بستن فهرست

در این مقاله تمرکز اصلی روی مواردی است که حین خرید لپ تاپ باید آنها را جدی گرفت به علاوه تجربیات نویسنده در این زمینه . در مورد برند ها و مارک های مختلف در این مقاله زیاد صحبت نشده چون این مسئله بیشتر به توانایی مالی خریدار بر می گرده و اینکه تکنولوژی ساخت لپ تاپ ها آنقدر به هم نزدیک شده که در عمل آنقدرها هم فرق نمی کنه که چه برندی بخرید . خب مسلما هر شرکت برای اینکه از دیگر رقبای خود عقب نیفته ، مدل های مشابهی با لپ تاپ های رقیب داره . حالا این وسط برخی شرکت ها متد های تبلیغاتی خاص خود را دارند . برخی روی قیمت ، برخی روی ظاهر و برخی روی امکانات جانبی متنوع ، مانور می دهند . واقعیت ( از نظر من ) اینه که برند ها خیلی با هم فرق نمی کنند . هدف اینه که تمرکزتون رو روی مسائل مهم تر جمع کنید .

بعد از خواندن راهنمای خرید لپ تاپ فکر می کنم با من هم عقیده شوید !

بسیاری از افراد بنا به هر دلیلی ( که بیشتر عدم وجود اطلاعات است ) هنگام خرید کامپیوتر یا مخصوصا لپ تاپ ، به هزار و یک نفر متوسل می شوند و یا انتخاب را به عهده فروشنده می گذارند و آخر هم اون چیزی که می خواستند نمی شود . برخی دیگر افراد کار بلد را به همراه خود به بازار می برند و برای این کار به اون فرد کار بلد پول هم می دهند .  این مسئله ناشی از ندانستن یک سری مفاهیم و مقدمات اولیه کامپیوتری است . برای این دسته از افراد لازم است بگم که  برای خرید یک لپ تاپ مناسب لازم نیست متخصص کامپیوتر باشید ، اگر کمی متن زیر را با دقت بخوانید ( مخصوصا انتهای پست ) حداقل در خرید لپ تاپ دچار اشتباهات وحشتناک نخواهید شد . پس اگر قصد خرید یک لپ تاپ متناسب با نیاز خودتان را دارید با ما همراه باشید .

برای خرید لپ تاپ باید یک سری نکات رو مد نظر قرار دهید از جمله ویژگی های خود لپ تاپ ، جایی که خرید می کنید ، زمانی که خرید می کنید ، شخصی که از او خرید می کنید و البته از همه مهمتر نیاز خودتون .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

ویژگی هایی که هنگام خرید لپ تاپ باید در مورد آنها بدانید و از فروشنده سوال کنید :

پردازنده یا CPU لپ تاپ

حافظه RAM لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ

هارد یا حافظه ذخیره کننده لپ تاپ

گرافیک یا پردازنده تصویری لپ تاپ

عمر باتری لپ تاپ

که در ادامه تک تک آنها را بررسی می کنیم .

 

CPU یا پردازنده لپ تاپ

مهمترین ویژگی لپ تاپ ها پردازنده ی آنهاست . پردازنده (CPU) واحد مرکزی پردازش است و یا به عبارت دیگر مغز لپ تاپ محسوب می شود .این قسمت از طریق مدارهای الکترونیکی ( BUS ) با دیگر اجزای کامپیوتر در ارتباط است و در یک ثانیه چندین میلیون دستور به آنها می فرستد و دریافت می کند . عملکرد واحد پردازش یا  CPU را با چند هسته ای بودن و سرعت اجرای دستورات که با گیگا هرتز بیان می شود ، می سنجند . این گیگا هرتز ، فرکانس کلاک پالسی است که به CPU اعمال می شود . ( این کلاک پالس توسط مدارات نوسانساز داخل مادربورد تولید و به شکل موج مربعی در می آید و برای هماهنگ سازی قطعات سخت افزاری در یک سرعت و زمان خاص می باشد ) برای مثال اگر بگویند سرعت یک پردازنده  ۱.۳ گیگا هرتز است یعنی در هر ثانیه می تواند ۱.۳ میلیارد دستورالعمل را اجرا کند . هر چه این رقم بالاتر باشد ، CPU سرعت بیشتری برای اجرای دستورالعمل ها دارد .

پردازنده لپ تاپ

پردازنده لپ تاپ

الان که من در حال نوشتن این مطلب هستم اکثر پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ ها اینتل است . سری جدید پردازنده های اینتل را با Intel Core i3 , i5 , i7 نامگذاری کردند . به ترتیب هر چه عدد بعد از حرف i بیشتر باشد ، CPU سرعت بیشتر و عملکرد بهتری دارد . اکثر لپ تاپ ها امروز حداقل اینتل Core i5 را در خود دارند .

ویژگی مهم دیگر پردازنده ها مقدار حافظه کش cache آنهاست . پردازنده برای اینکه برای اجرای دستورات ، هر بار به سراغ حافظه اصلی سیستم ( RAM ) نرود ، حافظه های کوچکتری را در خود جاساز کرده که به حافظه کش معروف هستند . هر چه مقدار این کش ها که بر حسب مگا بایت بیان می شوند بیشتر باشد بهتر است .

ویژگی دیگر ، قابلیت ساپورت پردازنده از ساختار ۶۴ بیت است . ۶۴ بیت یعنی ۳۲ بیت بیشتر از ساختار ۳۲ بیتی در اختیار کل سیستم می باشد . بیت بیشتر یعنی اطلاعات در یک محفظه بزرگتری پردازش می شوند و این به معنی دقت بیشتر است . بیت بیشتر یعنی تعداد خانه های قابل آدرس رم بیشتر است و این یعنی سرعت بیشتر .

فلسفه وجودی سیستمهای ۶۴ بیتی ، وجود برنامه هاییست که بیشتر از ۴ گیگ رم برای به پایان رساندن عملیات خود لازم دارند . در سیستمهای ۳۲ بیتی ، بیشتر از ۳.۵ گیگ رم ساپورت نمی شود .

پس تا اینجا شد ۳ ویژگی مهم برای پردازنده :

 سرعت ( فرکانس کاری )

مقدار حافظه کش ( cache )

 ۶۴ بیتی بودن پردازنده .

امروزه تقریبا ( تاکید می کنم تقریبا ) اکثر لپ تاپ ها پردازنده های یکسانی دارند و مقادیر کش آنها تقریبا برابر است . حدود ۳ مگ به بالا . تمام آنها نیز از ساختار ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند .

پس هنگام خرید لپ تاپ در مورد مدل ، سرعت ، تعداد هسته ها و حافظه کش پردازنده ها سوال کنید .

پردازنده لپ تاپ و PC ، نکاتی درباره پردازنده که نمی دانید

حافظه RAM لپ تاپ

یکی دیگر از مشخصات مهم لپ تاپ MEMORY یا همان حافظه است . انواع مختلف حافظه وجود دارد اما وقتی صحبت از حافظه ی لپ تاپ به میان می آید , حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) یکی از شایع ترین نوع حافظه است .

حافظه رم لپ تاپ

حافظه رم لپ تاپ

RAM که برگرفته از حروف اول ۳ کلمه Random Access Memory می باشد حافظه ایست که اطلاعات لازم برای اجرای دستورات برنامه های اجرایی را در خود جا می دهد و سپس توسط CPU پردازش می شود . این حافظه با قطع برق اطلاعات خودش را از دست می دهد . پردازنده برای اجرای دستورات ابتدا به حافظه های کش خود و سپس به حافظه رم نگاه می کند . هر چه مقدار این حافظه بیشتر باشد بهتر است . البته :

حافظه باید متناسب با سرعت پردازشگر باشد یعنی این دو مکمل هم هستند و برای عملکرد بهتر در لپ تاپ این دو جزء باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. افزایش حافظه رم ، لپ تاپ را قادر می سازد که نرم افزارها را هم زمان و بدون هیچ مشکلی به اجرا در آورد . اگر کارتان با لپ تاپ طوری است که نرم افزار های زیادی را باید به صورت هم زمان به اجرا در آورید نیازمند به یک حافظه بالا هستید.

هرچه حافظه رم بیشتر باشد ، اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش و اجرا خواهند شد . البته همانطور که قبلا هم گفتم در سیستم های ۳۲ بیتی ، بیشتر از ۳.۵ گیگا بایت شناسایی نمی شود و برای مثال در سیستم های ۳۲ بیتی ، عملا  ۸ گیگ رم بی معنی خواهد بود .

امروزه حداقل حافظه رمی که در لپ تاپ ها می بینید ، ۴ گیگا بایت است و برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است . فعلا در لپ تاپ های معمول بازار ، بیشتر از ۸ گیگ رم عرف نیست حالا شاید بعد ها شاهد ۱۶ گیگ رم به بالا هم باشیم اما فعلا اینطور نیست و نیازی هم به بیشتر از ۸ گیگ رم حداقل برای مصارف عمومی در حال حاضر نیست .

صفحه نمایش لپ تاپ

یکی دیگر از مهمترین مشخصات لپ تاپ که برای کاربران مهم است اندازه صفحه نمایش لپ تاپ است اما به طور معمول این ویژگی ها برای افرادی مهم است که با لپ تاپ به تماشای فیلم می پردازند و یا گیمرها که دائما در حال بازی کردن هستند . هیچ کسی دوست ندارد که یک صفحه نمایش کوچک داشته باشد مگر اینکه لپ تاپ را برای دیدن فیلم و بازی کردن نخواهد در این صورت کاربر می تواند پول خود را برای ارتقا دادن دیگر اجزای  لپ تاپ صرف کند . اندازه نمایشگر لپ تاپ به قدری مهم است که با وجود کانفیگ مناسب ، مشتری از خرید آن لپ تاپ با نمایشگر کوچک صرفنظر می کند . در هر صورت خروجی لپ تاپ و هر وسیله الکترونیکی دیگری در نمایشگر آن ظاهر می شود .

صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ

امروزه لپ تاپ ها از ۱۱ اینچ تا ۱۷ اینچ هستند که عرف بازار فعلا لپ تاپ های ۱۵.۶ اینچی هستند . این سایز نمایشگر ( ۱۵ اینچی ) منجر به وزن و ابعاد مناسب لپ تاپ و همچنین رضایت خاطر کاربر می شود .

البته گرایش شرکت ها در حال حاضر به سمت نمایشگر های ۱۷.۳ اینچی سوق پیدا کرده .

رزولوشن نمایشگر لپ تاپ ها با یکدیگر متفاوت است . ۱۳۶۶ در ۷۶۸ یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ . خب هرچه این اعداد بیشتر باشند ، کیفیت تصویر بالا تری خواهید داشت .

هارد یا حافظه ذخیره کننده لپ تاپ

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های لپ تاپ که می تواند نقش اساسی داشته باشد هارد است . هارد می تواند تمامی فایل ها و اطلاعات را در خود ذخیره نماید . اگر یک هارد بیش از حد از نظر فضا کوچک است شما می توانید یک هارد خارجی به عنوان مکمل در کنار لپ تاپتان استفاده نمایید.

هارد لپ تاپ دل

هارد لپ تاپ دل

در حال حاضر دو نوع هارد هم در لپ تاپ و هم در PC خانگی استفاده می شود : هارد HDD و حافظه SSD که قبلا در مورد تفاوت های آنها در علم فردا مفصل توضیح دادم . حافظه های SSD بر اساس تکنولوژی فلش مموری هایی که حتی دست خودتون هست طراحی می شوند . هاردهای HDD از این تکنولوژی بی بهره اند و بر اساس چرخش دورانی یک قطعه فلز روی سکتور های هارد تولید می شوند بنابراین سرعت کمتری نسبت به SSD ها دارند . همینطور قیمت کمتری نیز دارند . هنوز هم  در لپ تاپ های جدید شاهد هارد های HDD هستیم . این مسئله به دلیل گران بودن حافظه های SSD است .

لپ تاپ های اپل ( مک بوک پرو و مک بوک ایر ) از حافظه های SSD بهره می برند و خود این مسئله موجب پایین آمدن ظرفیت هارد و از طرفی افزایش قیمت کلی لپ تاپ می شود . البته هارد HDD هم دارند که ظرفیت بالاتری است و از طرف مشتری قابل انتخاب است ( اینکه SSD می خواهند یا HDD )

امروز اگر قصد خرید لپ تاپ داشته باشید ، مقادیر حافظه متنوعی پیش رو دارید . از ۳۲۰ گیگ تا ۱ ترا بایت . اما مقدار حافظه نرمال و عرف لپ تاپ های فعلی ۷۵۰ گیگ است که غالبا هارد های HDD هستند .

 مسئله هارد چندان هم مهم نیست چون با وجود یک هارد اکسترنال قضیه حل می شود . البته برای کسانی که پول کافی ندارند مهم است !!

گرافیک یا پردازنده تصویری لپ تاپ

همانطور که می دانید ، در اغلب وسایل الکترونیکی امروزی ، خروجی عملکرد و دستورات شما در صفحه نمایش ظاهر می شود . شما یک تصویری می بینید اما هزاران دستورالعمل در پشت صحنه اتفاق می افته تا شما برای مثال یک ویدئو یا عکس را ببینید . این کار توسط کارت گرافیک که رابط بین پردازنده و نمایشگر هست صورت می گیره .

کارت گرافیک لپ تاپ

کارت گرافیک لپ تاپ

کارت های گرافیک دارای دو مشخصه مهم هستند که هنگام خرید لپ تاپ بد نیست در مورد آن ها از فروشنده سوال کنید . یکی سرعت پردازش اطلاعات ( فرکانس کاری یا کلاک پالس که به هرتز بیان می شود ) و دیگری حافظه کارت گرافیک که به مگا و گیگا بایت بیان می شود . هرچه سرعت کلاک و همچنین مقدار حافظه بیشتر باشد بهتر است . البته مشخصات زیادی در کارت های گرافیک نهفته هستند که به درد کاربران عادی نمی خورد .

 در حال حاضر هسته مرکزی پردازنده های گرافیکی موجود در بازار ، عمدتا در اختیار دو شرکت بزرگ Nvidia و ATI می باشد . البته در این بین لپ تاپ هایی هستند که از گرافیک های intel HD Graphics استفاده می کنند . این پردازنده های گرافیکی اینتل  به صورت یکپارچه با خود پردازنده اصلی یعنی CPU در یک قالب هستند . برخی از لپ تاپ ها هستند که دارای دو پردازنده گرافیکی اند . یکی به صورت یکپارچه با CPU و دیگری به صورت تخصیص یافته . آن پردازنده گرافیکی که با CPU ادغام شده برای کارهای سبک تر و دم دستی به کار گرفته می شود اما مواقعی که شما نیاز به حجم بیشتر حافظه گرافیکی دارید ، عملا پردازنده اول جای خودش را به دومی می دهد که سرعت و حافظه بیشتری دارد . در موقع خرید حواستان به این مسائل در مورد کارت گرافیک لپ تاپ خود باشد . برای مثال لپ تاپ خود را می خرید و زمان نصب یک بازی پر حجم و سنگین مثل PES 2012  یا ۲۰۱۳ می رسد . هر کاری می کنید نصب نمی شود . دلیلش این است که باید روی پردازنده گرافیکی دوم خود سوئیچ کنید . برخی لپ تاپ ها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند اما برخی دیگر باید به صورت دستی سوئیچ شوند . برای این کار باید به کنترل پنل گرافیک دوم یا اصلی بروید و تنظیمات صحیح را انجام دهید .

Intel HD ، AMD Radeon و Nvidia Geforce ، نام هایی هستند که هنگام خرید لپ تاپ در مورد کارت گرافیک به گوشتان می خورد . کارت گرافیک های امروزی بالای ۱ گیگا بایت رم دارند و اغلب گرافیک ها در لپ تاپ ها دارای ۲ گیگ رم هستند که جواب خیلی از کارها را می دهد .

لازم به ذکر هست که همیشه لزوما هر چه حافظه کارت گرافیک بالا باشه بهتر از کارتی که حافظه پایین تری دارد نیست . چه بسا سرعت کلاک پردازنده گرافیکی با حافظه کمتر از پردازنده گرافیکی با حافظه بیشتر ، بالاتر باشد .

عمر باتری لپ تاپ 

ویژگی و یا مزیت عمده لپ تاپ نسبت به PC قابلیت حمل آن است . وقتی صحبت از قابلیت حمل به میان می آید ، برق دستگاه باید در نظر گرفته شود . این برق امروزه با باتری تامین می گردد که بسته به چگونگی استفاده شما و همچنین نرم افزارهایی که در کامپیوتر خود باز می کنید ، این باتری ها دارای طول عمر های متفاوتی می شوند . اغلب باتری های لپ تاپ ، مساوی یا بیشتر از ۵ ساعت می توانند لپ تاپ شما را زنده نگه دارند .

باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ

کم کردن نور نمایشگر ، استفاده از صدای کمتر ، عدم استفاده همزمان برنامه ها ، خاموش کردن وای فای و بلوتوث ، اجرای بازی های کم حجم تر و در بازه زمانی کمتر ، آپدیت برنامه ها به جدیدترین ورژن ، جدا کردن دستگاه های خارجی مثل USB ، CD و DVD ، تمیز نگه داشتن لپ تاپ و فن آن و … راه هایی برای افزایش عمر باتری هستند .

هرگز فراموش نکنید : دستوراتی که در CPU و GPU اجرا می شوند و شما در نمایشگر خود می بینید همگی بر اساس ولتاژ و جریانی ( صفر و یک ) است که توسط باتری تولید می شوند . پس کارهایی که باعث پردازش حجیم و اشغال بیشتر رم شوند ، قطعا از باتری شما جریان الکتریکی می کشند و این به معنی کاهش عمر باتری است .

موارد بالا ،‌ ویژگی هایی بودند که هنگام خرید لپ تاپ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند .

اما تعداد پورت های USB ، بلوتوث ، وای فای ، پورت HDMI  ، اسلات کارت حافظه ، وبکم ، میکروفن داخلی ، وزن کم و … از دیگر مشخصاتی است که مهم هستند اما تقریبا تمام لپ تاپ های جدید این قابلیت ها را دارند .

پورت های لپ تاپ

پورت های لپ تاپ

اگر پول کافی و شاید بشه گفت پول اضافه دارید من پیشنهاد می کنم به جای لپتاپ ، اولترابوک بخرید ، اگر نمی دانید اولترابوک چیست تفاوت اولترابوک با نت بوک و تبلت را در علم فردا مطالعه کنید .

 ۷ ویژگی اولترابوک ها که دنیای کامپیوتر را عوض می کنند

تجربیات نویسنده :

■ شرکت هایی که لپ تاپ را به اصطلاح کانفیگ می کنند حواسشان به همه این مسایل هست . یعنی مشکلی بابت چیدمان و کانفیگ این لپ تاپ ها نیست اما بد نیست همه موارد بالا را هنگام خرید از فروشنده بخواهید .
■ خواهش می کنم لپ تاپ خود را از فروشندگان لوازم خانگی ( به قول من یخچال فروش ها ) نخرید ، بله نخرید . این اشخاص با وجود احترامی که برایشان قائل هستم ، اکثرا از لپ تاپ و کامپیوتر سر در نمی آورند و واسط هستند . یعنی شما می گویید من لپ تاپ خوب می خوام آنها هم به فروشنده اصلی می گویند مشتری من لپ تاپ خوب می خواد . همین ! فقط به دلیل واسطه گری ، پول بیشتری از شما می گیرند . برای خرید لپ تاپ و جمع کردن کامپیوتر خانگی به سراغ فروشندگان و یا تعمیرکاران کامپیوتری بروید ، کافی نت ها هم اصناف بهتری نسبت به فروشندگان لوازم خانگی هستند . برای اطمینان از این حرف من ، می توانید یکی از مسائلی که در بالا برایتان توضیح دادم را از یخچال فروش ها بپرسید و ازشون بخواهید که ۲ دقیقه در مورد یکی از آنها توضیح دهند . به طرز خنده داری شما را دور می زنند . البته همیشه استثنا هم وجود دارد .
■ تقریبا تکنولوژی ساخت قطعات کامپیوتری دست چند کشور و شرکت سازنده محدود شده پس طبیعی هست که کامپیوتر ها و لپ تاپ های امروزی ، از نظر عملکرد تقریبا شبیه به هم باشند . منظورم از این حرف اینست که جدیدا همه شرکت ها از تمام توان و تکنولوژی های روز دنیا بهره می گیرند که از رقبا عقب نیفتند پس هر کاری که این شرکت می کند آن یکی هم می کند .
■ تفاوت اصلی لپ تاپ ها اول در دیزاین یا طراحی ظاهری است و بعد می توان به کلید های اضافه ، تکنولوژی های ریز اما کاربردی مثل تکنولوژی Ice cool استفاده شده در لپ تاپ های ایسوس ، صدای بیشتر ، میکروفن با کیفیت تر و تعداد پورت ها اشاره کرد وگرنه کلیت لپ تاپ ها تقریبا شبیه به هم شده .
■ اپل ، سونی و hp شرکت هایی اند که همیشه به کیفیت بالا مشهور بوده و هستند . پیشنهاد من برای خرید لپ تاپ این ۳ مارک است . اگر بودجه کافی ندارید ، dell ، Asus ، فوجیتسو ، Acer ، سامسونگ ، توشیبا ، Lenovo گزینه های بعدی هستند . که باز در این بین ، مدل هایی از لپ تاپ های دل ، ایسوس ، لنوو و توشیبا جز ده لپ تاپ برتر دنیا به حساب می آیند . البته مارک hp جدیدا یه مقدار قابلیت اطمینانش کمتر شده . مخصوصا سر درایور هاش احتمالا به مشکل بخورید .

چرا لپ تاپ Dell از دید مردم گوشت کوب به حساب میاد ؟

راهنمای خرید لپ تاپ ، پاسخ به سوالات متداول خریداران لپ تاپ

■ نیازی نیست که حتما متخصص کامپیوتر یا سخت افزار باشید تا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید . با مطالعه مواردی که بالا بیان شد می توانید جلوی فروشنده حرف بزنید و نیاز های خودتان را به او بگویید .
■ تجربه ثابت کرده وقتی هنگام خرید یک جنس الکترونیکی ، در مورد مسائلی که مردم عادی از آن سر در نمیاورند از فروشنده سوال کنید ، احتمال زیر و رو کشیدن فروشنده به مراتب کمتر خواهد شد .
■ در مورد گارانتی : هر چند به نظر میاد گارانتی را هم باید جزء ضرب المثل معروف ” مهریه رو کی داده کی گرفته ” گنجاند اما خب به هر حال از فروشنده در مورد گارانتی سوال کنید . در مورد لوازم الکترونیکی برخی شرکت ها واقعا خوب کار می کنند .
■ هنگام خرید لپ تاپ ، مراقب لوازم جانبی آن باشید ، بعضی از این لوازم جانبی آنقدرها هم برای شما لازم و حیاتی نیست اما فروشنده محترم در هر صورت به شما پیشنهاد می کند . یک اصلی در فروش وجود داره و اون اینه که وقتی یه جنس ۱ میلیون تومانی می فروشی ، به مشتری لوازم ۳۰ هزار تومانی جانبی پیشنهاد کن ، احتمال خرید زیاده چون کسی که حاضر به پرداخت ۱ میلیون تومان می شود ۳۰ هزار تومان رو کم می بینه . حواستون باشه !
■ موقع خرید ، نگویید بعدا سیستم را ارتقاء می دهم چون اولا بعدا شاید پول نداشته باشید ( به دلیل گران تر شدن قطعه مورد نظر ) ، دوم اینکه ارتقاء لپ تاپ به سادگی کامپیوتر رومیزی نیست ، بعدا باید هزینه ارتقاء رو به آدم کاربلد بپردازید ( اجرت ) چون باز و بسته کردن لپ تاپ کار ساده ای نیست و احتیاج به تجربه دارد . سوم اینکه سری که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندند .
■ رنگ لپ تاپ مسئله ای دخترانه است و اگر به فکر کار کردن با لپ تاپ خود هستید ، برای رنگ صورتی ، آبی آسمانی و سبز چمنی ، پول بیشتر پرداخت نکنید . باطن همه اینها شبیه به هم است .
■ از فروشنده ای که حوصله توضیح دادن به شما رو نداره به هیچ وجه خرید نکنید . فروشنده ای که توضیح نمیده دو حالت داره : یا آدم بی سوادیه یا اینکه آدم بی مسئولیت و راحت طلبیه . در هر دو صورت خرید از این آدم اشتباه است .
■ فروشنده ای که داخل مغازه اش سیگار می کشد ، گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ نیست !
■ هنگام خرید لپ تاپ ، وسائلی همچون کیف لپ تاپ ، قفل لپ تاپ ، روکش ژله ای کیبورد و خنک کننده لپ تاپ رو از همون فروشگاه بگیرید . چون تقریبا وسایلی هستند که بهتره داشته باشید و بعدها احتمال زیاد نیاز آنها را حس خواهید کرد .
■ اگر پول برایتان اهمیت ندارد ، ترجیحا لپ تاپی بخرید که حافظه آن SSD باشد . سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این گونه لپ تاپ ها خیلی بیشتر از لپ تاپ های معمولی است . کافی است با مک بوک ایر یا مک بوک پرویی که حافظه SSD دارد کار کنید متوجه عرض بنده می شوید .
■ هنگام خرید لپ تاپ حتما حواستون به درایور هاش باشه چون بعدا برای عوض کردن ویندوز و یا مشکلات احتمالی دیگر ، شدیدا به آنها نیاز خواهید داشت . از فروشنده درایور لپ تاپ را بخواهید و اگر نداشت همون موقع ازش بخرید ، چون حجم درایور های لپ تاپ امروزی حدود ۶۰۰   ۷۰۰ مگا بایت به بالا می باشد .

با رعایت نکاتی که در این مقاله بیان شد ، احتمالا خرید خوبی خواهید داشت . راستی دوستان ، پیشنهاد میکنم دوره های انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید ، دنیاتون عوض میشه ! خیلی فرقه بین کسی که انگلیسی میدونه و نمیدونه !

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • لامپ LED ال ای دی چیست ؟ راهنمای خرید لامپ LEDچند سالی هست که در کشورهای پیشرفته دیگه از لامپ کم مصرف معمولی استفاده نمیشه و به جاش از لامپ LED ال ای دی استفاده می کنن . خداروشکر یکی دو سالی هست که تو ایران هم لامپ LED ال ای دی فروخته میشه اما چون بازاریابی و تبلیغات عمومی درستی انجام…
  • راهنمای خرید کیف لپ تاپ ؛ نکات مهم در انتخاب کیف لپ تاپکیف لپ تاپ یکی از وسائل جانبی لپ تاپه که برای هر کسی که لپ تاپ داره ضروریه ! اگر لپ تاپ دارید ، مهم نیست که یه آقای کارمند پر مشغله هستین و یا یه خانم خانه دار !  در هر صورت به کیف لپ تاپ احتیاج دارید .…
  • یخچال فریزر چیست ؟ راهنمای خرید یخچال فریزر خانگییخچال فریزر یکی از وسایل ضروری منزله که به هیچ وجه نمیش از آشپزخونه حذفش کرد . همه انسان های کره زمین به یخچال فریزر نیاز دارن حتی مردمی که در مناطق سردسیر زندگی میکنن ! متاسفانه خییل از فروشنده های یخچال فریزر یا اطلاعات درستی درباره چیزی که میفروشن…
  • مونوپاد چیست ؟ راهنمای خرید مونوپاد Monopodحتما تو پارک ها و جاهای تفریحی دیدین که بعضیا یه میله دستش گرفتن و داره از خودش عکس می گیرن . به این میله میگن مونوپاد . اگر شما هم دوس دارید یه مونوپاد  بخرید حتما این پست رو بخونید . من در این پست سعی کردم همه نکات…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

1,050 دیدگاه

  • علیرضا ابراهیمی 26 آبان 1401

    سلام،ممنون از اطلاعات مفیدتان،بی زحمت لپ تاپ معرفی کنید که مناسب برای برنامه وورد ،اکسل و مینی تب باشه؟ ممنون

  • واقعا خیلی کامل و مفید بود🙏

  • سلام مرسی از سایتتون من واقعا چند روزه دارم تمام مطالب مربوط به کامپیوترو میخونم فقط آپدیت واسه مقالاتتون ندارین؟

  • علی شریفی 05 تیر 1399

    سلام می خاستم مشخصات یک لپتاب گیمینگ تا سقف ۸ میلیون و بدونم

  • با سلام
    بسیار مفید بود ممنون از راهنمایی تون

  • مهیار کزازی 27 آبان 1398

    سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون من هنوز پول کافی ندارم (تقریبا 3 میلیون ) اما مطالعه کردم وامید دارم که به زودی می خرم (چون نیاز زیادی دارم و همش اطلاعات (من) یا با دستکاری (بقیه) یابا پریدن ویندوز و اطلاعات از بین میره): )
    راستی من 12 سالمه کلاس ششم 4 سال هم است که برنامه نویسی میکنم در برنامه های: {#CodeVisionAVR-ISIS 7 Professional-Code Bloks-Altium Designer-c}
    دو ماه هم هست که با نرم افزار Unity 5.6.0f3 بازی سازی میکنم
    حالا با این خصوصیات من چه لپ تاپی برای من کارآمده.
    با تشکر (:

  • امین بخشی 16 شهریور 1398

    سلام من دو تا لپ تاپ دیدم که تقریبا ویژگی هاشون مشابه به هم بودند، ولی یکی از آنها 250 گیگ هارد ssd داشت و برتری لپ تاپ دوم در پردازنده گرافیکی آن بود… به نظرتون کدوم بهتره؟

  • ممنون میشم اگر یه لپ تاپ خوب با قیمتی تا ۳ تومن برای کاراهای طراحی و فوتوشاپ بهم معرفی کنید!

  • سلام با تشکر از سایت خوبتون.
    به نظر شما چه لپ تاپی برای کار با نرم افزارهای مهندسی برق خوبه؟

  • Reza_Mehrabinya 25 خرداد 1398

    سلام، اولا خیلی ممنون از سایت خوبتون و دوما از این مطلب که خیلی خیلی الان واسم مهم هست و واقعا مطلبی بوده که شدیدا بهش احتیاج داشتم چون نزدیک یک سال هست که پول پس‎انداز میکنم تا یه لپ‌تاپ درست و حسابی بگیریم. من قصد خرید لپ تاپ HP ENVY x360 Convertible 13-ag0xxx رو دارم به چند دلیل. یکی طراحیش عالیه و خیلی سبک هست، قلم اکتیو همراهش هست و به تبلت تبدیل میشه. قیمتشم تا جایی که تحقیق کردم عالیه، اما سری پردازندش از نوع AMD Ryzen 5 2500U هست و من آشنایی با این سری ندارم، ممنون میشم یه کم در مورد این سری پردازنده توضیح بدید آیا ارزش خرید داره یا نه.

  • امیررضا 21 خرداد 1398

    سلام ببخشید با بودجه حداقل ده میلیون با ویژگی های بالا چه لپ تاپی خوبه ؟؟؟

  • رضا امیری 07 خرداد 1398

    سلام من دانشجوی ترم 3 معماری هستم و برای کارهای دانشگاههم و اجرای برنامه‎های 3D MAX و Revit میخوام یه لپتاپ قدرتمند بخرم. خودم بیشتر لپ تاپ HP Omen 15-ce198wm که گرافیک GTX 1060 و پردازنده Core i7 8750H رو مد نظر دارم و قصد دارم بخرم. خواستم ببینم آیا این لپتاپ واقعا جوابگویی نیازهام هست؟ در ضمن من تا حدودی به بازی هم علاقه دارم. با تشکر

  • سلام من عکاس هستم و احتیاج به لبتابی دارم ک رم خیللللی زیادی داشته باشه و در عین حال کیفیت مناسب تا برام بمونه و یک وقتی هنگ نکنه یا نسوزه تا عکسام حذف نشه شما چه پیشنهادی میدید؟

  • سلام لپ تاپ ها از نظر صنعتی خانگی با کلمه اختصاری دسته بندی میشن ؟ اون کلمات هر کدوم واسه چه نوع لپ تاپیه

  • با سلام من میخوام برای کار رندرینگ لپتاپ بگیرم یکی این مدل رو پیشنهاد داده بنظرتون خوبه بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    اچ پی cori7, 512ssd. gb1tb, HDgb, 32gb ram 8gbgeraficGTX

  • سلام.من مهندسی مکانیک میخونم و می خوام لپ تاپی بخرم که با اون بتونم نرم افزارهای مختلف طراحی و تحلیلی رو اجرا کنم و مشکلی پیش نیاد .شما چی پیشنهاد میکنید بهم ؟ضمن اینکه قیمتشم مناسب باشه

  • مورفی 20 مهر 1397

    سلام…من دنبال یه لپ تاپ خوب و ارزون واسه کار تدوین هستم …ممنون میشم اگه بهم معرفی کنید

  • مطلب بسیار آموزنده و جامع بود
    کسی که اطلاعی نداره رو یه دفعه بالا میکشه
    تشکر

  • سلام. خسته نباشین. بسیار مقاله ی خوبی بود.من این مقاله رو با دقت خوندم ولی میترسم وقتی رفتم داخل فروشگاه، فروشنده ها دورم بزنن.ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنین.من به یه لپ تاپ با گرافیک و رزلوشن بالا و صفحه نمایش بزرگ احتیاج دارم که حافظه ذخیره سازی اطلاعاتش خیلی زیاد باشه و سرعت پردازش داده هاش هم بالا باشه.اصلا به شکل و قیافه ی لپ تاپ یا این که چه قدر بزرگه یا چه قدر سنگینه اهمیت نمیدم.قیمتش رو هم نامحدود در نظر بگیرین.چیزی که حیلی برام اهمیت داره اینه که یه لپ تاپ نباید سوسول باشه یا این که زود خراب بشه و باید از لحاظ امنیت اطلاعاتی که توش هست خیالم رو راحت کنه که هیچ وقت هاردش نسوزه و هیچ وقت اطلاعات رو از بین نبره. این هم مهمه که چند سال بدون اشکال مثل روز اولش کار انجام بده. عمر باتری لپ تاپ برام مهم نیست چون من بیشتر تو خونه باهاش کار میکنم. ولی در کل اعصابم خیلی خورد میشه وقتی موقع کار با سیستم، یه چیزی کند باشه یا حرکت موس آروم باشه یا برای حرکت موس نیاز به حرکت زیاد انگشت ها باشه. با همه ی اینا نمیدونم الترابوک بخرم یا لپ تاپ. لطفا میشه اینم بگین که چه مدلی بخرم خیلی به دردم میخوره؟

  • محمد حسین 13 خرداد 1397

    سلام به نظر شما برای لپ تاپ حافظه 1 ترابایت با 256 گیگ ssd بهتره یا 2 ترابایت با 128 گیگ ssd ؟
    لطفا جوابمو بدید خیلی ضروریه … با تشکر

  • این پستتون خیلی کمکم کرد ممنون بابت اطلاعات خوب و متن شیوا و روونتون 🙂

  • امیرحسین 03 اسفند 1396

    سلام صحبتی از مارک msi نشد میخواستم بدونم این مارک از لحاظ کارایی و کیفییت چجوریه؟
    مدل مد نظر خودم msi cx62 7QL هستش

  • ممنون از مطلب مفیدتون

  • محمد علی 04 بهمن 1396

    نظرتون درباره ی خرید ریفربیشد چیه؟

  • سلام
    مقاله بسیار خوبی بود اما بخواهیم برندی رو برتر از برند دیگه بدونیم به نظرم حرفه ای نیست. چون تمام قطعاتی که در تمامی برندها استفاده میشه از کمپانی های موجود ، مشخص و محدود مثل intel ، AMD ، Reyzer و Adata و امثال اینا تهیه میشه ، پس برندی بر برند دیگه برتری نداره و تنها طراحی و چیدمان و معروفیت یه برند، اونو متمایز میکنه. اینکه اپل کمپانیه بهتریه میگم هرگز چون با لوکس جلوه دادن کاراش کلاه گشادی سر مردم میزاره و کانفینگ خاص و خارق العاده ای ارائه نمیده و فقط با تغییر اسم قطعه هاش از نظر کاربر متفاوته. اکثر برندها رو داشتم ، معمولا بهترینها بودن ، به خاطر نوع بهره وری من ، و می تونم بگم تفاوتی نیست. درواقع باید گفت مدلهای بالا در هر برندی با هم تفاوتی ندارن و همه کارایی یکسانی دارند. فقط تفاوت قیمت بخاطر تعصب کاربراس. فقط باید به کانفیگ دقت کرد و انتظاری که کاربر از لپ تاپ داره تا برند و گرنه بین Lenovo legein و ASUS ROG و Acer Aspire vx تفاوت بخاطر معروفیته برندو طراحی ظاهریه نه کیفیت داخلی.

  • سید رضا امیری کرمانی 20 دی 1396

    با سلام، چند تا سوال داشتم، ممنون میشم دوستان منو راهنمایی کنند. چند وقتی هست که به دنبال خرید لپ‎تاپ سورفیس‎بوک هستم و علاقه شدیدی هم به این لپ‎تاپ دارم. به سبب افزایش قیمت‎ها تو این چند وقته می‎خوام تا دیر نشده لپ‎تاپ مورد علاقم رو بخرم. این لپ‎تاپ رو در حال حاضر شرکت روژسا با قیمت خیلی خوبی داره میفروشه (حدود 1 میلیون تومان کمتر از بازار پایتخت) و قیمت‎ها رو هم ظاهرا افزایش نداده، خواستم ببینم آیا دوستان سابقه خرید از این شرکت رو دارند؟ با توجه به اینکه شرکت روژسا گارانتیش شامل 10 روز ضمانت بازگشت هست آیا ارزش داره؟ ممنون میشم دوستان نظرشون رو بدند، چون خیلی واسه این پول زحمت کشیدم.

  • سلام دوست محترم من

    از ارائه پیشنهادت در آخر ممنونم. بسیار برای من ارزشمند بود

  • یه لپ تاپ تا دو نیم ملیون معرفی کنید که سرعتش خیلی بالا باشه هنگ نکه

  • لام من بین انتخاب چنتا لپ تاپ گیر کردم میخواستم ببینم بنظر شما کدومش بهتری برای گیم و مشخصات و قیمت همش هم یکیه
    acer nitro 5 an 51551
    lenovo y 520
    dell inspiron 15 7000
    asus m580vd eb54 vivobook
    خیلی ممنون

  • فاطیما 18 مهر 1396

    سلام خوبین
    ممنون بابت این اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتین
    منم قصد خرید یه لپ تاپ دارم که بودجه ام واسه اینکار هم خیلی هم زیاد نیست. میخواستم اگه امکانش هست منو رهنماییم کنید
    برای خرید تا 2500000 تومن هم میتونم هزینه کنم تو اینترنت هم یه سرچی کردم، دیدم چند تا ویژگی مهم هست که اگه تو یه لپ تاپ باشه بهتره
    اینا رو میگم و بهم بگید لپ تاپی میتونم تهیه کنم که این ویژگی ها رو یجا باهم داشته باشه یا نه؟؟
    اندازه مانیتور 15 یا 15/6
    هارد دیسکssd
    پنل نمایشگرISP
    نمایشگر مات
    پردازندهcore i5
    حافظه رم 4 گیگا بایت
    نور پس زمینه کیبورد هم داشته باشه
    در ضمن لپ تاپ رو برای کارای سنگینی مث بازی و طراحی و گرافیک نمیخوام. بیشتر واسه وبگردی و دیدن فیلم گوش کردن آهنگ استفاده میکنم
    از اون مواردی که گفتم کدوم یکیش بیشتر بدرد یه لپ تاپ خونگی میخوره؟
    اگه راهنماییم کنید خیلی خیلی ممنون میشم

  • یه بنده خدا 08 مهر 1396

    سلام
    من یک کسی هستم که در زمینه برنامه نویسی فعالیت میکنم و وقتی مک بوک و مکینتاش رو دیدم خیلی ازش خوشم اومد.
    حتی تلاش کردم روی وبندوز نصبش کنم که با مشکلاتی حتی بعد از نصب روبرو میشدم.
    به نظرتون این علاقه منطقی هست؟یعنی ارزش داره مثلا یک لپ تاپ مثل مک بوک ایر بگیرم؟؟؟؟
    یا حتی ممکنه بعد از خرید پشیمون بشم؟
    ممنون از سایت فوق العاده تون 🙂

    • سلام . سیستم مک برای برنامه نویس ها و گرافیست ها مشکل خاصی ایجاد نمی کنه . مک رو ساختن که بتونید باهاش کار کنید دیگه . اگر بودجشو دارید بخرید اما یه برنامه نویس خوب باید به انگلیسی مسلط باشه و فهم درستی از نرم افزار داشته باشه حالا چه با مک چه با ویندوز .

  • سلام و با عرض احترام
    من یه لپ تاپ می خوام بخرم تا سقف 4 تا 4.5 میلیون مورد استفاده ام تنها آفیس و بازی هستش خودشم قصد دارم مارک خاصی باشه مثل اپل حالا شما چی توصیه میکنید ممنون

  • ببخشید نظرتون رو درباره محصولات فکتوری ریفربشد چیه؟

    وهم چنین بین دو لپتاپ زیر کدوم خوب
    ASUS ROG GL502VS-DB71
    Acer Predator 17 G9-793-76KV

    • من خودم محصول Acer Predator 17 رو از سایت روژسا خریده ام. از لحاظ ظاهر و کارکرد با نو فرقی نداشته. این لپ تاپ رو تو پاساژ سهند تبریز 10 تومان میگفتند که من از روژسا کمتر از 6 تومان گرفتم.

  • ممنون از توضیحت

  • سلام خسته نباشید تشکر از مطلب عالی تون ❤
    میخواستم بدونم فرق حافظه cache با Ram چی هستش؟
    و این که در اخر گفتید حواستون به درایو هاش باشه.. باید به چه چیزی دقت کنیم تو درایو؟ به تعدادش؟ حجمشون؟!

  • سلام میخواستم بدونم چه جوری میتونم بفهمم لب تابم چند اینچه ؟

  • باعرض خسته نباشید من میخواستم برای انتخاب یکی از لپ تاپ های زیر به من کمک کنید به نظر شما کدوم یکی به درد کارهای تحصیلی و بازی هایی مثل call of duty میخوره؟باتشکر
    لنووldeapad 510-A …… اچ پیay113ne -15 …..ایسوسk556UR

  • سلام اقای امین زاده
    ممنون از توضیحات خوب شما . برای نیازهایی مثل تولید کلیپ ، ویرایش فیلمهای کوتاه و نرم افزار های ایلوستریتر و ایندیزاین و مووی میکرو تایپ مقالات و سرچ فراوان می خواستم لپتاپ تهیه کنم . ایا تو رنج قیمت دو و نیم میشه چیز مناسبی که هدفم هست پیدا کنم . البته فعلا اصلا حرفه ای نیستم . اما قرار هست به شکل جدی دنبال کنم میشه راهنمایی کنید
    یک دنیا سپاس

  • با سلام و خسته نباشید
    ممنونم از سایت خوبتون.
    من میخوام لپ تاپ hp بخرم ولی تو مشخصاتش در باره پردازندش اینارو نوشته
    محدوده سرعت پردازندش دو گیگا هرتز نوشته. این یعنی i3 هست؟

  • عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!
    بیست، بیست، بیست!
    خیلی کمک کرد؛ واقعا ممنونم!

  • با عرض سلام و خسته نباشی
    با سلام
    سلمان حسینی هستم دانشجوی رشته کامپیوتر دنبال یک لپ تاپ خوب میگردم اگه امکانش هست شما یک لپ تاپ خوب بهم معرفی کنید . من هم کارهای گرافیکی و هم برنامه نویسی کار میکنم اگه میتونید یک لپ تاپ عالی بهم معرفی کنید

  • سلام
    ی مدتیه میخوام ی لپ تاپ بخرم و احتمالا اقلا تا 6 7 سال آینده عوضش نخواهم کرد
    نظرم روی Acer Aspire F5 573G 70UJ هست
    سوال اول این که درصد خرابی مارک ایسر چقدره؟اگه زیاده کلا برم سراغ ی مارک دیگه
    سوال دوم این که این لپ تاپ ظاهرا باتریش قابل جدا سازی نیست ( یعنی باید دل و روده اش روباز کردتا به باتری رسید ) از این بابات احتمال ایجاد مشکل میره یا نه ؟
    سوما این که در دو رنگ مشکی و نقره ای موجوده ولی چون آلومینیومی هست و استعداد باقی موندن اثر انگشت رو داره کدوم رنگ میتونه مناسب تر باشه ؟
    ضمنا اگر مدل دیگه ای از این شرکت یا شرکت دیگه ای سراغ دارید که در همین حدود امکانات باشه خوشحال میشم معرفی کنید تا بتونم تصمیم بهتری بگیرم
    پیشاپیش بابت تمتم زحماتی که می‌کشید کمال تشکر رو دارم . واقعا سایت خوبی دارید.

  • درود دوست عزیزاینجانب بیرون ازایران هستم سرعت دانلود من 25 Mbps هست ، برای وبگردی و چت تصویری چقدر CPU- RAM – graphics لازمه ؟

  • سلام وقت بخیر و ممنون از سایت خوب تون
    در بعضی لپ تاپ ها هم ssd دارن و هم hdd و البته ssd یشون مثلا 128 gig و بعضی هاشونم فقط ssd دارن که تقریبا 256 گیگ به نظرتون کدومشون بهتر؟

  • سلام میخوام یه لپ تاپ برای گیم بخرم به نظر شما رم 8 کافیه ؟ با این رم تا چند سال میشه بازی های تاپ و سنگین بازی کرد. ممنون

  • سلام
    من فقط یه چیزو خوب متوجه نشدم میزان حافظه کش cpu چقدر میتونه مهم باشه
    شما نوشتید اغلب 3mb هست یعنی اگه کمتر باشه چه اشکالی پیش میاد یا اگه زیادتر باشه چی میشه ؟
    ممنون

  • ابراهیم 20 بهمن 1395

    سلام برای کارهای روزمره یک لپ تاپ میخوام کنار کار اصلی مدیریت چند سایت را دارا می باشم و نویسندگی برای چند سایت انجام میدهم و لپ تاپی نیاز دارم براب این کارها مناسب باشه و بشود روی اون فتوشاپ هم نصب کرد و برند ایسوس
    به من کدام مدل را پیشنهاد میکنید ..
    در محدوده قیمت سقف ۲:۳۰۰

  • سلام من مهندسی کامپیوتر میخونم به نظرتون بهترین لپ تاپ با قیمت 2 میلیون چه لپ تاپیه؟؟
    و اینکه باید چه ویژگی هایی رو داشته باشه تا من به مشکل برنخورم؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

  • ر.عبدی 27 دی 1395

    سلام
    بی تعارف این سایت بهترین و علمی ترین سایت و در عین حال مفیدترین سایت برای کاربران عمومی کامپیوتر و لوازم الکترونیکی هستش.
    اگه تونستین یه اطلاعاتی در مورد حافظه ssd و به خصوص ssd با پورتm.2 که بیشتر به درد لب تاب میخوره توضیح بدین.
    تشکر از مهندسین و مجریان این سایت خوب.

  • مسعود پیری 12 دی 1395

    سلام خیلی خیلی خیلی خیلی ممنون ممنون. عالی بود مطالب

  • گودرزی نیا 09 دی 1395

    مطالب سایت واقعا عالی و کاربردی و مفید هستن. دست همه ی بچه های سایت علم فردا درد نکنه. خدا قوت دوستان خستگی ناپذیر. دم همه تون گرم.

  • سلام
    بهترین لپ تاپ ها واسه بازی تا 3 میلیون تومن که خصوصا FIFA رو بالا بیاره رو میشه معرفی کنید. خیلی ممنون از سایت خوب تون

  • سلام یه سوال
    لپ تاپ ایسوس سری ان با مشخصات
    رم ۸ صفحه ۴کی گرافیک m۹۴۰ پردازنده core i76500HQ با یک لپ تاپ گیمینگ ایسوس با همین اجزا توان خروجی برابر است
    یعنی قدرتشون یکسان است یا نه

  • سلام ، وقت بخیر ، خیلی ممنون از توضیحات خوب تون ، من حدود سه تومن میتونم هزینه کنم ، لپ تاپ لنوو مدل Z5170 پیشنهاد شده ، و مشخصاتش رو با اطلاعتی که در اختیار گذاشتید تطابق دادم لپ تاپ خوبی بنظر میرسه ، فقط اینکه بعضی از دوستانی که داشتند گفتن که سیستم خنک کنندش زیاد خوب نیس و داغ میکنه ، این مشکل خیلی اساسی هست ؟ یعنی از عمر دستگاه کم میکنه ؟ یا قابل حل هست ؟ زیاد اهل بازی نیستم ولی نیاز دارم برای یه سری تحقیقات و مطالب آموزی 3 4 ساعتی در روز فیلم ببینم ، و دیگر معایبش صفحه نمایش براق هست چه تفاوتی داره ؟ خلاصه ممنون میشم اگه با این هزینه یه لپ تاپ خوب معرفی کنید که عمر بالایی داشته باشه.

  • الهام خانم 30 آذر 1395

    سلام خسته نباشین.
    لپ تاپ برند lenovo با مشخصات H.D.D 500
    Ram 4
    VGA 1
    CPU کوال
    Ip3
    برای ی رشته کامپیوتر مناسبه ؟؟؟ برای نرم افزارهای برنامه نویسیو فوتوشاپ و غیره … میخام ممنون میشم جوابمو بدین

  • مجید توتو... 27 آذر 1395

    سلام دمتون گرم
    خدا وکیلی از سایت تون خوشم اومد و کلی چیز باد گرفتم . برای چند تا از دوستان هم ارسال کردم .

  • خسته نباشی
    با 2400 2500 میخوام یه لپ تاپ مخصوص گیم بگیرم بین asus و lenovo کدومو پیشنهاد میدی؟ جزییاتش خیلی برام مهمه خصوصا اینکه میگن cor i5 ایسوز بگیری بهتره تا اینگه cor i7 لنووو بگیری یا در بقیه موارد .
    خیلی ممنون میشم بهم جواب بدی

  • شایسته 24 آذر 1395

    سلام
    ببخشید در خصوص خرید یک لپ تاپ که برای اجرای نرم افزار های سنگین مهندسی و کد نویسی و کلا فعالیت های از این دست مهندسی و ساعت ها کارکردن باهاش مناسب باشه راهنماییم می کنید ؟

  • محمد امین 14 آذر 1395

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما میشه لطفا بگید این کامپیوتر ارزش خریدن رو داره یا نه ؟
    Display: 18.4″ Full HD Non Reflection 1920×1080 | Operating System: Windows 10
    Processor: Intel Core i7-6920HQ Quad Core Processor (2.9-3.8GHz)
    Graphics Card: NVIDIA’s Latest Dual GeForce GTX 1080 [SLI]
    RAM: 64GB (16GB x4) DDR4 2400MHz | Hard Drive: Super RAID 4 1TB SSD (PCIE Gen3 x4) [512GB x2] + 1TB (SATA) 7200rpm
    Special features: VR READY | Cherry MX Mechanical Steel Series Keyboard (red backlit) | Thunderbolt 3 | Killer Gaming Network E2400 | Metal Build

    • ارزششو داره 100%

    • ر.عبدی 27 دی 1395

      سوپر سیستمه. عالیه

    • امیرعلی 05 اسفند 1395

      سلام مهندس عزیز بازم گل کاشتی مثل همیشه
      مهندس جان شاید باور نکنی الان یک هفتس دارم توی سایتتون میچرخم کلا تو مرورگرم همیشه باز هستید
      مهندس حافظه SSD با این ظرفیت ( 120g ) برای یه همچین لپ تاپی ( ROG GL ) که برای بازی های سنگین استفاده میشه کافیه منظورم اینه که بالا بودن ssd خیلی تاثیر داره ؟ یا مثلا اگه من یه 120 یا 250 بگیرم جواب میده ؟؟؟ چون لپ تاپ مورد نظرم برای خرید SSD نزده براش از طرفی قیمتا بالاس و منم همینطوریش 7 میلیون پیاده شدم .
      من چه برندی بگیرم خوبه؟ kingston جواب میده ؟؟؟ اکسترنالش مثل معمولیشه کدوم بهتره بگیرم ؟؟؟
      ببخشید بابت پرگویی

    • سلام زنده باشید .
      حجم حافظه تاثیر در سرعت لپ تاپ نداره . شما به اندازه نیازتون حافظه رو انتخاب کنید . 128 واسه خیلی از چیزا کافیه اگه پول دارید یهو 256 بگیرید و خیال تون رو راحت کنید .
      سامسونگ و کینگستون و سیلیکون پاور از نظر من خوبن .

  • سیاوش 10 آذر 1395

    با سلام و احترام
    لطفا نظرتون در مورد سری لپ تاپ ASUSPRO بفرمایید .
    باتشکر

  • برای بازی سنگین و کار های گرافیکی تا سقف 4 تومن چه لب تابی پیشنهاد می کنید؟

  • میثم اهوازی 04 آذر 1395

    با سلام و عرض خسته نباشی خدمت آقای مهندس عزیز و دست اندرکاران این سایت خوب و عالی … مثل همیشه و مثل تمام مقاله ها عالی بود … ممنونم از شما و سایت خوبتون … من همیشه طرفدار و خواننده ی مطالب خوب شما و سایت خوبتون هستم ولی یک جمله در این مقاله من رو به فکر فرو برد و ناراحتم کرد تا حدودی … این جمله که ((( فروشنده ای که داخل مغازه اش سیگار می کشد گزینه ی مناسبی برای خرید لپتاپ نیست ! ))) که نمیدونم منظور شما چیست ؟ اگر توضیح بدید ممنون میشم . چون خودم سیگار می کشم دوست دارم بدونم … ممنونم …

    • سلام . کسی که سیگار میکشه به سلامتی خودش فکر نمیکنه یعنی در قبال خودش هم مسئول نیست . این یه واقعیته ! چطور میشه توقع داشت که در قبال مردم مسئولیت پذیر باشه ؟ حداقل من ندیدم کسی که سیگار می کشه در قبال مردم مسئولیت پذیر باشه . ضمن اینکه فروشنده ای که تو مغازه خودش سیگار می کشه یعنی برای مشتری هیچ ارزشی قائل نیست . بوی بد سیگار همه رو اذیت میکنه .

  • ناشناس 04 آذر 1395

    سلام ، ممنون از مطالب خوبتون من دانشجوی مهندسی کامپیوترم ، به نظرتون چه لپ تاپی بهتره برا برنامه نویسی ؟ بهتره چه ویژگی هایی داشته باشه ؟

  • شایسته 01 آذر 1395

    ببخشید یه سوال دیگه… asus k 550vx بهتره یاasus x450
    استفادم برای کارای دانشجویی و فیلم و.. است فقط میخوام یه جورایی کامل باشه قیمتشم 2 الی 3 میلیون باشه لطفا کمک کنید

  • شایسته 01 آذر 1395

    سلام .. مطالب تون عالی بود .. فقط یه سوال داشتم ؛ درایور چیه ؟

  • سلام، ممنون از مطالبی که نوشتید میخواستم نظرتون رو در مورد لپ تاپ hp zbook 15 g2 بدونم،

    • جوری که من جستجو کردم لپ تاپ خوبیه…برای کار های سنگین و رندرینگ و گرافیکی و… خوبه .. منم در صدد اینم که یکی از این ها رو بگیرم ..

  • من لپ تاپ MSI GE62 6QD A دارم و خیلی ازش راضیم . به کسایی که دنبال لپ تاپ گیمینگ هستن واقعا این مدل رو بهشون پیشنهاد میکنم .
    RAM : 16GB DDR4 2133MHz
    CPU : Skylake Core i7-6700HQ 2.6GHz~3.5 6MB
    HARD : 1 TB+128SSD
    VGA : nVIDIA GTX960M 4GB GDDRS
    SCREEN : 15.6″ (1920*1080) FULL HD LED
    WEIGHT : 2.4 KG
    BATTERY : 6Cell
    Price : 45,250,000 Rial
    واقعا قوی هستش فقط سرچ کنید و ببینیدش که عاشقش میشین . (:

  • سید مجتبی 19 آبان 1395

    سلام چون خیلی به شما اطمینان دارم ازتون درخواستی دارم .
    اگه ممکنه این دو لپ تاپ رو یه بررسی بکنید و به من بفرمایید کدوم لپ تاپ قوی تر و به صرفه تر هست ؟ ( انتظاراتی که من از لپ تاپ دارم : اجرای روان بازی های جدید و تقریبا سنگین ، اجرای برنامه های سنگین و همزمان چند تا ، دیدن فیلم :))
    مدل ها این دو هستن :
    Lenovo IdeaPad Z5170
    HP ProBook 450
    خیلی ممنون از شما (;

    • سلام شما محبت دارید
      لپ تاپ z5170 از خیلی از جهات بهتر هستن . پردازنده و باتری قوی تر و همینطور نمایشگر بهتری داره . اما خب توقع اجرای بازی های سنگین رو نداشته باشید چون سری z لنوو تا بازی های نیم سنگین رو اجرا میکنن و واسه بازی باید سری Y لنوو رو بخرید .

  • با سلام
    با مبلغ دو میلیون چه برندی بگیرم بهتره

  • ببخشید من یه لپتاپ تو رنج قیمت دو تومن برای کارهای دانشجویی و استفاده روزمره مثل دوتا فیلم و یه دونه بازی میخوام . نظر خودم asus k456 ur , به نظرتون همین خوبه یا اینکه بهتر از این هم هست ؟

  • خوش خو 08 آبان 1395

    سلام وقت شما بخیر ممنون از اطلاعات داده شده پیرامون لب تاپ . از این که دانشتان رو در اختیار دیگران می گذارید باید تشکر کرد .بازم سپاس

  • با سلام و عرض خسته نباشید،

    از بین سری های لپ تاپ Apple که سبک باشه و بشه نرم افزارهای مهندسی عمران و MATLAB رو باهاش اجرا کردو تو کشورای دیگه هم جواب بده و مشکلی واسش پیش نیاد میخواستم اگه میتونید چند نمونه معرفی کنید . تا حدود 5 میلیون هم میتونم هزینه کنم .

    با تشکر

  • احمدرضا 02 آبان 1395

    سلام
    من دانشجوی ترم یک مهندسی کامپیوتر هستم و قصد خرید یک لپ تاپ حرفه ای که کار های نرم افزاری سخت رو بتونه برام انجام بده و گیر هم نکنه از طرفی هم تا حداقل 4 سال آینده نیاز به تعویض نداشته باشه . میشه چند نمونه لپ تاپ رو بهم پیشنهاد بدید از نظر هزینه تا حدود 6 میلیون میتونم هزینه کنم
    با تشکر

    • سلام
      شما یکی از لپ تاپ های سری N ایسوس رو بگیرید و خیال تون تا 4 سال آینده راحت راحت باشه . البته مدل های جدیدش رو بگیرید .

  • سلام
    ممنون بابت مطالب خوبتون
    میشه بگین با ۱ میلیون تومان چی بگیرم
    من قبلا یه لپ تاپ ایسوس خریدم یک میلیونو نهصد تومان ولی بعدش فهمیدم پول زیادی خرج کردم بابت یک لپ تاپ…!!!

    چون نهایت استفادم یک اینترنت و یک آفیس ورد و یه فتوشاپ در حد آماتور و یک فیلم هست و نیاز نبود اونقدر پول خرج کنم…
    الان ممنون میشم یه لپ تاپ بهم معرفی کنین?

  • اول این که بحث ddr رو مطرح نکردید .
    دوم این که لپ تاپ های ایسر راسته که میگن مدل های وارد شده به ایران بی کیفیتن و ارزش خرید ندارن یا نه ؟
    میخام یه لپ تاپ بخرم زیر سه تومن و این مدل ایسر واقعا همه چیش خوبه ، آی سون و رم شونزده و کیبوردش بک لایتم داره .
    f5 573g

  • سلام اگه بخوام دقیق تر بگم من بین دو لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire F5-573G-77ZP و لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 15-ay074nia گیر کردم از طرفی از نظر سخت افزاری لپ تاپه ایسره که گفتم بهتره ولی از نظر مارک لپ تاپ اچ پی بهتر الان نمیدونم کردوم رو انتخاب کنم برای بازی و کار های عمومی میخوام و حداکثر میخوام تا 3 میلیون هزینه کنم لطفا راهنماییم کنید

  • در مورد cpu باید بگم که همه چیز به عدد جلوی i بستگی نداره . معمولا مدل های پردازنده بعنوان مثال 6200u معرفی میشه که عدد 6 نشون دهنده نسل پردازنده و حرف u + سه حرف دیگه که برای نامگذاری استفاده میشه نشون دهنده کاراییه اونه . درکل چهار حرف hq و hk و h و u هست که از راست به چپ کارایی کاهش و مصرف کاهش پیدا میکنه . پس خواهشا درست راهنمایی کنید . . . قدم اول برای خرید لپتاپ استفاده از فضای مجازی و سپس پرسیدن از افراد مطلع است .

  • مصطفی قاسمی 18 شهریور 1395

    با سلام
    از اطلاع رسانی مفید شما بسیار سپاس گزارم.☺

  • سلام
    دوستان نظرتون درباره msi چیه؟

    • ببینید msi از نظر من چون تا حالا چندین بار لب تاب عوض کردم و چنتاش msi بوده باید بهتون بگم این مارک از لحاظ کیفیت و کارایی از نظر من البته! مانند مارک هواوی در میان گوشیاس حالا خود دانی امیدوارم قیاس خوبی کرده باشم با تشکر از مدیر سایت

  • نسخه سیتم عامل چی باشه بهتره ؟ dos , linux ……

  • با سلام.

    در ابتدا تشکر از این پُستی که نوشتید.

    حقیقتش بجای طلبم از یه بنده خدا، یه لپ تاپ ایسوس مدل V502UX گیرم اومده با 128 گیگ حافظه SSD و سی پی یو از نوع Core i5.

    البته شاید بفروشمش اگر جوابگو نباشه برام.

    من در حد متوسط به بالا فوتوشاپ CC 2016 میکنم و با نرم افزار VMware Workstation زیاد کار میکنم.

    گرافیکش که میدونم بالاست و عالیه. البته اصلا و ابدا اهل گیم نیستم.

    اولا: بنظرتون 8 گیگ رم DDR3 و سی پی یو Core i5 این لپ تاپ، در این دوره و زمونه کم نیست؟
    ثانیا: برای کار من چطور؟

    ممنونم

  • سلام خسته نباشید می خواستم بدونم ایا لپ تاپ ایسوس k555l برای بازی و… لپ تاپ خوبی هست یا نه

  • سلام خسته نباشید واقعا عالی بود فقط دو سوال داشتم
    مبدل های hdmi به vga راحت گیر میاد و کیفیت خروجی خوبی داره ؟ ( مثل پورت خود لپ تاب ) یا بهتره فقط لپ تابی بخرم که پورت vga داشته باشه ؟
    و فقط لپ تاب های گرون تر صفحه نمایش مات دارند یا تو مدل های ارزون تر ( 2 تومن ) هم لپ تاب با صفحه مات راحت گیر میاد ؟
    ممنون

    • سلام
      تبدیل hdmi به vga یه مقدار گرون هستن اما خب لپ تاپ های جدید خیلیاشون دیگه پورت vga ندارن و شما مجبور میشید .
      معمولا نمایشگر های مات روی لپ تاپ های گرونه و تو مدل های ارزون به ندرت استفاده میشه

  • سلام
    خیلی خیلی ممنونم واقعاً اطلاعات مفیدی بود.

  • با سلام.
    میخواستم من رو در مورد این که چه لب تابی بخرم راهنمایی کنید؟
    من ویژگی های لب تابی رو که میخوام میگم و شما در حد امکان من رو راهنمایی کنید.
    اول این که بودجه من دو تومن هسش و میخوام لب تابی که میخرم کار هر لب تاب ساده ای رو انجام بده و در کنارش بازی هایی مثل gta v یا سری بازی های call of duty رو با گرافیک خوب اجرا کنه در ضمن نمیخوام زود خراب شه و دردسر درست کنه برندی رو هم مد نظر ندارم.
    خوش حال میشم که هر چه زودتر پاسخ من رو بدید
    با تشکر

  • بنده در چند مورد با نقد شما مخالف بودم .
    تجربه نشون داده خرید لوازم جانبی از همون فروشگاهی که محصول اصلی و ازش خریدی باعث میشه پولی که به عنوان تخفیف تو محصول اصلی نگه داشتی، اینجا سوبله چوبله بدی بره. یعنی اینجور وقتا اکثر فروشنده ها سود لوازم جانبی و چند برابر باهات حساب میکنن که تخفیفه جبران شه. پس لزومی نداره لوازم جانبی و از همون فروشگاه بخری
    مسئله بعدی درایورها هست که اگه سی دی درایور لپ تاپی تو جعبه اون نباشه به راحتی میتونی از سایت خود اون برند نسخه به روزشو دانلودش کنی . اگه از فروشنده درایوری که تو جعبه وجود نداشته رو بخوای ممکنه با یه پک مرجع درایور که چند برابر باهات حساب میکنه راهیت کنه و اون پک اصلا به کارت نمیاد چون یه جورایی مرجعه و برای ویژگی های ریز و خاص یه لپ تاپ مثله دالبی یا کارای ترکیبی دکمه های لمسی کاربرد نداشته باشه و از همه مهم تر درایورا واسه عهد تیرکمون باشه . پس لزومی نداره حتما سی دی درایور از فروشنده بکشید بیرون
    اما اینکه گفتید همه برندا یکی هستن و قبول دارم . در واقع انتخاب بین یه سری ویژگی های خاص ، طراحی ظاهری و ریزه کاری هاییه که سازنده تو محصولش به کار برده ؛ مثلا سیستم صوتی ایسوس عالیه آدم حال میکنه یه موزیک باهاش گوش کنه از طرفی اینکه لنوو اومده با شرکت JBL سیستم صوتی طراحی کرده خیلی خوبه اما اسپیکرای زیر لپ تاپ تو بعضی مدلاش آدم و از خریدش منصرف میکنه . خلاصه همه چی اونجور که شما گفتی تو قدرت سخت افزاری نیست و طراحی ظاهری و امکانات اضافی هم تو خرید تاثیر داره

  • سلام . خسته نباشید . ببخشید من میخواستم یه لپ تاپ برای فیلم دیدن و اجرای بازی های متوسط بگیرم . لطفا اگه میشه یک مدل خوب برام معرفی کنید . البته من لپ تاپ رو بیشتر برای فیلم دیدن میخوام . با تشکر

  • لام من قصد خرید لپ تاپ hp PAVILION 15-ab236ne
    دارم ولی بعد از مراجعه به سایت اچ پی برای دیدن درایور ها دیدم فقط درایور های ویندوز 10 داره در صورتی که من میخوام رو لپ تاپ ویندوز 8.1 یا 7 بریزم این مشکلی ایجاد نمیکنه مخصوصا برای بازی؟

  • مرتضی روحانی 31 اردیبهشت 1395

    عالی بود

  • با سلام
    من یه لب تاپ Lenovo G50با core i7 دارم .تفریبا شش ماه که استفاده میکنم . ولی به تازگی وقتی با شارزر وبدون با تری روشن می کنم . قسمت فن و شارزر آن به طور همزمان خیلی زیاد داغ می شوند . امکان داره در مورد مشکل و را ه حل آن راهنمایی ام بفرمایید.
    با تشکر

  • سلام من میخواستم یک لپتاپ بخرم برای بازی لپتاپ core i7 بخرم با گرافیک 2 یا core i5 بخرم با گرافیک 4 لطفا راهنماییم کنید.

    با تشکر

  • سلام
    ممنون از مطالب خوبتون،
    من بین سه مورد گیر کردم
    Lenovo ThinkPad E560
    i5/8GB/1T/Radeon R7 M370 2GB

    Acer E5_573G
    i5/6GB/1T/GT 940M 4GB/Foll HD

    ASUS K556UB
    i5/6GB/1T/GT 940M 2GB
    لطفا راهنماییم کنید.

    • سلام ایسر که تعداد خرابی اون زیاد بوده و بهتره اول سونی انتخاب کنی بعد ایسوز نظر من ایسوز هست ولی بیشتر باید به کیفیت قطعات نگاه کرد مثلا ایسوز X552uq برای 2/500 تومنی ها گزینه خیلی خوبیه رم اون 4 هست ولی ddr4 هست و میتونید یک رم 8 Ddr4 بهش اضافه کنید که 150 تومن در میاد و لپ تاپ خیلی توپی میشه .

  • سلام من میخوام لب تاب بگیرم به نظرتون بهترین گزینه تا سقف سه و هفتصد چیه؟

  • ماندانا 24 اسفند 1394

    سلام مدتهاست ک میام و به سیستم مشاوره خرید لپ تاپ سر میزنم اما همچنان زدید coming soon
    نمیدونم چی بگم و شما و سایتتون رو مرتبا میخونم و قبولتون دارم
    بشدت و با عجله هم میخوام الان لپ تاپ بخرم
    چطور ممکنه به این سیستم شما برسم ….
    خواهش میکنم اگر راه دیگه ایی هست کمکم کنید

    • سلام
      شما لطف دارید .
      متاسفانه سیستم مشاوره خرید لپ تاپ کنسل شده

    • ماندانا 26 اسفند 1394

      خواهش میکنم این چند روزه اینقدر مدل های مختلفی توی نت نگاه کردم و مطالب مختلف خوندم بدتر گیج شدم هرکسی یه چیزی رو بهم میگه . نیاز به متخصصی چون شما دارم ک برام صد در صد قابل اطمینان هستید . هیچ گونه راه ارتباطی نمیتونم داشته باشم ؟ خواهش میکنم چون دارم با عجله هم خرید میکنم بشدت ترس دارم

  • سلام مهندس جان
    من قصد خرید لپ تاپ دارمبه ظنر شما در شرایط فعلی بازار و قطعات تو رنج قیمتی تا 1.5 میلیون چه پلتابی که امکانات قابل قبولی داشت هباشه رو پیشنهاد میدین؟
    ممنونم اگه جواب منو بدی.

  • سلام
    ممنون از اطلاعاتتون
    من میخوام لب تاب بگیریم برای کار با انجین ها بازی سازی و انیمیشن سازی
    دوست دارم راهنماییم کنید

    برای مثال دوتا پایینی چه جورن

    asus G551VW
    asus N552VW

    (اگه برای وضعیت نبود حتما یه PC میگرفتم)

    • سلام پردازنده های سری اسکای لیک که همون 6700شما هستش مشکل پردازنده دارن به علت باگ موجود در اونها زیر فشار زیاد هنگ میکنند هر چند جدیدترند اما….

  • سلام خسته نباشید
    من میخوام یه لپ تاپ در رینج قیمتی ۲-۲.۵ میلیون بگیرم؛ با توجه به اینکه تازه PC رو عوض کردم و یه سیستم خوب جمع کردم نمیخوام رو لپ تاپ زیاد هزینه کنم؛ ولی اخیرا در برخی موارد به لپ تاپ نیاز داشتم و مجبورم که بخرم.
    برای من این ویژگیهاش مهمه:
    ۱-Cpu و Ram قوی داشته باشه.
    ۲-کارت گرافیکش مستقل باشه و از CPU استفاده نکنه!
    ۳-کارت گرافیکیش دارای فناوری CUDA باشه!
    لطفا سریعا راهنمایی کنید چه لپ تاپی بهتره بخرم؟ مخصوصا تو گروه لنوو؟

  • سلام به نظرتون لپ تاپ zenbook305 چطور ???

  • امیررضا 10 بهمن 1394

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون
    ببخشید من خواستم یک لپ تاپ بخرم چندتا سوال داشتم:
    1- 8GB رم DDR4 قویـتره یا 12GB رم DDR3؟
    2- من دو مورد لپ تاپ که گرافیک یکی Geforce 960M و اونیکی Geforce 950M بود هر دو DDR5 و 4GB ولی نمیدونم چرا حافظه گرافیکی کل دومی بیشتر از اولی بود.
    3- 4K بودن صفحه نمایش نوت بوک در اجرا برنامه ها اختلالی ایجاد نمیکنه؟ چون تعداد برنامه ها و بازی هایی متناسب با این صفحه نمایش کمه.
    4- CPU 6700HQ با CPU 4720HQ که هردو 2.6-3.6 GH هستند علاوه بر مصرف باتری کمتر مدل اول در سرعت پردازش خیلی باهم تفاوت دارند؟

  • سلام
    من می خواهم یک لبتاب بخرم ولی نمی دونم با چه کانفیگی . خواستم از شما کمک بگیرم که با تجربه تر از مایی . من رشته ام مهندسی نرم افزار مقطع کار شناسی . لطف بزرگی می کنید اگه کمک کنید. البته بودجه کافی هم ندارم وضعیتم خرابه اگه مدل خاصی در نظر دارید که قیمتش پایین باشه ولی کاره منو راه بندازه ممنون .

  • با سلام
    آیا میشه با تعویض قطعات یک لب تاپ قدیمی اونو ارتقا داد و مانند یک لب تاپ جدید دوباره با هاش کار کرد ؟. تعویض هارد و رم و کارت گرافیک و غیره منظورم هست

  • علیرضا 26 دی 1394

    سلام من چند روز دیگه یک لپ تاپ قصد دارم بخرم چون خیلی نیاز دارم.بیشتر مطالب سایت شما رو بادقت خوندم خیلی به دردم خورده و خیلی از اصطلاحاتی که با شنیدنشون هنگ می کردم الان برام عادی شده.حس اعتماد به نفسم خیلی بیشتر شده و دیگه می تونم با خیال راحت و با اگاهی لازم سوالات لازم رو از فروشنده ببرسم و به این سادگی گول نخورم.حتما این وب سایت رو به دوستانم معرفی می کنم.مطالب خیلی جالب و جذاب بود واقعا خسته نباشید.
    عااااااااااااااااااااالی.
    با تشکر

  • سلام
    نظرتون درباره لب تاب msi ge40 2pc چیه؟

  • سلام آیا درسته میگن لب تابای ایسوس پنج شیش ماهیه خرابیاشون زیاد شده؟

  • سلام و عرض ادب خدمت دوستان.
    من بین دو لپ تاپ asus g551vw و msi ge62 2qd apache pro aمانده ام.لطفا بگویید مجموعا کدام بهتر است . ترجیحا قدرت برای من گیمر اهمیت دارد.
    یک سوال دیگر:چرا می گویند صفحه نمایش 4k بدرد بازی نمی خوره؟

  • سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من ی لپتاپ برای کارای معمولی میخواستم ک سبک وجموجور باشه حدود 3تومن میتونم هزینه کنم خودم zen book305 انتخاب کردم اگه میشه راهنماییم کنید ونظرتونا راجب این لپتاپ بفرمایین بازم ممنون

  • سلام و خسته نباشید
    ایا شما لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل پاویلیون 15-p247ne رو با توجه ب قیمت و کارکردش تایید میکنید؟
    خوبه ب نظرتون؟

  • سلام ، ممنون از سایت خوبتون
    من میخواستم یه لپتاپ گیم بخرم و هدف اصلی هم بازی هستش، ولی بین دو مدل گیر کردم خواهش میکنم کمکم کنید و بگید کدوم برا بازی بهتره ، و کمتر داغ میکنه ،،
    Asus g 551 jw
    Core I 7 4720hq up to 3,6
    Nvidia gtx 960 4 gig gddr5،کل حافظه پردازنده ی گرافیکی ۶ گیگ
    ۱۲۸ gig ssd
    Ram 16 ddr3
    و مدل :
    MSI GE62 2QD Apache Pro – A – ۱۵ inch Laptop
    Corei7 5700 hq up to 3,5
    Nvidia gtx 960 2gig gddr5. ،کل حافظه پردازنده گرافیکی ۳گیگ
    ۱۲۸ gig ssd_m2
    Ram 16 ddr3
    قدرت خنک کنندگی برام خیلی مهمه و ممنون میشم عمر لپتاپ های گیم در صورت نرمال کارکردن با اون روبگید

  • سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون
    من دانشجو علوم کامپیوترم یکم کارای گرافیکیم انجام میدم
    کامپیوتر ویندوزی تو رنج قیمت4 تومن
    چی بگیرم خوبه؟
    تو رو خدا کمک کنین سریع می خوام بگیرم

  • سلام!
    من دانشجوی کامپیوترم می خوام لپ تاپ بگیرم
    رفتم پایتخت و کلی گیج شدم لطفا کمکم کنید
    بین سری n ایسوس و مک بوک پرو MF839 موندم
    می گن حجم 128 کمه اگه فایل هام رو هارد اکسترنال باشه بازم کافی نیست؟
    و این که سری n بهتره یا G ؟

    • سلام
      1- قطعا با مک دچار دردسر میشید چون سیستم عامل مک برای خیلی ها نا آشناست و خیلی با ویندوز فرق داره . بهتره به عنوان اولین لپ تاپ مک بوک نخرید . اگر حوصله دردسر هاشو دارید قطعا مک برای بچه های کامپیوتر مناسب تره اما خب اینم در نظر بگیرید که با پول مک می تونید یه لپ تاپ و یه کامپیوتر رومیزی بخرید !
      2- 128 برای یه کامپیوتری واقعا فضای کمیه . شما حداقل به 500 گیگ هارد برای دستگاه تون نیاز دارید + یه هارد اکسترنال .
      موفق باشید

  • زارعی 20 آذر 1394

    در لپ تاپ ایسوس P2520LJ با رم 8 گیگ و Cpu از نوعCore i7 ، میشه بجای درایو نوری، هارد SSD قرار داد؟

    و میدونید این لپ تاپ، تا چند گیگ رم ساپورت میکنه؟
    ممنون

  • علیرضا 18 آذر 1394

    عالی بود ممنون

  • درود و خسته نباشید دوستان
    ببخشید من یک لپ تاپ با بودجه ی 2800000 تومان لازم دارم
    اگر میشه به من چند مدل خوب معرفی کنید – جهت رندر و کارای گرافیکی نیاز دارم
    معیار هام :
    full hd
    IPS screen
    ترجیحا touch screen
    cpu i7
    ram 8
    و در آخر نظرتون راجع به لپ تاپ Notebook Acer AS V15 V3-574G-70Y0 چی هست ؟
    با سپاس

  • امیرحسین 13 آذر 1394

    با سلام وتشکر از مطالب ارزندتون
    دوتا سوال داشتم
    1)اینکه لپ تاب acer v15 nitro برای بازی خوبه و میتونه بازی های سنگین رو در حالت الترا اجرا کنه؟
    2)یه صفحه نمایش براق رو چه جوری میشه روکش مات روش کشید واسن روکش رو کجاها دارن آیا اصلا میشه همچین کاری کرد
    ممنون میشم اگه جواب بدین
    بازم میگم سایتتون عالیه

    • سلام دوستان.من دو تا سوال راجب لبتابی با مشخصات زیر داشتم:Dell Inspiron i7559-12623RED 15.6 Inch FHD Laptop (6th Generation Intel Core i5, 8 GB RAM, 1 TB HDD + 8 GB SSD) NVIDIA GeForce GTX 960M

      1_ این برند dell چجور برندی هست داغون نباشه ما بخریم گرفتار شیم(دلیل این که این لبتاپ رو انتخاب کردم اینه که قیمت خوبی نسبت به قطعاتش داره)
      2-به نظرتون با این لپتاپ تا آخر نسل دووم میارم؟ حتی اگه مجبور شم تنظیمات رو روی low هم بزارم مشکلی نیست.داشتم توی یوتوب میدیدم witcher 3 رو خیلی خوب اجرا میکرد

  • سیگار ؟ چه ربطی داره اخه سیگار کشیدن

  • باسلام خدمت شما دوست عزیز لپ تاپی با مشخصات زیر برای گیم خوب است گرافیگ:gtx950m 4gb ram:6 cpu:i5 5200u

  • شایسته 26 آبان 1394

    سلام لینوکس رو چه مدلهای از لب تاپ میشینه؟ مثلا،لب تاپ لنوو LENOVO Laptop G5045 A6 6310/4/500/ AMD 1GB میشه لینوکس نصب کرد؟؟

  • سلام من یه لب تاب گرفتم گرافیکش INTEL HD 5500 هس الان بازی هایی مث کالاف بلک اپس3 و جیتی ای 5 راکه نصب کردم درست بالا نمیاره مثلا تو جیتی ای صفحه یه جورایی شطرنجیه و اسمون سیاهه بازی روان نیس سیستم بدی نیس اما این گرافیک شو نمیدونم به نظر شما ضعیفه

  • سلام
    من چهارم ریاضیم سال بعد میرم دانشگاه رشتمم معلوم نیس هنوز الان موندم لپ تاپ بگیرم یا pc آیا لپ تاپ برای دانشگاه واقعا لازمه یا مثلن با گوشی کارم راه میفته؟چون زیاد بازی میکنم و لپ تاپ گیم بازده اش کمتره و pc به صرفه تره ممنون میشم تجربتون رو در اختیارم بذارین.

    • یه لپ تاپ asus سری N بگیر هم برای بازی و کارای سنگین خوبن هم برای شما که احتمالا 90 درصد مهندس میشی و نرم افزارای طراحی و برنامه نویسی رو باید نصب کنی و هم اینکه لپ تاپ تو دانشگاه لازم میشه.

  • سلام
    برای کارهای عادی وب گردی و موزیک و فیلم مک مناسبه یا ویندوز
    مک کمی چشمو گرفته

    • سلام
      در این مورد فرقی نمیکنه . بودجه تون مهمتره !

    • بودجه در حد 4.5 هست در صورت نیاز میتونم اضافه کنم
      یعنی فرقی ندارن
      اذیت نمیکنه مک؟
      با تشکر

  • سلام
    لطفا چند مدل لب تاب لنوو و ایسوس زیر قیمت 3 میلیون برای اجرای نرم افزارهای سنگین معرفی کنید

    • سلام
      lenovo felex 2
      واسه قیمتای زیر 3 ملیون این بهترین لپ تاپه و با توجه به پولت کانفیک متفاوت داره میتونی انتخاب کنی.

  • سلام ببخشید من دانشجوی مهندسی نرم افزارم میخاستم ی لپ تاپ تا حدود قیمت دو وهفتصد یادووهشتصد بهم معرفی کنین ک بدرد کاربرنامه نویسی پروژه هام کاربا پاورپوینت و اکسل و…بخوره و بشه گاهی برای بازی یاموسیقی ازش استفاده کرد.ممنون میشم اگ جواب بدین خیلی نیاز ب راهنمایی دارم

  • سلام میخواستم بدون لپ تاب HP PROBOOK 450 G2 i7 8GB 1TB 2GB
    برای استفاده دانشجوی خوبه و میشه بازی مثله pes 2015 باهاش کرد؟

  • با سلام . بنده استاد دانشگاه و فعال در حوزه علوم دینی هستم… میخاستم تا سقف یک میلیون و هشتصد تومان یه لب تاب که کارکرد مناسب برای نصب نرم افزارهایی اسلامی و مدت زمان طولانی روشن باشه و اسیب نبینه رو بهم معرفی کنین. ممنون میشم زودتر جوابمو بدین.

  • علی ولی زاده 07 آبان 1394

    سلام خیلی خوب توضیح دادین،دستتون درد نکنه.
    دانشجوی علوم کامپیوتر هستم می خوام یه لپ تاپی بخرم که تا دکتری استفاده کنم،تقریباً یه ماهه که دارم سایت ها رو می گردم ولی به نتیجه ی خاصی نرسیدم.یه لپ تاپی میخوام که بالا ترین سخت افزار رو داشته باشه و با دوام باشه.
    اگه میشه راهنماییم کنید.

  • سلام.من دانشجوی حسابداری ام اگه امکان داره لب تاب هایی ک میتونه جوابگوی نیاز من باشه رو معرفی کنید در ضمن خیلی کم اهل بازی ام هستم و حداکثر تا1500000میتونم هزینه کنم

  • سلام ممنون از مقاله خوبی که ارایه دادید.فقط چند سوال:
    1-برای لپ تاپ 17 اینچ چه رزولوشن مناسب هست؟
    برای CPU Intel Core I7 به بالا چند هسته مناسب هست؟

  • سلام و خدا قوت
    ممنون از مطالب مفیدتون یه راهنمایی در مورد لب تاپ می خواستم . من یه لب تاپ تو رنج قیمت 2 تا 2300 می خوام نمیدونم چی بخرم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  • سلام.تا حدودی مطالب سایتتون رو مطالعه کردم و بهره بردم.از اون جایی ک مطلبی ک خوندم مربوط میشه به سال 91 مایلم اطلاعات بروز تری دریافت کنم.قصد خرید یک لپ تاپ دارم و نیاز به مشورت با کسی مثل شما دارم ک دراین زمینه تخصص دارید چطور میتونم باهاتون ارتباط برقرار کنم ؟!

  • سلام توضیحاتتون عالی بود
    به نظرشماایسوس خوبه یااپل؟؟؟
    چون میگن با مک بوک نمیشه کارکردوروش ویندوزنصب کرد!!!

    • سلام
      لپ تاپ ویندوزی راحت تره اما کیفیت مک بوک خیلی خوبه . اگه برای کار میخواید لپ تاپ ویندوزی بگیرید که دردسر کمتری داشته باشید

  • ابوالفضل 01 آبان 1394

    ممنون.عالی بود.

  • سلام، من رفتم لپ تاپ بگیرم، فروشنده لپ تاپ Lenovo مدل G5045 رو معرفی کرد، گفت سیستمش خوبه گفت چهار هسته واقعی هست، خودم دیدم روش نوشته بود Quad core,
    قیمتشم 1.420.000 تومان گفت.

    مشخصاتم اینه.
    AMD A6,1TB,RAM 2G,GRAPHIC 2G

    صفحه اش هم 768*1366 هست

    نظر شما چیه،ایا خوبه میشه به پردازنده اش اعتماد کرد.چون پردازندش اینتل نیست.
    مدیر جان و دبیر جان و دوستان لطفا نظر بدین؟

  • سلام وخسته نباشید از سایت خوبتون
    میخواستم بپرسم که یک لپ تاپ تا رنج 3 میلیون تومان برای تعمیرات کارهای نرم افزاری (نرم افزار موبایل) میخوام سرعتش بالا باشه ممنون

  • سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتون
    سوالی داشتم ازتون. من دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی عمران هستم و نیاز به یک لپتاپ دارم که بتونه نرم افزارهای مورد نیازم رو ساپورت کنه. نرم افزارهایی از جمله Etabs – Safe – Land – Cad – 3DMax
    ولی متأسفانه نمی دونم چه برند و مدلی می تونه مناسب نیازم باشه لطفاً راهنماییم کنید.

  • سلام
    واقعا ممنون از شما و خسته نباشید بهتون میگم .

  • سلام
    می خواستم فرق این دو تا لپ ناپ رو بدونم ممنون میشم اگه جواب بدین
    Lenovo Z5170
    Aser E5 573/W

  • امـــــــــــــیرحســــــــــــــــــین 18 مهر 1394

    باسلام
    یه سوال داشتم
    لپ تاپ لنوو Z5170 برای بازی های روز جوابگو هست مثلا بازی PES2016 رو باز میکنه
    اگه نمی کنه لپ تاپی معرفی کنید که تقریبا بیشتر بازی های روز رو ساپورت کنه در رنج قیمت 2میلیون تا 2میلیون و پونصد شش صد باشه
    ممون از سایت آموزندتون

  • محبوبه شاه نوشي 18 مهر 1394

    سلام دوست عزیز
    من دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر هستم. یک لب تاب سبک وزن با کانفیگ خوب و شارژدهی مناسب نیاز دارم.
    حدود ١/۵ کیلو باشه چون نمیتونم لب تاب سنگین جابه جا کنم.
    همونطور که میدونید سونی دیگه تولید نمیشه و درنتیجه انتخاب من خیلی سخت شده.
    ابتدا به فکر لنوو و ایسوز افتادم اما پارامتر کم وزن بودن قیمتها را تا ۵ ی ۶ تومن بالا میبره درحالیکه کیفیت چندان خوبی نداره. به این فکر افتادم که میشه با همین حدود قیمت مک بوک گرفت اما گویا مشکلاتش زیاده.
    سرفیس از نظر مشخصات خوبه اما اصلا راحتی کار با لب تاب را نداره.
    هیچی الان با یک عالمه اطلاعات و وقت گذاشتن باز هم نمیدونم چی بخرم.
    لطفا کمکم کنید.
    منتظر پاسختون هستم.

  • امیرحسین 17 مهر 1394

    با سلام می خواستم بدونم لپ تاپ لنوو z5170مناسب بازی های روز هستش یا نه مثلا pes2016 رو بازمیکنه ممنون میشم اگه جواب بدین
    راستی سایتتون عالیه و تسکر از مطالب ارزندتون

  • سلام با تشکر از مطالب خوبتون.من دانشجوی پزشکی هستم ویه لپ تاپ برای کارهای دانشجویی،تحقیقاتی،اینترنت ودیدن عکس وفیلم میخوام.لطفا از برندasusچند‌مدل که مناسب من باشه‌معرفی کنید.برای کار من رم‌وگرافیک و پردازشگر مناسب چگونه است؟ممنون.

  • amir masud 12 مهر 1394

    سلام من قصد خرید لبتابی تو قیمت ۳ تومن رو دارم . گیمر نیستم اما میخام مناسب بازی هم باشه. حالا بین این دو تا موندم
    n551jq
    i7 4710HQ-2.50 up to 3.50
    gt845m-2gig
    k550jx
    i7 4720HQ-2.60 up to 3.60
    gtx 950m-4gig
    اضافه کنم صفه نمایش و اسبیکر k550 زیاد خوب نیس
    ممنون میشم اگه کمکم کنین

    • سلام به نظر من n551 بهتره چون سری k ایسوس سری خانگی اند و بیشتر روی ظاهرش و وزنش کار شده درسته که سی پی یو و گرافیک بالایی داره ولی طبق تحقیقات من فن سی پی یوش قوی نیست و کارایی اون را تا حد سری u پایین میاره همون طور که میدونید سری u جزو پایین ترین سری های سی پی یو است یعنی شما فقط پول سی پی یو hq رو میدید ولی در حد u ازش استفاده میکنید . بر عکس سری n ایسوس سری مالتی مدیا است و برای کار های گرافیکی خوب جواب میده. این نظر من بود ببین نظر مدیر چیه.

  • باسلام و تشکر از مطالب ارزنده و مفیدتون.نکته مهم در مطالب شما ،سادگی و در عین حال کاربردی بودن اونه.واین یک هنره که در وجود هرکسی نیست.بازهم ممنون.

  • سلام
    خواستم تشکر کنم به خاطر کمکتون در بخش مشاوره مرسییییی
    توضیحات ،خیلی مفصل و قشنگ بودن
    لحظه اول که دیدم کلی ذوق کردم :دی
    فقط اگه میشه واگه دوس داشتید به این سوالم هم جواب بدین
    لپ تاپ ایسوس n56jnی که معرفی کردین عالیه و تقریبا میشه گفت همه چیزایی که من از یه لپ تاپ انتظار دارمو داره اما فقط یه مشکل داره اونم سنگین بودنو بزرگ بودنشه اون باریکی که من انتظار داشتمو نداره.آیا لپ تاپی سراغ دارین که شبیه این باشه اما باریکتر؟

  • سلام
    عالی

  • سلام
    یه سوال دارم ذهنمو مشغول کرده .ممنون میشم جواب بدین
    یه لب تاپ اخیرا خریدیم واسه دوستم:lenovo g5080 b cpu core i5 5200u ram4
    همزمان از تو هاردش چند فیلم کپی کردیم و چند فایل هم از فلش رو هارد کپی کردیم. همین لحظه فیلمیرو از رو فلش خاستیم اجرا کنیم هم با تخیر لود شد هم تیکه تیکه اجرا شد. همین لحظه از یه فلش کم سرعت تر که به یه پورت دیگه وصل بود فیلم خاستیم اجراکنیم اصلا نشد.
    حالا همین کارو با pc خودم cpu dual core رم 2گیگ انجام دادم آخ نگفت راحت اجرا کرد. همون فلش ها
    علت چیه دوستان؟

  • راستی ی سایت خوب واسه خرید لبتاب می شناسید
    راستی نظرتون راجب این چیه sony vaio fit multi -flip 14asvf14n15cds

    • ﺳﻼﻡ ﻣﻬﻨﺪﺱ اﻣﻴﻦ ﺯاﺩﻩ
      ﺧﻮاﻫﺮﻡ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻱ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻣﻌﻤﺎﺭﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﻦ ﻳﻚ و ﻧﻴﻢ ﺗﺎ ﺩﻭ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﭼﻪ ﻟﭗ ﺗﺎﭘﻲ ﺭﻭ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﻟﻂﻔﺘﻮﻥ

  • سلام خسته نباشید لپ تاپ های بدون درایو نوری چه مشکلی ایجاد می کنند؟ چون من میخوام یه الترابوک بگیرم ولی انتخابام بدون درایو نوری هستند ممنون اگه سریعتر جوابمو بدین

    • محمد اسلامی 19 شهریور 1394

      سلام .شما با این الترابوک ها نمیتونی CDیاDVDباز کنید و باید از فلش یا هارد برای انتقال فایل استفاده کنید .اما میتونی با یه درایور نوری usb(سیار)برای باز کردن cdاستفاده کنید.

  • ببخشید من میخواستم لپ تاب لنوو g5070/i7/6 رو بخرم میخواستم ببینم میشه روی این بازی هایی مثل call of dutty رو تو تنظیمات گرافیکی مدیوم انجام داد یا نه البته زیاد اهل بازی نیستم فقط میخواستم بدونم.خیلی ممنون از سایت عالی و مطالب کاملتون

  • سلام با تشکر از مطالب خوب شما، میشه لطف کنید و این راهنما رو به روز کنید.

  • با عرض سلام و درود…
    ازتون درخواست راهنمایی دارم!!!
    من می خوام یک هارد با ظرفیت 4 بگیرم! و می خوام روش سیستم عامل ویندوز 7 باشه و تمام برنامه هام ! رو نگهداری کنه!
    راستش من می خواستم لپ تاپ بگرم برای کارم اما دست کم باید 7 میلیون به بالا هزینه کنم و کارم برنامه نویسی-گرافیک و…هست که در درجه اول سرعت پردازش و حافظه مهم هست.و حتی می خواهم از دو سیستم عامل ویندوز برای برنامه نویسی و گرافیک و …کارهام و از لینوکس برای یادگیری استفاده کنم!
    می خواستم ببینم می تونم یک هارد بگیرم که سیستم عامل ویندوزم رو اون و لپ تاپ رو به سیستم عامل لینوکس تغییر بدم؟
    ببخشید که زیادشد. اما خواهشا پاسخ و راهنمایی نمایید با تشکر و سپاس فراوان از شما.

    • سلام
      خلاصش این بود که می خواید یه ویندوز رو روی هارد اکسترنال نصب کنید
      شدنش میشه اما باید آموزشش رو توی اینترنت بخونید چون قلق داره

  • علیرضام 15 شهریور 1394

    با سلام و خسته نباشید میخاستم یه لپ تاپ 17 اینچ که بتونم باهاش به راحتی بازی ها رو اجرا کنم بخرم به خاطر بودجه محدودم تا سقف 4/5 میتونم هزینه کنم نظرم رو لنوو y 70 70 هست به نظر شما انتخاب خوبیه یا بهتر از این هست که تو این رنج قیمت و صفحه نمایش 17 بهم پیشنهاد بدین ممنون میشم پاسخ بدین

  • سلام به محمد آقای امین زاده ی گل.
    دستت درد نکنه بابت همه ی مطالب خوب و به درد بخورتون، نه فقط تو این پست، بلکه تو همه ی پستای مربوط به خرید یا اطلاعات قطعات لپ تاپ و کامپیوتر.
    واقعا آدم دلش نمیاد از مطالب استفاده کنه و یه تشکر خشک و خالی هم نکنه. واقعا بی انصافیه .
    دمت گرم، ایشالا همون طور که به مردم بی توقع کمک میکنی، خدا هم به شما تو زندگی کمک کنه.
    مرسی – سعید

  • من میخوام که اپ تاپ asus n550jk رو بخرم. آیا این لپ تاپ برای کارای گرافیکی مناسبه ؟ لطفا زود جواب بدید خیلی عجله دارم

  • با سلام و تشکر از مقاله جامع و بسیار خوبتون

    برای دسته بندی و مقایسه CPU نه فرکانس اونقدر که گفته شد اهمیت داره و نه کش. هر نرم افزاری یه گلوگاه خاص داره که حرفه ای ها متناسب با اون جنس رو ارزیابی میکنند و می خرند.
    بجای این ملاک و معیارها خود بنده به طور عمومی Benchmark پردازنده های مدنظر رو با هم مقایسه میکنم. مخصوصا اگه برای کاربرد مورد نظرم – مثل استفاده از Photoshop – 3D studio max & etc – بنچمارک های تخصصی هم وجود داشته باشه…
    برای تاکید بر اهمیت بنچمارک، پردازنده هایcore2 dua, Celeron , Pentium با فرکانس و تعداد هسته و کش مشابه اصلا به قدرت خانواده Core i ها نیستن…

  • ببخشید یه سوال دیگم داشتم ایسوس لب تاپاش بهتره یا ام اس آی

  • سلام لطفا میشه یه لب تاپ ام اس آی خوب که قیمتش پایین یک میلیونو صد باشه بگید ،بگید ممنون میشم مرسی از سایت عالیتون

  • با سلام یک لپ تاپ خوب از مارک اچ پی در حدود 2میلیون معرفی میکنید.
    برای کارهای دانشجویی و نصب نرم افزارهای چون متلب لازم دارم. ه.
    ظاهرش هم شیک و در کل نسبتا سبک باشه
    باتکر

  • امیر سعید 06 شهریور 1394

    سلام من میخوام lenovo y 7070 بخرم واقعا به نظر خوب میاد با همه چیش کنار میام اما میگن بعد از یه مدت کار کردن داغ میکنه بعد سرعت cpu و gpu افت میکنه ایا این درسته لطفا کمک؟

    ذر ضمن سایت بسیار خوبی دارید!

  • سلام.ممنون از توضیحات و سایت بسیار عالیتون…
    من دوتا سوال برام پیش اومده تو این متن:
    1- اینکه فرمودین درایوهارو از فروشنده خریداری کنید.یعنی چی؟ میشه لطفا بیشتر توضیح بدین؟
    2-برای ارتقا سیستم باید چیکارکنیم؟آیا لازمه؟و چه مزایایی داره؟
    باتشکر

    • سلام
      1 – بعضی فروشنده ها درایور اکثر لپ تاپ ها رو دارن . اگه لپ تاپی که می خرید درایور نداشت ، از خود فروشنده درخواست کنید .
      2 – ارتقا لازم نیست . ارتقا برای گذشته بود که تکنولوژی سریع پیشرفت نمی کرد

  • با سلام و خسته نباشید
    من یه لپ تاپ سبک با کیفیت بالا و شیک می خواستم برای کارها و نرم افزارهای دانشجویی.
    قیمت هم در حدود ۲ میلیون.
    بین مارک ایسوس و اچ پی دو دل شدم. میشه راهنمایی کنید.

    نظرتون در رابطه با لپ تاپ زیر چیه؟
    HP-ProBook-450-G2-K9K70EA
    مدل های پاویلیون رو بررسی کردم متاسفانه این مدل پورت VGA نداره
    برای اتصال لپ تاپ به پروژکتور نیاز به این پورت دارم.
    ممنون میشم اگه مدل بهتری از اچ پی در رنج ۲ میلیون معرفی کنید.

  • سلام، خدا قوت
    من با کمک سیستم مشاوره شما لپتاپمو انتخاب کردم… ولی از کجا میتونم بفهمم لپتاپی که فروشنده به من میده اون کانفیگ مورد نظر منو داره؟
    چون برای این لپتاپ در لینک زیر ویژگی های مختلفی ذکر شده…
    https://www.asus.com/Notebooks/N551JX/specifications/

  • سلام
    من تا حالا از هیچ یک از محصولات اپل استفاده نکردم و اصلا نحوه کار باهاشون را تجربه نکردم، ولی با دیدن مک بوک ایر خیلی ترغیب به خریدش شدم.
    به نظر شما من با خرید این دستگاه به مشکل میخورم؟ منظورم از مشکل کار با سیستم عاملی غیر از ویندوز هست.
    لطفا راهنمایی کنید.

  • سلام
    مهندس،من درمورد لپ تاپ ازت یه سوال دارم

    به نظرت حافظه cache مهمتر هست یا اینکه وجود هاردssd درمورد سرعت عملکرد لپتاپ ؟
    یعنی میشه یهcorei5با 3mb=cacheرو باهارد ssd تجهیز کرد تا عملکردش عالی بشه؟
    یا برم سراغ corei7سری47–mq
    .hq
    ممنون میشم راهنماییم کنی

  • با سلام . میخواستم بدونم ی لپ تاپ خوب تو قیمت 3 میلیون تا 3 میلیون و 500 چی خوبه? البته بیشتر برای بازی و نمایش عکس و فیلم میخوام .

  • سپاس فراوان از شما
    موفق باشید

  • سلام بعد سه سال پول جمع کردم میخوام لپ تاپ بخرم میخوام خاکستری باشه بسیار زیبا و بدنه محکم و زیبا صفحه نمایش عالی صدای عالی برای گذاشتن سی دی آموزشی خوب باشه حافظش زیاد باشه از هم لحاظ عالی باشه معرفی کنید چون پول خرج کردن ندارم .قیمتش دور بر 2میلیون باشه و واقعا خراب نشه .مرسی لطفا اگه مشاوره رایگان هست جواب بدین

  • سلام
    مرسی ازوقتی که برای جواب دادن به سوالات میگذارید
    من یه لپ تاپ با صفحه نمایش قوی که f hd است مورد نظرم است چون بیشتر فیلم میبینم
    ولی دوست دارم علاوه بر این مشخصه از بقیه لحاظ هم خوب باشه و قیمتش هم تا 2500000 باشه
    طی تحقیقات ابتدایی که کردم acer سری aspire v صفحه نمایش خوبی تو این رنج قیمت داره ولی اینقدر مدل های زیادی داره که گیج شدم و چون قیمتاش نسبت به بقیه کمتره آدم شک میکنه!
    پیشنهاد شما چیه؟

    راستیAcer Aspire V3-572G-53AH چطوره؟

  • سلام، مدل های لپ تاپ Lenovo think-pad yoga 15 که به ایران وارد میشن فقط هارد HDD دارن یا با SSD هم وارد میشن؟

  • توضیحاتتون خوب بود ممنون
    من رشتم برق کنترل هست و میدونید که با نرم افزاری سنگین مثل متلب زیاد سر و کار داریم…لب تابی که خریدم الان ASUS x555LD هست بنظرتون خوبه؟؟؟میگن مشکلی بابت باتریش نیت و نهایتا بعد از دو سال خراب شد باتریش گیر میاد برعکس HP

  • فیروزنژاد 10 مرداد 1394

    مرسی لطف کردید عالی بود

  • سلام ،خسته نباشید . میخواستم نظرتون رو درباره ی لپ تاپ msi مدل GS60 ghost pro مدل2015 با گرافیک Gtx970 ddr5 بدونم. واین که این لپ تاپ تا چند سال دیگه بازی ها وبرنامه های سنگین رو اجرا میکنه ؟ آیا این لپ تاپ به علت نازک بودن زود داغ نمیکنه ؟

  • خسته نباشی مهندس

  • آقای مهندس امین زاده یه سوال داشتم روی لپ تاپهایی که گرافیک روی cpu داره شامل intel hd graphic برای کارت گرافیک اصلی نحوه سوییچ کردن gpu به چه صورت هست ممنون میشم
    با تشکر

  • سلام آقای مهندس امین زاده خیلی ممنون و سپاس گذاریم از مقاله بسیار خوب و عالیتون واقعا نهایت استفاده رو بردم موفق و موید باشین مهندس امین زاده گل

  • سلام بابت مطالب مفیدتون
    من میخوام یه لپ تاپ بخرم به نظر شما لپ تاپ lenovo y5070-h ارزش قیمتشو داره اگه ممکنه زود جواب بدین

  • رسول حسینی 06 مرداد 1394

    سلام
    خسته نباشید
    میخواستم یه لپتاپ خوب تا دو میلیون و پونصد هزار تومن با کاربری عمومی و خوب معرفی کنین.
    کدوم برند بهتره به نظر شما؟
    خودم بیشتر به Asus تمایل دارم.
    ممنون

  • سلام من لبت تاب وایو E دارم و امروز از ساعت2 بعد از ظهر گذاشتم رو شارژ و 11 و نیم شب برداشتم میخواستم بدونم همین یک بار مشکلی برای لبتام ایجاد میکنه؟

  • Behzad wolfbane 01 مرداد 1394

    سلام خسته نباشید.
    من میخوام تو پاییز یه لپتاپ بگیرم برای بازی وفیلم.
    البته امسال کنکوردارم و نیتونم 24ساعت بشینم پاش
    فقط میخوام هفته 2-3ساعت بازی یا فیلم نگاکنم(البته بازی های روز باکیفیت خوب)
    بودجه هم حول3میلیون هست.
    حالا به نظرشما چی بگیرم لنووY5070-Eیا ازبرند ایسوسK550Jx-Aیاk550jk-A
    من خودم نظرم رو لنوو هست چون هم گرافیک قوی تری داره هم زیباتره.
    ممنون

  • سلام داداش من قصد خرید z5070 رو بارم 8 و بعداً 16 رو داشتم که به y5070 برخوردم خواستم بگیرمش که به یهو مدل y5070 2015 این برند آمد، تحقیق کردم همه گفتن بده داغ میکنه رفتم asus سری g بگیرم دیدم بدتره، آخرش با کلی تحقیق msi ge62 با گرافیک gtx965 ddr5 پیدا کردم، حالا میخوام نظر شما رو در مورد این لپ تاپ بدونم؟، و امکان اضافه کردن ssd در کنار هاردش داره؟و ویندوز روی هاردهای msata و m.2 نصب میشه؟
    ممنون میشم جوابم بدی

  • سلام دوست عزیز. اطلاعات شما نشان از علاقه تخصصضو تلاش شما دارد. متشکرم .لطفا درباره کیفیت لپ تاپ های لنوو بیشتر توضیح دهید. و اینکه آیا درسته در لپ تاپ هایی که 2 کارت گرافیک دارند خود به 2 قسم هستند. بعضیها عنوان می کنند کارت گرافیک آنبرد این لپ تاپ ها خود 2 قسم هستند . یک دسته کارت گرافیکی هستند که با سی پی یو مجتمع شدند و یک سری هم لپ تاپ هایی که کارت گرافیک آنبرد شان ( غیر از کارت گرافیک دوم که غیر آنبرد است) کارت گرافیکی است که جدا از سی پی یو می باشد اما بصورت آنبرد. نظر شما چیست؟

  • سلام
    من لبتاپ lenovo مدل z510 خریدم . رم 6 و هارد یک ترابایت . وقتی که خریدم متوجه شدم که باطریش درنمیاد .این ناراحتم کرد. میخواستم بدونم . انتخابم بد بوده یا خوب؟ لطفا حقیقتو بگین . بعدم من وقتی با لبتاپ کار میکنم میزنمش به برق.میگن دیگه از باطری استفاده نمیشه و طول عمر باطری بالا میره. این درسته ؟

    • سلام
      بستگی داره که باهاش چه کاری انجام میدین . اما برای کاربری عمومی خوبه . فقط دو تا مشکل کلی داره :
      1- باتری داخلی
      2- زاویه دید نمایشگر

  • سلام،خسته نباشید
    من تو خرید لب تاب های Asus G56JK – B و MSI GE60 Apache مردد هستم.
    از طرفی msi دو گیگ گرافیک داره ولی از نوع GDDR5
    و از طرف دیگه هم Asus چهار گیگ گرافیک داره ولی متاسفانه از نوع DDR3
    میخواستم بدونم که کدوم یکی تو اجرای بازی ها سریعتره؟

    ممنون میشم بدون تعصب پاسخ بنده رو بدید،نمیخوام بعد خریدم پشیمونی داشته باشم
    تشکر

  • بهنام 22 تیر 1394

    سلام
    ایا لب تاب asus tp550ld یا lenevo flex2-a
    مشخصاتشون
    asus = hdd1 vga2 ram6 cori7
    lenevo = hdd1 vga4 ram8 cori7
    هر دوی این لب تاب ها مدنظرم هست با مشخصاتی که ذکر کردم از لحاظ کیفیت و کارایی کدام گزینه بهتر هست ؟ با تشکر از سعه صدر پاسخ دهنده

  • سلام.با تشکر از مطلب خوبتون من به تازگی دانشجوی آی تی شدم.می خواستم بدونم برای اجرای راحت و خوب نرم افزار ها و محیط های برنامه نویسی جاوا و … سی پی یو زیر خوبه یا نه.ممنون
    intel core i3

  • سلام من میخوام یه لب تاپ بخرم لطفا راهنماییم کنید چه لب تاپ مناسبی با پایین ترین قیمت می تونم بخرم
    تنها استفاده ای که من از لب تاپ می کنم اینه که یه سری فایل pdf در حد نهایت 60 70 گیگ توش بریزم و دی وی دی های تحصیلی ام رو باهاش ببینم و به ندرت برای اینتر نت وای فایش رو فعال کنم اکثرا هم لب تاپ کنارم روشنه فقط همین چیزا رو ازش می خوام حالا چه لب تاپی با پایین ترین قیمت میتونم بگیرم مینی لب تاپ خوبه؟ اگه لب تاپ دست دوم بگیرم خوبه لطفا راهنمایی کنید از کجا تهیه کنم بیشتر از 600 تومن هم نمی خوام برا لب تاپ هزینه کنم با تشکر

    • سلام . فکر کنم شما اگه تبلت بخرید بهتر باشه چون لپ تاپ 600 تومنی نداریم حی دست دوم . اگرم باشه واسه 10 سال پیشه

    • ممنونم ولی من دی وی دی ها رو باید داخل دستگاه قرار بدم اصلا نمیشه ذخیره کرد روزی 4 ساعت فیلمای درسیمو میبینم تب لت که سی دی خور نیست چیو میتونم جایگزینش کنم
      من لب تاپ فوجیتسو داشتم سه سال پیش یک میلیون و خورده ای خریده بودم سه ماه پیش پانصد تومن تومن ازم خریدن هیچ مشکلی نداشت حتی یه بار هم تعمیرنکردم و کاملا سالم بودچون خیلی مراقبش بودم حالا لب تاپ دست دوم پیدا نمیشه؟

      پایین ترین قیمت لب تاپ که مناسب کارم باشه چیه؟ بسوزه پدر بی پولی که باعث شد لپ تاپمو بفروشم

  • هانیه 18 تیر 1394

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میذارید
    منکه هر تحقیقی لازم داشتم (موبایل،تبلت و لپ تاپ) اومدم اینجا. درحدی که وقتی رفتم گوشی بخرم فروشنده از اطلاعاتم تعجب کرده بود 😀

    اما سوالی که الان دارم
    حدود 3 تومن دارم
    اول خواستم اولترابوک بخرم که باتوجه به بودجه به نظرم اگه لپ تاپ بخرم بهتره.نظر شما؟
    و دیگه اینکه داییم تبلت سرفیس رو پیشنهاد داد که دیگه واقعا گیج شدم
    دوس دارم بهترین انتخابو داشته باشم
    نظر شما چیه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

  • محسن احمدي 18 تیر 1394

    سلام آقای امین زاده خسته نباشید میخواستم لپ تاب ایسوس بگیرم مدل n56jk میخواستم بدونم که معایبش چیه
    بعد راسته که میگن به خاطر لمسی بودنش شارژش زود تموم میشه
    بعد اگه یه خرده ای باهاش بازی کنی داغ میکنه
    خواهش میکنم کمکم کنید یا اگه میشه بگید که نگیرم
    اگه میدونید لپ تاب بهتر هست بگید
    لطفا جواب بدید ممنون

  • سلام به نظر شما لپ تاپ ASUS N550JK لپ تاپ خوبی برای خرید از لحاظ قیمت قدرت سخت افزاری عمر باتری و گزینه مناسبی برای اجرای بازی های سنگین هست یا نه؟

  • سلام.برای یک شخصی که نیاز به نصب نرم افزارهای زیادی داره و سیستم عامل های اندروید و ویندوز رو کنار هم میخواد چه اولترابوکی پیشنهاد میکنید؟ به نظرتون آیسوس خوبه؟

  • مصطفی 10 تیر 1394

    درود
    با گذشت حدود 2.5 سال از انتشار این مقاله بازم معتقدین که hp از asus بهتره؟

  • پرویز 01 تیر 1394

    باسلام ضمن تشکر و سپاسگزاری ازشما عاشقان علم وتکنولوژی امید است درهمه ی عرصه ها موفق باشید .

  • یک لب تاپ باهارداس اس دی صرف نظر از سایر مشخصات در حد اقل قیمت تقریبا چه قیمتی است؟

  • ممنون از توضیحات خوبتان در مورد 32 بیتی و 64 بیتی موقع خرید چه جوری بفهمیم که لب تاپ مورد نظر 32 بیتی است یا 64؟

  • سلام خسته نباشید من یه لپ تاپ میخوام بامشخصات دارای وبکم وایرلس وای فای دوربین وزن کم صدا و تصویر عالی حافظه داخلی تقریبازیاد بیشتر کارم بااینترنته میخوام حداقل روزی ده ساعت بشه کارکنم یو اس بی میکروفون و… هیچ تخصصی دراین زمینه ندارم لطفا کمکم کنید چندمدل لپ تاب بهم معرفی کنید که نهایت قیمت یک ملیونو پونصدباشه ممنون میشم خیلی سریع جواب رو به ایمیلم بفرستید

  • سلام آقای امین زاده، ممنون از مطالب بسیار کارآمد و عالیتون،
    شرمنده من میخام لپ تاپ بگیرم و توی یه بازه زمانی یه ماهه روی چندتا مارک لپ تاپ تحقیقات زیادی کردم و در نتیجه به نظرم ایسوس و لنوو رو بیشتر پسندیدم، حالا چندتا سوال داشتم ازتون
    اول اینکه به نظر شما لنوو بهتره یا ایسوس؟؟؟ چون هم خوبی و هم بدیه دوتا شرکت رو شنیدم!!!
    دوم اینکه بنظر شما کارت گرافیک geforce gtx 860m gddr5 4g بهتره توی عملکرد یا geforce gtx 960 m برای بازی و کارهای گرافیکی؟؟؟؟
    سوم اینکه بنظر شما صفحه نمایش لپ تاپ اگه tft باشه برای چشم مضر نیست و در دراز مدت اذیت نمیکنه چشم رو اونم از نوع 4k???
    چهارم اینکه اگه شما جای من بودین کدوم رو انتخاب میکردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Asus n56_jk یا lenovo y5070_h یا lenovo y5070 _a 2015????

    پیشاپیش ممنون از راهنماییتون و اگه کمکم کنین یه دنیا مردونگی کردین در حقم، 😉

  • ممنون از مطالب مفیدتون…خسته نباشید و پیروز باشید

  • من که به گارانتی ها اعتماد ندارم. گارانتی لب تابم یکی از گارانتی های معروف بود سوکت برقش خراب شد بعد از دو ماه معطلی یعنی درستش کردن وقتی بازش کردم دیدم پاییه سوکت که شکسته بود رو لحیم کردن. هیچی دیگه بعد یه مدت آمپر کشید و لحیم کنده شد

  • فوق العاده بود. سپاسگزارم. پاینده باشید.

  • سلام استفاده کردیم خداقوت کاش توعرصه علم مکانیک یکی مثل شمابود امیدوارم همیشه موفق وسلامت باشید

  • عاااااااااااااالی

    دمت گرم داداش

  • سلام آقای امین زاده
    می خواستم از مطلب بسیار مفیدتون تشکر کنم. قبلا انتخاب یک لپ تاپ خوب و مناسب برام خیلی سخت بود. ولی حالا و با خوندن مطلب عالی شما فکر می کنم می دونم چی میخوام و موقع خرید حرفی برای گفتن دارم و فروشنده نمی تونه هر چی خودش دلش میخواد رو به من بفروشه. ازتون سپاسگزارم و براتون آرزوی موفقیت می کنم. خدا قوت

  • سلام خسته نباشید واقعا مطالبتون مفید بود یک سوال من میخوام لپ تاب asusدس دومش رو بخرم. به نظرت کدوم مدلش خوبه؟ اصلا خوبه یا نه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنی

  • با سلام و درود
    بنده قصد خرید لب تاپ 14 اینچ دارم لطف کنید بفرمایید کدوم مناسب تره
    1- toshiba satellite L40D-B–رم6 -هارد 750 – cpu : A series A6-6310 / 1.8 GHz – گرافیک: AMD Radeon R4 2GB
    2- Lenovo E4070 – D–رم4 -هارد 500 – cpu : Intel Core i3 4005U 1.70 GHz – گرافیک: AMD Radeon R5 M235 2GB
    3- Toshiba C40-AT15B1–رم4 -هارد 500 – cpu : Intel Core™ i3 3110M 2.4GHz – گرافیک: Nvidia Optimus 710M 1GB
    من نظرم شماره 1 که از کانادا اومده ولی cpu amd داره به نظرتون کارمو راه میندازه؟ پیشنهادتون در مدل هایی دیگه ای که میشه تا یک میلیون ششصد هزینه کردو بفرمایید ممنون میشم

  • سلام من میخام لپ تاپ hp,i3,ram4,hard500,gerafic2بگیرم به نظرتون خوبه، برنامه های 3d max روش بالا میاد ؟ ممنون از سایت خوبتون..

  • علیرضا زرنوشه 26 اردیبهشت 1394

    سلام مهندس
    یه سوال
    این +24 گیگ یا +8 گیگ حافظه ssd تو بعضی لپ تاپا چیه؟
    آیا به درد نصب ویندوز و برنامه های کاربردی ویندوز(مثل آفیس)میخوره؟آخه خیلی کمه!

  • سلام
    من لپ تاپ ایسوس مدل N551zuرو خریدم.دانشجوام و مهندسی پزشکی میخونم.مشخصاتش fx7600,8G,1TB,4Gهستش.در مورد سی پی یوش خیلی بد شنیدم بنظر شما چطوره؟عوضش کنم لپ تاپو؟در ضمن 3و100خریدمش.ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

  • خیلی کمکم کرد.متشکرم.

  • مرسی از راهنمایی تون اقای امین زاده واقعا بین یه عالمه کامنت توی سایت ها گیج شده بودم ممنونم از راهنمایی تون و سایتتون

  • با سلام. میخواستم بدونم لپ تاپ ایسوس.مدلk550 مدل خوبیه یا اصلا ایسوس خوبه بعضی از دوستام میگن لنوو سریz بگیر من بازی زیاد نمیکنم ولی میشه به جای کامپیوتر خانگی ازش استفاده کرد با تشکر

  • ممنونم از راهنماییتون برای من که در این زمینه اطلاعاتی نداشتم خیلی خوب بود
    من به لپ تاپی نیاز دارم برای کار کردن با نرم افزارهای جی ای اس، اتوکد و لند قیمتش در حد 3 تومن باشه چی مارکی بهم پیشنهاد میدین ??…….

  • سلام خسته نباشید مرسی از سایت خوبتون

  • باسلام.
    من می خواستم یه لب تاپ بخرم.که قابلیت نصب نرم افزار های مهندسی برق مثل متلب .پروتیوس.c++.pspise فرترن ومثل اینهارو داشته باشه.وسرعت بالایی داشته باشد.ودر حین کار هنگ نکنه.اگه امکانش هست یه مدل خوب بااین ویژگی معرفی کنید.قیمتش هم بیشتر از سه میلیون نباشه.
    ممنون از سایت خوبتون.

  • سلام
    منم میخواستم یه لب تاپ حدود قیمت 1300000 – 1400000 بخرم که بتونه بازی هم خوب اجرا بکنه هم کارای روز مره رو خوب انجام بده
    ممنون میشم اگه پیشنهادی دارید بهم بگید…

  • سلام و خسته نباشید
    تفاوت مهم این سایت با سایر سایت ها اینه که مسائل علمی بسیار ساده و قابل فهم و درک برای همه توضیح داده میشه. به نظر من ، بر خلاف تصویر برخی که فکر میکنن هر چی قلمبه سلمبه تر حرف بزنن یعنی باسوادتر هستن! اتفاقاً این توضیح روان و ساده و قابل فهم که من تو این سایت دیدم ، نه تنها عیب نیست ، بلکه نشون میده که نویسنده چقدر توانایی بالایی در انتقال مطالب داره

    نکتهء بعد اینکه مطالب کاملاً کاربردی هستن. یعنی برعکس خیلی از سایت ها ، بجای بررسی یک سری موارد کلیشه ای ، به نکاتی اشاره میشه که عملاً بسیار کاربردی تر و تاثیرگذار تر هستن

    من که از امروز ، هر وقت بتونم به این سایت سر میزنم و از مطالبش استفاده میکنم

    خسته نباشی برادر خوبم محمد امین زاده

    • سلام آقا رضای عزیز
      قدرشناسی و فهم بالای شما به ما انگیزه میده تا بیشتر کار کنیم و کطالب با کیفیت تری تولید کنیم .
      ممنون از لطف و محبت شما

  • با سلام
    بنده لپ تاپ ایسوز باطری سرخود دارم ، سوالی که دارم اینکه من در طول هفته فقط یک بار اون هم در حد 2 ساعت از لپ تاپ استفاده مکینم ، آیا به باطری لپ تاپ صدمه وارد می شود؟ راهنمایی کنید چطور استفاده کنم که باطری لپ تاپ آسیب نبیند.
    با تشکر

  • سلام
    ASUS N56Jk – A رو میخوام خریداری کنم
    فقط دو تا سوال:
    1-درایور های این رو برای ویندوز 7 نتونستم پیدا کنم حتی تو سایتش و سایت های دیگه یعنی نمیشه روش 7 ریخت؟؟
    2-الان خریداری کنم یا منتظر تولید نسخه جدیدش باشم(( هر سال چه زمانی ایسوس سری N رو میده؟؟))

  • سلام. intel technology access tap چیه؟ به چه دردی میخوره؟ اگه میشه جوابم رو اگه دادید از طریق ایمیلم بهم اطلاع بدید. هرجا گشتم جوابم رو پیدا نکردم

  • باسلام ببخشید مزاحم میشم چه جوری باید سوییچ کنم؟ درضمن.
    دستگاه دو کارت گرافیک دارد چگونه باید انرا شیر کنیم؟ اگر امکان دارد در یک پست یا در پاسخ این دیدگاه توضیح دهید خیلی ممنون میشم

  • سلام علیکم خداقوت
    ببخشید ما یک لپ تاپ ایسر مدل aspire خریدیم نزدیک دو میلیون و اونور تر با شش گیگ رم ddr3 و گرافیک دو گیگ پردازنده ی core I 5 همه چیز توپ ولی هم سرعت پایین داره و هم بازی ها رو با گرافیک پایین اجرا میکنه اصن آدم از بازیاش حالش به هم میخوره بازیایی مثل assassins creed unity و need for speed rivals رو خیییییلی بد میاره مشکل چیه؟؟؟
    ممنون 🙂

    • سلام
      موقع بازی باید لپ تاپ به شارژر وصل باشه
      ضمن اینکه گرافیک ها باید سوئیچ بشن . می تونید با گارانتی هم تماس بگیرید

    • البته نصب درایور بروز هم خیلی تاثیر داره.ببین درایور گرافیک نصب شده؟؟ اونی که ویندوز نصب میکنه نه درایور شرکت تولید کننده قطعه مثل INTEL,AMD ATI,nVIDIA

  • سلام
    در مورد هارد های ssd باید بگم که فعلا عرف نیستن چون هم قیمت بالایی دارن هم در لپ تاپ های بازار(ایران) حجمی نهایتا تا 300 گیگ دارن…
    اگه لپ تاپی میشناسین که ssd باشه و حجمش زیاد باشه به ما هم بگین ممنون میشم…
    عیدتون مبارک…….

  • سلام من میخوام یه لپ تاپ بخرم رم ۴گیگ و گرافیک ۲گیگ و سی پی یو هم corel5به نظرتون خوبه هم برا بازی و هم برا کارهای روزمره مثلا اینترنت. راهنمایی لطفا بدید. به نظرتون هاردش ssd باشه یاhdd حافظه درایوها چقده باشه خوبه. ممنون میشم.

  • سلام
    من لپ تاپ Lenovo Essential G5045 – C را دارم ، مشکلی که دارم اینه که در پخش فیلم HD صدا و تصویر همخوانی ندارد، در واقع صدا به طور نرمال پخش میشود ولی تصویر به کندی حرکت می کند.
    لطفاً کمکم کنید مشکل از کجاست؟

  • سلام آقای امین زاده . ممنونم از پاسختون

    • سرعت پردازنده گرافیک nvidia برابر 810Mhz و سرعت پردازنده گرافیک Radeon برابر 775Mhz است.
      برای اطلاعات تخصصی بیشتر ((فقط)) در مورد انواع کارت گرافیک وب سایت
      GPUboss.com میتونه مفید باشه.

  • به نظرتون کارت گرافیک کدامیک از لپ تاپ هلی زیر بهتر است
    Lenovo ThinkPad E540,NVIDIA GeForce GT 740M 2GB
    Dell Inspiron 15R 5537,AMD Radeon HD 8670M 2GB

  • در کلام اول وب مطالب وب سایت در حد آماتور هاست و به درد ما نخورد
    بعد هم این عکس هارو عوض کنید.کلیه عکس ها مال قرن بوقه
    اول هم یه چشمه بیاین که ما ببینیم چیزی بارتونه بعد بگید پول بده برای مشاوره.

  • سلام مطالبتون جالب بود .من دبیر ریاضی هستم لبتاب متناسب با کارم یعنی تایپ و تخته هوشمند و دیتا و وبگردی تا حدودی هم نرم افزارهای ریاضی همچنین tv کارت هم بخوره چه لبتابی مناسبه
    من بیشتر مارک ایسوس رو پسندیدم ولی نمیدونم چه مدلی
    بهم k555a معرفی شده ببخشید اطلاعاتم کمه

  • سلام بسیار عالی بود واقعا کمکم کرد مرسی مرسی

  • ابراهیم 01 اسفند 1393

    سلام برای کار روزمره و روزی سه تا چهار ساعت کار اینترنتی نویسندگی سایت چه مدل و برندی پیشنهاد میکنید و قیمتی توی مایه های نهایتش ۱.۵

  • عصمت الله 29 بهمن 1393

    وقعا خیلی راهنمای خوبی بود و منم برای دریافت این نوع معلومات خیلی نیاز مند بودم .خیلی ممنون

  • واقعا عالی بود چون تصمیم دارم لپ تاپ بخرم و واقعا سر در گم شده بودم
    سپاس

  • یا عرض سلام و تشکر
    توضیحات شما خیلی خوب و ساده در عین حال تخصصی است . ممنون
    میشه بفرمایین پیشنهاد شما برای خرید لب تاب مورد نظر من چیه
    من لب تابی با سخت افزار قوی نیاز دارم گرافیک بالا ی نیز مد نظرم است چون لب تابی میخوام برای استفاده در اداره و منزل نرم افزارهای مورد استفاده فتوشاپ کرل تری دی و کد …. در حمل و نقل مقاوم باشه جابجایی زیاد دارم / دممنون از پاسخ شما

  • خیلی عالی بود

  • حسین شاھمرادى 09 بهمن 1393

    باسلام. از مطالب بسیار مفید شما لذت بردم. خیلی خیلی تشکر میکنم.با 25000000 تومان چه لپ تاپى بخرم?

  • خیلی جامع و کامل بود لذت بردم

  • زلیخا 23 دی 1393

    سلام و خسته نباشید.بنده اگر بخوام از سایت شما لپ تاپ خریداری کنم.باید ب کدوم قسمت سایتتون رفت.ممنون میشم راهنماای کنید بنده رو.

  • سلام ببخشید میشه این چهارتا گرافیکو از نظر قدرت رطبه بندی کنید؟!
    sapphire r9 295×2 8gb gddr5
    Zotac GTX TITAN Black 6GB GDDR5
    ASUS GTX 980 DCII OC STRIX 4GB GDDR5
    ASUS GTX 980 4GB GDDR5

    باسپاس

  • با سلام اطلاعات خوبی ارائه شده متشکرم در خصوص لنوو نظرتان چیست؟برای کارهای روزمره خانگی

  • خیلی مطلب خوبی بود استفاده کردم واقعا ممنون 🙂
    من میخوام لپ تاپی بگیرم که هم صفحه نمایشش برای خوندن مقاله و کتابهای پی دی اف مناسب باشه هم بشه کارای طراحی (فوتوشاپ) باهاش کرد. خودم نظرم رو مک بوک هست بخاطر پایداریش اما چون کار ترجمه هم میکنم میترسم بخاطر مشکل با تایپ فارسی دچار مشکل شم اگه ویندوز هم روش نصب شه با تایپ فارسی راست چین مشکل داره؟
    شما چی بهم پیشنهاد میکنید؟

  • بنظرتون من می خوام یه لپ تاپ بخرم قیمت حدود 5میلیون بین ایسوس و سونی کدومو انتخاب کنم با تشکر فراوان

  • بلوچی 27 آذر 1393

    باسلام لپ تاپ HP-pavilion dv3 – 4305 دارم خروجی پورت HDMI به مبدل پورت VGA ندارد و ضمنا خروجی تصویر پورت VGA آن به ویدیو دیتا تعادل تصویر ندارد و پرش دارد نصب نرم افزار کارت گرافیک چند بار انجام گرفته حتی سیستم عامل فرمت شده لازم به ذکر است بعد از تعویض سیستم عامل که قبلا Home premium7 بود به Ultemad انجام گرفت این مشکل مواجه شدم حتی با تغیر سیستم عامل به نوع قبلی باز مشکل پرش تصویر خروجی پورت به ویدیوپروژکتور دارم لطفا راهنمایی کنید . با تشکر فراوان

  • عالی بود.مرسی

  • بسیار عالی بود ارزوی موفقیت دارم براتون.استفاده کردیم. دمتون گرم.

  • مجتبی 21 آذر 1393

    در حال حاضر بهترین برندهای تولید کننده ی لپ تاپ در دنیا اینا هستند:
    ASUS , lENOVO , RAZER , ALIENWARE , APPLE

  • آی ناز 13 آذر 1393

    سلام
    در حال حاضر شما مشاوره انجام میدید؟؟

  • بلاخره سایتی رو که توضیح درست درمون داده باشه رو دیدم . دمتون گرم خدا وکیلی

  • بسیار عالی بود. مرسی.

  • سلام . من مدتی هست دنبال یه لپ تاپ خوب و دانشجویی می گردم که برای دوره ی ارشد و دکتری رشته مهندسی شیمی جواب گو باشه. با توجه به اینکه ما با نرم افزارهای زیادی سر وکار داریم که سنگین هم هستن(مثل فلوئنت و متلب و…) اکثرا میگن که 7هسته و رم بالا باشه.البته وزن مناسب داشته باشه و ظاهر بدی نداشته باشه.باتوجه به قیمت بالای سونی لپ تاپ ایسوس و لنوو پیشنهاد شده اما من نمیدونم کدوم مدل مناسب تره. میخواستم راهنماییم کنید که بتونم یه انتخاب مناسب داشته باشم. ممنون

  • خیلی ممنون پسرخوب موفق باشی

  • فاطمه 02 آذر 1393

    من رشتم مهندسی شیمییه لپ تاپی نیاز داشتم که نرم افزارهای سنگین رو بشه نصب کرد و سرعتشم خوب باشه صفحشم زیاد بزرگ نباشه قیمتشم حدود 2 میلیون باشه وزنشم زیاد نباشه عمر مفید لپ تاپ هم خوب باشه اگه راهنماییم بکنید ممنون میشم

  • سلام و با تشکر از توضیحات مفید داده شده. من یک لپ تاپ برای انجام کارهای محاسباتی میخواستم، ممکن سیستم تا چند روز روشن باشه لطفا سریعتر راهنمایی کنید. ممنون

  • سلام ممنون میشم جوابم رو بدین
    من درسم اصلا ربطی به لپ تاپ نداره اما لپ تاپ میخوام گرافیکش بالا باشه واسه بازی هایی که گرافیک بالا میخوان و البته بعضی برنامه های مربوط به فوتوشاپ
    من کارم با لپ تاپ فقط فیلم دیدن و نت رفتن و سی دی رایت کردن و بازی و البته فوتوشاپ هستش
    این که لپ تاپ سریع باشه هم خب خیلی واسم مهمه
    هنگ نکنه هم بیشتر مهمه 🙁
    و اینکه در حد 2 تا 2500 باشه 🙁
    کمتر آره بیشتر نه 🙁
    پیشنهادتون چیه؟ببخشید سوالهام خیلی مبتدیانه بود من اطلاعی ندارم در این مورد سعی کردم نیازهام رو بگم فقط

  • سلام,به نظرتون بین دو مدل لپ تابx550 LD asus یاDELL5537کدوم بهتره؟من دانشجو هستم و میخوام هم حملش راحت باشه و هم کیفیتش خوب باشه.با تشکر

  • سلام
    خیلی خیلی عالی بود واقعا ممنونم و خوش بحالتون که اینقدر اطلاعات دارید روزافزون موفق و سلامت باشید

  • سلام. خسته نباشید.
    ببخشید می خواستم بدونم به نظر شما پردازنده ی Core i7 4510U 2.00GHz قوی تره یا Core i5 4200M 2.50GHz ؟

  • سلام
    میخوام لب تاب بخرمونیازمند راهنمایی تون هستم.
    رشته تحصیلیم شهر سازیه و برای کار با نرم افزارهایی مثل gis و اتوکد و 3dmax و نرم افزارهای معماری دیگر میخوام لب تاب بخرم.
    ممنون میشم اگه لب تابی مناسب بهم معرفی کنید.

  • ممنون از اطلاعات خوبتون خیلی مفید بود

  • سينا خالقي 25 مهر 1393

    سلام مهندس جان واقعا مطلب عالی بود واقعا خسته نباشی.
    من قصد خرید یک لپ تاپ رو در رنج قیمت ۴ میلیون تومان دارم و ۳ ماه است دارم تحقیق میکنم.
    انتخاب های من به ۲ برند Msi & Asus محدود شد و الان هم انتخاب هایم به ۳ مدل لپ تاپ از این ۲ برند محدود شده.
    ASUS N550JK & ASUS G56JK & MSI GE60 2PC Apache خب من بعد از تحقیقات و پرس جو هایی که بیشتر هم در دنیای مجازی بوده فهمیدم (البته نمیدونم درسته یا نه) برند Msi به اندازه برند Asus جا نیافتاده و خیلی سخت بعد از خرید به عنوان لپ تاپ دسته دوم به فروش میره آیا این صحت درسته ؟
    دوم اینکه من نیازم ۶۰% گیم هست و ۴۰% هم بقیه کار هایی که انجام میدم و فاکتور من بیشتر رو سخت افزار بسیار قوی است (برای گیم طراحی شده باشند) حال از شما یک سوال دارم اگر شما به جای من بودید و میخواستید یکی از این لپ تاپ هارو خریداری کنید کدام رو خریداری میکردید ؟ (لطفا بیشتر فاکتور را گیم بگیرید) اینطور که من فهمیدم مدل MSI GE60 2PC Apache زود داغ میکنه و صفحه نمایش قابل قبولی ندارد و در مورد ASUS G56JK فهمیدم که گرافیکش قابل قبول نیست و Gtx 850m ddr3 بسیار متفاوت است با Gtx 850m Gddr5 و در مورد ASUS N550JK فهمیدم برای “گیم” طراحی نشده و اصولا برای “مالتی مدیا” طراحی شده !‌
    به هر حال من اطلاعاتم خیلی سطحی است و باز هم خیلی بین این ۳ مدل شک دارم خواهشا کمی راهنمایی بفرمایید که اگر شما جای من بودید کدام را انتخاب میکردید با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید و این مطلب طولانی و مبتدیانه من رو خوندید . :X

  • سلام این برند هایی برتری که نوشتین اصلان درست نیست چون اپل کاربره خودشو داره و سونی پوله برند شو میگیره و اچ پی هم هیچ ساپورتی تو بازار نداره کلا مقایسه کنید دستگاه خوبی نیست الان به نظر من بهترین لپ تاپ ام ای ای msi هست چون از هر نظر قدرتمنده و ساپورت خوبی داره و از پردازنده های intel-hq.m استفاده میکنه حتما تو خرید مقایسه کنید ارزش داره.

  • سلام.آقا یک کمکی به من بکنید.من میخوام یک لپ تاپ بگیرم بعد از تحقیق فراوان به ASUS N550JK-i7-16GB-1T-4G-Touch
    رسیدم.الان اینو به یکی گفتم میگه گرافیکش ddr5 نیست ddr3.البته شنیدم گرافیکش که GTX850M هر دو مدل رو داره ولی هرچی گشتم نفهمیدم این لپ تاپ ddr3 یا ddr5
    من نهایتش گرافیکی ترین استفاده که دارم fifa و pes.البته برنامه نویسی دانشگاه هم میخوام باش انجام بدم.با microsoft visual studio
    تا حدود ۴٫۵ میلیون هم بیشتر نمیخوام هزینه کنم.وزنش هم برام مهمه که بشه جا به جاش کرد.تا۳ کیلو
    به نظرتون همینی که گفتم بخرم؟

  • مطالب خوبی رو بد دریغ در اختیار همه گذاشتی از راهنماییت بیسار ممنونم.

  • سلام جناب مهندس با عرض خسته نباشید و ضمن تشکر از شما به خاطر این سایت دوست داشتنی که دارید. درخواست دارم اگه لطف کنید بهترین لپتاپ های بازار در رنج قیمتی ۲میلیون رو به بنده معرفی کنین،اگه در خرید لپتاپ مناسب راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

  • باران 11 مهر 1393

    سلام ممنون اطلاعات فوق العاده کاملی بود حقیقتا من هیچ اطلاعی ازلب تاپ نداشتم خیلی استفاده کردم راستی خواهرم می خواد لب تاب msi بخردنظرتون راجع به این مارک چیست؟>

  • حمید رضا عسگری 11 مهر 1393

    سلام ببخشید من مهندس عمران هستم وتجربه ای در مورد خرید لپ تاپ ندارم کار من بانرم افزارهای عمران وبرنامه های دیگه هستش.من میخام حدود ۱٫۵ تا ۱٫۶میلیون هزینه کنم بنظر شما چه مارکی با چه مشخصاتی به راحتی کار منو انجام میده؟ممنونم

  • پانیذ 10 مهر 1393

    مرسی از مطالب خوبتون!اگه میشه منو یه راهنمایی کنید!من یه دانشجوام که لپتاپ میخوام بخرم برای این استفاده ها:سرچ،مقاله نوشتن،آهنگ و فیلم و اینا!در حد ۱٫۵ تا ۲ ملیوت!پیشنهادی دارین؟؟

  • سلام خسته نباشید
    من خیلی بین این دو laptop مرددم
    hp 4540s و lenovo g510
    بنظر شما کدوم یکی ازین دوتا برند بهتره؟

  • سلام من دانشجو ترم ۱عمرانم می خوام یه لب تاپ در حد ۲٫۵ ملیون بگیرم برای برنامه های مهندسی مثل autocad , etabs,.. به نظر شما چی بگیرم که دوامش خوب باشه و یه چند سالی برام کار کنه؟
    یا برم کیس کامپیوترمو عوض کنم ؟چون سیستمم خیلی ضعیفه
    اگه تونستید ایمیل کنید

  • سلام…
    توضیحات عالی بود!
    میخواستم اگه میشه خیلی سریع راهنمایی م کنید!
    میخوام این لپ تاپو رو بگیرم البته بیش اولترابوک هس تا لپ تاپ(Acer Aspire V7-582PG-74508G1.02Ttii)
    خواهشا راهنمایی کنید
    کاربردم هم :
    کارهای روزمره مث آفیس و نت و گاهی اوقات کارای سنگین تر مث گیم
    مر۳۰ فقط خواهشا زود راهنمایی کنید

  • سلام
    ممنون
    واقعا” کمک بزرگی کردید

  • سلام. خسته نباشید.
    ازتون سوالی داشتم من توی یکی از سایت های فروش لپتاپ تو مشخصات یک مدل لپتاپ ایسر دیدم که با این که نوشته بود سیستم عامل رو دستگاه نیست ولی نوشته بود نسخه ی سیستم عاملش linux هست این یعنی چی ؟ یعنی روی این لپتاپ سیستم عامل ویندوز مثلا ویندوز ۸ نصب نمیشه ؟
    با سپاس .

    • سلام . لینوکس هم یه سیستم عامله . شما بعد از خرید می تونید هر سیستم عامل اعم از وین ۸ رو روش نصب کنید نگران نباشید .

  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    شما برای کار های محاسباتی سنگین مثل کدنویسی کدوم رو پیشنهاد می کنید؟ (من دانشجوی ارشد مکانیکم)
    HP ProBook 450 G0
    Lenovo IdeaPad Z510

  • سلام خدا قوت مرسی بابت این همه اطلاعات مفید .من یه سوال داشتم sony 153290xبهتره یا سری n اچ پی.برای کار های مهندسی میخوام .از قبل بابت راهنماییتون ممنون

  • دستتون درد نکنه با این مجلتون واقعا عالیه چون مطالبش خیلی به دردم خورد.

  • داش همه مطالبت رو خوندم دمت گرم خوب بود ولی من موندم کدوم لب تاب رو بخرم که بشه تا چند سال بعد اگر خواستم وسایل سخت افزارش رو عوض کنم بشه عوض کرد من اندازه 3ملیون تومان پول دارم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون لب تاب های شرکت اپل چه جوری مثل مک بوک پرو یا مک بوک ایر

  • با سلام بین hp4540 و asus z510 کدوم رو پیشنهاد میدید مرسی(ادیت فیلم بعضی وقتا لازممه و با پورت hdmi زیاد کار میکنم)مهندس عمران هستم

  • راستش دیدم خیلی نامردیه مطلب به این مفیدی رو بخونم و از تجربیات با ارزش یه نفر استفاده کنم و حتی یه تشکر خشک و خالی هم ازش نکنم…
    واقعن ممنون!

  • گرافیک GTX 850 قوی تره یا GTX 760 ?

  • سلام لپ تاپ MSI GE60 2PC Apache واس گیم بهتر یا Lenovo IdeaPad Y510p ؟؟؟

  • باسلام واحترام
    می خواستم لطفادرموردلپ تاپ های ایسوس مدل ASUS K551LN-A,ASUS K551LN-C,ASUS N43-SM نظرتان رابرایم اعلام کنید.آیااین لپ تاپ هاارزش خریددارند؟اگرارزش خریدن ندارندمدل های ASUS N56JR-A,ASUS N56JN-A چطورهستند؟ببخشیدچه لپ تاپ های دیگری بابودجه من می توانید پیشنهادکنید؟ کارهای من نگاه کردن زیادبه فیلم های آموزشی وکاربانرم افزارهای شبکه است.کدام مدل لپ تاپ رابه من پیشنهادمی کنید؟بودجه من برای خریدحدود2.5شایدهم 3میلیون تومان است.بیصبرانه منتظرراهنمایی شما هستم.باتشکر

  • سلام
    لپ تاپ مناسب برای کارهای حسابداری مشخصات تقریبیش چی باید باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • سلام. معیار هام برای خرید لپتاپ رو به ترتیب اهمیت عرض کردم؛ لطفا برای انتخاب کمکم کنید.
    ۱. صفحه نمایش هم خیلی برام مهمه یعنی حداقل ۱۵ اینچ و رزولوشن فول اچ دی.
    ۲. موبیلیتی بالا؛ یعنی وزن کم، ابعاد مناسب و باتری خوبی باید داشته باشه.
    ۳. هزینه حداقل ۲ و حداکثر ۴ میلیون تومن.
    ۴. کیبورد بکلایت.
    ۵. امکان نصب یک هارد اس اس دی در کنار اچ دی دی.
    ۶. پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۱.
    و بی اهمیت ها:
    ۱. داشتن یا نداشتن دی وی دی درایو مهم نیست.
    ۲. داشتن یا نداشتن صفحه لمسی هم مهم نیست.
    ۳. برند مهم نیست.

    انتخاب های فعلی:
    ۱. ام اس آی ge60 2pc apache (با تموم معیارهام میخونه به جز دوم؛ خیلی ضخیمه )
    ۲. مک بوک پرو رتینا (این هم با همه معیارها میخونه به جز سوم )

    برام خیلی عجیبه که تنوع لپتاپ های فول اچ دی تو بازار این قدر کمه؛ امیدوارم بتونید گزینه ای بهتر از اینها بهم معرفی کنید وگرنه مجبورم ام اس آی رو بخرم …

  • سلام من یه دانش آموز اول دبیرستان هستم . یه لپتاپ میخاستم برا بازی و وبگردی و تماشای فیلم وعکس . بدنه محکم و کیبورد با نور و WIFI صفحه نمایش نسبتا بزرگ از مشخصه های من هستند . قیمتش هم حدود 2 میلیون و صد باشه . البته وزن کم برای مسافرت ها . چه لپتاپی مناسبه ؟ چه برندی ؟ چه مدلی ؟ . خیلی سایت خوبی دارید . مخصوصا اینکه با کاربرا با زبان عامیانه صحبت میکنید . من در این سایت به پاسخ خیلی از سوال هام رسیدم.ممنون از سایت خوبتون . دی وی دی درایو هم داشته باشد و البته با رم و گرافیک و سی پی یو بالا برای اجرای بازی های سنگین . بازم تاکید میکنم بودجه من حدود 2 میلیون و صد هست . خیلی ممنون از اینکه وقتتون رو میذارید و به سوالات کاربران پاسخ میدید .

  • با سلام خدمت اساتید محترم من قصد خرید لب تاب برای کارهای گرافیکی نرم افزار های مهندسی رو دارم
    بین دو لب تاب asus و msi کدوم بهتره
    Asus x550dp new
    Cpu:amd a10 elite qoud core 5750m
    Ram: 8gb ddr3
    Gpu:ati readen 8670m dual graphics

    Msi cx61
    Cpu:intel core i7 4702mq
    Ram:8gb ddr3
    Gpu:gt720m

  • از راهنمایی که کردین ممنون..
    امیدوارم موفق باشید

  • آقای امین زاده من فقط میخوام بدونم z50-70 واس بازی سنگین جواب میده یا نه؟؟ وگرنه مطلب های مفید سایتتون خودش مشاورست.. همشو خوندم.. فقط میخوام بدونم با این سیستم بالای z50-70 که مدل cpu اون U هستش مشکل ایجاد میکنه یا نه؟؟
    واقعا ممنون میشم اگه فقط به این یه سوالم جواب بدین

    • جواد جان ترکیب پردازنده قوی و گرافیک قوی عالیه من تو این مورد z510 رو ترجیح می دم اما z50 هم مشکلی برای بازی ایجاد نمی کنه چون تا حد زیادی گرافیک قوی تر ( نسبتا ) و رم بالای اون ، قدرت پردازنده رو جبران می کنه . ضمنا z510 هم رم 8 داره .

  • سلام.. خسته نباشید.. من واس خرید دو مدل از lenovo گیر افتادم خواستم راهنماییم کنید لطفا..
    z510 i7 و z50-70 i
    مدل 70-50 گرافیک 4 و رم 8 داره و LCD full HD ولی فقط cpu اون از نوع U هستش و z510 از نوع MQ که خیلی بهتره..
    میخوام بازی های سنگین هم اجرا کنم.. خواستم بدونم z50-70 مشکلی نداره؟؟؟ یا z510 بگیرم؟؟
    خیلی ممنونم از سایت خوبتون

  • سلام آقای امین زاده…خوب هستید؟

    من دنبال یک لب تاب برای کارهای خیلی معمولی هستم(اسکایپ،اینترنت، ترانه و …)

    میخایتم بپرسم مدل (ASUS X502CA-BL0901) که پردازنده Cel Dual 1007U داره پردازنده ضعیفی هست یا نه؟

    اگر نظرتون رو هم راجب اش بگین ممنون میشم؟…..این لینک مشخصات لب تاب

    http://www.abt.com/product/71083/ASUS-X502CARB01WT.html

    وزن با باتری 1.8 kg

  • مرتضی 31 تیر 1393

    سلام و خسته نباشید، مین برد لپ تاپ من اتصالی پیدا کرده است،مین برد لپ تاپ سامسونگ از کجا باید تهیه کنم؟
    مدل سامسونگ Samsung NP350V5X-S03AE

    • سلام احتمالا تو پاساژ ایران تو ولیعصر بتونی بخری

    • ببخشید باز سوال میکنم،آخه خیلی دنباله مینبرد دارم میگردم ولی پیدا نمیشه،چون میگن مارک سامسونگ کم پیدا هستش، فک میکنید چقدر باشه قیمتش؟؟

    • والا قیمت ندارم چون سامسونگ یه مقدار کمه . ضمنا ما فروشنده نیستیم واسه همین قیمت ندارم . ولی فکر میکنم حداقل باید 400 هزار به بالا حساب کنی .

    • خیلی ممنونم بابت راهنمائیاتون..

  • سلام
    خسته نباشید.
    ممنون از راهنماییتون.

  • سلام
    می خواستم نظرتون رو در مورد لب تاب lenovo flex2 که تازه وارد بازار ایران شده بدونم؟
    ممنون

  • سلام من دوست دارم یه لپتاب بخرم که تا چند سال نیاز به ارتقا نداشته باشه . چی بخرم

  • سلام .من میخوام یه لپ تاپ برای بازی بخرم شما چه لپ تاپی رو به من پیشنهاد میکنید که مثل یک کنسول بتونه بازی های با کیفیت و جدید رو اجرا کنه؟
    پاسخ دادن

  • سلام اقای مهندس
    من 2 ملیون بودجه دارم و لپ تاپو برای کار های عادی مثل فیلم دیدنو وب گردی میخوام
    در ضمن برادر کوچیکترمم بازی های کامپیوتری رو دوست داره چون یه ذره ام کم سنه
    به نظرم بهتره لپ تاپ مقاوم تر بخرم
    میشه بهم بگین چه مدلی رو خریداری کنم بهتره ؟

  • سلام من بین دو تا لپ تاب گیر کردم یکیش G510-Hو دومی Z510-Cبه نظر شما کدوم رو بخرم بهتره و بیشتر برای اینترنت و برنامه و بازی میخوامش و دوم اینکه تو بعضی از سایت ها می نویسند مثلا 1.6 up to 2.6 منظورشوناز up to چی ؟؟؟

  • سلام .من میخوام یه لپ تاپ برای بازی بخرم شما چه لپ تاپی رو به من پیشنهاد میکنید که مثل یک کنسول بتونه بازی های با کیفیت و جدید رو اجرا کنه؟

  • سلام
    ممنون از شما خیلی استفاده کردم من یه لب تاب می خوام که بتونم به راحتی با اون فیلم تماشا کنم و هدف اصلی من دیدن فیلم است چه لب تابی رو پیشنهاد می کنید ؟

  • علیرضا روشنایی 26 خرداد 1393

    سلام با تشکر از سایت بسیار خوبتون آقا من میخوام بین 1500 تا 2 میلیون تومن خرج لب تاب کنم استفادمم نرم افزار های آفیس و کار محاسباتیمم spss و نهایتا لیزرله به اضافه دیدن فیلم وگوش دادن به موسیقی و گهگاهی هم بازی (البته عشق بازی نیستم و لزوما هم دنبال بازی های سه بعدی نیستم و در کل بازی اولویت آخرمه ) همین .
    با این استفاده در تمام این موارد بهترین لب تابی که هم کیفیت ساخت خوبی داشته باشه و پورت‌ها و اتصالاتش کم نباشه و کیبورد و تاچ پدشم خوب باشه و البته تا حد امکان کارت گرافیک خوبیم داشته باشه به نظر شما چیه ؟
    راستش من خودم از Lenovo ThinkPad Edge E531 – B خوشم اومده ولی گفتم نظرتون رو بپرسم که اگه لب تاب بهتری تو این بازه قیمتی در همین حدی که نیازهای منو که بالا گفتمشون رو برطرف میکنه نه بیشتر سراغ دارید لطفا بهم بگید
    بازم تشکر به خاطر اطلاعات خیلی خوبی که برام هر کسی میتونه خیلی مفید باشه

  • آخه این فروشنده که من این لپ تاپ را ازش خریدم خیر سرش مهندس سخت افزاره. نمیدونم رو چه حسابی این حرفا زده و من باید الان چیکار کنم؟؟؟
    شما پیشنهادی ندارید؟
    ممنون

    • علی جان این حرفی که زده کاملا مزخرفه و هیچ مبنای علمی نداره ! سر کار تون گذاشته . باید لپ تاپ رو ببرید پیش تعمیرکار که ببینه مشکل از کجاست . مورد دیدم که X505 رو جای X550 بهش انداخته بودن !

  • آقا دست شما درد نکنه خیلی عالی و کامل توضیح در مورد خرید لب تاپ توضیح دادن البته کار من ١٧ ساله فروش نرم افزار و گیم کامپیوتره دقیقا این توضیحها رو به مشتریم میگم ولی کو گوش شنوا به قول شما میرن از محله فروش لوازم خانه کامپیوتر میگیرن بعد وقتی من میپرسم مشخصات کامپیوتر چیه یار میگه آخرین مدلشه فروشنده گفته همه چی باز میکنه بعد وقتی لپ تابشو میاره میبینم ٢ گیک رم با یک کارت اینتل
    بعد وقتی میگم این دستگاه واسه گیم مناسب نیست میگه مهندس گفت (همون به قول شما یخچال فروش) اشکال از گیم شماست عوضش کن بعد یه سی دی در به داغون واسم بر میگردونه میگه عوض شن
    به هر حال سر شما رو درد آوردم ببخشید
    تشکر

    • سلام آقا رضا . واقعا که همین جوریه آدم دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نداره . مورد داشتیم فروشنده به مشتری گفته این لپ تاپ ویندوزش اورجیناله 2 ماه طول میکشه تا سرعت لپ تاپ زیاد بشه 😀

  • سلام خسته نباشید.
    مطالب مفیدی بودند.
    یه سوال داشتم.
    من یه لپ تاپ ایسوس مدل x550 صفحه لمسی خریدم ولی خیلی سرعتش پایینه. ویندوزشم اورجیناله.
    فروشنده میگه چون ویندوزش اورجیناله 2 ماه طول میکشه تا سرعتش افزایش پیدا کنه. الان یک ماهه دارمش ولی هنوز تغییری نکرده. مثلا یه افیس روی کامپیوترم که مال 4 سال پیشه یه ربه نصبه ولی روی این لپ تاپ تا 2ساعت هم طول میکشه.
    آیا این مسئله طبیعیه؟؟
    لطفا راهنماییم کنید.

    • سلام
      1- X550 چنتا مدل با کانفیگ های مختلف داره . شما کدوم کانفیگ رو خریدین ؟ ( پردازنده چیه ؟ رم تون چقدره و … )
      2- این حرفی که درباره ویندوز بهتون گفته کاملا بی اساسه و فقط خواسته شما رو بپیچونه و از سر خودش باز کنه ! اصلا به هر متخصصی این حرفو بگین بی اختیار از خنده منفجر میشه 😀 مگه موتوره ؟!!!
      3- هیچوقت بدون تحقیق و از آدم بی سواد خرید نکنید !

  • سلام وقت بخیر .
    من این مدل لپ تاپو خریدم تا الان ازش راضی بودم ولی خیلیا میگن cpu ضعیفی داره مخصوصا به خاطر U . می خواستم بپرسم بازیای جدید رو میتونه اجرا کنه یا نه که اگه نمیتونه نصب نکنم .
    بعد یه سوال دیگه می خواستم فرق بین u و m و mq در cpu رو بدونم .
    ممنون

  • سلام می خواستم نظرتون رو راجع به ایسوس مدل X550 L بپرسم . cpu i7 4500U 1.8 ghz تو بازیا مشکلی نداره ؟ رم و گرافیکش که خوبن .

    • سلام . این لپ تاپ مخصوص بازی نیست اما می تونه خیلی از بازی ها رو اجرا کنه . اگه برای بازی می خوای بهتره لنوو z510 بگیری .

  • سلام من روی کیبرد لپ اپم چای ریخت. شیرین و این ها هم نبود، حالا یه 10 از کلید های f , back space , escape و دو سه تا کلید دیگه کا ر نمیکنه 🙁
    خودش درست نمیشه بعدا یه وقت؟
    هنوز گارانتی داره لپ تاپم، اگه ببرم گارانتی میفهمن چای ریخته بعد تعمیر نمیکنن یا پولشو میگیرن؟ 🙁

    • سلام
      1- زودتر ببر گارانتی درستش کنن .
      2- بله متوجه میشن و پولشم میگیرن چون مورد شما بی احتیاطی خودتون بوده و شامل گارانتی نمیشه .

  • محمد بخشی 28 اردیبهشت 1393

    سلام آقای امین زاده.رشتم عمرانه.بین لبتاب اسوسA550 i3 و لنوو g500 i5 کدومشو بردارم بهتره؟

  • مژگان چيت ساز 28 اردیبهشت 1393

    با سلام ، ممنون از اطلاعات خوبتون ، ولی من هنوز نتونستم لپ تاب مورد نظرم رو از مدل های ASUSپیدا کنم فقط میدونم صفحه مانیتورش 15.6 باشه وCorei5 باشه ولی واقعا نمیدونم CPU و RAM چقدر برای من که فقط کار office دارم ودر ضمن سرعت پردازش برام مهمه ، باشه .

  • سلام خسته نباشید من حدود 1500000 می خوام هزینه کنم و یه لب تاپ برای انجام کارای روزمره و خونگی می خوام. لطفاً راهنمایی کنید.

  • توضیحات خیلی خیلی مفیدی بود.
    فقط یک سوال برام پیش اومده: تفاوت نمایشگر با دقت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ چقدره؟ چون لپ تاپ هایی هستن که همه ویژگی های خوب بالارو دارن اما دقتشون ۱۳۶۶ در ۷۶۸ هست. با خرید این لپتاپ ها در آینده پشیمون نمیشیم؟ یا بهتر نیست لپتاپ های ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ رو که خیلی گرون هستن رو بخریم؟ آخه فول اچ دی با اچ دی خیلی فرق میکنه. مورد اول اچ دی هست. میشه کمی در این مورد بیشتر توضیح بدید؟ خیلی خیلی ممنون.

  • سلام .کدام لپ تاپ بهتره:hp proobook450-i7-1t-8g-2g یا asus k56cb-i7-1t-6g-2g

  • خوب از کجا بفهمیم که معماری 64bit رو ساپورت میکنه؟؟؟
    مگه اینکه ویندوز 64 bit روش نصب باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • باسلام به همه ، برای کارای مهندسی (عمران) چه لپ تاپی رو پیشنهاد میکنین (در حد 2میلیون )

  • سلام. ممنون بابت مطالب خوبتون.
    یه راهنمایی میخاستم: من یه دانشجوی IT هستم که کارهای برنامه نویسی و طراحی هم زیاد انجام میدم با نرم افزارهایی مثل 3dmax, matlab, visual که یک جورایی همشون نرم افزارای سنگینی هستند.
    به نظرتون کدام نوع و چه مشخصاتی از لپ تاپ برای کار من مناسبه؟

  • سلام. آقا دم شما گرم به همه مسادل توجه کردید تو این مطلب. خیلی خوب بود. ممنونم ازتون.

  • binazir.bud

  • ممنون از مطالب خوب و مفیدتون. یه سوال داشتم و اون اینکه من یه لپ تاپ acer خریدم بعدش از چند نفر شنیدم که این مارک معمولا تو دستگاههای نو هم از قطعات دست دوم استفاده میکنه.بنظر ما این گفته صحت داره؟

  • سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون

  • سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون .من دانشجو نرم افزارم قصد خریدلپ تاپ رو دارم به نظرتون لپ تاپ لنوو z مناسب هست.اگر نه پس چه مارکی ؟لطفا قیمت رو هم بگید

  • محمدعلی ممبینی 15 فروردین 1393

    بسیار مطالب ارزنده ای موجود است. متشکر

  • من میخوام لپ تاپ ایسوس بخرم ولی نمی دونم کدوم مدلش بهتره گرافیکشم زیاد برام مهم نیست چون نمی خوام کار گرافیکی انجام بدم در ضمن قیمتشم مناسب باشد لطفا راهنمایی فرمایید.

  • سلام اقای امین زاده
    من الان از طریق مشاوره خرید علم فردا دیدم برایم اینطوری مشکل است میتوانید برایم حسابی یفرستم کارت به کارت انجام دهم چون اصلا نمیتوانم انلاین کنم یعنی بلد نیستم ولی کارت به کارت را میدهم کسی برایم انجام دهد در ضمن چون میخواهم به علم فردا کمک کنم مبلغ 20 هزار تومن برایتان واریز میکنم منتظر جوابتان هستم

    • سلام خانم بیتا تبار
      بسیار بسیار منت سر ما گذاشتید و بنده نوازی می فرمایید که قصد کمک به علم فردا رو دارید . مطمئن باشید لطف شما رو فراموش نمی کنیم و تمام تلاشمون رو میکنیم تا با ارائه مطالب مفید و درخور خوانندگان ارزشمند علم فردا ، لطف بیکران شما عزیزان رو جبران کنیم . پاسخ رو به ایمیل تون ارسال کردم .

  • با سلام
    دوست عزیز قصد خرید یک لپ تاپ خوب را دارم که مطابق راهنمایی های شما باشد اگر ممکن است کمکم بفرمایید بدون گشتن بیخودی انرا بخرم زیرا مسن هستم نمیتوانم هر جایی بروم و کسی را هم ندارم کمکم کند فکر کنید منهم مادرتون هستم براتون دعا میکنم پولش مهم نیست و همان 3 برندی که خودتان فرمودید اپل سونی یا اچ پی
    چون ممکن است سال 93 گرانتر شود اگر ممکن است جوابم را زودتر بدهید اگر هم اشکالی ندارد برایم ایمیل کنید
    با ارزوی موفقیت بیشتر شما

  • عرض سلام و خسته نباشید
    من بودجه ای حدود 2.5mt دارم و می خواستم لپ تاپ بگیرم. بعد از پرسش از چند نفر به مدل hp pavilion 15n رسیدم البته با cpu:amd a10 و رم 16 گیگ و با گرافیک دو گانه amd با 3 گیگ حافظه اصلی که قابلیت شیر 11.5 گیگ را دارد. (هارد 1ترا)
    می خواستم نظر شما را درباره آن بدانم. البته برای من هم کارهای مهندسی مثل matlab مهمه و هم بازی
    ممنون

  • سلام دوستان من توی lenovo Z510-c و acer aspire v3 572 g موندم لطفا” راهنمایی کنین سریع تر چون من 92/12/3 میخوام بخرم ممنون.

  • سلام.
    من دانشجو ارشد شهرسازی هستم من حداکثر مبلغ که می توانم برای خرید لپ تاب استفاده کنم حداکثر 3 میلیون است. با توجه به اینکه من با برنامه های auto cad – photoshap – sketchup – revit – سر و کار دارم به نطر شما corei 5 یا corei7 بگیرم ؟ و چه نوع مارک لپ تابی بگیرم asus یا lenovo ؟

  • سلام ممنون از مطالب خوبتون میخواستم نظرتون رو راجع به لپ تاپ مارک msi بدونم

  • علیرضا 26 بهمن 1392

    سلام لطفا در مورد خرید مودم برای لپتاپ منو راهنمایی کنید
    آیا مودم جیبی رو شما پیشنهاد می کنید؟
    با تشکرفراوان

    • علی جان سلام
      1- ما سوال های بی ربط به پست رو به هیچ وجه منتشر نمی کنیم و پاسخ هم نمی دیم ! اما یه مورد رو دیگه جواب می دم خواهش می کنم دیگه از این به بعد این مسئله رو مد نظر داشته باشید ! هر سوال در پست مربوط پاسخ داده میشه .
      2- مودم های سیم کارتی در ایران بیشتر جنبه تزئیناتی دارن ! چیز خوبی نیست و نمی تونید برای کار ازش استفاده کنید . فقط در مواقع خیلی خیلی اورژانسی میتونه کار تون رو راه بندازه اگه نه چیزی نیست که بشه روش خیلی حساب کرد .
      موفق باشید

  • با سلام و خسته نباشید
    میخواستم نظرتونو در مورد cpu AMD A10 بدونم همچنین من میخوام لپتاپ بخرم sony vaio svf 15415 بگیرم یا asus S550

  • علیرضا 22 بهمن 1392

    با سلام و تشکر بابت سایت بسیار خوبتون
    من می خوام یه لب تاپ ارزون قیمت ۱ الی ۱/۵ میلیونی برای استفاده از اینترنت و دانلود و آهنگ و گیم بخرم
    ولی واقعا نمی دونم چه لبتاپ و کدوم مارکی رو انتخاب کنم.اگه میشه راهنماییم کنید.
    ممنون

  • سلام مهندس امین زاده بابت مطالب عالی تون
    میخواستم بپرسم لپ تاپ Asus X552 با (CPU= A4(A5000 و همینطور رم 4 هارد 750 و گرافیک 1.5 چه جور لپتاپیه؟ آخه اینجور که فروشنده تعریف میکرد میگفت از پردازنده Intel core i3 قویتره! و اون مشکل داغ کردن پردازنده های AMD که قدیم داشت رو دیگه تو پردازنده های جدیدش نداره و برنامه های سنگینی مث فتوشاپ و بازی های نسبتا سنگین رو راحت اجرا میکنه! راستش من تا حالا مطلبی درباره پردازنده های A4 تو اینترنت ندیدم..ظاهرا جدیده.تورو خدا اگه ممکنه یه راهنمایی در این مورد بکنید..با وجودی که همه مطالبتون درباره لپتاپ رو تو این چند روزه خوندم بازم مرددم که چی بخرم 😐
    خودم دیروز قصد داشتم ایسوس X552 با کانفیگ رم 4 هارد 500 گرافیگ: جی فورس 1 گیگ و سی پی یو: Intel Core i3 رو بخرم که ظاهرا تو بازار نایاب شده بود! اکثر فروشنده های بازار رضا و پاساژ ایران این مدل بالایی رو که عرض ردم رو پیشنهاد میدادن،بعضیاشونم لنوو g510 یا s510

  • سلام.من یه لپ تاپ hp میحوام حدود قیمتی 1500-1600 کدوم مدلش روپیشنهاد میکنید؟

  • ممنون از اطلاعات مفیدتون
    میشه در مورد مزایا ومعایب خرید hp probook 4540s توضیح بدید .

    • من پیشنهاد میکنم دیگه 4540 نگیرید . داره از بازار خارج میشه .
      اما روی هم رفته لپ تاپ بدی نیست .
      برای بازی و کارهای سنگین خیلی مناسب نیست اما برای کارهای روزمره خوبه .

  • احمدخواه 15 بهمن 1392

    سلام.واقعا استفاده کردم.دستتون درد نکنه همیشه از همین اطلاعات مهم بذارید.موفق باشید

  • میشه به نم کمک کنین من یه لپ تاپ تا قیمت 3 میلیون میخوام و تنها نرم افزار گرافیکی هم catia هست
    میشه راهنمایی کنید
    یکی میگه لنوو y510 یک هم لنوو z510 … و از طرفی یکی میگه لپ تاپ لنوو از هر 10 تا 8 تاش میره گارانتی
    سونی هم که کلا تو این رنج قیمت نیست
    از طرفی یکی بهم گفت زیاد در گیر core i7 نباش گاهی corei5 قوی تر هست و بستگی به قدرتش داره
    حالا من چیکار کنم … لطفا راهنماییم کنید
    ممنونم

  • سلام من میخوام برای همسرم لب تاب بخرم تا قیمت دو میلیون و پانصد تومان
    لطفا راهنماییم کنید.
    شغلش تهیه کننده است.و کاراهای فتو شاپ و گرافیکی زیاد انجام میده
    ممنون

  • از این که چنین سایتی خوبی رو تو وضعی که هر سایتی رو که باز میکنی سر کاریه
    باعث خوشالیه ممنون از این سایت خوبتون امید وارم هر روز تعداد این سایتا بیشتر بشه

  • با سلام
    من یه سوال داشتم از حضورتون ممنون میشم جواب بدید
    من قصد خرید یک لپ تاپ تا حدود قیمت 2 میلیون رو دارم و قصد انجام طراحی و کارهای گرافیکی در شر کتهای تبلیغاتی رو دارم می خواستم بدونم پیشنهاد شما واسه یه انتخاب خوب که به مشکل بر نخورم حین انجام کارهام با لپ تاپم چی هستش .من خودم asus , lenovoمد نظرم هستش لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • سلام و وقت شما بخیر، سپاس و تشکر از اینکه معلومات خود را به صورت رایگان در اختیار افراد مبتدی چون من می گذارید. امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید.
    حقیقتش من دنبال یک لب تاب هستم تا قیمت دومیلیون و دویست هم مشکلی ندارم. زیاد کار سنگین هم با لب تاب نمی کنم. اما تو شهرمون برندهای مختلفی وجود داره که من نمیدونم خوبند یا نه! چون توی اینترنت هم در مورد نقد و بررسی انها چیزی ندیم برای مثال
    HP Pavilion 15-E053 و HP Pavilion 15-N014 ، ASUS X450CC Black، ASUS A55 ، HP Pavilion-14-e042tx و مدلهایی از HP PROBOOK 450 و سری lenovo z و ایسوس سری k هم مد نظر هستند. مخصوصا اون hp pavilion ها چطورند؟ از سایز 14 اینچ هم بیشتر خوشکم می آید خواهشا من را راهنمایی کنید. من می خواهم طول عمرش زیاد باشه، روزی هم حداقل چون مشترک با خواهرم استفاده می کنیم تا ده ساعت هم احتمال داره روشن باشه! به لنوو نمی دونم چرا زیاد اعتماد ندارم چون فکر می کنم چینی هست. از طراحی ایسوس و ا چ پی خوشم آمده ولی همه می گن ایسوس خیلی بده درصد خرابیش بالا است و زود می سوزه اصلا طرفش نرو و … اچ پی را هم می گویند گارانتی نداره وسایلش گیر نمی اید و …
    خواهشا من را راهنمایی کنید چون واقعا موندم چی بخرم
    قبلا از راهنمایی های ارزنده شما کمال تشکر و قدردانی دارم.

  • سلام.وقتتون بخیر.من می خوام لنووزد510بخرم.همه جوره قبولش دارم.فقط ازاین میترسم ک نتونم مستقیم بابرق(بدون شارژباتری)ازش استفاده کنم.میشه راهنماییم کنین؟ممنون میشم

  • سلام. من دی 89 لپتاپ sony مدل ea36 fg خریدم. خیلی هم راضی بودم ولی حدود یک ماه پیش وقتی بدون باتری به برق وصل بود خاموش شد و سوخت!!!! گفتن بردش سوخته و باید عوض شه که 800 تومن خرج داره. منم تصمیم گرفتم ردش کنم و یه لپتاپ جدید بخرم. ولی واقعا نمی دونم چی بگیرم!!! با حدود قیمت 2 تا 2.5 میخوام سبک باشه چون زیاد حملش میکنم. رشتم هم مهندسی صنایع هست. اگه زودتر جواب بدین ممنون می شم. شنیدم lenovo چیزای خوبی میزنه. اگه ممکنه یه مدل خوب بهم معرفی کنین…. مرسی
    کارتون هم حرف نداره 🙂

    • سلام.رشته ی بندم اتفاقاصنایس.لنووزد510فوق العادس.خودمم دارم میگیرمش.خعلی سبک وزن وشیک شکیله

  • باسلام بچه ها بنظرتون ایسوز بهتره یا لنوا؟

  • سلام مهندس خسته نباشی
    من عمران میخونم میخوام واسه laptop ای ک میخرم 3 تومن هزینه کنم
    میشه چنتا laptop معرفی کنی تا راجبشون تحقیق کنم ؟
    ممنون

  • اوووف کلی علمم زیاد شد
    سپاس سپاس

  • ستاره 30 دی 1392

    اینکه گفتید مشکل میتونه از هارد باشه یعنی چه مشکلی داره میشه بیشتر توضیح بدید؟؟؟

  • سلام آقا محمدرضا بابت مطالب خوبتون متشکرم
    یه سوال داشتم من دانشچو هستم و از لپ تاپ استفاده های روزمره میکنم و گاهی هم برنامه های مهندسی معمولی (نه خیلی سنگین) استفاده میکنم. میخواستم نظرتون رو درباره ی لپ تاپ ایسوس K451LB بپرسم که به درد کاره من میخوره یا نه؟ بودجم حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان هست لطفا راهنماییم کنید
    بازم ممنونم

  • ستاره 30 دی 1392

    سلام خسته نباشید اطلاعات کاملی رو در سایتتون منتشر کردید واقعا ممنون
    من یه سوال هم از حضورتون داشتم
    من یه لبتاب asus n43sn دارم که گاهی صفحه اش برفکی میشه و فنش به شدت شروع به کار میکنه و فقط با دکمه پاور میتونم تو اون شرایط خاموشش کنم در اصل چیزی رو صفحه لبتاب معلوم نیست که بتونم لبتاب رو خاموش کنم
    نمیدونم این مشکل سخت افزاریه یا نرم افزاری ممنون میشم اگر بتونید راهنماییم کنید

    • سلام
      خواهش میکنم
      این مشکل رایجه تو n43 .
      یا مشکل از بایاس هست . آپدیت کنید
      یا مشکل هارد داره . در هر صورت باید باز بشه و کار شما نیست .

  • پدرام 26 دی 1392

    حرف نداشت ممنون

  • سلام.خسته نباشید.مطالب راهنمای خرید لپ تاپ و پست های مربوط تون رو خوندم ولی راستش هنوز بین این همه انتخاب نتونستم کیس مناسبم رو پیدا کنم:( رشتم عمران هست و یه چیزی هم میخوام که سریع داغ نکنه ، تو نور اذیت نکنه وزنش هم تا حد امکان سبک باشه.دیگه ویژگی که بخوام بهش توجه کنم به ذهنم نمیاد.با این ویژگی ها پیشنهاد شما چیه؟

    • راستی قیمت هم بین 2-3 تومن حدودا میتونم. یه مدلی که یه فروشنده بهم پیشنهاد کرد lenovo G510 بود
      پردازشگر core i5 هستش ولی 🙁 بهتر ازین چی میتونم پیدا کنم؟ 🙁

  • جواد علی بلندی 23 دی 1392

    با سلام
    من میخواستم بدونم بین گرافیک های gt 645m و gt 740m کدوم قوی ترن؟
    ممنون از مطالب بروزتون

    • سلام
      معمولا هر چی عدد بزرگتر باشه گرافیک قوی تر و به روز تره .

    • جواد علی بلندی 24 دی 1392

      ابتداعا ممنونم از حسن توجهتون به نظرات و پرسش ها.
      نظر شمارو نقض می کنم.چون گرافیک 645m خیلی قوی تر از 710m کار میکنه.
      به نظر شما با 2200000 بین لپ تاپ های زیر کدومو بخرم بهتره
      لنوو z510 i5
      msi cx 61 i5
      acer با چندین مدل مختلف
      asus که یه خرده کانفیگش با این قیمت ضعیف تره
      یا dell

  • سلام دوست عزیز من میخوام لب تابی بخرم که فقط با اون از اینترت استفاده کنم شما چه مدلی رو پیشنهاد میکنید ممنون از راهنماییتون

  • با سلام من می خوام یک لپتاپ بخرم که بشه باهاش همه کار کرد پولمم حدود دوونیم میلیون لپ تاپ لمسی چطوره

  • مهندس جان سلام
    سئوال داشتم :
    1- لنوو زد 500 را دیدم معرفی می کنید و پیشنهاد دداید ولی از باطری اون که داخلی و قابل تعویض نیست چرا چیزی نمیگید؟ چون اگر باطری دچار مشکل بشه باید پشت دستگاه کلاً باز بشه و به نظر من ضعف خیلی بزرگیه.
    2- سئوالات متداول MSI بی پاسخ می مونه ؟ دلیل خاصی داره اصلاً تو رده بندیها به این برند اشاره نمیکنی؟
    حیف چون در سری گیمینگ تو جهان داره حرف اول می زنه. مدل CX61 I7 با قیمت حدود 2600 و گارانتی ماتریکس هم برای مصارف تقریباً سنگین مناسبه . چون همانطور که مستحضرید به استاندارد نظامی 4 دسترسی یافته.
    بازهم ممنون از سایت شما.

  • ببخشید من تو ی پست دیگه هم گفتم ولی الان میخاستم بپرسم ک برا کارهای معماری چ چیزهایی رو باید توجه کنم؟
    با توجه قیمت و مارک لپ تاپ(ک چینی نباشه)چ لپ تاپی رو پیشنهاد میکنید؟
    سواله من سواله خیلیا هم هست.من ب شخصه از جانبه تمومه همکلاسیا و کسایی ک میشناسم دارم ازتون کمک میگیرم.پس خاهشا جوابمو دقیق بدین
    مرسی از توجهتون

    • جواب این سوال رو قبلا 45 دفعه دادم .
      پردازنده ، رم و گرافیک بالا .
      پردازنده core i5 به بالا . رم 4 به بالا . گرافیک حداقل GT650M به بالا ( توصیه GT710 به بالا )
      مارک های سونی ، ایسوس ، لنوو و ایسر با این مشخصاتی که گفتم برای کارهای شما مناسبه .
      موفق باشید .

  • سلام و خسته نباشید

    ببخشید به نظر شما خرید از هایپر استار هم خرید از یخچال فروشی به حساب میاد؟

    شما کجارو برای خرید پیشنهاد میکنید؟

    و
    به نظر شما برای کارهای روزمره و قیمت زیر 1500 لنوو خوبه یا سری x ایسوس

    ممنونم.

    • من از هایپر خرید نکردم و نمی دونم چه کسی لپ تاپ رو می فروشه . اما بازار کامپیوتر در خ ولیعصر بهتره باز .
      زیر 1500 ایسوس سری x پردازنده ضعیفی دارن . لنوو باز بهتره

  • فاطمه 14 دی 1392

    سلام ، من از خرید لپ تاپ چیزی نمی دونم ، چند باری برا خرید رفتم اما هر بار با وجودخنگی زیاد در زمینه تکنولوژی متوجه دروغ های فروشنده ها شدم .آدم خاصی که بشه باهش رفت خرید رو هم نمی شناسم .می خوام بدونم یه لپ تاپ برای کارای دانشجویی مثل استفاده از ورد، پاور پوینت، فتوشاپ در حد عادی و گشت و گذاری در اینترنت با حدود قیمتی دو میلیون،که زیاد گنده نباشه و جون سخت و زیبا باشه چی پیشنهاد میدین.آها گارانتی یادم رفت.

  • مرضيه 13 دی 1392

    سلام
    مرسی از اطلاعاتتون
    من معماری میخونم و نیاز شدید به لپ تاپ دارم
    تا این یکی دو هفته میخام بخرم ولی واقعا نمیدونم چی و چطور و چه مارکی همه مطالب بالا رو خوندم ولی ترجیح میدم روی خود لپ تاپ ها در موردشون حرف بزنید.مثلا من برنامه Autocad / revit/photoshop/powerpoint/Vray/media player
    با هم باز میکنم و کار میکنم . میدونید که نرم افزارهای معماری خیلی هم سنگین هستن.
    از خیلیا در مورد مک بوک پرسیدم که بیشترشون بهم گفتن کار کردن باهاش سخته و شاید نرم افزارها رو به راحتی نتونم نصب کنم
    میشه به من کمک کنید که با یه حجم کار گرافیکی بالا و سنگین و مثلا با حدودا 3.5 بودجه چه لب تابی بهتره؟

  • سلام.
    از راهنماییتون ممنون
    یه لپ تاپ تا قیمت 1500000 معرفی کنید
    واسه کاربا اینترنت و بازی

  • ستاره 10 دی 1392

    با سلام
    ببخشید من یک سوال داشتم :از بین لپ تاپ های lenovo و msi برای یک دانشجوی رشته ی شیمی کدوم بهتره ؟
    قبلا msi داشتم و از کیفیت بدنه ی لپ تاپ راضی نیستم .اما در مورد لپ تاپ های lenovo اطلاع زیادی ندارم و یکی از دوستان مارک lenovo z500 داره که ازش راضی هست و به من معرفی کرده .میخواستم از شما راهنمایی بگیرم که لپ تاپ های lenovo آیا کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برخوردار هستند یا نه؟چون هزینه ای که برای لپ تاپ میکنم میخوام که اون لپ تاپ ارزشش رو داشته باشه.
    باتشکر

  • رامین 10 دی 1392

    با عرض سلام و خسته نباشید. باید بگم مطالبتون واقعا عالیه. من یک لپ تاپ میخوام که سرعت پردازنده ی بالایی داشته باشه.البته نه خیلی زیاد.رم 4 باشه،هارد 750 باشه.مانیتور 15 اینچ.گرافیک هم یه مدلی پیشنهاد بدید که چیز خوبی باشه. من چون دانشجوی کامپیوتر هستم یه لپ تاپی میخوام که وقتی یه آدم با سواد باهاش کار میکنه واقعا لذت ببره. قیمت هم تا 3 میلیون. خیلی خوشحال میشم اگه کاملا منو راهنمایی کنید. مرسی.

    • سلام رامین جان
      لنوو z510 خوبه قیمت حدود 2500
      ایسوس x550 هم برای شما بد نیست حدود 2400
      ایسوس f550 هم خوبه لمسیه . حدود 2800

  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من میخواستم یه لپ تاپ asus بخرم.
    شما کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید که قیمت اون حول و حوش یک ملیون و دویست باشه و بدرد کار های دانش آموزی و گیم و فیلم های طولانی باشه؟؟؟؟؟؟؟(اگر به جز ایسوس مارک دیگه ای سراغ داری به من بگید)
    به سایتهای اینترنتی میشه اعتماد کرد و چیزی خرداری کرد؟؟؟؟؟
    اگه امکان داره خیییییییلی خییییییییلی زود جواب بدید
    از بقیه هم تقاضا میکنم جواب بدید چون من تا حالا لپ تاپ نداشتم
    اگر امکان دارد یک جواب در سایت بدید
    خیلی ممنون از سایت خوبتون
    تشکر

    • سلام
      با 1200 نمیشه لپ تاپ ایسوس گرفت که به درد بازی بخوره .
      اینترنت دیگه مثل قبل نیست . همه میدونن که باید اعتماد همه رو جلب کنن .
      1500 داشتهه باشید می تونید لپ تاپ ایسر یا لنوو بگیرید .

    • ممنونم
      رم:2
      سی پی یو:2
      گرافیک: اینتل
      هارد:500
      بدرد چ کارهایی میخوره؟؟؟؟
      قیمتش حدود چند هست؟؟؟؟

  • سلام مجدد

    لپ تاپ n 550 چه مدلی داره (من فقط jv دیدم که اونم 3 کانفیگ مختلف داره و حدود 4 میلیونه)
    می خوام نهایتش 3 میلیون و 500هزار باشه
    به نظرتون ان 46 لپ تاپ خوبیه (اگه خوبه چه مدلیش) – کدوم لپ تاپ سری ان پردازنده نسل 4 داره

  • پریسا 04 دی 1392

    سلام
    آقای امین زاده ممنون از مطلب خوبتون
    راستش من چند وقتیه که میخوام لپ تاپ بخرم و کاملا مردد هستم
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید
    بین مارک ایسوس و سونی موندم
    کیفیت صفحه نمایش و اینکه زاویه دید خوبی داشته باشه خیلی واسم مهمه
    از طرفی کیفیت بدنه لپ تاپ هم واسم مهمه و اینکه لولاهای قوی داشته باشه
    باتری خوب و مالتی تاچ بودن هم مد نظرمه
    پردازنده نسل سوم و کارت گرافیک خوب و رم و هارد بالا

    خودم بین چندتا مدل موندم که البته بعضی هاش الان موجود نیست و اینکه تا 4 میلیون میخوام هزینه کنم

    Sony Vaio SE2LFXB
    ASUS N56VV – A
    Sony VAIO S SVS15125CXW
    Sony Vaio SVS-1511EGX
    ASUS N550JV
    حال حاضر فقط 2 مدل اول موجوده

  • سلام.ممنون از سایت خوبتون.راستش من لپ تاپ ایسوز k55vd گرفتم،کنار دی وی دی رایترش یه پورته که کنارش علامت قفل هستش که روشم k نوشته شده.ممنون میشم بگید این پورت چیه.

  • سلام و خسته نباشید
    ببخشید من می خواستم یه لپ تاپ بگیرم که سخت ترین کارم باهاش نرم افزار 3ds max و گرفتن رندر و ایناست
    اهل بازی و اینا هم نیستم چون اصلا وقتشو ندارم
    خودم تو برند ایسوز و سونی سه مدل انتخاب کردم، شما هم اگه میشه راهنمایی کنید که اصلا واسه کار من چه لپ تاپی خوبه
    1. sony svf14218sg:
    corei5- ram4- geraphic 740 1gb

    2.asus k46:
    corei5- ram6-graphic740 2gb

    3.asus A450:
    core i5- ram4- graphic 720 2gb

  • با سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم برای استفاده در حد کار خانگی و جایگزین به جای pc شما چه لب تاب با چه مدل و مشخصاتی رو به بنده پیشنهاد می کنین.
    برای کار در حد کارخانگی به جای pc که جای زیادی رو میگیره
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

  • سلام
    اول از همه آقای امین زاده از سایت زیبا و آموزندتون سپاسگزارم

    میخواستم اگه میشه منا تو خرید یک لپ تاپ عالی راهنمایی کنید
    راستش نظر خودم بیشتر رو ایسوس سری ان هست ولی نمیدونم چه مدلیش بهتره (n46 vb یا ….. ؟
    پولی که دارم سه میلیون تا سه میلیون و پانصد هزاره

    ممنون میشم اگه لپتاپی با هر برندی مد نظرتون هست راهنماییم کنید

  • میثم پورکریمان 29 آذر 1392

    سلام .لطفا راهنمایی کنید با تقریبا دومیلیون تومان چه لبتاپی بگیرم که مورد تائئد باشه . ممنون

  • اقا ترو خدا به این سوال من جواب بدید
    چرا یک نوع کارت گرافیک در لب تاپ ها ی با مارک متفاوت کل حافظه و حافظه اختصاصیشون فرق میکنه
    مثلا گرافیک gforce 740 در دونوع لب تاپ متفاوت یک نوع تا 4گیگ شییر میکنه یکیشون تا 6گیگ

  • سلام -ب نظرتون لپتاپ lenovo z500-b برای دانشجوی مهندسی خوبه ؟ برای استفاده عمومی کلا برای درس و بازی و فیلم دیدن و ….. چطوره؟ چندسال عمر مفید داره؟ (اگه خوب داشته باشم)

    • سلام
      بله خوبه . لنوو این مدل رو به عنوان لپ تاپ مالتی مدیا تولید کرده یعنی خیلی کارها رو میشه باهاش انجام داد . فقط کانفیگ core i7 رو بگیرید . عمر مفید هر چیزی بستگی به خودتون داره .

  • با سلام
    من قصد خرید یک لپ تاپ با رزولوشن 1080*1920را دارم در ضمن من به طور مدام از صبح تا شب با کامپیوتر برای کارهای ویدیویی کار میکنم شما چه لپ تاپی را در محدوده قیمت 3 میلیون تومان پیشنهاد می کنید که دارای وزن بیشتر از 2.5 کیلو نباشد و همراه با ویندوز 8 باشد

    با تشکر از راهنمایی های شما

  • می خواستم بدونم از همه نظر لب تاپ اپل مدل مک بوک پرو md101بهتره یا ایسوس .

  • عـــــــــــالـــــی .

  • نظر شما در مورد لب تاپ MSI CR430 چیست ؟

  • سمیه اکبرلو 16 آذر 1392

    با سلام:
    خیلی عالی بود .به من که می خوام لپ تاپ بخرم خیلی کمک میکنه اما 1 سوال: من می خوام hp بخرم اما میگن لپ تاپ hp به خاطر قطعات آلومینیومی زود داغ می کنه . این حرف تا چه حد درسته؟

  • آقا واقعا ممنون مرسی خدا خیرت بده.من رشته ام معماری و یه سیستم خانگی دارم که سرعتش ضعیفه و برای کارهای تری دی مکس جوابگو نیست به همین خاطر تصمیم گرفت که یه لپ تاپ بگیرم ولی می رفتم هر جا فقط سردرگم می شدم. و یه خواهشی ازتون دارم از شما برای کارهای تری دی مکس یک لپ تپ حدودا دو میلیون تومان تا دو سیصد شما چه مشخصاتی رو معرفی می کنید برام اگه امکان داره راهنمایم کنید ممنونتون می شم
    با تشکراز سایت خوبتون

  • اقا محمد رضا خدایی دمت گرم خیلی آقایی منم رشتم الکترونیک امیدوارم یه روزی مثل خودت بشم از این همه اطلاعاتت خدایی خوشم اومد

  • خیلی عالی بود /دمتون گرم

  • سلام من میخوام یه لپ تاپ بخرم ولی نمیدونم چه مارکو مدلی مناسب باشه.من یه لپ تاپ زیر 2تومن میخوام.میخوام باش نرم افزار اتوکد رو کار کنم واینکه میخوام بازیای سنگین روش نصب کنمو ازش استفاده کنم یه چی میخوام که هم دوران تحصیلم تو دانشگاه هم موقع کارم بتونم ازش استفاده کنم برا نقشه کشی ساختمان میخوام چیزی باشه که بعد از خریدش پشیمون نشم میشه راهنماییم کنین؟

    • سلام .
      با زیر 2 میلیون نمیشه بازی های سنگین رو نصب کنید
      لپ تاپ های core i5 لنوو و ایسر برای شما مناسبن .
      lenovo g500 , g580 , z500

    • پس با اینا که پیشنهاد دادین نمیشه بازی سنگین نصب کرد؟اگه با زیر 2 تومن نمیشه پس حداقل چه قیمتی باد بخرم که هم بازیایی که میخوامو نصبش کنم هم اتوکتدوباش کارکنم؟وبا این حساب باد اون وق چه مارکو کدوم مدلشو تهیه کم؟

  • سلام
    اول که خیلی ممنون به خاطر اطلاعات
    من دانشجوی نرم افزارم واسه برنامه نویسی پی اچ پی و و سی و پایتون
    موندم cori7 ایسوس بگیرم یا سامسونگ بگیرم یا cori5 سونی؟
    خواهش می کنم کمکم کنین خیلی مهمه واسم قیمتم حدود 2و600 700

    • نیکی جان سلام
      برنامه نویسی تحت وب خصوصا روی PHP احتیاج به پردازنده خفن نداره ! اگه شغلت به برنامه نویسی مبتنی بر مایکروسافت وابستگی نداره احتیاجی نیست که لپ تاپ خیلی خفنی بخری . اگه اهل بازی نیستی و آدم منظم و با دقتی هستی نیازی نیست رو برند خیلی زوم کنی. اگه توان مالیش رو داری یه لپ تاپ با پردازنده Core i7 از خانواده ایسوس یا سونی بگیر واقعا عالیه ! برای سفارش می تونید باهامون تماس بگیرید تا بتونیم بیشتر کمک تون کنیم.
      موفق باشید

  • فاطمه 05 آذر 1392

    بابت توضیحات خوبت خیلی ممنونم.واقعا به دردم خورد.امیدوارم بتونم با راهنماییات یه لپ تاپ خوب بخرم و همیشه دعات کنم.
    موفق باشی.

  • ملیحه 04 آذر 1392

    سلام خسته نباشید من گرافیک خوندم الان تصمیم دارم برای کار یه لپ تاپ بخرم ولی متاسفانه هیچ اطلاعاتی ندارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید چه لپ تاپی بخرم که گرافیکش قوی باشه همین که بتونم کارای گرافیکی بکنم و به نت وصل بشم کفایت میکنه . ممنون

  • سلام
    یه لب تاپ 4 سلولی با صفحه نمایش لمسی بهتره یا
    یه لب تاپ معمولی 6 سلولی….
    منظورم مقایسه بین
    Lenovo Ideapad S510p Touch – B
    و
    Lenovo thinkpad e530-a
    یه

  • باسلام
    من لپ تاپ ایسوس ان 43 اس ام گرفتم مشخصات و لیبل روش زده گرافیگ 2GB nvidia G force 630 mولی خواستم فوتبال نصب کنم روش نشد توی advance setting نگاه کردم دیدم زده 64 mb هرکاری میکنم درست نمیشه ویندوز عوض کردم نشد و دوباره کارت گرافیک نصب کردم نشد.گرافیک intel رو میشناسه من باید چی کنم؟خواهشا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    • سلام . شما روی دسکتاپ راست کلیک کنید ببینید Nvidia control panel رو می بینید یا نه ؟ لپ تاپ هایی که دو تا گرافیک دارن اول باید اینتل و بعد باید انویدیا رو نصب کرد .

  • قدرت cpu تعمیر شده کم میشه یا نه؟

  • مهرزاد 25 آبان 1392

    سلام مهندس امین زاده
    آقا من دنبال دوتا لپ تاپ بودم (ASus K46cb – Fujitsu LH532) اما متاسفانه کانفیگ i5 اینا تو بازار پیدا نمیشه. میشه لطف کنی چند مدل مثل اینا پیشنهاد بدی؟؟
    ممنون

  • درود
    آقای امین زاده من حدودا 4 ساله که لپ تاپ دل دارم ولی باتوجه به شرایط فعلی قصد دارم یه لپ تاپ جدید بخرم من میخوام دل بخرم ولی دوستان میگن چون لپ تاپ های جدید دل خوب نیست ایسوز بگیر الان واقعا نمیدونم چکار کنم پیشنهاد شما در مورد خرید لپ تاپ تا حدود 2.600.000 تومان چه برند و چه مدلی هست. من بیشتر برای نرم افزار و کارهای دانشگاهی از لپ تاپ استفاده میکنم.
    سپاس بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار همه میگذارید.

  • eteleate jame va besyar mofidi bod motshakeram.

  • nazaninkiyan 17 آبان 1392

    سلام من یک لپ تاب lenovo z400 با پردازنده core i3 و گرافیکintel خریدم

    خواستک ببینم برای اجرای برنامه های معمولی یا بازی های ساده به مشکل نمیخورم

    و در کل لپ تاب خوبی هست؟؟

    ممنون از سایت عااااااالیتون

    Ram 4
    hdd 500gb
    lenovo ideapad z400-20201

  • سلام من میخوام یه لپ تاپ ارزون قیمت(یک تومن تا یک و سیصد) بگیرم که پی اس هم بخوره به نظر شما چه مارک و قطعاتی بگیرم خوبه

  • سلام لب تاب اپل برای کار معماری خوبه؟؟میگن برای تری دی مکس باید ویندوز دیگه هم روش نصب کنی میخواستم بدونم سرعتشو پایین نمیاره تو تریدی مکس؟؟بازم سرعتش با ٨هستهایی سونی برابری میکنه

  • سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد مدریت فناوری اطلاعات هستن می خوام لب تاپ بگیرم ولی نمیدونم چی خوبه ؟حداکثر تا دو میلیون یا دومیلیون و چهارضد تومن می تونم هزینه کنم ،کار اصلی روی پایگاه داده است اکسل و اکسس و اس کیو ال فعلا کار می کنیم می خوام برنامه نویسی هم یادبگیرم ترم بعد هم روی سیستم های پشتیان تصمیم کارمی کنیم می خوام یه لب تابی بگیرم که تا چهار پنج سال برام خوب و وعالی کارکنه کارای پایان نامه و نرم افزارهای اماری هم اصل کار دانشجوی ارشده به نظر شما چه مارک و چه مدلی بهتره ؟

  • امیر علی-شوش دانیال 08 آبان 1392

    درود بر تو مهندس جان!
    عالی بود!
    هم مفید بو هم متن روان و دلنشینی داشت!
    سپاس

  • سلام آقای امین زاده. خیلی مفید بود.ممنون.

  • باسلام خدمت شما
    بنده قصد دارم لپ تاپ بخرم ولی حقیقتا علمی در مورد لپ تاپ ندارم مگر همین قدر توضیحاتی که از شما خوندم
    بنده مهندسی الکترونیک میخونم و برنامه ها یی رو در جهت درسم بایستی نصب کنم و کار کنم.
    اگر امکانش هست با توجه به رشته ی تحصیلیم و لپ تاپی که مناسب کارم باشه با گرافیک و رم بالا و ترجیحا قیمت تا سقف 2.500 چه مدلی رو به من معرفی میکنید.

    بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم
    با تشکر

  • رخساره 04 آبان 1392

    سلام
    میخوام یه لپ تاپ با این مشخصات بگیرم , تو قیمتای 2 و 2500 میتونم مارک سونی بگیرم؟؟ اگه نه چه مارکی بگیرم؟

    core i7
    ram 8gig
    hard 1 tera

    ممنون میشم زود پاسخ بدین

    • سلام . خیر نمیشه . CORE I7 حداقل باید 2500 به بالا هزینه کنید تا چیز خوبی گیرتون بیاد .
      ایسر V3 خوبه
      لنوو G500
      لنوو Z500

    • رخساره 05 آبان 1392

      ممنون.
      به نظرم Lenovo G500s-C بهتر از بقیه بود ولی فقط تو یه سایت دیدمش قیمت نزده بود تو سایت دیگه ای هم پیداش نکردم.
      ینی نمیتونم پیدا کنم این لپ تاپو؟

  • سلام مهندس امین زاده
    یه لپ تاپ عالی تا حد 3 میلیون میخوام
    ترجیحاً ایسوس باشه چه بهتر
    بین سه مدل ایسوس موندم
    N56 VB i7 – 8 – 1T – 2G (740)
    N46 JV i7 – 8 – 1T – 2G (750)
    K46 CB i7 – 6 – 1T – 2G (740)
    لطفآ یه کمکی کن…

    • سلام .
      ایسوس k46 پردازنده ضعیف تری داره . n46 و 56 پردازنده 4 هسته ای دارن ، تفاوتشون هم تو سایز نمایشگرشون هست . البته n46 ای که شما گفتید پردازنده نسل 4 داره که فوق العادس .

    • خیلی ممنون
      از برند های دیگه تا این حد چه چیزی پیشنهاد می کنید…؟

  • سلام
    اگر در مورد کد و سری کارت های گرافیک nvidia و amd توضیح دهید ممنون میشم.
    برای مثال تفاوت GT ، GTX ، NVS و بدون پیشوند را بفرمایید.
    یا سری های quadro چه تفاوتی با سری های GeForce دارند؟ (هم در تکنولوژی ساخت و هم در کارکرد)
    هر یک از ارقام ثبت شده در مدل و همچنین حروف پسوند X , m و … بیانگر چیست؟

    و در پایان عرض کنم که من کارت گرافیک را برای تدوین (نرم افزار هایی مثل edius , Premiere) و همچنین نرم افزار های جلوه های ویژه (افتر افکت) و انیمیشن سازی (مگس و مایا) می خواهم نه بازی کردن. برای همین خوشحال میشم که یک مدل کارت گرافیک لپ تاپ را پیشنهاد کنید (قیمت مهم نیست. فقط در دو سطح حرفه ای و متوسط عنوان کنید)

    بیکران سپاس
    موفق و سربلند باشید.

  • سلام آقای مهندس
    با تشکر فراوان از توضیحات عالیتون
    مهندس جان من الان ۳ ماهه دارم تحقیق میکنم برای خریدن لپ تاپ آخرش رسیدم به یه لپ تاپ که با این کانفیگش قیمتش عالیه
    SAMSUNG NP350V5C
    Intel® Core™ i7 Processor 3,630QM (2.4GHz, 6MB L3 Cache), 1TB HDD and 8GB DDR3
    خواهش میکنم نظرتون را بفرمایید
    اگه مشکلی داره (داغ کردن و …) بفرمایید
    خواهش میکنم راهنمایی نمایید؟!؟!؟!؟!؟

    • سلام خواهش می کنم .
      محمد جان دلیل ارزونی لپ تاپ های سامسونگ ، داشتن ایراد و مشکل نیست . سامسونگ خودش تولید کننده قطعات سخت افزاریه و واقعا شرکت بزرگیه همه چی هم تولید می کنه منظورم اینه دستش بازه و اومده که بازار لپ تاپ رو هم دست خودش بگیره مثل موبایل و تبلت . شک نکن تو خریدش

    • مهندس جان
      خیلی خیلی ممنون از راهنماییت
      خیلی گلی

  • با سلام خدمت آقای امین زاده و با تشکر از اطلاعات مفیدی که ارائه می کنید
    لطفا منو راهنمایی کنید یک لپ تاپ می خوام حدود 1500 که برای کارهای ترجمه و اینترنت احتیاجش دارم. لطف می کنید یک لپ تاپ خوب معرفی کنید .با تشکر منتظر جوابتون هستم.

  • سلام باتشکر از مقالاتتون. من میخوام یک لپ تاپ با سی پی یوی i7 3632QM بگیرم و میخواستم بدونم لپ تاپ های کدوم برند مشکل داغ کردن رو کمتر دارند و کمتر داغ میشوند.چون فکر میکنم مهمترین مشکل یک لپ تاپ در حال حاضر که اکثر کانفیگ ها به هم شبیه هست،داغ کردنش میتونه باشه.

    • سلام . من بیشتر از همه لپ تاپ hp رو دیدم که داغ می کنه اما ایسوس هم که میگن داغ نمی کنه رو هم دیدم که باد خیلی گرمی از فنش می زنه بیرون .
      در هر صورت من به ترتیب
      ایسوس – لنوو – فوجیتسو – سامسونگ – دل و ایسر رو پیشنهاد می کنم .

  • از زحمات شما متشکرم با انشا خوب ومفید و ارزوی تداوم ان و موفقیت حضرتعالی در کار وزندگی .

  • بهاره 26 مهر 1392

    بهاره||۱۵:۳۵ – ۱۳۹۲/۰۷/۱۷00 پاسخ
    سلام من میخوام لب تاب اپل بخرم من برای معماری میخوام ولی مگن تری دی مکث نصب نمیشه روی مک مگر روش یه ویندوز سون بریزی مخواستم بدونم بازم با یه ویندوز دیگه سرعتش با ٨هسته ایی سونی برابری میکنه؟؟؟

    • سلام . مک بوک برای کار با مک طراحی شده و نصب ویندوز از طریق یک سری واسط صورت میگیره که در نهایت سرعت شما رو کاهش میده . به نظر من یه لپ تاپ ویندوزی خوب مثل لنوو Y500 بگیرید خیلی بهتره تا 5 6 میلیون به مک بدید .

  • سيد محمدرضا 25 مهر 1392

    سلام آقای مهندس
    با تشکر فراوان از توضیحات عالیتون
    مهندس جان من الان 3 ماهه دارم تحقیق میکنم برای خریدن لپ تاپ آخرش رسیدم به یه لپ تاپ که با این کانفیگش قیمتش عالیه
    SAMSUNG NP350V5C
    Intel® Core™ i7 Processor 3,630QM (2.4GHz, 6MB L3 Cache), 1TB HDD and 8GB DDR3
    خواهش میکنم نظرتون را بفرمایید
    اگه مشکلی داره (داغ کردن و …) بفرمایید

  • نسترن 24 مهر 1392

    با سلام خدمت اقای مهندس امین زاده
    بابت اطلاعات مفید و ارزنده ای که در اختیار ما قرار دادید صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنم حقیقتا نیکوکاری به این میگن ما که راضی هستیم خدا هم ازتون راضی باشه می خواستم ازنون برای خرید یه لپ تاپ حدودا2 تومن کمک بگیرم حالا 200 یا 300 تومن بیشتر هم بشه ولی کاراییش واقعا بهتر باشه اشکال نداره برای اجرای نرم افزار های شبیه سازی مثل اسپایس وISE و نرم افزارهای دیگه مهندسی برق مثلا مطلب، Codvision،proteuse و برنامه نویسی .
    به کمکتون خیلی نیازمندم لطفا اگه میشه راهنماییم کنید. مشتاقانه منتظر جوابتون هستم.
    با سپاس فراوان

    • سلام . ممنونم از لطفتون
      به نظر من Acer V3 i5 و لنوو g580 i7 و hp4540s به ترتیب برای شما خوبه . چون خیلی هم به گرافیک بالا نیاز ندارید .

    • نسترن 25 مهر 1392

      یه دنیا تشکر خیلی خیلی لطف کردین

  • با سلام
    می خوام یه لپ تاپ بخرم که باهاش کارهای روزمره انجام بدم من مترجم هستم و می خوام قیمتش 1500 باشه . لطف می کنید بهم پیشنهاد کنید ؟ ضمنا نظرتون راجع به تبلت رو هم بگویید که لپ تاپ بخرم یا تبلت؟

  • سلام
    نظرتون در مورد لپ تاپ ایسوس مدل k55vd چیه

  • سيد محمدرضا 17 مهر 1392

    سلام مهندسین عزیز
    آیا لپ تاپ Lenovo e431 از lenovo e430 بهتره؟؟
    و همچنین e531 از e530
    هر چی دنبال کانفیگ e431 تو اینترنت گشتم چیزی پیدا نکردم!
    شرمنده میتونید بفرمایید رنج قیمتش چقدره؟

    • مدل e 530 با مشخصات i5/gt 630/750 1850000 تومان است

  • سایت بسیار عالی است

  • سلام آیا میتوان گرافیک لپ تاپ را عوض کرد؟؟؟؟؟؟؟لپ تاپ من k45 i7 است ک گرافیکش gt 630 است دربازی کم می آورد من چه شکلی میتوانم این مشکل را برطرف کنم ؟؟؟؟؟ آیا گرافیک اکسترنالی وجود داردبرای لپ تاپ ؟؟؟؟

    • سلام . کارت گرافیک تعویض نمیشه . کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ موجوده اما همیشه باید یه آداپتور و یه کارت گرافیک رو با خودت اینور اونور ببری .

  • فرشاد 14 مهر 1392

    سلام
    من میخواستم یک لپ تاپ برای رشته پزشکی بگیرم لازم بذکر:(ازش برای دیدن فیلم های جراحی و فایلهایpdf و ساخت برنامه های کاربردی نیز استفاده میکنم)میشه یک لپ تاپ با رنج قیمت 2000000تاشاید حداکثر2700000معرفی کنید
    در ضمن چه مودمی برای اتصال به اینترنت را معرفی میکنید
    با تشکر

    • سلام
      فک می کنم ASUS K56CM یا اگه گیرت بیاد K55VD با کانفیگ 7 مناسب تونه .
      برای مودم هم من ASUS N10B1 رئ پیشنهاد می کنم .
      برای اطالاعات بیشتر می تونید با دفترمون تماس بگیرید .
      موفق باشید

  • مهدی باقری 13 مهر 1392

    سلام وخسته نباشید

    نمره 20 برای شما کم میباشد باید به شما نمره 25 داد
    واقعا عالی بود

  • میشه درمورد lenovo thinkpad e530 مختصر توضیحی بدین
    اصلا واس ما دانشجوها مناسبه! اخه یه لب تاب صنعتیه
    ببخشید که زیادی سوال میکنم

    • خب کانفیگ خوبی داره و مناسبه شماست . باید ببینی کدوم فاکتور لپ تاپ واستون بیشتر اهمیت داره . وزن ، کارایی ، نمایشگر و …

  • ببخشید مهندس
    یه سوال دیکه!
    یکی از دوستان درمورد asus k56cb سوال کرد و شما کفتین بردازنده هایی که با حرف U شروع میشن زیاد قوی نیستن
    خواستم بدونم این مدل لب تاب واس بازی مناسب نیس؟؟ البته نه بازی به طور مداوم
    ممنون اکه جواب بدین

    • سلام جواد جان .
      قطعا یه فرق اساسی بین سری U و سری QM هست که جفتشون تولید میشن . داستان مثل مسافرت با پراید و پرادو می مونه . جفتشون شما رو به مقصد می رسونن اما با چه کیفیتی ؟

  • سلام مهندس جان
    کرافیک AMD radeon 7670 و AMD radeon 8730 خیلی باهم فرق داره؟ کدوم قوی تره؟

  • می خوام یه لپ تاپ بگیرم . که سرعتش بالا باشه و رمش 4 باشه و گرافیکش هم 1 ( خیلی بصورت حرفه ای گیمر نیستم فقط در حد بازی های need 4 speed , fifa , pes , call of )
    نهایتا می تونم تا 2 میلیون هزینه کنم.
    وب گردی هم زیاد می کنم
    لطفا کمکم کنید ….
    ممنون داداش

  • با سلام خدمت استاد امین زاده . نظرتون در مورد Asus k56cb چیه مناسب کار سنگین هست ؟ و فرق سی پی یو های i7 با پسوند U و سی پی یوهای i7 با پسوند M چیه . بعضیا میگن k56 سی پی یوش M و ضعفیه ؟
    با تشکر

    • سلام . لپ تاپ خوبیه اما پردازنده نسبتا ضعیف تری نسبت به بقیه لپ تاپ ها داره . تو رسته اولترابوک ها قرار میگیره یعنی هدفش سبک بودن و جمع و جور بودن هست . شما اگه کار سنگین دارید باید یه لپ تاپ با پردازنده QM بگیری یا حداقل M بگیری که قدرت معقولی داشته باشن . در مورد پسوند های CPU در پست راهنمای خرید Core i7 کامل توضیح دادم . ضمن اینکه k56 پردازندش با پسوند U هست .

  • با سلام.لپ تاپی برای کارهای گرافیکی و طراحی وب می خواستم.مشخصاتی که مد نظرم هست:
    core i7,hard 500, رم و گرافیک بالا،و عمر باتری خوب،ترجیحا ASUS.قیمت هم تا سقف 3 میلیون.با تشکر فراوان.

  • آزاده 06 مهر 1392

    ممنون از راهنمایی هاتون، من تو رنج قیمت 1و600 لپ تاپ Lenovo و Asuz رو پیدا کردم منتها اختلافشون توی CPU هستش که lenovo ، cori3 هست ولی Asuz ،2117u است البته گرافیک lenovoخرخ 1Gو گرافیک Asuz ، 2G هست کدوم بهتره؟؟ آخه طبق مقالتون CPU مهم تره و طبق برندهایی که گفتین Asuz بهتر از Lenovo هست .
    Lenovo مدل G580,i3
    Asuz مدل X450CC
    در ضمن رشته من متالوژیه اگه ممکنه یه لپ تاپ مناسب هم بهم معرفی کنید طبق اطلاعاتتون تو رنج کمتر از 2 تومن.

  • مرضیه 05 مهر 1392

    مرسی از راهنماییتون

    از مدلهای asus بین مدل های Asus K45VD-A و ASUS X450CC – E تردید دارم . به نظر شما کدام مناسبتر است؟

  • مجتبی حسین زاده 05 مهر 1392

    با سلام.مهندس جان.بعد از کلی تحقیق درمورد لپ تاپ.یه لپ تاپ نظرمو جلب کردهLenovo Z500/i7/6/1TB//2G Gt740
    میخواستم نظرتونو راجع به این لپ تاپ بدونم؟اونجور که خوندم بهترین لپ تاپ میان قیمت بازاره؟اینو توصیه میکنین؟اگه لپ تاپ دیگه ای تو رنج2500 بهتر از این سراغ دارین لطف کنین معرفی کنین…ممنون

    • سيد محمدرضا 09 مهر 1392

      با اجـــازه مهندس!
      سلام مجتبی جان این لپ تاپ لنوو میگن داغ میکنه!
      چرا اینو امتحان نمیکنی:
      Lenovo ThinkPad E530 core i5 or i7
      یا اینو
      Samsung NP350V5x corei7
      هر دو تاش کامل بررسی شدن خوبن!
      ولی لپ تاپ دومی را کانفیگش را بخون ، کـــــف میکنی ، خیلی چیز تمیزیه ولی باز هم راجع به دومی تحقیق کن اگه سامسونگ چیز خوبی زده باشه، با این کانفیگی هم که رو این لپ تاپش گذاشته، خیلی خیلی قیمتش مناسبه حدود 2.5 است.توضیحات بیشتر لپ تاپ دوم:
      cpu آن intel 3630 هست خیلی خوبه با 4 هسته واقعی و 8 هسته مجازی + واقعی ، گرافیکش ATI 7670 هست تو مقایسه شبیه Geforce 630 است و ramشم 4 تا 8 متغیره ، صفحه نمایش مات ، زاویه دید مناسب ، در کل به نظر من خیلی خوبه ؛ ولـــی نهایتا خودت تحقیق کن شاید اینم مشکلاتی داشته باشه! هیچ چیز بی عیب نیست.

  • مرضیه 05 مهر 1392

    من می خواهم یک لپ تاپ ایسوس x450 بخرم برای ارائه های دانشگاه و احتمالا طراحی سایت ولی تردید دارم که ایسوس بهتر است یا hp؟ شما در مقاله هاتون گفتید که فرقی نمیکنه چه برندی باشه ولی باز هم چند برند خاص رو به دیگران معرفی می کنید!!!!
    آآیا سونی لپ تاپ خوب با قیمت 2400000 تومان دارد؟

  • الهام محمدی پروین 03 مهر 1392

    سلام: من در رشته حسابداری دانشجو می باشم نظر شما را در مورد لپ تاپ ASUS X450-I5
    CPU: Intel® Core™ i5,ivy,3MB
    Memory: 6GB Dual DDR3 1333 MHz SDRAM
    HDD: 1TR
    Graicsph: GF 720 2GB
    Display: 14″ 16:9 HD (1366×768) LED Backlight
    Optical : DVD-W
    Other: CAM,WIFI,BT,USB3,BAG,MOUSE
    Garanty: 1 Years
    بپرسم آیا لپ تاپ خوبی است برای کارمن؟

  • سلام لب تاپی می خوام ارزان باشه و آدمو حرص نده فقط همین. من رشتم معماریه و همه ی کارامو با کامپیوتر توی خونه میکنم و قرنی یه بار میخوام یه پاور پینتی چیزی ببرم دانشگاه.من از hp های با قیمت 1،099،000 هزار تومن خوشم اومد. این مدلای ارزون داغونن یا میشه روشون برای ارائه ی کار به استاد حساب کرد؟

  • ببخشید سوالم رودرجای اشتباهی نوشتم ودرقسمت پاسخ دادن سوال کردم…اگه لطف کنید جواب بدید….متشکرم

  • سلام
    خسته نباشید

  • مرتضی فیض 30 شهریور 1392

    استاد من ایسوس n46 jv گرفتم.فقط تنها نکته اینه که فقط ویندوز 8 میشد روش نصب بشه که یه کمی اذیت کننده ست.ظاهرش رو چطور میتونم مثل ویندوز 7 بکنم و آیا این کار لطمه ای به کاراییش نمیزنه.
    ممنون از راهنماییتون

    • دکمه Win و یا Win + D رو بزن . باید وارد محیط Desktop بشی که شبیه به ویندوز 7 هست .

    • سلام..خسته نباشید
      من میخوام یه لب تاپ بخرم ولی واقعا نمیدونم چی بگیرم…خودم کارخاصی باهاش نمیخوام انجام بدم وبرای اینترنت ونگهداری عکس وفیلمهام که حجمش زیاده میخوام ازش استفاده کنم…ولی همسرم مهندس عمران هست وبرای کارهای مهندسی وبرنامه های متناسب با شغلش هم گاهی ممکنه ازش استفاده کنه….عمروحافظه خوبی داشته باشه وزود به زودخراب نکنه ودائم هنگ نکنه…
      خلاصه یه مدل خوب ومقاوم باشه
      بودجه مون هم تا 2500 هست ونهایت تا 2800
      مرسی ازلطفتون و وقتی که میگذارید

    • سلام . مدل های پیشنهادی من :
      فوجیتسو لایف بوک AH532
      lenovo g580
      lenovo z500
      lenovo y500
      dell n5110
      hp 4540s
      اولویت از نظر من با لنوو و فوجیتسو هست . لنوو واقعا برند خوبیه .

    • ممنونم ازتون…لطف کردید
      موفق باشید

  • الیسا آهنی 28 شهریور 1392

    سلام خسته نباشی؟اگر امکان داره کمی در مورد لپ تاپ های صفحه لمسی تو ضیح بدید و اینکه خریدشون به صلاح هست چون من جایی خوندم تو ایران زیاد بازار خرید نداره به خاطر گران بودن و تعمیراتش.ممنون

  • ببخشید که وقتتون رو کرفتم
    من تو دو مدل لب تاب موندم
    hp 4540s و lenovo thinkpad E530
    یه سری از کاربرای ۴۵۴۰ میکن تو سوییج اذیتت میکنه
    یه سری هم میکن سری thinkpad لنوو خیلی خوبه
    اکه میشه راهنماییم کنید
    مرسی از لطفتون

    • سيد محمدرضا 30 شهریور 1392

      سلام جواد جان
      با اجازه مهندسین!
      lenovo thinkpad e530 ، خیلی لپ تاپ خوبیه
      فقط زاویه دید صفحه اش شاید از بغل ببینی محدود است ولی اصلا مسئله مهمی نیست حتی صفحه اش ماته اصلا زیر نور به مشکل بر نمیخوری. امکانات این لپ تاپ از جمله گرافیکش خیلی توپه.اگه خواستی اینو بگیری فکر کنم این e530 ها دو مدل هستند یکیشون fingerprint هم داره ، که فکر کنم اصلا به کار نیاد فقط 80 تومان رو قیمت میاره، خواستی بخری اون یکی را بخر. اما اگه مدت زمان استفاده از باتری برات مهمه یکم بیشتر تو این زمینه دقت کن، فکر کنم 4540 بیشتر نگه میداره [بازم مطمئن نیستم].
      در کل Lenovo Thinkpad E530 حرف نـــداره!
      یا علی

    • مرسی از راهنماییت اقا محمدرضا
      خودم هم انتخاب اولم لنووست
      به هرحال ممنون

  • عالی و آموزنده بود. برای شما آرزوی توفیق دارم.

  • سلام
    میخواستم لبتاب اپل بخرم ۱۵ اینچ برای کارای معماریم مناسب باشه قیمتشم از ۷ تومن بالا نباشه شما کدم مدلو پیشنهاد میکنین؟
    چراجواب منو نمیدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من عجله دارم

  • اقا میشه cpu لب تاپ رو به کامپیوتر وصل کرد

  • سلام
    لطفا جواب مارو هم بدید
    hp سری 4540 تو سوییج شدن کرافیک مشکل داره؟؟

  • سلام مهندس.یه سوال
    چه ویندوزی نصب کنم واسه لپ تاپم؟اکس پی خوبه؟

    • لپ تاپ تون چیه ؟ ویندوز XP منسوخ شده تو رو خدا دیگه دست از سرش بردارید ! اگه لپ تاپ تون خیلی قدیمیه و رم و پردازنده تون ضعیفه همون XP رو نصب کنید در غیر اینصورت 7 یا 8 . اگر توانش رو دارید 8 اوریجینال اگه نه 7 نصب کنید .

  • مرتضی فیض 26 شهریور 1392

    مهندس جان سوالهای من رو بدون جواب گذاشتید
    Zero Bright Dot که در توضیح بعضی از صفحه نمایشهای ایسوس نوشته چه معنی دارد؟

    لطفا بفرمایید که برای خرید لپ تاپ ایسوس کدوم گارانتیها معتبرتر هستندو خدماتشون بهتره؟

    ممنون میشم جواب بدین

    • ZBD ، گارانتی شرکت ایسوس در مورد پیکسل های تاریک و یا روشن نمایشگر های لپ تاپ هاست . حالا به طور مفصل در قالب 1 پست بعدا توضیح میدم . فقط بدونید که چیز خوبیه .
      بنا به دلایلی نمی تونم اسم گارانتی ها رو نام ببرم . دوست خوبم آقای درویش در حال آماده سازی یه پست در مورد گارانتی هست . گارانتی های معتبر بازار مشخص هستن. از فروشنده ها بپرسید .

    • مرتضی فیض 27 شهریور 1392

      تشکر

  • سلام… ببخشید یه سوالی داشتم…
    هرکسی بهم یه پاسخی داده گفتم از شما بپرسم…
    زمانی که شارژ لپ تاپ پر شده…. اول از پریز برق جدا کنیم یا اول از اتصال به لپ تاپ جدا کنیم؟؟؟
    فک میکنم این مسئله مهمیه توی نگهداری از لپ تاپ
    بعضی ها میگن اول از پریز برق جدا کنیم و بعد از اتصال به لپ تاپ
    بعضی ها هم میگن اول از اتصال به لپ تاپ جدا کنیم و بعد از پریز برق
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید

  • مرتضی فیض 24 شهریور 1392

    مهندس جان جواب سوالهای قبلی مارو هنوز ندادی و این باعث شده که مرتبا سوالهای جدید پیش میاد.لطفا بفرمایید که برای خرید لپ تاپ ایسوس کدوم گارانتیها معتبرتر هستندو خدماتشون بهتره؟
    ممنون از زحمات شما

  • ساام
    میخواستم لبتاب اپل بخرم 15 اینچ برای کارای معماریم مناسب باشه قیمتشم از 7 تومن بالا نباشه شما کدم مدلو پیشنهاد میکنین؟

  • سلام من بین ۲ مدل سامسونگ و لنوو گیر کردم لطفاراهنمایی بفرمایید

    Samsung NP300E5V-A06
    لپ تاپ سامسونگ ان پی ۳۰۰ ای ۵ وی – آ ۰ ۶
    مشخصات کلی :
    مشخصات کلی:لپ تاپ نوع معمولی – وزن ۲٫۳ کیلوگرم
    پردازنده:Intel 3120M Core i3 2.5 GHz – Cache 3 MB – BUS 1333 MHz
    حافظه:۴ GB DDR3
    هارد دیسک:۵۰۰ GB 5400RPM
    کارت گرافیک:Intel HD Graphics 4000 – MB UpTo 900 MB
    صفحه نمایش:۱۵٫۶″ LED
    امکانات:DVD-RW – فاقد مودم – بلوتوث داخلی – Card Reader – Webcam – LAN – WiFi – HDMI – VGA Port
    سایر مشخصات:باتری ۶ سلولی – DOS

    و لنوو G580 i3 تقریبا با همین مشخصات سامسونگ بعلاوه اینکه usb 3 داره
    ممنون

  • با سلام از مطالب مفیدتون استفاده کردم ممنون

  • با سلام و تشکر از اطلاعات خوبی که در اختیار میذارین.من نتونستن ثبت نامم تو تکمیل کنم درواقع نتونستم اشتراکم رو فعال کنم .چه با copy pastچه با click کردن .لطفا راهنمایی کنید( ترجیحا به فارسی).

  • سلام
    أقا یه سوال
    لب تاب 4540s جه مشکلاتی راره؟؟؟
    کرافیکاش به راحتی سوییج میشن؟؟؟

  • مرتضی فیض 19 شهریور 1392

    Zero Bright Dot که در توضیح بعضی از صفحه نمایشهای ایسوس نوشته چه معنی دارد؟

  • سلام.من دانشجوی مهندسی برق-مخابرات هستم. اگر امکان داره مشخصات لپ تاپی که بتونه نرم افزارهایی تخصصی این رشته مثل متلب را که نرم افزار سنگینی محسوب میشه را به راحتی ساپورت کنه بنویسد..

  • سید محمدرضا 19 شهریور 1392

    سلام محمدرضا جان
    آقا من میخوام بین دو لپ تاپ Samsung NP350V5X core i7 و msi CX 61 core i7 یکی را انتخاب کنم منتهی cpu اولی 3630QM است نسبت به دومی که 3610M است بهتره و همچنین کانفیگ رمش و … ولی گرافیک سامسونگ ATI Radeon 7670 یک گیگ است که نسبت به دومی که gt640M 2 up to 4 است.
    خواستم ببینم Radeon 7670M خیلی بده آیا میتوانم ازش در رشته مهندسی برق استفاده کنم ؟ چون خودم از سامسونگ بیشتر خوشم می آید به دلیل صفحه مات و …
    خیلی متشکـــــــر مهندس جان

  • مرتضی فیض 18 شهریور 1392

    همچنین نظرتون رو راجع به مدل ایسوس ASUS N46JV-A بفرمایید ممنون میشم.

  • مرتضی فیض 18 شهریور 1392

    سلام دوستان
    ممنون از اطلاعات بسیار مفیدی که ارائه میدین
    بین دو لپ تاپ اچ پی و ایسوس ،اگر مشخصات فنی شون مثل هم باشه،شما کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید؟
    کاربرد برای کارهای مهندسی مثل معماری یا مهندسی نرم افزار و امثالهم
    فرض کنید بین پاویلیون dv6 و ایسوس های سری k مثل k55 vd

    • سلام . من به شخصه ایسوس رو انتخاب میکنم هرچند اچ پی هم مشکل خاصی نداره اما ایسوس شرکت جدی تری هست تو لپ تاپ . n46 ایسوس واقعا عالیه اگه پولت میرسه حتما بگیرش .

    • مرتضی فیض 19 شهریور 1392

      تشکر

    • مرتضی فیض 19 شهریور 1392

      ببخشید مجدد سوال میکنم
      این مدل n46 مثل مدلهای سری k زاویه ی دید صفحه شون خیلی محدودیت داره یا خیر؟ و اصلا این محدودیت در حدی هست که نکته ی خیلی منفی براشون حساب بشه؟

  • سلام
    من یه لبتاپ میخام واسه کارای دانشگام اصلا اهل بازی نیستم کارای گرافیکمم سنگین نیس در حد فتوشاپ هستش بیشتر همک ارم وب گردی و دانلود کتاب و مقالس میشه یه لب تاپ خوبب هم معرفی کنید
    ممنون از سایت خوبتون

  • سلام اقای امین زاده اگه میشه قیمت لب تاب g750 jx رو بگید توسایت های مختلف قیمت ها متفاوت بودن
    ممنون میشم اگه جواب بدید

  • حـامـد 74 16 شهریور 1392

    سلام.خدا قوت .محمد امین لپ تاپ قسطی بخرم یا نه؟من الان پولشو ندارم ولی دوست دارم داشته باشم فروشنده ای ک قسطی میده هر ماه.45تومن ازم میخواد ک یارانه هام جورش میکنن خداروشکر…ببخشید!!!

  • خیلی ممنون به خاطره نوشته هاتون.خیلی تو خرید بهمون کمک میکنه.من پول کافی برا خرید ندارم.البته دنبال مشخصات خاصیم نیستم.میخواستم سرعتش یالا باشه.واسه اینترنت.برنامم زیاد روش میریزم.برای بازی نمیخوام . برا فتوشاپ گرافیک کامپیوتر تاثیر داره؟ اما واسه فیلمو عکس واهنگ چرا.واسه سرعت اینترنت چی مهمه؟خیلیا میگند همشون یکیه اما من در مورده دوتا لپتاب مقایسه کردم با ی مودم خیلی فرقش بود.و چی پیشنهاد میکنید.نوشته هاتونو کامل خوندم اما اولن پول کافی ندارم هر چی کمتر باشه بهتره.زیره 2 میلیون یا حداکثر تا خود دو میلیون.با این حال میخواستم بهترین موردو با این مقدار پول تهیه کنم.میدونم کمه اما میخوام تو همین رنج بهترین مورده ممکنو تهیه کنم.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید وپیشنهادتون چیه؟خیلی ممنون میشم اگه جوابتونو را هم برام میل کنید.فقط تا امشب میخوام بخرم اگه تا ساعت 5 و6 جوابشو بدین خیلی ممنون میشم.بازم ممنون واسه نوشته هاتون.

  • با سلام
    من دانشجوی ترم آخر مهندسی ای تی هستم
    میخام مک بوک ایر MD711 از همیشه عاشق ios بودم
    ولی چون بودجه زیادی ندارم..
    نمیدونم واسه پروژه ها و کارهای برنامه نویسی مناسب هست یا نه؟
    ممنون

    • سلام . اول از همه باید عرض کنم که سیستم عامل مک بوک ایر iOS نیست ، MAC هست . iOS برای دستگاه های قابل حمل اپل مثل آی پد و آیفون هست . به نظر من با پول مک بوک می تونید بهترین لپ تاپ ویندوزی رو بخرید . اشتباه نکنید .

    • فرمایش شما متین همون مک منظورم بود
      واسه کارای برنامه نویسی کمکم میکنه؟

  • سلام خوب بود فقط من دانشجو رشته گرافیک هستم اگه میشه لپ تاپ خوب مطابق رشته تحصیلیم معرفی کنید ممنون میشم. فقط قیمتش هم زیاد بالا نباشه باتشکر

  • سلام. بابت مطالب مفیدتون واقعا ممنون. بسیار عالی بود
    من دنبال لب تابیم حول هوش 2 و 200
    انتخاب خودم samsung NP350v5x
    با توجه به کانفیکش لب تاب خوبیه. کانفیکش به این صورته:
    intel 3630QM core i7 , 4GB , 7670m 2 GB up 4GB
    خواستم نظرتونو بدونم
    اگه میشه با HP 4540S-G مقایسش کنید.
    لطفا جواب بدین

    • این رو هم اضافه کنم که رشتم مکانیکه
      گاهی وقتا بازی هم میکنم

    • سید محمدرضا 12 شهریور 1392

      سلام آقا حامد
      با کسب اجازه از دو مهندس عزیز سایت بزرگ علم فردا آقایان امین زاده و درویش ؛ خواستم یه چیزی عرض کنم که خودمم میخواهم لپ تاپ بخرم نتیجه ی کمک دو مهندس عزیز و تحقیقات خودم دو لپ تاپ بود که قیمتشونم تقریبا 2 و نیمه! خواستی اینا را هم نگاه کن بعد تصمیم بگیر
      acer aspire v3 571g i7
      lenovo z500

    • ممنون از راهنماییت آقا محمد رضا. z500 لب تاب خوبیه ولی ایراداتی هم داره مثل داغ کردن و صفحه نمایش ضعیف که شاید تا یک سال راضی باشی ازش ولی تو طولانی مدت کلافت میکنه

    • سيد محمدرضا 12 شهریور 1392

      ممنون آقا حامد که راهنمایی کردید.

    • سلام خواهش میکنم . لپ تاپ های سامسونگ خوبن . قابل اعتمادن . این دو مدلی که گفتید قابل مقایسه نیستن . معلومه که سامسونگه بهتره .

    • دمت گرم مهندس
      از راهنماییت ممنون
      خیلی کمکم کرد

  • با درود به شما و هم تیمی هایتان

    سایت پر محتوا و ارزشمندی دارید و از اینکه در راه پیشرفت و آگاهی و اطلاع رسانی و بالا بردن سطح علمی مردم

    کشورمان تلاش میکنید. سپاسگذارم

    ایران و ایرانی شایسته پیشرفت و ترقی میباشد

  • با عرض سلام
    اول از اطلاعات و شیوه روان نوشتاریتون تشکر کنم
    حالا برم سر اصل مطلب ؛ اگه زودتر هم جوابمو بدین ممنون میشم
    در خواست من معرفی چند لپ تاپ برای خرید با ویژگی های کلی زیر با اولویت اهمیت می نویسم
    برندش برام مهم نیست از لحاظ سخت افزاری cpu cori7 باشه avybridge ؛رم بالای 6 کارت گرافیکش جی فورس باشه بهتر کارهای گرافیکی سنگین رو جواب بده (یعنی مثلا نمی خوام ویرایش فیلم انجام بدم ولی خدایی نکرده یه نرم افزاری رو خواستم اجرا کنم پیغام نده که نمی تونم اجراش کنم خلاصه تا پنج شیش سال جواب بده)
    صفحه نمایشش مات باشه زیاد بزرگ نباشه (برای حمل و نقل) تصویر از همه جهات مشخص باشه
    حجم هارد زیاد برام مهم نیست اگه ssd باشه بهتر هست مثلا قیمت هارد رو کم کنم بذارم روی سخت افزار
    ویندوز هم روش نصب نباشه از لحاظ قیمتی فکر می کنم بهتر باشه
    بودجه من هم بین 2.6 نهایت تا 2.8 هستش
    انگلیسی ها یه ضرب المثل دارن میگن که هنوز اونقدر پول دار نشدم که جنس ارزون بخرم

    • سلام ممنونم لطف دارید . امیر جان 2 تا نکته رو بگم برای روشن سازیت خوبه 😀
      1 – Avybridge نداریم . Ivybridge درست هست .
      2 – حافظه SSD خیلی گرون تر از هارد HDD هست ( یعنی اگه SSD باشه بهتره اما قیمتشم بالاتر میره )
      فعلا لپ تاپ های سامسونگ هم از نظر کیفیت و هم از نظر نمایشگر های مات خوب از آب دراومدن . قیمت های بسیار معقولی هم دارن . باید نمایشگر 14 اینچی بگیری که سبک در بیاد . اگر تمایل داری با دفتر علم فردا تماس بگیر تا بعد از مشاوره و راهنمایی ، لپ تاپ متناسب با نیازتون رو براتون ارسال کنیم . تمامی لپ تاپ ها گارانتی دارن و نهایتا بعد از 24 ساعت درب منزل تحویل میگیرید .

  • سيد محمدرضا 10 شهریور 1392

    سلام مجدد به مهندسین گرامی [جناب آقای امین زاده و آقای درویش]
    مهندس جان یه سوال داشتم؛
    بین این دو لپ تاپ کدوم را پیشنهاد میکنید؟

    Lenovo Z500 corei7
    acer Aspire V3 571G i7

    با تشکر فراوان

  • خلاصه ، مفید و زیبا نوشتی مهندس جان
    آفرین بر شما

  • سلام دوست عزیز. مثل اینکه تو رنکینک 2013 لب تاب. lenovo بعد apple دوم شده. خواستم بدونم lenovo z500 با کانفیک i5-6GB-1T-Geforce 740M 2GB up 4GB چطور لب تابیه. ارزش خرید داره؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدین
    رتبه بندی 2013 برند لب تاب:
    1.apple
    2.lenovo
    3.asus
    4.hp
    5.samsung
    6.sony
    7.dell
    8.acer
    9.toshiba

  • سید محمدرضا 09 شهریور 1392

    سلام مجدد به مهندسین آقای امین زاده و آقای درویش
    داداش اون سری یه سوال راجع به لپ تاپ داشتم و شما acer aspire v3 571g i7 را معرفی کردید. دست شما درد نکنه حرف نداشت.
    رفتم یجا بخرمش به طرف اسم لپ تاپ و کانفیگش را گفتم ، گفت لپ تاپ عالیه! حرف نداره! معرکه است!
    ولی یه چیزم گفت که لپ تاپ های acer اگه خدای نکرده روزی خراب بشن قطعات و مادربورد و … آن ها تو بازار نیست!
    مهندس خواستم وقتت را بگیرم ببینم آیا صحت داره؟؟
    دستتون درد نکنه.

    • ببین خدا اون روزو نیاره که یه لپ تاپ آسیب سخت افزاری ببینه ! لپ تاپ تعمیری دیگه لپ تاپ نمیشه ! اینجوریم نیست که قطعاتش گیر نیاد تو بازار بگردی کلیه دست دوم هم می تونی پیدا کنی 😀

    • سيد محمدرضا 10 شهریور 1392

      .: به امید آن روزی که هیچ لپ تاپی خراب نشود :.

  • ممنونم از مطالب بسیار خوبتون-واقعا خیلی بدردم خورد

  • این که اینقدر دلسوزانه وکامل به سوالاتاسخ میدهید برای من جای تعجبه
    من نهایتاٌ 2500میتونم هزینه کنم کارم کار گرافیکی(3dmax)هست
    اگه میشه 3,4تا مدل لپ تاپ بهم معرفی کنید ممنون

    • حسین جان سلام وخیلی خوش اومدی
      1- ممکنه دلیل تعجب تون رو بفرمایید ؟
      2- راستش با این بودجه نمی تونید لپ تاپ خفنی بخرید ! امکانش نیست چون سخت افزار قدرتمند به هر حال گرونه ! اما با نادیده گرفتن برند ، ظرافت و وزن می تونید لپ تاپی تهیه کنید که کارتون رو راه بندازه :
      Lenovo V580 یه مدل داره با کانفیگ :
      پردازنده i5 3210M Ivy Bridge
      RAM 8G
      گرافیک GF 610M
      1T هارد
      صفحه نمایش 15.6 اینچی
      وزن : 2.5 کیلوگرم
      فک می کنم گزینه خوبی باشه براتون

  • سلام . من میخوام یک لپ تاپ بخرم تا 3 میلیون یا 4 میلیون هم حاضرم پرداخت کنم . یکی از دوستان لپ تاپ lenovo z500 رو معرفی کرد که ظاهرا خوبه میخواستم ببینم نظر شما راجع به این لپ تاپ چیه همچنین در مورد لپ تاپ های سونی وچینی بودن و آمریکایی بودن وخوب بودنش اطلاعات میخوام و اگر لپ تاپ مناسبی مد نظرتونه لطفا بگید و کمک کنید با تشکر .

    • سلام
      1- لپ تاپ رو برای چه کاری می خواین ؟ z500 با کانفیگ Core i7 لپ تاپ خوبیه البته برای کاربران عمومی . لطفا بفرمایید لپ تاپ رو برای چه کاربردی می خواین تا بتونیم بیشتر راهنمایی تون کنیم .
      2- چین مرکز تولیده ! از چین خیلی نترسین این شرکت های تولید کننده در چین ناظر کیفی دارن ! از طرفی خود چینی ها برای اینکه بازار رو از دست ندن هیچوقت سفارش برند های خوب رو خراب نمی کنن ، نگران این چیزا نباشید !

    • من امسال وارد دانشگاه میشم رشته ام معماریه وخیلی بازی میکنم و فیلم میبینم یک لپ تاپ میخوام که جواب این نیاز هامو بده و حداقل چند سال منو ساپورت کنه و در مقابل نرم افزار های معماری کم نیاره و مثلا رندر کردن و اینجور چیزها از هر مغازه ای هم پرسیدم یک چیز گفت یکیشون گفت ایسوس خرابی داره وبرگشتی زیاد داره باز یک مغازه گفت ایسوس خوبه یکی گفت سونی باید آمریکایی باشه چینی نخریم یکی از دوستام هم داداشش سونی گرفته بود بعد 1 هفته هاردش سوخته بود یکی هم گفت که لنوو بعد یک سال سرعتش کم میشه ولی سونی افت سرعت نداره .
      حالا موندم چی کار کنم . با تشکر

    • والا هیچکدوم از چیزایی که بهتون گفتن علمی نیست ! بعضی از مدل های ایسوس ممکنه مشکلاتی واسشون به وجود بیاد مثلا صفحه نمایشش برفکی بشه و … . اما در کل ایسوس برند قابل اعتمادیه ! در مورد افت سرعت لنوو فقط می تونم بخندم 😀 یعنی چی ؟ مگه قطعه مکانیکیه ؟!!! لپ تاپ یه دستگاه الکترونیکیه پراید که نیست !

  • آبجی خانوم 05 شهریور 1392

    سلامی از ما به اهالی علم فردا
    آقای امین زاده ودوستان
    واقعاً دمتون گرم ، دست مریزاد، ان شاالله هرجا که هستید سالم وسلامت همین طور به کارتون ادامه بدید.
    منم مثل بقیه دوستان می خوام یه لپ تاپ بگیرم ولی بعد از یه سری تحقیقات میدانی که به عمل اوردم سردرگم شدم و نیازمند همراهی شما هستم.
    لیسانس نرم افزارم ، آینده رو نمی دونم ولی الان بیشتر کارایی که با سیستم می کنم برنامه نویسی و مطالعه و گوش دادن به موسیقیه و اصلاً اهل گیم نیستم .
    کل هزینه ای که میخوام بکنم یک و دویست تومنه (بیشتراز این بخوام هزینه کنم باید یکی از کلیه هامو بفروشم)
    بااین شرایطی که عرض کردم از نظر عالی شما ، چه مدلی با چه کانفیگی بگیرم که به قولی کارکردش هم تو این دنیا و هم تو اون دنیا راضی کننده باشه.(خودم به ایسوس تمایل دارم ولی نمی دونم کدوم مدلش به دردم میخوره)

    • سلام . ممنونم از شما خواننده گرام . والا من فکر میکنم ( خدای نکرده ) کلیه تون رو بفروشید بهتر باشه چون با 1 میلیون و 200 ، لپ تاپ ایسوس گیرتون نمیاد که هم این دنیا و هم آخرت براتون کار کنه . با این مبلغ باید یا ایسر ، دل ، فوجیتسو و یا لنوو بگیرید . به نظر من لپ تاپ یک مهندس نرم افزار باید متوسط به بالا باشه .

    • آبجی خانوم 06 شهریور 1392

      سلام خیلی ممنون بابت سرعت پاسختون (از corei7هم بیشتربود)
      چرا اتفاقاً یکی از آشناها باهمین قیمت ایسوس گرفته منتها مدلش k84L سری x44
      cpu:Intel B950 2core ، Ram:4GB ، هاردشم HDD 750
      نظرشما راجع به این مدل چیه؟
      منم همینو بگیرم؟
      بازم ممنون بابت پاسخگویی تون

  • سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. من چند وقته دنبال یه لب تاپ برای کارهای گرافیکی 3dmax میگردم. بین این 3 مدل گیر کردم:
    1- asus k55vd core i7 GT 610
    2- asus n 56vm core i5 GT 630
    3- asus k 56 cb core i7 GT 740
    چیزی که منو گیج کرده اینه که k55vd ، سی پی یو قوی داره اما گرافیک 610 ضعیفه – n 56 vm سی پی یو i5 داره اما گرافیکش یکم بهتره- ولی k 56 cb با اینکه GT 740 هست ولی فرکانسش خیلی پایینتره.
    من کاملاً گیج شدم. لطفاً راهنماییم کنین. ممنون

  • سلام.
    خسته نباشید.
    من دانشجوی رشته معماری هستم با نرم افزاز های auto cad . 3d max , … ; ;کار می کنم.
    و می خوام لب تاپ بگیرم.اما نمی دونم چه مارکی بخرم..تقریبا کل نظرات رو خوندم ولی بازم نمی دونم چی بگیرم..
    قیمتش حدود 1تا2 میلیون باشه
    لطفا راهنماییم کنید. ممنونم/.

  • Fujitsu LifeBook AH-532-M این مدل لب تاب ارزش خرید داره؟؟؟ اگه میشه با hp 4540s مقایسش کنید.
    یه سری میگن لب تاب های فوجیتسو از لحاظ سخت افزاری باهم مچ نیستن و خیلی داغ میکنه. درسته؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

  • خسته نباشد. اگه ممکنه قیمت hp 4540s-G رو بگید. تو سایتای مختلف 2و100 زده. قیمت الانش تو بازار چنده؟؟؟ مرسی

  • سلام.
    آقا خیلی ممنون از مطالب بینظیرتون.
    من میخوام یه لپتاپ بخرم دور و بر 3,000,000 تا 3,500,000 به نظر شما الان بهترین مارک چیه؟
    آیا در این شرایط خرید لپتاپ توصیه میشه؟
    برای من جنس بدنه و داغ نکردن و کلا کیفیت خیلی اهمیت داره راستی ظاهرش هم قشنگ باشه.
    شما چه مارک و مدلی پیشنهاد میکنین؟
    خواهشا نظرتونو بگین.

    • سلام . ایسوس n46 و یا n56 اگه پیدا کردی بخر . واقعا لپ تاپ های خوبین . تفاوتشون تو نمایشگرشونه . 46 چهارده اینچی و 56 پانزده اینچیه .

    • خیلی ممنون از جوابتون.
      میخواستم ببینم فرق لپتاپهای سری n با k چیه و اینکه کدومشون بهتره؟

  • سلام ببخشید م نچند وقته دنبال لب تاب میگردم که بخرم همه ی سایت هارو گشتم این جا از همه بهتر بود،میخواستم بگم که لب تاب asus g750 jx قیمتش چه قدره؟ممنون میشم جواب سوالمو بدید
    خواهشا یکم عجله کنید

  • سلام. مرسی از مطالب خوبتون
    hp 4540s چطوره؟؟؟؟ لطفا نظرتونو بگید

  • ممنون از راهنماییتون
    مفید بود
    من دانشجوی سال اولیه کامپیوترم (نرم افزار) لطفا یه لپ تاپ که همه کارامو بتونم باهاش انجام بدم معرفی کنین
    ترجیحا ایسوس باشه
    ممنون

  • بسیار خوب بود

  • از توضیحات جالب و کامل شما واقعاً سپاسگذارم.. مطالعه این سایتو به پسرم هم پیشنهاد دادم… در مورد فروشنده سیگاری کاملاً با شما موافقم
    به ارائه مطالب بیشتر و جالب از طرف شما.
    ممنون

  • سلام خسته نباشید چندوقتیه دارم تو سایتای مختلف دنبال لب تاب میگردم که قیمتشم از 2میلیون و 100 یا200 بیشتر نباشه از بین برندای ایسوس و دل دنبال چیزی می گردم که قبلا امتحانشو پس داده باشه از جمله ویژگیهایی که میخوام داشته باشه کارت گرافیک خوب درحدی که بشه باهاش کارای نیمه سنگین انجام داد و سرعت پردازشگرشم خوب باشه راستی قیمت لب تاب ایسوس مدل N55SF-B چند هستش.
    ممنون میشم سریع جواب بدین ضروریه.

  • به نام خدا
    سلام
    خسته نباشید
    یه لپ تاب میخواستم تهیه کنم که مناسب با نرم افزار های عمرانی مثه سیف و ای تبس و ژئو استدیو و غیره باشه،میخواستم در صورت امکان من رو راهنمایی کنید که مشخصات زیر حد اقل باید چه جور باشه
    RAM
    CPU
    و اگه چیز دیگه ای هم باید مد نظر گرفته بشه لطفا بنده رو راهنمایی کنید
    با تشکر

  • سلام
    اول از همه یه دنیا ممنون که انقد اطلاعاتتون مفید بود..من همه این مقالات و خوندم با نظرات!!
    من دانشجوی الکترونیکم و دنبال یه لپ تاپ میگردم که برای کار با برنامه های متلب و PSpice مناسب باشه..از اینترنتم خیلی استفاده میکنم..
    شما چه مدل و برندیو پیشنهاد میکنید؟
    تا سه تومن میتونم هزینه کنم..فقط اگه کامل راهنماییم کنین ممنون میشم

    • سلام . اینترنت که همه لپ تاپ ها ساپورت میکنن . در مورد نرم افزار های متلب و PsPice هم باید بگم که رم بالا و گرافیک اختصاصی باید بگیرید . خدا رو شکر با 3 میلیون می تونید لپ تاپ مناسب بگیرید . به نظر من lenovo Z500 و یا LENOVO G580 کانفیگ Core i7 برای شما مناسبه . قیمتش هم معقوله . تو یه جمله شما از مارک های dell ، سونی ، ایسوس ، لنوو و hp اگه پردازنده core i7 با رم 6 یا 8 و گرافیک 2 گیگ اختصاصی بگیرید ، پشیمون نمیشید .

  • سلام خسته نباشید
    بنظر شما z500 i7 بهتره یا SVE 15128 i5 ?
    تورو خدا زودتر جواب بدید
    خیلی برام مهمه
    سپاس

  • لطفا در مورد کیفیت لپ تاپ های MSI هم راهنمایی کنید

  • سلام ببخشید م نچند وقته دنبال لب تاب میگردم که بخرم همه ی سایت هارو گشتم این جا از همه بهتر بود،میخواستم بگم که لب تاب asus g750 jx قیمتش چه قدره؟ممنون میشم جواب سوالمو بدید

  • سيد محمدرضا 27 مرداد 1392

    سلام دوباره ببخشید در تکمیل نظر بالایی عرض کنم که من ساعت ها وقتم را برای مطالعه مشخصات لپ تاپ ها گذاشته ام و در آخر بین 4 مورد نمیتوانم تصمیم بگیرم و لپ تاپ را نیز متناسب با رشته خودم (برق) میخواهم، خیلی ممنون میشم بفرمایید کدام یک از لپ تاپ های زیر بهتر است؟ خواهش میکنم به ترتیب از قوی به ضعیف بودن را نیز ذکر فرمایید.
    با تشکر
    ——————————–
    Acer Aspire V3-571G i7/CPU Intel Core i7/Speed 2.3~3.3/RAM 8.0/HDD 750/LCD 15.6″/VGA GeForce 710M/W
    2.6
    ——————————–
    Asus K55VD/CPU IntelCore i5/Speed 2.5~3.1/RAM 6/HDD 1000/LCD 15.6″/VGA Geforce 610M/W 2.5
    ——————————–
    HP G6-2286/CPU Intel Core i7/Speed 2.2/RAM 6/HDD 750/LCD 15.6″/VGA ATI 7670M/W 2.48
    ——————————–
    Lenovo G580 i7/CPU Intel Core i7/Speed 2.1~3.1/RAM 8/HDD 750/LCD 15.6″/VGA Geforce 610M/W 2.6

  • سيد محمدرضا 27 مرداد 1392

    با سلام
    ابتدا به خاطر مطلب عالیتون خیلی متشکرم
    ببخشید سوالی داشتم رشته ی من برق هست آیا لپ تاپ Asus 55VD core i5 قدرت کافی برای این رشته را دارد؟
    من تقریبا تمام مطالب این سایت را برای خرید لپ تاپ و همچنین نظرات سایر کاربران و پاسخ های شما دوست عزیز را مطالع کردم و در آخر بین لپ تاپ های Asus 55vd core i5 و یک مدل از hp که آن هم میانگین قیمتش 2.5 میلیون تومان است منتهی core i7 ولی 2.2 ghz . که سرعت cpu نسبت به Asus 55vd کمتره ولی core i7 است در صورتی که asus 55vd دارای ghz بالاتر ولی corei5 است.
    ممنون میشم لطف بفرمایید راهنمایی کنید کدوم یک از دو لپ تاپ بالا را بخرم؟

    • سلام . خواهش میکنم . صرف گیگاهرتز بالاتر دلیل بر بهتر بودن پردازنده نیست ، عوامل زیادی وجود داره مثل کش ، نسل ، مقدار رم و… که در عملکرد کلی پردازنده و سیستم تاثیر میذاره . از نظر من جفتشون کارتون رو راه میندازه . مدل hp رو بگید .

    • سيد محمدرضا 28 مرداد 1392

      سلام مجدد آقای مهندس
      بازم خیلی ممنون که ایننقدر سریع جواب نظرم را دادید.
      من در نظر بعدی جزئیات کامل از 4 لپتاپ را آوردم خیلی خیلی ممنون میشم که بفرمایید کدوم بهتره آخه خیلی حیاتیه؟!!؟!؟
      بازم متشکر

  • سلام ببخشید لب تاب k56cb فن خنک کننده ice cool نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرچهقدر توی سایت ها گشتم ننوشته بود،اگه این لب تاب ice cool داره اینو بخرم این بهتره

  • ممنووووووووووووووووووووون.زحمت کشیدیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن.

  • سلام ببخشید لب تاب k56cb فن خنک کننده ice cool نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرچهقدر توی سایت ها گشتم ننوشته بود،اگه این لب تاب ice cool داره اینو بخرم این بهتره
    ممنون

  • ببخشید این رو ادامه ی سوال قبلیم میدم قیمت هم برام مهم نیست فقط برای بازی و کار زیاد خوب باشه و سیستم خنک کننده خوبی داشته باشه

  • درود
    نخست سپاس چون برای خرید Laptop خیلی جستجو کردم و به جرات میگم علم فردا خیلی بهم کمک کرد این مقاله رو با همه پرسش ها و پاسخ ها خوندم.
    من دانشجوی ارشد کیهانشناسی هستم و با بودجه ی 2تا2.5 میلیونLaptop ی لازم دارم که بتونم نرم افزارهایی مثل maple, fortran, starrynight, photoshop و گهگاهی ادیت فیلم و عکس رو باهاش انجام بدم و البته برام مهمه که وقتی چندتا برنامه در حال اجرای همزمان هستند هنگ نکنه و در ضمن تقریبا زیاد باید روشن باشه و علاوه بر اینها می خوام حداقل 5سال عمر کنه. با توجه به این نیازها چندتا سوال دارم؛
    1- آیا مدل های Hp که مثل Asus دارای Ice cool نیستند زیاد داغ میکنند؟
    2- Core i5 برام مناسبتره یا Core i7؟و همچنین i7 با سرعت 2.2 بهتره یا i5 با سرعت 3؟
    3- مدل های Hp که گرافیک ATI دارند آیا به خوبی Geforceها هستند؟
    4- و سوال آخر به نظرشما کدوم مدل از Hp یا aser برای نیازهای من مناسبتره؟ خودم مدلهای زیررو مد نظر دارم؛
    a) Hp Probook 4540s
    b) Hp G6-2286
    c) Hp Pavilion G6-i5
    d) Aser i5 Aspire V3-571G
    e) Aser Aspire E1-571
    f) هیچکدوم مدل پیشنهادی شما

    پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگذارم

    • سلام . خواهش میکنم خانم .
      1 – “زیاد” داغ نمی کنن اما خب به هر حال این کجا و آن کجا !
      2 – اگه از یک نسل باشن و پسوند های مشابه داشته باشن قطعا core i7 بهتره . core i7 لزوما از core i5 بهتر نیست و Core i5 با سرعت 3 گیگ هم لزوما از core i7 با سرعت 2.2 گیگ بهتر نیست . بستگی به 50 تا فاکتور داره که اینجا نمیشه بیان کرد 3 – این هم باز بستگی به خیلی چیزها داره اما ATI گرافیک بد نمی زنه .
      4 – Acer درست هست نه Aser . من پیشنهادم اینه که شما یه لپ تاپ از خانواده مالتی مدیای ایسوس که با حرف N شروع میشه بخرید . سری N ایسوس ، مخصوص همین کارهایی که گفتید هست . مدل N56VZ-B خوبه برای شما . مدل هایی هم که خودتون گفتید از نظر من مشکلی ندارن .

    • درسته acer اشتباه بدی بود پوزش.
      شرایطم طوریه که فقط میتونم بینhp ,acer انتخاب کنم.
      بازم سپاس

  • سلام عزیز جان
    ممنون از اطلاعات خوبت
    لطف کن تو رنج قیمت2,5 تا 2,7 میلیون چندتا لپ تاپ خوب معرفی کن,خیلی ممنون,
    ضروریه,لطفا جواب بده 😐

  • سلام دنبال یه لب تابم که اسمش دل باشه قیمتش هم کمتر از یه تومن باشه پیدا کردین بهم زنگ بزنین مرسی۰۹۳۷۶۹۹۴۷۳۹

  • میتونم یه سوال از اینترنت بپرسم؟؟چه چیزی باعث میشه حجم خیلی سریع پایین بیاد مثلا یک گیگ ظرف نیم ساعت تموم میشود؟

    • چون حجم اینترنت به چیزایی که دانلود میکنی وابستس مثلا اگه حجمت 1 باشه فقط میتونی اندازه 1 گیگ دانلود کنی فهمیدی چی گفتم؟

    • احتمالا :
      1- نرم افزاری ( مثلا آنتی ویروس ) به طور اتومات آپدیت میشه !
      2- از آنتی فیلتر استفاده کردی !

  • سلام.من حدود دوماهه که لپ تاپ خریدم اما هر چیزی که توش میریزم و سیو میکنم اصلا گم میشه یا انگار پاک میشه .نمیدونم چی کارکنم؟میشه بگید مشکل از کجاست؟

  • اطلاعات خیلی خوبی تو این سایت گنجونده شده،امیدوارم بتونم مطابیش رو ک برام کاربردی تره رو بخونم.مرسی.فقط با توجه ب نظرات مختلفی ک افراد برای خرید لپ تاپ میدن،من میخوام بدونم لپ تاپ با قیمت2 میلیون ،چ مارک و مدلی رو پیشنهاد میکنید؟ و میخواستم بدونم الان با توجه ب نوسانات قیمت ها، زمان مناسب برای خرید لپ تاپ کی هست؟ ینی هر چی زودتر بخریم بهتره یا فعلا صبر کنیم؟ (وااای چقدر ادبی نوشتن سخته!)

    • سلام . از آخر جواب میدم شاید بهتر باشه . هیشکی نمی دونه چه بلایی سر قیمت ها میاد . الان قیمت لپ تاپ نسبت به قبل حدود 200 تا 400 هزار تومن اومده پایین و من میگم الان بخرید . لنوو g580 گزینه خوبیه

    • مرسی از راهنماییتون.لنو ی مارکه مث مثلا ایسوس و دل و…؟ ینی لنوو بهتر از ایسوس هست؟ DOSچیه؟ خوبه یا بد؟

    • بله لنوو شرکت چینی تولید کننده لپ تاپ هست که لپ تاپ های بدی هم نمی زنه . از ایسوس بهتر نیست . DOS یکی از قدیمی ترین محیط های ورود دستورات شرکت مایکروسافت هست . باید رو لپ تاپی که سیستم عامل DOS داره ، سیستم عامل ویندوز بریزی ، حالا یا XP یا 7 و یا 8 .

    • خیلی ممنون ک ب سوالام جواب دادین.بازم سوال داشتم ولی گفتم اگه بپرسم ی وخت دعوام میکنین.بازم مرسی.

  • پیر شی پسر جان. استفاده کردم!

  • آقای امین زاده گل سلام
    یه سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید : گرمای کارت گرافیک لپ تاپ (nvidia gtx675) با تنظیمات very high option تو بازیها به 90 درجه برسه مشکلی پیش میاد؟؟ آخرین درجه چند خوبه باشه ؟؟ من با تنظیمات نرمال و سایز تصویر پایین تر از 1080*1920 گرمای گرافیکم نهایت به 79 درجه میرسه ولی وقتی very high میکنم با سایز تصویر 1080*1920 میرسه به 90 درجه مخصوصا تو farcry3

    • سلام محمد جان . معمولا شرکت های سازنده کارت گرافیک مخصوصا انویدیا فکر مصرف کنندگانی چون شما رو می کنه و سیستم خنک سازی رو تعبیه میکنه اما در هر صورت ، مواردی مثل very high option و توربو بوست چه در گرافیک و چه در پردازنده بیشتر از چند دقیقه طول نکشه خیلی بهتره . مشکل خاصی نداره ، معمولا گرمای گرافیک طبیعیه اما خیلی تو این وضعیت نگهش ندار.

    • مرسی مهندس عزیز

  • سلام اسم یه لب تاپی رو میخواستم که برندش asus باشه و سیستمش هم بالا باشه برای بازی کردن و کار زیاد و قیمتش هم 3 میلیون نهایتش سه و نیم میلیون باشه درضمن میخوام باهاش خیلی بازی کنم و زیاد روشن بمونه و دوام و استحکامش هم زیاد باشه داغ هم نکنه hard،cpu هم زیاد باشه بهتره
    باتشکر از همه

    • از من می شنوی ایسوس و سونی
      ایسوسا خوب ترن

    • amin aga say kon ziyad bazi nakoi labtaba bara bazi monaseb nistana begammm

    • سلام امین جان . از تاخیر در پاسخ عذرخواهی میکنم . مدل های پیشنهادی من : ایسوس n56vz-b و یا ایسوس n46vz-b . فرقشون تو نمایشگرشون هست که n46 نمایشگر 14 اینچی داره و انیکی 15 اینچی . برای بازی مناسبه و قیمتش هم تو رنج 3 میلیون هست .

    • سلام اقای امین زاده ممنون از جوابی که دادید،فقط میشه یکی دیگه از مدل های asus رو بگید که سیستم خنک کننده قوی داشته باشه (ice cool) سیستمش هم همون باشه؟
      گفتم که میخوام زیاد روشن بمونه برای همین،باطری هم 9 سلولی باشه بهتره،ممنون از سایت خوبتون بهترین سایت برایی راهنمایی خرید لب تاب هست

    • سلام پس ایسوس k55VD-F بگیر که ICE COOL هم داره . ایسوس لپ تاپ 9 سلولی خیلی کم داره . اگر این مدل لپ تاپ ها راضیت نمی کنه باید سری GAME از ایسوس رو بگیری که قیمتش خیلی بالاست .

  • سلام یه لب تاپ میخواستم با سیستم بالا قیمت هم تا 3 تومن نهایت سه و نیم میلیون دوام و استحکامش هم زیاد باشه چون میخوام باهاش زیاد بازی کنم و زیاد روشن بمونه داغ هم نکنه cpu هم بالا باشه برندش هم asus باشه

  • سلام
    برق منزل ما زود به زود میره،و نوسان داره،موقع استفاده لپ تاپ،آیا باتری روش باشه که وقتی برق رفت،صدمه ای به لپ تاپ نزنه تا به روش صحیح خاموش شه؟یعنی سوال اصلی من این هست که،موقع استفاده از لپ تاپ،که اون رو به برق زدم،باتری هم روش باقی بمونه یا اینکه دربیارم؟آیا ضرری برای باتری داره و عمر اون رو کم میکنه؟

  • خوبه

  • سلام من ازتون تشکررر می کنمچون راهنمایی هاتون کمک کرد ولی اگه لبتاب دور پلاستیکی داشته باشه چه اشکالی داره؟

    • سلام خواهش میکنم . کی گفته که اشکال داره ؟

    • سلام ممنون که سریع پاسخ دادید دوستا و اشناها.یه سوال دیگه داشتم ایا مارک فوجیتسو خوبه یا مارک ایسوس؟asus k 55 خویه با خیال راحت بخرمش؟

    • من همون فاطی ام ها . اگه core i5 باشه خیلی تاثیر میزاره?

  • تو نظرا یکی نوشته بود اح پی کسی راضی نیس میخواستم بدونم hp pavilion dm4xخویه یا فوجیتسوlife book nh 751 اگه بگید ممنون میشم

  • سلام اگه اون لیتاب خوب نبود لطفا یه لبتاب بین 2 ملیون تا 2 و پانصد معرفی کنید که خوب باشه

  • سلام ممنون ازتون با راهنمایی هاتون من میی خوام یه لپ تاپ بگیرم می خواستم خواهش کنم بگید این لبتاب چه جوریه؟
    fujitsu lifebook nh751 خواهشن بگید ممنون

  • ممنونم واقعا خیلی مفید بود واسه منی که هیچ اطلاعاتِ حرفه ای نداشتم در این زمینه

    واقعا مرسیییییی ممنون

    فقط یه سوال اگه وقت داشتین جواب بدید طفا!

    من یه لپ تاپ میخوام تا 2 اینا نهایتش 2 و پانصد!!!

    رنگش دوس دارم بنفش باشه با این توضیحات شما چنین چیزی میشه پیدا کنم؟

    ببخشیدا این همه توضیح حرفه ای دادین و من گفتم رنگ :دی

    اما خواستم بپرسم که مطمین شم چون خیلی این مطلب کمکم کرد مرسییییییییییییییی

  • امیر کیا 13 مرداد 1392

    ضمن تشکر از مطالب آموزنده تون، میشه منو راهنمایی کنید؟
    یه لپتاپ میخاستم با قیمت حدود 2.500
    تو مدلایی که میدیدم با توجه به دانش معمولی من بنظرم HP Pavilion g6-2314se کانفیگ بسیار مناسبی داشت( دیجی کالا تا دیروز زده بود 2.600.000 ولی امروز زده ناموجود که امیدوارم بالا نره!).مخصوصا مشخصات CPU به نسبت قیمتش خیلی بالا بود.فقط شاید گرافیک این سیستم بنظرم اگر جیفورس بود خیلی بهتر بود، ولی وقتی HP ENVY dv6-7300را با قیمت 3.400.000دیدم بنظرم این قیمت واسه این لپتاپ عالی زده بودن!چون با توجه به مشخصات نسبتا مشابهشان این تفاوت قیمت خیلی زیاد به نظر میرسید! بعد از این همه سخنرانی (!)چندتا سوال داشتم:
    1-الان تو بازار مارکی مث HP و DELLجایگاه خودشو از دست داده و اگر اپل را نادیده بگیریم سونی و ایسوز خیلی پیشتازن،مارکهایی مثل فوجیتسو و سامسونگ لااقل برای من چنان شناخته شده نیستن، میشه نظرتونو در مورد این برندها بدونم؟آیا خریدن کانفیگ پایینتر ولی از برندی مث سونی عاقلانه س؟!شاید نباشه ولی دید خیلیا اینجوریه که هست!نظر شما چیه؟
    2- تفاوت نسل 2 و 3 CPU اینقدر فاحش هست که روش حساس باشم؟
    3-من رو سیستم خانگی گرافیک 6670 AMD دارم که اصلا راضی نیستم.این گرافیک با توجه به این که شاید اچ پی مثل ایسوس از سیستم خنک کنندگی با اون قدرت استفاده نمیکنه مشکل ساز نمیشه؟و این گرافیک جوابگوی کارهای گرافیکی سنگین هست؟ و یکم راهنمایی در خصوص اینکه گرافیک از 2 به 4 قابل آپ شدن داره توضیح میخاستم.واقعا تاثیر بسزایی داره؟
    4-آیا شما با این قیمت مدل بهتری سراغ دارین؟
    اگه کل این نظر را خوندین واقعا خدا قوت و اگه جوابشو بدین که دیگه خدایی خیلی مردی!

    • جواب سوالات شما تقریبا 1 کتاب میشه . صبور باشید تا پاسختون رو بدم .

    • امیر کیا 13 مرداد 1392

      😀
      بله.ببخشید اینقد زیاد شد!در مورد نسلهای سی پی یو وهمچنین مارکهای لپ تاپ اطلاعات جالبی در سایتتان پیدا کردم که خیلی کمک کردند.ممنون

    • امیر کیا 14 مرداد 1392

      آقا حالا منتظر باشم، مطمئن باشم انتظارم جواب میده؟!شرمنده چون کارم یکم فوریه اینو گفتم

    • 1 – خرید کانفیگ پایین از یک مارک معروف از نظر من صلاح نیست . با همون پول میشه کانفیگ خیلی خوب خرید مثلا از مارک لنوو یا ایسر
      2 – انقدر فاحش نیست اما مثلا تو عمر باتری یه تاثیری میذاره ( افزایش عمر باتری ) . ضمن اینکه سرعت نسل 3 یه مقدار بیشتر از نسل 2 هست . ولی انقدر نیست که شما متوجه بشید .
      3 – گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا نیست چون اصلا کارتی در کار نیست ، یک چیپ به مادربورد لپ تاپ چسبیده . اون عبارت up to 4096 یعنی گرافیک اصلی با گرافیک روی پردازنده با هم میشن 4096 مگابایت ( اگه سوالتون این بود )
      4 – من خودم اگه بودم کانفیگ core i7 از لنوو رو می خریدم . میشه با 2 میلیون 300 خریدش .

    • امیر کیا 15 مرداد 1392

      ممنون از پاسختان.
      تا اونجایی که من گشتم سه مدل به نظرم دارای مشخصات خوبی بودن:
      HP Pavilion g6-2314se
      HP ProBook 4540s-H
      IBM Lenovo IdeaPad Z500-G
      اینم لینک مقایسه شون:
      http://www.digikala.com/?Page=Compare&Products=Notebook&Compare=Notebook-HP-Pavilion-g6-2314se,,Notebook-HP-ProBook-4540s-H,Notebook-Lenovo-IdeaPad-Z500-G
      بنظر شما کدوم بهتره؟
      شما مدل خاصی سراغ دارید معرفی کنید؟

    • salam amir kiya hp model shafafe oono az list khat bezan

    • امیر کیا 22 مرداد 1392

      علی جان ممنون از راهنماییت، اگه منظورت 2314 بود آره صفحه ش شفافه.ضمنا تا اونجایی که من تحقیق کردم جنس الیاژ بدنه ش هم خوب نیست.بین اون دوتا چی؟
      لنوو که خیلیم تعریفشو شنیدم، صفحه ش براقه

  • سلام خیلی عالی بود کلی براتون دعا کردم‏!‏ من دانشجوی مهندسی نرم افزارم ترمای اولم. میشه یه مشخصات لپ تاپی که به دردم بخوره و اذیتم نکنه بدید.قیمتش بیشتر از دوونیم نشه. خواهش میکنم یه لپ تاپی معرفی کنید که بعدأ از خریدش پشیمون نشم و پولو دور نریزم مامانم گناه داره که پولش هدر بره

  • عالی وخوب است

  • سلام من رشته کامپیوتر هستم.امسال هم میخوام برم دانشگاه و میخوام یه لپ تاپ بخرم ولی نمیدونم لپ تاپی که میخوام بگیرم باید داری چه مشخصاتی با شه مثلا رم و هارد و گرافیک و پردازنده اش چه مشخصاتی داشته باشه که حداقل 5 سال را بهم کار بده و قیمتش هم تا 2 میلیون تومان باشه ، فقط شنیدم میگن مارک ایسوس خوبه منم تصمیم گرفتم که ایسوس بخرم.
    اطفا اگه میشه مشخصات یه لپ تاپ خوب را که تا 5 سال بهم کار بده و قیمتش هم 2 میلیون باشه رابرام میل بزنید.

  • سلام
    من دانشجوی مهندسی شیمی هستم
    ی لپ تاپ میخام ک تمام نرم افزارهای مربوط ب رشتمو ساپورت کنه
    وبعدا ب درد ارشدمم بخوره
    خواهشا راهنماییم کنین و بگین چ ویژگی های داشته باشه
    قیمتشم از 2 میلیون بیشتر نباشه

    اگ میشه ی برند خوب بم معرفی کنین

    لطف کنین زود جوابمو بدین وقت زیادی ندارم

    مرسی

  • امیر عباس 07 مرداد 1392

    سلام من امروز بعد از ظهر می خام برم لب تاب بخرم
    خیلی تعریف از وایو سونی شنیدم
    می خاستم بدونم واقعا خوبه
    میگن بهترین مارکه
    ولی بعضی دیگه میگن ایسوز بهترین مارکه و بعضی دبگه اپلاو اچ پی
    به نظزر شما کدوم بهتره
    راهنماییم کنید هرچه زود تر با تشرکر

    • سلام . سونی وایو خوبه فقط حواستون به کانفیگ سخت افزاریش باشه . هر سونی وایویی خوب نیست . پردازنده core i5 ، رم 4 گیگ به بالا ، گرافیک 2 گیگ . که حدودا 3 میلیون تومن به بالا در میاد . ایسوس و سامسونگ هم توصیه های بعدی منه .

  • جالبه … در قسمت پردازنده به معماری ساخت پردازنده به عنوان یک مورد بسیار مهم که چه عرض کنم، یه مورد کلیدی هم اشاره نشده … در حالی که خیلی‌ها می‌دونن معماری یه پردازنده Core-i3 نسل سوم اینتل موسوم به کد آیوی بریج با فناوری ساخت 22 نانومتری ممکنه از مدل‌هایی از Core-i7 نسل اول یا Core-i5 نسل دوم موسوم به معماری با کد سندی‌بریدج که معماری‌های 45 و 32 نانومتری دارند چه از لحاظ Performance و چه از لحاظ مصرف انرژی و پردازش گرافیکی مجتمع، خیلی قوی‌تر باشه. خواهشا خوانندگان مطلب به این مورد بسیار اساسی دقت کنند.

  • محمد رضا 05 مرداد 1392

    MOST EXELENT

  • سلام مهدی هستم چرابه سوال من جواب ندادین؟(انتخاب بین دومدل سونی Sony VAIO E15127CDS یاE14A35CXH)!!!

  • سلام. من میخوام لنوو مدل z500 بخرم ، دنبال hp به این خاطر نرفتم که پورت usb3 نداره حالا میخوام بدونم مزیت های لپ تاپ های hp اونقد بیشتر از لنوو هست که بخوام این عیبشو به خاطر مزیت هاش نادیده بگیرمو برم از مدل های این برند انتخاب کنم؟

  • باسلام وخسته نباشی.
    من بین خریددومدل لپ تاپ سونی شک دارم.
    1_پیشنهادشماکدام گزینه است؟(Sony VAIO E15127CDS یاSony Vaio E14A35CXH)
    2_مدل14اینچی لمسیه ولی درعوض گرافیکش پایینه به نظرشما با این گرافیک دچارمشکل نمی شم.(خیلی اهل بازی نیستم ولی گه گاه چرا).
    3_مدل 15اینچی صفحه کلیدش نورداره؟

  • سلام
    من می خوام یه لپ تاپ قیمتش بین 1500تا2ملیون بخرم مارکش خوب باشه بهترین کیفیت داشته باشه بویژه جنس بدنش عالی باشه چون یه لپتاپ ایسر دارم لولاهاش شکسته مونده ور دستم
    گرافیک و سرعتش هم بالا در کل20باشه اگه راهنماییم کنین ممنون میشم.

    • Fujitsu_AH-532 . از سایت digikala.com بخرید … این مدل نسبت به امکانات بسیار فوق‌العاده‌ست. آخرین قیمتش هم 2099 هزار تومان بود. تنها مشکل کوچکش جنس براق و پلاستیکی بدنست که جای انگشت روش می‌مونه. از لحاظ سخت‌افزاری بسیار خوبه و البته GPU یا پردازنده‌ی گرافیکیش مقداری در حد متوسط هست که با توجه به این‌که شما خانم هستید بعید می‌دونم اهل اجرای بازی‌های سنگین رایانه‌ای مثل Crysis_3 و امثالهم باشید. پردازنده‌ی مرکزی فوق‌العاده‌ی Core-i7_3612M و 6GB رم و 750GB حافظه‌ی جانبی از نکات قابل توجه این لپ‌تاپ آلمانیست. لطفا اصلا به مارک کم‌ترشناخته‌شده‌ی Fujitsu نگاه نکنید چون قطعات اون دقیقا با بهترین های روز مطابق است و تنها تفاوت در کیفیت ساخت بدنه و بلند‌گوها و کی‌پد است. موفق باشید …

  • با سلام و تشکر از مطالب خیلی خوب و مفیدتون.
    قصد خرید لپ تاپ تا قیمت 3میلیون دارم. بنده دانشجوی ریاضی کاربردی هستم و بیشتر کارم با نرم افزار متلب و اجرا کردن برنامه هایی سنگین ریاضی است. حتی بعضی وقتا ساعتها طول میکشه که برنامه اجرا بشه. ضمنا بیشتر وقتمو پشت سیستم هستم لذا تقاضا دارم مدلیو معرفی کنید که از نظر کارایی و سرعت متناسب کار بنده و همچنین از نشستن پشتش و نگاه کردن به صفحه نمایش خسته کننده نباشه!چون بعضی لپ تاپ ها سریع چشمو خسته می کنن.
    با تشکر

    • سلام داود جان . خواهش میکنم . پیشنهاد می کنم مدلی از لپ تاپ های سامسونگ با نمایشگر مات رو بخرید . الان مدلش رو خاطرم نیست اما یه سر برید بازار پیدا میکنید . فقط خاطرتون باشه که پردازنده core i5 به بالا بگیرید .

    • مرسی از پیشنهادتون. اما مارک سامسونگ در بین مارک های دیگه از نظر کیفیت در چه رده ای هست؟سونی یا ایسوس بهتر نیستند؟

  • دمت ګرم خیلی خوب بود . . . یه دونه ای

  • آرمین 25 تیر 1392

    (( فروشنده ای که داخل مغازه اش سیگار می کشد ، گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ نیست))
    این چیه نوشتی.من جایی ک کار میکنمصاحبش سیگار میکشه.یعنی دزده.خدایی ازهمکارایی ک خود من میشناسم ک جنس دست2 میفروشن ب جای نو یا جنسی ک ارزون شده بازم گرون میدن خیلی خیلی با انصافه.

    • خدا نکنه دزد باشه . آدم های سیگاری هم انسانن اما مسلما کسی که به حقوق مشتری و خود شما که پیشش کار میکنی احترام نمیگذاره ، مسئولیت پذیر تر از کسی که سیگار نمیکشه نیست .

  • ممنون خیلی عالی و البته به در بخور بود

  • سلام و خسته نباشید
    داداش رضا بنظرت با یه میلیونوششصد میشه لپ تاپ بدردبخور خرید؟
    مارکو قطعاتشم راهنمایی کنی بد نیس.دمت گرم

  • مرجان 19 تیر 1392

    سلام
    میخوام لپ تاب بخرم کیفیت خیلی برام مهمه .سریع هنگ نکنه .کارت گرافیکش بالا باشه .به محض نصب برنامه های سنگین هنگ نکنه

    • سلام . اگر دنبال کیفیت هستید من 1+2 مارک رو بهتون توصیه می کنم . یا اپل بخرید یا سونی . مارک دیگه هم از نظر من ایسوس هست . چون تکنولوژی هایی درون لپ تاپ ایسوس استفاده میشه که همه ابداع و اختراع خودش هست و یا امتیازش رو زودتر از دیگر شرکت های سازنده لپ تاپ ، از شرکت طراح خریده و در لپ تاپ های خودش استفاده می کنه . کانفیگ پیشنهادی هم اینه : پردازنده core i7 ، رم 8 گیگ یا 6 گیگ ، گرافیک 2 گیگ . اینها اصل قضیه هستند و بقیه چیزها تقریبا میشه گفت سلیقه ای است .

  • مرجان 19 تیر 1392

    سلام من میخوام لپ تاب بخرم برام خیلی کیفیتش مهمه .میخوام هنگ نکنه .قیمتش مهم نیست .با تشکر

  • واقعا عالی و مفید بود ممنون
    فقط یه سوال داشتم از مارک سونی تا قیمت 2میلیون و 400 رنگ سفید 14اینچی چه مدلی رو بهم پیشنهاد میکنین خاهش میکنم فورا جواب بدین میخام بخرم

    • خواهش میکنم . آخه الان شما دارید خودتون رو محدود می کنید . اول اینکه رنگ سفید زود کثیف میشه و شاید هم یه مقدار گرون تر در بیاد . دوم اینکه لپ تاپ سونی با قیمت کمتر از 2 میلیون 400 هزار تومان همگی پردازنده های معمولی core i3 روشون هست . شما با همین 2 میلیون و 400 هزار حالا یکم بیشتر می تونید لپ تاپ با پردازنده core i5 و حتی core i7 بگیرید که سرعت و قدرت بیشتری دارن . ولی در کل اگه واقعا زوم کردین رو سونی و رنگ سفید فط باید برید بازار و بپرسید که مطمئنا با این پول کانفیگ خوبی از سونی گیرتون نمیاد .

  • با سلام. مرسی از مطالب خوبتون
    من لپ تاپ acer 5742G دارم با مشخصات زیر. واقعا عالیه. به نسبت قیمتی که واسش دادم و سخت افزاری که داره عالی کار میکنه. 2 سال توی دانشگاه نابودش کردم! همه جوره ازش کار کار کشیدم چه واسه بازی چه واسه طراحی و… به جز یک مقدار گرم کردن و طراحی صفحه کلید مابقی چیزاش بدون اشکال هست. واسه دوستانی که نمی تونن هزینه زیاد بکنن پیشنهاد میکنم. پشیمون نمیشید
    Cpu: core i5 2.8 GHz
    ram: 4 G
    LCD: 15.6 HD LED
    Hard: 750 GB
    Graphic: Nvidia GeForce GT 540M

    • سلام مسعود جان . ممنون از اینکه تجربیاتت رو در اختیار خوانندگان علم فردا قرار دادی . ایشالا لپ تاپت اندازه مک بوک واست کار کنه

  • با سلام و تشکر از سایت خوب و مطالب مفیدتون. در جواب یکی از دیدگاه ها دیدم که فرمودید میشه لپ تاپ رو از سایت خودتون خریداری کرد. اگر ممکنه بفرمایید لینک خریدتون کجاست؟ قیمت خرید از سایت شما و بازار تا چه حد فرق میکنه؟ آیا پست به شهرستان ها دارید یا خیر؟ و اینکه بنده خیلی با مباحث مربوط به خرید لپ تاپ آشنا نیستم. از کارشناسی مهندسی صنایع وارد ارشد رشته مدیریت شدم و با پرسوجو از دوستان نرم افزارهای رشته مدیریت رو شناسایی کردم ولی چون پایم صنایع بوده از این نرم افزارها شناختی ندارم و فعلا برای بنده در حد اسم هستن!ولی با توجه به اینکه در آینده میخوام با این نرم افزارها کارکنم لپ تاپی میخوام که برای کار با این نرم افزارها مناسب باشه. نام نرم افزارها: SPSS / LISREL / EVIEWS / EMOS اگر ممکنه بفرمایید کار با این نرم افزارها به چه مقدار رم و سی پی یو و گرافیک نیاز داره و پیشنهاد شما چه مدل هایی هست و چطور میتونم لپ تاپم رو از خود شما خریداری کنم؟

  • salam,man matalebe laptop khoondam kheyli aliii bood,ye soal dashtam ,mikhastam bedoonam man laptop dell xps l502x kharidam too karayi haye in laptop 750GB baraye hard disk gharar dadan vali dar laptop 700 GB daram estefade mikonam dar partition bandi ham raftam faghat 700 GB be man hajm dade bood dalilesh chie?? aya mitoonan laptop baz konan hard disko avaz konan ??ya ghataate dakheli masalan graphic card avaz konan ??dast karie ghatat dar estelah ,age javabo baram ye noskhe mail konin manon misham

    • سلام . باز کردن لپ تاپ و تعویض هارد و وسایل دیگه کاری نداره . من نمی تونم قطعی بگم که این کار رو کردن یا نه اما امکانش هست . ضمن اینکه هارد 750 دقیق 750 گیگ نیست مثلا 730 گیگه . و 1 احتمال دیگه اینه که بخشی از هارد به صورت Unallocated در اومده باشه . باید ببرید تعمیرگاه تا بررسی بشه . کامنت رو خواهشا به زبان شیرین فارسی بنویسید . به خودتون فکر نمی کنید به چشمان ما فکری کنید 😀

  • خسته نباشین.رشتم مهندسی ای تی هستش.یه laptop خوب با قیمت مناسب با تمومه جزییاتش بهم معرفی کنین خواهشا….تموم جزییات.خیلی مهمه برام.اعصابم خرد شده دیکه…..
    واسه برنامه نویسی؟cpu?مارکش؟ خواااااااااااااااااااااااااااااااااااهشا..

  • با سلام
    من دانشجوی علوم اجتماعی می باشم و هیچگونه اطلاعتی در مورد خرید لپ تا پ مناسب ندارم و قصد خرید لپ تاپ حدود 2 میلیون تومتنی از مدل های hp و دل و ایسوس را دارم لطفا مرا در انتخاب لپ تاپ مناسب راهنمایی بفرمایید . سپاس فراوان

  • محمدرضا 03 تیر 1392

    سلام آقای مهندس وقت شما بخیر
    یه سوال داشتم جواب بدید ممنون میشم من اکثرا تو خونه با لپ تاپم کار میکنم میخواستم بدونم من باطری رو دربیارم و از شارزر استفاده کنم و هر هفته یه بار باطری رو سر جاش بذارم وبعد از اینکه فول شد ازش استفاده کنم؟سوال دیگه اینکه وقتی باطری رو در میارم فول باشه یا خالی ؟چند درصد پر باشه وقتی درش میارم؟
    ممنون از لطفتون

  • امید امینی 03 تیر 1392

    دستتون درد نکنه .
    استفاده کردیم

  • ممنون از مطلب خوبتون . می خواستم بپر سم لپ تاپ کارایی بیشتری داره و بهتره یا دوربین؟

    • خواهش می کنم . سوالتون یکم بی ربطه! لپ تاپ کجا ، دوربین کجا ؟ منظورتون چیه ؟

    • دوربین لازم تره یا لپتاپ؟

    • خب بستگی به نیاز شما داره ، این دو محصول هیچ ربطی به هم ندارن . باز اگه میگفتین تبلت واجب تره یا لپ تاپ یه جوابی میشد داد . دوربین برای عکس و فیلم برداریه و لپ تاپ رسما یه کامپیوتره . نمی تونید به جای دوربین از لپ تاپ استفاده کنید !! اگر بین خرید دوربین و لپ تاپ تردید دارید و فقط پول یکیشون رو دارید اولا باید ببینید کدومشون تو زندگی شما بیشتر تاثیر داره و به دردتون می خوره ثانیا الان با وجود گوشی های هوشمند که دوربین قوی دارن خیلی نیازی به دوربین نیست مگر اینکه دانشجوی عکاسی و یا کار شما عکاسی و فیلم برداری باشه . لپ تاپ بگیرید .

    • ببخشید ولی از این سوال کلی خندیدیم تشکر از سوال کننده

  • سلام خوبین؟؟وای واقعا خوشحال شدم که به پست این سایت خوردم…..خواستم اگه میشه تو خرید لپ تاپ راهنماییم کنین…من قبلا lenovo استفاده میکردم الان میخوام apple بخرم.ولی کاملا منو گیج کردن صرفا بخاطر خاص بودن برنامش که mac هس…تا حدودی اطلاعات دارم و تا جایی که میدونم ویندوزم ساپورت میکنن….حالا شما بگید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟نخرم؟؟؟؟؟؟؟
    میسی

    • سلام ممنون . ما هم خوشحالیم که شما خوشحالید . باید یه توجیه واسه خرید اپل پیدا کنید ، اپل مک بوک گرونه اما واقعا با خیلی از محصولات دیگر شرکت ها فرق میکنه . لپ تاپ رو برای چه کاری می خواهید ؟

  • جهت استفاده از تجربیات شما عزیزان عضو شدم

  • lady fereshte 26 خرداد 1392

    سلام خیلی از سایتتون خوشم اومد دمتون گرم .فقط چندتا سوال برام پیش اومد اینکه من میخواستم لپ تاپ dellبخرم گفتن یک سری نرمافزارهارونمیخونه مثل اتوکت !!!!خواستم hpبخرم گفتن ضعیفه درصورتی که شما نوشتین بهترین مارکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!لطفا کمک کنید acerهم که چندتایی تایید کردن شما انچنان نظرمثبتی ندارید گویا…

    • سلام . خیلی ممنون . اجرای نرم افزار هیچ ربطی به مارک لپ تاپ نداره ، باز به مدل لپ تاپ یه ربطی داره . مارک dell ، مدل های مختلفی داره که ضعیف و قوی داره . قطعات درون لپ تاپ تعیین میکنه که چه نرم افزاری رو اجرا بکنه یا نه . من نگفتم اچ پی بهترین مارکه گفتم لپ تاپ بد نمی زنه . شما باید ببینید لپ تاپ رو برای چه کاری می خواهید . الان همه شرکت های سازنده لپ تاپ مثل ایسر ، دل ، فوجیتسو و … مدل های بسیار خوبی می زنن که از رقباشون عقب نیفتن .

  • سلام.خسته نباشید.ممنون از مطلب مفیدتون.
    من می خواهم لپ تاپی بگیرم که بجای کامپیوتر از آن در خانه استفاده کنم به نظرتون لپ تاپ لنوو با مشخصات زیر چطوره ؟I5, 4G RAM, 500G. 1 G GRAPHIC

  • محمد ظفری 24 خرداد 1392

    بسمه تعالی
    باسلام و خسته نباشید
    خواهشمند است مشخصات و مدل یک لپ تاپ خوب به ایمیل اینجانب معرفی نمایید . تسریع در ارسال پاسخ مزید امتنان خواهد بود ./

    • سلام ممنون . مارک خیلی مهم نیست . پردازنده core i3 به بالا ، رم 4 گیگ به بالا ، گرافیک 2 به بالا ، هارد 500 به بالا ، مدل هایی از مارک های ایسوس ، سونی ، اچ پی ، ایسر ، لنوو که این مشخصات رو دارن در اولویت هستن .

  • سلام. من یه لب تاپ میخوام بگیرم با این مشخصات
    مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی – وزن 2.4 کیلوگرم
    پردازنده: Intel 3630QM Core i7 2.4GHz UpTo 3.4 GHz – Cache 6 MB
    حافظه: 6 GB DDR3
    هارد دیسک: 500 GB 5400RPM
    کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT645M DDR3 2048 MB UpTo 4096 MB
    صفحه نمایش: 15.6″ – Bright LCD
    امکانات: DVD-RW – فاقد مودم – بلوتوث داخلی – Card Reader – Webcam – LAN – WiFi – HDMI – VGA Port
    سایر مشخصات: باتری 6 سلولی – Microsoft Windows 7
    به نظر خودم همه چیش خیلی خوب و عالیه برای من.کار مهمی نمیخوام باهاش انجام بدم فوقش برنامه نویسی و فتوشاپ.
    تنها سوال من اینه که این مشخصات مال یه لب تاپ با مارک MSI هست . ولی شما موارد دیگه ای رو پیشنهاد دادید من شنیدم که دل زیاد به درد نمیخوره جدیدا.
    hp هم هر کی رو دیدم میگه اشتباه کردم گرفتم.
    در مورد ایسوس و ایسر هم هزینش دیگه بیش از حد میرفت بالا.
    الان این لب تاپ با این مشخصاتی که من گفتم به نظرتون خوبه؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 20 خرداد 1392

      سلام . MSI خودش تولید کننده قطعات سخت افزاریه . لپ تاپ بد نمی زنه . با خیال راحت بخریدش .

  • سلام ممنون از راهنماییتون من میخوام یه لب تاپ بخرم درباره ویندوز و درایو هاش بهم اطلاع میدین که موقع خرید به فروشنده بگم و اینکه من برای مصرف خانگی میخوام اولترا بوک به دردم میخوره یکیم از کجا میتونم تشخیص بدم که کارنکردشو میدن بهم؟ اگه ممکنه جوابمو زود بدین چون امروز میرم بخرم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 20 خرداد 1392

      سلام . شما وقتی لپ تاپ می خرید یا ویندوز 7 روش هست یا سیستم عامل اوبونتو و یا اینکه هیچی روش نیست . باید بدید براتون ویندوز بریزن . معمولا هارد لپ تاپ 500 گیگ یا 750 گیگ هست . اولترابوک به درد شما نمی خوره . لپ تاپ کار کرده معلوم نمیشه مگر اینکه خیلی کار کرده باشه . مغازه دار خیلی باید بی انصاف باشه که این کارو بکنه . الان دیگه تعدادشون کمتر شده . اما اطلاعات اگه نداشته باشین احتمال بالا گفتن قیمت و یا یک سری مسائل دیگه هم هست . با یه کار آشنا برید به خرید .

  • باعرض سلام وخسته نباشی .من میخاستم نظرتون راجع به سونی مدل f23z1eb بدونم.ایا لب تاب مناسبی برای رشته معماریه.واین که شما برای رشته معماری چه لب تاپی رو توصیه میکنید.میزان بودجه:حداکثر5 میلیون و دویست……باتشکر

  • zende bad harchi kardorste

  • سلام
    ممنون از مطالبتون
    سوالی که دارم در مورد مشاوره و راهنمایی خرید لپ تاپ:
    دور از مسائل کلی ،مشکل من اینه چه برندی خوبه؟چون تو ایران تمام برندها از چین وارد میشن،سوال اینجاست کدوم برند که ساخت چین هست،تو ایران خوب کار کرده و کاربران ایرانی ازش راضی بودن؟
    من لپ تاپی میخوام که cpuقوی و سرعت نسبتا خوبی داشته باشه(core i5 or core i7)
    هاردش حداقل 500 باشه
    رم حداقل 4
    گرافیکش 1یا 2
    میخوام برای طراحی سایت و نرم افزار های سنگین مثل متلب ازش استفاده کنم،ویا نرم افزارهای مربوط به طراحی قالب وب
    وزنش از 2.5 بیشتر نباشه
    باتری با کارکرد خوبی داشته باشه و شارژ زیاد نگه داره
    بدنه نسبتا قوی داشته باشه و البته زیبا باشه
    صفحه نمایشش کیفیت خوبی داشته باشه
    ورودی VGA یا HDMI داشته باشه و تعداد پورت هاش کم نباشه
    کار با کیبودرش راحت باشه و همینطور تاچ پد خوبی داشته باشه
    و در آخر وب کم و صدای اسپیکرهاش نسبتاا خوب باشه 🙂
    حدود قیمت هم بین 1.800 تا 2.600
    چه پیشنهاداتی دارین؟
    نیمخوام لپ تاپی باشه که هراز چند گاهی تعمیرگاه هارو بگرده
    ممنون
    طولانی شد 🙂

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 17 خرداد 1392

      سلام . خواهش می کنم . خب 1 دفعه بگید اپل مک بوک پرو می خواهید 😀 . این چیزایی که گفتید رو نمیشه با این قیمتی که گفتید بخرید و لپ تاپی هم با این قیمت نیست که همه این امکانات رو با هم داشته باشه . خرابی لپ تاپ به مصرف کننده برمیگرده که چه رفتاری با لپ تاپ داره . فهم نرم افزاری و سخت افزاری از لپ تاپ خیلی می تونه به عدم خرابی اون کمک کنه . لپ تاپی که فکر نمی کنید برند خوبی باشه می تونه 10 سال براتون کار کنه . خیلی درگیر مارک نشید . بهترین کانفیگ سخت افزاری نسبت به بودجه ای که دارید مهم تره . ترجیحا ایسوس بگیرید بد نیست .

    • ممنون
      asus x450 گرفتم…امیدوارم خوب کار کنه…

  • سلام
    مطالب تون خیلی کمک کننده بود.
    ممنون

  • سلام:
    یه سوال؟
    – مشخصات فنی یه یه لپ تاپ برای انجام کارهای( حرفه ایی) نقشه کشی، رندرینگ (مثل Auto Cad, 3D MaxT Revit ….) چیه؟ یه طوریه که کم نیاره، هنگ نکنه!
    رم…کارت گرافیک…حافظه و بقیه مشخصات

    – و این که (با توجه به مشخصاتی که خودتو ن می گید)، مدل خاصی رو میتونی پیشنهاد بدی؟ (تا 4/000 – 4.5/000 m)

  • سلام
    اول عذرخواهی کنم که سوالم مربوط به لپ تاپ نمیشه ولی نمی دونستم کجا مطرح کنم
    من میخوام اسکنر جیبی بخرم میشه راهنماییم کنید که چه مارکی بخرم و کلا به چه مشخصاتی توجه کنم
    (بودجم نهایتا 150 تومنه)

    • برای چه کاری می خواین استفاده کنید ؟

    • برای اسکن جزوه و عکس و …

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 13 خرداد 1392

      سلام . حقیقتش من در مورد اسکنر جیبی خیلی اطلاعات دقیقی ندارم چون نداشتم و قصد خریدش رو هم ندارم . اما ویژگی هایی مثل کیفیت اسکن که با dpi ( تعداد نقطه در اینچ ) مشخص میشه مهمه . 300 dpi کیفیت نرمالیه . حالا هرچی بیشتر باشه بهتر . اسکن رنگی و سیاه و سفید داشته باشه . اتصال راحت به کامپیوتر و ترجیحا پرینتر هم داشته باشه بد نیست .

  • بله من تهران هستم

  • سلام دوست عزیز.
    خیلی تشکر میکنم از مطالب خوبت.
    آیا دوربین لب تاب کارایی زیادی داره که روش مانور بدم؟
    بین دو تا لب تاب موندم که مشخصاتشون و قیمتشون مثل همه ولی
    یکیش دوربینش1 ودرایو نوریش Dvd+RW super-multi dual – layer و کارت خوان هم نداره
    واون یکی دوربینش0.3 و درایو نوریش DVD+RW ولی کارت خوان داره.
    کدومو انتخاب کنم؟
    راستی مهندس بین این دوتا درایور چه فرقی هست؟
    اینم با شیطنت بپرسم: به نظرت قیمت ها بعد انتخابات میشکنه یا نه؟؟
    زودتر جواب بدی ممنون میشم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 خرداد 1392

      سلام میلاد جان . باید ببینی دوربین لپ تاپ رو برای چه کاری می خوای ، دوربین لپ تاپ بیشتر برای چت تصویری استفاده میشه نه برای عکس گرفتن . اگه چت تصویری می کنید و کیفیتش براتون مهمه دوربین با کیفیت بگیرید . درایو super multi dual layer دیگه همه کاری می کنه سنگ رو هم باز میکنه . بعضی dvd ها از تکنولوژی ضبط دولایه بهره می برن که نهایتا به ظرفیت بیشتر dvd منجر میشه . با درایو سوپر می تونید اون دی وی دی ها رو هم باز کنید .
      والا بعد انتخابات و قبل انتخابات نداره . من هم مثل شما خیلی دقیق نمیشه گفت . چون اتفاقات غیر منتظره زیاد افتاده که پیش بینی های همه رو بهم زده . میخوای بگیری بگیر آقا

    • میلاد 04 تیر 1392

      سلام مهندس
      دیدی حدسم درست بود و قیمت ها شکست بدجور هم شکست و امیدوارم این شکستن ادامه پیدا کنه
      و بلاخره منم به زودی با پولی که دارم اون لب تابی رو که می خوام بگیرم
      یا علی

    • سلام میلاد جان . خیلی خوش بین نباش البته خدا کنه که بیاد پایین اما فعلا به صورت کاذب هست . پیشاپیش مبارک باشه

    • بله قیمت های فعلی غیر واقعیه ! به زودی دوباره قیمت ها افزایش پیدا می کنه ؛ پیشنهاد می کنم از موقعیت فعلی استفاده کنید !

  • سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
    نیاز به راهنمایی شما دارم
    می خوام یه لب تاپی بخرم قیمتش از یک و نیم میلیون بیشتر نباشه .دانشجو ام و برای کارهای روزمره می خوام استفاده کنم.به نظرتون در این رنج قیمت کدوم مارکی رو بخرم بهتره؟
    با تشکر

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 خرداد 1392

      سلام خواهش میکنم . تو این رنج قیمت خیلی لپتاپ خوبی گیرتون نمیاد . غیر از مارک اپل ، سونی و hp هر مارک دیگه ای بگیرید خیلی فرق نمی کنه . ایسر ، لنوو و فوجیتسو برای شما بد نیست .

  • سلام واقعا ممنون از راهنمایی هایی که کردید واقعا خیلی عالی و به درد بخور بودن از بین تمام چیزایی که تا الان خوندم از همه بهتر بودن.
    من میخوام یه لپ تاپ تا حدود دو میلیون و نیم بگیرم(خواهشا زود جوابمو بدید چون خیلی عجله دارم). استفادم هم شامل فیلم نگاه کردن، وب گردی، بازی ها و برنامه های گرافیکی،آهنگسازی و…. (خلاصه همه کاری) خیلی هم زیاد استفاده میکنم مثلا از 12 ساعت بیشتر در روز(حداقل یک بار در روز 8ساعت یک سره و بقیش با وقفه) خلاصه فقط وقتی خوابم یا بیرونم خاموشه.
    دی وی درایو اکسترنال هم میخوام بخرم چون شنیدم ماله خوده لپ تاپ ها زود خراب میشه. تا چند ماه دیگه هم میخوام برم خارج واسه گارانتی میگم چون شنیدم یه سری از لپ تاپ ها گارانتی بین المللی دارن که همه جای دنیا به غیر از ایران اعتبار داره.ولی حتما باید هرچه زودتر بخرم نمیتونم بزارم از اونجا. راستی اصلا گارانتی به درد میخوره؟
    از نظر رنگ هم فقط از طوسی و نقره ای متنفرم. بیشتر هم از مشکی و سفید خوشم میاد.
    واسه برنامه ها هم از به روز ترین تکنولوژی استفاده میکنم.
    مشخصاتی که خودم مد نظرمه ایناس.
    Cpu Core i5/Core i7
    هارد 750 یا 1000
    گرافیک 2G ترجیحا Nvidia
    Ram 8G
    14 یا 15 اینچ (راستی اینا چقدر فرق دارن به نظر شما کدومش بهتره؟)
    عمر باتری 4 ساعت به بالا
    ترجیحا موس تمام تاچ
    بدنه فلزی که داغ نکنه (خودم در این مورد نظرم روی asus هستش که ice cool داره و داغ نمیکنه)
    به نظر شما از بین مارک های asus, fujitsu,hp,lenovo کدومش بهتره با توجه به کارایی ها و شرایطی که گفتم؟‌‌ و چه مدلی؟
    به ایمیلم جواب رو بفرستید بهتره. ممنون.

    • سلام دوباره لطفا جواب منم بدید خیلی عجله دارم.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 خرداد 1392

      سلام رژین خانم ، خواهش می کنم . در مورد گارانتی باید بگم که باید خیلی بد شانس باشید تا گارانتی به دردتون بخوره چون مواردی که شامل گارانتی میشه عیب های بسیار بد قلقی هستن . عیب های سطحی بر اثر بی توجهی خودتون بوجود میاد . عیب های دیگه هم باز به خودتون مربوط میشه و شامل گارانتی نمیشه . رنگ هم مسئله شخصیه و هنگام خرید باید از فروشنده تقاضا کنید . 14 اینچ با 15.6 اینچ خیلی فرق داره اگه اهل تماشای فیلم و ادیت تصاویر هستید من توصیه می کنم 15.6 اینچی بگیرید اگه سبک بودن و کم حجم بودن لپ تاپ براتون مهم تره که 14 اینچی . والا با 2 و نیم میلیون نمیشه خیلی لپ تاپ قوی خرید . باید core i5 بگیرید . Lenovo ideapad z500 و hp 4540s و Acer Aspire V3 و samsung np350 و Fujitsu lifebook hn532 و asus k55vd برای شما مناسبه . از نظر من اول ایسوس ، اچ پی ، فوجیتسو ، لنوو .

    • خیلی ممنون از راهنماییتون توی انتخاب خیلی کمکم کرد.

  • سلام تشکر از سایت خوبتون من میخوام لپ تاپ Lenovo Essential G580 i7 بخرم میخواستم نذرتون راجب این لپ تاپ بگید اگه هم یک لپ تاپ بهتر پیشنهاد بدین ممنن میشم با تشکر

  • سلام
    اگه امکانش هست یک جای مطمئن و معتبر برای خرید لپ تاپ ایسوس به من معرفی کنید
    چون نه خودم اطلاعات کاملی دارم نه کسی رو میشناسم که کمکم کنه میترسم که کلاه سرم بره و بعد پشیمون بشم

    • سلام
      پس چرا جواب من رو نمیدین من منتظر هستم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 خرداد 1392

      سلام علی جان عذر می خوام که دیر شد . مسلما سونی بهتره اما زمانی که اختلاف قیمت شون 200 هزار بیشتر نباشه ( سونی 200 بیشتر باشه ) . اگه با یه کانفیگ مشخص که تو هر دو مدل ایسوس و سونی باشه و اختلاف قیمتشون از 200 هزار بیشتر باشه قطعا ایسوس بهتره . ایسوس لپ تاپ بد نمی زنه . با 3 میلیون سخت می تونید ایسوس با پردازنده core i7 بگیرید . مگر اینکه نمایشگر 14 اینچی بگیرید . اما با 3 میلیون راحت می تونید لپ تاپ های dell ، اج پی ، ایسر ، لنوو ، ام اس آی و … با پردازنده core i7 بگیرید که برای این دنیا و اون دنیاتون کافیه . هیچ جا مطمئن نیست مگر اینکه اطلاعات کافی داشته باشید . باید چندین مغازه برید و سوال بپرسید تا سرتون کلاه نره . ضمن اینکه اگه مایل هستید تیم علم فردا نسبت به بودجه و نیاز شما بهترین انتخاب رو انجام میده و براتون لپ تاپ کانفیگ شده ( نصب ویندوز + آنتی ویروس + نرم افزار های کاربردی لپ تاپ ) می فرسته .

    • سلام
      خیلی ممنون از اینکه جواب سوالاتم رو کامل و جامع دادین . من تصمیم گرفتم از تیم علم فردا برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ که متناسب با بودجه و کاربری که من ازش میخوام باشه استفاده کنم حالا چیکار باید بکنم ؟

    • در ضمن من خودم Asus N53SM v رو انتخاب کردم میشه نظرتون رو درموردش بدین و بگین این مارک و مدل رو میتونید برام تهیه کنید + هزینه

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 خرداد 1392

      سلام . ممنون از اینکه به علم فردا اطمینان دارید . شما ساکن تهران هستید ؟ چون سرویس ما فقط برای تهران هست .

  • سلام
    من در مورد لپ تاپ و حتی سیستم معمولی رو میزی اطلاعاتم خیلی ضعیفه و شاید سوالم خنده دار به نظر بیاد ولی میخوام بدونم که لپ تاپ تحت dos با win7 چه تفاوتی دارند مگه نمیشه مثل سیستم رو میزی هر win که بخوایم روی لپ تاپ نصب کنیم مثلا win xp ?

    • بعضی از شرکت ها لپ تاپ های تولیدی شون رو با یک سیستم عامل مثل ویندوز یا لینوکس به بازار میدن و بعضی از مدل ها هم با همون سیستم عامل DOS وارد بازار میشن. شما روی هر لپ تاپی می تونید هر سیستم عاملی که دوست دارید یا بهتر بگم نیاز دارید( از خانواده ویندوز و یا لینوکس ) رو نصب کنید.
      مشکل تون چیه ؟

  • با سلام
    ممنون از اطلاعات خوبی که اینجا گذاشتین. واقعاً عالی بود.
    من برای یک فرصت تحقیقاتی میخوام یه 6ماهی برم آلمان. باید یه لپتاپ بخرم و چند وقتیه که مدلها و قطعات و صد البته قیمتها رو بررسی میکنم. مقایسه قیمت لپتاپهای داخل با آلمان نشون میده که قیمتها تقریباً برابره (با در نظر گرفتن ارز آزاد)، ولی از اینور و اونور میشنوم که قطعات لپتاپی که به سفارش یورو هست خیلی بهتر از اونهاییه که داخل پیدا میشه. با توجه به این که من 6ماه اونجا هستم، میشه گفت گارانتی هم عملاً بدردبخوره و مث سفرهای کوتاه یه محدودیت برای خرید لپ از خارج نیست. نظر شما چیه از داخل خرید کنم یا از خارج؟! پیشنهاد شما چیه؟
    راستی بین کارتهای گرافیک نگفتین کدوم یک بهتره GeForce یا AMD؟ من شنیدم AMD داغ میکنه و حرارت سیستم رو میبره بالا! آیا این درسته؟
    پیشاپیش ممنون از پاسختون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 31 اردیبهشت 1392

      سلام علیرضای گرام . قطعا از خارج بخرید چون اگه از ایران بخرید و ببرید اونور و احیانا برای لپ تاپ مشکلی پیش بیاد دستتون به جایی بند نیست . ضمن اینکه اگه تو 6 ماه مشکل خاصی برای لپ تاپ پیش نیاد ، بعد شش ماه هر مشکلی که پیش بیاد به احتمال خیلی زیاد جزو مفاد گارانتی نیست پس همون ور بخرید تا بفهمید دارید چه کار می کنید .
      در مورد کارت گرافیک :
      ببینید شرکت های بزرگ ، بزرگ هم فکر میکنن ، حد اقل تو سال 2013 دیگه همه شرکت ها می دونن که مردم گرگ شدن و به این راحتی ها جنس بنجل نمی خرن . شرکت AMD هم می فهمه که مردم دارن راجع به چه نقص یا نقطه قوتی از محصولاتش حرف می زنن . گرافیک موقعی داغ می کنه ( اینجور که شما میگین ) که پدر پردازش های گرافیکی رو در بیارین . من خیلی تفاوت فاحش و ملموسی بین این دو شرکت نمی بینم اما بیشتر شرکت های تولید کننده لپ تاپ از گرافیک های Geforce شرکت Nvidia بهره می برن. لازم به ذکره که گرافیک به کار برده شده در اکس باکس 360 اسلیم ، AMD هست . پس نگران چیزی نباشید . هر جفتشون نیاز شما رو رفع می کنن .

    • با سلام مجدد
      از این که جواب خوب و کاملی دادید بسیار بسیار ممنونم.
      ولی در مورد کارت گرافیک یه نکته ای که هست اینه که من لپ تاپها با کانفیگ مشابه رو مقایسه کردم. اگه تمام قطعات دیگه مشابه باشند و فقط کارت گرافیک متفاوت باشه لپتاپ با گرفیک GeForce بین 100 تا 200 یورو گرونتره!
      ضمناً توضیحاتتون رو درمورد انتخاب بهتربن لپتاپ رو کامل خوندم و کاملاً هم باهاش موافقم. الان نوع قطعات هست که بیشتر تعیین کنندست و برندها تقریباً فقط دهن پرکنند! ولی با این حال چون من از آلمان میخوام خرید کنم، Fujitsu تو اولویتمه چون فکر میکنم آلمانیا به عنوان یه ملت شدیدا ناسیونالیست هوای هموطناشو از همه جای دنیا بیشتر دارن و شنیدم لپتاپای خودشون با اون چیزی که به جاهای دیگه صادر میکنن فرق میکنه! در هرحال من قصد دارم لپتاپ چینی نخرم، هرچند که شنیدم لپتاپ چینی سفارش اروپا با آسیا خیلی فرق داره. نظر شما چیه؟
      ببخشید که سرتونونو زیاد درد آوردم…
      پیروز و تندرست باشید

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 02 خرداد 1392

      سلام عزیز . خواهش می کنم آقا وظیفس . والا اینجور که من اروپایی ها رو میشناسم قطعا جنس بد سفارش نمی دن . شنیده هاتون تا حد خیلی زیادی درسته . فوجیتسو لپ تاپ محکم و جدیدا پا به پای لپ تاپ های خوب بازار جلو میاد . ولی یه چیز رو هم فراموش نکنید . ایسوس و ایسر و مخصوصا لنوو لپ تاپ های کاملا آسیایی هستن اما بازار خوبی تو لپ تاپ دارن و حتی تو ایران هم بد از آب در نیومدن . بعدشم لپ تاپ ، بنز CLS نیست که ، کلا 2 میلیون 3 میلیون پولشه . خیلی سخت نگیرید ، حق میدم اما واقعیت اینه که خرابی لپ تاپ به خودتون مربوط میشه . از نظر امکانات هم دیگه الان همه لپ تاپ ها همه چی دارن فقط آشپزی نمی کنن !

  • سوال دیگه ام اینه که سیدی درآیورم هر سیدی رو نمیخونه حتی سیدی که قبلا رایت کردم با همین لپ تاپ قبلا میخوند اما الان دیگه سیدی رو نمیخونه امکان داره از ویندوز باشه ؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 31 اردیبهشت 1392

      این مسئله دو تا دلیل می تونه داشته باشه . یکی دلیل نرم افزاری یعنی مشکلات ویندوزی و نرم افزارهای مربوط به پخش dvd و یا cd هست که از نظر من احتمالش کمه . یکی مشکل سخت افزاری یعنی خود درایو نوری شما ضعیف شده ( لنز و موتور گردونش ) که احتمال این مشکل بیشتره . با همه این اوصاف ، لپ تاپ باید دیده بشه تا عیب یابی به درستی صورت بگیره . به تعمیرگاه مجاز و کاربلد ببریدش .

  • سلام خوب هستین من چند تا سوال دارم من لپ تاپم و سال 89 خریدم کاملا خوب بوده تا اینکه دیروز روشنش کردم دیدم روی تصویر باطریم علامت ضربدر قرمز چشمک هیچ مشکلی نداره بجز علامته هم باطریم شارژ میشه هم خالی میشه ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 31 اردیبهشت 1392

      سلام ممنون . این مشکل زمانی بوجود میاد که باتری عمر مفیدش رو به اتمام باشه . با این علامت داره به شما میگه که باید به فکر تعویض باتری باشین . عمر مفید باتری 300 بار شارژ هست که احتمالا برای شما رو به اتمام هست و یا اینکه باتری رو زیاد میگذارید خالی بشه و بعد شارژش می کنید که این کار خیلی توصیه نمی شه . اگه باتری مشابهی دم دست دارید با اون تست کنید .

  • ممنون از سایت خوبتون
    من حدود 2600 میخوام یه لپ تاپ فوجیتسو corei 7 بخرم میشه نظرتون رو در مورد این مارک بگید خیلی به راهنمایی نیاز دارم
    بسیار سپاسگزارم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 30 اردیبهشت 1392

      خواهش می کنم . لپ تاپ های فوجیتسو لپ تاپ های بدی نیستن . بخر آقا با خیال راحت . گارانتی فراموش نشه . اینکه لپ تاپت خراب بشه یا نه 90 درصد به خود شما مربوط میشه . اینکه سواد نرم افزاری و سخت افزاریتون چقدر باشه .

    • yani foojitsu bad ni hame mitoonan bekharan ?????

    • بستگی به نیازتون داره . فوجیتسو هم بد نیست .

  • سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدی که گذاشتین
    من میخوام لپ تاپ بخرم تا حدود 3 میلیون بودجه دارم
    برای انجام کارهای دانشگاهیم و اینترنت و بازی کردن و فیلم دیدنو…
    چه مدل و مارکی رو بهم پیشنهاد میدین ؟

  • با سلام
    یک سوال مهم!بنده قصد خرید یک دستگاه لپ تاپ دارم با مشخصات زیر و میخواستم بدونم cpu این سیستم ضعیف نیست؟ایا 1.7 گبگاهرتز برای من که استفاده نسبتا معمولی و گاهی رندر (اسکچاپ)سبک میگیرم کافیه؟
    ممنون میشم اگه جوابمو ایمیل کنید.
    این هم مشخصات:
    ASUS S56CB-XX172H

    Intel Core i5-3317U (1.70GHz, 3MB L3)
    HD 750GB+24GB HDD+SSD – RAM 4GB – Display 15,6″ wide
    Wi-Fi 802.11b/g/n – Bluetooth 4.0 – Windows 8 64-bit
    Audio SonicMaster Lite – USB 3.0 – Masterizzatore DVD
    Scheda video NVIDIA GeForce GT 740M 2GB dedicata

  • سلام.مهندس جان واقعا ممنون از مطالب بسیار عالی تون .ای کاش همه ی افرادی که تخصصی در رشته ای دارن مثله شما علمشون رو در اختیار سایر افراد بزارن. یه سوال داشتم.من یه لپ تاپ سامسونگ رو انتخاب کردم .میخاستم ببینم
    شما تایید میکنید از لحاظ برند و سخت افزار و بعد ایا با این قیمت و تجهیزات برند بهتر مثل ایسوس یا سونی گیرم میاد؟
    در ضمن لپ تاپ رو برای استفاده دانشجویی میخام برنامه های مکانیک رو میخام کار کنم.
    206GHZ core i5
    4GB DDR3
    500 HDD
    LED 15.6 anti refiective
    4GB AMD HD 7670M DDR3 2GB dedicate
    با تشکر از شما.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 24 اردیبهشت 1392

      سلام آقا پویای عزیز . خواهش می کنم انجام وظیفس آقا . اگه برای کارهای دانشجویی میخوای هم برندش و هم کانفیگ سخت افزاریش مناسبه . ایسوس و مخصوصا سونی با این کانفیگ کمی گرون تر در میان . انتخاب با خودتونه .

  • سلام من یک لپ تاپ می خاستم که بیشتر کارم وبلاگ نویسی و طراحی و برنامه نویسی هست و گاهی هم بازی میکنم، گرافیکش هم خوب باشه در کل شما که سررشته دارین چه مدل هایی خوبی را به من پیشنهاد میکنید قیمتش هم تا 2میلیون باشه

  • سلام
    خسته نباشید .از بابت راهنمایی هاتون ممنون. 2 هفته ای هست که دنبال یه لپ تاپ خوب میگردم با مشخصات زیر.ممنون میشم اگه پیشنهادی داشتید عنوان کنید.
    14 اینچ ، corei5، رم 4 یا6، هارد 500یا 750،ترجیحا سفید ، قیمت تا حدود 2500000تومان

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 23 اردیبهشت 1392

      سلام . خواهش می کنم .با این مشخصاتی که گفتید فکر می کنم لپ تاپ asus مدل k45vd براتون خوب باشه . قیمتش هم حدود 2500 اینا باید باشه . Sony Vaio CA2SFX رنگ سفید هم داره اگه پیدا کنی .

    • دوباره ممنون

  • سلام آقای مهندس واقعا سنگ تموم گذاشتین خیلی خیلی ممنون با اینکه شما در رابطه با متن بهترین مارک لپتاب چیست؟ تاکید داشتین که دیگه الان زیاد مارک مهم نیست ولی بنده میخواستم نظرتون رو راجع به مارک msiبدونم لطف کنید بگید چون واقعا بنده قصد خرید یک لپتابو داشتم البته بیشتر برای گیم ولی با این حال وقتی تبلیغ msiرو دیدم از cpu intel ivy bridge استفاده کرده و در مقالع شما راجع به سی پی یو که دیدم ivy رو از sandy هم بهتر دونستین دلیل میشه که مارکهایی که شما نام بردید و همیشه بورس بازار هستن msiرو هم به این مارکها اضافه کرد چون شما نامی ازش نبردین راستی نظرتون راجع به کامپیوتر های all in one چی هست؟ با تشکر

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 20 اردیبهشت 1392

      سلام خانم سمیرا . خواهش می کنم . من با لپ تاپ مارک msi کار نکردم اما جدیدا تعریفش رو شنیدم البته مدل های جدیدی که زده خوبه . آخه پردازنده ای که توی msi هست تو یه لپ تاپ دیگه هم هست . msi دو تا مدل برای گیم یا بازی داره که کانفیگ سخت افزاریشون خیلی خوبه ، مدل های GT70 و GT60 که اولی 17 اینچی و دومی 15 اینچی صفحه نمایش Full HD دارن . 16 گیگ رم و پردازنده Core i7 داره اما قیمتش هم گرونه . all in one هم گزینه خوبیه . اما نمی تونین مثل لپ تاپ ازش استفاده کنین . نمایشگرشون بزرگه معمولا 19 20 اینچه . وزنشون هم زیاده 7 8 کیلو هستن . بیشتر به جای کامپیوتر رومیزی ازش استفاده میشه .

  • سلام
    من قصد خرید لپ تاپ دارم ،در رنج قمیتی1300-1500 !به نظرتون چه مدلی از چه مارکی بدرد م میخوره ؟ نمی خوام ضعیف باشه از هیچ نظر ! گرافیک و پردازنده قوی باشه ،بلوتوث داشته باشه ،سی درایور هم !کلا خوب باشه !!البته رنگش هم سفید !می تونید راهنمائیم کنید اصلا با این بودجه می تونم یه لپ تاپ خوب تهیه کنم ؟
    ممنون میشم جوابمو سریع بدید

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 19 اردیبهشت 1392

      سلام . با این پول تقریبا میشه گفت که نمیشه لپ تاپی که مد نظرتونه رو گرفت . با این پول فقط مس تونسد لپ تاپ با پردازنده core i3 و رم 4 گیگ بخرید . برای خیلی از کارها مناسبه . باید ببینید چه نرم افزار هایی رو می خواید اجرا کنید .

  • با سلام اول بابت تمام مطالبتون ممنون راستش هرچه سریعتر نیاز به راهنماییتون دارم قصد دارم لبتاب بخرم کارم باهاش انجام بازی های خیلی بالا به علاوه ی انجام برنامه فتو هست گاهی سیستم خودم در این مورد هنگ میکنه و خیلی حال گیری هست در مواقع عادی هم تا 5یا6 تا برنامه رو گاهی اوفات با هم باز می کنم تا کمتر وقتم گرفته بشه رنجش هم بین 2500 تا 3500 هست البته اگه لازم باشه ارتقاشم بدم یا قیمت کمی بره بالاتر مشکل مالی ندارم خودم خیلی گشتم وبا توجه به تجربه شخصیم :MSIGE60 رو انتخاب کردم از این مدل گیمینگ زیاد تعریف شنیدم کلام آخر خوشحال میشم من رو هم از دانشتون بهره مند کنید باتشکر!

  • داداش عالی بود تو کل اینترنت مقاله ای به این خوبی ندیدم داداش من میخوام یک لب تاب بگیرم واسه کار های تری دی مکس تا رنج دو ونیم میلیون چی بگیرم لطف کنی به من میل بزنی ممنون میشم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 16 اردیبهشت 1392

      لطف دارید ابوالفضل جان . شما با این پولی که دارید می تونید لپ تاپ با سی پی یو core i5 بگیری که برای کار شما مناسبه . اگه بیشتر پول داری حتما پردازنده core i7 بگیر چون کارهای گرافیکی رم ، گرافیک و پردازنده قوی میخواد . hp 4540s خوبه . ایسوس k55vd یا k45vd خوبه . مارک خیلی مهم نیست .

  • با سلام.خیلی خیلی نیاز به راهنماییتون دارم.من میخوام یه لپ تاپی بخرم که باهاش کارای برنامه نویسی و گرافیکی بیشتر کار با فتوشاپ انجام بدم.در حد 2.5 هم میتونم هزینه کنم.چه مارک لپ تاپ با چه خصوصیاتی پیشنهاد میکنید.
    برای کسی که پزشکی میخونه و بیشتر میخواد تو نت سرچ کنه و فیلم ببینه والبته وزن لپ تاپش کم باشه و در عین حال از نظر قدرت نرم افزاری و سخت افزاری هم مورد تایید باشه و در حد 2.5 تا 3 بتونه هزینه کنه چه مارکی و با چه خصوصیاتی پیشنهاد میکنید؟
    متشکرم
    خسته نباشید
    لطفا خیلی خیلی زور جواب بدید 🙂

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 13 اردیبهشت 1392

      سلام . دیدن فیلم و گشتن تو اینترنت رو تمام لپ تاپ ها انجام میدن . شما با این پولی که در اختیار دارید می تونید پردازنده core i5 بگیرید که تقریبا جواب کار شما رو به خوبی میده . حالا مارک های asus و hp و dell و fujitsu و lenovo برای شما مناسبن .

  • محمود رجب زاده 08 اردیبهشت 1392

    سلام از راهنمائی های شما خیلی ممنون

  • در ضمن بابت وبلاگ فوق العاده اتون تبریک میگم . از کلاسهای آکادمیک چیزی کمتر نداره

  • سلام .
    من با توجه به کارم به لب تاپی نیاز دارم که نرم افزارهایی از جمله Edeus و Photoshop را با توجه به حجم سنگین با سرعت بالا جواب بدن . مخصوصا در بحث رندر کردن کم نیاره . میشه یه مدل لب تاپ بهم معرفی کنید ؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 اردیبهشت 1392

      سلام شهاب عزیز شما لطف دارین . برای کار شما پردازنده core i5 و core i7 پیشنهاد می کنم . اگه بتونی core i7 بگیری که عالیه . با وجود این دو پردازنده ، در کارهای گرافیکی مشکلی بوجود نمیاد . چون رم و گرافیکی که با این پردازنده ها به کار می برن خوبه . خیلی هم در گیر مارک لپ تاپ نشو . اول به جیبت نگاه کن و بعد به کانفیگ سخت افزاری.

  • سلام.من زیاد تو سایتا نمیگردم.لطفا اگه وقت کردید جواب سوالمو واسم ایمیل کنید،ممنون میشم.لپ تاپ من acer e1_531هستش حقیقتش موقع خرید زیاد اطلاعات راجب لپ تاپ نداشتم الان انگار پایین ترین مدل لپ تاپ هاست اره؟لطفا جوابمو بدید اخه نگرانم پولمو تو جوب ریخته باشم و اینکه یه لپ تاپ خوب معرفی کنید بهم ممنون میشم

  • سلام.
    مهندس من یه لپ تاب با مارک سونی (وایو vpcea 25fx) رو 3 سال پیش خریدم کار خاصی هم تمیکنم باهاش در حد وب گردی و نرم اقزار هایی مثله سب ,اتوکد ,ایتبس…..
    مشخصات سیستم سی پی یو: core i3 رم 4 گیگ هارد 500
    به نظر شما این سیستم واسه کار من کافیه…؟؟ یا اینکه دیگه قدیمی شده…؟؟
    ارزش داره که با این اوضای داغون دلار واسه لپ تاپ هزینه کنم…؟؟
    یه سوال دیگه بین سی پی یو core i3 و core i7 خیلی فرقه…؟؟

  • ***…………………………..fantastic

  • راستی یادم رفت اینوبگم:
    میخوام لپتاپم جوری باشه که نورش به چشمم آسیب نرسونه وچون کارتایپ انجام میدم مناسب باشه لطفابهم بگین چی بخرم که هم زیادگرون نشه هم مناسب کارم باشه

  • سلام محمدرضاجان وبلاگ جامعی داری بابت توصیه هات ممنونم
    چندوقته که توفکرخریدیه لپتاپم اما هیچی ازکامپیوترولپ تاپ سردرنمیارم وبیشترواسه ی کارتایپ میخوام بخرم لطفابهم ایمیل بزن وراهنماییم کن
    ممنونم

  • سلام آقا محمد رضا خسته نباشی بابت مقاله واقعا قشنگتون هم ممنون. یک سوال داشتم . اول باید بگم که من یک دانشجو رشته تاریخ هستم خب، نیاز به یک لپ تاپ دارم بودجه ای هم که میتونم بدم بین 1500000 تا 1800000 هست خب. حالا موندم چی بگیرم یا چه مارکی بگیرم یا کدوم مدل رو بگیرم اینم بگم کل مقالتون رو خوندم حتی در رابطه با اولترابوک ها ، ولی باز هم با خودم درگیرم از شما خواهش داشتم با توجه به نیازهایی که در زیر مینویسم یک مدل خوب به من معرفی کنید که هم نیازهام رو برآورده کنه و هم با بودجم هم خونی داشته باشه:
    1: کیبوردی داشته باشه که بشه باهاش راحت تایپ کرد.
    2: سرعتش بالا باشه منظورم اینه که اگر چند تا برنامه ی سنگین باز کردم هنگ نکنه.
    4توی وبگردی کم نیاره.
    پیشاپیش به خاطر لطف و کمکتون ممنون.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 28 فروردین 1392

      سلام خواهش می کنم آقای نقوی . با این پولی که گفتید می تونید لپ تاپ با پردازنده core i3 و رم 4 گیگ و گرافیک 1 یا 2 گیگ بخرید . لپ تاپ بدی از آب در نمیاد . در مورد کیبورد الان اکثر لپ تاپ ها کیبوردی معقول دارن . وبگردی هم همه لپ تاپ ها ساپورت میکنن . خیلی هم درگیر مارک نشید . اچ پی و ایسوس برای کار شما خوبن

  • باسلام فراوان خدمت محمد رضاجان.
    مطالبتون بسیار جالب و اثر گذاربوده.
    2سوال ازتون داشتم:1)باپول 5الی6میلیون ازبین لپ تاپ ها کدوم برندو پیشنهاد میکنید؟
    2)به نظرتون asus g53sx چطوره؟
    حتما حتما نظرتونو بگید
    مرررررررررررسیییییی

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 26 فروردین 1392

      سلام مهران عزیز . با این پول قطعا مک بوک بخرید . سونی هم خوبه . لپ تاپ MSI GT60 هم عالیه . مدلی که خودتون گفتید هم خوبه مگه با لپ تاپ می خواید چکار کنید ؟؟

  • محمد علی 24 فروردین 1392

    با سلام
    آیا لپ تاپ لنوو مدل
    z500 با کانفیگ :i7، cache 6، ram 8 ، hard 750(1 tra)، graphic 2 خوبه؟؟؟
    آیا صفحه نمایش قابلیت لمسی و همچنین صفحه کلید قابلیت بک لایت را دارا می باشد؟؟؟

    کسی z500 رو داشته؟؟ چطور لپ تاپی هست؟؟؟؟
    ایسوس k56 cm با کانفیگ بالا چطور ؟؟
    شما کدوم رو پیشنهاد میکنید واسه خرید ؟؟؟
    پیشنهاد شما برای خرید لپ تاپ با کانفیگ بالا تا 3 میلیون چیه؟؟؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

  • سلام خسته نباشید من دانشجو رشته معماری هستم .میخواستم بدونم شما واسه برنامه های سنگین معماری چه لپتاپی توصیه میکنید؟ ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 24 فروردین 1392

      سلام مرسی . پردازنده core i5 یا core i7 بگیرید گرافیک 2 گیگ و رم 8 گیگ .

  • از راهنمائیتون خیلی ممنونم . من مهندس معمار هستم . به نطر شما در حال حاضر چه مدلی از لپ تاپها برای کار 3d msx مناسبتره (با قیمت 3 تا 4 میلیون )

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 22 فروردین 1392

      خواهش می کنم . در حالت کلی با این مبلغ می تونید اکثر لپ تاپ هایی که پردازنده core i7 دارند رو بخرید که راحت جواب کار شما رو میده . حالا مدل و برندش فقط تو پولش فرق میکنه وگرنه خیلی تو کارایی تاثیر نداره . شما سعی کن پردازنده core i7 بگیری ، رم 8 گیگ یا 6 گیگ ، گرافیک 2 گیگ

  • سلام خسته نباشید ، من کارم برنامه نویسیه، شما چه برند و مدلی رو پیشنهاد می کنید . البته قیمت هم برام مهمه تا 2.600.000؟؟؟

  • با سلام من از مطالبتون استفاده کافی رو کردم حلا یه سوال خواهشا جواب بدین ممنون میشم
    من قصد داشتم یه لپ تاپ hp بخرم که شما گفتین اولترابوک خیلی بهتره حالا میشه یه مدل 2 میلیونی تا 2 میلیون و 500 هزار معرفی کنید
    کاربر حرفه ای نیستم فقط گرافیک و صفحه نمایش خوبی داشته باشه با پرت های کامل
    اگه میشه یه لپ تاپ هم 2 میلیونی معرفی کنید ترجیحا hp
    راستس نظرتون در مورد لپ hp چیه خوبه یا نه؟
    خیلی ممنون
    جواب به ایمیلم ارسال بشه خیلی بهتره

  • ممنون محمد رضا جان،شما چه لپ تاپی رو پیشنهاد میکنید؟من خودم sony تو فکرم بود

    • و درضمن لطفا توضیح بده که چطور میتونم از شما خریداری کنم؟ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 فروردین 1392

      خواهش می کنم . اگه 3.5 میخواین هزینه کنید قطعا سونی بخرید البته با این پول لپ تاپ اچ پی و ایسوس هم می تونید بخرید که بهترین کانفیگ رو دارند . چون سونی با تمام امکانات از پول شما هزینش بیشتره . اگه قرار باشه علم فردا براتون انتخاب کنه و بفرسته بعد از تحقیق در مورد نیاز شما بهترین انتخاب اتفاق خواهد افتاد . خیلی هم درگیر مارک نشید قطعات سخت افزاری درون لپ تاپ خیلی مهمترند . در هر صورت اگه قصد خرید دارید در تایم اداری با بنده تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنم و جزییات رو بهتون عرض کنم. شماره در قسمت تماس با ما هست .

  • خسته نباشی محمدرضا جان،قصد خرید یه لپ تاپ رو دارم،بیشترین استفاده ای که ازش میکنم وبگردی،فیلم و موزیک و تایپ و اندکی برنامه نویسی و در کار درسیم غیر تحقیق کار دیگه ای ندارم.اصلا هم اهل بازی و نرم افزار های سنگین نیستم.به طبع دختر بودنم ظاهر و کلاس کار برام مهم است و صد البته کیفیت آن.حداقل تا 4 سال اینده هم میخوام برام کار کنم در واقع چیزی میخوام که تا 3،4 سال آینده کاملا به درد بخور باشه.توان خریدم هم حداکثر تا سه و نیم میلیون .شما چه مارک و مدلیو پیشنهاد میکنی؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 فروردین 1392

      سلام خانم Deli . مرسی سلامت باشین . با این تفاسیر شما به لپ تاپ با پردازنده ، رم و گرافیک بالا احتیاج ندارید اما اگر بودجه تون می رسه حتما این کار رو بکنید چون تا 4 سال آینده کاملا جوابگوی تمام نیازهای شما خواهد بود . من پیشنهاد می کنم لپ تاپ با پردازنده core i7 ، رم 8 گیگ و گرافیک 2 گیگ بگیرید . اگر هم مایل بودید تیم علم فردا می تونه بهترین انتخاب رو نسبت به پولتون براتون انجام بده و بعد از نصب ویندوز ، نصب درایورهای لپ تاپ شما ، کانفیگ نرم افزاری سیستمتون ، نصب نرم افزار های کاربردی ، نصب آنتی ویروس ، آپدیت و کانفیگ آن ، لپ تاپ رو براتون ارسال کنه . تمامی کارهای ذکر شده رایگان است شما فقط هزینه خود لپ تاپ و هزینه پیک 5 تا 10 هزار تومان ( بسته به موقعیت مکانی منزل شما ) رو می پردازید . ( لپ تاپی که از مغازه می خرید به صورت خام هست یعنی هیچ نرم افزاری روش نصب نیست ) . در خدمتم

  • خدا خیرت بده واقعا دمت گرم خیلی خوب بود

  • سلام
    میخواستم یه لپ تاب برای کارهایی مثل اینترنت/ فیلم/ قابلیت حمل و جابجایی زیاد /استفاده زیاد(از لحاظ باطری . مثلاً 7 ساعت در روز)بخرم. قیمتش هم زیر یک میلیون و صفحه نمایش 10 تا 11 اینچ باشه. پیشنهاد شما چیه؟

  • slm..man daneshjue reshte graphic hastam..mikham laptop bekharam ke be darde man bokhore chon karaye photoshopio freehando ina ziad anjam midam mikham laptopi bekharam ke khasteye mano saport kone..komakam konid ke che berandi va che modeli bekharam??? MAMNONAM

  • بازم سلام
    ممنونم بابت پاسخ و راهنماییت. تا دلت بخواد سوال دارم. هم اینکه بفهمم هم برای خرید سیستم با مشکلات کمتری مواجه شم. بابت ارتقا گرافیک که درست میگی. ولی تجربه گرافیک خراب شدن دارم. اگه لحیم نباشه و بشه تعویض کرد که خیلی بهتر از اینه آدم بره بابت تعویضش هزینه هنگفت بده. بابت پست جدیدی که در حال تکمیلشی از همین حالا خسته نباشید میگم و ممنونم. فقط بابت ارتقا cpu هم یه بحثی کن. مثلا بابت همین دو هسته ایی که گفتم. درسته بعد دو سال آدمی یا از سیستمش خسته شده و چشمش دنبال جدیدتره یا دیگه ارزش نداره یه پردازنده نو براش خرید. ولی وقتی یه لب تاب درست و حسابی آدم بگیره با قیمت بالا، اگه بشه بعد از دو سال مثلا به یه پردازنده 4 هسته ایی که ساپورتش میکنه، ارتقاش بدیم بد نیست. منظورم سیستمیه که یا کانفیگ بالاش فعلا با بودجه جیبی ما سازگار نیست، یا کلا پردازنده هایی که رو کانفیگای مختلفش هست دو هسته اییه. در کل از حرفهای زیادی ما دلگیر نشو. موفق و سربلند باشی

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 24 اسفند 1391

      سلام خواهش می کنم سلامت باشی . نه آقا ناراحت نمیشم خوشحالم میشم . چشم اگه بشه تو همین پست جدید در مورد ارتقا هم یه بحثی می کنم .

  • سلام بر مهندس موفق و گرامی
    ممنون از مطالبی که توی سایت گذاشتین، اما چندتا سوال داشتم که تجربه شما راهگشای ما خواهد بود. اینکه نظرتون راجع به خرید لپ تاپی که ویندوز روش نصب نیست چیه؟ یعنی خرید یه لپ تاپ دارای ویندوز اصلی با قیمتی بالاتر بصرفه تره یا کلا برای خودمون فرقی نداره یه ویندوز کرک شده نصب کنیم. از طرفی با توجه به حضور ویندوز 8 و سری جدید لپ تاپ ها که این ویندوز روشون نصبه، نرم افزارهای ورژن قبل و ساپورت میکنه یا باید ویندوز دیگه کنارش نصب کرد؟ اصلا ویندوز هفتی بگیریم یا هشتی؟
    حالا بریم سراغ سخت افزار: کارت گرافیک اختصاصی، روی لپ تاپ های جدید مثل cpu قرار میگیرن یا روی برد لحیم شدن؟ با توجه به نظری که خوندم گفته بودی با پسوند و پیشوند هایی که دارن مشخص میشه. مثلا LE یعنی لحیم شده؟ بدون این پسوند روی برد لحیم نشده؟ ویه مختصری راجع به تعداد هسته ها پردازنده هم بگی ممنون میشم، اینکه جدای فرکانس و ومقدار کش، به سرعت بر میگرده یا قدرت پردازشی، اینکه هنوز نرم افزارها توانایی درگیر شدن با چند هسته رو دارن، مثلا سری i7 دو هسته ایی فقط از i5 سرعتش بیشتره؟ شرمنده ام طولانی شد و اگر بیان علمی نداشتم عذر میخوام. ممنونم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 24 اسفند 1391

      سلام احسان جان . این همه سوال داشتی واقعا ؟ 😀 . ویندوز 98 درصد ایرانیها اورجینال نیست . سخت نگیر هیچ اتفاق خاصی واست نمی افته . ویندوز 8 رو باید با نمایشگر لمسی تجربه کنی وگرنه وین 7 بگیر . در مورد نرم افزار ها هم بگم که 95 درصد برنامه هایی که در وین 7 نصب می کنی می تونی روی 8 هم نصب کنی ولی مثلا درایور قطعات سخت افزاریت با وین 7 فرق داره . در مورد پردازنده هم یه پست در دست احداث دارم که یکی دو روز دیگه آپ می کنم اونجا در مورد پردازنده ها بیشتر توضیح دادم . در مورد گرافیک لپ تاپ خیلی درگیر تعویض گرافیک نشو چون اون کانفیگی که خود شرکت گذاشته طبق یه اصولی هست و قبلا بهش فکر شده . 200 تومن بیشتر خرج کن اما به فکر ارتقا نباش . در پست های بعدی بیشتر در مورد این مجهولاتی که در ذهنتونه توضیح میدم . علم فردا رو دنبال کن عزیز .

  • سلام .ممنون از راهنمایی تون . من یه لپ تاپ lenovo Intel Core i3 چون با مدل i5 سیص هزارتومان فرق داشت به نظر شما اشتباه کردم؟ من دانشجوی نقشه کشی صنعتی هستم.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 22 اسفند 1391

      سلام احمد جان خواهش می کنم . اگه پول core i5 رو داشتی ، قطعا اشتباه کردی مخصوصا تو لپ تاپ ، باز اگه دسکتاپ بود خیلی اشتباه بزرگی نبود . در پست های بعدی علم فردا به طور کامل در مورد پردازنده های core i شرکت اینتل صحبت می کنم .

  • خوب بود تشکر از مطالب خوبتون

  • دمت گرم اقا.لطف کردی

  • ممنون که زود جوابمودادی محمدرضا.بااین حساب بعدعیدبهتره.نه ندارم.منظورم 1میلیونو800هزارتومن تا2میلیونو200هزارتومن بود.حالااگه به بقیه سوالام جواب بدی خوب میشه.درمورد لب تاب یالپ تاپ؛فکرمیکنم جای بد پ توکیبورد نسبت به ب موجب میشه ب ترجیح داده بشه

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 16 اسفند 1391

      در مورد جیفورس و ATI باید بگم بستگی داره آخه اینجوری نمیشه گفت کدوم بهتره . شما اگه واقعا واست مهمه باید مدل کارت گرافیکش رو در بیاری و تحقیق کنی . در مورد مارک لپ تاپ هم همینه . سونی داریم 2 میلیون ، ایسوس داریم 3 میلیون دوباره سونی داریم 5 میلیون . باید کانفیگو نگاه کنی . همشون الان خوبن چون نمی تونن جنس بد بزنن . تو پست حقایق مهم تر از مارک لپ تاپ کامل توضیح دادم که چرا . با بودجه ای که داری فقط می تونی DELL ، ایسر ، لنوو ، MSI و شاید ایسوس گیر بیاری ، فکر سونی و اچ پی و اپلو از سرت بنداز بیرون .

  • سلام خسته نباشید دوستان
    چندتا سوال داشتم که بیزحمت جواب بدین ممنون میشم.تو این شرایط که قیمت ارزو..داره عوض میشه خریدلپ تاپ منطقیه یا بهتره واستیم تا بعد عید؟ شب عیدبودن ممکنه باعث بالارفتن قیمتاشده باشه؟ کارت گرافیک AMDبهتره یاجیفورس ؟ایسوس بهتره یاایسریااچ پی ؟کلابابودجه 1800تا2200میلیون چه لپ تاپی بهتره که 3 4 سال کار کنه و اذیت نکنه باکانفینگ تقریبی core i5,
    2.5ghz , cache 3 mb ، 64bit , ram 4 , hdd500 , rpm5400 , gt640 , dvd rw
    2گیگ حافظه گرافیک ، باتری 6 سلولی ، نمایشگر14تا15 اینچ.برابازی اصلانمیخوام کارای دانشجویی اقتصادوکامپیوتررو تاچن سال راه بندازه.شرمنده طولانی شد

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 16 اسفند 1391

      سلام احسان عزیز . به نظر من کمی صبر کن تا قیمت ها یه مقدار ثبات بگیره اما گوش به زنگ باش تا دلار خواست بره بالا برو لپ تاپ بخر . هر چند همین الان هم بخری ضرر نکردی ، یکم قیمت ها پایین کشیده . اگه بودجه داری حتما core i7 بگیر

  • توضیحات خیلی کاملی بود…من سایتای زیادی رو گشته بودم ولی توضحیات شما عالی بود
    موفق باشین

  • سید رضا ستوده 11 اسفند 1391

    خیلی عالی بود من تو کل عمرم مطلب به این واضحی و روشنی ندیده بودم
    محمد رضا دمت گرم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 11 اسفند 1391

      قربون شما رضای عزیز . من هم با انرژی که از کامنتت میگیرم با انگیزه بیشتر به کارم ادامه میدم .

  • به نظر من وبلاگ خوبی است

  • من حقوق میخونم و کلا توو عرصه کامپیوتر به ویژه سخت افزارش تعطیلم. اما باید بگم مطالبتون فوق العاده کاربردی و مهمتر از اون قابل فهم بود. ممنون…بخاطر بودنتون.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 09 اسفند 1391

      خواهش می کنم خوشحالم از اینکه تونستم رضایت خاطر شما رو جلب کنم .

  • سلام‏ ‏ممنون‏ ‏از‏ ‏وب‏ ‏عالیتون‏ ‏من‏ ‏ک‏ ‏کلی‏ ‏چیز‏ ‏ازتون‏ ‏یاد‏ ‏گرفتم‏ .من‏ ‏دانشجوی‏ ‏معماری‏ ‏ام‏ ‏هدفم‏ ‏از‏ ‏لپ‏ ‏تاپ‏ ‏خریدن‏ ‏کار‏ ‏کردن‏ ‏با‏ ‏برنامه‏ ‏های‏ ‏مثل‏ ‏اتوکد‏ ‏ومکسه‏ ر‏استش‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏کلی‏ ‏تحقیق‏ ‏تصیمم‏ ‏گرفتم‏ ‏لپ‏ ‏تاپ‏ ‏ایسوس‏ ‏مدل‏ ‏k45vdبگیرم‎ ‎
    cpu corei5
    ram 6GB
    H.d.d 750
    vge 2G
    ‏ ‏ب‏ ‏‏ ‏‏ ‏نظرتون‏ ‏corei5کارمنو‏ ‏را‏ ‏میندازه‏ ‏یاcorei7‏ ‏بگیرم؟ک‏ ‏حدود500,600تومن‏ ‏قیمتش‏ ‏بیشتر‏ ‏میشه‏ .‏ ‏ی‏ ‏چیز‏ ‏دیگه‏ ‏ام‏ ‏اینکه‏ ‏باتوجه‏ ‏ب‏ ‏این‏ ‏اشفته‏ ‏بازار‏ ‏الان‏ ‏بخرم‏ ‏یا‏ ‏بذارم‏ ‏برای‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏عید؟راستی‏ ‏لپ‏ ‏تاپ‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏مشخصاتی‏ ‏ک‏ ‏گفتم‏ ‏ی‏ ‏چیز‏ ‏حدود‏ ‏2:500میشه.مرسی‏ ‏موقق‏ ‏باشین

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 اسفند 1391

      سلام مبینا خانم . والا اگه توان خرید core i7 رو دارید که اصلا شک به دلتون راه ندید مخصوصا اینکه کارای گرافیکی هم انجام میدید . در مورد قبل و بعد از عید هم طبق تجربه من بعد از عید الکی قیمت ها یکم بالا میره و این مساله کاملا بومیه یعنی به قیمت دلار خیلی وابسته نیست ( افزایش قیمت بعد از عید رو میگم ). الان بخرید بهتره مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی بیفته که همه رو شوکه کنه وگرنه ما از این شانسا نداریم 😀 .

  • سلام من دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات هستم یه لپ تاپ می خوام core i5 گه گاهی هم بازی میکنم قیمتش هم بالای 2 یا 2100 نشه اگه میشه چند تا مدل یا مارک بهم پیشنهاد کنید راستی قیمتایی که تو سایت کیمیا انلاین زده با بازار تفاوتی داره یا نه مارک Fujitsu و lenovo با این مشخصاتی که من میخوام چطوره؟ ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 اسفند 1391

      سلام محمد جان . متاسفانه با 2 تومن الان core i5 کم گیر میاد اگه بتونی 2.5 هزینه کنی خیلی خوب میشه . قیمت های کیمیا آنلاین هم نزدیک به بازاره حالا 50 تومن اینور اونور . تو این وضعیت نوسان قیمت همین هم خیلی خوبه . lenovo با پردازنده core i5 حدود 2.3 میلیون تا 2.6 میلیون تومنه . ولی dell N5110 با Corei5 فکر کنم الان 2.1 تا 2.2 میلیون بتونی پیدا کنی. گزینه بدی هم نیس

    • سلام ممنون از سایت خیلی خویتون
      چون من شهرستان زندگی می کنم می خوام بیام تهران لپ تاپ بخرم از کجا بگیرم بهتره ایا قیمت های فروشندگان لپ تاپ تهران مقطوع یا باید باهاشون چونه بزنی
      لطفا این چند تا لینک رو ببینید نظرتونا بدید
      http://kimiaonline.com/UI/ProductSpecification.aspx?PID=736
      http://kimiaonline.com/UI/ProductSpecification.aspx?PID=1094
      http://kimiaonline.com/UI/ProductSpecification.aspx?PID=727
      با سپاس

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 اسفند 1391

      سلام خواهش می کنم . بستگی به فروشنده داره ، تهران وشهرستان نداره همه جا خوب و بد ، خسیس و دست و دل باز داره اما خیلی بتونید چونه بزنید 5 هزار تومن تا 15 هزار تومنه . لپ تاپ مثل لباس نیست که چونه بزنی 😀 . مدل هایی که گفتین خوبن . باز بستگی داره واسه چکاری بخواین اما در کل نسبت به قیمتشون خوبن .

    • سلام محمد رضا جان
      برای کارایی مثله برنامه نویسی وبگردی و گاهی هم pes بازی کردن و… شما کدوم یکی از این 4 تا رو بهم پیشنهاد میکنی و این که رم 4 تا سه چهار سال دیگه جواب میده ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 07 اسفند 1391

      سلام . اولا که از بین این 4 تا مدل من به شخصه HP رو انتخاب می کنم چون پردازنده Ivy Bridge داره و هارد 640 گیگ . درسته گرون تره اما ارزش داره . ثانیا خدا می دونه تا 3 ، 4 سال دیگه چه اتفاقاتی تو دنیای تکنولوژی و کامپیوتر میفته اما اگه 6 یا 8 بگیری بهتره چون اگه سیستم عامل 64 بیتی نصب کنی می تونی از تمام رم استفاده کنی و به سرعت بیشتری می رسی . هر چند این مسئله فعلا خیلی هم مهم نیست برنامه نویس اگه برنامه نویس باشه با سیستم زغالی هم prog می کنه 😀

  • سلام من یه لپ تاپ تازه خریدم lenovo z 500a .
    اما هیچ ویندوزی روش نصب نیست…..میشه یه آموزش مختصر بدبن تا من هم راه بیفتم؟ ممنون میشم.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 04 اسفند 1391

      سلام رضا جان . خب لپ تاپت خامه . برخی شرکت ها مثل dell یا لنوو روی برخی لپ تاپ هاشون سیستم عامل اوبونتو یا داس DOS نصب می کنند . مشکل خاصی نیست ببرش یه خدمات کامپیوتری واست ویندوز نصب کنه اگرم بلدی که هیچی . DVD ویندوز رو بزار و بقیه ماجرا

  • سلام.مطالبتون خیلی کمکم کرد.فقط یه سوال دارم:من اگر بخوام برای خرید لپ تاپ حدودا دو میلیون هزینه کنم.با توجه به اینکه رشتم مهندسی نفته و بیشتر با برنامه نویسی سرو کار دارم و یه جورایی سرعت پردازش برام خیلی مهمه.از طرفی کیفیت و وزنش هم برام مهمه.شما چه برند با چه مشخصاتی رو بهم پیشنهاد میکنید؟
    با سپاس قبلی

  • lمريم شفيعي 01 اسفند 1391

    یه سلام مجدد به اهالیه خوبه علم فردا اینو واقعا صادقانه خدمتتون عرض میکنم تنها سایتی که از مطالب مفیدی برخورداره سایت شماست اغراق نمیکنم…
    اگه زمان داشته باشم مطالبی که به ایمیلم میاد میخونم
    از راهنماییتون هم یه دنیا ممنون
    با آرزوی بهترینها براتون….

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 02 اسفند 1391

      سلام مریم خانم . شما خیلی لطف دارید من هم براتون آرزوی سلامتی و ازدیاد وقت می کنم تا همه مطالب مارو بخونید 😀 .

  • باز هم سلام.بر روی لپ تاپ ها ویندوز ارجینال نصب هست و تقریبا همه نرم افزار و بازیهایی که ما استفاده میکنیم به نوعی کپی و دارای کرک هستند.این باعث تداخل نمیشه.؟اگه باعث بشه که این برنامه ها برروی ویندوز نصب نشوند عوض کردن ویندوز ارجینال رو کار خوبی میدونید؟سوال دوم آپدیت ویندوز و سایر برنامه ها رو چه طوری میبینید؟

    • 1- دوست عزیز اساسا آسیب دیدن فایل های ویندوز توسط نرم افزار های کرک شده به خصوص بازی ها یک مسئله طبیعیه ! بنا براین اگر میخواین گیمر باشین باید مطالعات نرم افزاری تون هم زیاد باشه. معمولا مشکلات ویندوز با repair کردن حل میشه. نصب مجدد ویندوز معمولا راه حل آخره .
      2- ضرورت آپدیت ویندوز بستگی به ورژن ویندوز و همینطور میزان اهمیت امنیت اطلاعات تون داره . آپدیت های ویندوز معمولا فایل هایی هست که سیستم امنیتی ویندوز رو بهبود میده و یا درایور سخت افزار های جدیده . واسه کاربران معمولی که صرفا کارای اپراتوری مثل وبگردی و حسابداری و کلا کارای سبک با سیستم انجام میدن ، آپدیت مداوم ضرورت نداره . در مورد آپدیت سایر برنامه ها باید بگم که آپدیت آنتی ویروس شدیدا توصیه میشه و درباره نرم افزار های دیگه خود کاربر باید تصمیم بگیره البته یک سری نرم افزارهای کاربردی مثل Flash player رو باید هرچند وقت یک بار آپدیت کرد چون فایل های مربوط به اون نرم افزار در ورژن های قبلی کار نمیکنن و یا درست کار نمی کنن . اتفاقا دارم یه پست در این باره می نویسم علم فردا رو دنبال کنید !

  • سلام میخواستم بدونم laptap با مارک lenovo خوب هست یا نه؟ در ضمن خرید دست دوم را جایز میدونید یا نه؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 29 بهمن 1391

      سلام بستگی داره چه کانفیگی از lenovo رو بخرید . در کل لپ تاپ بد نمی زنه . سری ideapad لنوو خوبه . دست دوم رو باید یه متخصص کامپیوتر یا الکترونیک تایید کنه . ممکنه قبلا تعمیر شده باشه . اما در کل اگه به نظر خودتون تایید هست خیلی هم کار ترسناکی نیست . قطعات الکترونیک خیلی به ندرت خراب میشن . بستگی به استفاده کننده ش داره . حکایت خرید ماشین از خانوم دکتر هاست 😀

  • سلام
    باتشکراز مطالبتون
    من 2تومن بیشتر سرمایه ندارم ولی با لپ تاپ زیادکار دارم دانشجوام و مدل سازی لازمم میشه
    اگه میشه واسه خرید راهنماییم کنید البته اگه ایمیل بزنید خیلی ممنون میشم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 29 بهمن 1391

      سلام . خواهش میکنم . متاسفانه الان با 2 میلیون تومن لپ تاپ خیلی خوبی نمی تونید بگیرید . اگه می خواهید کارهای گرافیکی باش انجام بدید و تا 2 3 سال اذیتتون نکنه باید حداقل 2 میلیون و 500 به بالا هزینه کنید . با 2 میلیون می تونید لپ تاپ با پردازنده core i5 ، رم 4 گیگ ، گرافیک 1 گیگا بایت و هارد 320 یا 500 بگیرید . ایسوس ، dell ، فوجیتسو و acer برای شما با این بودجه بد نیست .

  • سلام.خدا قوت.میخوستم ببینم باتریهای 4 و 6 سلولی چه فرقی با هم دارند.میگن باتری 4 سلولی توان ساپورت کردن سخت افزار قوی رو به اون شکل نداره.
    و اگه میشه نظری در مورد لپ تاپ زیر بدید
    Intel 3632QM Core i7 2.2GHz UpTo 3.2 GHz – Cache 6 MB – BUS 1333 MHz
    8GB DDR3
    1024GB 5400RPM
    Nvidia GeForce GT 635M DDR3 2048 MB UpTo 4096 MB
    15.6″ – Bright LED
    باتری 4 سلولی – DOS
    Lenovo ideapad Z500
    ممنون.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 28 بهمن 1391

      سلام پویا جان ، مرسی . در مورد باتری ها در قالب یک پست جوابتون رو میدم . در مورد لپ تاپ باید بگم که پردازنده 4 هسته ای داره با تکنولوژی 22 نانو متری یعنی جدید ترین تکنولوژی به کار گرفته شده در پردازنده های اینتل . سرعت خوبی داره . رم بالا و گرافیک قابل قبولی داره . متاسفانه نگفتید که نظرم رو در مورد چی بگم و الا میشد دقیق تر راهنماییت کنم .

    • مرسی که اینقدر زود و کامل جواب میدید. اولین سوالم اینه که بعضیا میگن جیفورس زود خراب میشه و فقط واسه بازی کردن به درد میخوره و ati دیرتر خراب میشه هر چند فکر کنم جیفورس قوی تر از ati باشه.سول دوم اینکه مثلا برای این لپ تاپ عدد 3632 برای پردازنده این عدد هرچی کمتر باشه پایین تره و هرچی بیشتر بهتره؟ مثلا میتونیم بگیم یه مدل core i5 3210 از core i7 2670 بهتره؟ وآخرین سوال اینکه در بعضی لپ تاپ ها نوشته GT640M LE with DirectX 11 از مدل GT640M پایین تره؟
      باتشکر

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 28 بهمن 1391

      خواهش می کنم . جواب اول : هیچ کدومشون زودتر خراب نمیشن ، بستگی به کاری که کاربر ازشون میکشه داره . اگه صبح تا شب با هر کدومشون بازی کنید خراب میشن . جیفورس از نظر من بهتره . جواب دوم : اون عدد بین core i7 و core i5 مقایسه نمیشه . در کل core i7 از i5 بهتره حالا با هر شماره ای . جواب سوم : M مخفف Mobile و LE مخفف Low Power , Embedded هست . فرق مدل GT640M با GT640M LE اینه که دومی روی بورد ، لحیم شده و قابل تعویض نیست و همچنین توان کمتری از اولی مصرف می کنه که در این حالت قدرت پردازنده ش کمتره .

  • سلام من همه مطالب رو خوندم الان اطلاعات زیادی برای خرید پیدا کردم اما هنوز دچار شک و تردیدم……
    من حدود 2.8 تا 3 میلیون تومن میخام هزینه کنم به نظر شما برای کار طراحی سه بعدی با 3d max و اینجور برنامه ها که cpu و vga بالا میخاد من جه لپتاپی باید بخرم رشته من معماری هست.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 27 بهمن 1391

      سلام رضای عزیز . با این مبلغی که در اختیار داری می تونی پردازنده intel core i7 بگیری با رم 8 گیگ . گرافیک انویدیا GT640 یا GT635 ( دو گیگا بایت ) که گرافیک های خوبی هستند . با این کانفیگ راحت کارای گرافیکی رو می تونی انجام بدی . لپ تاپ های HP ،ایسوس ، شاید سونی ( گرونه ) ، Lenovo و dell با این کانفیگی که گفتم بتونی پیدا کنی خوبه . درگیر مدل نشو . به فروشنده کانفیگ بده یعنی بگو cpu اینو می خوام ، رم انقد می خوام و همینطور گرافیک

    • ممنون محمد رضا جان….کن به نظر شما لپ تاپ lenovo z500a یا lenovo y 580 برای این کار با توجه با کانفیگش خوبه ؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 01 اسفند 1391

      خواهش می کنم . برای کدوم کار ؟

    • کار طراحی با 3d max و اینجور برنامه ها من مهندسی معماری خوندم و کار معماری میکنم.

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 01 اسفند 1391

      آره رضا جان این دو مدل که گفتی واسه کارای گرافیکی خوبن چون پردازنده ، رم و گرافیک قوی دارن . خیالت راحت .

  • سلام قربان من تازه با سایت شما آشنا شدم واقعا هم چیزهای ساده و کاربردی رو اموزش میده و واقعا هم استفاده کردم.میخواستم لپ تاپ بخرم ولی سردرگم شدم.میخواستم کارت گرافیکی قوی داشته باشه.کدوم از اینا قویتره:
    gt 540 یا gt 610 یا gt 630 یا gt 640 اگه خودتون یه کارت گرافیک رو هم بگید که دیگه چه بهتر؟میگن acer و hp زود داغ میکنند ولی asus اینطوری نیست.
    ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 22 بهمن 1391

      سلام . عدد 500 یا 600 نشون دهنده سری کارت گرافیکه . اما هر چی عدد بعد از اون یعنی 40 یا 10 یا 20 ، بیشتر باشه بهتره . مثلا gt640 از بین اینها بهترینه چون سری جدیده و قدرت بیشتری هم داره . در مورد سوال دومتون باید بگم که ASUS از تکنولوژی Ice Cool استفاده میکنه که مانع گرم شدن لپ تاپ میشه .

  • دانشجوی ارشد آمار هستم حافظه و سرعت و صفحه کیبورد برای کارهای آماری خیلی مهم چه لپ تاپی را بهم پیشنهاد می کنید؟البته با قیمت مناسب چون نمی تونم زیاد هزینه کنم

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 21 بهمن 1391

      اگه در توانتون هست من مک بوک پرو رو پیشنهاد می کنم . قدرت ، سرعت ، ظرافت و کارایی رو یکجا داره . اما بعد از اپل ، لپ تاپ های سونی و اچ پی با کانفیگ : CPU Core i7 ، رم 4 به بالا ، گرافیک 2 گیگ و هارد 500 برای شما مناسبه .

  • اطلاعات خیلی خوب و مفیدی در قسمت “حقایقی مهمتر…”خوندم.ولی ای کاش همون اول می نوشتید که خرید لپ تاپ کلا کار “پسرانه ایه”که الکی وقتمو سرش هدر نمیدادم.نمی دونستم به رنگ هم اهمیت دادن کار اشتباهیه.

    • movafegham,range lap top baraye kheiliha mohemme.dalili nadare age baraye yeki mohem nist kare eshtebahi bashe

    • واسه چیکار پسرانه ایه؟؟!!! منم دخترم ولی حتی تاحالا به لپ تاپ هایی مثل لنوو که خیلی زیبایی خاصی ندارن هم فکر کردن برای من بیشتر مشخصات سخت افزاری و خوش دست بودن لپ تاپ مهمه تا رنگ و مدل . اگه همه چی اوکی بود بعدش به رنگ و مدل اهمیت میدم اونم به ترتیب مشکی،سفید و بعد رنگای دیگه.
      این امکانش خیلی زیاده که دخترا هم فقط سطحی نگر نباشن لطفا جلوی پسرا آبروی هرچی دختره نبرید.

  • مريم شفيعي 11 بهمن 1391

    من تو رشته گرافیک تحصیل کردم میشه لطف کنید راهنماییم کنید که چه مارکی وچی بخرم که برنامه های سنگینی مثه تردی مکس رو راحت باز کنه؟
    ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 12 بهمن 1391

      سلام شما باید پردازنده core i5 به بالا ، رم 6 یا 8 گیگ ، گرافیک 2 گیگ ترجیحا انویدیا ( Nvidia ) بگیری . لپ تاپی با این مشخصات کار شما رو راه میندازه . موفق باشید

  • مريم شفيعي 11 بهمن 1391

    با سلام وخسته نباشید به نظرم بسیار جامع و کامل بود خصوصا برای بنده چون به دنبال خرید لپ تاپ خوب هستم
    باز هم ممنون

  • باسلام و عرض ادب
    اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادید خیلی عالی و مفید هستند، واقعا ممنووووووون

  • سلام
    اگه میشه یه راهنمایی بکنید؟
    من دانشجویه مهندسی نرم افزارم و میخوام یه لپ تاپ فوجیستو بخرم. و یه لپ تاپی میخوام که واسه کارهایه گرافیکی مناسب باشه(مثل کار با 3D max و شاید هم بازی های کامپیوتری و…)و نیاز دارم که روزی 3 تا 4 ساعت باهاش کار کنم به نظرتون این مدل خوبه یا یه مدل دیگه ای رو بخرم؟ ( Fujitsu LifeBook LH-532-A )

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 08 بهمن 1391

      سلام علی جان . این مدل فوجیتسو چون رم بالا ، گرافیک مناسب و پردازنده خوبی داره کار شما رو به راحتی انجام میده و قیمتش هم مناسبه . حول و حوش 2 میلیون و 300 می چرخه .

  • سلام ممنون از توضیحات جامع شما اما ای کاش واسه ما ها که حوصله خواندن تمام موارد را نداریم به صورت تیتر وار موارد را واسه خرید لپ تاپ خوب ذکر کنید . بدرود

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 04 بهمن 1391

      سلام . ابتدای پست نوشتم که اگه حوصله ندارید چکار کنید .

  • سلام دستتون درد نکنه. ولی اگه میشد درباره ی اینکه لپ تاپ گزینه ی مناسبی برای گیم هست یه خورده مطلب می نوشتید خیلی عالی میشد. البته منظورم اینه که برای یه گیمر هم لپ تاپ میتونه جواب بده یا همون کامپیوتر خانگی گزینه ی بهتری هستش.

  • فرهود 18 دی 1391

    مهندسی الکترونیک چه ربطی به رایانه داره علم رایانه با الکترونیک از زمین تا اسمان فرق میکنه

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 18 دی 1391

      فرهود جان اگه الکترونیک نبود که کامپیوتر وجود خارجی پیدا نمی کرد . اساس کامپیوتر ، الکترونیکه

  • sina edrisi 13 دی 1391

    ازتون میخوام که درمورد قیمت لپ تابها توضیح بدین

  • به نظ شما بهترین لب تاپ جدید و کم هزینه چیه پس
    i5
    4 ram
    1 gig vga
    500 hdd
    2.5 weight
    آیا درسته که آی سون ها برق بیشتر مصرف می کنن
    من بنظرم توشیبا که جزو اولین هاست باید از همه بهتر باشه
    کجا می شه ارزون خرید
    کجا میش ه لب تاپی خرید که روش ویندوز 8 اورجینال باشه

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 13 دی 1391

      بهترین لپ تاپ ، لپ تاپی است که نیاز های شما رو تامین کنه ، هر شخص ، از لپ تاپ برای هدفی خاص استفاده میکنه . در کل ، الان پردازنده لپ تاپ مهمترین قسمت آن است که کمتر از i5 بعدا اذیتتون می کنه . رم هم نباید کمتر از 4 باشه .
      بله i7 یه مقدار بیشتر از i5 باتری استفاده میکنه و این هم به دلیل توانایی ها و سرعت بیشترشه . حدود 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به i5 دارد. الان جایی ارزون نیست .

  • هانیه 10 دی 1391

    سلام
    بابت مطالب ممنون،خیلی خوب بود
    من میخوام لب تاب بگیرم دانشجوی کامپیوتر هم هستم
    که طبق صحبت های شما و تجارب بقیه اپل و سونی و hp بهترین هستن
    ولی نمیدونم باز هم کدوم مدل و انتخاب کنم
    اگر شما اطلاعات بیشتری را دارین لطفا به من بگین

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 10 دی 1391

      سلام . شما از بین این 3 مارک هم باید یکی رو انتخاب کنبد که ارتباط مستقیم با بودجه تون داره . به ترتیب اپل از سونی و سونی از اچ پی ( با یک کانفیگ خاص ) گرون تر هستش . اچ پی لپ تاپ های خوبی برای شما داره . ایسوس هم بد نیست . HP Pavilion DV6-6C40se ، HP ProBook 4540s-A ، ASUS K55-A ، ASUS K53SD اینها نمونه هایی از مدل هایی هستند که برای شما مناسبن .

  • سلام وخسته نباشین از سایت بسیار خوبتون من می خواهم لب تابی رو خریداری کنم البته نه ازنوع دومیلیون پانصد تومن تا حد یک میلیون و نهصد تومان من می خواستم درخواستی از حضور شما کنم وبهترین لب تاب بین asuaوhpوdellروبه من معرفی کنید و اگه میشه مدل مناسبی برای را به من معرفی کنید
    1-CPU یا پردازنده لپ تاپ
    2-حافظه RAM لپ تاپ
    3-صفحه نمایش لپ تاپ
    4-گرافیک یا پردازنده تصویری لپ تاپ
    5-عمر باتری لپ تاپ و هسته باطری
    6-هارد یا حافظه ذخیره کننده لپ تاپ
    7-مادر برد
    8-اسم لب تاب
    لطفا را به ایمیل من بفرستید با تشکر

  • باسلام خسته نباشید
    من میخوام ی لپ تاپ بخرم با کاربری های زیر:
    1- اینترنت
    2- نرم افزار،بیشتر سی شارپ و برنامه نویسی

    میخواستم خواهش کنم راهنمایی کنید که از برندهای زیر با مشخصاتی که مینویسم کدامیک از لحاظ طول عمر، خراب نشدن و تعمیرات(خدمات پس از فروش)بهتر است. قیمتشم نهایتا دوروبر دو وصد میلیون باشه…

    cori5
    ram:4
    hdd:640
    G:1

    1- TOSHIBA
    2- ASUS
    3- HP
    4- Acer

    درضمن اگر شما هم مارکی بهتر سراغ دارید راهنمایی کنید
    خیلی خیلی ممنون

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 08 دی 1391

      سلام سعید جان . تمام این مارک ها الان کانفیگی که گفتید رو دارن . بازم دلار داره گرون میشه و اگه مارک ایسوس یا hp این کانفیگ رو بخوای حول و حوش 2 میلیون و 300 شده. الان اکثر لپ تاپ ها توسط شرکت های مختلف گارانتی میشن . نگران خدمات پس از فروش نباش . برای کارهایی که گفتی چون خیلی به پردازنده و گرافیک فشار نمیاد ، مارکش خیلی مهم نیست اما من خودم اچ پی و ایسوس رو پیشنهاد می کنم . اینها امتحان خودشون رو به خوبی پس دادن .

  • Salam, vaghtetoon be kheir bashe, vase man soraate pckheili moheme , be nazaretoon macbook MD313 khoobe? Merc

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 02 دی 1391

      سلام ممنون . مک بوک سیستم عاملش ویندوز نیست . باید ببینید لپ تاپ رو برای چه کاری می خواهید . اما در کل مک بوک ها سرعت خوبی دارند

    • Salam , vaghtetoon be kheir , man Md 313 ro kharidam , age mishe jenabe mohandes dar moredesh ye meghdar tozih bedin, va dar pasokh be kesani ke gofte boodan apple noone esmesh ro mikhore va vase fakhrforooshie bayad begam intor nist , mahsoolate apple ro age betoonin tahie konin motevaje mishin ke kheili lezatbakhshe karbarish , alan ham ke mahsoolate sherkathaye dge oonghadr geroon shodan va hata sherkati mese samsung ke tarhe mahsoolatesh ro hata baste bandi oonha ro dare az apple taghlid mikone va mibinim ke apple faghat yek esm nist , shayad be khatere zaroorate karbarish hamrahe nete ke in bavare ghalat ro be vojood ovorde

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 دی 1391

      سلام ممنونم . مبارک باشه . شما تفاوت مک بوک پرو با مک بوک ایر رو بخونید :

      https://www.elmefarda.com/macbook-pro-vs-macbook-air-comparison/

      ضمنا اطلاعات کامل تر در صفحه رسمی لپ تاپ شما موجوده :

      http://support.apple.com/kb/sp645

  • آخه شما رفتی اولین لپ تاپی رو که DELL ساخته خریدی. من از لپ تاپ DELL خیلی راضی ام. همه الان لپ تاپ DELL دارن. روی لپ تاپ های اپل مکینتاش نصبه نه ویندوز. مکینتاش هم که به درد هیچی نمی خوره. HP هم یه برند هست که فقط پرینتر هاش خوبه نه لپ تاپش. باز خم میگم بهترین لپ تاپ: DELL

  • محمد جعفرآقایی 29 آذر 1391

    دسستان درد نکند. خیلی جالب بود. راهنمایی های ارزنده ای کرده اید. موفق باشید

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 30 آذر 1391

      خواهش می کنم محمد جان

  • سلام . من میخوام لپ تاپ بگیرم و شما تنها کسی بودید که تونستید به من اطلاعات کاملی بدید . فقط تو مارکش مشکل دارم . و اینکه میخوام سفید باشه . اکثرا تک رنگ هستند . یکی میگه hp خوبه یکی میگه بده . یکی دیگه acer رو معرفی میکنه . من واقعا موندم جکار کنم .

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 23 آذر 1391

      سلام . واقعا خوشحالم از اینکه تونستم کمکی به شما بکنم . مارک های hp ، ایسوس ، dell و سونی فعلا پیشتاز هستند . این مارک ها در ایران هم به خوبی جا افتاده اند و فکر می کنم بعد از حرید این مارک ها ، راضی باشید . به نظر من شما نگاه به جیبتون بکنید بهتره . اگه قیمت براتون مهم نیست سونی یا hp بگیرید .

  • به نام خدا
    لپتاپ خوبی لپتاپ است که
    1‏_سی پی یو از 5i به بالا باشه
    2‏_‏رم از 4 گیگ به بالا باشه
    3‏_هارد اش از 500 کمتر نباشه چون میزان کمتر .اگر فرد لازم داشته باشد هارد اکسترنال هم خوب استط
    4‏_گرافیک 2 گیگ به بالا
    5‏_اندازه صفحه نمایش 14.1 اینچ 6_زیرا در زمان حمل و نقل اگر بزرگتر باشد برای حمل در طولانی مدت احساس خستگی میکند.
    نکته:خریدن وسایل الکی مثل کیف مخصوص گران قیمت مثلا 1500000ریالی و پنکه مخصوص توصیه نمی شود.

  • هانیه مرادی 21 آذر 1391

    بابت مطالب جالب و مفیدی که ارائه دادید خیلی متشکرم.
    اگر براتون احتمال داره تا حد امکان مقداری کامل تر و قابل در ک تر از خود لپ تاپ به عنوان یک کالا صحبت کنید. می خواهم اطلاعات مربوط به اجزای اصلی و شرکت های سازنده ی این اجزا را هم داشته باشم. با تشکر

  • سلام دمت گرم خیلی باحال و اموزنده بود

  • واقعا ممنون از راهنماییهای فوق العاده ارزشمندتون
    من میخوام یه لب تاپ با کاربرد خانگی بخرم چی بخرم که در حد ورد وفیلم وعکس و وبگردی جوابگو باشه در ضمن مدل وقیمتش مناسب باشه.

  • محمّدحسن حاجی‌حسینی 19 آذر 1391
  • محمّدحسن حاجی‌حسینی 18 آذر 1391

    سلام
    سپاس از مقاله‌ی بسیار خوبتان
    شما به چند نکته‌ی بسیار مهم اشاره نکردید:
    یک. در کارت گرافیک نسخه‌ی دایرکت‌اکس پشتیبانی‌شده توسّط جی‌پی‌یو یکی از عوامل اصلی اجرای پایدار و بدون کرش و هنگ‌کردن نرم‌افزارهاست، در واقع برای اغلب کاربران که استفاده‌ی عمومی از رایانه دارند و از ویندوز استفاده می‌کنند این پارامتر از همه مهم‌تر هست
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    دو. سرعت یا همان فرکانس باس رم و سی‌پی‌یو که تأثیر فوق‌العاده‌ای در کارایی دارد و یکی از پارامترهایی که معمولاً نسل‌های مختلف سی‌پی‌یو (مانند ایوی‌ بریج، سندی بریج در مورد اینتل) را از هم جدا می‌کند همین فرکانس است، به ویژه از زمانی که اینتل نیز همانند ای‌ام‌دی کنترل‌کننده‌ی رم خود را از چیپست‌های مادربرد به داخل سی‌پی‌یو منتقل کرده است
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    سه. در مورد استفاده از باتری (نه خرید آن) حتماً به دفترچه‌ی لپ‌تاپ نگاه شود و نه حرف‌های فروشنده
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    چهار. هرچند قیمت‌ها بسیار گران شده‌اند امّا اس‌اس‌دی قابل چشم‌پوشی نیست، به ویژه با آمدن فنّاوری نسل سه ساتا سرعت انتقال اطّلاعات اس‌اس‌دی‌ها به ۳برابر پرسرعت‌ترین هادرها رسیده است. حتّی می‌ارزد اگر به یک حجم ۱۲۸گیگابایت بسنده کرد امّا اس‌اس‌دی و هارد اکسترنال خرید. به فنّاوری SSD Cache هم باید توجّه شود. به ویژه در مورد لپ‌تاپ‌های مبتنی بر اینتل فنّاوری mSATA قابل توجّه هست. هم‌چنین فنّاوری HHD مانند Seagate Momentus XT
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    پنج. هیچ‌وقت هیچ چیز جای چیز دیگر را نمی‌گیرد. بنابراین هیچ وقت به لپ‌تاپ با صفحه نمایش بزرگ توصیه نکنید. چون نهایتاً نه دسکتاپ می‌شود و نه لپ‌تاپ: پورت‌های آن کم است، مثل دسکتاپ قابلیّت ارتقا ندارد، کیبرد و مؤس آن ارگونومیک نیست و . . . از همه بدتر حمل و نقل آن آزاردهنده هست. لپ‌تاپ بزرگ چیزی نیست جز یک دسکتاپ گران و ضعیف. شما روی مسئله‌ی مانیتور و طرّاحی و فیلم و . . . تأکید کردید و بنده که خود عکّاس و پردازش‌کننده‌ی عکس هیتم باید عرض کنم که حتّیٰ همان مانیتور بزرگ را هم که از دسکتاپ به ارث برده است به پای یک مانیتور جدا نمی‌رسد و فقط وزن و قیمت را بالا می‌برد. پیش‌نهاد من یک لپ‌تاپ سبک و کوچک به همراه یک سری قطعات پوشش‌دهنده‌ی کمبودهای آن برای استفاده در منزل هست. در واقع در منزل می‌توان از لپ‌تاپ فقط به عنوان کیس دسکتاپ استفاده کرد که اگر ایمیلتان را بگویید فایل مورد نظر را برایتان می‌فرستم.
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    شش. در مورد استفاده از لپ‌تاپ‌های اپل این هشدار را بدهید که نرم‌افزارهای آن به سادگی و تنوّع نرم‌افزارهای ویندوز پیدا نمی‌شوند و نصب ویندوز بر روی آن‌ها هم بی مشکل نیست.
    سپاس

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 21 آذر 1391

      سلام آقای حاجی حسینی ، نظرات شما دوستان عزیز این پست رو کامل تر میکنه . ممنون از اینکه وقت گذاشتین و تچربیات خودتون رو گفتید .

    • با سلام جهت مغازه شوینده بهداشتی ونصب نرم افزار مالی وبارکدخوان وبا کمترین بودجه چه لپ تاپی را پیشنهاد میکنید

  • سلام
    خیلی خوب و کامل بود ولی ای کاش در مورد عامل قیمت و بودجه هم صحبت می کردید.

  • دیدگاه من در مورد انتخابهای شما در مارک لپتاپ اینه که شما انتخابهای ضعیفی دارید . درسته که اپل محصول آمریکاییه ولی تولید چین (البته جنس درجه 1 چینی ) و اسمبل شده در امریکاست. از لحاظ کیفیت تولید همه می دونن و آمار رسمی داره این نشون میده که ایسوس کمترین خرابی رو در کل دنیا داره و اچ پی هنوز خیلی مونده تا به امثال سونی و ایسوس برسه . البته اگه کپی برداری از بقیه جزو پیشرفت نباشه !
    در هر صورت انتخاب من ایسوس ، سونی ، اپل هست. با انتخاب مارکهای شما شدیدأ مخالفم چون مشخصأ مارک اپل رو طبق یه فرآیند غول سازی که بر کل دنیا حاکمه اول قرار دادید . با علم به اینکه CPU همون اینتله که توی ایسوس و سونی و … هست و الی آخر
    معتقدم اپل فقط برای فخرفروشی درست میشه نه چیز دیگه وگرنه گوشی هاشم هیچ چیز اضافه ای بر گوشی های دیگه نداره و پول مفت مردمو بالا میکشه.
    همین

    • من با حرف شما در مورد اپل خیلی مخالفم چون من خودم تا حالا چند مدل از معروف ترین گوشی ها رو داشتم ولی از اپل خیلی راضی تر بودم به قول فروشنده گوشی هام اگه آیفون رو بگیری دستت دیگه نمیتونی با گوشی های دیگه کنار بیای و به نظرم واقعا راست میگفت چون من هر 5 ماه یه بار گوشی عوض میکردم ولی الان یک ساله که آیفون دارم و به نظرم گوشی های دیگه در مقابلش سوک هم نیستن. اپل شاید قیمتش خیلی بالا باشه ولی کارش کیفیت داره و از توی هر چیزی از بهترینش استفاده میکنه و هدفش جلب رضایت مشتریه که به نظر من خیلی عالیه همه ی کاراش.

    • عزیز این مشکل وسواسی شماست، اینم از ترفندهای سرمایه داریه، کاری میکنه که حتی از سیستم بدن خودت هم زده بشی چه برسه به گوشی اپل یا نوکیا و یا … . من 7 ساله گوشی 1100 دارم، خیلی هم ازش راضیم چون کارم رو راه میندازه و هیچ تمایلی با کورس گذاشتن با همسیایم ندارم که او فلان گوشی رو داره من باید بهترش رو داشته باشم، اگه مردش هستی این کورس بازی رو تو افزایش شعورتون بزارین نه تو به رخ کشیدن پولهاتون به همدیگر.به هرحال پول به ادم خیلی چیزا میده به شرط انکه خودت از راه درست اون رو به دست بیاری ولی اگه از جیب بابایی بگیری یا از راه غیر انسانی به دست بیاری خیلی چیزا رو ازت میگیره، بخصوص انسانیت ادم رو!

    • بله داداش موافقم باهات.من خودم فوق لیسانس آیتی هستم. ندارم نیستیم اما گوشیم یه مدل خیلی ساده نوکیاست. مهم کاربرده نه تیپ و کلاس و ظاهر. چقد خوبه که ساده زیستی رو از گذشتگانمون یاد بگیریم تا اینقد بخاطر نداشته هامون لحظات زیبای زندگی مون رو با حسرت خوردن بی خودی تلف نکنیم.

    • من مهندس الکترونیک هستم و با دوستان عزیزی که میگن اپل پول مارک میگیره موافقم ما باید یاد بگیریم پولمون صرف تبلیغات و پز نکنیم

  • با اجازتون من هم یک مورد را بگم که خودم بعد از خرید متوجه شدم:
    سعی کنید لپ تاپی با صفحه نمایش مات بخرید، بعضی از لپ تاپ ها صفحه نمایش مات دارند و بعضی دیگه صفحه نمایش شفاف.
    لپ تاپ با صفحه نمایش مات نور را منعکس نمیکنه و کار با اون در محیط های روشن راحت تره، صفحه نمایش لپ تاپ من شفافه و انعکاس نور در اون آزار دهنده است.

  • من هم به صورت تجربی بعد از مدتها کار با لپتاپ نظرمو اینگونه میگم:
    1:اگه با لپتاپ خیلی در تحرک هستید بهتره ابعاد مانیتورش کوچیکتر باشه…….چون در بلند مدت واقعا سنگین بودنش ادمو اذیت میکنه……..من الان 14.1 اینچ دارم و خیلی راضیم
    2:اگه باز هم خیلی در تحرک هستین حتما به چند سلولی بودن باطری توجه کنید…….هرچند که 9سلولی بودن وزن لپتاپ رو بالا میبره اما خوراک مسافرت و جاهای بی برق هست……..
    3:کسایی هم که خیلی تو تاریکی شب کار میکنن حتما به چیکلت بودن صفحه کلید توجه کنن………متاسفانه از من این خصوصیت رو نداره…..واقعا از ایسوس بعید بود
    4:هارد خیلی مسئله حادی نیست و قابل حله

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 17 آذر 1391

      وحید جان ممنون از اینکه تجربیات خودت رو در اختیار خوانندگان علم فردا قرار دادی .

  • مسعود569 17 آذر 1391

    ممنون بابت توضیحات کامل

    1. در یک مورد با دوستمون نیما مخالفم،لپتاپ هایی که سی درایو ندارند را بخرید،چون نازک تر و سبک تر هستند و سی دی درایو جایگاه خود را فلش و هارد اکسترنال و حتی اسمارت فون ها داده است.

    2.اچ پی به نظر من خیلی وقته جایگاه خودش را به ایسوس داده

    3. یکی از مواردی که در صورت عدم توجه، باعث نارضایتی میشه، سرعت یا همون فرکانس سی پی یو هست، در هنگام خرید، حتما به آن توجه کنید.

    4. اولترا بوک ها، به نظر من در راس امور خرید لپتاپ قرار دارند بنابراین قبل از خرید حتما به mac book air اپل، zenbook ایسوس، elitebook اچ پی , سری 9 لپتاپ های سامسونگ و سری s لپتاپ های سونی توجه بیشتری داشته باشید.

    5. یکی از المان هایی که پس از ظهور ویندوز 8 باید مورد توجه قرار بگیرد، صفحات لمسی هستند، اگر چه شاید الان این سری لپتاپ ها کم باشند ولی مطمئنا تقاضا برای خرید آنها بسیار بالا خواهد رفت.

    6. مورد آخر سلیقه ای هست، ولی به نظر من surface Pro مایکروسافت را از دست ندهید و اگر قصد خرید یک الترا بوک، نت بوک و یا تبلت دارید، این محصول مایکروسافت در این زمینه بی نظیر عمل کرده

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 17 آذر 1391

      خواهش می کنم . بنده هم پیشنهادم برای افرادی که پول کافی دارند ، اولترابوک هست . در پست هم این نکته رو گفتم . ممنون از وقتی که گذاشتید .

  • سلام من میخواستم یه لپتاپ ایسر بخرم به نظرتون خوبه یانه اگه بشه زود جوابموبدین

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 12 آذر 1391

      سلام خب حالا چرا ایسر ؟ ایسوس و دل و اچ پی و سونی مارک های مورد پسند تری هستند .

  • ببخشید بنظر شما لب تاب apple macbook pro 102خوبه؟ گرافیکش پایین نیست؟من مهندس عمران هستم و کارهای طراحی انجام میدم.
    کدوم مدلش بدردم میخوره؟

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 11 آذر 1391

      این مدل اپل ( اگه منظورتون MD102 هستش ) ، جز بهترین لپ تاپ هاش هست و برای کارهای شما مناسبه . اگه کارهای گرافیکی مثل نقشه کشی و … انجام میدید بهتره مدل های 15 اینچی مک بوک پرو رو انتخاب کنید . MD102 ، سیزده اینچیه

    • اره راست می گین

  • سلام دوست عزیز به چند مورد اشاره نکردی!

    1-اینکه لبتاب هایی که دورقاب پلاستیکی دارند نخرید و سعی کنید لبتاب با بدنه فلزی بخرید

    2-قبل از خرید حتما از تمامی کسانی که این لبتاب را داشتند نظرسنجی کنید

    3-لبتاب هایی که سی دی درایور ندارند نخرید به دلایل مختلف مانند:
    اگر بخواهید درایورهارو دانلود کنید مسلما باید درایورهای جدید رو دانلود کنید چون درایورهای قدیمی رو ساپورت نمیکنن
    و…
    4-بعضی از کمپانی ها مانند دل در مدل5110 اینسپایرون از کیبورد چیکلت استفاده کرده و چون اولین بارش بوده کیفیت و استحکام خوبی ندارد سعی کنید از اینجور مدل ها که برای اولین بار چیزی به همراه دارند نخرید

    با تشکر

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 06 آذر 1391

      سلام نیماجان . ممنون از اینکه تمام نکات رو خوندی . صرفا جهت اطلاع و برای جلوگیری از بد آموزی عرض کنم که لپ تاپ ( laPtoP ) درست هست نه لب تاب . اتفاقا در مورد درایور کاملا باهات موافقم و فرصت نکردم اضافه کنم . نکات خوبی رو اشاره کردی .

    • خواهش میکنم بازم کمکی بود دریغ نکنید

    • سلام خدایی هر کی یه چی میگه لب تاب لپ تاپ لب تاپ لپ تاب…
      ادم نمیدونه کدومه :l

    • laptop
      لپ تاپ.

  • بحث کلاک کامپیوتر این طوری که شما توضیح دادید نیست.لطفا تصحیح کنید.کلاک ساعت درونی کامپیوتر هست.اما اینکه در هر زمان چند دستور اجرا کنه بستگی به نوع دستور و معماری ان دارد.این یه اشتباه هست که کلاک کامپیوتر را تعداد دستور اجرا شده در واخد زمان معرفی میکنند

    • محمدرضا امين زاده محمدرضا امين زاده 05 آذر 1391

      ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید . منظورتون رو در مورد ساعت درونی کامپیوتر متوجه نشدم ! من در مورد کلاک پالس مربعی با یک فرکانس خاص صحبت کردم که جهت هماهنگ سازی قطعات مورد استفاده در مادربورد به کار میره . اما در مورد تعداد دستورالعمل ها باید عرض کنم که بحث بر سر توانایی cpu جهت کار در فرکانس مورد نظره . یعنی cpu قادره با این سرعت کار کنه . اینکه چقدر منتظر رم و دیگر اجزا می مونه و طول یک دستورالعمل چقدره بحثی جداگانه است. بازهم اگه مشکلی می بینید بیشتر توضیح دهید .

  • سلام
    ممنون از راهنمایتون دستتون درد نکنه

  • احمد تیموری 24 آبان 1391

    عالی بود

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا