بستن فهرست

آلبرت انیشیتن تبدیل به اسطوره ای شاید تکرار نشدنی شده و هرجا که می خوان مثال یا کنایه ای از علم و دانش زیاد بزنن قطعا اسم انیشتین شنیده میشه . گفتم شاید خوب باشه کمی بیشتر در مورد انیشتین و سرگذشتش بدونید .

آلبرت انیشتین در سال 1912

آلبرت انیشتین در سال ۱۹۱۲

در مورد آلبرت انیشتین

Albert Einstein آلبرت آینشتاین به تلفظ صحیح آلمانی و به فارسی آلبرت انیشتین فیزیک دان نظری آلمانی در در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ میلادی در ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت محلی در شهراولم در ورتمبرگ آلمان، واقع در ۱۰۰ کیلومتری اشتوتگارت دنیا اومد .

انیشتین در کودکی سر بزرگی داشت و مادرش به خاطر این مسئله نگران بود ، اما به مرور زمان بزرگی سر او با بدنش متناسب شد . انیشتین در کودکی خیلی دیرتر از بقیه کدکان شروع به حرف زدن کرد و به خاطر همین برخی از مردم اونو کند ذهن خطاب می کردن .

انیشتین در نوجوانی

انیشتین در نوجوانی

انیشیتن بیشتر به خاطر نظریه های مهم در علم فیزیک مثل نظریه نسبیت ( همون فرمول معروف E = MC2 ) معروفه . ضمنا انیشیتن به خاطر کشف یزرگ قانون اثر فتوالکتریک و اکتشافات و کمک های بزرگ در زمینه علم نظری فیزیک ، در سال ۱۹۲۱ جایزه نوبل فیزیک رو دریافت کرده .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

آلبرت انیشتین در آلمان متولد شد و بیشتر عمر خودش رو در سوئیس و آمریکا بود و نهایتا در ۱۸ آوریل ( ایپریل ) سال ۱۹۵۵ و در سن ۷۶ سالگی در شهر نیوجرسی آمریکا جهان هستی رو بدرود گفت .

مغز انیشتین

کمی بعد از مرگ آلبرت انیشتین در سال ۱۹۵۵ ، دکتر توماس هاروی آسیب شناس ، مغز انیشتین رو کالبد شکافی می کنه ، این در حالیه که انیشتین وصیت کرده بوده که پس از مرگش جسدش رو بسوزنن ! توماس هاروی اولین کاری کرد این بود که مغز انیشتین رو وزن کنه ، وزن مغز انیشتین حدود ۱۲۳۰ گرم بود که نشون میداد رابطه مستقیم بین وزن مغز و میزان هوش وجود نداره چون وزن مغز افراد معمولی هم همین حدوداس .

مغز انیشتین

مغز انیشتین

توماس هاروی مغز انیشتین رو حدود ۱۷۰ قسمت و بعدا ۲۰۰ قسمت کرد ، این پروسه حدود ۳ ماه طول کشید . تا سال ۱۹۸۶ کسی نمی دونست چه بلایی سر مغز انیشتین اومده تا اینکه بعدها توماس هاروی به خاطر اینکه دانش کافی برای کشف و تحقیق بیشتر روی مغز انیشتین رو نداشت ، برخی قطعات مغز انیشتین رو در اختیار عصب شناسان دیگه قرار داد و از اون روز به بعد اکتشافات مهمی در مورد مغز انیشتین اتفاق افتاده .

چشمان انیشتین

خیلی از مردم می دونن که مغز انیشتین مورد کالبد شکافی و مطالعه قرار گرفته اما ۹۹ درصد مردم نمی دونن و اصلا نمی تونن حدس بزنن که چشمان انیشتین همین الان یعنی تو سال ۲۰۱۴ که چند روز دیگه میشه ۲۰۱۵ ، توی یه جعبه و یه محفظه مخفی محلی در شهر نیویورک نگهداری میشه. عکس زیر به صورت سمبلیکه و بعید می دونم چشمان واقعی انیشتین باشه اگه کسی مطمئنه بگه .

چشمان انیشتین - سمبلیک

چشمان انیشتین – سمبلیک

ماجرا از این قراره که توماس هاروی بعد از کالبد شکافی مغز انیشتین ، چشمان اونو از حدقه درمیاره و به دکتر Henry Abrams چشم پزشک انیشتین میده و او هم چشمان انیشتین رو در محفظه ای مخصوص در حال حاضر در شهر نیویورک آمریکا نگهداری میکنه .

Henry Abrams در مورد چشمان انیشتین گفته : ” وقتی به چشمان انیشتین نگاه می کنید ، زیبایی و رمزآلودگی جهان هستی رو متوجه میشید ” . Henry Abrams در حال حاضر ۹۶ سالشه .

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • 13 عادت غلط آمیخته با تکنولوژی و روش های ترک آنها  در سال 2013 هر جا رو که نگاه کنی تکنولوژی رو می بینی و دنیا به سمتی داره پیش میره که آدما به طور ناخودآگاه درگیر تکنولوژی هستن . چه بسا افرادی که نمی دونند اینترنت چیه ، تو اینترنت چی میگذره ، کامپیوتر رو چطور خاموش و روشن…
  • کرونا چیست ؟ کرونا ویروس با بدن چکار میکنه ؟کرونا چیه ؟ این ویروس عجیب و غریب چه کاری با بدن انجام میده که مردم انقدر ازش میترسند ؟ تو این پست میخوام اطلاعاتی در مورد کرونا بدم که کمتر بهش پرداخته شده ، به همین دلیل از گفتن بدیهیات و مسائلی که زیاد مطرح شده ، خودداری میکنم…
  • کیبورد مجازی چیست ؟ استفاده از کیبورد مجازی در ویندوزکیبورد مجازی شاید تو حالت معمولی کاربرد زیادی نداشته باشه اما دونستن این مسئله که یه چیزی به نام کیبورد مجازی در ویندوز وجود داره که با یک دستور ساده اجرا میشه می تونه کمکتون کنه مخصوصا موقعی که کیبورد شما از کار افتاده و یا شناسایی نمیشه ، اتفاقه…
  • تاندربولت چیست ؟ تشریح تکنولوژی تاندربولت Thunderboltتاندربولت یا دقیق تر ثاندربولت یک رابط سخت افزاری برای انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالاست . شاید اسم این تکنولوژی رو شنیده باشید اما چیزی ازش ندونید . پس تا انتهای پست با من همراه باشید تا ببینیم این تاندربولت چیه و از کجا اومده و قراره چکار کنه…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

12 دیدگاه

  • ونداد 10 تیر 1402

    با درود و احترام ، تشکر میکنم مطالب عالی بود ، در مورد دانشمند و نابغه ی فیزیک آلبرت انیشتین اطلاع داشتم که تحقیق کردن تا ببینن آیا حجم مغزش بزرگتر از حد واقعی مغز انسان ه ، اما اطلاع نداشتم علاوه بر مغز ،، از چشمهای این دانشمند بزرگ در نیویورک نگهداری می‌شود ،،،
    با تشکر .

  • بدن بدبختو پاره پوره کردن حسابیا :/

  • علی سلیمانی 16 آذر 1397

    سلام ، امروز جمعه 97/9/16 برای یافتن پاسخ ایرادیکی ازهمکارانم به کیکی که باروغن تراریخته ساخته شده بودناخواسته با جستجوی عنوان «تراریخته » به سایت شما وارد شدم ، پاسخ ایراد ان همکارونگرانیش راپیدا کرد.مطالبتون بسیار خوبه وبا همین انگیزه از این پس هم به سایت شما سرخواهم زد .انشاء….. موفق باشد

  • مطالب تون عالی هست.

  • سلام 2 تا حرف دارم می خوام بگم . یک اینکه سایت علم فردا خیلی سایت خوبیه و اطلاعات بیشتری نسبت به سایت های دیگه داره و می خوام به تمام مدیران سایت علم فردا خسته نباشید بگم دو ایتکه خواهشا اطلاعات بیشتری درباره انیشتین و فضا بزارید خیلی ممنون میشوم

  • آخرشم نگفتی بعد از کالبد شکافی از مغز انیشتن به چی رسیدن

  • جالب بود
    خسته نباشید.

  • مهرداد فضانورد 01 آذر 1394

    انیشتین با هوش ترین فرد کل تاریخ هستش امیدوارم از زحمات این انسان با روح بزرگش قدر دانی کنیم

    • دانشمندان ایرانی رو ول کردی چسبیدی به یه دانشمند خارجی
      دانشمندان ایرانی ما هم کم نبودن

  • اقای امین زاده واقعا خسته نباشید .مطالبتون بسیار مفید و آپدیت هستن.من همیشه به سایت سر میزنم و تقریبا کل مطالبتون رو خوندم .واقعا عالیه .بحث انیشتن شد خاستم بگم هم شما و هم اقای درویش هم چیزی از انیشتن کم نمیارید در اینده ایشالله. البته اینم بگم مرگ که حقه ناراحت نشید خداکنه بعد مرگ شما چنین بلایی سرتون نیاد .
    با تشکر فراوان

  • اقای امین زاده با سلام
    واقعا عاشق این مرد هستم واقعا یکی از بزرگان دنیا بوده وهست شاید ایندگان بطور کامل پی ببرن این فرد کی بوده

  • تو ایران اگه احیانا کسی این کار رو انجام بده(منظورم همون کالبد شکافی مغز هست) دودمانشو به باد میدن. حالا بماند چشم در آوردن!!!!

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا