بستن فهرست

سیگار الکترونیکی چگونه کار می کند ؟

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۰

 


اگه بخواهیم مخترع سیگار رو لعن و نفرین کنیم که نمی شه چون عقل مردم و مصرف کنندگان نیز در فرآیند تولید سیگار تا دود شدن آن در هوا دخیل است . ضمنا مخترع سیگار تا الان ۷ تا کفن پوسونده و خدا رو خوش نمیاد به مرده دشنام بگوییم . اما واقعا دلیل سیگاری شدن افراد که ۹۹ درصد تفریحی بودن آن است به کنار ، دلیل سیگاری ماندن افراد برای خود من به شخصه بسیار بسیار مهمه چون من هر جوری خواستم خودم رو متقاعد کنم که سیگار غیر از ضرر چیز دیگه ای هم داره نتونستم . سیگار هم جونو می گیره هم پولو .  لطفا دوستان سیگاری منو نصیحت کنند !!

اگر دیدید حتی با توجه به نصب تابلوی ” ورود با سیگار روشن ممنوع “بازهم فردی با سیگار روشن و کلی دود و دم وارد فروشگاهتون شد کمی صبر کنید شاید سیگارش واقعی نباشه بالاخره ایشون از بقیه دوستان اراده قوی تری داره و سراغ سیگار الکترونیکی رفته .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

سیگار الکترونیکی چیست ؟

سیگار الکترونیکی که در انگلیسی نامهای دیگری همچون e-cigarettes  و smokeless cigarettes دارد ، یک راه حل و یا شایدم جایگزین جدید برای سیگار واقعی است . شرکتهای سازنده این نوع سیگار را بسیار شبیه به سیگار معمولی می سازند با این تفاوت که در سیگار الکترونیکی از ماده اعتیاد آور نیکوتین که در تنباکو یافت می شود استفاده نمی گردد . به آتش و فندک و کبریت هم نیازی نیست .

سیگار الکترونیکی توان خود را از یک باتری می گیرد و وظیفه اش تبدیل نیکوتین مایع به بخار است . در حالیکه این فرآیند نیاز به آتش ندارد ، بوی بد دود سیگار و خاکستر نیز ایجاد نمی کند . در این سیگار مواد مضر دیگر مثل قطران و دی اکسید کربن یافت نمی شود .

برخی مصرف کنندگان این سیگار گفته اند این نوع سیگار بسیار به صرفه تر و عقلانی تر از مصرف سیگار معمولی است و به آنها در کاهش سرفه های آزار دهنده کمک زیادی کرده ، همچنین قوه بویایی و قدرت حس طعم خوراکی ها را افزایش داده و حتی در بهتر خوابیدن آنها نیز تاثیر گذاشته است .

سیگار الکترونیکی برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ و توسط مخترع چینی به نام Hon Lik اختراع شد و در ابتدا در بازارهای چینی و سپس بسیاری از شرکت های مرتبط در سراسر دنیا از این وسیله استقبال کردند و امروز شاهد توسعه فروش سیگار الکترونیکی هستیم . با این حال برخی معتقدند این سیگار به خاطر تولید بخار از یک تبخیر کننده که حاوی مواد شیمیایی است ممکنه سرطان زا باشد . شما چه فکر می کنید ؟

وقتی یک سیگار معمولی را روشن می گنید در واقع تنباکو شروع به سوختن می کند و با پک زدن شما دود غلیظی وارد بدن می شود . در سیگار الکترونیکی نیکوتین مایع به بخار تبدیل می شود .

قطعات داخلی سیگار الکترونیکی

۱ – باتری قابل شارژ لیتیومی و قسمت الکترونیکی

۲ – قسمت تبخیر کننده

۳ – کارتریج

 

قسمتهای مختلف سیگار الکترونیکی

کارتریج همانطور که از اسمش پیداست مخزن نگه داری نیکوتین مایع است ، از دو طرف باز است . یک طرف به دهان کاربر متصل و طرف دیگر به قسمت تبخیر کننده . وظیفه کارتریج هدایت نیکوتین مایع به سمت تبخیر کننده و فرستادن دود به دهان کاربر است .

باتری لیتیوم سیگار را روشن نگه می دارد و توسط یک شارژر که شبیه به شارژر موبایل هست شارژ می شود . باتری شارژ شده به محفظه تبخیر سازی وصل است ، راهروی کوچک توخالی که یک میکرو کنترلر ریز و قسمت تبخیر کننده را در خود جا داده . شارژر در انواع مختلف برق شهری ، برق ماشین و USB طراحی شده . هنگامیکه کاربر سیگار را پک می زند یک لامپ LED به رنگ قرمز در جلوی سیگار روشن می شود . در برخی سیگارهای اتوماتیک ، یک سنسور تشخیص عبور جریان هوا داخل سیگار قرار می دهند تا به محض پک زدن ، سیگار روشن و فرآیند پیگیری شود اما در نوع دستی آن ، کاربر با استفاده از یک دکمه سیگار را روشن می کند و در هر بار پک زدن باید اینکار را تکرار کند و دکمه را تا پایان پک نگه دارد . در همین حین یک میکروپروسسور گرمای عملیات تبخیر و همچنین روشن و خاموش شدن LED را کنترل می کند ( قسمت پروسسور در همه سیگارها مشترک است ) .

قسمت تبخیر کننده یک المنت گرم شونده است و شامل یک فیلامان و یک فلز مخصوص برای به داخل کشیدن نیکوتین مایع می باشد . تبخیر کننده بین باتری و کارتریج واقع شده و وظیفه اش بخار کردن نیکوتین مایع است .

 

اجزای سیگار الکترونیکی

امروزه طعم های متنوعی برای سیگارهای الکترونیکی ساخته می شود . وانیلی ، شکلاتی ، نعنایی ، تنباکو اصل و …

به طور خلاصه :

وقتی کاربر به سیگار پک می زند سنسور الکترونیکی ، عبور هوا را تشخیص داده و المنت گرم شونده را روشن می کند این المنت همان تبخیر کننده است و نیکوتین مایع را به بخار تبدیل کرده و از طریق کارتریج به دهان فرد منتقل می شود . در این حین لامپ LED روشن می شود که کشیدن سیگار واقعی شبیه سازی می شود .

 

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • معرفی 4 تبلت پی سی برتر ایران و دنیااز زمانی که شرکت اپل ایجاد نیاز خود را با محصول شیک و تحریک کننده خود یعنی آیپد معرفی کرد دنیای دیجیتال و مخصوصا دنیای کامپیوتر وارد دوره جدیدی شد و همراه با همین تغییر بزرگ ، استقبال مردم نیز بی نظیر بود و به مرور زمان شرکتهای کامپیوتری دیگر…
  • 13 عادت غلط آمیخته با تکنولوژی و روش های ترک آنها  در سال 2013 هر جا رو که نگاه کنی تکنولوژی رو می بینی و دنیا به سمتی داره پیش میره که آدما به طور ناخودآگاه درگیر تکنولوژی هستن . چه بسا افرادی که نمی دونند اینترنت چیه ، تو اینترنت چی میگذره ، کامپیوتر رو چطور خاموش و روشن…
  • پیراهنی که عرق بدن را نشان نمی دهدتصور کنید در متروی تهران و در اوج ساعت شلوغی که معمولا اول صبح و حوالی غروب می باشد مجبورید با تعداد زیادی همنوع خود با فرهنگ و خلق و خوی متفاوت همسفر شوید . در این سفر نیم ساعته احتمال وقوع هزار و یک اتفاق برای شما دور از…
  • استفاده ابتکارانه از لوله دستمال کاغذیامروزه با وجود گجت ها و ابزار های بسیار زیاد که هر کدام برای کمک به آسایش ما اختراع شده اند اگر فرض کنیم هر گجت فقط یک سیم رابط داشته باشد که به آن متصل نیست ، تعداد سیمهای شما زیاد خواهد شد اما جا دادن و ساماندهی آنها با…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

6 دیدگاه

  • سلام ببخشید اگه جواب منو بدید خیلی ممنون میشم من سیم المنتشو در آوردم حالا بلد نیستم بندازمش جاش یه کمک به من میکنید که چه جوری جاش میره

  • یعنی این سیگار اعتیاد اور نیست ؟ ممنون میشم اگه جوابمو بدین

  • سلام این کارتریج که توش مایع نیکوتین هست تموم نمی شه مایع یا تو هر بار کشیدن باید سرش رو عوض کرد ؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 22 مهر 1391

      سلام . موقع خرید چندین کارتریج پر شده هم می تونید بخرید اما کارتریج خالی شده هم با یک ظرف مخصوص پر میشه . در مورد جزییات این مسئله باید از فروشنده این مدل سیگارها سوال کنید . اگر انگلیسی می دونید برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید به صورت ویدئو نمایش میدهد .

      http://www.e-cig.com/shopping/shopcontent.asp?type=howtorefill

  • دانيال 04 بهمن 1390

    شما اتمینان دارید که سرطان زا نیست لطفا پاسخ رو به danielbahadori@yahoo.com بفرستید با تشکر 3/11/1390 01:40

  • سعيد همتي 26 آبان 1390

    بسیار مطلب جالبی بود . ممنون

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا