بستن فهرست

وقتی هنری فورد مدیر عامل شرکت خودرو سازی فورد اولین اتومبیل هندلی را در سال 1908 می ساخت مردم به ماشین 20 اسب بخاری و دو دنده ای او به چشم تمسخر یا به چشم بی خیالی نگاه می کردند . ماشینهایی که برای استفاده باید از قبل آنها را کوک می کردند و تنها راه برای فهمیدن اندازه بنزین ماشین ، فرو بردن چوب یا میله درون باک ماشین بود . اما کسی نمی دانست این اتومبیل ها سر آغاز تحولی بزرگ در حمل و نقل و امر رانندگی خواهد بود و خدا می داند این تحول تا کجا ادامه خواهد داشت . فعلا رانندگی بدون راننده ، فردا …

در زیر 5 تکنولوژی که در طریقه رانندگی ما تاثیر گذارند را بررسی می کنیم :

1- اتصالات و ارتباطات داخلی ماشین :

ارتباط داخلی خودرو

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

در ماه آگوست سال 2010 موسسه تحقیقات بازاری IMS پیش بینی کرد که تعداد اتومبیل های با دسترسی به اینترنت از 1.1 میلیون ماشین در سال 2009 به 6 میلیون در سال 2017 می رسد .شرکت فورد نیز قطعا یکی از بزرگان صنعت ماشین در راه اندازی و توسعه سیستمهای ارتباطی داخلی ماشین به شمار می رود. برای مثال Ford Sync یک سیستم ارتباطی سرگرمی است که بر پایه پلت فرم مایکروسافت می باشد . این سیستم برای سهولت مکالمه بدون استفاده از دست یا همان hands free و یا تبدیل پیام های متنی به  پیام های صوتی به موبایل متصل می شود .

مثال دیگر ، سیستم جدید فورد برای کنترل از راه دور  رادیو پخش فرزندان توسط والدین از طریق یک کنترلر می باشد.

به نظر می رسه با افزایش تعداد خودروهای متصل به اینترنت تحول بزرگی در نحوه رانندگی ما ایجاد بشه.

2- سیستم رانندگی هوشمند و اتوماتیک ( بدون راننده )

ماشین گوگل

چندی پیش شرکت گوگل روی ماشینهای بدون راننده آزمایشاتی انجام داد و با این شعار که رانندگی کامپیوتر بهتر از رانندگی انسانهاست و اکثر تصادفات به دلیل خطای افراد هست ، جواب قانع کننده ای برای کار خود داشت. این ماشینها ساخته شدند و چندی پیش در کنفرانس TDE مهمانان را جابجا کردند. این در حالیست که بسیاری از ما ، گرفتن فرمان ماشین را امری خسته کننده به شمار می آوریم.

شرکت لکسوز برای اولین بار در سال 2006 ماشین اتوماتیک خود به مدل Lexus LS 460 که به طور خودکار و هوشمند پارک میشد را معرفی کرد . بعد از آن شرکتهایی مانند فورد ، تویوتا ، mercury ، lincoln نیز ماشینهای خود پارک شونده را به بازار عرضه کردند تا ما با خیال راحت بجای رانندگی ، از دیدن مناظر و محیط اطراف خود لذت ببریم.

3- سیستم های هوشمند محافظتی و ایمنی


سیستمهای ایمنی اتوماتیک و مدرن نیز در سالهای اخیر جزو تکنولوژی های تزریقی شرکتهای سازنده خودرو در جهان بوده . برای مثال سیستم امنیتی شرکت volvo ، با استفاده از یک رادار نوری سرعت و فاصله خودروی جلویی شما را تشخیص داده و اگر احتمال تصادف وجود داشته باشه به طور اتوماتیک ترمز می کند . در ورژن جدید این سیستم ، عابرین پیاده نیز مثل اتومبیل ها شناسایی می شوند.

تنها شرکت volvo نیست و مرسدس بنز نیز سیستمی دارد که لحظه شروع به چرت زدن راننده را می فهمد و با ایجاد یک صدای هشدار دهنده، راننده را آگاه می سازد. این سیستم ماشین را به طور خودکار به کناره جاده هدایت نمی کند اما به راننده هشدار می دهد که باید ماشین را به لبه جاده ببرد و استراحت کند.

4 – سیستم GPS

موقعیت یابی جهانی

استفاده از سیستم GPS برای عموم از سال 2000 شروع شد . زمانی که وزارت دفاع آمریکا جهت مسائل امنیتی تحقیقات خود را در این باره تکمیل و در اختیار مصرف کنندگان غیر نظامی گذاشت.

بعد از آن سیستم GPS یا سیستم موقعیت یاب جهانی کم کم در دستگاه ها و به شکل های مختلف گنجانده شد . آیفون 3G اولین گوشی موبایلی نبود که GPS را ساپورت می کرد اما به دسترسی سریع و راحت این سیستم بسیار کمک کرد . به ترتیب دستگاه های دیگر نیز برای این کار در نظر گرفته شد تا به رانندگان کمک کند به جای اینکه به راهنمای مسیرهای موجود در خیابان ها نگاه کنند به رانندگی خود دقت داشته باشند.

بعد از آن سیستم های بهتری طراحی شد که نه تنها مسیر بلکه ترافیک لحظه به لحظه جاده ها را نیز نشان می دهند و راننده به راحتی مسیر بهتر را انتخاب می کند.

5 – خودروهای الکتریکی


افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی زمانی شروع شد که کره زمین به علت مصرف بیش از حد سوخت های فسیلی گرم و گرم تر شد و همچنین آلودگی هوا نیز خطر ساز گردید.

بر اساس گزارش LA Time تمام سازندگان خودرو در دنیا تمایل خود را برای معرفی یک نمونه ماشین برقی نشان داده اند و اظهار کرده اند در سالهای آینده انواع مختلفی از این خودرو ها را خواهند ساخت.

ایستگاه های سیار شارژ خودروهای برقی نیز در حال گسترش هستند و اولین ایستگاه رایگان در نیو یورک ساخته شده و دیگر نیازی به پیدا کردن پریز برق نیست. اما آیا این رایگان بودن همیشگی خواهد بود؟

به هر حال این 5 تکنولوژی یا پیشرفت ، بسیاری از عادات روزمره رانندگی انسانها را تغییر داده و واقعا نمی توان طریقه رانندگی در چند سال آینده را پیش بینی کرد.

راستی تصورات خود در باره ی رانندگی در چند سال آینده را برای ما بنویسید.

 

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

  • BMW از تصادفات حین گردش به چپ می کاهدتا به حال به مرگ فکر کردید ؟ البته سوال خنده داریست چون بالاخره هر فردی 1 بار هم که شده به این موضوع پیچیده و ترسناک فکر خواهد کرد . پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها به کار انسان آمده و پیشبرد کارها را بسیار آسان کرده است .…
  • 10 تکنولوژی که از بین نخواهند رفت    در دنیای امروزی تکنولوژی های عجیب و غریبی ظهور کردند و تا چند وقتی مردم رو شگفت زده کردند و حتی فروش خوبی هم داشتند اما طولی نکشید که از یاد رفتند . مثل کمربند های لاغری و یا یک نوع لاستیک خاص برای دوچرخه و یا ماشین…
  • رانندگی ، مکالمه ، تنظیم گوشیمثل اینکه جون آدمها برای بعضی ها آنقدر ها هم که ما فکر می کنیم ارزش ندارد . به تازگی ویدئوی جالبی در رسانه های ایتالیا منتشر شده و راننده ای متخلف را نشان می دهد که همزمان همه کار می کند . با یک دست خود با موبایل در…
  • فواید تکنولوژی در کار و تجارت    هنوز هم بایگانی کاغذی ، هنوز هم صف بانک ، هنوز هم سر نوبت نون دعوا می کنیم ، هنوز هم بلد نیستیم با عابر بانک کار کنیم ، هنوز هم خیلی ها نمی دونند از اینترنت چطور و برای چی استفاده کنن ، هنوز هم در خیلی…
دسته بندی
موضوعات مرتبط
محمدرضا امین زاده

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

آموزش زبان انگلیسی - ابراهیم درویش

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!
  • اطلاعات بیشتر + نمونه درس

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

3 دیدگاه

  • علی محمدشاه 25 اسفند 1400

    سلام من الان این مطلب را خواندم و قبلا یک ایمیل فرستادم سوالم این است دایره آبی رنگ متحرک روی نرم افزار های نقشه های راه های خیابانی را چطوری میتوان تغییر داد چشمک زن و درشت کرد ممنونم از بذل توجه تان

  • سلام و خسته نباشید تشکر از این مطلب شما ما این مطلب را در لینکدونی سایت قرار دادیم
    مدیر سایت گیگفا دانلود

    • محمد رضا امين زاده 26 آبان 1390

      سلام . ممنون دوست عزیز لطف کردی

حمایت از علم فردا
خبرنامه علم فردا
علم فردا در شبکه های اجتماعی علم فردا در جی پلاس کانال تلگرام علم فردا علم فردا در اینستاگرام
هر گونه کپی برداری از مطالب علم فردا ممنوعه ! در ضمن ، وب سایت علم فردا روی سرورهای پارس پک میزبانی میشه!
دانلود آموزش انگلیسی علم فردا