بستن فهرست

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ گوگل

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳

نکسوس ۶ ، محصول مشترک گوگل و موتورولا به تازگی معرفی شد . بازار مقایسه بین گوشی های موبایل هوشمند و فبلت ها داغه داغه . همه دارن به نوعی فبلت های جدید سامسونگ رو با رقبای خودشون مثل آیفون ۶ پلاس و نکسوس ۶ مقایسه می کنن . منم در این پست می خوام ۷ تا از برتری های فبلت گلکسی نوت ۴ رو نسبت به موتورولا نکسوس ۶ بگم ، باشد که رستگار شویم !

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ گوگل

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ گوگل

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ، دوربین جلو

خب دور دورِ عکس های سلفی هست که جدیدا به خاطر وجود نرم افزار اینستاگرام همه به نوعی با انواع و اقسام ادا و شکلک از خودشون میندازن و میذارن تا بقیه راجع بهشون قضاوت کنن ! با این شرایطی که اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی بوجود اوردن ، اصلا صنعت طراحی گوشی های هوشمند رو عوض کردن و در این بین گوشی ها یا تبلت هایی که دوربین جلوی خوبی دارن می تونن گزینه های مناسبی باشن .

دوربین جلوی گلکسی نوت ۴ از خیلی از گوشی ها بیشتره ، ۳٫۷ مگاپیکسل . در حالیکه دوربین جلوی گوگل نکسوس ۶ کیفیت ۲ مگاپیکسلی داره . ضمن اینکه با دوربین جلوی گلکسی نوت ۴ می تونید عکس های سلفی پانوراما یا ۳۶۰ درجه ای بگیرید که خب قابلیت جالبیه و می تونه تو خرید مشتری تاثیر بذاره .

نمونه ای از عکس سلفی دوربین جلوی گلکسی نوت 4

نمونه ای از عکس سلفی دوربین جلوی گلکسی نوت ۴

 

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ دوربین عقب

از اونجایی که گوگل نکسوس ۶ خیلی شبیه به محصول جدید موتورولا یعنی موتو اکس Moto X هست میشه گفت که دوربینش هم شبیه به اونه که تو نور کم خیلی با کیفیت عکس نمیندازه ، ضمن اینکه گلکسی نوت ۴ توی دوربین خودش از لرزشگیر اپتیکال استفاده کرده که هم در حین عکسبرداری و هم در حین فیلم برداری ، لرزش دست شما رو جبران می کنه .

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ وزن و ابعاد

در  حالیکه بزرگترین فبلت موجود تو بازار بیشتر از ۵٫۷ اینچ نیست ، گوگل و موتورولا محدودیت ها رو شکستن و فبلت نکسوس ۶ رو با اندازه نمایشگر ۵٫۹۶ اینچ طراحی کردن . تقریبا مشه گفت تبلته تا اسمارت فون . شاید از نظر شما ۰٫۳ اینچ خیلی نباشه اما خب اگه ضرب در ۲٫۵ سانتی متر کنید میشه ۰٫۷۵ سانتی متر . خب وقتی تو قطر حساب میکنی زیاد میشه . قبلا در مورد ” قابلیت Reachability توی آیفون ۶ ” صحبت کردم که به خاطر نمایشگر بزرگ آیفون ۶ پلاس طراحی شده . اینجا هم باید از همچین ویژگی استفاده بشه .

مقایسه ابعاد گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ گوگل

مقایسه ابعاد گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ گوگل

ابعاد نکسوس ۶ بزرگتره و برای افرادی که دست های کوچیک و جمع و جور دارن مثل خانم های محترم اصلا مناسب نیست ، هرچند گلکسی نوت ۴ هم دست کمی از نکسوس ۶ نداره اما باز کوچکتره ، وزن کم تری هم داره ( ۱۷۶ گرم ) . نکسوس ۶ حدود ۱۸۴ گرمه .

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ قیمت

قیمت گلکسی نوت ۴ تقریبا برابر با نکسوس ۶ هست . این در حالیه که امکانات و قابلیت های گلکسی نوت ۴ بیشتره . حالا باید ببینیم به مرور زمان قیمتش حداقل تو ایران چه تغییری می کنه . در هر صورت ارزش خرید نوت ۴ بیشتره .

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ سیستم عامل

با اینکه اندروید ۵ که نسخه آب نبات چوبی هست جدید تره اما هر سیستم عاملی که جدید میاد یک سری باگ داره که تا اون باگها رو رفع کنن طول میکشه و معمولا در ورژن های بعدی اون سیستم عامل باید منتظر نرم افزاری بدون عیب و کامل بود . ضمن اینکه سامسونگ از رابط کاربری تاچ ویز TouchWiz استفاده میکنه که خیلی به کاربر حین استفاده از نوت ۴ کمک می کنه ( حتی برخی از قابلیت های خود اندروید L رو داره مثل مالتی تسکینگ لایه ای ) .

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ قلم Stylus

قلم Stylus گلکسی نوت 4

قلم Stylus گلکسی نوت ۴

من خودم به شخصه از قلم نوری و این جور چیزا خیلی خوشم نمیاد و حس می کنم یه چیز اضافه دارم جابجا می کنم . اما خب استایلوس سامسونگ گلکسی نوت ۴ یکی از ویزگی های مهم این محصول به شمار میره و خب واقعا هم منحصر به فرده . ضمنا افرادی که انگشتان درشتی دارن با صفحات لمسی هم مشکل دارن مخصوصا موقع SMS دادن . قلم Stylus به درد اینجور آدما می خوره . نکسوس ۶ از این قابلیت بی بهره هست .

مقایسه گلکسی نوت ۴ و نکسوس ۶ ؛ سنسور اثر انگشت

در حالیکه سنسور اثر انگشت توی سامسونگ گلکسی اس ۵ خیلی خوب طراحی نشده ، اما توی گلکسی نوت ۴ حساسیت و دقتش بیشتر شده و کاربران نوت ۴ می تونن امنیت بیشتری رو تجربه کنن . هرچیزی غیر از اثر انگشت قابل کپی زدن یا حدس زدنه اما اثر انگشت منحصر به فرده . کاربران نکسوس ۶ باید از سیستم های عددی فعلا استفاده کنن .

نظر شما چیه ؟ اینها مزیت های Galaxy Note 4 نسبت به Motorolla Nexus 6 بود . آیا نکسوس نسبت به نوت ۴ مزیت داره ؟ اگه اینجوری فکر می کنید حتما تو قسمت نظرات بفرمایید .

 

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • اریک اشمیت : اندروید برنده قطعی بازار موبایل    جنگ بین سرآمدان دنیای تکنولوژی جالبه . اکثرشون هم در ایالت متحده آمریکا هستند و به همدیگه لبخند های پلاستیکی می زنند اما در پشت سر ، همدیگه رو رقبای اصلی و مانع پیشرفت خودشون می دونند . البته تازگی ها دیگه این اختلافات روشن و واضحه و…
  • گوگل به دنبال جستجوی اشاره ای در موبایل و تبلت  بازهم صحبت از گوگل است . شرکتی که همه اینترنت رو به اسم اون می شناسند . مثل اینکه قراره طریقه سرچ یا جستجو در دستگاه های سیار مثل موبایل و تبلت توسط گوگل و البته در دستگاه های با سیستم عامل اندروید عوض بشه . قضیه از این…
  • تلفن رومیزی با سیستم عامل ویندوز 7قبلا تلفن رومیزی با سیستم عامل گوگل اندروید دیده بودیم ، نظرتون راجع به یک تلفن رومیزی با سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 7 چیه ؟ شرکت Speakal در حال رونمایی از این تلفن در نمایشگاه الکترونیکی CES هستش که اسم این تلفن رو BTS8 عنوان کرده. این سیستم عامل اجازه مدیریت و…
  • استفاده از سامسونگ گلکسی اس 3 برای کنترل اتاق هتل ها  چندی پیش خبری مبنی بر ساخت یک ربات با استفاده از سامسونگ گلکسی اس 2 و سامسونگ گلکسی تب 10.1 در علم فردا منتشر کردیم . اون ربات توسط یه شرکت ژاپنی طراحی شده بود و به گفته محققان شرکت RT ، پردازنده های سامسونگ گلکسی اس 2 و…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

10 دیدگاه

  • محمد امین 11 دی 1394

    سلام لطفا مقایسهای بین نوت 4 و جی4 کنید ممنون

  • صد در صد نووووووووووووووووووووووووت 44444444444

  • سلام،ممنون بابت سایت خوبتون توچه قسمتی از سایت می تونم در مورد گوشی هاراهنمایی بگیرم؟
    من بینnote3وs4چهارهسته ای موندم
    تورو خدا راهنمایی کنید.

  • مجتبی صافدل 03 اردیبهشت 1394

    سلام… از نظر من این چیزایی که شما گفتی نقص نیست…اندازه و قلم و سیستم عامل…مخصوصاً درباره سیستم عامل چون نکسوس از اندروید خالص استفاده میکنه که بسیار روانتر از اندروید نصب شده و تغییر کرده سامسونگه و اگر پشتیبانی مادام العمر نکسوس رو در نظر نگیریم و این برتری رو به فراموشی بسپاریم هم باز برنده مسابقه سیستم عامل نکسوس هست…سخت افزار بسیار قدرتمند و وحشتناک نکسوسم که اصلاً در نظر نمیگیریم و ازش میگذریم…ولی یک نکته رو نمیشه ازش گذشت و اون کیفیت ساخته بی همتای نکسوس هست که تو هر چیزی حد اعلا رو در نظر گرفته…در ضمن دوربین نکسوس هم از لرزش گیر اپتیکال بهره میبره که شما اختمالاً فراموش کردید در نظر بگیرید که به شخصه هر دو دوربین رو با هم مقایسه کردم و متوجه این شدم که نکسوس دوربین بسیار با کیفیت تری داره که هر چقدر هم بر روی عکسش زوم کنید عکس دچار تعییر نمیشه و در محط های کم نور و حتی تاریکی محض هم دوربین نکسوس عملکرد بهتری داره البته با توجه به تجربه من…در کل این دو گوشی یا بهتره بگیم فبلت هر دو نقاط ضعف و قوتی دارند ولی با توجه به پشتیبانی مادام العمر سری نکسوس و برتری سخت افزاری و کیفیتی میتوان سنسور اثر انگشت را نادیده گرفت و نکسوس را انتخاب نمود…البته این سلیقه ای هست…

  • فقط not….واقعا فوق العاده هست…من NOT 3 داشتم….الانم منتظر4 هستم.

  • به نظر شما بین گوشی ها و تبلت های موجود ، بهتر از nobia z7 max هم وجود داره ؟ مشخصاتش رو که تو یک سایت دیدم ظاهرا یک گوشی همه چیز تمومه

  • سلام
    برادر فکر کنم موقع تایپ ۲ تا کلمه رو اشتباه تایپ کردی(۲حرف رو توی ۲کلمه جا انداختی)
    ۱)شما از قلم موبایل و… خوشتون نمیائ(نه خشم نمیاد)
    ۲)در پاراگراف اخر گلکسی نه گلکی

    مثل همیشه کارتون ۲۰ ته
    من هر وقت که وقت کنم به سایتتون سر میزنم
    خیلی بار علمیش بالا و ساده است
    حتی اگه مثل الان ساعت ۰۲:۰۰ بامداد باشه تقریبا

    یاعلی

  • ممنون جالب بود
    ولی در کل نوت ۴ از همه فبلت ها بهتره

    • نظر آگاهانه به نظر شخصی اولویت داره همه مدل های گوشی اعم از سامسونگ ال جی اچ تی سی و غیره هرچقدرم که خوب باشن بعد از گذشت مدت زمان(بستگی به قدرت هر گوشی)دچار افت سرعت کلی سیستم میشن و این ایراد رو به گردن اندروید میندازن و همین نکته باعث شده تا گوگل با تولید گوشی منحصر به خودش ثابت کنه ایراد از شرکت های تولید گوشی هست نه اندروید بدون شک اندروید خالص بزرگترین مزیت هست و خرید گوشی های شرکت گوگل اطمینان بیشتری میتونن به مشتری ها بدن.

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا