بستن فهرست

خطرات بلوتوث‌ بازی را دست کم نگیرید

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

بلوتوث یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های قرن بیست و یکم است که به دلیل ساده و قابل اجرا بودن و رایگان بودنش، در دسترس همگان است.

مسلما درپی استفاده فراگیر افراد از این تکنولوژی، زمینه‌های استفاده سوء از آن نیز خیلی زود مشهود می‌شود. یکی از بارزترین مصادیق تخلف در زمینه‌ استفاده از این وسیله، انتشار عکس‌ها و فیلم‌های غیراخلاقی در مکان‌های عمومی چون مترو، اتوبوس، سینما و پاساژهاست.

خطرات بلوتوث

خطرات بلوتوث

گسترش این حرکت، جسارت اقدام‌کنندگان به این کارها را چنان زیاد کرده که در بسیاری از مواقع، عکس‌های خصوصی غیراخلاقی فرد به بهانه اخاذی‌های گسترده، طعمه‌ سودجویان قرار می‌گیرد. اخیرا و با تصویب قانون جرایم رایانه‌ای که تلفن همراه نیز شامل آن می‌شود، احکامی همچون اعدام نیز برای پخش‌کنندگان فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی و یا غیراخلاقی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

بلوتوث، یک راه ارتباطی بسیار ساده است که نه هزینه‌ای را می‌طلبد و نه به ظاهر دردسری را برای فرد اقدام‌کننده به وجود می‌آورد؛ از این‌رو طیف وسیعی از اقشار را شامل می‌شود. میزان استفاده نوجوانان و جوانان از این وسیله طبعاً بیشتر از سایر قشرهاست و نگرانی از فراگیر شدن تام این حرکت، ظاهراً هیچ راهکاری را در اختیار خانواده‌ها قرار نمی‌دهد.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

استفاده‌ غیراخلاقی از بلوتوث، مخصوصاً برای نوجوانان، آسیب‌های کوبنده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به گرایش بیشتر آنان به دوستی‌های خیابانی، بلوغ زودرس و تخطی از ارزش‌های انسانی اشاره کرد. این موارد با توجه به شکل‌گیری شخصیت فردی در این سنین حساس، بسیار قابل توجه است چرا که در صورت انس گرفتن نوجوان به پیامدهای بلوتوثی و شیرینی کاذب و زودگذری که از این راه نصیب او می‌شود، روند تکامل شخصیتی او به این امور غیراخلاقی پیوند خورده و مطمئناً در آینده نیز بهره‌ای هر چند کوتاه از این دوران، نصیب روحیات درونی وی خواهد شد. افزونه سیستم بلوتوث روی انواع گوشی‌های تلفن همراه و ازدیاد کاربران سبب شده تا هر نوجوان و جوانی یک دستگاه موبایل در اختیار داشته باشد.

بحث «مراقبت» در هر قشری، یک امر حیاتی است. بارها شنیده شده که دختران جوان در پی اعتماد‌های بیجا یا دوستی‌های خیابانی، به گونه‌ای مغفول شده‌اند که تنها با یک عکس گرفتن مورد اخاذی قرار گرفته و خود را در معرض نابودی قرار داده‌اند.
اما در بعضی از اوقات این شکل از اخاذی‌ها، شکل معنایافته‌تری به خود می‌گیرد و در آن سوءاستفاده‌کنندگان با تهیه‌ عکس‌های غیراخلاقی از یک نفر، او را تا سال‌ها مورد اخاذی قرار داده و فرد نیز برای حفظ آبروی خود، به هیچ نهاد یا شخصی شکایت نکرده است.نگاه ساده ‌انگارانه به بلوتوث، عامل بزرگی در به خطر افتادن افراد محسوب می‌شود.

از طریق همین بلوتوث، شماره‌های تلفن همراه افراد ارسال می‌شود، عکس‌های خنده‌دار ارسال می‌شود و بدون اینکه فرد حتی یک کلمه سخن بگوید، می‌تواند باعث ایجاد رابطه دوستی شود! دوستی از این آسان‌تر! و پیامدهای بعدی که ناشی از همین رفاقت‌هاست، متأسفانه غیرقابل جبران و ماندگار است.شاید والدین از روی نیاز جوان یا فراهم آوردن لوازم رفاهی وی، تلفن همراه را در اختیار فرزندشان قرار دهند.

اما آیا از شیوه‌های کارکرد موبایل توسط فرزندشان باخبرند؟ آیا به فرزندان خود می‌آموزند که استفاده از بلـوتـوث تـا چـه حد می‌تواند زیانبار باشد؟ اکثر کسانی که طعمه‌ بلوتوث‌های غیراخلاقی و اخاذی‌ها قرار می‌گیرند، جوانان و نوجوانانی هستند که والدینشان، هیچگونه اطلاعات مفیدی در زمینه‌استفاده از بلوتوث به آنها نداده‌اند. مطمئنا شیطنت‌های نوجوانان و جوانان که مقتضای سن آنهاست، به حوزه‌ بلوتوث‌بازی نیز کشیده می‌شود و… .

والدین می‌بایست طریقه استفاده از بلوتوث یا برخورد با کسانی که بلوتوث‌های غیراخلاقی را برای فرزندانشان می‌فرستند را به آنها آموزش دهند و این نکته را فراموش نکنند که به فرزندانشان بیاموزند در صورتی که گرفتار اخاذی‌های بلوتوثی شدند، مراتب را هر چه سریع‌تر به اطلاع خانواده خود برسانند و خانواده‌ها نیز سریعا موضوع را به نیروی انتظامی منتقل کنند. مطمئناً این کار، راه را بر یک بی‌آبرویی بزرگ خواهد بست.

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • پلیس به سادگی موبایل شما را هک می کنددر تمام دنیا عرف هست که بهترین تکنولوژی ها و سریعترین اتومبیل ها و قدرتمندترین آنها را برای امنیت بیشتر و کسب اطلاعات دقیق در اختیار پلیس می گذارند . چه بسا تکنولوژی هایی که اصلا به دنیا معرفی نمی شوند و انحصارا برای پلیس طراحی و ساخته می شوند…
  • گوشی های هوشمند بو می کشنددر حالی که امروزه گوشی های هوشمند همه کار می کنند یک کار را نمی توانند انجام دهند آن هم بو کشیدن است . که بحمدالله و با تلاش بچه ها به این امر هم نائل خواهد آمد . بر اساس تحقیقات به عمل آمده و به گفته آقای لوک…
  • تکنولوژی در ورزش ؛ قضاوت فوتبال با گوشی های هوشمندفوتبال یکی از ورزش هایی است که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. علاقه مندان  زیادی دوست دارند فوتبال بازی کنند بعضی ها هم دوست دارند که فوتبال تماشا کنند. مدیران باشگاه ها سالانه پول زیادی برای فوتبال خرج می کنند. این ورزش پر طرفدار باعث شده است که اسپانسرهای…
  • T-Mobile تصادفات موبایلی را کاهش می دهدامروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی علت بسیاری از تصادفات ، مکالمه تلفنی حین رانندگی است . کسانی که موقع رانندگی با موبایل حرف می زنند یا اس ام اس می فرستند اکثرا ماشین خود را جایی می بینند که نباید ببینند. T-Mobile سرویسی است که از این اتفاقات جلوگیری می کند…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

بدون دیدگاه

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا