بستن فهرست

چرا بدنه لپ تاپ و کیس کامپیوتر برق داره ؟

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳

شاید برای خیلی از کاربران حتی ۱ بار هم این اتفاق نیفتاده باشه ، برق گرفتن توسط بدنه کیس کامپیوتر یا لپ تاپ رو میگم . اما خب بعضی از دوستان شکایت داشتن که چرا وقتی دست به لپ تاپ می زنیم یه برق کوچولو ما رو میگیره و شوک الکتریکی میده . این مسئله برای انسان نمی تونه مشکل ساز بشه چون جریان و ولتاژی که این شوک الکتریکی داره کمه . اما خب بالاخره همش استرس برق گرفتگی همراه آدم هست .

علت برق گرفتگی توسط بدنه لپ تاپ و کیس کامپیوتر

ببینید ما یه شبکه سراسری برق داریم که سهم خونه های ما از این شبکه یه سیم فاز و یه سیم نول هست . همیشه یادتون باشه که برای ایجاد برق یا همون جریان الکتریکی ، الکترون باید از یه جا ( فاز ) شروع به حرکت کنه و از یه جای دیگه ( نول ) برگرده به شبکه مرکزی ، پس وجود دو تا سیم واجبه .

به زبون ساده برق از فاز میره تو دستگاه برقی مثل کامپیوتر و لپ تاپ و از سیم نول دوباره به شبکه بر میگرده . اگر بنا به هر دلیلی بخشی از این برق به شبکه بر نگرده به صورت معلق روی بدنه فلزی دستگاه می چرخه و از هر طریقی می خواد به زمین ( شبکه ) برگرده . اینجاست که مبحثی به نام ارثینگ یا ارتینگ Earthing یا زمین کردن مدار الکتریکی پیش میاد تا جلوی این اتفاقات رو بگیره .

کابل زمین در شبکه برق

کابل زمین در شبکه برق

در واقع سیستم ارتینگ بیشتر برای حفاظت جان انسان ها و همچنین جلوگیری از صدمه دیدن وسائل الکتریکی طراحی شده . از سیستم ارتینگ تو خونه ها استفاده میشه و احتمالا میله های بلندی رو روی پشت بوم ها دیدید که بی خود و بی جهت ( از نظر شما ) رفتن بالا اما این میله برای خنثی کردن صاعقه استفاده میشه و باعث تخلیه بار الکتریکی صاعقه به سمت زمین میشه . اگه اون میله یا کلا سیستم ارتینگ نباشه ، احتمال داره موقع رعد و برق تلویزیون خونه شما بسوزه ، به همین راحتی .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

موقعی که کامپیوتر روشنه ، اگه سیستم ارتینگ نباشه یا خوب کار نکنه روی بدنه برق میفته ، در مورد لپ تاپ بیشتر در مورد لپ تاپ با بدنه آلومینیومی یا کلا فلزی این مسئله صدق میکنه . ضمنا موقعی که لپ تاپ به شارژر وصله این اتفاق میفته چون شارژر مستقیم به برق مرکزی وصله وگرنه تو حالتی که از باتری استفاده میشه اینجوری نمیشه . اگه بشه باید عمیقا بررسی بشه چون واقعا دیگه مشکل داره .

بدن انسان مقاومت الکتریکی داره اما نه به اندازه ای که مارو مصون نگه داره ، وقتی شما دست به بدنه فلزی لپ تاپ می زنید ، مسیری برای تشکیل مدار الکترونیکی بسته میشه یعنی شما جزئی از مدار میشید و بار الکتریکی در بدن شما و زمین تخلیه میشه . اونوقت مجبورید اینجوری با لپ تاپ کار کنید :

بدنه برق دار لپ تاپ

بدنه برق دار لپ تاپ

در کشور ما فعلا از سیستم ۳ شاخه استفاده نمیشه و ۲ شاخه داریم ، در بعضی کشورا سیم ارت رو هم اضافه کردن و شده ۳ شاخه ، یعنی هم سیم برق سه تا پایه داره و هم پریزهاشون ۳ تا سوراخ دارن . این مشکل یعنی برق داشتن بدنه لپ تاپ و کیس کامپیوتر به خاطر اینه که بنا به دلایل مختلف بخشی از جریان الکتریکی داخل دستگاه به صورت سرگردان میچرخه و زمین هم نمیشه .

 راه حل مشکل برق دار بودن کیس کامپیوتر و لپ تاپ

اگه لپ تاپ یا تبلت جدید گرفته باشید حتما دیدید که دوشاخه دارن ، ۳ شاخه هم دارن مخصوصا لپ تاپ ها . به خاطر همین مسئله است .

راه حلش اینه که ایران هم از سیستم ارتینگ سراسری استفاده کنه یعنی به جای اینکه تو خونه ها دوشاخه داشته باشیم ۳ شاخه باشه که یکی از اونا سیم ارت هست .

یه راه حل موقتیش هم اینه که خودتون یه زمین مجازی درست کنید به این شکل که بدنه لپ تاپ یا کیس کامپیوتر رو از طریق یه سیم به یه شی فلزی که داخل ساختمون یا زمین فرو رفته وصل کنید ، امتحان کنید احتمالا مشکل تون رفع میشه . این روش استاندارد نیست و از طرف علم فردا توصیه قطعی نمیشه یعنی مسئولیت عواقبش پای خودتون اما اگه به اینجور مسائل آشنایی دارید امتحانش کنید . تهش قطع عضوه دیگه 😀 ( شوخی کردم ، اینجوری نمیشه ) .

خب دوستان اگه حس می کنید این مطلب مفیده ، لطفا علم فردا رو به دوستان خودتون هم معرفی کنید .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • باز کردن DVD درایو لپ تاپ بدون برقباز نشدن DVD درایو چه در کامپیوتر و چه در لپ تاپ یکی از مشکلاتیه که خیلی ها باهاش درگیرن . موقعی که برق میره یا به هر دلیلی درایو نوری با زدن دکمه Eject باز نمیشه دیگه انگار دنیا به آخر رسیده . چند نفر هم همین سوال رو پرسیده بودن…
  • سه شاخه چیست ؟ فرق دوشاخه برق و سه شاخهالان اگه لپ تاپ یا موبایل یا تبلت جدید بگیرید می بینید که سیم برق یا شارژر اونا به جای اینکه دوشاخه باشه سه شاخه هست . یعنی شما مجبورید یه دونه از این کلگی های سه تایی بگیرید . منظورم تبدیل ۳ به ۲ برق هست . حالا اصلا…
  • چراغ مادربورد بعد از قطع برق 5 ثانیه روشن می ماند ، چرا؟چراغ مادربورد المان حیات در مادربورد محسوب میشه . چراغ مادربورد اگه سبز باشه آدم حس خوبی داره ، فکر میکنه اتفاق خوبی داره تو کامپیوترش میفته ! اما تا حالا پیش خودتون فکر کردید که چرا وقتی کابل برق رو از پاور جدا می کنید یا برق خونتون کلا…
  • چرا اطلاعات حافظه رم RAM با قطع برق پاک می شود ؟حافظه رم RAM با قطع برق اطلاعاتش پاک میشه ، همه این مسئله رو می دونن اما شاید خیلی ها علت اصلی این قضیه رو ندونن چون دلیل این امر کاملا الکترونیکی هست و مربوط به ساختار حافظه رم RAM اون هم از نوع DRAM هست . در ادامه به…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

58 دیدگاه

  • سلام ، منم همین مشکل رو دارم و باید بگم این که سیم برق رو به شوفاژ و شیر آب و اینا ببندی درست میشه ، بیشترش الکیه و هیچ کدوم از اینا به چاه ارت ربطی نداره اصلا . من خودم به شیر آب بستم که درست که نشد هیچی ، شیر آب هم برق دار شد ، جالب اینجاست آبی که از شیر میومد ، دستتو به آب میزدی اون هم برق داشت !

    تا وقتی 3 سیم نداشته باشه پریز که تو مقاله هم اشاره شده نیست تو ایران ، این مشکل هست

  • سلام خسته نباشید ببخشید من پاور کامپیتورم سوخت رفتم عوض کردم حالا یه مدتیه برق داره بدنش مثلا وقتی کابل VGA وصل میکنم به کیس و به مانیتور وصل کنم تصویر رگه رگه میندازه بنظرتون پاورم خراب نیست؟

  • سلام بدنه کیس من هم برق داشت طوری که فازمتر با شدت تمام روشن می شد و هنگام دست زدن جرقه ریز میزد و حتی تاثیر منفی روی پخش موسیقی گذاشته بود و قطع و وصل می شد. بنا به توصیه دوستان یه سیم از بدنه کیس به چهارچوب فلزی پنجره وصل کردم و مشکلم براحتی حل شد. با تشکر از راهنمایی دوستان.

  • بسیار قابل درک توضیح دادی ممنون
    من سوالی دارم راجب به دستگاههایی که دوشاخشون ارت تهویه نشده ، با این موارد چه کار باید کرد ؟
    مثلا لبتابم ٣ تاست مشکلی نداره اما تی وی دوشاخست و ارت تهویه نشده که تاثیر هم داره روی کارم و گزش برق رو دارم

  • محمد جواد 19 اسفند 1398

    سلام
    من لب تاپم قسمتی که موس تاچش قرار داره برق داره به خصوص کلید چپ و راستش با وجود این که به شارژ وصل نیست

  • سلام من کامپیوترمو دادم تعمیر اما الان برقی ک به موس یا کیبورد میده ضعیفه ینی ال ای دی کیبورد هی نورش کمو زیاد میشه فلش هم میزنم یا میسوزونه یا اصلا نمیشناستش
    بردم پیشه همون تعمیر کاره پاورو چک کرد نتونست مشکلو پیدا کنه
    کیبوردمم یو اس بی نیس
    به نظرتون مشکلش چیه

  • سلام
    لطفا اگه می دانید پاسخ دهید
    بدنه کامپیوتر من برق داره و اولش فکر کردم مشکل از برعکس زدن کابل برق است،این کارم کردم بازم بدنه برق داشت بعد که فهمیدم که مشکل از کامپیوتره برق کامپیوتر را قطع کردم و چند روز بعد پرینتر را به همان پریز زدم ولی بازم پزینتر برق داشت بعد فکر کردم که مشکل از پریز باشه پرینتر را به پریز دیگری وصل کردم ولی وقتی وصلش کردم برق نداشت و ذوباره کیس را آوردم و به پریز وصل کردم ولی دوباره برق دار شد و دوباره که پرینتر را به پریز وصل کردم بازم برق دار شد و فهمیدم که کامپیوتر را به هر پریزی وصل کنم پریز رو خراب میکنه
    راه حل چیه

  • یوسف بلقیس آذر 03 دی 1398

    راه حل موقتیش که گفتین که کاملا درسته در تاسیسات الکتریکی بهش میگن همبندی، شما که رشته تون الکترونیکه توصیه می کنم پروانه تاسیسات برقی ساختمان رو از نظام مهندسی بگیرید من مطئمنم شما در این حرفه خیلی موفق خواهید بود.

  • سلام
    اگه دوشاخه رو برعکس بزنید درست میشه. 🙂

  • سلام
    مادربورد و پاور و رم و گرافیک عوض کردم اما هنوز کیس برق داره شوک نیست فقط دست میلرزه. دوشاخه هم برعکس کردم درست نشد. اگر ارت وصل نکنم این برق کیس به قطعات آسیب میزنه ؟ وقتی چندراهی محافظ خاموشه و دکمه پاور هم خاموشه باز هم کیس برق داره و دست کمی میلرزه.

  • اقا دمت گرم کیسم طوری برق داشت که که میشد جای شوکر استفادش کرد سیم زدم بهش وصل کردم به در خانه عالی شد الان هیچی برق نداره

  • سلام سیستم قسمت پاورش برق داره اگه سیم کابل گوشی هم بزنم سرش برق دار میشه مشکل دقیقا از چیه اگه یه سیم به بدنه و چهار چوب در وصل کنم مشکل حل میشه و اینکه مادربرد خراب نمیشه البته وقتی دادشم دست میزنه اصلا برق‌ نمیگیره اونو اگه جواب بدین لطف بزرگی کردین ممنون

  • خیلی کارت درسته
    به کارم اومد
    خیلی ساده و کاربردی
    ز عمل کار برآید ….
    همینه که این مطالب به کار میاد دیگه?

  • سلام
    یه کیسی دارم که اوایل که خریدم مشکل خاصی نداشت
    اما بعد از چندماه وقتی به بدنه ش دست میزدم برق میگرفت

    هارد اکسترنالم رو دیگه نمی خوند
    و هر چند وقت یکدفعه هارد رو نمیشناخت و میرفت روی بایوس
    فلش که وصل میکنم بهش وقت کندنش بدنه فلش اگر فلزی باشه برق میگیره
    کابل شارژرو وقتی به یو اس بیش وصل میکنم، بدنه گوشیم برق دار میشه

    چیز عجیبیه کلا

    میدونید مشکل از کجاست؟
    و چطور رفعش کنم؟
    رَوِش کابل ارت رو نمیتونم فعلا اجرا کنم روش

  • برای رفع این مشکل سهم ارت رو به شیر های اب اهنی وصل کنید اب جریان رو عبور میده.

  • فک کنم کلا این مشکل با ی دمپایی پوشیدن و پهن کردن فرش حل بشه

  • خب این برق اضافی ب باتری لپ تاپ یا گوشی اسیب نمیزنه؟

  • سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت و تمام دست اندر کاران علم فردا.
    خواستم بگم که مطالب سایتتون خیلی برام مفید بود و جواب خیلی از سوالات و سردرگمی هامو اینجا تونستم بگیرم.
    و فکر میکنم فقط با یه تشکر و خسته نباشید میتونم زحمتاتتون رو جبران کنم.
    ممنونم ازتون و واقعا خسته نباشید.?✌️

  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر بابت سایت خوبتون من لپ تاپ ایسوس مدل n552vw خریداری کردم ولی وقتی دستگاه به برق متصله بدنه برق کمی داره میخاستم بدونم احتیاج هست به نمایندگی ببرم یا به خاطر آلمینیوم بودن دستگاه طبیعیه؟؟مشکلی واسه دستگاه پیش نمیاد؟
    با تشکر

  • امیررضا 06 دی 1395

    مهندس خسته نباشی قطع عضو شدم
    خخخخ

    شوخی کردم ولی هنگام کار با لپ تاب دستم خورد به چهار جوب در الان از دیروز انگشتم بی حس شده

  • سلام خسته نباشید لب تاب بدنه فلزیش برق داره مشکلی برای لب تاب ایجاد نمیکنه؟

    • سلام فاز در پریز برق در آمریکا و ژاپن و انگلیس و چند کشور دیگه سمت راست و نول سمت چپ و ارت وسط . در کشور آلمان و اروپا فاز چپ و نول راست و ارت وسط. در ایران به شکل های گوناگون ولی شکل ظاهری پریز در ایران مشابه اروپاست ولی هرجور دلشون میخواد نصب میکنند اگر نوع دوشاخه کابل وسیله رو تشخیص بدین فازو نول درست نصب بشه98 یا حتی 100 درصد برق بدنه حل میشه. قابل توجه با داشتن ارت در پریز هم واجب است فاز و نول رعایت شود. مواظب کابل و دستگا های بعضی شرکت های ایرانی باشید فاز و نول جابجا میسازند و نصب میکنند . کمی تحقیق در سایت های فقط خارجی

  • سلام آقای امین زاده ممنون بابت آموزشهایی که تو سایتتون میذارین . دست شما و همکاراتون درد نکنه . یه سوال داشتم . منزل ما سیم کشی ارت نداره به نظر شما من میتونم فقط یکی از پریزهای اتاقمو ارت دار کنم به این نحو که یه پریز ارت دار بگیرم و اون قبلی رو از دیوار بکنم و این جدیده رو وصل کنم وقبل از پیچ کردن به دیوار یه کابل ارت که اون طرفش تو زمین چال شده رو به قسمت ارت پریز وصل کنم . امکانش هست به نظر شما ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟ البته اینطوری اون سیم ارت بیرونی کار گذاشته میشه یعنی از داخل دیوار رد نشده من با یکی دوتا بست به دیوار ثابتش میکنم و از اونطرفم که تو زمین چال شده . بعد یه سوال مهمتر من این سیم ارت رو باید به کجای این پریز جدیده وصل کنم یه جا خوندم باید سر سیمو به سیم فاز تابوندش بعد فرستاد به زمین . درسته آیا ؟

  • سلام دوستان این مطلب رو هنوز من امتحان نکردم ولی به نظر منطقی میاد برای حل مشکل جریان برق در تمام دستگاههای منزل به من گفتن بهترین راه اینه که درون پریز دیوار 3 جا برای ورود و خروج برق هست 1 فاز 2 نول 3 ارت شما می توانید با یک فاز متر چک کنید و سیم فاز را پیدا کنید این اولین مرحله دومین مرحله این است که به فاز کاری نداشته باشید و با یک سیم افشان کوچک نول و ارت رو به هم وصل کنید هین باعث می شود جریان اضافی در ارت دوشخه های دستگاهها وارد نول برق شود لطفا قبل از انجام اینکار کسی که مطمعن است به دیگران خبر قطعی و فنی ان را بدهد با تشکر

    • این کار کاملا اشتباه و خطرناکه ..چون در طول زمان بخاطر تعمیرات شبکه برق یا حتی سوختن فیوز یا تعویض کنتور برق …سیم های فاز و نول جا بجا میشن… و این یعنی شما عملا برق مستقیم میفرستی برای بدنه دستگاه …بهترین راه وصل کردن سیم ارت به یه صفحه فلزی با قطر 4 میلیمتر در ابعاد 30 در 30 در عمق 60 سانتی متری خاک مرطوب زمین میباشد

  • سلام و عرض خسته نباشید . سایت بسیار مفید و جامعی دارید . من به تازگی یک لپ تاپ ایسوس مدل N550JX گرفتم . هنگامی که تو شارژ کار می کنم برقی رو بدنه لپ تاپ هست و اذیت میکنه این مسئله خیلی نگرانم کرده چون نزدیک 4 تومن هزینه کردمو لپ تاپ نو هستش . اعصابمو خورد کرده . خواهشا هر چه سریعتر جواب بنده رو بدید . خیلی نگرانم . باتشکر …

  • سلام آقای امین زاده سایت خیلی خوبی دارید انشاالله که موفق باشید من یه سیم وصل کردم به پشت کامپیوتر و بعد متصل کردم به آهن پشت شوفاژ یکم از شوکش کم شد اما همچنان داره منو عذاب میده به نظرتون عیب از چیه؟

  • آقای مهدس اینکه برق داخل کیس میچرخه همچنین علمی به نطر نمیرسه کبس از اجزای که برق داره کاملا جداست ممکن است بررسی کامل تری بفرمایید

  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من یه تلوزیون سونی خریداری کردم..موقع بارندگی ترانسش صدا میداد..چندبار که این اتفاق تکرار شد در نهایت ترانسش سوخت
    حدس زدیم که پریزی که بهش وصله نم کشیده و پریز را عوض کردیم و دیگه مشکل نداشت.
    تا چند روز پیش که دوباره موقع بارندگی ترانسش صدا داد و بدنه تلوزیون هم برق داشت
    بنظرتون مشکل از کجاست؟

  • با سلام ممنون میشوم اگر پاسخ دهید
    اینکه پشت صفحه نمایش لبتاپ جریان خفیف برق به علت توضیحات داده شده محسوس است ایا باعث اسیب دیدن دستگاه در دراز مدت نمیگردد؟
    و ایا از لحاظ علمی با برعکس زدن دوشاخه به پریز مشکل حل میشود؟چون مطمئن نیستم از علمی بودن این روش که برخی ها گفتند لذا اصلا امنحان نکردم تا الان.چون شاید این موضوع موجب اسیب رساندن به دستگاه شود برای همین با شما که دانشش را دارید مطرح کردم.
    با تشکر

  • ممنون بسیار عالی و روان توضیح دادید مرسی دوست عزیز

  • سلام و خسته نباشید .

    کف اتاق من سرامیکه ، اگه دست به پشت کیس ( مخصوصا سمت پاور ) بزنم برق شدیدی منو می گرفت ، حتی اگه به کابل افزایش طول یو اس بی هم که دست بزنم بازم برقش شدیده .
    کیس من یه خورده سایزش کوچیکه . پاور هم دست دو گرفتم . به نظر شما اگه پاور نوسان زیاد یا خرابی داشته باشه ربطی به این موضوع نداره . مثلا برق رو کم و زیاد بفرسته که اینطوری بشه ؟

    با تشکر .

  • سلام ببخشید من یه سوال داشتم
    من یه لپ تاپ ایسوس دارم، که پارسال خریدم ، تا حالا هم هیچ مشکلی نداشته، و همیشه موقع استفاده از لپ تاپم هندزفری استفاده می کنم
    چند وقت پیش سیم هندزفری پاره شد، منم خودم لحیم کاریش کردم الان هم به خوبی کار می کنه، فقط یه مسئله داره اونم اینه که هر چند روز یه بار وقتی تو گوشم می زارم احساس می کنم. هندزفری بارداره
    به نظر شما احتمال برق گرفتگی وجود داره؟

    • سلام
      احتمالا یه جایی از سیم ها اتصالاتی داره یا روکش سیم ها رو نزدید

    • سوال منم همینه هندزفری من نو هست ولی بازم وقتی میذارم رو گوشام احساس میکنم که بار داره بنظرتون احتمال برق گرفتگی نیست ؟! از طریق موس چطور ؟! احتمال داره موس باعث برق گرفتگی بشه ؟!!_من وقتی مانیتورمو روشن میکنم خیلی جلزوولز میکنه و مدام خاموش میشه و من به سیم پشتش دست میزنم تا بزور روشن میمونه اصلا یه جوریه که احساس میکنم الان برق میگیرم یا مانیتورم میخواد بترکه!!بنظرتون احتمال برق گرفتگی نیست؟!! من مانیتورمو امتحان کردم سالمه کیسمم همینطور تازه وقتی هندزفری رو میذارم بعدش احساس میکنم گوشام درد میکنه نمیدونم ربط داره یا خیر کلا با نگرانی باهاش کار میکنم لطف ج بدید :((

    • داداش برق از خودته مطمئن باش

  • در هر پار یک ترانس وجود داره که در حالت عادی دورش ی عایق قرار داره و نمیزاره برق به جاهای دیگه پاور و از اونجا به کیس نفوذ کنه …. بعد گرم شدن ها و گذشت زمان این عایق از بین میره 1_ درست ترین کار اینه که پاور عوش بشه
    بعضی ها میان با پوشش پلاستیکی دور پاور میخوان جلوی این برق رو بگیرن اینو بگم با این کار برق متمرکز میشه رو قطعه های کامپیوتر و باعث سوختن هارد رم سی پی یو و مین برد میشه
    2_ دوستان گفتن سیم ارت اینو بدونید وقتی سیم ارت داشته باشه مصرف برقتون بالاتر میره و باعث داغ شدن کیس و سیم اتصال دهنده میشه و حتی دیده شده باعث آتش سوزی شده
    3_بهترین کار اینه که کاری نداشته باشیم و مین رو باواشر هایی عایق کنیم که این برق به مین نرسه و بعد اون پاور رو عوض کنیم

  • وحید واحدی 26 مهر 1394

    سلام دوست عزیز مطلبتون عالی بود

    فقط یه چندتا سوال داشتم.من یخچال سامسونگ با بدنه فلزی و تلویزیون سونی هم بدنه فلزی دارم و هردو این مشکل و دارن.اگه بخوام از این روش اسفتاده کنم و به چهار چوب یا لوله آب وصل کنم.
    1-مشکل خاصی که برا لوازم نداره؟
    2-حداکثر چه میزان برق خارج میشه؟
    3-و سوال آخر این که برق گرفتگی از طریق چهارچوب یا آب مثلا داخل حمام پیش نمیاد؟
    باتشکر

  • مریم حجتی 01 مهر 1394

    آقای امین زاده من تقریبا هیچ موقع این مشکل رو نداشتم. اما از دیروز عجیب برخورد می کنه لپ تاپم!
    مشکلم بیشتر از اون که خودم باشم، سیستمه. دیروز یک بار هنگ کرد سر این موضوع. امروز هم از صبح سه بار! با این که خیلی کار دارم جرئت نمی کنم روشنش کنم.
    بهش سیم وصل کنم؟ نمی سوزه که؟!

  • به چه دلیل بخشی از برق به شبکه بر نمیگرده اصل ماجرا اینه که شما هیچ اشاره ای نکردید؟؟؟؟؟؟

    • خب اگه مدار ناقص باشه دیگه . حالا دلیلش هرچی می تونه باشه . یکی از دلایلش نبود سیم ارث هست .

    • یکی از دلایل برق دار شدن سیستم ها القای مغناطیسی میباشد و راحل آن هم سیستم ارتینگ میباشد …

  • سلام و خدا قوت اقای امین زاده

    قصد خرید لپ تاپ صفحه مات داشتم و بعد از چند روز پرس و جو ایسوس سری n یا پروبوک اچ پی رو پیشنهاد کردن ک هر دوشون دارای پوششی از المنیوم پرس خورده هست و کاربرایی ک استفادش کردن از این موضوع برق گرفتن ناراضی بودن..کم کم داشتم منصرف میشدم…ک رسیدم ب سایت شما…
    واقعا سپاس از راهنماییتون.
    با این کار کاملا برق روز بدنه دفع میشه؟
    میگم اینطوری برق تو کل ساختمون پخش نشه! ؟(ببخشید دیگه ما سوالامون مبتدی هست سر در نمیاریم خو)

    • سلام
      این مشکل فقط موقعی هست که شارژر به لپ تاپ وصل باشه . بله اگه بدنه رو اتصال بدید حل میشه .
      خیلی هم آزار دهنده نیست

  • سلام
    ممنون آقای امین زاده
    واقعا متاسفم واسه خودمون،شایستگی داشتن تکنولوژی رو نداره این مملکت به خدا!!!!
    لپ تاپ آلومینیومی خریدم مامان! ولی به خاطر پریزهای مملکتمون مجبور شدم پس بدمش. واقعا خنده دار نیس؟؟؟ نه واقعا نیس؟ نه من میخوام بدونم نیس؟؟؟!!!!!!!!!!!

  • محمد آواره 01 آبان 1393

    خسته نباااشی محمد جااان
    ایولاااا چه زووود پست رو گذاشتیین دمتون گرم
    الاان داستاان رو گرفتم چیه دستت دردنکنه
    تا سال 3000 شاید 3 سوکته بشه پریز هامون

  • سلام میخواستم از سایت بسیار خوبتان تشکر کنم.

  • حامد زرین مو 29 مهر 1393

    آقا دستت درد نکنه
    مشکل ما هم بود با کابل اچ دی ام آی !!
    همین سوال رو هم ازتون کردم فکر کنم در جوابم یه پست گذاشتید سوالمو دیروز کردم امروز پستش اومد 😀

  • سلام.مهندس امین زاده.ممنون از مطلب مفید.یه راه حل موقتی دیگه ای هم که شاید گفتنش بد نباشه اینه که کاربرانی که زیر پاشون سرامیک هست بارها مشاهده شده که اونا رو هم برق میگیره.یه راهش اینه که دمپایی پاشون کنن. 😀
    باور کنید تاثیر داره.بازم ممنون ازتون.

  • سلام
    درسته
    من سیستم خونه همین مشکل رو داشت
    بخاطر همین یک سیم وصل کردم به بدنه کیس و اون سرش رو وصل کردم به چارچوب فلزی در
    مشکل حل شده و دیگه کیس برق نداره

  • خیلی خیلی ممنون

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا