بستن فهرست

WPS چیست ؟ کاربرد دکمه WPS در مودم وایرلس

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

اگر دقت کرده باشید پشت اغلب مودم های وای فای یه دکمه WPS وجود داره . آیا می دونید کاربرد این دکمه چیه و اصلا چیکار میکنه ؟ من در این پست می خوام این تکنولوژی رو خدمت تون معرفی کنم و بگم که اصلا کاربردش چیه . این پست کاملا به زبون ساده نوشته شده بنابراین از خوندش اصلا نترسید .

استاندارد WPS در شبکه های وای فای چیست ؟

لوگو Wi-Fi Protected Setup یا WPS

لوگو Wi-Fi Protected Setup یا WPS

تکنولوژی تنظیم حفاظت شده وای فای یا  Wi-Fi Protected Setup  یا به اختصار WPS یک استاندارد برای تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای هست که صرفا برای راحتی کاربران آماتور ساخته شده . WPS قبلا با عنوان Wi-Fi Simple Config  یا « تنظیم ساده شبکه وای فای » نام گذاری شده بود . WPS در سال ۲۰۰۶ توسط اتحادیه وا فای WiFi Alliance ( بخونید وای فای اِلاینس ) معرفی شد . هدف از ساخت WPS اینه کاربران آماتور که اطلاعات کمی درباره امنیت و شبکه دارن بتونن با دردسر کمتر یک ارتباط امن رو برقرار کنن . با استفاده از WPS دیگه نیازی نیست که هر دفعه برای اتصال به شبکه وای فای رمز عبور تون رو وارد کنید .

سیستم عامل هایی که از WPS پشتیبانی می کنند

در حال حاضر سیستم عامل های ویندوز ، اندروید و بلک بری BlackBerry از این تکنولوژی پشتیبانی می کنن :

■ استاندارد WPS درسیستم عامل ویندوز

سیستم عامل مایکروسافت ویندوز با انتشار ویندوز ویستا ( سال ۲۰۰۷ ) ازWPS پشتبانی میکنه . ویندوز ویستا ، ویندوز ۷ ، ویندوز ۸ و احتمالا ویندوز ۱۰ ( تست نکردم )  از تکنولوژی WPS پشتیبانی میکنن .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

■ استاندارد WPS درسیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید از اندروید ۴.۰ یا بستنی حصیری Ice Cream Sandwich (سال ۲۰۱۱ ) از WPS پشتیبانی میکنه . همه نسخه های اندروید ۴ و بالاتر امکان اتصال با WPS رو دارن .

■ استاندارد WPS درسیستم عامل بلک بری

سیستم عامل بلک بری از نسخه ۶ به بعد ( سال ۲۰۱۰ ) از WPS پشتیبانی میکنه .

مزایای استاندارد WPS

■ تنظیمات خودکار نام شبکه وای فای SSID و کلید امنیتی WPA روی دستگاه ( مثلا لپ تاپ ) و مودم ( یا Access point )

■ WPS از اشتباه تایپی جلوگیری میکنه .

■ نیازی نیست کاربر نام شبکه وای فای یا SSID رو بدونه .

■ نیازی نیست کاربر رمز عبور شبکه وای فای رو بدونه .

روش استفاده از WPS

اتصال از به شبکه وای فای از طریق WPS می تونه با ۴ روش مختلف انجام بشه . البته الان دو روش آخر یعنی NFC و USB دیگه منسوخ شدن و فقط برای اطلاعات عمومی تون نوشتم .

■ روش پین PIN یا رمز عبور

در روش پین PIN یا رمز عبور ، مودم یا Access Point یک پین کد ۸ رقمی تولید میکنه و کاربر باید این کد رو وارد کنه . شبکه های وای فای که از WPS با روش پین کد استفاده میکنن به شدت در معرض خطر هکر ها هستن چون هکر ها خیلی راحت می تونن این پین کد رو پیدا کنن .

■ با استفاده از دکمه WPS یا Push-Button-Connect

دکمه WPS

دکمه WPS

استفاده از دکمه WPS یا  Push button نسبت به روش پین کد به مراتب امنیت بیشتری داره . در این روش کاربر دکمه WPS روی مودم رو فشار میده و دستگاه مورد نظر ( مثلا لپ تاپ ) رو به مودم نزدیک میکنه . و اتصال به طور خودکار انجام میشه . استفاده از این روش بسیار ساده است و هر کسی می تونه باهاش کار کنه .

■ روش ان اف سی NFC یا Near field communication

در این روش اتصال بین مودم و دستگاه با استفاده از تکنولوژی NFC انجام میشه . مثه روش دکمه WPS کاربر باید دستگاه مورد نظر رو به مودم یا Access point نزدیک کنه تا اتصال برقرار بشه .

■ روش USB

در روش اتصال USB یک فلش درایو به دستگاه وصل میشه و تبادل داده ها توسط این رابط انجام میشه . البته این روش دیگه منسوخ شده .

 مشکلات امنیتی استاندارد WPS

همونطور که خدمت تون عرض کردم WPS با دو روش اجرا میشه که هر دو روش هم ایراد امنیتی دارن که هر کدوم رو به اختصار توضیح میدم :

■ هک WPS با روش بروت فورس Brute-force attack

خیلی خلاصه بگم که حمله بروت فورس با  Brute force attack یک روش برای باز کردن محتوای کد گذاری شده یا Encrypted است . در این روش هکر سعی میکنه تا با استفاده از الگوریتم های خاصی همه رمز های احتمالی رو امتحان کنه تا به نتیجه برسه . وقتی از WPS با روش پین کد استفاده میکنید یک عدد ۸ رقمی تولید میشه . هکر ها ظرف مدت چند ساعت می تونن همه اعدادی ۸ رقمی رو امتحان کنن . دوستانی که با برنامه نویسی آشنایی دارن می دونن که یه کامپیوتر با پردازنده ۶۲۰ هم می تونه در کمتر از ۱ میلی ثانیه یک عدد تولید کنه . بنابراین پیدا کردن پین کد مربوط به WPS شما کار سختی نیست ! در ضمن یک نرم افزار متن باز با عنوان Reaver که به راحتی می تونه شبکه تون رو هک کنه .

■ مشکل امنیتی WPS با روش Push button

با استفاده از دکمه WPS خطر کمتری شبکه شما رو تهدید میکنه اما باز هم یه ایراد وجود داره . اگر هکر به مودم شما نزدیک باشه خیلی راحت می تونه به شبکه وای فای شما وصل بشه . در صورتی که هکر نزدیک مودم باشه دو تا حالت پیش میاد .

چند نکته مهم درباره WPS

■ اتصال به شبکه وای فای با WPS خیلی آسونه و نیازی به وارد کردن SSID و رمز وای فای نیست .

■ از WPS میشه تو ویندوز ، اندروید و بلک بری استفاده کرد .

■ سیستم عامل iOS شرکت اپل از WPS پشتیبانی نمیکنه .

■ اکیدا توصیه میکنم از WPS استفاده نکنید چون اصلا امنیت نداره و به راحتی هک میشه  .

■ در بعضی مودم ها WPS به طور پیش فرض فعاله ، حتما غیر فعالش کنید .

■ اگر مجبورید از WPS استفاده کنید حتما با روش دکمه WPS اتصال رو برقرار کنید .

راستی دوستان ، پیشنهاد میکنم دوره های انگلیسی علم فردا رو تهیه کنید ، دنیاتون عوض میشه ! خیلی فرقه بین کسی که انگلیسی میدونه و نمیدونه !

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • جعبه دریافت ایمیل با هشدار نوری  با وجود شبکه های اجتماعی قدرتمند و گستردگی ارتباط اینترنتی همه روزه ایمیل ها و پیام های متفاوتی از افراد و دوستان مختلف به ما ارسال می شود . برای اینکه این ایمیل ها ( بعضا حیاتی ) را از دست ندهیم باید همواره به جعبه دریافت خود در…
  • اتصال گوشی به شبکه وای فای با IP ثابت - آموزش تصویریاتصال گوشی به شبکه وای فای با IP ثابت با حالت DHCP فرق داره . از اونجایی خیلی از کاربران خودشون مودم شون رو تنظیم نمیکنن ، ممکنه د رجریان یه سری چیزا نباشن و موقع اتصال به شبکه وای فای به درد سر بیوفتن . به همین دلیل در این…
  • کاربران اینترنت به مرز 2 میلیارد و 100 میلیون نفر رسیدند  نگاهی کوتاه به تاریخچه استفاده از اینترنت و تعداد کاربران آن نشان می دهد دانشگاه مجازی رایگان دنیا به طرز چشم گیری بین مردم جا افتاده و البته نباید از پیشرفت تکنولوژی جهت در دسترس گذاشتن اینترنت برای عموم غافل شد . در هر صورت هر ساله به کاربران…
  • AMMI ؛ مفهوم جدید خرید اینترنتیخرید های اینترنتی دیگه کم کم در حال جا افتادن در کشور هستند این در حالیست که در برخی کشورها از چند سال پیش مردم زحمت خیلی از کارها را به خود نمی دادند واز طریق اینترنت خرید می کردند . اما خرید اینترنتی به منزله تحویل اینترنتی نبود و…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

158 دیدگاه

  • عالی هست ممنون از مطلب خوبتون

  • سید شهاب محرمی 14 اسفند 1401

    آقای درویش خسته نباشی دل دریایی تو گلبارون وظیفه دونستم مراتب تشکر مو باطلاعت برسونم دستمریزاد امیدوارم هر چی از خدا میخوای با خیر و عافیت در اسرع وقت بهت عطا کنه. زکات علم نشر و پراکنده کردنشه دردت بر شرفت خدا خونوادتو در پناه خودش حفظ کنه. خیلی آقایی لذت بردم باز هم ممنون و خدا رو شکر …

  • ادریس 27 دی 1401

    ممنون از توضیحات شما.کاملا کاربردی بود.

  • با عرض سلام و خسته نباشید (سایت تون عالیه)
    چجوری بفهمم که WPS فعاله یا نه ؟؟؟
    و اینکه احتمال می دم وای فای خونه ام هک شده باشه (D-Link) باید چکار کنم
    توروخدا زود تر جواب بدید
    ممنون

  • سلام
    خسته نباشید آقای درویش وبا تشکر از مطالب مفیدتون
    برام یه سوالی پیش اوند و اینکه شما یه جا گفتین wps بهتر از پین کده و یجا گفتین اکیدا توصیه میکنید از اون استفاده نکنیم من گیج شدم اینجوری که کلا باید وای فای و اکسس پوینت رو بزاریم کنار که بلاخره چیکار کنیم؟

  • الهام 06 تیر 1398

    سلام. خسته نباشید
    ببخشید با اینکه من wps رو فعال میکنم. باز گوشیم رمز میخواد. چیکار کنم؟

  • واقعا ممنونم توضیحاتتون عالی بود

  • با سلام
    بسیار عالی و زیبا توضیح دادید.
    سپاس

  • سلام میخواستم برای وای فای خودم رمز عبور و نام کاربری بزارم هنگامی که کاربر به وای فای وصل بشه یه سایت براش بالا بیاد برای این که از خدمات اینرنت استفاده بکنه ثبت نام بکنه و رمز عبور و نام کاربری شو بزنه تا بتونه استفاده بکنه
    من بعضی جاها رفتم وقتی به وای فای شرکتی چیزی وصل میشم وقتی به وای فای وصل میشم یه سایت مانند میاد بالا و از من نام کاربری و رمز عبور میخواد برای وصل شدن به اینترنت چطور میشه این کارو انجام داد لظفا راهنمایی بکنید

  • سلام مودم من وایمکس مبین هستش
    من دکمه WPS روی مودم رو زدم از اونموقع هر کاری میکنم نمیتونم به وای فای وصل شم اصلا اسم مودمو دیگه نمیاره واسم که بخوام وصل شم بهش.
    چند بارم مودمو خاموش روشن کردم ولی درست نشد
    میشه لطفا کمکم کنید چیکار باید بکنم درست بشه؟

  • باسلام
    من هنگامی که میخواهم با لپ تاپ از طریق وایفای به اینترنت وصل بشوم ، یک پین کد به تازگی ساخته شده و من نمیدونم از کجا و به چه علت درست شده و مانع از دسترسی من با لپ تاپ به اینترنت شده است.
    بعد از رد کردن موقت پین کد من بازهم رمز وایفای را باید وارد کنم اما فایده ای در اتصال ندارد . دلیل چیست (مودم دی لینک است)
    تشکر

  • ابوالفضل 30 دی 1396

    میگم اصلا چرا این wps مضخرف رو ساختن هیچ کاربردی نداره فقط امنیت رو میاره پایین?

  • منوچهر 03 آبان 1396

    سلام ممنون از مطالب مفید تون چه روش اتصال به وای فای رو پیشنهاد میدید و اگه با روش wps دستگاهی در نزدیکی ما قرار نداشته باشه و ما متصل بشیم به دستگاه وای فای باز خطری ما رو تهدید میکنه.

  • فرهاد 20 مهر 1396

    سلام مودم من tp-link هستش یه مدتیه به راحتی به 192.168.1.1 میرفتم و رمز مودمم رو عوض میکردم .. اما الان وقتی این کد رو میزنم و وارد تنظیمات بشم اصلا بالا نمیاد .. صفحه سفیده
    مشکل چیه؟?

  • خدا خیرتان دهد با این سایت تان
    واقعا عالیه
    سپاسگزاریم

  • وحیدغفاری 10 شهریور 1396

    سلام تو رو خدا کمک کنید ssid مودم رو مخفی کردم رمزم یادم رفته هرچی wps رو میزنم بازم رمز میخواد چیکار کنم

    • تو کامپیوتر میای آدرس 192.168.1.1 رو میزنی بعد نام کاربری و رمز رو وارد میکنی حالت استاندارد باید admin . admin باشن هردوتاشون وقتی زدی میری قسمت تنظیمات مودمت از اونجا رمز مودمت رو میتونی ببینی

  • سلام من هر وقت ی مشکل کامپیوتری دارم و تو نت سرچ میکنم اگه لینک سایت شما را ببینم حتما روش کلیک میکنم چون شما به زبان خیلی ساده و روان و قشنگ توضیح میدید. خدا خیرتون بده و تشکر.

  • سلام
    مودم ADSL من TP-Link هست و از روزی که خریدم دکمه WPS رو نزده بودم چون فکرد میکردم این دکمه انتشار امواج وای فای رو متوقف میکنه !! بگذریم تا اینکه بعد از 4 سال هفته پیش هک شده بودم و حدود 50 گیگابایت از حجم حسابم رو خالی کردن ( احتمالاً یکیاز واحد های آپارتمانمان هست ) خواستم پسورد وای فای رو عوض کنم از طریق Browser و با آدرس 192.168.1.1 که دیدم وقتی یوزر و پس رو admin , admin میزنم وارد نمیشه ، منم فوری مودم رو Reset کردم و از اول Config کردم یعنی ابتدا شماره پین زیر مودم رو وارد کردم و سپس یوزر و پسورد که مخابرات داده بود و سپس رمز جدید وای فای و دوباره راه افتاد ولی اینبار دیدم چراغ قفل یا همان WPS مودم روشن هست و مودم هم بدون ایراد و مشکل کارد میکنه .
    حالا پیشنهاد شما چیه؟ دکمه پشت مودم رو بزنم و WPS یا همون چراغ قفل رو خاموش کنم یا روشن بمونه ؟
    در ضمن من به روشی که عرض کردم Config کردم و رمز مجدد وای فای تعریف کردم و نه روش نزدیک کردن لپ تاپ به مودم و اتصال از طریق WPS به روشی که شما توضیح دادید.
    لطفاً راهنمایی کنید که چطوری امنیتم بالا باشه.
    کلمه عبوری وای فای رو هم 14 رقمی حرف و حروف ، کوچک و بزرگ و غیره انتخاب کردم و سطح امنیت مودم های من روی WPA2-PSK هست و بالاتر از این سطح مودم Config نمیشه.
    خیلی ممنون از سایت و مطالب مفیدتون .

  • جانان 23 تیر 1396

    سلام آقای درویش گوشیم به مودمم وصل میشد ولی الان که مخفی کردم هرچی دستی وارد میکنم میزنه خارج از محدوده باید چیکار کنم

    • سلام
      احتمالا اعدادتون رو فارسی وارد میکنید ، اگه توی رمز از اعداد استفاده کردین باید تو یگوشی کیبوردتون رو حالت انگلیسی باشه و اعداد ور وادرد کنید.

  • سلام من یه وای فای رو هک کردم بعد هواسم نبود قطعش کردم الان دیگه متصل نمیشه هر کاری میکنم

  • سلام . ممنون از اطلاعات جامع و بی خطرتون
    با اجازتون من همه مطلب رو خوندم و نترسیدم
    :))

  • سلام‌‌ اخر‌ باید برای امنیت کلید wps مودم را روشن کنیم یا نه؟

  • مهدی علی اکبرزاده 11 فروردین 1396

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    یه مشکل برام پیش اومده،مودمم روشنه، اما وای فایش نمیاد، فرمت کردم، ولی باز شبکه رو نشون نمیده تا بتونم کانفیگ کنم،ممنون

  • سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون .کاملا مختصر و اموزنده بود
    اما یه سوال در بعضی از مودم ها میبینیم که دکمه و قابلیت wps غیر فعال هستش و گوشی های اندرویید 6 به بالا الان راحت میتونن مودمی رو که wps در دسترس داشته باشه هک کنن میخواستم یک آموزش از اینکه چطور دکمه و قابلیت wps در مودم غیر فعال کنیم رو توضیح بدین برام

  • ممنون جناب درویش
    توضیحات و اطلاعات مثل همیشه مفید و عالی هستن.
    برقرار باشید

  • دمتون گرم زنده باشید. ممنون از مطالب آموزنده ای که بدون چشم داشت منتشر میکنید.

  • امیرمحمد 16 بهمن 1395

    سلام
    من به تازگی یه مودم خریدم و یجورایی باهاش آشنام و یک هفته هم نمیشه که شارژش کردم ولی الان وقتی روشنش میکنم بهش وصل میشه ولی عمل نمیکنه بعد یه پیام اومد مبنی بر اینکه یا وقت تون تموم شده و یا حجم در صورتی که هیچکدومش تموم نشده .
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سایت بسیار عالی دارید از مطالب مفید و آموزندتون هم سپاس گذاریم

  • سلام عالی بود

  • امیرحسین 25 آذر 1395

    من میخوام خیلی راحت نتمو هک نکنن به خاطر همون wps رو میخوام روشن کنم اما وقتی روشن میکنم بعد چند دقیقه خاموش میشه و با یه برنامه ساده هک وای فای میتونم هکش کنم و مودمم زایکسل است توروخدا کمکم کنید .

    • دوست گرامی WPS ورژن های مختلفی داره٬ اما در کل گزینه امنی برای استفاده نیست چون باگ های خودش داره٬ شما با غیر فعال کردنش و استفاده از SSID با رمزنگاری موجود مثل WPA و WPA2 البته با انتخاب پسورد مناسب یعنی میکس حروف و اعداد و بعضی کاراکترهای خاص می تونید امنیت بهتری داشته باشی.

      گزینه های دیگه ای هم هست مثل MAC Isolation یا SSID Hidden که اونها هم در حفظ امنیت شما می تونه تاثیر داشته باشه.
      در ضمن امنیت یک مورد مطلق و صد در صدی نیست٬ همیشه راهی برای دور زدن امنیت میشه پیدا کرد.

    • با این ۳ تا کار میتونی امنیت مودم رو بالا ببیری:
      ۱. از mac isolation استفاده کن.
      ۲.اسم شبکه رو مخفی کن.
      ۳.حالت اختصاص دادن اوتوماتیک IP رو غیر فعال کن یعنی DHCP رو Disable کن.

  • سلام من ی مشکلی با نت داشتم ، اینترنت ما مخابراتی هست و مودم اصلی در طبقه پایین ما قرار دارد ولی یک مودم دیگر ارتباط دادیم بهش برای طبقه بالا ، سال هاست اتفاقی پیش نیومده ولی الان کل گوشی و به وای فای وصل میشن ولی به محض اینه طبقه بالا میریم ، وای فای وصل نمیشه ، مشکل از چیه ؟ سیستم کامپیوتر من هم که به مودم طبقه بالا وصل بود ، الان نت نداره .

  • سلام مودم من تی پی لینک هستش امروز wpsرو غیرفعال کردم و بعد این کار دیگه نتونستم از وای فای استفاده کنم وقتی اسکن میکنم و رو مودم مو انتخای میکنم ازم رمز نمیخواد و گزینه کانکت رو که میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته که وصل هم نمیشه ، میشه کمکم کنید ؟
    خیلی ممنون

    • سلام ممنون از اطلاعاتتون .اقای درویش من تعرفه مخابراتی دارم اما چند وقتیه بیش از حد داره مصرف میشه و از تعرفه ازاد استفاده میکنم. به 2020 هم زنگ زدم گفت wps رو غیر فعال کن. عرضم ب حضورت مودم رو ریست و دوباره تنظیماتشو زدم اما قسمت wps رو پیدا نکردم و چنین چیزی نداشت. مدل مودمم (هواوی HG530) هستش . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • بعد از اینکه WPS غیر فعال کردین٬ باید در قسمت Wireless مودم یک SSID درست کنید. بعد که نام مورد نظر انتخاب کردیذ گزینه encryption باید یک رمزنگاری مناسب که در حال خاضر WPA-2 مناسب هست انتخاب کنید سپس یک رمز ۶ تا ۸ کاراکتری (تلاش کنید میکس عدد و حروف بزرگ و کوچیک باشه) انتخاب کنید و در آخر تنظیمات ذخیره کنید.

      مودم خودش اتوماتیک ( در بعضی مودم ها) ریبوت می شه.

      آلان به راحتی می توتید با استفاده از لپ تاپ- گوشی یا تبلت به مودم متصل بشین کافیه یکبار اسکن کنید تا SSID مورد نظر که خودتون در بالا اسمش انتخاب کردین پیدا کنید و انتخاب بعد از شما پسوردی که ذخیره کردین در بالا می خواد دکمه کانتکت بزنید و متصل می شید.

  • سلام ممنون از راهنمایی تون , ولی مشکلی که داشتم با این روش حل نشد منم وقتی که میخوام با لپ تاپم وصل بشم ازم pin هشت رقمی میخواد , با نزدیک کردن لپ تاپ به مودم هم درست نشد , مودمم zyxel هستش , با گوشی وصل میشم ولی با لپ تاپ نمیشه .

  • اقای میم 10 آبان 1395

    سلام مودم من تی پی لینک هست
    روی مودم هم یه دکمه wps هست وقتی میزنی چراغ قفل چشمک میزنه بعد یه مدت خودش قطع میشه این چیه ؟ خودم با نرم افزار های هک وای فای اندروید تست کردم تونست به وای فایم وصل بشه ! اون wps رو از تنظیمات مودم خاموش کنم درست میشه ؟ تنظیمات wpsبا اون دکمه چ فرقی داره .
    ببخشید طولانی شد
    ممنون

    • شما در قسمت تنظیمات مودم گزینه WPS اگر Disable کنید این مورد غیر فعال می شه.

  • سلام من مودم Tp link دارم و تقریبا حدود یکساله هکر ها امون من رو بریدن و صد گیگ ازم بردن . من هم وایفای مو هیدن کردم ، wps رو هم خاموش کردم , رمز سخت گذاشتم ,حتی از mac filter هم استفاده کردم اما بازم هک شدم .
    چکار کنم ؟

    • سلام
      اگر همه اینکارا رو درست انجام دادین و بازم مشکل دارید و مطمئن هستین که نرم افزار ها به صورت خودکار آپدیت نمیشن ، بهتره ISP تونو عوض کنید .

  • سلام،آی پی 192.168.1.1 رو میزنم و بعدش admin رو در هر دو قسمت وارد میکنم، اما میگه نامعتبره. باید چکار کنم؟

    • سید علی 09 آذر 1395

      سلام.
      بعضی مودم ها یوزر پسورد برای ورود فرق داره مثلا برای مودم TP-link برای ورود از admin استفاده میشه ولی برای مودم netis از یوزر پسورد guest استفاده میشه اگه مودمتون رو برعکس کنید پشت مودم یک برچسب هستش روش نوشته یوزر و پسوردتون رو.

  • سلام. خسته نباشید. میشه لطفا منو راهنمایی کنید. من نمیتونم با وای فای لپ تاپم به مودم وصل بشم. ازم pin یا security key میخواد. زیر مودم من اینو ننوشته. برای همین نمیتونم وصل شم. اینم که گفتین دکمه wps رو بزنیم و لپ تاپ رو به مودم نزدیک کنیم، اینم نشد. میشه لطفا کمک کنید؟ در ضمن مدل مودم من dsl-2730u هست. ممنون از کمکتون

  • آقا من دستم اشتباهی خورد به این دکمه الان قفلش از بین رفته راحت از طریق گوشی اتصال داده میشه ؟ باید چیکار کنم

  • سلام ببخشید من رمز مودمو یادم رفته چند وقته ازش استفاده نکردم اگه wps رو نگه دارم به مودم وصل میشم؟

  • با سلام یک wps پشت مودم هست و یک wps درتنظیمات مودم که رمزگذاری انجام میشود آیا منظور شما هر دو هست و یا wps پشت مودم فقط . تشکر

    • سلام
      WPS هم با دکمه پشت مودم قابل تنظیمه هم از طریق صفحه تنظیمات مودم . یعنی 2 تا روش داره هم سخت افزاری و هم نرم افزاری .

  • با سلام خیلی راحت مطالب قابل استفاده است بسیار سایت مفیدی هست تشکر

  • سلام من یه مودم D-link 2730 u دارم اخیرا گاهی اوقات وقتی که وای فای روشنه خوده WPS روشن میشه و هی چشمک میزنه بدون اینکه کسی بهش دست بزنه ( البته تاکید میکنم خیلی کم پیش میاد )پ یشاپیش ممنون از راهنمایی تون

  • سلام
    مطالب تون در مورد wps مودم واقعا کامل بود . فقط من یه مشکلی دارم . مودمم رو نرم افزاری wpsش رو خاموش کردم . بعد رمز جدیدی رو که روش گذاشتم یادم رفته . اما سه تا موبایل بهش وصلن . رمز جدیدو توشون وارد کردم اما الآن یادم رفته کمکم کنید . راستی می تونم wps رو سخت افزاری روشن کنم ؟ آخه نرم افزاری خاموشه .

  • سلام خدمتکار کارشناسان عزیز ، مودم من تمام چراغاش روشن میشه ولی چراغ اینترنت کار نمی کنه یعنی مودم Tp-link رو روشن می کنم همون اولش یه چند بار چشمک میزنه ولی بعدش کار نمی کنه خواهشا راهنماییم کنین ممنون

    • سلام
      یکی از این موارده :
      1- اطلاعات حساب کاربری ISP تون رو اشتباه وارد کردین . نام کاربری ، رمز عبور ، VPI و VCI رو چک کنید .
      2- ممکنه یه ایراد موقتی در ISP تون باشه . حتما با ISP تماس بگیرید .

  • امیرحسین 04 شهریور 1395

    سلام
    مودم من شاتل هست اسمش شاتله نه اینترنتم دکمه وی پی اس هم نداره؟ نه تو تنظیمات نه دستگاه مودم
    چکارکنم؟

  • توضیحات کامل بود. فقط توضیح ندادید که در صورت انصراف آیا می توان با فشار دادن مجدد دکمه از حالت WPS خارج شد یا نه؟
    با تشکر

  • محمد MOJBahMan 12 مرداد 1395

    سلام خسته نباشید
    یه سوال
    گفتین wps هدفش اینه که دسترسی رو ساده تر بکنه و هر دفعه نخوایم پسورد وارد کنیم ولی سوال من اینه اگه wps رو اف کنیم یا نباشه دیگه این اتفاق نمیفته؟ینی روزو باید دوباره وارد کنیم ؟

  • سلام واقعا ممنون
    سایت علم فردا خیلی ساده عالیه
    عــــــــــــــــــــــــالیه

  • واقعا ممنون . خیلی ساده توضیح دادین و من همه اش رو فهمیدم . دمتون گرم

  • صادقانه بگم : وبتون جزو بهترین ها در این زمینه هست
    ممنون

  • سامان 6548 17 فروردین 1395

    سلام با این نرم افزارهای هک اندروید که اومده وقتی wps خاموش باشه هک میشه ولی اگه روشن باشه هک نمیشه ، من خودم امتحان کردم
    این چطوریه میشه برام توضیح بدید ؟

  • سلام لطفا کمک کنین من تو تنظیمات مودم میرم وwps رو غیر فعال میکنم اما دوباره باید قسمت امنیتی تنظیم بشه وقتی WPA-Personal رو انتخاب میکنم دوباره WPS فعال میشه چیکار کنم غیر فعال بشه ؟؟؟؟؟؟

    • ببخشید اسم مودم تون چیه ؟

    • دوست گرامی

      اون گزینه WPA2-Personal مربوط به Encryption یا الگوی رمزنگاری هست.
      گزینه غیر فعال کردن WPS قسمت جداگانه ای هست اما معمولا توی همون صفحه Access Point موجود هست که یا به صورت برداشتن تیک هست یا Enable و Disable در آخر فراموش نکنید که بعد اعمال تغییرات حتما دکمه Save بزنید که تعغیرات ذخیره بشن.

  • سلام دوست عزیز ممنون از توضیحات مفید شما .من مدتیه که وای فای مودمم هک میشه .یعنی بدون اینکه خودم یا اعضای خانواده از اون استفاده کنن چراغ وای فای مکررا علامت میده.از حجم هم کم میشه.
    طبق گفته شما گزینه wps رو روی حالت no قرار دادم ولی گزینه security رو روی گزینه های wpa و wpa2 و … قرار دادم .بنظر شما امکان داره بازهم هک بشه؟

  • امیر حسین 13 فروردین 1395

    سلام دمت گرم مطلب خوبی بود…
    میخواستم بدونم میشه از موبایل به کامپیوتر از طریق مودم وای فای پیام فرستاد ؟ یعنی من از گوشی اندرویدیم پیامی رو مینویسم و این پیام از طریق وای فای به کامپیوتر منتقل میشه و از طریق message box نشون داده میشه

  • زنده باشی بسیار اطلاعاتت ارزنده بود سپاس

  • چرا از wps استفاده نکنیم ؟؟؟ نحوه غیر فعال کردن wps در مودم ها
    ممنون

  • سلام.
    ممنونم بابت سایت مفیدتون.
    یه سوال داشتم، میخواستم بپرسم چگونه WPS مودم TP link را غیرفعال کنیم؟
    مشخصات مودم من:
    TP-LINK TD-W895
    4 port
    توی تنظیمات مودم خیلی جستجو کردم ولی در زیرشاخه ی اینترفیس و وایرلس، قسمت wps ، امکان انتخاب Active یا Deactive رو نداره.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    متشکرم

  • با درود
    من تمام تنظیمات را درست انجام دادم ولی گوشی ها وصل نمیشن در حالی که لپ تاب وصله
    wps رو تنظیمات مودم هر کاری میکنم disable نمیشه

  • مهران سیرجانی 12 اسفند 1394

    سلام . ببخشید این پین کد و رمز عبور رو که گفتی من دارم باید کجا واردش کنم ؟

  • خیلی خوب و مفید بود
    خسته نباشی

  • این امنیتی که دارید دربارش حرف میزنید
    میدونستید اگر گزینه ی wps در مودم شما روشن باشه کار رو واسه هک کردن راحت میکنه؟؟؟
    بیشتر برنامه های هک وای فای که هک میکنن نیاز به روشن بودن wps دارن

    • دوست عزیز ، یه بار متن رو بخونید بعد نظر بدین ! من در این پست توضیح دادم که WPS چیه و چطور کار میکنه و در همین صفحه تاکید کردم که از این WPS استفاده نکنید !

  • سلام
    من یه مشکل دارم وقتی مودم روشن میشه وایرلس هم روشنه ولی گوشیم وصل نمیشه و باید یه بار وایرلسو خاموش و روشن کنم تا شناسایی کنه مشکل چیه آیا به wps ریط داره. بعضی اوقات هم وقتی گوشی رو شناخته دیگه وسیله دیگه ای رو وصل نمیشه مثلا تبلت

  • در روش وارد کردن پین اون کد رو باید کجا وارد کنیم…میشه زود جواب بدید واقعن نیاز دارم….ممنون

  • سلام چطور میتونم wps با دکمه رو فعال کنم ؟ من نمیتونم غیر فعالش کنم

  • سلام
    مودم من موقعی که گزینه use wps فعال بود و الانم که غیر فعاله هیچ تفاوتی توی نحوه وصل شدنم از گوشی به مودم بوجود نیومده، چرا فرق نکرده؟
    ممنون

  • سموال مهم:
    اگر مودمی قبلا تنظیمات داشته باشه داخلش و ما از راه WPS بش وصل بشیم آیا تنظیمات قبلی که توش بوده از بین میره یا نه ؟! جایگزین میشه قابل بازگشته چجوریه ؟!

  • ممنون ابراهیم جان

  • محمد محسن 22 آذر 1394

    ممنونم
    پست های شما معمولا خیلی کاربردی هستند

  • سلام
    دوستان ومهندسین جوان وخوش آتیه اگر براتون مقدور شماره کارت عابر بانک درزیر روش پرداخت کمک مالی انلاین قرادهید تا من نوع به آن روش اعتماد بیشتری دارم در کمک به تدام نشر وادامه حیات سایت نقش داشته باشم
    باتشکر

  • سلام با ارزوی سلامتی من یک سوال دارم و اونهم اینکه اخیراً یک پرینتر hp ،wireless خریدم و دستگاه برای اینکه بتونه به شبکه وافای خونه وصل بشه پیغام میده که دکمه wps رو فشار بده ولی روی مودم ما چنین دکمه ای نیست و جالبه که شرکت فروشنده گفته فقط با موبایلهای اپل میشه با این دستگاه بصورت وایر لس پرینت گرفت
    لطفاً اگه اطلاعاتی در این زمینه دارید مرا راهنمایی کنید

  • سلام اقا ابراهیم ببخشید من برای هک وای فای ها گوشیم رو روت کردم تو فیلم های هک کردن دیدم WPS همه unlock هست ولی رو گوشی هر کس نگاه میکنم داخل setting wifi چیزی به نام WPS وجود نداره و موقعی که میزنی روی علامت بیشتر یا سه تا خظ زیر هم نوشته:فشار دکمه WPS یا ورود پین WPS میخام بدونم میشه WPS رو بازش کرد گوشیم LG اندروید 4.2 با تشکر

  • سلام من یه مودم TP LINK وایرلس وای فای دو انتنه دارم چند بود که سرعتش کم شده بود ولی از مخابرات بود و بعد از 1 روز خوب شد ولی حدود 1هفته ست که دوباره سرعتش به شدت کم شده و روی مودم هم یه لک زردرنگ ایجاد شده.میشهراهتمایی کنین چی کار کنم؟ ممنون میشم

  • سلام و خسته نباشید

    راهنمایی میخوام برای چند سوال . ممنونم

    1- مودم من pin avid هست میتونم از توی تنظیمات مودم وای فای رو جوری تنظیم کنم تا مقدار خاصی دیتا داخلش جا به جا بشه ؟؟
    مثلا یک نفر به مدم وصل هست و فقط بتونه مثلا یک گیگ مصرف کنه و بعد دیگه دیتا جا به جا نشه ؟ یا اینکه تعداد مثلا 4 نفر فقط وصل بشن ؟

    2- میشه برای هر یوزر pass جداگانه تعریف کرد؟
    3- زمانی که مودم رو خریدم گفتن این کارایی خاص و جداگانه ای داره درسته ؟ ممنون میشم توضیح بدین .

  • خیلی عالی

  • javad rabick 03 آبان 1394

    سلام من کار با برنامه های هک رو بلدم و میگم فرقی نداره wps روشن باشه یا خاموش اگه هم خاموش باشه با لینوکس …. هک میشه اگر هم روشن باشه با پین

  • علی رضا 29 مهر 1394

    سلام وقتی میخوام به مودم وصل بشم ازم pin router label میخواد مودمم d-link2600u است با کابل لن وصل میشه

  • خسته نباشید. ببخشید من اشتباهی به جای اینکه مودم رو خاموش کنم دستم به دکمه wps خورد. ایا باعث ایجاد تغییری شده و یا مشکلی ایجاد کرده؟؟

    • سلام
      خیر ، اگر احیانا مشکلی در اتصال به وجود اومد برید تو تنظیمات security در قسمت wifi و از اونجا WPS رو غیر فعال کنید .

  • سلام
    ممنون بابت مطالب
    من با تبلتم ب نت وصل میشدم و مشکلی نداشت تبلتم حدود 3 ماه خاموش بود بعد اینکه روشنش کردم بیش علامت wifi ی قفل نشون میده و وصل نمیشه ب نت لطفا راهنمایی کنید.

  • سلام
    شما گفتین اگه مجبورید از wps استفاده کنید حتما از روش دکمه wps استفاده کنید!
    دو تا سوال داشتم اولی اینکه کجا مجبوریم از wps استفاده کنیم؟ یه مثال بزنید لطفا
    و اینکه فقط دکمه ی wps رو بزنیم و مثلا گوشی رو نزدیک مودم کنیم اتصال اجام میشه؟ چون من گوشیم که اندرویدش هم ۴.۴ هست همین کارو کردم اتصالی انجام نشد !

  • زکیه فلاح 11 مهر 1394

    با سلام و خسته نباشید؛ سیستم PC من به مودم وصله و اینترنتش فعاله. قبلا از طریق لپ تاب و با Wi Fiمی تونستم به اینترنت وصل بشم ولی الأن نه. میخواستم دلیلش رو بدونم.

  • سلام واقعا ممنونم مطالبتون خیلی به دردم خوردویندوزم 8.1 وقتی میخواستم به وایفا وصل بشم حتما باید رمز پیش فرض پشت مودم رو وارد میکردم با غیرفعال کردن wps الان میتونم با هر پسوردی که خودم روی مودم گذاشتم وارد بشم.

  • با سلام خدمت مدیر محترم
    من مشکلم اینه 1 اکسس پوینت دی لینک دارم مدل 1360
    این الان وای فای پسورد نداره!
    چجوری میشه پسورد گذاشت براش
    با تشکر

  • سلام و ممنون از مطلب آموزندتون.
    من یه آیفون 4 اس دارم که به مودم وایرلسم (TP Link) وصل نمیشه. چه با پین چه هر authentication دیگه ای و یا حتی بدون رمز عبور. در حلت رمز دار مودم گوشی اررور رمز اشتباه میده و درحالت بدون رمز unable to connect میده.
    مشکل گوشی فقط با این مودم هستش و با مودم های دیگه ایراد نداره.
    حالا جالب اینجاست که گوشی آیفون من با WPS وصل میشه به مودم ولی به محض اینکه چراغ WPS خاموش میشه قطع میشه.
    من تنظیمات خاصی تو مودم ژیدا نکردم تا بتونم تغییر بدم و از اونجایی که گوشی به شبکه های وایرلس دیگه وصل میشه مطمئنا مشکل از مودم هست.
    می خواستم ببینم لطف میکنید کمکم کنید؟
    ممنون میشم

  • سلام خسته نباشید مطالبتون خیلی مفید بود مرسی

  • درود.من مودم zoltrix دارم ولی نمیدونم چطور بفهمم کسی به اون وصل میشه یا نه.امنیتش wpa2 هست اما شنیدم راحت مودم ها رو هک میکنن حتی بدون نمایش IP.من نمیدونم آیا به این مودم میشه بدون نمایش IP وصل شد و چه طوری جلوشو بگیرم کلا در کدوم قسمت IP ها رو میتونم ببینم.سپاس

  • با سلام و تشکر از درج اطلاعات خوب شما . سوال اینکه چگونه می شود wps را غیر فعال کرد . ؟ با تشکر

  • خیلی ممنون از این مطلبتون خیلی مفید بود
    همین الان غیر فعالش کردم

    • اینکه فقط دکمه رو بزنید تا غیرفعال بشه کافی نیست…باید برید تو تنظیمات خود مودم از اونجا غیرفعالش کنید…که دیگه هر کی هم بخواد نتونه با زدندکمه فعالش کنه

  • من همه مطالب رو خوندم …. ممنونم… ولی یه سوال دارم… من آخرش متوجه نشدم wps رو روشن کنم یا نکنم… در ضمن مودم من مخفی هم هست… مرسی

    • سلام ، خیر اصلا ازش استفاده نکنید . تو همین صفحه توضیح دادم که چرا WPS راه کار امنیتی خوبی نیست .

    • با تشکر از پاسخ شما…
      سوال دیگری دارم… من مودم خود را مخفی کرده و رمز آن را به کسی نداده ام،آیا امکان دارد که کسی بتواند آن را پیدا کند و استفاده نماید؟

    • خواهش میکنم
      اگر به هک وای فای آشنایی داشته باشه ، بله میتونه . البته لازم به ذکره که کار هر کسی هم نیست ! طرف باید حرفه ای باشه .

  • سلام خسته نباشید
    اقای درویش برنامه یا روشی هست که وای فای خارج از محدوده را هک کرد.
    منظورم از هک بدست اوردن رمز است.
    همکار یکی از دوستانم وای فای خارج از محدوده دسترسش رو رمزش رو میتونه هک کنه.
    انگار یه چیزی تو مایه های wifi map pro
    من توی اینترنت ریور و دامپر رو پیدا کردم.
    ممنون ازتون

  • سلام مودم من d-link 2730u می وام wpsخاموش کنم ولی گزینهWPS Statusغیر فعال چیکارش کنم؟

  • سلام
    تشکر بابت مطلب مفیدتون
    یه سوال داشتم
    علی رغم اینکه میدونم استفاده از wps از امنیت کمی برخورداره اما فقط از روی کنجکاوی میخوتم بدونم آیا میشه با داشتن رمز 8 رقمی یا همون pin که زیر مودم نوشته شده، با گوشی به مودم wifi وصل شد یا خیر؟
    اگر شدنی هست لطفا راهنمایی کنید؟
    ضمنا نسخه اندروید 4.2 می باشد.
    متشکر

  • برهان جوانرودی 21 مرداد 1394

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون واقعا که دستتون درد نکنه خیلی بدردم خورد

  • سلام
    در موبایل من وقتی وارد ورود رمز وای فای میشم ونمایش گزینه های پیشرفته را میزنم چیزی به نام wpspin و وقتی ان بالا ورودیwpspin را میزنم بعد چندقیقه میگوید دوباره امتحان کنید اندرویدمم 4.4.4 هست.خواهش میکنم بگوید چگونه میتوان گزینه ی wps را در نمایش گزینه های پیشرفته اضافه کرد
    با تشکر

  • فاطمه سادات 27 تیر 1394

    سلام خسته نباشید . من مودم آشنای اول مدلarg-w4خریدم و تمام مراحل رمز گذاری را انجام میدم و رمز می گذارم و سیو می کنم ولی باز هم مودم خودکار به اینترنت وصل میشه و رمز عبور نمی خواد .تو رو خدا راهنماییم کنید

  • احسان 27 تیر 1394

    درود درمورد سوالی زیر که نوشتین یه توضیحی بدین
    در بعضی مودم ها WPS به طور پیش فرض فعاله ، حتما غیر فعالش کنید
    چرا باید غیر فعال بشه
    بهد من یه مودم adsl دارم نزدیک به 3 ماه است که خریدمش
    چراغ wps ان روشن بود تا چند روز پیش ولی حالا خاموش شد
    ولی وقتی از پشت مودم دکمه اش را می زنم روشن می شود ولی برای یک دقیقه روشن است بعد خاموش می شود ایراد از کجاست ممنون

  • سلام مشکل اولم حل شد دکمه wps رو پیدا کردم اصلا معلوم نبود روی چراغ خودش باید میزدی ولی خاموش بود الان هم خاموش کردم باز تو وای فای گوشی مسنویسه wps در دسترس دیگه نمیدونم چیکار کنم(مودم هم aztech هستش )
    اینکه میگم چطور میشه از wps وصل شد فقط بخاطر اطلاعات عمومی پرسیدم واسه اینکه خواستم متصل بشم از wps جایی برای وارد کردن کد wps پیدا نکردم اگه میشه بگید
    ممنون از شما

  • سلام ببخشید مودم من با اینکه کلی گشتم این دکمه رو نداره ولی wps هم واسش فعاله چون تو تنظیمات وایفای گوشی مینویسه wps در دسترس
    میخواستم ببینم روشی هست که بتونم غیر فعالش کنم
    یک سوال دیگه هم داشتم اگر بخواهیم از طریق wps متصل بشیم باید کد wps رو کجا وارد کنیم چون همچین گزینه ای نداره تو گوشی من و وقتی تو تنظیمات میزنم یک کد میده میگه تو روتر وایفای وارد کن که نمیدونم چیه لطفا راهنمایی کنین
    ببخشید زیاد حرف زدم ممنووون

    • سلام
      1- آقا من این پست رو نوشتم که بگم از WPS استفاده نکنید چون امنیتش نصبت WPA2 کمتره .
      2- نسخه اندروید تون چیه ؟ مودم تون چیه ؟

  • سلام،مودم من توسط یه نفر چندبار هک شده چطور اون شخصو بلاک کنم؟

  • سلام
    مودم من دکمه wps نداره از روش نرم افزاری میخوام غیر فعالش کنم لطفا راهنمایی کنید

    • سلام
      خب مودم تون WPS نداره دیگه 😀 مودم تون چیه ؟

    • نه ممکنه داشته باشه .. مودم من اینجوریه ، دکمه wps روش نیست ولی از همون روش بدون دکمه استفاده میکنه و فقط باید از کانفیگ مودم فعالش کرد تا آماده به کار باشه ..

  • عالی بود برادر

  • سلام آقا wps فقط مخصوص wi-fi هستش یا اینکه مودم های معمولی هم wps دارند ??? مدل من cnet هستش مدل usb

  • باسلام خدمت آقای درویش وامین زاده می خواستم ازتون اجازه بگیرم که می تونم بعضی از مطالب سایت شمارو با ذکر منبع در وبلاگم استفاده کنم؟
    اگر اجازه نمی دهید من این کارو نمی کنم.

  • سلام یک سوال داشتم رمزی که پشت مودم وای فای نوشته شده است به چه درد میخوره

  • سلام لطفا زود تر جواب چیکار کنم کد وی پی اس مودم و قفل کنم هکم میکنن این روشم خیلی مود شده مثلا با برنامه های dumper و wps connect و… ترو خدا زود تر بگین چیجوری برش دارم یا قفل کنم ؟؟؟

    • سلام
      1- پرهام جان دابل یو پی اس WPS
      2- یه دکمه پشت مودم تون هست که بالا یا پایینش نوشته WPS اون دکمه رو فشار بدین . اگر WPS روشن باشه چراغ مربوط به WPS روی مودم تون روشن میشه .

  • چطوری میشه wps رو از کار انداخت ؟؟؟

    • در پست جداگانه ای مفصل توضیح میدم . اما اصلا توصیه نمی کنم استفاده کنید . اگر این پست رو هم کامل بخونید دلیلش رو متوجه میشید .

  • سلام آقای درویش خسته نباشین به خاطر لطف و زحمات شما بی نهایت سپاسگزارم.

  • سلام و تشکر از زحمتتون
    راستش من متن رو خوندم و تا حدودی متوجه شدم
    اما وقتی روی علامت نت های شده توسط گوشی نوشته شده: wps availble یعنی چی؟

    • سلام مرسی
      متوجه نشدم چی فرمودین . کجا نوشته ؟ این ممکنه به این معنی باشه که کارت شبکه گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکنه .

  • سلام.خیلی ممنون از مطلبتون ببخشید میخواستم بپرسم که چگونه میتونم برای وای فای رمز بزارم.
    با تشکر

  • حمیدرضا 24 بهمن 1393

    سلام خیلی ممنون پس اینهمه مودم که wps دارن یعنی به درد نمیخوره؟ چون اگه wps رو خاموش کنیم بین دو دستگاه فقط روش اتصال با رمز عبور میمونه
    انشاءالله سربلند باشید

    • سلام
      به نظر من صلاح نیست که استفاده کنید و همون روش رمز عبور بهتره . فراموش نکنید که باید رمز عبور تون رو هرزگاهی تغییر بدین .
      موفق باشید

  • hossein 007 11 بهمن 1393

    سلام.
    خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون.
    چراغ مربوط به WPS روی مودم من بعضی وقت ها به صورت چشمک زن در می آید این به خاطر چیه؟

  • فريبا گنجي 09 بهمن 1393

    درود بر شما و ممنون بخاطر مطالب خوبتون
    آقای درویش یعنی منظورتون اینه که کسی که میاد خونه مون میتونه با فشردن این دکمه بدون اینکه رمز وای فای رو از ما بپرسه به اینترنتمون دسترسی پیدا کنه؟

  • سلام!
    خیلی ساده و کاربردی و قابل فهم بود!
    ممنون از زحماتتون!
    اگه میشه دریاره wds هم توضیح بدین و بگین چطوری ازش استفاده کنیم

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا