بستن فهرست

دو واژه sit و seat به لحاظ تلفظ خیلی شبیه هم هستن اما به لحاظ دسته بندی و معنی با هم فرق دارن! تو این ویدیو کوتاه تفاوت این دو واژه رو به طور دقیق بهتون میگم. حتما این ویدیو کوتاه رو ببینید و بعدش این متن رو هم بخونید.

دانلود ویدیو تفاوت sit با seat


تفاوت تلفظ sit با seat

خیلی از ایرانی ها به تفاوت تلفظ این دو واژه اصلا دقت نمیکنن. ببینید، صدای «ایی» در واژه sit کوتاه و در واژه seat کشیده تر تلفظ میشه! اگر این مسئله رو رعایت نکنید میتونه معنی جمله رو عوض کنه.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

تفاوت معنی seat با sit

همونطور که در ابتدای متن اشاره کردم این دو واژه در دو دسته بندی جدا قرار دارن. واژه sit یه فعله اما واژه seat معمولا به عنوان یه اسم استفاده میشه. تفاوت اسم و فعل رو در دوره یک آموزش گرمر انگلیسی به طور مفصل درس دادم. واژه sit یعنی نشستن اما واژه seat یعنی نشیمنگاه، صندلی، نیمکت یا هر چیز دیگه ای که برای نسشتن ساخته شده باشه!

واژه sit معمولا با حروف اضافه استفاده میشه. هر حرف اضافه برای یه موقعیت خاص استفاده میشه مثلا:

■ برای نشستن در حالت کلی از sit down استفاده میکنن.

■ برای نشستن پشت میز از sit at استفاده میشه مثلا sit at a table / desk حالا فرقی نمیکنه چه نوع میزی باشه چه میز مدیریتی، چه میز ناهارخوری.

■ برای نشستن روی اسب، صندلی یا روی زمین از sit on استفاده میشه اینجوری sit on a horse/chair/the ground .

■ برای نشستن روی مبل یا هر صندلی دسته داره دیگه میگن sit in an armchair ببینید armchair یعنی صندلی راحتی یعنی هر نوع صندلی که جای دست داشته باشه.

معنی seat به عنوان فعل

واژه seat هم میتونه به عنوان اسم استفاده بشه و هم به عنوان یه فعل. اما معنیش در جایگاه فعل با معنی sit فرق داره! واژه seat در جایگاه فعل 2 تا معنی داره:

■ صندلی کسی رو نشون دادن ؛ مثلا وقتی میری به یه رستوران، پیشخدمت میاد و شما رو راهنمایی میکنه که کجا بشینید.

■ جا داشتن، صندلی داشتن ؛ وقتی میخوایم بگیم مثلا یه سالن چنتا صندلی داره از seat استفاده میکنیم. برای مثال :

The hall can seat 500 people.

یعنی این سالن میتونه 500 نفر رو جا بده. منظور اینکه این سالن 500 تا صندلی داره.

خب دوستان امیدوارم که تفاوت این دو واژه رو قشنگ فهمیده باشید. اگر علم فردا واقعا براتون مفیده لطفا به دیگران هم معرفی کنید. در ضمن برای یادگیری اصول تلفظ و دستور زبان انگلیسی حتما دوره های ما رو تهیه کنید.

 

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • تفاوت home و house - معنی خانه به انگلیسیهمه ما میدونیم که هر دو واژه home و house تو فارسی «خانه» ترجمه میشن اما خیلی از زبان آموز های مبتدی و حتی زبان آموزهایی که چند ترم کلاس زبان رفتن نمیدونن تفاوت این دو تا واژه دقیقا چیه و خیلی وقتا به طور اشتباهی یکی رو به جای…
  • تفاوت cool و cold ؛ معنی سرد به انگلیسیتو زبون انگلیسی برای بیان دمای پایین از دو تا واژه cool و cold استفاده میشه. هر دو واژه سرما رو بیان میکنن اما شدت سرما در این دو واژه با هم فرق داره. نسبت cool به cold مثل نسبت warm به hot هستش. خیلی از زبان آموز های مبتدی…
  • تفاوت hot و warm ، معنی و کاربرد واژه های hot و warmدر این درس میخوام تفاوت دو صفت hot و warm رو خدمت تون عرض کنم. هر دو واژه نشون دهنده حرارت بالا هستن اما با هم دیگه یه تفاوت اساسی دارن که لازمه حتما بدونید تا بدونید که کدوم رو کجا استفاده کنید! حتما اول ویدو زیر رو ببینید و…
  • فرق watch و look at و see ؛ فعل دیدن به انگلیسیتو زبون انگلیسی برای بیان فعل « دیدن » 3 تا فعل وجود داره :  see , look at و watch . متاسفانه خییییلی از زبان آموز ها تفاوت و کاربرد این 3 تا فعل رو نمیدونن و بارها دیدم که این افعال رو در موقعیت های نادرست استفاده میکنن…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

8 دیدگاه

  • Anikhallaghi 24 تیر 1400

    خیلی ممنون، بسیار کمکم کرد.????

  • سلام خدمت استاد درویش خیلی ممنونم تابه حال هر کدوم از ویدیو هایی که از شما دیدم بهترین چیز ها رو توش درس دادین مخصوصا توی تلفظ ها من از هرکسی میپرسیدم یه چیزی میگفت و من کاملا گیج شده بودم بعد از اینکه ویدیو های رایگان شما که توی یکیش تلفظ رو خیلی واضح گفتین الان تلفظ ها رو خیلی خوب بلدم .
    خیلی ممنون

  • عالی عالی عالی
    من هر موقع بخوام راجع به کامپیوتر یا موبایل یا علم های به روز، مطلبی بخونم، اگه توی چند تا سایت اون مطلب اومده باشه، من سایت شما رو انتخاب می کنم، چون به نظرم دقیق و علمی توضیح می دین. اینم بگم که بعد از سرچ هر چیزی توی سایت تون، آخرش سر از زبان در میارم! از بس که ویدیوهای آقای درویش عالی و جذابه.

  • ابراهیم 26 تیر 1397

    سلام خدمت استاد درویش من اسمم ابراهیمه من میخام چندتا چیز بگم من خیلی دوس دارم زبان انگلیسی رو یاد بگیرم اما سوادم خیلی کمه راستش کم که نه کلا بیسوادم و فقط تا سوم ابتدابی درس خوندم و الان راهی است تا من زبان رو یاد بگیرم و راستش من فقط مهارت شنیدن و خوندن رو یاد بگیرم و اون ۲تای دیگه بکارم نمیاد که نه اصلا نمیخام برای حرف زدن و نوشتن یاد فقط برای شنیدن و خوندن یاد بگیرم حالا به نظر شما شروع به یاد گیری کنم یا نه تورو خدا اگه کامنتمو خوندید جواب بدید

  • خسته نباشید خدا قوت

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا