بستن فهرست

مد ها و گرایش های جالب در فرهنگ اینترنت

تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

جمعیت دنیای مجازی داره با سرعت نور افزایش پیدا میکنه . نه درد زایمان داره  و نه خرج بیمارستان 😀 خب طبیعیه که هر روز افراد بیشتری در شبکه های اجتماعی عضو بشن . هر جامعه ای آداب و رسوم خودشو داره . در این پست می خوام راجع به ۱۰ تا از مد های اینترنت بنویسم که امیدوارم خوش تون بیاد .

۱- عکس های سلفی

عکس سلفی با شتر ها یکی از مد های خنده دار در اینترنت

عکس سلفی با شتر ها یکی از مد های خنده دار در اینترنت

انتشار عکس های سلفی خیلی در اینترنت مد شده . در این مد اینترنتی هر کسی سعی میکنه تا عکس سلفی خلاقانه تری بگیره . در مطلب « ۸ عکس سلفی درست پیش از مرگ عکاس » دیدین که بعضی از این افراد موقع گرفتن عکس سلفی حتی جون شون رو هم از دست دادن ! الان دوره شبکه های اجتماعی موبایلی و اشتراک گذاری فیلم ها و عکس هاست و هر عکس یا ویدیوی جالبی این شانس رو داره که تو  ۲۴ ساعت در کل دنیا پخش بشه . اگر یکم خوش تیپ باشید یا اینکه عکس سلفی خلاقه نه ای بگیرید ، قطعا ظرف مدت کوتاهی مشهور میشید . اگرچه الان دیگه همه گوشی ها دوربین جلو دارن اما اگر گوشی اندرویدی تون دوربین جلو نداره ، حتما آموزش گرفتن عکس سلفی با دوربین عقب ( دوربین اصلی ) رو بخونید .

۲- انتشار خبر فوری در توییتر

اخبار فوری در توییتر

اخبار فوری در توییتر

طی چند سال اخیر شبکه های اجتماعی زیادی متولد شدن اما فقط چند تا از این شبکه های اجتماعی موفق بودن . توییتر Twitter یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی دنیاست . همونطور که می دونید توییتر یک شبکه اجتماعی مبتنی بر  Microblogging هست یعنی کاربران فقط مطالب کوتاه و چند خطی ، عکس و کلیپ رو اونجا منتشر میکنن . به همین دلیل توییتر کم کم به یک رسانه خبری بسیار مهم تبدیل شده . خیلی از اخبار مهم دنیا اول در توییتر منتشر میشه . شرکت های تجاری و غیر تجاری ، سیاست مداران ، خواننده ها و بازیگران و … از توییتر به عنوان پایگاه خبر رسانی شون استفاده میکنن . البته چون توییتر یک شبکه اجتماعی کاملا آزاده و هر کسی ممکنه هر چیزی رو منتشر کنه خیلی از خبر ها فقط در حد شایعه است .

۳- عکس های متحرک gif

انسان اولیه و کامپیوتر

انسان اولیه و کامپیوتر

همه ما ( دهه شصتی ها ) با عکس های متحرک gif خاطرات زیادی داریم . اون موقع که از اینترنت دایل آپ Dial up استفاده می کردیم ، نمی تونستیم ویدیو دانلود کنید به خاطر همین عاشق عکس های متحرک بودیم . چون هم زود دانلود میشه و هم معمولا این عکس ها مفهوم طنز دارن . عکس های gif یه جور ویدیو کوتاه و بی صدا هستن که میشه باهاشون مفاهیم علمی ، اجتماعی و طنز رو بیان کرد .  با وجود اینکه دیگه الان خیلی ها می تونن راحت ویدیو ها رو دانلود کنن ، اما عکس های متحرک gif از مد نمیوفتن . عکس های متحرک رو می تونید بیشتر در شبکه های اجتماعی مثه اینستاگرام ، Tumblr و Reddit پیدا کنید .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

۴- استفاده از هشتگ Hashtags در شبکه های اجتماعی

هشتگ علم فردا در اینستاگرام

هشتگ علم فردا در اینستاگرام

واسه دوستایی که نمی دونن هشتگ Hashtag چیه در حد تیتر بگم که هشتگ یک روش برای دسته بندی مطالب یک وب سایت و یا اشاره مستقیم به فرد ، گروه یا موضوع خاصیه . توئیتر اولین شبکه اجتماعی بود که از سیستم هشتگ استفاده کرد اما خیلی زود شبکه های اجتماعی دیگه ( مثه اینستاگرام ) هم از هشتگ استفاده کردن . برای هشتگ کردن یک عنوان از علامت # استفاده میشه . یعنی اول علامت # و بعد عنوان مورد نظر تون رو بدون فاصله بنویسید . هشتگ ابزار بسیار ساده و مفیدیه . از اونجایی که شبکه های اجتماعی دارن خیلی هر روز شلوغ تر میشن ، لازمه برای دسته بندی مطالب کاربران حتما از این راه کار ها استفاده کنن . در ضمن استفاده از هشتگ میتونه سرعت و دقت جستجو رو هم افزایش بده . راستی یه چیزیم بگم تو دلم نمون ، کلمه هشتگ منو یاد تشتک میندازه 😀

۵- ابراز عقاید با میم Meme

قطعا شما میم Meme های زیادی رو در اینترنت دیدین و حتی خود تون هم در این مد اینترنتی شرکت کرده باشید اما نام میم براتون آشنا نباشه . میم Meme در واقع یعنی « ابراز احساسات و عقاید با استفاده از یک رفتار یا نوشته خاص » . برای مثال بعد از توهین مجله فرانسوی به حضرت محمد (ص) ، مسلمان های دنیا یک میم Meme جدیدی رو راه انداختن با عنوان I love Muhammad خواستن اعتراض شون رو به این حرکت ناپسند مجله Charlie نشون بدن . هر روز میم های زیادی در سراسر اینترنت به خصوص در اینستاگرام و Youtbube مد میشه که اتفاقا می تونه ابزار فرهنگ سازی بسیار قدرتمندی هم باشه .

۶- به دست آوردن شهرت با استفاده از شبکه های اجتماعی

PSY خواننده کره ای که با انتشار آهنگ Gangnam style در یوتیوب به شهرت رسید

PSY خواننده کره ای که با انتشار آهنگ Gangnam style در یوتیوب به شهرت رسید

افزایش جمعیت ، نظام سرمایه داری ، فشن و تبلیغات باعث شدن تا انسان های قرن ۲۱ شدیدا احساس افسردگی و کمبود داشته باشن . البته حس جلب توجه یک حس ذاتیه و همه دوس دارن که مورد توجه قرار بگیرن . اما در چند سال اخیر این مسئله خیلی شدت پیدا کرده و شبکه های اجتماعی هم همه شرایط رو فراهم کردن تا هر کسی که استعدادی داره خیلی زودتر به شهرت برسه . خیلی از خواننده های معروف دنیا بدون شبکه های اجتماعی به خصوص YouTube نمی تونستن به این زودی ها مشهور بشن . البته افراد ناشی زیادی هم هستن که با همین ابزار ها ضایع شدن . طرف میره دماغ ، گونه ، ابرو ، چشم ، بوغ و …  رو عمل میکنه و بعد میاد تو اینستاگرام می خواد دلبری کنه اما خبر نداره که به زودی همه دنیا سوژه اش میکنن . من توصیه میکنم وقتی میخواید یه عکس یا یه ویدیو از خودتون در جای منتشر کنید حتما همه جوانب رو در نظر بگیرید .

۷- استریم ابری یا Cloud Streaming برنامه های تلویزیون ، سینما و موسیقی

تکنولوژی های ابری یا Cloud در کشور هایی که سرعت اینترنت خوبی دارن خیلی رواج پیدا کرده و خیلی مده . وقتی می تونید به فیلم یا موسیقی مورد علاقه تون از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید دیگه کی میره DVD بخره ؟ خب این روش خیلی راحت تره . البته نه واسه ما ایرانی ها که برای دانلود یک فیلم ۴ گیگی باید ۴۰۰۰ دقیقه انتظار بکشیم ! همونطور که میدونید صدا و سیمای ایران هم سیستم برنامه ها رو به صورت آنلاین در اینترنت پخش میکنه . اگرچه سرعت و کیفیت این سیستم هنوز خیلی بده اما خب به هر حال کار مون رو راه میندازه . امیدواریم که هرچه زودتر ، سرعت اینترنت ایران هم افزایش پیدا کنه تا ما هم بتونیم راحت تر از این امکانات استفاده کنیم .

۸- کلافه شدن از دست شبکه های اجتماعی شلوغ

یه زمانی بود که از کمبود مطلب و سخت بودن ارتباط اینترنتی رنج میبردیم ، حالا از زیاد شدن امکانات و شلوغی شبکه های اجتماعی عذاب میکشیم . خیلی از کاربران اینترنت ( مخصوصا فیس بوک ) از ازدحام جمعیت در شبکه های اجتماعی خسته شدن . در هر لحظه هزاران و حتی میلیون ها خبر ،مقاله ، عکس و فیلم منتشر میشه و ما به طور روزانه میتونیم فقط چنتا از این مطالب رو بخونیم . واقعا انقدر که محتوای دیجیتالی زیاد شده هیچکس دیگه حوصله شبکه های اجتماعی شلوغ رو نداره . یکی از دلایل محبوب شدن شبکه های اجتماعی مینیمالیسم Minimalism یا ساده گرا ( مثه اسنپ چت Snapchat ) همین مسئله است .

۹- رواج بیت کوین Bitcoin

بیت کوین Bitcoin

بیت کوین Bitcoin

بیت کوین یه جور پول دیجیتالیه که در خیلی از معاملات اینترنتی مورد استفاده قرار میگیره . در حال حاضر به دلیل تحریم ها کاربران ایرانی نمی تونن از این سیستم استفاده کنن .

۱۰- افزایش دستگاه های دیجیتال مجهز به وای فای

یخچال فریزر هوشمند سامسونگ T9000 مجهز به وای فای

یخچال فریزر هوشمند سامسونگ T9000 مجهز به وای فای

الان دیگه فقط گوشی ها و لپ تاپ ها نیستن که به تکنولوژی وای فای مجهز هستن . هر روز دستگاه های دیجیتال جدید تری دارن تولید میشن که سیستم وای فای دارن . مثه یخچال فریزر ها ، تلویزیون ها و ساعت های هوشمند . استفاده از این ابزار ها  داره هر روز بیشتر مد میشه و افراد بیشتر برای اتصال به دنیای مجازی از این دستگاه های استفاده میکنن .

شما کدوم یکی از این مد ها رو میپسندین ؟

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • کنترل تلویزیون چگونه کار می کند ؟ بررسی قطعات درون کنترل  دهه شصتی ها حتما خاطرشون هست روزی رو که برای جابجا کردن کانال های تلویزیون ، افراد خانواده یک نفر رو مسئول کرده بودن و معمولا هم کوچکترین فرد خانواده انتخاب میشد . این بلا چون سر بنده هم اومده کاملا خاطراتش رو یادم هست . به هر حال…
  • رایانش ابری یا cloud computing چیست؟رایانش ابری یا همون کلود کامپیوتینگ Cloud Computing یکی از اون اصطلاحاتی هستش که دیگه این روزا همه جا باهاش مواجه میشیم. من تو این پست میخوام به زبان ساده (خـیــــــــــلی ساده) بهتون توضیح بدم که این کلود ... کلود که میگن دقیقا چیه و به چه دردی میخوره! حتما…
  • راهنمای خرید تبلت ، بهترین مارک تبلت در بازار ایرانچندی پیش در مورد خرید تبلت بر اساس پردازنده های موجود و مخصوص تبلت ها صحبت کردم که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید چون جدای از امکانات جانبی تبلت ها ، پردازشگر و یا CPU موجود در تبلت نقش مهمی در سرعت و عملکرد تبلت داره . در این…
  • کنترل تلویزیون با عصای جادویی  کنترل های تلویزیون هم از دست طراحان نمی تونند راحت باشند خلاصه به همه چی کار داره این تکنولوژی . اگر از کار نکردن دکمه های کنترل خود شاکی هستید و با هزار و یک ترفند اونو تا الان کارآمد نگه داشتید باید بگم که در آینده ای نزدیک…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
ابراهیم درویش

من ابراهیم درویش هستم بلاگر تکتولوژی و مدرس زبان انگلیسی. در حال حاضر در استانبول (ترکیه) زندگی میکنم. نرم افزار خوندم و تخصص اصلیم برنامه نویسی وبه ؛ البته کمی هم برنامه نویسی اندروید بلدم. تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به زبان های ترکی استانبولی و اسپانیایی هم آشنایی دارم.

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

7 دیدگاه

  • هکر.(الکی!) 13 شهریور 1394

    خیلی خوب بود.یه چیزایی یاد گرفتیم فعلا.ممنون از زحماتتون.
    راستی عضویت تو سایت ندارین که ما هر چی گشتیم نبود؟!!

  • سلام. بخخشید یک سوال
    یخچال فریزیر بعد از اتصال به وای فای میخواد باهاش چیکار کنه ؟
    میگم شاید بشه از راه دور چیز هایی مثل دما رو کنترل کنی؟
    موضوع این چیه؟

    • سلام
      با این یخچال می تونید به برنامه های مرتبط با آشپزی دسترسی داشته باشید . از توییتر استفاده کنید . برای دوستان تون پیام بفرستین و … . در آینده نزدیک خیلی از لوازم خانگی به وای فای مجهز میشن .

  • بسیار جالب

  • سلام
    من بخش میم رو بیشتر خوشم میاد
    از بخش دهم(افزایش دستگاه های دیجیتال مجهز به وای فای) هم متنفرم
    به 2 دلیل:
    1-امواج وای فای (و خیلی از امواج های دیگه) برای انسان مضرره
    2-اروم اروم به من یکی داره میگه که شماها دیگه روبات هستید نه ادم

    تکنولوژی خیلی خوبه ولی هر چیزی حدی داره و از حدش که بگذره فاجعه س

    از تکنولوژی لذت ببرید ولی نذارید سوارتون شه

    یا علی

  • سلام
    ممنون از مطالب بروز و عالیتون

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا