بستن فهرست

حرف S در آیفون مخفف چیست ؟ معنی حرف S در آیفون

تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

شاید شما هم مثه خیلیای دیگه این سوال در ذهن تون ایجاد شده باشه که حرف S در آیفون به چه معناست . جالبه بدونید که حرف S در نسخه های مختلف آیفون معنی متفاوتی داره . حرف S در آیفون 3GS  آیفون 4S و آیفون 5S وجود داره اما ممکنه هنوز هم خیلی از کاربران آیفون ندونن که این S مخفف چیه و اصلا چه معنی داره . اگر دل تون میخواد بفهمید که S در آیفون یعنی چی ، حتما این پست رو تا آخر بخونید .

معنی حرف S در آیفون 3GS

حرف S در آیفون 3GS یعنی Speed یا سرعت

حرف S در آیفون 3GS یعنی Speed یا سرعت

وقتی گوشی  آیفون برای اولین بار در سال 2007 به بازار عرضه شد ، یک دستگاه چند منظوره فوق العاده مدرن به حساب میومد . یک گوشی موبایل که هم گوشی بود ، هم موزیک پلیر و هم وسیله ای برای استفاده از اینترنت . یکی از ایراد هایی که منتقدین از آیفون میگرفتن این بود که این گوشی از تکنولوژی 3G پشتیبانی نمیکنه و از اونجایی که تکنولوژی 3G بین کاربران خیلی محبوب شده بود ، شرکت اپل تصمیم گرفت تا هر چه زودتر یک نسخه جدید ازآیفون رو به بازار عرضه کنه که از تکنولوژی 3G هم پشتیبانی کنه . در سال 2008 شرکت اپل آیفون بعدی رو با طراحی جدید و اضافه کردن قابلیت اتصال 3G به بازار معرفی کرد و آیفون جدید رو به iPhone 3G نام گذاری کرد . اپل برای کاهش قیمت آیفون ،  iPhone 3G رو با بدنه پلاستیکی به بازار عرضه کرد ( بر خلاف آیفون اول که بدنه آلومینیومی داشت ) . اما بعد از یک سال  ( در سال 2009 ) اپل تصمیم گرفت تا آیفون جدیدی رو با همون طراحی آیفون 3 جی ، اما با سخت افزار قوی تر بسازه . هدف اپل از تولید آیفون بعدی ، افزایش سرعت و قدرت سخت افزاری آیفون بود . به همین خاطر آیفون بعدی iPhone 3GS نام گذاری شد . همونطور که احتمال حدس زدین ، حرف S در آیفون 3GS مخفف واژه Speed هست که یعنی « سرعت » .

معنی حرف S در آیفون 4S

حرف S در آیفون 4S یعنی Siri یا همون دستیار صوتی اپل

حرف S در آیفون 4S یعنی Siri یا همون دستیار صوتی اپل

شرکت اپل در سال 2010 تغییرات زیادی به لحاظ ظاهری ، سخت افزاری و نرم افزاری در آیفون ایجاد کرد . از اونجایی که آیفون قبلی iPhone 3G و iPhone 3GS نام گذاری شده بودن ، شاید همه تصور میکردن که آیفون بعدی احتمالا iPhone 4G نام گذاری بشه . اگر آیفون بعدی 4G نامگذاری یشد اونوقت ممکن بود همه فکر کنن که آیفون جدید از قابلیت اتصال به شبکه 4G  ؛ اما چون در سال 2010 هنوز تکنولوژی 4G به گوشی های موبایل نرسیده بود ، پسوند G از آیفون بعد حذف شد و آیفون بعدی با نام iPhone 4 به بازار عرضه شد . اما یک سال بعد در سال 2011 باز هم تغییرات زیادی در سخت افزار و نرم افزار آیفون اعمال شد که یکی از مهم ترین تغییرات و جدیدترین تکنولوژی نرم افزاری به کار رفته در آیفون جدید ، دستیار صوتی اپل یا همون Siri بود . به همین خاطر آیفون بعدی iPhone 4S نام گذاری شد . همونطور که عرض کردم حرف S در آیفون 4S به دستیار صوتی اپل یا Siri اشاره داره .

معنی حرف S در آیفون 5S

 

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس
حرف S در آیفون 5S یعنی Security یا امنیت

حرف S در آیفون 5S یعنی Security یا امنیت

در سال 2012 تغییرات ظاهر و سخت افزاری جدیدی در آیفون ایجاد شد و آیفون 5 به بازار معرفی شد . در سال 2013 ویژگی های جدیدی به آیفون اضافه شد ؛ البته ظاهر آیفون هیچ تغییری نکرد . مهم ترین ویژگی که به آیفون اضافه شد ، سنسور تشخیص اثر انگشت یا Finger print sensor بود که یک ارتقا امنیتی بسیار بزرگ به حساب میومد . این آیفون با نام iPhone 5S به بازار عرضه شد . حرف S در آیفون 5S به Security یا « امنیت » اشاره داشت . البته ناگفته نمونه که به کار بردن پردازش 64 بیتی در آیفون 5 اس خیلی مهم تر از سنسور تشخیص اثر انگشت بود اما خب از نگاه کاربران حسگر تشخیص اثر انگشت خیلی بیشتر به چشم میومد .

خب دوستان امیدوارم که این پست براتون جالب بوده باشه . اگر از این نوع مطالب دوست دارید توصیه میکنم مطالب زیر رو هم حتما بخونید :

چرا سیب اپل گاز زده است ؟  از زبان طراح لوگو اپل Rob Janoff

حرف i در محصولات اپل مخفف چیه و به چه معناست ؟

اگر جایی کسی ازتون پرسید حرف S در آیفون یعنی چی ، یادتون نره که علم فردا اولین وب سایت فارسیه که درباره این موضوع پست نوشته .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • حرف C در آیفون مخفف چیست ؟ معنی حرف C در آیفون 5cحرف C در محصولات اپل برای اولین بار در آیفون 5C استفاده شد . در مورد معنی و مفهوم حرف C در آیفون حرف و حدیث های زیادی شنیدیم اما من امروز میخوام خدمت تون توضیح بدم که حرف C در آیفون 5C مخفف دقیقا چه چیزی هست . پس اگر…
  • فروش دستگاه های iOS در سال 2011 بیشتر از کامپیوتر های مک در 28 سال  محصولات اپل به قدری دوست داشتنی هستند که یک رکورد جالب به دست اومده . اپل در سال 2011 یعنی فقط در طول 1 سال 156 میلیون دستگاه با سیستم عامل iOS مثل آیپد ، آیفون و آیپاد تاچ فروخته این در حالیه که در طول 28 سال اخیر…
  • مقایسه iphone 4 و iphone 3Gs در یک نگاه  در دنیای اپلی نمی توان از محصولات اپل صحبت نکرد . لوکس ترین گوشی ها ، لپ تاپ ها ،  کامپیوترهای all in one ، حداقل در ایران با مارک اپل شناخته می شوند . ( این قضیه در تمام دنیا به نظر من صادق است ) . محصولات…
  • گلچین اخبار تکنولوژی چهارشنبه 8 بهمن 93بدون هیچگونه حاشیه و پاورقی میریم سراغ اخبار : ۱ - اپل ، پیش بینی فروش را به هم زد کارشناسان پیش بینی کرده بودند که در ۳ ماهه نخست ۲۰۱۵ اپل حدود ۶۵ میلیون آیفون بفروشه اما هنوز چیزی از ۲۰۱۵ نگذشته حدود ۷۵ میلیون آیفون به فروش رفته…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

14 دیدگاه

  • تشکر فراوان و آرزوی موفقیت های بزرگ برای شما . مطالب بسیار روان و گویا هستند . از خواندن پست ها خسته نمیشوم .

  • واقعا عالی بود.اگه میشه پستتون رو آپدیت کنید و دلیل آیفون 6 اس رو هم بنویسید

  • به نظرتون اس آیفون 6 اس مخفف چیه ؟

  • محمد از جهرم 19 مرداد 1394

    مهندس درویش مثل همیشه عالی بود
    طریقه نگارشتون عالیه.صریح و روان

  • مرسی عالی بود

  • خیلی جالب بود..
    مردم ندونسته خرید میکنن واقعا..
    مثلا یه دوستی دارم میخواست 5همین گوشی رو بخره.. ولی گفت صبر میکنم 5s بیاد(قبل اینکه بیاد) کلا خیال میکنن این s یچیزه مثل ورژن..(البته خودمم همین فکر رو میکردم 😉 تا اینکه اینو خوندم)

  • جالبه عالیه خیلی خوبه ممنون اقا درویش

  • خیلی جالبه،دستتون درد نکنه.

  • محمد سعیدی نیا 01 اردیبهشت 1394

    مطلب جالبی بود آقای درویش . از سایتتون خیلی حال میکنم روون مینویسین رو بیشتر دوست دارم … موفق باشید

  • البته به نظرم توی اپل تصمیم بر این شده که اون نسل از اسمارتفون‌هاییش که صرفا ارتقای سخت افزاری هستن و نه تغییر کلی دستگاه، یه حرف اس داشته باشن که شاید مخفف سوپر یا برتری بده، و هر سال به روش مهندسی معکوس یه معنی ای بهش نسبت می‌دن. مث آیفون سی که سی احتمالا مخفف چیپه که شاید به خاطر حس نامناسبی که منتقل می‌کنه به عنوان کالرفول معرفی شده.

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا