه سایت فروش انلاین یه مدل باسی پی یوای۵ ،رم۸،هارد۷۵۰،دیدم به نظرم مناسب او مدولی هرسایتی دیگه که میرم رم فقط۴و۶برای لنوووهس؟قضیه چیه؟رم ۸برا لنووو هس؟

  • پارمیس رسولی زاده 15 مرداد 1392

    با سلام خدمت جناب درویش . خسته نباشید .
    راستش در مورد لب تاپ فکر کنم کلا باید فراموش کنم که چنین چیزی مد نظرم بوده چون میگن واردات سری n کلا متوقف شده و من چون عجله دارم فکر میکنم باید یه پی سی قوی ببندم . میشه لطفا منو راهنمایی کنید ؟ از قطعات روز پی سی هیچی نمیدونم . و این سیستم رو واسه انجام کارهای تری دی مکس و امور گرافیکی میخوام استفاده کنم . تا حدود 2 یا 2و نیم میلیون منو راهنمایی کنید . متشکرم

  • با سلام و خسته نباشید میشه اطلاعات در خصوص یه لپ تاب مناسب جهت کار حسابداری و با یه کارت گرافیکی خوب را برای من ایمیل کنید اگه امکان داره و زیاد وقت شما رو نمیگیره مچکرم

  • مدل Acer Travel Mate P253MG میخوام برای پسرم بخرم قیمت 132000تومان میگه نظرتون چیه

    • پسرتون چند سالشه ؟ می خواد با لپ تاپ چیکار کنه ؟ Acer Travel Mate P253MG برای کاربری عمومی لپ تاپ مناسبیه اما اگر پسرتون خیلی اهل بازیه توصیه می کنم یکم بیشتر هزینه کنید و یه سیستم جون دار تر بخرید .

  • سلام از مطالب خیلی عالیتون ممنونم خیلی مفید هستن
    من میخوام یه لب تاپ تا قیمت 1500 تومان بخرم برای کارای معمولی مثل آفیس و فتوشاپ و نرم ا فزار های ریاضی شما پیشهنادتون چیه ؟؟؟؟؟

    • سلام و خوش اومدین
      ببینید اگه بتونید 200 تا 300 تومن بیشتر هزینه کنید بهتره ! من Samsung NP350 و Lenovo G580 رو پیشنهاد می کنم . توصیه می کنم با این پول از مارک لنوو یه لپ تاپ انتخاب کنید چون کانفیگ لپ تاپ هاش معقوله و قیمتش هم ارزون .

  • خیلی عالی و صادقانه در حد خیلی بالایی راهنمایی شدم

  • سلام
    ممنون از مقاله تون
    من میخوام یه لپ تاپ بگیرم که هم بتونم بازی کنم و هم فتوشاپ کار کنم ، بودجه هم تا 20.000.000 ریال.
    ممکن خواهش کنم یک برند و یک مدل مناسب یا چند مدل مناسب رو بهم معرفی کنید.

    • سلام دوست عزیز خوش اومدین
      والا با 2 تومن ( در حال حاضر ) نمیشه سیستم خیلی خفنی خرید اما اگر خیلی مارک بازی واسه تون مهم نباشه فک می کن Lenovo G580 با کانفیگ 6 گیگ RAM گزینه بسیار خوبی باشه .

  • آقا دمتون گرم خیلی استفاده کردم واقعا آقایین!!!

  • سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    با حداکثر 2/2تومن چه لپ تاپی رو پیشنهاد میکنید البته برای کارهای عادی دانشجویی می خوام و وزن و زیباییش برام اهمیت داره

  • فراهانی 10 مرداد 1392

    سلام

    قصد خرید لب تاب دارم، منتها تو خرید آدم وسواسی هستم، به فروشنده های کامپیوتر اصلا اعتماد ندارم، چون یه بار خوب اذیتم کردم و آخرم کلاه بس گشادی سرم رفت.
    وزن لپ تاپ برام مهمه چون برای همین قابل حمل بودنشه که می خوام لپ تاپ بخرم. بعد از وزنش می خوام سی پی یوش آی سون، هاردش حداقل 500، رمش هم حداقل 4گیگ باشه. موجودیم هم 3 تومنه که تا 3500 هم می تونم هزینه کنم اما با مطالبی که تو سایت شما خوندم، وسواسم بیشتر شد و دیگه نمی دونم چقدر باید توی اینترنت بگردم.
    دوست هم ندارم مثل سری قبل که البته پی سی خریدم و بدجور سر حرف فروشنده ها و راهنمایی های غیرمنصفانشون ضرر کردم اینسری ضرر کنم، هرچند مربوط به چند سال پیش می شه اما هنوز یادم نرفته.
    یه خصوصیتی که دارم در لحظه چندتا برنامرو همزمان باز می کنم و اصلا دوست ندارم سرعت پایین بیاد یا سیستم هنگ کنه که با این پی سی همین مشکلو دارم.
    با برنامه های گرافیکی هم کار می کنم. هرچند طراحی لپ تاپ برام مهمه اما اگر بدونم که می شه هزینه طراحی صرف کارآیی بشه، می تونم از طراحی صرف نظر کنم.
    ممنون می شم اگه یک یا چند تا لپ تاپ مناسب رو بهم پیشنهاد بدین.

    • سلام خوش اومدین
      دو لپ تا پ Lenovo z500 و Lenovo 580 زیر 2,600,000 هستن و گزینه های خوبین .
      لپ تاپ سامسونگ NP350V5X کانفیگ بسیار مناسبی داره و فک می کنم زیر 3تومن باشه .
      ASUS VivoBook S550CM هم گزینه خوبیه اما فک می کنم یکم بیشتر از بودجه تون باشه .

      موفق باشید

    • فراهانی 10 مرداد 1392

      سلام
      ممنون از راهنمایی تون،
      در مورد ASUS N55 SL نظرتون چیه؟
      فقط وزنش 2800 گرمه، که با پیشنهادات شما حداکثر 300 گرم تفاوت دارد.

  • سلام؛ممنون از مطالب خوبتون.می خواستم اگه میشه طریقه ی نصب ویدوز بر روی لپ تاپ رو هم آموزش بدین.

  • پارمیس رسولی زاده 06 مرداد 1392

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید و با تشکر فراوان از این همه اطلاعات مفید و سودمند که به رایگان در اختیار مخاطبین قرار میدهید . من برای کارهای گرافیکی و انجام پروژه های تری دی مکس میخوام یه لب تاب خوب تهیه کنم . البته الان یکی دارم ولی واسه اون کار ضعیفه . تا حدود 2 و نیم میلیون بخوام هزینه کنم میشه لطفا یه برند و مدل خوب رو توصیه کنید ؟ با تشکر فراوان از زحمات شما

    اگه امکانش هست پاسخ رو به ایمیل من ارسال کنید . متشکرم

    • سلام و خوش اومدین
      ببینید شما می تونید با این بودجه یه لپ تاپ خوب بخرید اما نه برای کارای سنگین گرافیکی ! من توصیه می کنم که اگر PC دارید با این بودجه اون PC رو ارتقا بدین چون قدرت PC واسه کارای گرافیکی به طرز محسوسی بیشتره ! اما خوب اگه بازم تاکید دارین رو لپ تاپ من این چنتا رو توصیه میکنم (قیمت ها ممکنه یکم بیشتر از بودجه تون باشه ) :
      ASUS K56CB-Core i7-6GB-1TB-GT740 2GB
      ASUS S550CM-VivoBook-Core i7-6GB-1TB
      ASUS VivoBook S550CM-Core i5-6GB-1TB

    • پارمیس رسولی زاده 09 مرداد 1392

      با تشکر از راهنمایی خوب و مفیدتون . یه مدل در نظرم هست میخواستم بدونم با توجه به اینکه میگن لب تاپ های سری N ایسوس مالتی مدیا و حرفه ای تر از سایر سری ها هستن ، به نظرتون مدل N 56 VZ-B چطوره ؟ و یه موضوع دیگه هم که هست اینه که من PC ندارم و فکر میکنم از نظر قابل حمل بودن لب تاپ برای ارائه پروژه های مکس راحت تر باشه . نظر شما چیه ؟

      با تشکر از راهنماییتون

  • با سلام و خسته نباشید، من مدتی هست که به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای کارهای معماری می گردم و چند سوال برایم پیش آمده است :
    1- مجموع تحقیقات من تا حالا من رو به مدل n46vz ایسوس علاقه مند کرده اولا ایا به نظرتون این مدل انتخاب خوبی هست یا نه؟
    2- با توجه به اینکه مدل n550 ایسوس در بازارهای جهانی ارائه شده و مشخصات جذابی هم داره آیا به صلاحه تا عرضه اون در بازار ایران صبر کرد؟ در صورت عرضه قیمت تخمینی شما و همین طور زمان تخمینی برای عرضه چیه؟ ممکنه این مدل با قیمت مناسب اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران عرضه بشه؟
    3- دو تا نگرانی عمده من درباره مدل ذکر شده اول رمه که در خیلی مدل ها 6 هست و به ندرت رم 8 پیدا می شه و دوم صفحه نمایش که اکثرا HD هست و براق به نظرتون آیا این نگرانی ها منطقیه یا فقط ناشی از وسواس زیاده و حاصل بالا و پایین کردن فروم های مختلف!

    ممنون میشم اگر سریع تر جوابم رو بدید!

    • سلام و خوش اومدید
      1- ببینید دوست عزیز N46VZ با کانفیگ Corei7 لپ تاپ بسیار خوبیه .
      2- با توجه به تحریم ها و مشخصی نبودن تاریخ پایان این داستان ، نمیشه درست تخمین زد که کی به بازار ایران میرسه اما به دلیل کیفیت بالای محصولات ایسوس و طرفدارهای زیاد این برند در ایران ، قطعا وارد کننده های لپ تاپ نمیذارن این انتظار خیلی طولانی بشه !
      3- اگه کامپیوتر مناسب دارید که چند ماهی باهاش کار کنید و مشکل مالی ندارید خوب من فک می کنم صبر کنید یا اینکه سفارش بدین یکی از دوستاتون از دوبی واسه تون بخره . چون کلا لپ تاپ های سری N برند ASUS عالین ! در ضمن قیمت n550 حدود 1000 دلاره .
      4- زیادهم سخت نگیرید ! چون وسواس آدمو مریض میکنه . به نظر من بیشتر به نیازتون فک کنید و اگه می خواید واقعا یه لپ تاپ بی نقص بخرید چاره ای جز Macbook pro ندارید !

      5- عذر می خوام که دیر شد

    • ممنون که جواب دادید، البته که قیمت برام مهمه اما مسئله مهم تر برام اینه که آیا تفاوت قیمت منطقیه یا نه فقط جو بازاره، چون لپ تاپی می خوام که حداقل 3-4 سال بدون مشکل برام کار کنه و می ترسم حالا که داره پردازنده های جدید وارد می شه نیازمندی سخت افزاری برنامه ها هم به سرعت تغییر کنه و لپ تاپ عملا غیر قابل استفاده بشه از طرفی هم اینطور که متوجه شدم خیلی ها عقیده دارند تفاوت کارکرد پردازنده های نسل جدید و نسل قبلی فعلا اونقدرها هم محسوس نیست، در حقیقت می خوام بدونم این تفاوت کارکرد ادعا شده چقدر واقعیه و چقدر تبلیغاتی؟
      باز هم ممنون که وقت میذارید و به سوالها با حوصله جواب می دید!

  • سلام تشکرازمطالب خوبتون.میخوام لپ تاپ اچ پی بگیرم بودجم زیادنیس.براکارشناسی ارشدمیخوام.کارهای مهندسی واماری درحدمتوسط باهاش دارم.چه مدلی روپیشنهادمیکنید.اگه ممکنه جوابو به ایمیلم بفرستید.بازم تشکرازمطالب جامع تون.

    • حتما باید از برند HP باشه ؟ اگر می خواید کمتر هزینه کنید می تونید از مارک لنوو یه لپ تاپ خوب بگیرید ! Lenovo G580 گزینه بسیار خوبیه ( کانفیگ corei7 یا corei5 )

  • شهرام 30 تیر 1392

    مطالب خوب واموزنده وبی غل وغشی ارائه می دید موفق وموید باشید . من میخام حدود یک میلیون وهفتصد هزار تومان هزینه کنم وهیچ اطلاعاتی ندارم ولپ تاپ را برای کارهای شخصو اینترنت میخام وکارسنگین نمی خام باش انجام بدم .

  • بین G580 و E530 میخوام یکی رو انتخاب کنم ولی هنوز دو دلم.آخه یه مقدار اختلاف تو مشخصات فنی هر دو هست که من واقعا نمیدونم کدوم بهتره.
    G580:
    پردازنده: Intel 3230M Core i5 2.6GHz UpTo 3.2 GHz – Cache 3 MB
    حافظه: ۴ GB DDR3
    هارد دیسک: ۵۰۰ GB 5400rpm
    کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 635M 2048 MB UpTo 3072 MB
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    E530:
    پردازنده: Intel 3210M 2.5 GHz Core i5 3.1 GHz – Cache 3 MB – BUS 1333 MHz
    حافظه: ۴ GB DDR3
    هارد دیسک: ۷۵۰ GB 5400RPM
    کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT 635M 2048 MB UpTo 4096 MB
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    به نظر میاد پردازنده G580 قدرتمندتر باشه ولی گرافیک E530 تا ۴GB آپ میشه.حالا شما از لحاظ کارایی.طراحی و شکل ظاهری.کیفیت ساخت و ضعف هایی که هرکدوم دارن.کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید؟
    ممنون

  • ابراهیم 25 تیر 1392

    سلام
    دستتون درد نکنه واقعن عالی بود . من با توجه به مطالب علمی کاربردی و عامه فهم که تو سایتتون ارائه کردید ومهمتر از
    همه صداقتی که تو کارتون احساس کردم سایتتون رو در بوکمارک ذخیره کردم تا هر از چند گاهی به سایتتون سر بزنم و از حاصل زحمات شما استفاده کنم.و اگه امکان داره بی زحمت یه سوالی داشتم , من چند روز دیگه قراره به سلیمانیه یا ترکیه برای کار برم ویه لب تاب خوب و قوی میخواستم بخرم به نظر تون آیا این کار به صرفه هستش و آیا ریسک داره یا نه. ودر کل میشه یه تو ضیحات و کمکی در این مورد بکنین(البته در صورت امکان).بازم ممنون.

    • سلام و خیلی خوش اومدین
      1- ای کاش می تونستیم تو سایت مون بهتون قهوه ای ، چای چیزی تعارف کنیم بلکه یکم از خجالت تون در بیایم . خدا رو شکر می کنیم که اغلب مخاطبای علم فردا ( مثل شما ) تا این حد ما رو مورد محبت خودشون قرار میدن.
      2- چیزی که مسلمه پول همه کشورای دنیا از ریال ایران ثبات بیشتری دارن ! بنابراین پاسخ کوتاه به سوال تون “بله” هست . و اما چرا ؟ خوب همونطور که میدونید به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی که در ایران باهاش رو به رو هستیم ، وارد کننده ها نمی تونن به سود پایین قانع بشن ! چون با دلار گرون خرید می کنن و مجبورن با ریال بی ثبات بفروشن (سود کنن) بنابراین قیمت لپ تاپ با احتساب درصد ضررهای احتمالی تعیین میشه ! اما در کشورهای دیگه همه شرکت نمایندگی دارن و لپ تاپ ها با قیمت تعیین شده توسط شرکت های تولید کننده فروخته میشن .

  • حامی آرما 24 تیر 1392

    شرمنده! یه سوال دیگه! میدونم اینجا جاش نیس ولی…! اما چون ب سوال قبلیم مرتبطه مجبور شدم ببخشید!
    درسته که میگن ویندوز 8 نرم افزارای کپی و کرک شده رو قبول نمیکنه؟؟!

    • مگه ما ایرانی ها نرم افزار اریجینال هم استفاده می کنیم ؟ ولی خیلیا الان رو لپ تاپ شون 8 نصب کردن . اما من در هر صورت برای آسایش روح و روان تون اکیدا توصیه می کنم که از 7 استفاده کنید ! ویندوز 8 کرک شده خیلی اذیت تون می کنه !

    • حامی آرما 25 تیر 1392

      مرسی از راهنماییتون 🙂
      s400 فقط 8رو ساپورت میکنه براهمون پرسیدم.درضمن قیمتش تو ایران 2و600هست ک بنظرم زیادم کم نیس!!!;) در هرحال یه دنیا ممنون از لطف و پاسخگوییتون.

  • حامی آرما 24 تیر 1392

    مثل بقیه مطالبتون بسیاااااار عالی و جامع بود واقعا مرسی:)
    فقط یه سوال! نظرتون راجب ASUS VivoBook S400 چیه؟ میخوام لپ تاپی بخرم ک بقولی اسباب بازی نباشه و واقعا کار کنه! خصوصا که واسه سرگرمی نمیخوام و کارای مختلف باهاش انجام میدم. جذب لمسی و متفاوت بودن این شدم اما نمیدوم ارزش داره یا نه. ممنون میشم اگه راهنماییم بفرمایین

    • قیمت VivoBook S400 حدود 650 دلاره . از نظر من بد نیست اما متاسفانه تجربه کار با لپ تاپ touch screen رو نداشتم نمی تونم بگم که چه مشکلاتی ممکنه واسش پیش بیاد اما چون استفاده از تکنولوژی صفحه لمسی در لپ تاپ ها عرف نیست فک می کنم بهتره موش آزمایشگاهی نشید ! کافیگ VivoBook S400 همچین چیز پدیده ای نیست که بگی می تونید باهاش فیل هوا کنید ! سقف بودجه تون چقدره ؟

    • حامی آرما 24 تیر 1392

      بسی تشکر بابت پاسخ سریع و کاملتون!
      دوس داشتم بخرم اما طبق توصیه تون دیگه منصرف شدم!
      حدود 2و200 خیلی بهتره اما تا2ونیمم شد عب نداره!

    • من نمی گم S400 رو نخرید ! منظورم اینه که با این پول باید همین قدر انتظار داشته باشید! لازم به یادآوریه که ASUS تولید کننده قطعات اصلی و جانبی کامپیوتره پس محصولاتش قابل اطمینانن.

    • حامی آرما 25 تیر 1392

      نکته جالبی بود نمیدونستم! حتما تو خریدم در نظر میگیرم! ممنون

  • سلام یه راهنمایی میخواستم.بنده میخوام یه لپ تاپ مالتی مدیا بگیرم واسه خونه و انجام کارای روزمره.قصد انجام کار چندان سنگینی هم باهاش ندارم.یه کوچولو بازی اونم از نوع سبکش.یه نظرتون بین این دو لپ تاپ کدوم رو بگیرم.اگه مدل دیگه ای مد نظرتون هست بگید.حداکثر قیمت هم ۲۲۰۰۰۰۰ باشه.
    HP ProBook 4540s:i5 3210M.RAM 4GB.HDD 500SATA.VGA AMD Radeon HD 7650M DDR3 2048 MB UpTo 4096 MB

    IBM Lenovo Essential G580:i5 3230M.RAM 4GB.HDD 500.VGA Nvidia GeForce GT 635M 2048 MB UpTo 3072 MB

    • اگر نمی خواین زیاد ازش کار بکشی خیلی مهم نیست . اما من پیشنهاد میکنم که یه لپ تاپ از برند Lenovo بگیرین بهتر باشه . فک میکنم G580 حدود 470 دلار باشه و برای کاری که شما می خواید باهاش انجام بدین زیاد هم هست . لپ تاپ های Lenovo اگرچه ارزون تر هستن اما برای کاربرد های عمومی بسیار بسیار مناسبن .

    • مرسی از جوابگویی سریعتون.
      آخه نمیخوام طی چند سال کم بیاره(معمولا 10 سال به 10 لپ تاپ عوض میکنم)
      تو بازار حدود 2تومن قیمتشه.

    • سجاد عزیز ، لپ تاپ اپل هم اگه ازش مراقبت نکنی به 1 سال نکشیده داغون میشه . این که کم میاره یا نه به خود شما برمیگرده . این دو مدلی که گفتید حدود 300 هزار تومن اختلاف قیمت دارن و اینم به دلیل اینه که اولا پردازنده و گرافیکشون باهم فرق داره ، ظرفیت هارد و حافظه رم hp بیشتره و یکمی هم hp داره پول برندشو میگیره . لپ تاپ های دیگه ای هم هستن که قیمت مشابه دارن . اگر مایلید می تونید با دفتر علم فردا تماس بگیرید (در قسمت تماس با ما ) تا لپ تاپ مناسب با نیاز تون رو پس از مشاوره ، انتخاب و ارسال کنیم .

    • ولی هم رم و هم هارد اونا ظرفیت برابری دارن.منظورم از کم اوردن داغون یا خراب شدن نیست.منظورم اینه که از لحاظ سخت افزار کم نیاره.
      اختلاف قیمتشون هم با hp با گارانتی سرزمین رایانه 2میلیون و 30 هزار تومنه و lenovo با 2 سال گارانتی سازگار 2 میلیون و 100 هزار تومنه
      پس با این گارانتی ها فقط 70 هزار تومن اختلاف قیمت دارن

  • matalebetoon kheyli mofid bood
    khasteh nabashid

  • کیوان 21 تیر 1392

    سلام و از زحماتتون بسیار متشکرم، ولی یه انتقاد دارم از اینکه راهنمایی هایتون یه مقدار بی انصافیست، شما خود میدونید برند های صاحب نام مثل گذشته از قطعات مرغوب حداقل برای ارسال به ایران استفاده نمکنند مثل سونی ولی
    برندی مثل اچ پی رو که حداقل امتیازه ش هنوز حفظ شده رو بیان نمیکنید،حداقل برای راهنمایی افراد رو به مراکز تعمیراتی سوق بدید تا همه ببیند چه تعداد از برندهایی که شما تبلیغات میکنید در دست تعمیر هستند، بهرجهت هر فعالیت نیاز به یه سری کسب درآمد هاست دیگه البته شاید در مورد شما صدق نکنه و شاید هم ؟ بهر جهت از تمام زحماتی که برای آگاهی میکشید از طرف خودم سپاسگزارم و موفق و پایدار باشید، خواهشن اگه اشتباه میکنم راهنمایی کنید با تشکر کیوان

    • کیوان جان سلام و اگر تازه با ما آشنا شدین بهتون خوش آمد می گم
      والا ما واسه هیچ برندی تبلیغات نمی کنیم چون علم فردا وابسته به هیچ شرکتی نیست ! ببینید میگن دارندگی و برازندگی ! اگر پول دارید اپل بخرید ندارید باید با برند های ارزون تر کار کنید . در مورد سونی اینطور که فرمودین نیست ! اگر ممکنه مشکلاتی که خودتون یا دوستان تون با لپ تاپ های سونی داشتن رو بفرمایید (با ذکر مدل ) ؟ به هر حال انسان هم با این همه قدرت و هوش یه روزی میمیره چه برسه لپ تاپ .
      در آخر هم تشکر می کنم بابت وقتی که گذاشتین

  • سلام خسته نباشین میشه منو تو خرید لپ تاپ راهنمایی کنید
    من یه لپ تاپ میخواستم برا کارای گرافیکی مثل فتوشاپ و فلش و از اینجور چیزا و همچنین برای کارهای برنامه نویسی
    میخواستم اگه ممکنه یه لپ تاپ خوب معرفی کنید و اینکه برا این کارها چه سخت افزاری لازمه که لپ تاپ داشته باشه
    ممنون میشم منو از سردرگمی نجات بدین

    • سلام . شما برای کارهای گرافیکی باید لپ تاپی بگیری که 3 فاکتور اصلی یعنی پردازنده ، رم و گرافیک بالایی داشته باشه . پردازنده حداقل core i5 ، رم 4 به بالا و گرافیک 2 گیگ . و ترجیحا صفحه نمایش 15 اینچی بگیرید نه 14 اینچی که چشم شما کمتر زور بزنه .

    • با تشکر از مقاله خوبتون
      این مشخصاتی که برای لپ تاب گفتید برای نرم افزاهای نقشه کشی هم خوبه ؟ یا بهت از این لازمه؟ (با توجه به رشتم که عمرانه نیازای زیادی به نرم افزارهای گرافیکی دارم) ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ممنون میشم اگر پاسخ منو بدید.
      مشخصات ذکر شده (پردازنده حداقل core i5 ، رم ۴ به بالا و گرافیک ۲ گیگ)،نرم افزارهای نقشه کشی هم ساپورت میکنه(با توجه به اینکه رشتم عمرانه)؟ برای برنامه نویسی هم جوابگو هست؟

    • سلام ببخشید دیر شد بودجه تون چقدره ؟

    • بین 3 و 4 تومن

    • خواهش میکنم(یادم رفته بود تو نظر قبلی بگم در جواب عذر خواهیتون)
      اگر میشه تو هر رنجه قیمتی چندتا لپ تاب معرفی کنید.(با مشخصات و ویژگی های ذکر شده)
      از 1میلیون در نظر بگیرید تا 4 یا 5 میلیون تومن.
      ممنون میشم اگر زودتر پاسخ بدید چون قصد خرید دارم …

      2تا پیشنهاد هم داشتم
      1.امکان ویرایش و حذف نظرات رو واسه کسی که نظر رو فرستاده بذارید
      2.اگر نظرات دسته بندی بشن یا پاک بشن بهتره. مثلا نظراتی که فقط شامل تشکره و شامل انتقاد ، نکته ی تازه ، سوال و … نیست رو یا حذف کنید یا جای دیگه ای بگذارید.وقتی نظرات خیلی زیاد میشه منه نوعی حوصلم نمیاد همشو بخونم و سوال یا نکته خودمو مطرح میکنم در صورتی که ممکنه تو نظرات قبلی عنوان شده باشه. اینطوری هی شلوغ و شلوغ تر میشه…
      ممنون از سایت خوب و مفیدتون
      موفق باشید

    • دوست عزیز وقت تون بخیر
      1- اگر عجله دارین لطفا تماس بگیرین تا آقای امین زاده یا بنده به سوالات تون پاسخ بدیم .
      2- حذف و یا ویرایش نظرات ( حداقل فعلا ) طبق سیاست های مدیریتی علم فردا امکان پذیر نیست !
      3- دسته بندی نظرات امکان پذیر هست اما متاسفانه هزینه های جانبی ناشی از پیاده سازی این سرویس کم نیست ! از طرفی هم فکر نمی کنم اصلا لازم باشه چون معمولا هیچ کاربری سوال بی ربط به موضوع نمی پرسه که بخواد بقیه رو دچار سردرگمی کنه !
      به هر حال از حسن نظر و توجه تون به علم فردا بسیار بسیار سپاسگزاریم

  • سلام و خسته نباشید.
    آقا چرا من هر نظرو کامنتی میزارم ارسال نمیشه؟قصد خرید
    لپ تاپ رو دارم البته با پول کم.یکو ششصد.لطفا تو مدلو قطعاتش
    راهنماییم کنید

  • vaqean az babate hame chiz mamnon aliye,dasteton dard nakone

  • راضیه 13 تیر 1392

    سلام من رشته نرم افزارکامپیوترهستم قصدخریدلپ تاپ حدود قیمت۳میلیون دارم درضمن دانشجویی بندعباس هستم شایدملاکی برای خریدآب وهوا باشه مطالب نوشتهشده خواندم مفید بود ولی با وجود مارک ومدل های مختلف انتخاب سخته!۱مارک ومدل مناسب لطفا بگید.مدل5110میگن داغ میکنه وبده نظرتون چی هست؟

  • مهران 10 تیر 1392

    آقا دمت گرم…عالی بود.موفق باشی

  • سلام
    من صرفاً خواستم ازتون تشکر کنم که از وقت گرانبهاتون برای رفع سردرگمی مردم ومخصوصاً جوونای تازه کار مایه می ذارید
    بازهم تشکر

    • خیلی خیلی ممنون از حسن نیت و نظر لطف تون ایشلا بتونیم مطالب بهتر و مفید تری رو براتون تهیه کنیم . حتما به ما سر بزنید

  • 1- قیمت لپ تاپ دانشجویی نباید چندان زیاد باشد چرا که لپ تاپ گران تر به معنی کارایی بهتر برای یک دانشجو نیست در لپ تاپ های تجاری هنگامی که لپ تاپ گران قیمتی برای یک دفتر و یا یک کارشناس تهیه شود با توجه به افزایش راندمان کاری و بالاتر رفتن سرعت کار , پس از مدتی هزینه های صرف شده برای خرید لپ تاپ جبران میشود ولی برای یک دانشجو چنین نیست!

  • فرهاد 09 تیر 1392

    سلام
    آقا خیلی باحال به زبون مشتی توضیح میدین!! من اکثرا مقاله یا مطلبی بخوام مطالعه کنم اگر طولانی باشه بعد از چند خط بیخایل میشم!! ولی اصلا از نوع ادبیاتی که به کار بردین خسته نشدم و اتفاقا چند جایی هم لبخند زدم که تجربه جالبی بود..

    خلاصه گفتیم کمی پاچه خواری کنیم و دست مریزاد بگیم خدمتتون

    دمِ شوما گرم..غمِ شوما کم

    • خیلیم آقایی فرهاد جان .
      سلامتی اون خواننده ای که بعد از خوندن این متن طولانی چشاش خسته شده اما انقدر مرام داره که با کامنتش خستگی مونو در میکنه…

  • سلام خسته نباشید مطالبتون عالی بودازدیدن جوانهای فعال خیلی خوشحال میشم امیدوارم همیشه همینطوری ادامه بدین.به طور اتفاقی سایتتون دیدم ولی از امروز مرتب سری به سایتتون میزنم.به امید فردای بهتر برای شما جوان ایرونی

  • با اینکارا آدما و همه رو بد گمان و شکاک می کنید ترویج بدگمانی..ذاتا بد گمان هستیم بدتر شدیم..کلاهبرداری..دروغ…

  • مهدی باقری 08 تیر 1392

    سلام

    لطفا ایمیل های نظرات کاربران را برای من نفرستید.

  • با سلام.آقا مطالبتون فوق العادست.خیلی کامل بود.ممنون.به اندازه 3 سال چیز یاد گرفتم.یه پیشنهاد برای ارائه این جور موارد مخصوصا خرید , pc و notebook,notepad وغیره داشتم.به صورت هفتگی و با برنامه بندی بگیدو البته به روز دیگه.مثل همین الان.
    با تشکر

    • 1- در ابتدا ازتون خیلی خیلی تشکر می کنم و خدا رو شکر می کنم که این مطلب به دردتون خورده .
      2- این مواردی که عرض کردم تقریبا در مورد بسیاری از دستگاه های الکترونیکی صدق میکنه اما به روی چشم حتما ایشالا !
      3- متاسفانه یکم دغدغه های مالی و همینطور کمبود زمان باعث کندی کار علم فردا شده اما به زودی ایشالا همه رو غافلگیر می کنیم !

  • بدردمون خورد

    ولی دلار پایین میاد قیمت لپ تاپ پایین نمیاد
    یه روز میزنه بالا سریع قیمت لپ تاپ میزنه بالا

    • دوست عزیز قیمت دلار مهمترین عامل قیمت لپ تاپه اما دلیل اینکه دلار ارزون میشه و لپ تاپ ارزون نمیشه اینه که واردکننده نمی تونه با نوسان مقطعی تغییر قیمت بده ! شما به 3 میلیون فکر می کنی اما وارد کننده به میلیارد فک می کنه ! از طرفی این قیمت ها کاملا غیر واقعین ! متاسفانه اغلب ما ایرانی ها با چشمامون فک می کنیم و اصلا به رابطه علت و معلول هیچ توجهی نداریم ! تا زمانی که صادرات ایران افزایش چشمگیر نداشته باشه ، قیمت دلار و متعاقبا قیمت لپ تاپ و سایر کالا های وارداتی کاهش پیدا نمیکنه !

  • هیربد 07 تیر 1392

    سلام لطفاً راجع به fujitsu هم توضیحاتی ارائه کنید،من یه sh-531,i7,8gb Ram,750 Gb خریدم نوشته ساخت آلمان،کاراییش خوبه اما احساس میکنم کیفیت قطعات ظاهریش خوب تیست،واقعاً ساخت آلمانه؟

    • ■ منظورتون از کیفیت قطعات چیه ؟ اگه منظورتون CPU یا RAM باشه باید بگم که تمام پردازنده های دنیا رو فقط 2 تا شرکت Intel و AMD تولید می کنن .
      ■ اگر منظورتون بدنه است که خوب باید بگم شما خودتون نظر بهتری می تونید بدین چون شما خودتون دارید باهاش کار می کنید و به محیط و شرایط کار تون آشنایی کامل دارید.

    • هیربد 08 تیر 1392

      واقعاً ساخت آلمانه؟

  • kheili khob bood

  • سلام
    ممنون از مطلب
    خوب و چند بعدی بود

    ولی قضیه این ناقص نوشتن واژه‌ها چیه؟ خوندن متن یه خورده سخت شده
    تو حرف زدن این‌جوری می‌گیم ولی چشمامون عادت داره که واژه‌ها رو به ویژه تو یه متن رسمی کامل ببینه
    به نظرم کامل بنویسی خیلی بهتره

    • بهترین کارت گرافیک برای کامپیوتر چیه؟؟

  • سلام واقعا مطالب جالب بود من مهندس نرم افزارم و خیلی دوس دارم درباره برنامه نویسی مطلب بنویسید…

  • بردیا 06 تیر 1392

    خوشحال شدم از آشنایی با شما

  • سلام
    سطح مطالب وبلاگتون بسیار بالاست و من هر هفته سر میزنم
    اون مقاله چه مارک لپ تاپ بهتره واقعا عالی بود اصلا دیدم عوض شد
    1 سوال داشتم چرا بعضی مدل های یک مارک لپ تاپ با وجود سخت افزار تقریبا برابر و زمان تولید نزدیک کلی اختلاف قیمت دارن
    مثلا lenovo z580 با قیمت حدود 2/600 با i7 و lenovo y480 با i7 و حتی هارد کمتر 3/100؟

    • 1- سلام و ممنون از لطف تون . ایشالا که بتونیم انقدر مفید باشیم که این ارتباط بیشتر هم بشه.
      2- هیچ شرکتی دو تا لپ تاپ با کانفیگ مشابه ( یعنی دقیقا مثل هم ) تولید نمی کنه ! به هر حال باید یه فرقی داشته باشه که واسه شرکت توجیه اقتصادی داشته باشه .
      همونطور که در این پست هم عرض کردم خود core i7 چند مدل مختلف داره که هر کدوم کاربرد متفاوتی داره ! لطفا این دو تا لینک رو ملاحظه بفرمایید :

      مشخصات فنی Lenovo z580
      مشخصات فنی Lenovo y480
      3- در آخر لازم به یادآوریه که در بازار ایران هر کی هر کاری که دوس داشته باشه میکنه !

    • خیلی ممنون از توجه شما
      باعث افتخار آشنایی بیشتر با شما
      دانشجو فناوری اطلاعات هستم و علاقه مند به کامپیوتر،سخت افزار،شبکه،برنامه نویسی

    • خواهش می کنم محبت دارین

  • samanatroshi 06 تیر 1392

    معلومات خوبی بود دستتون درد نکنه موفق باشین.

  • سلام
    اول بگم که مقاله ی خوبی هست.مرسی
    یه پیشنهاد داشتم چرا آموزش برنامه نویسی رو اضافه نمی کنید مثلا هر روز یا هر سه روز یک مقاله؟!!
    اگر هم میشه ایمیلتون رو برام بفرستین چند سوال درباره ی برنامه نویسی وب داشتم ؟
    بازم میگم ببخشید که تو دیگاه این مقاله نوشتم
    مرسی
    بدرود

    • محمد جان متاسفانه ما وقت مون خیلی کمه ! اگه یه مقدار وقتم آزاد بود قطعا در حد سوادم راجع به برنامه نویسی وب هم می نوشتم . اما از طریق ایمیل فرصتی باشه ایشالا در خدمتم

  • سلام
    مطلب مفیدی بود
    ممنون

  • من خودم بکشنمم لپتاپ دل نمیخرم 05 تیر 1392

    مرسی دستت دردنکنه ! آخه سامسنگ توی بازار ایران خیلی جا نیفتاده یا بهتره بگم اصلا!

    • ممنون از لطف تون . بله همینطوره اما من نسبت به لپ تاپ های سامسونگ خوش بینم چون سامسونگ همه چی تولید میکنه !

  • مهدی باقری 04 تیر 1392

    سلام وخسته نباشید.

    مطالب با ارزشی را در سایت علم فردا منتشر میکنید.

  • آرمان 04 تیر 1392

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    کدوم یک از برندهای مطرح دنیا در ایران نمایندگی فروش رسمی دارند؟
    مثل سامسونگ و سونی و ایسوس
    اگه لیست جامعی برای جواب به سوالم بدین ممنون میشم
    راستی شما ایسوس رو در حد سامسونگ نمیدونید یعنی؟

    • 1- ممنون از شما که برای خوندن این مقاله و ارسال دیدگاه تون وقت گذاشتین .
      2- بنا به دلایلی فعلا نمی تونیم لیست نمایندگی های رسمی رو منتشر کنیم .
      3- درباره اینکه سامسونگ بهتره یا ایسوس باید عرض کنم که هم سامسونگ هم ایسوس تولید کنندن پس لپ تاپ هاشون هم ۱۰۰ درصد قابل اطمینان هستن !اما جمله ای که همیشه باید مد نظر داشته باشید اینه که تکنولوژی ساخت عرضه شده به بازار تقریبا یکیه ! یعنی محصولات برند های معروف بیشتر به لحاظ کاربری با هم فرق دارن تا کیفیت .

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا